Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

clevercitizen

Παράθεση από: dspanoud στις 28 Μαΐου 2010, 01:50:06 ΜΜ
Είναι δυνατόν να κοπούν μονάδες για κάτι που λύνεται με αντίστοιχο τρόπο στο ΣΧΟΛΙΚΟ εγχειρίδιο;;;;;
Σε τι αναφέρεσαι?

edit: το βρήκα...
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Γιαννούλης Γιώργος

#106
Παράθεση από: dspanoud στις 28 Μαΐου 2010, 01:44:39 ΜΜ
Για το τρίτο θέμα,  αντίστοιχο παράδειγμα λύνεται και στο τετράδιο του μαθητή, όπου αναφέρεται στη συγχώνευση πινάκων, και η εκφώνηση λέει για δύο πίνακες μεγέθους Ν και Μ, το οποίο Ν και Μ διαβάζονται από το πληκτρολόγιο. Και μάλιστα σε πρόγραμμα, όχι σε αλγόριθμο.....

Οπότε, δεδομένου ότι δεν ήρθε ποτέ στα σχολεία ρητή διευκρίνηση να μην χρησιμοποιηθούν πίνακες, και δεδομένου ότι το ίδιο το βιβλίο λύνει έτσι παρόμοιο θέμα, θα είναι πολύ άδικο να χάσουν μονάδες οι μαθητές!!!!! Το θεωρώ άδικο. Ας αφαιρεθούν από τα βιβλία ΟΛΑ τα αντίστοιχα παραδείγματα, ας δοθεί σαφής διευκρίνηση,και μετά...

Σελίδα 91, παράδειγμα 9.3
Εκεί διαβάζει μέσα στο πρόγραμμα έναν αριθμο που αναγκαστικά ειναι μικρότερος του 100, εκεί δηλ εχει ένα σίγουρο πάνω όριο. Οπότε οριζει τον πίνακα του 100 θέσεις και χρησιμοποιεί όσες πραγματικά χρειάζετε. Εμείς στο θέμα Γ δεν έχουμε αυτο το 100, εκεί είναι όλη η διαφορα...

Συμφώνω πάντως με το να μήν κοπούν μονάδες γιατί ουσιαστικά θα είνα σαν για τις ίδιες σχολες της Θετική και της Τεχνολογικής οι μέν να πάνε με μέγιστο το 20 και οι αλλοι με κάτι λιγότερο. Αν είναι να κόψουν να κοψουν πολύ λίγο τουλάχιστον...

Και για να μην ξεχνιόμαστε, όπως είπα στην αρχή Σφαγή του Δράμαλη...

Σούλας Βασίλης

Στο Δ4 πρέπει να είναι αύξουσα η ταξινόμιση (πρόκειται για χρόνους) για να πούμε ότι στη γενική κατάταξη και στην κατάταξη ανα κατηγορία είναι οι τρεις πρώτοι.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

amavidis

Παράθεση από: dspanoud στις 28 Μαΐου 2010, 01:50:06 ΜΜ
Είναι δυνατόν να κοπούν μονάδες για κάτι που λύνεται με αντίστοιχο τρόπο στο ΣΧΟΛΙΚΟ εγχειρίδιο;;;;;
Εγραψα νωρίτερα ότι υπάρχουν κενά/λάθη στο διδακτικό υλικό. Κατα τη γνώμη μου ΔΕΝ πρέπει να κοπούν μονάδες ή έστω να κοπούν οι ελάχιστες, ωστόσο πιστεύω ότι η λύση με πίνακα είναι λανθασμένη.
Το χιλιο-σχολιάσαμε πια ... προσωπικά δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο

dspanoud

Είναι μια πολύ μικρή λεπτομέρεια, γιατί ο μαθητής καταλαβαίνει ότι εκει έχει ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, άρα πρέπει να ξέρει το μέγιστο μέγεθος εκ των προτέρων ώστε να το βάλει στο τμήμα δηλώσεων, ενώ εδώ που έχει απλά αλγόριθμο, όπου δεν δηλώνει τίποτα, άρα δε χρειάζεται έλεγχος εγκυρότητας.... Ο μαθητής μπορεί πολύ εύκολα και δικαιολογημένα να λάβει ως παράδειγμα το συγκεκριμένο και να οδηγηθεί σε λύση με πίνακες...

Σούλας Βασίλης

Θεωρώ τελείως λάθος στο θέμα Γ να κοπούν μόρια σε όσους πήγαν με πίνακες. Θα το αιτιολογήσω αργότερα. Διαβάζω με προσοχή και σεβασμό όλα τα επιχειρήματα των συναδέλφων.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

