ΜΑΘΗΤΗΣ 3ης ΛΥΚΕΙΟΥ

Ξεκίνησε από greecechris, 01 Μαρ 2007, 03:31:23 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

greecechris

Γεια σας. Τυχαία στο google βρήκα αυτο το forum.Θα ήθελα να κάνω μερικές ερωτίσεις.
1ον Γιατι δεν μαθαίνουμε C++  που θα μας χρησιμεύσει αργότερα? (ξέρω c++ γι αυτό ρωτάω0
2ον Δεν μπορώ να καταλάβω την κύρια διαγώνιο καθώς και την δευτερεύουσα.Που μπορούν να χρησιμεύσουν αυτές?
3ον Για τα παιδιά όπως εμένα που ενδιαφέρονται για πληροφορική δεν θα έπρεπε να έχουν αυξημένης βαρύτητας αυτό το μάθημα?


Άν μπορεί κάποιος ας μου στείλει σχετικά με τις διαγωνίους τπτ...(μπαίνουν σε ασκησεις?) καθώς και διαγωνίσματα με πίνακες

Ευχαριστώ,
Χρήστος
Θεσσαλονίκη

evry


  Θεωρώ τη C++ την καλύτερη γλώσσα που έχει βγει ποτέ. Μπορείς να κάνεις τα πάντα. Ωστόσο φαντάζεσαι τι θα γινόταν αν δίδασκαν στα σχολεία αυτή τη γλώσσα; Δεν υπάρχει λόγος ο μαθητής να μπλέξει με λεπτομέρειες υλοποίησης. Ο σκοπός είναι να μάθει να σκέφτεται και η Γλώσσα που διδάσκεται είναι στο σωστό δρόμο. Άλλωστε δεν θέλουμε να κάνουμε τα παιδιά προγραμματιστές, απλά να σκέφτονται. Ωστόσο θα μπορούσε να υπάρχει ένα μάθημα επιλογής πάνω σε τεχνικές προγραμματισμού για όσα παιδιά ενδιαφέρονται. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει, δεδομένου ότι θα παρακολουθούσαν μόνο παιδιά που θα ενδιαφέρονταν.

Όσον αφορά την κύρια διαγώνιο αυτή είναι πολύ σημαντική ειδικά στην πληροφορική, και αυτό λόγω μιας διαδικασίας που λέγεται "διαγωνιοποίηση πινακα" και χρησιμοποιείται για να απλοποιήσει τους υπολογισμούς από μεγάλους πίνακες. Για παράδειγμα ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Google
http://en.wikipedia.org/wiki/PageRank
κάνει χρήση αυτής της τεχνικής, διότι μιλάμε για έναν πίνακα ο οποίος παριστάνει όλο το γράφημα του παγκόσμιου ιστού. Για να γίνουν οι υπολογισμοί χρειάζεται κάποια απλοποίηση.
Γενικά οι διαγωνιοποιήσιμοι πίνακες έχουν πολλές εφαρμογές στην Ανάκτηση Πληροφορίας (Information Retrieval)


Υ.Γ.Πάντως για να είμαστε αντικειμενικοί καλή η C++ αλλά μια είναι η γλώσσα από πλευράς ταχύτητας αλλά κυρίως έκφρασης
Διάβασε το παρακάτω άρθρο και θα καταλάβεις
www.math.purdue.edu/~lucier/software/beating-the-averages.pdf
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

EleniK

Αν θέλεις άσκηση που να περιέχει κύρια διαγώνιο ή δευτερεύουσα παραδείγματα είναι οι παρακάτω:

-Να γίνει έλεγχος αν ένας τετραγωνικός πίνακας είναι άνω (ή αντίστοιχα κάτω) τριγωνικός. Θυμίζω ότι για να είναι ένας πίνακας άνω τριγωνικός πρέπει όλα τα στοιχεία κάτω από την κύρια διαγώνιο να είναι μηδενικά και πάνω από την κύρια διαγώνιο να υπάρχουν μη μηδενικά στοιχεία.

