Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Keep Growing

Εγώ θα ήθελα να σταθώ λίγο στην επιλογή των ονομάτων των μαθημάτων που μας αφορούν.
Έχουμε επιστήμη υπολογιστών και εφαρμογές πληροφορικής.
Καλά για την επιστήμη υπολογιστών είναι σίγουρο ότι η ανάθεση θα είναι δική μας.
Για τις εφαρμογές πληροφορικής όμως, θα πρέπει να περιμένουμε τι ακριβώς σημαίνει και αν θα το έχουμε ανάθεση μόνο εμείς ή και κάποιοι άλλοι.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

NiColas1957

Παράθεση από: NiColas1957 στις 30 Μαρ 2011, 12:09:25 ΜΜ
Πιστεύω ότι απλά όλοι περιμένουν τις ....... 12μμ !  :-\

Για να δείτε τα μαθήματα και τις ώρες κατά τάξη και κατά κατεύθυνση .... 
http://esos.gr/index2.php?option=com_k2&view=item&task=download&id=627

Για να δείτε το κείμενο που μοιράστηκε στους εκπαιδευτικούς συντάκτες .... 
http://esos.gr/index2.php?option=com_k2&view=item&task=download&id=628






tom

Παιδιά έχει σημασία να εμπλακούμε, μέσω ΠΕΚΑΠ, και στο σχεδιασμό του περιεχομένου των νέων μαθημάτων με τον ωραίο τίτλο "Επιστήμη Υπολογιστών".
Αυτό μπορεί να γίνει με προτάσεις, διαβούλευση κ.τ.λ.
Η δημιουργία ενός σύγχρονου, ελκυστικού και χρήσιμου μαθήματος, θα έχει ως αποτέλεσμα να κερδίσει πρώτα από όλα τον σεβασμό μας, μετά των παιδιών και των συναδέλφων και στο τέλος της κοινωνίας. Έτσι δε θα υπάρξουν στο μέλλον διλήμματα για την αναγκαιότητα  ή όχι της επιστήμης μας στο σχολείο.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

lp

Προσωπικά η ανακοίνωση του Υπουργείο μου άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Μικρή ανακούφιση γιατί έστω και έτσι έχουμε λίγα ψίχουλα (έφαγα το παραμύθι και εγώ όπως τότε που δεν μας πήραν όλο το δώρο αλλά το μισό). Αλλά σκέφτομαι διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας το κείμενο τι πραγματικά θα προσφέρει το Λύκειο στον μαθητή; Είναι πράγματι ο σκοπός του να προσφέρει παιδεία; Κριτική σκέψη; Η μείωση των μαθημάτων σε τι τελικά αποσκοπεί; Ποιος τελικά θα κερδίσει; Πως θα γίνουμε εμείς καλύτεροι καθηγητές αν τρέχουμε σε 2-3 σχολεία για να συμπληρώσουμε ωράριο; Πως θα γίνει καλύτερο ένα σχολείο που ο μισός σύλλογος θα μαλώνει με τον άλλο μισό εξαιτίας των μεθοδεύσεων στα επιλεγόμενα;
Και τελικά το Λύκειο πρέπει να προσφέρει εξειδίκευση;
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

mour

Τρομερή ντρίπλα πάντως αυτό το σχέδιο, όλοι προς το παρόν είναι "ευχαριστημένοι"...
Πιστεύω ότι όλη η ουσία είναι το σύστημα πρόσβασης. Αν μπουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας Μαθηματικά & Φυσική όπως είναι και τώρα θεωρώ ότι όλοι οι "σοβαροί" μαθητές θα επιλέγουν τις αντίστοιχες εμβαθύνσεις. (αλήθεια οι μαθητές γνωρίζουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τι σημαίνει αυξημένη βαρύτητα???)
Καλό κι άγιο το περιεχόμενο της "Επιστήμη Υπολογιστών", αλλά η πρόσβαση στην 3-βάθμια μετράει

iliasthes

Καλησπέρα,
σίγουρα το σχέδιο είναι καλύτερο από τις φήμες που κυκλοφορούσαν για πλήρη εξοβελισμό των μαθημάτων μας από το Γενικό Λύκειο. Σίγουρα λοιπόν θα υπάρχει μια οργανική θέση σε κάθε σχολείο, έστω και κολοβή. Υπάρχουν όμως αρκετά ακόμη κενά σημεία, για τα οποία η ΠΕΚΑΠ δεν πρέπει να σταματήσει τις δραστηριότητες της:

1) Περιεχόμενο μαθήματος Επιστήμης των Υπολογιστών  ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες. Ίσως είναι ευκαιρία ως προς το περιεχόμενο τουλάχιστον να αναβαθμιστεί πραγματικά η πληροφορική και επιπρόσθετα να μπορεί με το περιεχόμενο να δικαιολογεί και κάποιες ώρες εργαστήριο ώστε έστω και αν  ο δεύτερος συνάδελφος χρειάζεται να πηγαίνει σε δύο λύκεια να έχουμε δύο συναδέλφους σε όλα τα λύκεια

2) Το περιεχόμενο και οι αναθέσεις στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής.


