Ποιοι επιθυμούν τη διάσπαση του κλάδου?

Ξεκίνησε από Vangelis, 09 Οκτ 2010, 06:40:53 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

jp

Tim Berners-Lee
Το 1989 ο Tim Berners-Lee ενώ εργαζόταν στο European particle Physics Laboratory CERN, εισήγαγε μια πρωτοβουλία υπερμέσων με βάση το Διαδίκτυο, για κοινή χρήση πληροφοριών παγκόσμια, που συνήθως είναι γνωστή σαν ο παγκόσμιος Ιστός. Ένα χρόνο μετά έγραψε τον πρώτο πελάτη και εξυπηρέτη Web. Ο Tim έχει πτυχίο Φυσικής, από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στην Αγγλία.

Vinton G. Serf
Ο Vinton Gray Cerf είναι Αμερικανός επιστήμονας υπολογιστών ο οποίος αναγνωρίζεται ως ένας από τους πατέρες του Διαδικτύου, και μοιράζεται αυτόν τον τίτλο με το επίσης Αμερικανό επιστήμονα Bob Kahn. Η συνεισφορά του έχει αναγνωριστεί και έχει επαινεθεί, επανειλημμένα, με τιμητικούς τίτλους και βραβεία που περιλαμβάνουν το National Medal of Technology, το βραβείο Turing και της ιδιότητας μέλους στην National Academy of Engineering. Ο Vinton Cerf έχει πτυχίο στα Μαθηματικά από το πανεπιστήμιο του Stanford.
To be aware is more important than what you wear!

akpa

Παράθεση από: black_21 στις 17 Οκτ 2010, 08:06:31 ΜΜ
Να κάνω μια ερώτηση...
Θέλουμε να πούμε ότι θεωρούμε σωστό να μπορεί να μπορεί ο καθένας να ενταχθεί σε όποιο κλάδο βολεύεται ανεξάρτητα από το πρώτο πτυχίο του;
Θεωρούμε ότι η 6μηνη συμμετοχή σε σεμινάρια επιπέδου ECDL αρκούν για την διδασκαλία της επιστήμης της Πληροφορικής;
Νομίζω κανένας δεν υποστήριξε κάτι τέτοιο. Εννοείται απο εδώ και μπρος μόνο πληροφορικοί στην πληροφορική. Συζητάμε για την πρόταση της ΕΠΕ για μετάταξη έμπειρων καθηγητών πληροφορικής που δεν έχουν πτυχίο, έτσι ώστε οι νέοι συνάδελφοι με πτυχίο να μπορούν να βρουν δουλειά. Μιλάμε για το μέτρο της "ήπιας απόσυρσης" το οποίο αν θεωρηθεί λογικό και ισχύσει τελικά θα μας έρθει boomerang, αφού δικαίως τότε εκπαιδευτικοί με πτυχίο διδακτικής πληροφορικής θα ζητήσουν και για μας απόσυρση στο μέλλον.

Παράθεση από: black_21 στις 17 Οκτ 2010, 08:06:31 ΜΜ
Από τις πρακτικές που ακολούθησαν οι περισσότεροι που διορίστηκαν με τέτοιους τρόπους μπορούμε να καταλάβουμε ποιοι απαξίωσαν τον κλάδο μπαίνοντας στις τάξεις και διδάσκοντας word και paint (γιατί αυτό μπορούσαν να κάνουν). Το επιχείρημα πολλών της συγκεκριμένης ομάδας ήταν "σιγά το δύσκολο μάθημα". Μην σας ξενίζει λοιπόν το "πατάμε κουμπάκια" της Διαμαντοπούλου.

Ναι ίσως απαξίωσαν τον κλάδο αρχικά, όμως μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας δεν νομίζω ότι τον απαξιώνουν πια.
people are motivated by profit.

akpa

#62
Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 08:42:43 ΜΜ
Αυτά ακριβώς υποστηρίζει η ΕΠΥ για τους "Πληροφορικούς" χωρίς πτυχίο Πληροφορικής, όπως και το e-TEE για τους "Πληροφορικούς" μηχανικούς που δεν έχουν καμία σχέση με τους μηχανικούς Η/Υ.

Αν τα παραπάνω αποτελούν επίσημη θέση της ΠΕΚΑΠ, τότε ΣΙΓΟΥΡΑ δεν εκπροσωπεί τις απόψεις και τις θέσεις πολύ μεγάλου ποσοστού (για να μην πω της πλειοψηφίας) των καθηγητών Πληροφορικής με πτυχίο Πληροφορικής.

Δεν ξέρω αν είναι θέση της ΠΕΚΑΠ, αλλά ελπίζω να γίνει. Η αποδεδειγμένη πολύχρονη εμπειρία στον τομέα της διδασκαλίας της πληροφορικής πρέπει να είναι πάνω από οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή πληροφορικό πτυχίο.

Ενολίγης αυτό που λένε κάποιοι καθηγητές Πληροφορικής με πτυχίο  Πληροφορικής είναι ότι μόνο το πτυχίο μετράει, και η εμπειρία δεν παίζει κανένα ρόλο. Εντελώς λάθος. Με αυτή την λογική να περιμένουν σε λιγα χρόνια να χάσουν την δουλειά τους από τους απόφοιτους διδακτικής πληροφορικής.

Το πόσο εκτός τόπου και χρόνου είναι αυτή η θέση, μπορεί να το καταλάβει οποιοσδήποτε έχει την ελάχιστη επαφή με την αγορά εργασίας και τον ιδιωτικό τομέα.  Εκεί συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, μόνο η εμπειρία παίζει ρόλο, ενώ το πτυχίο το αντιμετωπίζουν απλά σαν το κερασάκι στην τούρτα.
people are motivated by profit.

evry

Srinivasa Ramanujan
http://en.wikipedia.org/wiki/Srinivasa_Ramanujan
Ένας από τους μεγαλύτερους μαθηματικούς που πάτησαν το πόδι τους στον πλανήτη, δεν είχε πτυχίο μαθηματικών.