-50 μαθητές που ψηφίζουν ο καθένας τον αρχηγό της τάξης και δεν μπορούν να ψηφίσουν τον ευατό τους.Κάθε μαθητής μπορεί να ψηφίσει 3 συμμαθητές του.Ζητάει έλεγχο της κάθε καταχώρησης για κάθε μαθητή. Να υπολογίζει τους ψήφους που πήρε κάθε μαθητής κλπ.

Έδω χρειάζεται να ελέγξεις στην καταχώρηση i<>j δλδ όχι πάνω στην κύρια διαγώνιο.

Φυσικά υπάρχουν και πολλές άλλες.

Σχετικά με τη διδασκαλία της C++, είμαι κάθετα αντίθετη. Πριν διδάξουν C προτείνεις C++??
Ας αρχίσουν π.χ. με μια Pascal και βλέπουμε.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

evry


  Βασικά όταν λέμε C++, εννοούμε το υποσύνολο της που ταυτίζεται με τη C. Απλά χρησιμοποιείς για παράδειγμα αντί για printf, scanf τις cin cout που είναι πολύ πιο εύκολες, και αντί να έχεις char *, χρησιμοποιείς τη βιβλιοθήκη string, και άλλα τέτοια. Δεν ασχολείσαι με αντικειμενοστρέφειες.
Προσπαθείς δηλαδή να αλλάξεις κάποια χαρακτηριστικά της καθαρής C με αυτά της C++, ώστε να κάνεις τα πράγματα κάπως πιο κατανοητά.
Αυτά φυσικά σε επίπεδο τριτοβάθμιας ή σε εξαιρετικές περιπτώσεις......
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Καλημέρα

Συμπληρώνω και εγώ στα παραπάνω

1 ον : Γιατί το ζητούμενο δεν είναι αυτή τη στιγμή δεν είναι να διδαχθεί κάποια συγκεκριμένη γλώσσα. Το ζητούμενο είναι να διδαχθεί η επίλυση προβλημάτων με τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης. Αυτό θέλει πολύ κόπο για να το μάθεις. Η εκμάθηση κάποιας συγκεκριμένη γλώσσας είναι εύκολη. Θέλοντας να απαλλαχτεί ο μαθητής από οποιαδήποτε δυσκολία σχετίζεται με την εκμάθηση κάποιας γλώσσας και να εστιάσει μόνο στον τρόπο σκέψης έχει επιλεγεί η ψευδογλώσσα που χρησιμοποιούμε.

2 ον: Αν σχεδιάσεις ένα τετραγωνικό πίνακα (πλήθος γραμμών = πλήθος στηλών) μπορείς να δεις πάνω στο σχήμα τα στοιχεία που βρίσκονται στην κύρια και τη δευτερεύουσα διαγώνιο.

Τα στοιχεία της κύριας διαγωνίου έχουν το χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός γραμμής τους είναι ο ίδιος με τον αριθμό στήλης τους. Έτσι μπορείς να σαρώσεις μόνο αυτά τα στοιχεία με την εντολή:

Για ι από 1 μέχρι ν
   Εμφάνισε α[ι,ι]
Τέλος_επανάληψης

Τα στοιχεία της δευτερεύουσας διαγωνίου έχουν άθροισμα γραμμής και η στήλης ν+1. (Αυτό μπορείς εύκολα να το δεις αν για κάθε στοιχείο της δευτερεύουσας διαγωνίου σχηματίσεις το άθροισμα γραμμής και στήλης). Άρα το στοιχείο της  ι γραμμής που βρίσκεται στη δευτερεύουσα διαγώνιο έχει αναγκαστικά στήλη ν+1-ι
αφού ι + (ν+1-ι) = ν+1.

