νέο σύστημα πρόσβασης

Ξεκίνησε από nikosx, 10 Ιουν 2007, 01:35:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Καλημέρα σε όλους,

η Κα Γιαννάκου σε δηλώσεις που έκανε προ ημερών, όπως οι περισσότεροι ίσως γνωρίζεται, υποστήριξε ότι τον Σεπτέμβριο, και αν συνεχίσουμε με την ίδια κυβέρνηση, θα συζητηθεί η αλλαγή του συστήματος πρόσβασης. Ένα από τα 'σίγουρα' νέα μέτρα θα είναι και η επαναφορά των κύκλων, ιατρικός, πολυτεχνικός κτλ. Είναι βέβαια λίγο νωρίς για τέτοιες συζητήσεις, αλλά ποια είναι η γνώμη σας για το μέλλον της πληροφορικής, τεχνολογίας και τελικά τη θέση της ΑΕΠΠ σε ένα τέτοιο νέο σύστημα εξετάσεων; Εγώ δεν σας κρύβω ότι ανησυχώ ιδιαίτερα.
Με συγχωρείτε για τον προβληματισμό καλοκαιριάτικα και από τόσο νωρίς :)

Νίκος Ξ.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

pgrontas

Αν είμασταν σε μια φυσιολογική χώρα με ένα φυσιολογικό εκπαιδευτικό σύστημα θα έλεγα ότι τα πράγματα μόνο προς καλύτερο μπορούν να πάνε για την Πληροφορική.
Δυστυχώς δεν είμαστε και αυτό που φοβάμαι περισσότερο είναι οι κλίκες των κλάδων με επιρροή (μαθηματικών, φιλολόγων κτλ.) κάποιοι από τις οποίες έχουν παρισφρήσει μασκαρεμένοι και στην δική μας ειδικότητα και οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται για την προώθηση των μαθημάτων μας.
Άποψη μου, αν και μη αντικειμενική λόγω θέσεως είναι ότι ένα μάθημα τύπου ΑΕΠΠ χρειάζεται τόσο για τις 'τεχνολογικές' σχολές, όσο και ως γενικότερη καλλιέργεια. Εδώ τα παιδιά μαθαίνουν τόσα κουφά σε άλλα μαθήματα, που δεν θα τους χρειαστούν στην ζωή τους, γιατί να τους πειράξει η αλγοριθμική, που προωθεί έναν τρόπο σκέψης χρήσιμο για την επίλυση προβλημάτων;
Ίδωμεν...
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Το στόχο που έχει το μάθημά μας τον είχαν και τα μαθηματικά...αλλά απέτυχαν παταγωδώς, όλα τα μαθήματα κατάντησαν τυπολόγιο και πράξεις.

Γι αυτό και θέλουν να βάλουν πόδι στη δική μας προσπάθεια.

Τι θα λέγατε να δημιουργηθεί ένας δικτυακός κόμβος συλλογής υπογραφών για το μάθημά μας στην Τεχνολογική κατεύθυνση;

andreas_p

Παναγιώτη, γιατί όχι.

Αν είναι να βγει κάτι, ας γίνει.

Ανδρέας

pgrontas

Δεν είναι λίγο υπερβολικό? Εκτός αν κάποιοι ξέρετε κάτι παραπάνω από μένα.

Πιστεύω ότι ένα καλό πρώτο βήμα θα ήταν οι διάφορες ενώσεις μας (αντί να τρώγονται μεταξύ τους) να αρχίσουν να ξεκινούν πίεση για αναβάθμιση της Πληροφορικής γενικότερα στην Βθμια, ώστε να προλάβουμε όποιες εξελίξεις.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

Τελικά, Παναγιώτης είναι το p;

Για δες τα παρακάτω:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=350.0

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=143.0


ΤΙΠΟΤΑ δεν είναι βέβαιο, και ως ο 4ος πολυπληθέστερος κλάδος (ο πιο δυναμικός (λέμε τώρα)), μήπως πρέπει να κινηθούμε ΠΡΙΝ, γιατί μετά θα είναι αργά;;

pgrontas

--Τελικά, Παναγιώτης είναι το p;

Ναι είμαστε συνονόματοι.