Συμπέρασμα: αν ποτέ έρθουν να διοριστούν στο ελληνικό σχολείο ο Tim Berners-Lee ή ο Serf (όχι ο Σβι) θα αφήσουμε μια εξαίρεση στο νόμο μόνο για αυτούς. Για εμάς τους ταπεινούς θνητούς το πτυχίο μάλλον είναι προαπαιτούμενο.

Τώρα από εκεί και πέρα δεν μπορώ να καταλάβω ποιος είναι ο σκοπός αυτής της διαμάχης, όταν υπάρχουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα για τον κλάδο. Αν μπει κάποιος επισκέπτης στο στέκι και δει τα τελευταία μηνύματα στα οποία κάποιοι τσακώνονται για το ποιος είναι ο πιο "καθαρός" πληροφορικός και για το ποιος είναι ο πιο ικανός να διδάξει ένα μάθημα που σε 2 χρόνια μπορεί να μην υπάρχει στην εκπαίδευση τι λέτε, θα βάλει τα γέλια?
Αναρωτιέμαι λοιπόν, αν δεν μπορούμε να πείσουμε εμάς τους ίδιους ότι είμαστε σοβαρός και συσπειρωμένος κλάδος, πως θα πείσουμε το υπουργείο να κρατήσει το μάθημα στο λύκειο?
Θα ήθελα να παρακαλέσω όλους τους εμπλεκόμενους στην συζήτηση αυτή να λήξουν αυτή τη διαμάχη εδώ γιατί δεν έχει τίποτα να προσφέρει σε κανέναν.


Παράθεση από: jp στις 17 Οκτ 2010, 08:47:48 ΜΜ
Tim Berners-Lee
Το 1989 ο Tim Berners-Lee ενώ εργαζόταν στο European particle Physics Laboratory CERN, εισήγαγε μια πρωτοβουλία υπερμέσων με βάση το Διαδίκτυο, για κοινή χρήση πληροφοριών παγκόσμια, που συνήθως είναι γνωστή σαν ο παγκόσμιος Ιστός. Ένα χρόνο μετά έγραψε τον πρώτο πελάτη και εξυπηρέτη Web. Ο Tim έχει πτυχίο Φυσικής, από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στην Αγγλία.

Vinton G. Serf
Ο Vinton Gray Cerf είναι Αμερικανός επιστήμονας υπολογιστών ο οποίος αναγνωρίζεται ως ένας από τους πατέρες του Διαδικτύου, και μοιράζεται αυτόν τον τίτλο με το επίσης Αμερικανό επιστήμονα Bob Kahn. Η συνεισφορά του έχει αναγνωριστεί και έχει επαινεθεί, επανειλημμένα, με τιμητικούς τίτλους και βραβεία που περιλαμβάνουν το National Medal of Technology, το βραβείο Turing και της ιδιότητας μέλους στην National Academy of Engineering. Ο Vinton Cerf έχει πτυχίο στα Μαθηματικά από το πανεπιστήμιο του Stanford.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

jp

Δεν προσέβαλλα κανέναν και δεν αναφέρθηκα ποτέ σε συναδέλφους χρησιμοποιώντας υποτιμητικές εκφράσεις. Απλά με στεναχωρεί η έπαρση που διακρίνει ορισμένους (νέους ως επί το πλείστον).
To be aware is more important than what you wear!

harris

Παράθεση από: akpa στις 17 Οκτ 2010, 09:02:59 ΜΜ
Ενολίγης αυτό που λένε κάποιοι καθηγητές Πληροφορικής με πτυχίο  Πληροφορικής είναι ότι μόνο το πτυχίο μετράει, και η εμπειρία δεν παίζει κανένα ρόλο. Εντελώς λάθος. Με αυτή την λογική να περιμένουν σε λιγα χρόνια να χάσουν την δουλειά τους από τους απόφοιτους διδακτικής πληροφορικής...

Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε όλοι ότι υπάρχουν προσόντα και "διαπιστευτήρια" για αυτά, τα οποία μπορεί κάποια στιγμή να μας αφήσουν εκτός πρώτης προτίμησης. Ακριβώς αυτό ισχύει στον ιδιωτικό τομέα. Αν θεωρούμε το παιδαγωγικό κομμάτι ως πρώτο κριτήριο, τότε ίσως κάποια στιγμή οι πτυχιούχοι διδακτικής Πληροφορικής να πρέπει να μπούνε σε προτεραιότητα, άσχετα αν μας αρέσει αυτό ή όχι. Προς το παρόν το πρόγραμμα σπουδών τους δεν δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Αλλά το να προβάλλουμε πάντα την εμπειρία ως το πρώτο και μόνο κριτήριο δείχνει εσωστρέφεια.

Θυμίζω ότι η θέση του καθενός μας στη Β-βάθμια δεν είναι αυτοσκοπός, η πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα είναι η μαθητές και η ποιότητα των μαθημάτων. Αλλιώς θα καταλήξουμε να έχουμε σε όλα τα μαθήματα 70χρονους "παντογνώστες" που πήραν πτυχίο πριν μισό αιώνα. Καλώς ή κακώς, στην Πληροφορική αυτό απλά δεν μπορεί να γίνει, λόγω της φύσης του αντικειμένου.

Εγώ κλείνω εδώ, νομίζω ο καθένας μας έχει ήδη διατυπώσει τις απόψεις του στο θέμα.

akpa

Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 11:02:14 ΜΜ
Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε όλοι ότι υπάρχουν προσόντα και "διαπιστευτήρια" για αυτά, τα οποία μπορεί κάποια στιγμή να μας αφήσουν εκτός πρώτης προτίμησης. Ακριβώς αυτό ισχύει στον ιδιωτικό τομέα. Αν θεωρούμε το παιδαγωγικό κομμάτι ως πρώτο κριτήριο, τότε ίσως κάποια στιγμή οι πτυχιούχοι διδακτικής Πληροφορικής να πρέπει να μπούνε σε προτεραιότητα, άσχετα αν μας αρέσει αυτό ή όχι.