Μπορείς να βηματίσεις πάνω στη δευτερεύουσα διαγώνιο χρησιμοποιώντας την παραπάνω ιδιότητα. Δηλ

Για ι από 1 μέχρι ν
   Εμφάνισε α[ι,ν+1-ι]
Τέλος_επανάληψης

Ασκήσεις προς αυτή την κατεύθυνση που κάνω στην τάξη είναι να σαρώσεις τα στοιχεία που βρίσκονται πάνω/κάτω από την κύρια και δευτερεύουσα διαγώνιο. Υπόδειξη: κάνε σχήμα και δες τι κανόνα ακολουθούν τα άκρα του κάθε δείκτη.

Η σπουδαία άσκηση του τετραδίου του μαθητή Κεφάλαιο 9 ΔΣ6, που καθορίζει και το άνω όριο του διδακτικού πακέτου, χρησιμοποιεί τη σάρωση κάτω από την κύρια διαγώνιο.

Η χρησιμότητα της διαγωνίου και των πινάκων γενικότερα δεν είναι εύκολο να εκτιμηθεί γιατί οι πίνακες δεν διδάσκονται στα μαθηματικά. Πέρα από τα παραπάνω που αναφέρθηκαν, ένα σύστημα ν εξισώσεων με ν αγνώστους μπορεί να αναπαρασταθεί με τη βοήθεια πινάκων (και την πράξη του πολλαπλασιασμού τους). Η επίλυση του συστήματος στην ουσία είναι η απαλοιφή από κάθε εξίσωση όλων των αγνώστων εκτός από έναν. Σε μορφή πινάκων αυτό αντιστοιχεί στο να καταλήξει ο πίνακας των συντελεστών με μονάδες στη διαγώνιο και 0 οπουδήποτε αλλού (μοναδιαίος).

Τέλος για διαγωνίσματα σε πίνακες και σε άλλα κεφάλαια, αν θέλεις δες αυτά που έχει φτιάξει η παρέα από το στέκι   
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=566.0


greecechris

Ευχαριστώ πολύ απλά νομίζω θα ήταν καλό να μάθουμε κάτι χρήσιμο και όχι κατι ψεύτικο :D
Όπως είπατε όμως μαθαίνουμε να σκευτόμαστε έτσι.

Σε έναν πίνακα τετραγωνικό ΝxN πως ελέγχω αν το άθροισμα των στοιχείων πάνω από την κ. διαγώνιο ισούτε με το άθροισμα αυτών που είναι από κάτω?



Μάλλον θα πρέπει να γράψω σε όλα καλά επειδή μαθηματικα κ. δεν τα πάω καλα.
Μαθηματικά κ υπολογίζω κανα 5άρι
Φυσική κ. 15 ( ο πατέρας μου είναι καθηγητής φυσικ.)
Πληροφ. 18
Αοδε 14(λίγη ύλη αλλά τα θέλουν λέξη προς λέξη
Έκθεση 10
Μαθηματικά Γεν. 16+ (ξέρω ότι ειναι γελεία αλλά λέμε τωρα..)


Με αυτά μπαίνω σε ένα ΤΕΙ πληροφορικής.
Άν όχι θα ξαναδώσω






ppan

Μια από τις υλοποιήσεις είναι η ακόλουθη:
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
Σ_κάτω <- 0
Σ_πάνω <- 0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
  ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΑΝ  Ι > J  ΤΟΤΕ  !Στοιχεία που βρίσκονται κάτω από την κύρια διαγώνιο
      Σ_κάτω <- Σ_κάτω + Α[Ι, J]
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ  Ι < J  ΤΟΤΕ  !Στοιχεία που βρίσκονται πάνω από την κύρια διαγώνιο
      Σ_πάνω <-  Σ_πάνω + Α[Ι, J]
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ Σ_πάνω = Σ_κάτω ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'ΑΘΡΟΙΣΜΑΤΑ ΙΣΑ'
ΑΛΛΙΩΣ
  ΓΡΑΨΕ 'ΑΘΡΟΙΣΜΑΤΑ ΑΝΙΣΑ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ


greecechris

Ευχαριστώ.
Αυτο δουλεύει με αθροιστή(όπως ήταν λογικο)