3) Είναι σημαντικό να μάθουμε τις λεπτομέρειες της διατύπωσης: Βιολογία ή Επιστήμη των Υπολογιστών και το αναλύω. Σε ένα σχολείο η συγκεκριμένη κατεύθυνση έχει 21 μαθητές. Οι 11 μαθητές επιλέγουν τη Βιολογία και οι 10 επιλέγουν την Πληροφορική. Θα δημιουργηθούν τμήματα και για τα δύο μαθήματα ή με τη λογική της οικονομίας και της πλειοψηφίας θα γίνει μόνο η Βιολογία; Αυτή η λεπτομέρεια είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα μικρά σχολεία. Στα μεγάλα που θα υπάρχουν πχ 50 μαθητές στην κατεύθυνη σίγουρα θα δημιουργηθούν τμήματα και στα δυο μαθήματα. Απλά σκεφτείτε πως αυτή η λεπτομέρεια μπορεί να σημαίνει στην πράξη 6 ώρες πάνω ή 6 ώρες κάτω.

Και τέλος αυτό που αναφέραν ήδη πολλοί πως αν κάποια μαθήματα συνδέονται με την πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και τα δικά μας όχι, τότε στην πράξη υποβαθμίζονται.

Wizard

Θα πρέπει:

  • Να ζητήσουμε τα μαθήματά μας να θεωρηθούν εργαστηριακά και να υπάρχει μέγιστος αριθμός π.χ. 15 παιδιών ανά τμήμα.
  • Να σχεδιάσουμε την ύλη των μαθημάτων μας (αλλά και αν θα έχουμε ζήτημα με αναθέσεις)
  • Να εξακριβώσουμε πώς θα εμπλακούν τα εργαστήρια (και αν σκοπεύουν να μπλέξουν κι εμάς με οποιονδήποτε τρόπο) στο σχέδιο έρευνας

Βέβαια, πρέπει να δούμε (σε επόμενη φάση) και τι θα γίνει με τα εργαστήρια, δηλαδή αν θα παραμείνουν με τη σημερινή μορφή ή θα είναι πια "μεταφερόμενα"...

AlexandrosK

Επιμένω ότι δεν πρέπει να εφησυχάζουμε με λογικές του τύπου "Από το ολότελα".
Η βασική μας επιδίωξη πρέπει να είναι ότι το μάθημα αυτό πρέπει να είναι υποχρεωτικό.
Και όχι τα θρησκευτικά.
Με λύπη μου βλέπω ότι κάποιοι επαναπαύονται και το θεωρούν τύχη που προτάθηκε αυτό το σχέδιο.
Με πιο μεγάλη μου λύπη βλέπω ότι κάποιοι μπορεί να είναι ευχαριστημένοι εάν μας ανατεθεί η ερευνητική εργασία.
Δεν λέω ότι δε μπορούμε να το αναλάβουμε. Μπορούμε να αναλάβουμε και άλλα μαθήματα όπως πχ μαθηματικά.
Ο στόχος μας πρέπει όμως να είναι η αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας, και όχι μόνο τι θα γίνουν οι ωρούλες μας.
Αυτό το σχέδιο δεν αναβαθμίζει την Πληροφορική Παιδεία.
Άρα θα πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε.
Αυτή τουλάχιστον είναι η ταπεινή, προσωπική μου άποψη.

skoud

Σχόλιο του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
για την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο


Η τελική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο σε σχέση με την Πληροφορική απέχει από την εκφρασμένη θέληση και τις ανάγκες της κοινωνίας (http://www.pekap.gr/Article.php?CatId=1&ArticleId=235). Το μάθημα δεν γίνεται υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές του Λυκείου και ειδικά η απουσία του –και μόνον αυτού- από τα διδασκόμενα στην Α' Λυκείου μαθήματα, θα δημιουργήσει ένα δυσαναπλήρωτο κενό σε όλους τους μαθητές που θα το επιλέξουν στις επόμενες τάξεις, ενώ θα υπάρχουν μαθητές που τελειώνοντας το Λύκειο δεν θα έχουν διδαχθεί ούτε για μια ώρα αντικείμενο Πληροφορικής.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. θα τοποθετηθεί ολοκληρωμένα και θα καταθέσει τις αντιπροτάσεις του στο Υπουργείου Παιδείας αφού μελετήσει τις επόμενες ημέρες όλες τις λεπτομέρειες του σχεδίου και μετά τη σχετική διαβούλευση που θα γίνει στο πλαίσιο στο 5ο Πανελληνίου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής, στις 1-3 Απριλίου 2011 στα Γιάννενα.