Ενδιαφέροντα τα links σου, αλλά δεν ξέρω πόσα από τα οποία αναφέρονται εκεί έχουν υπόσταση.


Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

Η αλήθεια είναι ότι έχω βαρεθεί να διδάσκω κυρίως ανθρώπους που ενδιαφέρονται για οικονομικές σχολές και άλλους που ψάχνουν την πιο εύκολη κατεύθυνση για να πάρουν απολυτήριο.

Κάτω από το πρίσμα της λογικής όποιοι ενδιαφέρονται για θετικές επιστήμες (σχολές πληροφορικής, φυσική, μαθηματικά, πολυτεχνεία), δηλαδή τα γνήσια θετικά μυαλά θα έπρεπε να διδάσκονται μαθηματικά, φυσική και κατασκευή αλγορίθμου. Αυτά είναι που θα βρουν μπροστά τους. Άρα εκ πρώτης όψεως το να έχουμε πολυτεχνικό κλπ κύκλο ακούγεται θετικό.

Βέβαια έχουμε δει επανειλημμένα να λαμβάνονται αποφάσεις με βάση όχι το τι είναι σωστό για την παιδεία και δίκαιο ηθικά αλλά το τι συμφέρει τις ισχυρές συντεχνίες (πχ μαθηματικούς). Είναι ανθρώπινο λοιπόν να αισθανόμαστε ανασφάλεια και να φοβόμαστε μήπως μια αλλαγή αντί να οδηγήσει σε κάτι σωστό οδηγήσει σε κάτι που βολεύει συντεχνίες. Την ευθύνη για αυτά δεν την έχουν οι συντεχνίες (αυτοί απλά κάνουν τη δουλειά τους) αλλά αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις. Ουσιαστικά η ανησυχία είναι μήπως βρεθεί η ΑΕΠΠ εκτός πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, ή διδάσκεται από μαθηματικούς, ή γενικά υποβαθμιστεί με οποιοδήποτε τρόπο.

Αλλά πάλι καλύτερα να ξέρουμε πρώτα τι ακριβώς είναι στα σχέδια για να μη δίνουμε εικόνα ανθρώπων που δρουν υπό καθεστώς πανικού. Υπάρχει τίποτα συγκεκριμένο στο πλάνο; Έχουμε μια σαφή εικόνα του τι θέλουν να κάνουν; Αν ναι να το διαβάσουμε ψύχραιμα και προσεκτικά.

Για μένα η προσέγγισή μας θα πρέπει να είναι η εξής:

Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Οι σχολές πληροφορικής έχουν τις υψηλότερες βάσεις και το αντικείμενο των αλγορίθμων είναι πλέον αναγκαίο μέσα στις σχολές των θετικών επιστημών. Επίσης οι καταλληλότεροι να διδάσκουν αλγορίθμους στα σχολεία είναι αυτοί που έχουν διδαχθεί αλγορίθμους στο πλαίσιο των σπουδών τους. (δηλαδή όσοι έχουν σπουδές στην πληροφορική).

Για μένα θα έπρεπε να μπουν στο παιχνίδι (ή να τους βάλουμε εμείς) οι καθηγητές των ακαδημαικών σχολών πληροφορικής και να προστατέψουν στον κλάδο τους. Τι θέλουν αυτοί οι καθηγητές πανεπιστημίων να έχουν διδαχθεί τα παιδιά που θα παραλάβουν σε λίγο καιρό στα πανεπιστήμια; Από ποιους θέλουν να έχουν διδαχθεί οι μαθητές το συγκεκριμένο αντικείμενο; Από τους σκέτους μαθηματικούς;