Μα δεν συζητάμε για να μπούνε οι της διδακτικής πληροφορικής σε προτεραιότητα στο διορισμό. Φυσικά και πρέπει να έχουν κάποια προτεραιότητα στο διορισμό αν το δικαιολογεί το πρόγραμμα σπουδών τους, εννοείται βέβαια όχι απολυτη μιας και το γνωστικό αντικείμενο είναι επίσης σημαντικό και πρέπει να εξετάζεται.

Συζητάμε για το σενάριο έτσι όπως υποστηρίζουν κάποιοι την απόσυρση των έμπειρων πληροφορικών χωρίς πτυχίο σήμερα, έτσι να "αποσύρουν"  οι νέοι πτυχιούχοι διδακτικής Πληροφορικής εμάς τους παλίους με πτυχίο πληροφορικής αλλά χωρίς πτυχίο διδακτικής, αύριο. Να μας πάρουν δηλαδή τις οργανικές μας θέσεις στα σχολεία, και εμείς  να γίνουμε γραμματείς. Μας αρέσει αυτό το σενάριο; Και άσχετα αν μας αρέσει ή όχι, το θεωρούμε λογικό και σωστό να συμβεί; μάλλον όχι.

Παράθεση από: harris στις 17 Οκτ 2010, 11:02:14 ΜΜ
Θυμίζω ότι η θέση του καθενός μας στη Β-βάθμια δεν είναι αυτοσκοπός, η πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα είναι η μαθητές και η ποιότητα των μαθημάτων. Αλλιώς θα καταλήξουμε να έχουμε σε όλα τα μαθήματα 70χρονους "παντογνώστες" που πήραν πτυχίο πριν μισό αιώνα. Καλώς ή κακώς, στην Πληροφορική αυτό απλά δεν μπορεί να γίνει, λόγω της φύσης του αντικειμένου.

Δηλαδή τι προτείνεις;

Πρέπει να χάνουμε την δουλεία μας από τους νέους πτυχιούχους λογω ηλικίας, χωρίς καν να έχουμε το δικαίωμα να συγκρινόμαστε με αυτούς, επειδή αξιωματικά είμαστε λιγότερο καταρτισμένοι από αυτούς στο γνωστικό και την διδακτική; Δεν νομίζω να ισχυρίζεται κάποιος ότι κάτι τέτοιο είναι λογικό.

Η μήπως προτείνεις ότι πρέπει να μην υπάρχει μονιμότητα, αλλά να επανεξεταζόμαστε-κρινόμαστε τόσο στην διδακτική της πληροφορικής όσο και στο γνωστικό μας αντικείμενο ανά τακτά χρονικά διαστήματα σαν ίσοι προς ίσοι με τους νέους που θέλουν να πρωτοδιοριστούν στον κλάδο;  Καταρχήν  κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ισχύσει μόνο για μας. Η τεχνολογία και η έρευνα προχωράει, το ίδιο πρέπει να ισχύσει και για άλλους κλαδους, ιδιαίτερα π.χ. φυσικούς ή χημικους. Γενικά αν ισχύσει μια τέτοια λογική, μόνο τους θεολόγους βλέπω να παραμένουν αλώβητοι.

Αυτή η δεύτερη είναι όντως μια θαρραλέα άποψη, η οποία αν ισχύσει θα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία στο εκπαιδευτικό κλαδο, θα σημάνει όμως και την άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών. Αν είναι να ισχύσει κάτι τέτοιο, ας ισχύσει πρώτα στην Τριτοβάθμια όπου η ποιότητα των καθηγητών είναι πολύ σημαντικότερη και παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο, και αν το σύστημα τελικά πετύχει στην Τριτοβάθμια και αποδειχθεί σωστό, να συζητήσουμε να γίνει κάτι τέτοιο και στην Βθμια. Ας αφήσουμε λοιπόν για την ώρα τις τρομερές επιστημονοσύνες, στο κάτω κάτω εμείς παιδάκια και έφηβους εκπαιδεύουμε, δεν χρειάζεται να είμαστε πια και τόσο καταρτισμένοι.

Και εγώ κλείνω εδώ, νομίζω ότι έδωσα τα επιχειρήματα μου σε όλες αντίθετες απόψεις και δεν άφησα κάποια αντίθετη άποψη χωρίς να επιχειρηματολογήσω κατά αυτής.
people are motivated by profit.

Χ.Μοτσενίγος

Αγαπητοί, αγαπητότατοι συνάδελφοι,
Διαβάζω με ενδιαφέρον αυτά που γράφετε μεν αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω το λόγο για τον οποίο τα γράφετε δε.

Είναι ώρες τώρα να ασχολούμαστε με το αγαπημένο μας χόμπι, την ομφαλοσκόπηση δηλαδή; Ο «εχθρός»  δεν είναι απλά προ των πυλών, έχει αρχίσει να μας μακελεύει κανονικότατα και εμείς μακάριοι ασχολούμαστε με το πρόβλημα του ποιος είναι άξιος να φέρει τον...επίζηλο  τίτλο του Πληροφορικού. Ο φυσικός / μαθηματικός με μεταπτυχιακό «συναφές»; Ο απόφοιτός ΤΕΙ Πληροφορικής; Ο θεολόγος / ιχθυολόγος με τρίμηνα σεμινάρια; Ο απόφοιτός Πανεπιστημιακής σχολής Πληροφορικής; Ο απόφοιτός Πολυτεχνικής σχολής Πληροφορικής; Ο κατέχων πρώτο πτυχίο στην Πληροφορική, κα' να δυο Master και πέντε –  έξι Διδακτορικά στη διδακτική της Πληροφορικής; Και απαντώ: στο Λύκειο κανένας από τους παραπάνω γιατί δεν θα υπάρχει Πληροφορική! Το ξεχάσαμε αυτό; Εδώ καράβια χάνονται κι εμείς το χαβά μας. Ο κλάδος μας λόγω ιδιαιτεροτήτων αλλά κυρίως λόγω πολιτικών σκοπιμοτήτων είναι ο πιο ..σαλάτα κλάδος στη Δευτεροβάθμια, σύμφωνοι μέχρι εκεί.
Θεωρείτε όμως ότι είναι τώρα ώρα που το πλοίο βουλιάζει να δούμε ποιος είναι ο καπετάνιος και ποιος είναι ο ...μούτσος; Όλοι για φούντο πάμε και η Παιδεία θα μας κάνει παρέα στο βυθό.