30 Μαρτίου 2011
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Keep Growing

Εμένα προσωπικά με καλύπτει απόλυτα.
Εύγε συνάδελφοι.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: Wizard στις 30 Μαρ 2011, 08:17:59 ΜΜ
Θα πρέπει:

  • Να ζητήσουμε τα μαθήματά μας να θεωρηθούν εργαστηριακά και να υπάρχει μέγιστος αριθμός π.χ. 15 παιδιών ανά τμήμα.
  • Να σχεδιάσουμε την ύλη των μαθημάτων μας (αλλά και αν θα έχουμε ζήτημα με αναθέσεις)
  • Να εξακριβώσουμε πώς θα εμπλακούν τα εργαστήρια (και αν σκοπεύουν να μπλέξουν κι εμάς με οποιονδήποτε τρόπο) στο σχέδιο έρευνας

Βέβαια, πρέπει να δούμε (σε επόμενη φάση) και τι θα γίνει με τα εργαστήρια, δηλαδή αν θα παραμείνουν με τη σημερινή μορφή ή θα είναι πια "μεταφερόμενα"...

Ίσως, εκτός τον άλλων, τωρα που "μοιράζεται η πίτα", πρέπει να διεκδικήσουμε και Β ανάθεση και στην...

spantoulis

Όταν μαθήματα όπως τα Θρησκευτικά ή ακόμη και η Ιστορία θα διδάσκονται υποχρεωτικά σε όλους τους μαθητές εγώ δεν μπορώ να είμαι ευχαριστημένος από τη θέση της Επιστήμης Υπολογιστών στο νέο Γενικό Λύκειο.
Φυσικά και αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους όσους συνέβαλαν στο να μην εξαφανιστεί  η πληροφορική εντελώς. Τα πράγματα χωρίς τον αγώνα θα ήταν πολύ χειρότερα.
Η αίσθηση που μένει σε μένα είναι ότι τρίβουν τα χέρια τους οι φροντιστές. Στο νέο πρόγραμμα οι ώρες των κατευθύνσεων έχουν αυξηθεί και φυσικά έχει ανοίξει ένα νέο πεδίο αφαίμαξης των οικογενειών υπέρ των φροντιστηρίων: η ερευνητική εργασία. Και όλα αυτά θα μετράνε για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια από την πρώτη τάξη!
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Keep Growing στις 30 Μαρ 2011, 08:49:25 ΜΜ
Εμένα προσωπικά με καλύπτει απόλυτα.

Παναγιώτη αυτό μου θυμίζει τους χρησμούς της Πυθίας!

Wizard

#1258
Παράθεση από: pepe στις 30 Μαρ 2011, 09:22:22 ΜΜ
Ίσως, εκτός τον άλλων, τωρα που "μοιράζεται η πίτα", πρέπει να διεκδικήσουμε και Β ανάθεση και στην...

Συνάδελφε, ίσως με ειρωνεύεσαι, ίσως το εννοείς, πάντως ούτε εννοούσα να εμπλακούμε στο σχέδιο έρευνας με δική μας θέληση, ούτε να πάρουμε κι άλλες αναθέσεις, αλλά να μάθουμε αν θα εμπλακούμε στο σχέδιο έρευνας και να μην χάσουμε τα δικά μας μαθήματα (π.χ. εφαρμογές Πληροφορικής).

Vangelis

Ποιά ΠΕΚΑΠ βρε παιδιά μια είναι η ένωση!!!!
Διαβάστε το
http://www.ictplus.gr/default.asp?pid=30&rID=14337&ct=3&la=1

σημειώνω τα  "ουσιαστικά" αποσπάσματα
...
Ισως είμαστε προκατειλημμένοι
αλλά η καθολική και έντονη αντίδραση
των Εκπαιδευτικών Πληροφορικής
που εκπροσωπείται κατά κύριο λόγο από την Ε.Π.Ε
την «Ενωση Πληροφορικών Ελλάδας» λέει κάτι.

....
....
Εκείνο που μου έκανε εντύπωση δεν ήταν τόσο οι «ιδέες»
του υπουργείου Παιδείας για την Πληροφορική,
....
Είναι η απραξία σχεδόν όλων των Φορέων,
επιστημονικών και επαγγελματικών,
για το συγκεκριμένο θέμα.
Πλην Ε.Π.Ε δεν έγινε καμία ουσιαστική παρέμβαση
ή έστω στοιχειώδης ανακοίνωση.
....
Μπορεί λοιπόν να μην το καταλάβατε αλλά η ΕΠΕ τα κατάφερε όλα.

Πέρα απο το κωμικό της υπόθεσης ας δούμε τα δικά μας.

Είμστε ευχαριστημένοι; σταματάμε ; φυσικά όχι συνεχίζουμε τις διεκδικήσεις.
Θεωρώ ότι  οι επόμενες διεκδικήσεις πρέπει να έχουν στόχο τον χαρακτηρισμό των μαθημάτων ως εργαστηριακών (σπάσιμο τμήματος κ.λπ) , Να εξετάζεται πανελλαδικά το μάθημα μας (πίεση να οριστεί ως αυξημένης βαρύτητας απο σχολές)  και να έχουμε συμμετοχή στα project.

Τώρα που το σκέφτομαι μήπως ο ΓΓ είχε στο νού του τα project και πρότεινε να αναλαβουμε την "υποστήριξη" των μαθημάτων του σχολείου.