Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2011-2012 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 05 Απρ 2012, 02:00:51 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Σπύρο ευχαριστούμε.
Για την απλή δομή επιλογής σε μια γραμμή που λες, δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα γιατί εκτός του ότι χρησιμοποιείται σε παραδείγματα στο σχολικό βιβλίο
υπάρχει και στο κομμάτι της θεωρίας στην ψευδογλώσσα , που ανήκει στην διδακτέα/εξεταστέα ύλη
οπότε δεν μπορώ να φανταστώ ότι υπάρχει συνάδελφος που δεν την έχει διδάξει

Παράθεση από: sdoukakis στις 09 Απρ 2012, 11:24:41 ΜΜ
Μπράβο συνάδελφοι για την άψογη δουλειά και για τα ανοικτά-κλειστά προβλήματα που έχετε συμπεριλάβει στο διαγώνισμα.

Στο θέμα Α1, πρόταση 2 θα χρησιμοποιούσα τους ελληνικούς όρους και σε παρένθεση τους αγγλικούς.

Επίσης, δεν θα χρησιμοποιούσα την εντολή απλής επιλογής στην περίπτωση που περιέχει μόνο μία εντολή με την σύνταξη
Αν <σ> τότε εντολή

Ο λόγος είναι ότι προτιμώ να προστατέψω τους μαθητές και τις μαθήτριες στην περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός δεν τους έχει διδάξει αυτή τη σύνταξη.

Και πάλι ΜΠΡΑΒΟ στην ομάδα του 2011-2012.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σπύρος Δουκάκης

Αυτό ελπίζω και εγώ!

Παράθεση από: evry στις 10 Απρ 2012, 11:54:18 ΜΜ
Σπύρο ευχαριστούμε.
Για την απλή δομή επιλογής σε μια γραμμή που λες, δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα γιατί εκτός του ότι χρησιμοποιείται σε παραδείγματα στο σχολικό βιβλίο
υπάρχει και στο κομμάτι της θεωρίας στην ψευδογλώσσα , που ανήκει στην διδακτέα/εξεταστέα ύλη
οπότε δεν μπορώ να φανταστώ ότι υπάρχει συνάδελφος που δεν την έχει διδάξει


konstantinosth

#47
Γεια σας. Δίνω φέτος το ΑΕΠΠ και έλυσα τα θέματα.. θα ήθελα αν γίνεται να μου στείλετε τις λύσεις σε συνημμένο για να δω αν είμαι τελικά καλός η αν όχι.. Πολύ ωραία θέματα που χρειάζονται σκέψη και όχι παπαγαλία.

andreas_p

στηλεται  !!!

συνημενο

Πολυτονικό --> Μονοτονικό -->  ????  (Ατονικό !)

Πρόσεχε λίγο τη ΓΛΩΣΣΑ μας ...

giannis

Συγχαρητήρια για το διαγώνισμα... Είμαι μαθητης της γ λυκείου το βρηκα πολύ καλό! θα μπορούσε κανείς να μου στείλει την λυση στο 3ο θεμα για το τελευταλιο ερωτημα??? εχω κολλήσει και δεν μου βγαίνει... :-\

Stefevan

Το 3ο (πολύ καλό!!!) μου θύμισε το θμεα με τον κειμενογράφο που προτείνει λέξεις... κάτι τέτοιο αν θυμάμαι καλά.  Το 4ο υπέροχο!! Και στο 2ο η ερώτηση που λέει ποιο πρόβλημα λύνει ο αλγόριθμος! ;) Και ΣΛ σε διάγραμμα ροής έξυπνο!!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: giannis στις 15 Απρ 2012, 08:28:28 ΜΜ
...εχω κολλήσει και δεν μου βγαίνει... :-\

Πάλεψέ το λίγο ακόμα...
Πάντως οι λύσεις θα ανακοινωθούν σε λίγες μέρες...

amanou

Καλημέρα, είδα και εγώ το διαγώνισμα που ετοίμασε η ομάδα Διαγωνισμάτων και πραγματικά μπράβο σε όλα τα παιδιά που εργάστηκαν για να βγει αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Λύνοντας το διαγώνισμα απλά μια μικρή παρατήρηση στο Θέμα B2. 
Νομίζω ότι υπάρχει ένα κενό που δεν χρειάζεται, δηλαδή θα μπορούσε να αφαιρεθεί το κενό με αριθμό 1 ή το κενό με αριθμό 3 , που χρησιμοποιείται για να γίνει η αρχικοποίηση του μετρητή για να υπολογιστεί το άθροισμα.