Όντας λάτρης της Ιστορίας το περίμενα να μας χαρακτηρίζει κι εμάς η περίφημη ασθένεια των ελλήνων, η διχόνοια δηλαδή, αλλά σαν κλάδος πρέπει να παραδεχτείτε ότι κάπου το έχουμε παραξηλώσει. Υπάρχουν οι «καθαρόαιμοι» Πληροφορικοί, οι Πληροφορικοί των ΤΕΙ, οι Πληροφορικοί άλλων ειδικοτήτων κλπ κλπ Ακόμα και μεταξύ των παραπάνω κατηγοριών υπάρχουν και υποκατηγορίες όπως έχω διαπιστώσει. Πολλοί Πληροφορικοί των Λυκείων ας πούμε βλέπουν τους Πληροφορικούς που κάνουν μάθημα στα Γυμνάσια αφ' υψηλού διότι «σιγά το μάθημα που κάνουν, δεν κάνουν ΑΕΠΠ, βλακειούλες με το paint κάνουνε στα πιτσιρίκια». Οι Πληροφορικοί των Γυμνασίων από την άλλη θεωρούν αυτούς των Λυκείων «σνομπάκηδες και ιδιαιτεράκηδες» που «μόνο την ΑΕΠΠ κάνουν, όσοι κάνουν, σαν μάθημα και στο επιλογής αράζουν και μετατρέπουν το εργαστήριο σε Internet café». Αν δεν τα έχετε ακούσει αυτά και άλλα πολλά τότε ζείτε σε διαφορετικό πλανήτη από αυτόν που ζω εγώ. Μάλιστα και τώρα με το μείζον θέμα που προέκυψε με την επικείμενη κατάργηση του μαθήματος από το Λύκειο, άκουσα συναδέλφους Πληροφορικούς του Γυμνασίου να ξεφυσάνε με ανακούφιση και να λένε «εμείς τουλάχιστον τη γλιτώσαμε» και συναδέλφους του Λυκείου να θεωρούν περίπου φυσιολογικό ότι το θέμα αφορά αυτούς και «σιγά μην υπογράψουν ή μην ασχοληθούν οι Πληροφορικοί των Γυμνασίων, αυτοί τον έχουν δεμένο το γάιδαρό τους.

Φυσικά δε  σκεφτόμαστε όλοι μ΄ αυτό τον τρόπο αλλά δυστυχώς έχω διαπιστώσει ότι τελικά είναι τόσοι πολλοί  αυτοί που έχουν αλλοτριωθεί από το σύστημα και τις συμβάσεις του, που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει εμφανές ότι χάνουμε το παιχνίδι και μαζί μας το χάνει κι ο μαθητής και ο γονιός.

Αντικειμενικά για πολλά από τα στραβά του κλάδου δεν φταίμε ατομικά, οι περισσότεροι από εμάς τουλάχιστον. Σχεδόν όλα ήταν πολιτικές διαπλοκές και ρουσφέτια που παίχτηκαν πίσω από την πλάτη μας και εις βάρος της Πληροφορικής στην ελληνική εκπαίδευση. Το θέμα όμως τώρα είναι άλλο: η επαπειλούμενη εξαφάνιση του μαθήματος από το Λύκειο και η διαφαινόμενη πλήρης διαστρέβλωση, μια και καλή, της έννοιας Πληροφορική, όσον αφορά την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό είναι το θέμα συνάδελφοι και όχι η αγνότητα της... φυλής των Πληροφορικών.

Και για να τελειώνω, με είχε εξοργίσει και μένα, όταν πριν από 18 χρόνια που πήγα να διοριστώ με κατέταξαν στους ΠΕ19-02. Βλέπετε τότε υπήρχαν δύο επετηρίδες η ΠΕ19-01, στην οποία όσοι ήταν διορίζονταν αμέσως και ήταν Φυσικοί/Μαθηματικοί/Γυμναστές/Θεολόγοι/κλπ κλπ με μεταπτυχιακά ή και απλά σεμινάρια στην Πληροφορική και η ΠΕ19-02, επετηρίδα χαμηλής προτεραιότητας που έβαζαν τους ας πούμε «καθαρόαιμους» Πληροφορικούς. Και όπως είχε το θράσος να με πληροφορήσει η υπάλληλος του υπουργείου στην οποία υπέβαλλα τα χαρτιά μου  «και χάρη σας κάνουμε γιατί δεν είστε από καθηγητική σχολή, θα σας πάρουμε μόνο αν δε φτάσουν οι της ΠΕ19-01»!! Έτσι ακριβώς όπως το γράφω συνάδελφοι. Η ΕΠΕ τότε με αυτά τα είχε πάρει και έκανε αγώνες και κήρυξε ιερό πόλεμο και εδώ που τα λέμε καλά έκανε. Μόνο που όπως τα άφησα πίσω μου κι εγώ έτσι πρέπει να τα αφήσουμε πίσω όλοι μας και να κοιτάξουμε και λίγο κατάματα το «τέρας» που κινδυνεύει να καταβροχθίσει  τους πάντες και τα πάντα.