dspanoud

Μπορεί επιστημονικά η λύση με πίνακες να μη θεωρείται 100% ορθή, αλλά με βάση τα δεδομένα και τις ασάφειες του σχολικού βιβλίου,και τα σχετικά παραδείγματα που προείπα, θεωρώ απόλυτα ΑΔΙΚΟ να θεωρηθεί λάθος στα πλαίσια του μαθήματος και της εξέτασης και να κοπούν μονάδες. Δεν είναι τα παιδιά θύματα των ασαφειών του βιβλίου. Αν κάποιοι θέλουν να εξαντλήσουν την επιστημονική τους αυστηρότητα, με όλο το θάρρος, και όλο το σεβασμό προς όλους, θεωρώ ότι αυτό πρέπει να το κάνουν κατά τη συγγραφή του σχολικού εγχειριδίου. Έγιναν ολόκληρες ημερίδες για τις ασάφειες των σχολικών βιβλίων εξάλλου.....(Εννοείται πως δε θέλω να προσβάλλω κανένα συνάδελφο που έχει αντίθετη άποψη)

ikariofil

μα τι συζητάτε για το θέμα 3; Για τι οδηγίες μιλάτε (για πίνακες ή χωρίς); Μήπως πρέπει να καταργήσουμε το βιβλίο και το τετράδιο μαθητή και να κάνουμε ο καθένας του κεφαλιού του;
Αν έχει δοθεί κάποια οδηγία για λύση χωρίς πίνακες το θεωρώ τουλάχιστον κακόβουλο για να μην πω εκ του πονηρού.
Αυτοί που γράψανε την οδηγία έχουν ανοίξει ποτέ το τετράδιο μαθητή;
περιμένω τη θέση σας...

Juan

Είμαι σίγουρος ότι η οδηγία που θα δοθεί, δεν θα αφαιρεί ΚΑΜΙΑ μονάδα, από όσους χρησιμοποίησαν πίνακα στο θέμα Γ.

amilikas

Μα ο σκοπος παρπυσιασης ενος αλγοριθμου σε ψευδογλωσσα ειναι να γινται κατανοητος απο προγραμματιστες και να μπορεσουν με αυτον να κανουν προγραμμα σε γλωσσα προγραμματισμου. Λετε 'αλγοριθμος' σαν να ειναι κατι το διαφορετικό, κατι που σου επιτρεπει να οριζεις πινακες και οτι αλλο αρκει να λυθει ευκολα μια ασκηση.

skoud

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

clevercitizen

Παράθεση από: Juan στις 28 Μαΐου 2010, 02:01:58 ΜΜ
Είμαι σίγουρος ότι η οδηγία που θα δοθεί, δεν θα αφαιρεί ΚΑΜΙΑ μονάδα, από όσους χρησιμοποίησαν πίνακα στο θέμα Γ.
Εφόσον στα προφορικά δόθηκε τέτοια εντολή, δεν είναι δυνατόν στα γραπτά να την αγνοήσουν, θα δοθεί και εκεί η ίδια οδηγία. Είναι άδικο, για τους μαθητές που εξετάστηκαν προφορικά, να βαθμολογούν με 2 μέτρα και 2 σταθμά.
ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

jsari

Αν θεωρήσουμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακα (εγώ δεν συμφωνώ) τότε έχουμε:

Α5 ταξινόμηση
Γ5 ταξινόμηση
Δ4 ταξινόμηση

Τρία ερωτήματα δεν είναι πολλά;
Με εκτίμηση,
Σαρημπαλίδης Ιωάννης

mike_k

#118
Καλησπέρα παίδες,
Κι εγώ θεώρω πως πρέπει κάπως να διακριθούν όσοι δεν χρησιμοποίησαν πίνακες.
Επομένως πιστεύω πως μερικά μόρια θα πρέπει να κοπούν απο όσους έκαναν χρήση πινάκων. Λίγα όμως!

Σας παραθέτω κι εγώ τις δικές μου προτεινομενες λύσεις  :)

Σούλας Βασίλης

Αναλυτής: Ο άνθρωπος εκείνος που παίρνει το πρόβλημα, το κατανοεί το αναλύει το επιλύει και γράφει τον αλγόριθμο.

Προγραμματιστής: Ο άνθρωπος εκείνος που παίρνει τον αλγόριθμο και το μετατρέπει σε πρόγραμμα σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού. Αυτός θα σκεφτεί ανάλογα με τις δυνατότητες της γλώσσας που θα χρησιμοποιήσει για την κωδικοποίηση τι δομές δεδομένων θα χρησιμοποιήσει. Αν χρησιμοποιήσει Pascal ή C/C++ μπορεί να έχουμε arrays με μέγεθος που καθορίζεται κατα την διάρκεια της εκτέλεσης (new/malloc). Άρα κανένα πρόβλημα.

Στο θέμα Γ λοιπόν ζητήται από τους μαθητές μας να γράψουν Αλγόριθμο, άρα να γίνουν αναλυτές. Άρα η λύση με πίνακες δεν έχει κανένα πρόβλημα. Αυτά που αναφέρουν οι συνάδελφοι που υποστηρίζουν ότι πρέπει να κοπούν μόρια είναι σκέψεις που θα έπρεπε να κάνουν οι μαθητές αν έπρεπε να γράψουν Πρόγραμμα και να σκεφτούν ως Προγραμματιστές.

Αυτή είναι η άποψη μου με κάθε σεβασμό στους συναδέλφους που έχουν την αντίθετη.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52