Αυτά από μένα,
μπράβο και πάλι.

Αντώνης Μανουσάκης

Ηλεκτρονικός και Μηχανικός Η/Υ

gpapargi

Παράθεση από: giannis στις 15 Απρ 2012, 08:28:28 ΜΜ
Συγχαρητήρια για το διαγώνισμα... Είμαι μαθητης της γ λυκείου το βρηκα πολύ καλό! θα μπορούσε κανείς να μου στείλει την λυση στο 3ο θεμα για το τελευταλιο ερωτημα??? εχω κολλήσει και δεν μου βγαίνει... :-\

Δες ένα πρόβλημα προθέρμανσης: Έχεις 2 πίνακες 10 θέσεων. Μπορείς να ελέγξεις αν είναι ίσοι σε όλα τα στοιχεία τους 1 προς 1 και να βγάλεις κατάλληλο μήνυμα;
Αν το κάνεις αυτό, δοκίμασε να ελέγξεις αν ένας πίνακας 10 θέσεων είναι ίσος σε όλα τα στοιχεία 1 προς 1 με τα στοιχεία ενός πίνακα 100 θέσεων πχ από τη θέση 5 μέχρι τη θέση 14. Μοιάζει με το προηγούμενο, απλά ξεκινάει από μια διαφορετική θέση.
Μετά δοκίμασε ξανά το ερώτημα.
 

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: amanou στις 20 Απρ 2012, 08:40:59 ΠΜ
Λύνοντας το διαγώνισμα απλά μια μικρή παρατήρηση στο Θέμα B2. 
Νομίζω ότι υπάρχει ένα κενό που δεν χρειάζεται, δηλαδή θα μπορούσε να αφαιρεθεί το κενό με αριθμό 1 ή το κενό με αριθμό 3 , που χρησιμοποιείται για να γίνει η αρχικοποίηση του μετρητή για να υπολογιστεί το άθροισμα.

Δες λίγο πιο προσεκτικά το ερώτημα:

"Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό για καθένα από τα κενά 1-6 και δίπλα την κατάλληλη εντολή ή έκφραση. Σημειώνεται ότι ένα από τα κενά δεν πρέπει να συμπληρωθεί."

amanou

Αντώνης Μανουσάκης

Ηλεκτρονικός και Μηχανικός Η/Υ

Mariossa

Εξαιρετικό διαγώνισμα! Μπράβο στην ομάδα που το έφτιαξε.

ds_10

Πολύ ωραιο το διαγωνισμα , συγχαρητηρια!!!
Ελυνα το θέμα 3ο και επειδη εχω μια απορια στο Γ3 αυτο το "επαναληπτικα" λιγο με μπερδευει, γιαυτο σας παραθετω από το θέμα 3, το Γ4 τη συναρτηση δηλαδη, να μου πειτε τη γνωμη σας.
Και επισης θα ηθελα να ρωτησω ποτε θα βγαλετε τις λυσεις!
Ευχαριστώ.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ  exist (A,B,pos) : ΛΟΓΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:      i,j,m,pos
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:  A[10], B[100]
  ΛΟΓΙΚΕΣ:     flag
ΑΡΧΗ
  i <-- 1
  j <-- 1
  m <-- 1
  flag <-- ΨΕΥΔΗΣ
  ΟΣΟ   flag=ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ j<90  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΟΣΟ A=B[j]  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      m <-- m+1
      i <-- i+1
      j <-- j+1
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΝ m<>10 ΤΟΤΕ
      m <-- 0
      i <-- 0
    ΑΛΛΙΩΣ
      flag <-- ΑΛΗΘΗΣ
      pos <-- i-10
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  exist <-- flag
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ





gthal

Το "επαναληπτικά" δε θα το κάνει η συνάρτηση.
Η συνάρτηση θα χρησιμοποιηθεί επαναληπτικά. (αλήθεια, έτσι που είναι τώρα, η συνάρτηση σου πώς θα επιστρέψει και το pos?)
Το σκεπτικό σου είναι αρκετά καλό. Πρόσεξε κάποιες λεπτομέρειες.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gpapargi