Δεν μπορώ να ασχολούμαι συνέχεια με το παρελθόν, το οποίο μάλιστα έχει ξεπεραστεί από τις εξελίξεις, όταν το παρόν μου προδιαγράφει ένα μέλλον ζοφερό και άχαρο. Δεν ξέρω τι να απαντήσω στην κόρη μου, που τώρα πάει στη Β' Γυμνασίου, όταν με ρωτάει «Δηλαδή μπαμπά εγώ θα κάνω Πληροφορική στο σχολείο μόνο ένα χρόνο ακόμα και μετά τέρμα; Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι να σταματήσετε τους βλάκες τους πολιτικούς από αυτά που κάνουν;» Τι να του πω του έρμου του παιδιού; Ότι ακόμα ψαχνόμαστε ποιοι είμαστε οι «καθαροί» και ποιοι οι «βρώμικοι» Πληροφορικοί και ότι όταν τελικά το βρούμε θα δούμε τι θα κάνουμε;

Μέχρι τότε το παιδί θα έχει βγάλει το Πανεπιστήμιο μου φαίνεται ή μπορεί να είμαι και... παππούς ακόμα!

dkonetas

#68
Επειδή πρέπει να ξενυχτά κανείς για να απαντά σε ανακρίβειες ... ελπίζοντας για αλλη μία φορά να είναι από άδολη άγνοια
Παράθεση από: Vangelis στις 17 Οκτ 2010, 06:51:19 ΜΜ
Δεν ξέρω αν το ΔΣ της ΕΠΕ αποτελείται από "καθαρόαιμους" Πληροφορικούς (έχει ενδιαφέρον να δούμε τα βιογραφικά τους)
"συνάδελφε" του οποίου δεν γνωρίζω τα υπόλοιπα βιογραφικά στοιχεία απλά να σου υπενθυμίσω ότι αν δεν ήταν πληροφορικοί δεν θα ήταν καν μέλη.


Παράθεση από: Vangelis στις 17 Οκτ 2010, 06:51:19 ΜΜ
αλλά πόσοι από αυτούς  υπηρετούν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση? το βασικό για μένα που είμαι καθηγητής είναι ότι το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ αποτελείται 100% από καθηγητές Πληροφορικής. 
οπότε αν αύριο ανατεθεί στους δασκάλους η διδασκαλία της πληροφορικής στο δημοτικό ή στους επιμορφωμένους η διδασκαλία στο Γυμνάσιο θα είσαι περήφανος για τους νέους συναδέλφους που θα αποκτήσεις μέσω ΠΕΚΑΠ.
Επαναλαμβάνω μία αρχή που ισχύει παγκοσμίως σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα δευτεροβάθμιας και άνω. Ασφαλώς η παιδαγωγική επάρκεια είναι θέμα αλλά έπεται της επιστημονικής ... Η παγκόσμια πρωτοτυπία της  υφιστάμενης στρέβλωσης στο ελληνικό εκαπιδευτικό σύστημα στο συγκεκριμένο θέμα δεν δικαιώνεται με τα χρόνια προϋπηρεσίας . και μία υπόθεση εργασίας : Αν σήμερα λανθασμένα δοθεί το δικαίωμα στους Μηχανικούς ΗΥ (αναφέρομαι στην σχολή μου για να μην θεωρηθεί κάποιος από άλλη θιγμένος)  να διορίζονται σε θέσεις Φυσικού ή/και Χημικού (σε διαβεβιώ ότι είοχαμε περισσότερα μαθήματα Φυσικής και Μαθηματικών από όσα είχαν πληροφορικής οι Μαθηματικοί και οι Φυσικοί) να διορίζονται σε θέσεις πληροφορικής δεν θα σημαίνει  σε καμμία περίπτωση ότι μετά από 1,2,3 , 20 χρόνια όση εμπειρία (και μισθούς ) και αν έχουν αποκτήσει δεν θα είναι δίκαιο όχι απλά να σταματήσει η στρέβλωση αλλά να διορθωθεί με μετάταξή στον αρχικό κλάδο του καθενός ...
Το ίδιο προφανώς θα ίσχυε αν δοθεί το δικάιωμα όπως το διεκδικεί το ΤΕΕ στους Μηχανολόγους  ή σε οποιονδήποτε έχει περάσει σχετική επιμόρφωση.
Ασφαλώς και πρέπει να συζητάμε για παιδαγωγική επάρκεια - ακόμα περισσότερο τώρα που μικραίνουν και οι ηλικίες των μαθητών αλλά αυτή η συζήτηση αφορά ΜΟΝΟ σε όσους έχουν την επιστημονική επάρκεια.


Παράθεση από: Vangelis στις 17 Οκτ 2010, 07:39:09 ΜΜ
Υποθετικό σενάριο:
Οι καθηγητές (πρωτης βαθμίδας) που υπηρετούν στο  τμήμα  Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών μετατάσονται υποχρεωτικά και υπηρετούν ως καθηγητές Πληροφορικής  στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ερώτηση: Σε ποια ένωση θα γινόντουσαν δεκτοί?
Απάντηση απο την ΠΕΚΑΠ όλοι απο την ΕΠΕ μόνο δύο!!!!
Λύση: Απο τους  17 καθηγητές μόνο δύο έχουν  βασικό πτυχίο πληροφορικής! οι   περισσότεροι έχουν βασικό πτυχίο Φυσικού και Μαθηματικού!!.  Για παράδειγμα ο Ιωαννίδης με παγκόσμιες διακρίσεις πάνω στις Βάσεις Δεδομένων (και παρεπιπτώντος φοβερός δάσκαλος)  με διακρίσεις καλύτερης διδασκαλίας κ.λπ έχει βασικό πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου.  Σύμφωνα με την ΕΠΕ δεν δικαιούται να διδάξει το μάθημα "Βάσεις Δεδομένων στα ΕΠΑΛ γιατί δεν έχει βασικό πτυχίο πληροφορικής!!!!  Θα πρέπει να διδάσκει μόνο ηλεκτρολογία και μηχανολογία!!!  (πληροφορίες : www.di.uoa.gr). 
Το βλέπετε παράλογο?  μπα τελείως λογικό κατα ΕΠΕ.
πρώτον είσαι ανενημέρωτος: Αυτό έχει προβλεφθεί εδώ και 5ετία στην πρόταση για το Εθνικό Επιμελητήριο της Πληροφορικής
"Τα μέλη του πρέπει να είναι οι τεχνικοί επιστήμονες και τεχνολόγοι της πληροφορικής, δηλαδή οι πτυχιούχοι τμημάτων Πληροφορικής ΑΕΙ και ΑΤΕΙ και οι μόνιμοι καθηγητές των τμημάτων αυτών σε αντικείμενα πληροφορικής. Με βάση αυτό και με βάση τις εξηγήσεις περί γραφειοκρατικών διαδικασιών (οι οποίες δόθηκαν σε άλλο μήνυμα) που έχουν καθυστερήσει δημοσίευσή του νέου καταστατικού της ΕΠΕ προβλέπεται και για την εγγραφή στην ΕΠΕ. 

