Κατηγορίες ασκήσεων στις δομές δεδομένων

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 20 Ιαν 2016, 01:29:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

μετά τις δομές επανάληψης έφτιαξα μία κατηγοριοποίηση των ασκήσεων στις δομές δεδομένων - πάντα από την δική μου οπτική γωνία - και θα ήθελα να την μοιραστώ μαζί σας. Κάποια χαρακτηριστικά

1) δεν υπάρχει το κομμάτι της νέας ύλης, θα ήθελα να το δουλεψω πρώτα να δω και την ανταπόκριση των μαθητών
2) υπάρχουν κατηγορίες ασκήσεων (με ένα τίτλο-κλειδί) που θεωρώ ότι κάποιος μπορεί να έχει στο μυαλό του πως μπορεί να τις διδάξει, ξανά από ποιο εύκολες και κλασσικές μέχρι κάποιες περισσότερο σύνθετες προς το τέλος, ειδικά για νέους συναδέλφους μπορεί να βοηθήσει στο να δου εναλλακτικές ως προσο το τι θα διδιάξουν
3) εννοείται πως οι κατηγορίες μπορούν να συνδιαστούν μεταξύ τους σε διάφορετικές περιπτώσεις
4) σε κάθε κατηγορία έχω σχόλια και επεξηγησεις στα σημεία που θεωρώ εγώ σημαντικά και πρέπει κάποιος να προσέξει, αυτή είναι και στην ουσία η δική μου προσθήκη στις ασκήσεις
5) δεν εξηγώ πχ τι είναι η ταξινόμηση, προσπαθώ να αναλύσω τις διαφορετικές χρήσεις της

παρακαλώ να με συγχωρέσετε για τυχών , παραλείψεις, τυπογραφικά, συντακτικά και λαγικά λάθη (πάντα μπορεί να ξεφύγει ένας αριθμός επαναλήψεων ή κάποιο όνομα μεταβλητής όσο και να τα τσεκάρει κάποιος)

περιμένω τις παρατηρήσεις σας, τις διορθώσεις σας και τις προτάσεις σας για συζήτηση

ευχαριστώ

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα σε όλους

συνάδελφοι κάποιο σχόλο/παρατήρηση/πρότσαη/διόρθωση/λάθος από τις κατηγορίες ασκήσεων ?? ποια είνια η γνώμη σας ??

ευχαριστώ

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα σε όλους

συνάδελφοι πραγματικά θα εκτιμούσα κάποια σχόλια σχετικά με την κατηγοριοποίηση, να τσεκάρω και εγώ σε ποιο δρόμο βρίσκομαι ... αν κάποιος που κατέβασε το αρχείο έχει κάποιες παρατηρήσεις/προτάσεις/διορθώσεις ή ο,τιδήποτε, θα ήταν πάρα πολύ σημαντικό για εμένα

σας ευχαριστώ και περιμένω τα σχόλιά σας

bugman

Ωραίες ασκήσεις.
Να βάλω μία χωρίς λύση;  (την έχω γράψει σε άλλη γλώσσα και θα ήθελα να δω μια λύση στη ΓΛΩΣΣΑ).
Μια σειρά αριθμών έστω δέκα ακεραίων, μπορεί να δώσει σειρές ακεραίων που έχουν το ίδιο άθροισμα. Να βρεθούν όλες οι σειρές (α), να ταξινομηθούν και να εμφανιστούν οι μοναδικές λύσεις (β).
Για εργαστήριο:
Δίνουμε σε κάθε μαθητή διαφορετική σειρά και το ζητούμενο άθροισμα.
Η λύση απαιτεί πίνακα 2 διαστάσεων για να κρατηθούν οι λύσεις , και ταξινόμηση στη μία διάσταση, πχ 2η, για κάθε στοιχείο της άλλης πχ 1η.
Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι ο μονοδιάστατος πίνακας θα παράγει μετά από αναζήτηση τον δισδιάστατο, θα κάνουμε ταξινομήσεις,  συν μία ειδική αναζήτηση για να βρει όμοιες σειρές και να τις αφαιρέσει.

apoldem

Πολύ ωραίες ασκήσεις! Με γρήγορες και σαφείς οδηγίες για το πως λύνονται. Πιστεύω δεν θα στεναχωρήσω παραθέτοντας μερικές ενστάσεις.

Οι ασκήσεις 2, 9 και 13 έχουν εύρεση πολλαπλών μεγίστων (ελαχίστων). Καλό είναι στις περιπτώσεις αυτές να αναφέρεται ρητά στην εκφώνηση ότι οι τιμές είναι ακέραιες (ή στρογγυλεμένες δεκαδικές), έτσι ώστε να έχει νόημα η εύρεση ίδιων τιμών. Στις ασκήσεις 2 και 13 έχουμε βαθμολογία μαθητή, οπότε μπορεί κανείς να υποθέσει ότι είναι ένας ακέραιος από 0 έως 20 (μπορεί όμως να είναι και μέσος όρος). Στην 9 όμως, η επίδοση ενός αθλητή μπορεί να είναι χρόνος (πχ σε αγώνα δρόμου), οπότε οι τιμές είναι πραγματικοί αριθμοί.