Παράθεση από: ds_10 στις 22 Απρ 2012, 08:08:11 ΜΜ
Πολύ ωραιο το διαγωνισμα , συγχαρητηρια!!!
Ελυνα το θέμα 3ο και επειδη εχω μια απορια στο Γ3 αυτο το "επαναληπτικα" λιγο με μπερδευει, γιαυτο σας παραθετω από το θέμα 3, το Γ4 τη συναρτηση δηλαδη, να μου πειτε τη γνωμη σας.
Και επισης θα ηθελα να ρωτησω ποτε θα βγαλετε τις λυσεις!
Ευχαριστώ.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ  exist (A,B,pos) : ΛΟΓΙΚΗ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ:      i,j,m,pos
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:  A[10], B[100]
  ΛΟΓΙΚΕΣ:     flag
ΑΡΧΗ
  i <-- 1
  j <-- 1
  m <-- 1
  flag <-- ΨΕΥΔΗΣ
  ΟΣΟ   flag=ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ j<90  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΟΣΟ A=B[j]  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      m <-- m+1
      i <-- i+1
      j <-- j+1
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΝ m<>10 ΤΟΤΕ
      m <-- 0
      i <-- 0
    ΑΛΛΙΩΣ
      flag <-- ΑΛΗΘΗΣ
      pos <-- i-10
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  exist <-- flag
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ






Πέρα από το τι ζητάει η εκφώνηση είναι πολύ σημαντικό να καταλάβεις και τη βασική ιδέα του τμηματικού προγραμματισμού. Ο τμηματικός προγραμματισμός δεν υπάρχει για να μας κάνει τη ζωή δύσκολη, αλλά εύκολη. Αναλύεις το πρόβλημα σε άλλα μικρότερα και λύνεις το καθένα από αυτά μόνο του. Έτσι απλοποιείται η σκέψη.
Αν βάλεις τα πάντα μέσα σε ένα υποπρόγραμμα δεν έχεις απλοποιήσει τίποτα. Είναι σαν να λύνεις μια άσκηση με υποπρόγραμμα μόνο και μόνο για να πεις ότι το έκανες με υποπρόγραμμα. Δεν προσφέρει κάτι.
Αν προσέξεις, η ανάλυση που έχει γίνει χωρίζει το αρχικό πρόβλημα σε 2 υποπροβλήματα:
Το ένα είναι να ελέγχεις αν ένας πίνακας 10 θέσεων έχει ένα προς ένα ίσα τα στοιχεία του με 10 συνεχόμενες θέσεις ενός πίνακα 100 θέσεων που ξεκινούν από μια θέση. Την ώρα που φτιάχνεις τη συνάρτηση έχεις στο νου σου μόνο αυτό και τίποτε άλλο.
Την ώρα που φτιάχνεις το κυρίως πρόγραμμα θεωρείς ότι έχεις στα χέρια σου ένα εργαλείο (τη συνάρτηση) που ελέγχει την ισότητα του μικρού πίνακα με ένα υποπίνακα ίσου μεγέθους του μεγάλου. Έτσι απλά την καλείς για κάθε πιθανή θέση και τέλος.

Η συνάρτηση δεν ξέρει πως θα χρησιμοποιηθεί. Και το κύριο πρόγραμμα δεν ξέρει πως δουλεύει εσωτερικά η συνάρτηση. Ειναι μαύρο κουτί. Απλά ξέρει πως την καλείς και τι σου επιστρέφει. Με αυτό τον τρόπο όταν φτιάχνεις τη συνάρτηση (ή το πρόγραμμα) εστιάζεις τη σκέψη σου μόνο σε αυτό. Ποτέ δε βάζεις όλο το πρόβλημα στο κεφάλι σου. Έτσι η σκέψη σου απλοποιείται.
ΑΥτή είναι η φιλοσοφία του τμηματικού προγραμματισμού.
Αν θέλεις μια προσωπική άποψη: μπορεί κάποιος να λύνει προβλήματα επειδή είναι πολύ έξυπνος. Ή μπορεί να τα λύνει χωρίς να είναι και τόσο έξυπνος, αρκεί να έχει αναλυτική ικανότητα. Η αναλυτική ικανότητα είναι αυτή που σου επιτρέπει να χτυπήσεις ένα πρόβλημα πιο "ψηλό" από σένα. Πρώτα το "κονταίνεις" και μετά το χτυπάς. Η αναλυτική ικανότητα κατά τη γνώμη μου ειναι ο ακρογωνιαίος λίθος του problem solving και είναι και ο βασικός στόχος του κεφαλαίου 10.
Αυτό είναι και το πνεύμα της συγκεκριμένης άσκησης