Δεύτερον θα πρέπει να βάζουμε τα πράγματα στα χρονικά τους πλαίσια ... Είναι προφανές ότι τα χρόνια που εκλέχτηκαν καθηγητές στους οποίους πιθανότατα αναφέρεσαι δεν σχετίζονται με την σημερινή περίοδο μην συγκρίνουμε ανόμοιες καταστάσεις .

Τρίτον δεν αποφεύγεις ένα λογικό λάθος : Το ότι υπάρχουν παραδείγματα εξαιρετικά διακεκριμένων επιστημόνων που έχουν εντρυφήσει στην πληροφορική δεν λειτουργεί ως διπλή συνεπαγωγή και σίγουρα δεν αναιρεί το αυτονόητο με βάση το οποίο απονέμονται τα επαγγελματικά δικαιώματα παντού και πάντα έως τώρα ... Οι καταλληλότεροι και οι μόνοι που θεωρούνται επιλέξιμοι για μία θέση είναι αυτοί οι οποίοι έχουν το βασικό αντίστοιχο πτυχίο σπουδών. Μεταξύ αυτών επιλέγεται ο βέλτιστος .

Το αστείο βέβαια θα ήταν να προσπαθούσες να απαντήσεις αντιστρεψω το ερώτημα στο : Πόσοι ΜΗ πληροφορικοί μέλη της ΠΕΚΑΠ έχουν τα προσόντα ΣΗΜΕΡΑ να εκλεγούν καθηγητές Πανεπιστημίου σε θέσεις πληροφορικής;

και το σημαντικότερο: είναι πολύ εύκολο να σχολιάζεις άλλους που επιδεικνύουν έργο ... Θα ήταν ενδιαφέρον να παρουσίαζες την αντιπρότασή σου στο διάλογο τόσο για τα επαγγελματικά δικαιώματα όσο και για μεμονωμένα το δικαίωμα διδασκαλίας στην δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια. Αλήθεια ποιά είναι η πρότασή σου;  πέρα από την -συντεχνιακής αντίληψης- διαφύλαξη ακόμα και των αδίκως κεκτημένων;


Παράθεση από: Vangelis στις 17 Οκτ 2010, 07:39:09 ΜΜ
Φιλοσοφικό ερώτημα: Πως μη καθαρόαιμοι πληροφορικοί μπορούν και "παράγουν" καθαρόαιμους πληροφορικούς?
το ερώτημα απαντήθηκε παραπάνω και θέτω και ένα δικό μου Φιλοσοφικό ερώτημα: Πως μη καθαρόαιμοι επιστήμονες οποιασδήποτε επιστήμης  μπορούν να αποφασίζουν για το ποιός είναι κατάλληλος για την διδασκαλία της συγκεκριμένης επιστήμης ?


και επειδή γίνεται λόγος για την σημασία της ημέρας και ότι μόνο με αυτό πρέπει να ασχολούμαστε απλά να θυμήσω ότι άν έχεις μία διαρκή συνεπή πορεία ετών και έχεις διατυπώσει καθαρές θέσεις δεν περιμένεις μόνο αποσπασματικά δημοσιεύματα και συναντήσεις μεταξύ ετερόκλητων για να διατυπώσεις τις θέσεις σου... Οι θέσεις της ΕΠΕ για την παιδεία έχουν υποστεί επεξεργασία απότο σύνολο των μελών της με διαβουλεύσεις διαδικτυακά και στα παραρτήματα και έχουν παραδοθεί και στους 300 βο-υ-λευτές σε όλα τα ΑΕΙ ΤΕΙ και στο ΣΑΠΕ στο οποίο είμαστε μέλη και από αυτές έχουν προκύψει ΟΛΕΣ οι σχετικές επερωτήσεις στη βουλή τα τελευταία χρόνια...
Η τελευταία μορφή που έχει σταλεί εμπεριέχεται στις παρακάτω 37 σελίδες: http://www.epe.org.gr/various/Ypomnhma_YPEPTH_2010_10_10_PLIROFORIKH_PAIDEIA.pdf Προφανώς είναι όπως όλες οι θέσεις μας σε διαρκή διαβούλευση προς βελτίωση ... από όσους έχουν άποψη όμως ...   

Αλήθεια αν η ΕΠΕ τις υποβάλλει σήμερα και στους υπόλοιπους της συνάντησης στην οποία πολύ καλά ξέρεις ότι θα προσέλθει (απλά αφήνεται εντέχνως για άλλη μία φορά λάσπη μπας και μείνει κάτι... μιά και υπάρχει επίσημη ενημέρωση και  σχετική επίσημη απάντηση από τον πρόεδρό μας) φαντάζομαι ότι όλοι θα συμφωνήσουμε ότι θα ήταν δίκαιο να τις υποστηρίξουν και οι υπόλοιποι που θα προσέλθουν οι οποίοι "κόπτονται" για τον κλάδο παρά να προσπαθούν τελευταία στιγμή να ανακαλύψουν τον τροχό;  Σε περίπτωση που δεν τις στηρίξουν προβλεπω κάποιοι εντεταλμένοι του "κλάδου" θα βρεθούν να κατηγορήσουν τους ...διασπαστές της ενότητας!