Νομίζω ότι είναι προφανείς οι απαντήσεις. Γιατί να μην μπουν οι ακαδημαϊκοί στο παιχνίδι και (με δεδομένο ότι μιλάμε για κάτι καλό για την παιδεία και ηθικά σωστό) να βοηθήσουν τους απόφοιτους των σχολών τους;

Κατά τα άλλα… καλές είναι και οι κινήσεις προς το υπουργείο αλλά αν κρίνω από το παρελθόν είναι πιθανό και πάλι να υπηρετήσουν συμφέροντα. Ας μη μείνουμε σε αυτές.
Γιώργος Παπαργύρης

koniordos

Χωρίς να θεωρώ πως δεν είναι θεμιτό να ξεκινά ο προβληματισμός από τώρα, μάλλον είναι αρκετά νωρίς. Δεν νομίζω ότι θα παρθεί το ρίσκο για τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση προεκλογικά. Από την άλλη και βάσει των ενστάσεών μου για το παρόν σύστημα πρόσβασης, προτιμώ να ρισκάρω προς οποιαδήποτε αλλαγή, παρά να μπω στη λογική του λιγότερο κακού συστήματος. Όσον αφορά λαικίστικα επιχειρήματα του στυλ "παιδιά πειραματόζωα - δοκιμές στις πλάτες των παιδιών" με βρίσκουν τελείως ασύμφωνο, δεδομένης της έτσι κι αλλιώς χαοτικής διάστασης της εκπαίδευσης στο σύνολό της.
Τσορώνης Τάκης
Ηλ.Μηχ. & Μηχ. Η/Υ ΕΜΠ

kLee

Παράθεση από: ptsiotakis στις 11 Ιουν 2007, 05:57:57 ΜΜ
Το στόχο που έχει το μάθημά μας τον είχαν και τα μαθηματικά...αλλά απέτυχαν παταγωδώς, όλα τα μαθήματα κατάντησαν τυπολόγιο και πράξεις.

Γι αυτό και θέλουν να βάλουν πόδι στη δική μας προσπάθεια.

Τι θα λέγατε να δημιουργηθεί ένας δικτυακός κόμβος συλλογής υπογραφών για το μάθημά μας στην Τεχνολογική κατεύθυνση;

Αν και είμαι a priori θετικός στην πρότασή σου, θα μπορούσες να καθορίσεις κάπως το τι ακριβώς θα διεκδικήσουμε?
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

gpapargi

Παράθεση από: ptsiotakis στις 11 Ιουν 2007, 05:57:57 ΜΜ
Το στόχο που έχει το μάθημά μας τον είχαν και τα μαθηματικά...αλλά απέτυχαν παταγωδώς, όλα τα μαθήματα κατάντησαν τυπολόγιο και πράξεις.

Γι αυτό και θέλουν να βάλουν πόδι στη δική μας προσπάθεια.

Τα μαθηματικά θα μπορούσαν να είναι το πιο ωραίο μάθημα. Το λέω ειλικρινά. Το ότι όλοι οι μαθητές το μισούν και κατάντησε τυφλοσούρτης είναι το αποτέλεσμα των λανθασμένων επιλογών των διδασκόντων.

Ασχολούνται με ένα κάρο βλακείες και δεν ασχολούνται με χρήσιμα πράγματα. Βάζουν ασκήσεις πάνω σε αφηρημένα μαθηματικά μοντέλα χωρίς κανείς να καταλαβαίνει τη φυσική ή το γεωμετρική ερμηνεία των εννοιών. Δεν βάζουν επίλυση φυσικών προβλημάτων με τη βοήθεια εξισώσεων, παραγώγων, ολοκληρωμάτων κλπ. Ο μαθητής δεν καταλαβαίνει και δε βρίσκει καμία αξία σε ότι κάνει. Έτσι μισεί το μάθημα. Δεν δουλεύουν με κατανόηση αλλά με τυποποίηση.