Μια μικρή αβλεψία στην άσκηση 5.5. Δεν συμφωνεί η λύση με την εκφώνηση.

Στην 9 καλύτερα να αποφύγεις τον όρο 'συγχώνευση'. Η συγχώνευση έχει ειδική σημασία στους πίνακες. Αυτό που κάνουμε είναι concatenation και όχι merging, οπότε μια μετάφραση 'αλυσιδωτή πρόσθεση' θα ήταν ίσως καλύτερη.

Στην 10, η μεταβλητή pos είναι αρκετή ως σημαία. Δεν χρειάζεται και η done.

Στην 13, ο ένας από τους δύο μετρητές 'i' και 'πρώτοι', είναι περιττός, αφού πάντα ο ένας είναι κατά ένα μικρότερος από τον άλλο.

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: apoldem στις 21 Φεβ 2016, 06:25:08 ΜΜ
Πολύ ωραίες ασκήσεις! Με γρήγορες και σαφείς οδηγίες για το πως λύνονται. Πιστεύω δεν θα στεναχωρήσω παραθέτοντας μερικές ενστάσεις.

Οι ασκήσεις 2, 9 και 13 έχουν εύρεση πολλαπλών μεγίστων (ελαχίστων). Καλό είναι στις περιπτώσεις αυτές να αναφέρεται ρητά στην εκφώνηση ότι οι τιμές είναι ακέραιες (ή στρογγυλεμένες δεκαδικές), έτσι ώστε να έχει νόημα η εύρεση ίδιων τιμών. Στις ασκήσεις 2 και 13 έχουμε βαθμολογία μαθητή, οπότε μπορεί κανείς να υποθέσει ότι είναι ένας ακέραιος από 0 έως 20 (μπορεί όμως να είναι και μέσος όρος). Στην 9 όμως, η επίδοση ενός αθλητή μπορεί να είναι χρόνος (πχ σε αγώνα δρόμου), οπότε οι τιμές είναι πραγματικοί αριθμοί.

Μια μικρή αβλεψία στην άσκηση 5.5. Δεν συμφωνεί η λύση με την εκφώνηση.

Στην 9 καλύτερα να αποφύγεις τον όρο 'συγχώνευση'. Η συγχώνευση έχει ειδική σημασία στους πίνακες. Αυτό που κάνουμε είναι concatenation και όχι merging, οπότε μια μετάφραση 'αλυσιδωτή πρόσθεση' θα ήταν ίσως καλύτερη.

Στην 10, η μεταβλητή pos είναι αρκετή ως σημαία. Δεν χρειάζεται και η done.

Στην 13, ο ένας από τους δύο μετρητές 'i' και 'πρώτοι', είναι περιττός, αφού πάντα ο ένας είναι κατά ένα μικρότερος από τον άλλο.

Συνάδελφε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις, καμία στεναχώρια, ίσα ίσα αφορμή για συζήτηση ... στην 5.5 βρίσκω όντως τα άρτια στοιχεία αντί τα θετικά, το "ζητούμενο" της άσκησης είναι η επεξεργασία συγεκριμένης γραμμήςόπου υπολογίζεται σωστά ... και στις σημειώσεις μου να πω την αλήθεια, κάπου ξεφεύγουν αυτά, είναι ελπίζω κατανοητή η διαδικασία λύσης

για το 9 έδωσα ένα "γενικό τίτλο" για να έχουν την λειτουργία οι μαθητές στο μυαλό τους σαν έννοια, εγώ προσωπικά δεν τους μπλέκω με τις διαφορές ...

για το 10 ακολούθησα τη λογική του βιβλίου με θέση και λογική μεταβλητή στην αναζήτηση

για το  13 προσπαθώ - όπως και στις υπόλοιπες - να λυθούν όσο το δυνατόν "βήμα προς βήμα" ... κατά την ταπεινή μου γνώμη όσο πιο "ευδιάκριτες" είναι οι ενέργειες, ακόμη και με χρήση παραπάνω μεταβλητών, τις κατανοούν περισσότερο οι μαθητές, αν υποθέσουμε ότι αυτές είναι ασκήσεις κάπως πιο δύσκολες, για τον μέσο μαθητή τουλάχιστον ... οπότε εγώ εφαρμόζω όσο πιο αναλυτικά γίνεται με χρήση παραπάνω βημάτων και μεταβλητών όπου το θεωρώ αναγκαίο

ευχαριστώ ξανά, δεκτές όλες οι παρατηρήσεις

pacita

Ευχαριστούμε πολύ!
Το set των ασκήσεων σου μας βοήθησε πολύ!
Περιληπτικό καλύπτοντας πολύ σημαντικό μέρος της ύλης.
Ελπίζουμε να συνεχίσεις να μας εμπνέεις!