Δημήτρης Κονετάς
Μηχανικός ΗΥ & Πληροφορικής
Καθηγητής Δευτεροβάθμιας , Ε.Συνεργάτης ΤΕΙ Ηπείρου
Μέλος ΕΠΕ και ΤΕΕ
p.s. Θα ήταν ενδιαφέρον για τα συμπεράσματα που εξάγονται από το διάλογο που διεξάγεται  να γράφουμε όλοι και τα ονόματά μας ή έστω τη σχέση μας με τον "κλάδο" όπως αποδεικνύεται και από τους τίτλους σπουδών μας

harris

Παράθεση από: Χ.Μοτσενίγος στις 18 Οκτ 2010, 02:16:46 ΠΜ
Διαβάζω με ενδιαφέρον αυτά που γράφετε μεν αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω το λόγο για τον οποίο τα γράφετε δε.
....Και απαντώ: στο Λύκειο κανένας από τους παραπάνω γιατί δεν θα υπάρχει Πληροφορική! Το ξεχάσαμε αυτό; Εδώ καράβια χάνονται κι εμείς το χαβά μας....

Δεν νομίζω ότι είναι έτσι τα πράγματα. Όπως είπα, δεν θα συνεχίσω στο συγκεκριμένο thread επί της ουσίας, απλώς να διευκρινίσω τη δική μου τουλάχιστον παρέμβαση.

Από όσα γράφτηκαν εδώ είναι φανερό ότι υπάρχουν σοβαρότατες αντιθέσεις σε βασικά πράγματα και θέσεις μας ως κλάδος, τουλάχιστον στην Εκπαίδευση. Αν αυτά δεν τα κουβεντιάσουμε και δεν τα επιλύσουμε μεταξύ μας πρώτα, οποιοδήποτε άλλο επιχείρημα εναντίον του ΥΠΕΠΘ ή οποιουδήποτε για την "εξαφάνιση" της Πληροφορικής από την Β-βάθμια θα γυρνά εναντίον μας.

Γιατί όλοι θα λένε: Μα τι λέτε, εσείς δεν μπορείτε να τα βρείτε μεταξύ σας, για το αν είστε δημόσιοι "λειτουργοί" ή "στεγνοί" δημόσιοι υπάλληλοι. Τι φούμαρα μας πουλάτε για το καλό των μαθητών και της Παιδείας;

Ξαναλέω, μερικά πράγματα μπορεί να μη μας αρέσουν, αλλά το θέμα είναι να τα βλέπουμε ρεαλιστικά και όσο το δυνατό αντικειμενικά, όπως ακριβώς τα βλέπει κάθε άλλος εκτός του χώρου μας. Αυτό ήταν το νόημα των δικών μου σχολίων, σε ότι αφορά τον τίτλο του thread "Ποιοι επιθυμούν τη διάσπαση του κλάδου?" (Απάντηση: ίσως οι ανομοιογένειες ξεκινούν καταρχήν από εμάς).

ixn

Μια γενική τοποθέτηση:
Αυτό το διάστημα διάβασα ίσως και όλες τις ανακοινώσεις για το θέμα.
Αν κατάλαβα καλά δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στην ουσία ούτε στον τύπο τους.
Η ΠΕΚΑΠ σαν «αρμόδια» για το θέμα κάλεσε κοινή σύσκεψη για σήμερα το βράδυ στην οποία από όσο ξέρω θα πάνε όλοι όσοι καλέστηκαν.
Έτσι πιστεύω ότι η συζήτηση για τον «καλλίτερο» περισσεύει αν δεν δημιουργεί σύγχυση και στους συναδέλφους που «δεν το πολυψάχνουν» αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία (γονείς και άλλους καθηγητές).

Αυτός είναι και ο λόγος της παρέμβασης μου.

Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό για τον κλάδο να τονίζονται τα σημεία που ενώνουν, αντί να «ανακαλύπτονται» οι διαφορές που χωρίζουν.
Δεν μπορεί να μην γίνεται αντιληπτό ότι τέτοιες «διαφορές» είναι αφορμή να μην προχωρούν τα θέματα των Πληροφορικών, μέσα από την κλασική ερώτηση: «Καλά εσείς, αλλά οι άλλοι τι λένε, συμφωνούν;»

Η ΕΠΥ από το 2004 αναγνωρίζοντας τα επερχόμενα προβλήματα έβαλε στην άκρη τον τίτλο του παλαιότερου συλλόγου (έτος ιδρύσεως 1977) και προσπάθησε για την ενότητα του χώρου.
Η χθεσινές εκλογές στο e-TEE με κάλπες πανελλαδικά και περίπου 1000 ψηφίσαντες είναι πιστεύω ένα βήμα προς τα εκεί. Άλλωστε κάθε "γέννα" είναι δύσκολη πόσο μάλλον αυτή που άργησε και κάποιοι δεν την ήθελαν.
Το επόμενο στοίχημα θα πρέπει να είναι η ένταξη των πτυχιούχων τμημάτων Πληροφορικής ΤΕΙ στην οικογένεια του e-TEE.

Τελικά ο καθένας από εμάς ατομικά και συλλογικά έχει την ευθύνη των λόγων και έργων του στην υπόθεση της ενότητας του κλάδου.
Γνώμη μου.