Και το δικό μας μάθημα να δίδασκαν σαλάτα θα το έκαναν. Δε φταίει το αντικείμενο του μαθήματος. Φταίνε οι επιλογές τους. Μόνοι τους επέλεξαν να το κάνουν τυφλοσούρτη στο βωμό του εύκολου αποτελέσματος στις εξετάσεις.

Γι αυτό μερικοί εδώ μέσα προσπαθούμε να ρίξουμε στην πυρά την παπαγαλία και την τυποποίηση. Είναι απορίας άξιον γιατί μερικοί δικοί μας επιμένουν στους τυφλοσούρτες. Θα καταστρέψουν το μάθημα και μετά θα λένε ότι φταίει το σύστημα, το κατεστημένο, το μπάχαλο της παιδείας και γενικότερα η συνομωσία του σύμπαντος. Η ίδια νοοτροπία που έκανε τα μαθηματικά να αποτύχουν να διδάξουν σκέψη θα οδηγήσει και εμάς στην αποτυχία αν κάνουμε τις ίδιες επιλογές.
Γιώργος Παπαργύρης

fragile

Στην αρχή του καλοκαιριού ο συνάδελφος Νίκος Ξ. είχε μιλήσει για τις δηλώσεις της Κας Γιαννάκου σε , η οποία υποστήριξε ότι τον Σεπτέμβριο, και αν συνεχίσουμε με την ίδια κυβέρνηση, θα συζητηθεί η αλλαγή του συστήματος πρόσβασης. Ένα από τα 'σίγουρα' νέα μέτρα θα είναι και η επαναφορά των κύκλων, ιατρικός, πολυτεχνικός κτλ.

Βέβαια με τις εκλογές στις 16 Σεπτεμβρίου όλα παραπέμπονται στις καλένδες  :police: τίποτα μονιμότερο του προσωρινού.

Πάλι εδώ θα είμαστε του χρόνου να συζητάμε τα ίδια πράγματα ( :( >:(μικρή παισιοδοξία γιατί τέλειωσαν οι διακοπές)

Καλή σχολική χρονιά

fragile
fragile..........

EleniK

Καλή σχολική χρονιά σε όλους!
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

thanos_xg

Καλή σχολική χρονιά σε όλους

Θανάσης Χ.
Θανάσης Χ.

mbathas

Καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη!
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

COACH

Παιδιά επανέρχομαι στο θέμα αν και μάλλον δεν είναι και πολύ επίκαιρο...

Πρώτον σε ότι αφορά το θέμα της συλλογής υπογραφών επαναφέρω το θέμα του Παναγιώτη Τσιωτάκη(αν φυσικά μου επιτρέπει τον ενικό);
Υπάρχει ακόμα η διάθεση;

Δεύτερον έχω να πω επί της παπαγαλίας και των τυφλοσούρτηδων ότι και το δικό μας  μάθημα κατά εκεί θα πάει αν συνεχίσουν τα θέματα να είναι κάθε χρόνο όπως είναι μέχρι τώρα...
Ξέρω, από εδώ κάνουμε ότι μπορούμε για να αλλάξει αυτό (και ο ΟΕΦΕ το ίδιο) αλλά αν μετρηθούμε (σε πλήθος και δυνάμεις) ίσως γίνουμε λίγο ισχυρότεροι και με την φιλοσοφία που προτείνουμε μέσα από τα θέματά μας να αλλάξουμε κάπως το σκηνικό...

Τι λέτε λοιπόν να κάνουμε μία προσπάθεια να δούμε πόσοι είμαστε και να συζητήσουμε επί της ουσίας στην συνέχεια κάποια θέματα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

P.Tsiotakis

Πρέπει να παλέψουμε να παραμείνει το μάθημα στο παιχνίδι και
μετά συζητάμε για τον τρόπο διδασκαλίας του.

Γι' αυτό πρέπει να δουλέψουν όλοι από όλα τα μετερίζια