Νέστωρ Ιωαννίδης


manpoul

Να παρέμβω κι εγώ σύντομα στη συζήτηση.
Συμφωνώ ότι η περίοδος για τις αντιμαχίες αυτές είναι κάκιστη. Από την άλλη όμως σωστά οι συνάδελφοι απάντησαν, αφού δεν γίνεται να υπάρχει μονόλογος με διαστρεβλωμένες απόψεις άλλων.
Από εκεί και πέρα προς τί τόση αγωνία; Οι καθηγητές άλλων ειδικοτήτων μπήκαν όπως μπήκαν, δεν τους κουνάει κανείς πλέον και από την άλλη αν αυτοί θέλουν έχουν οποιαδήποτε στιγμή το δικαίωμα να ζητήσουν μετάταξη στο βασικό τους πτυχίο. Η πολύχρονη εμπειρία τους στη διδασκαλία θα βοηθήσει σαφώς κι άλλα παιδιά στα βασικά τους γνωστικά αντικείμενα, τώρα που θα γίνονται με χρήση νέων τεχνολογιών.
Πλέον διορίζονται μόνο πτυχιούχοι τμημάτων Πληροφορικής, κάτι το οποίο η ΕΠΕ πέτυχε με δικαστικούς αγώνες. Κακώς λοιπόν τόση έχθρα, ειδικά από τη στιγμή που υπάρχουν ξεκάθαρα όλες οι απόψεις της στο διαδίκτυο. Από την άλλη όμως, καθηγητής πληροφορικής όντας κι εγώ, λυπήθηκα πολύ όταν δεν είδα κανέναν από την ΠΕΚΑΠ να αντιδρά στην ημερίδα της στο Υπουργείο Παιδείας τον Γενάρη, όταν η Υπουργός είπε ότι "... τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη να τους δείχνουμε πώς να χτυπούν τα πλήκτρα".
Τέλος, αυτή τη στιγμή εγώ ως εκπαιδευτικός πληροφορικής αντιδικώ με το Υπουργείο Παιδείας, βάζοντας χρήματα από την τσέπη μου μαζί με άλλους (λίγους) συναδέλφους, και η ΕΠΕ τουλάχιστον καθοδηγητικά μας στήριξε και μας στηρίζει. Ποιος άλλος με υποστήριξε; Εκτός από κάποιους διευθυντές - προϊσταμένους που γελάνε με τις αναθέσεις και απλά δεν τις εφαρμόζουν.
Τέλος, ποιος είναι τελικά ο λόγος που δεν υπάρχει Επιμελητήριο Πληροφορικής; Γιατί μαλώνουμε αν η ΕΠΕ είναι καλύτερη ή η ΠΕΚΑΠ ειδική στους καθηγητές και ενώ υπάρχουν και τόσες άλλες Ενώσεις (ΣΤΕΜΠ, Μηχανικοί κτλ) ξαφνικά προσπαθεί να ξεπεταχτεί από το πουθενά και άλλος φορέας;
Αντί δηλαδή να δημιουργηθεί Επιμελητήριο Πληροφορικής θα διασπάσουμε κι άλλο τον κλάδο;
Συγγνώμη αλλά έμαθα πάντα να μιλώ, δεν θέλω την αγκαλιά κανενός, αλλά θα απαιτήσω την αξιοπρέπεια που μου αρμόζει ως επιστήμονα και πληροφορικού.


Λάμπρος Μπουκουβάλας

Γιατί νομίζω ότι είμαστε χωρισμένοι σε υπο-παρατάξεις;

Μερικοί διάλογοι μου θυμίζουν αναμετρήσεις ολυμπιακού - παναθηναϊκού με εμάς τους οργανωμένους... όλοι λέμε ζήτω το ποδόσφαιρο, αλλά ευγενικά μεν, σθεναρά δε, υψώνουμε τείχη μεταξύ μας.

Θεωρώ ότι λιγότερο πάθος και περισσότερη ουσία θα αποβούν σωτήρια!!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

poursali

Σε μια κοινωνία που δικαιολογείσαι να κάνεις ότι και "οι άλλοι" πρέπει κάποια στιγμή να αναρωτηθείς αν θέλεις να είσαι μέρος του προβλήματος ή μέρος της λύσης.

Είναι προτιμότερο αυτή τη στιγμή να δούμε πως μπορούμε να ενωθούμε αντί να ψάχνουμε ποιος επιθυμεί τη διάσπαση του κλάδου.
Νομίζω όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να κινηθούμε σε άλλες κατευθύνσεις αυτή τη στιγμή. Να το κάνουμε κιόλας, μην συμφωνούμε μόνο.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

ics

κύριοι της ΠΕΚΑΠ

πιστεύω ότι ένα κομμάτι του προβλήματος είναι η σοβαρότητα του κλάδου.

Όταν πάρετε την απόφαση να δείτε τα πράγματα ρεαλιστικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά κατά τα άνω γραφόμενα των συναδέλφων Πληροφορικών τότε ίσως μας αντιμετωπίσει (ΠΕ19/ΠΕ20) σοβαρά και η πολιτική ηγεσία.

Δεν είναι δυνατόν καθηγητές Πληροφορικής χωρίς τυπικά προσόντα να προσπαθούν να πείσουν ότι η Πληροφορική είναι Επιστήμη και ότι είναι απαραίτητη στο Λύκειο / Γυμνάσιο κτλ

Είστε η έμπρακτη απόδειξη, η ζωντανή αντίφαση και η στρεβλή μαρτυρία ότι η Πληροφορική μπορεί να διδαχθεί από ανάπηρους τυπικών προσόντων

Αν δεν πιστεύεται το παραπάνω θα χαρώ πολύ να σας δω να ζητήσετε ΕΠΙΣΗΜΑ από το ΥΠΕΠΘ το κατ' εσάς αυτονόητο να μπορούν να διορίζονται με προτεραιότητα οι Πτυχιούχοι Παιδαγωγικών σε όποια ειδικότητα θέλουν και να ακολουθούν όλοι οι υπόλοιποι πτυχιούχοι (κάθε σχολής) επίσης σε όποια ειδικότητα θέλουν

Την καταλαβαίνω την Διαμαντοπούλου. Στην θέση της το ίδιο θα έκανα ως Πολιτικός Μηχανικός αφού οι αλεξιπτωτιστές φρόντισαν να με πείσουν ότι (Πληροφορική = πάτημα κουμπιών && πληροφορική != επιστήμης). Αυτό πρεσβεύετε. Την αναπηρία τυπικών προσόντων.

Αν αυτή την στιγμή οι ανάπηροι-δάσκαλοι "πάρουν" την διδασκαλία της Πληροφορικής (Χρήσης ΗΥ) στα Δημοτικά θα πρέπει να είστε οι πρώτοι που θα το ασπαστείτε. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα γίνει σαφές ποια είναι τα κίνητρα σας (τα οποία δεν μου διαφεύγουν ... )