ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Ξεκίνησε από angel_ov88, 12 Απρ 2006, 07:10:26 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

angel_ov88

Κυριοι,
Ειμαι μαθητρια στη Γ Λυκειου και ο στοχος μου για τις Πανελληνιες ειναι το Μαθηματικο Αθηνας. Ακουσα οτι μετα το τελος του πανεπιστημιου δηλαδη μολις παρεις το πτυχιο του μαθηματικου μπορεις να κανεις ενα ειδος μεταπτυχιακου στην πληροφορικη. Αυτο γινεται οντως μετα απο 4 χρονια σπουδων ή μπορει να γινει παραλληλα; Και ακομα θα ηθελα να μαθω τι προοπτικες εχει για το μελλον και τι αποκατασταση εργασιας εχει αμεσως μετα το συγκεκριμενο πανεπιστημιο;
Με εκτιμηση

Vangelis

Αγαπητή Angel_ov88

μετα το μαθηματικό μπορείς να παρακολουθήσεις οποιοδήποτε μεταπτυχιακό πρόγραμμα πληροφορικής θέλεις αρκεί να έχεις τα κατάλληλα προσόντα (ένα καλό πτυχίο, Αγγλικά τίποτα εργασίες, συστάσεις κ.λπ).  Φυσικά μπορείς να πας και στο εξωτερικό. (Μέχρι να τελιώσει ίσως υπάρχουν και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια).
Παράλληλα δεν μπορεί να γίνει.
Η επαγγελματική αποκατάσταση είναι  πρόβλημα για όλες τις επιστήμες και κανείς δεν μπορεί να σου πεί με σιγουριά κάτι.  Γενικά η Πληροφορική φαίνεται να έχει για αρκετά χρόνια ακόμα καλές προοπτικές αλλά δεν είμαι σίγουρος για πόσα ακόμα.  Πάντως είναι καλύτερα απο το Μαθηματικό που ουσιαστικά έχει σα πεδίο απασχόλησης μόνο την εκπαίδευση.
Ένα μειονέκτημα αυτού του τύπου σπουδών που αναφέρεις (μαθηματικά- πληροφορική) είναι ότι δεν μπορείς να διοριστείς σαν καθηγήτρια Πληροφορικής γιατί δεν θα έχεις βασικό πτυχίο Πληροφορικής.
Καλή σου επιτυχία πάντως σε ότι επιθυμείς.

chaos

Καλημέρα angel,

ο Βαγγέλης έχει δίκιο σε κάποια από αυτά που αναφέρει. Απλά να σου πω, ως μαθηματικός, πως δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα σχετικά με την επαγγελματική μου αποκατάσταση (εκτός βεβαίως ως καθηγητής πληροφορικής στο δημόσιο) σε εταιρείες πληροφορικής.
Το μαθηματικό, μόνο αν εσύ το επιλέξεις έχει ως μοναδικό πεδίο απασχόλησης την εκπαίδευση. Υπάρχουν κλάδοι των μαθηματικών, όπως η επιχειρησιακή έρευνα, που σε οδηγούν σε μονοπάτια διοίκησης επιχειρήσεων... Η θεωρία του χάους (από εκεί "κόλλησα" και το όνομα...) δείχνει να έχει σημαντικές εφαρμογές σε απίθανα πεδία, όπως Ιατρική, οικονομία, μετεωρολογία κ.α. οπότε καταλαβαίνεις..
Σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας πάντα χρειάζεται ένας μαθηματικός (συγγνώμη που ευλογώ τα γένια μου... :-) )
Από την άλλη βέβαια ένα μεγάλο μέρος των μαθηματικών δημιουργεί την εντύπωση ότι ο μαθηματικός δεν είναι τίποτα άλλο από εκπαιδευτικός.. Βολεμένοι όπως είναι μέσα στην καθημερινότητά τους... Δεν πιστεύω ότι εσύ θέλεις να γίνεις κάτι τέτοιο βλέποντας τέτοιες ανησυχίες από τώρα..

Όπως θα σου πει πιθανά ο καθένας εδώ μέσα, το μεράκι είναι αυτό που σε κάνει καλό. Κι όχι ένα πτυχίο. Έχω πολλές περιπτώσεις ατόμων με πτυχίο και μεταπτυχιακό στην πληροφορική που δεν κατάφερναν να αναλύσουν ένα πρόβλημα (το ίδιο φυσικά ίσχυε και για άτομα άλλων κλάδων και του μαθηματικού βεβαίως βεβαίως..).

Αυτό που θα πρέπει να θυμάσαι πάντα είναι ότι το πανεπιστήμιο δεν σου ανοίγει πόρτες επαγγελματικής αποκατάστασης. Απλά σου τις εμφανίζει... εσύ επιλέγεις ποιες θα ανοίξεις.

Σωτήρης

evry

Αν θέλεις να ασχοληθείς με την πληροφορική για ποιο λόγο να πας στο Μαθηματικό; Δεν καταλαβαίνω

Επίσης προς chaos

Γιατί λες ότι η επιχειρησιακή έρευνα έχει σχέση με τη διοίκηση επιχειρήσεων; Δεν έχει σχέση γενικά με τη βελτιστοποίηση;

Σχετικά με τη θεωρία του χάους ξέρεις κάποια άλλη εφαρμογή εκτός από τη fractal συμπίεση εικόνας, που να έχει δουλέψει;

Πράγματι σε εταιρίες υψηλής τεχνολογίας χρειάζονται μαθηματικοί. Ξέρεις όμως ποιο είναι το πρόβλημα φίλε μου; Ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εταιρίες υψηλής τεχνολογίας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Γεια κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με πληροφορική/τηλεπικοινωνίες θα πρότεινα σαν πρώτη επιλογή πολυτεχνείο (ηλεκτρολόγοι-Η/Υ Πάτρας) και μετά τα τμήματα πληροφορικής. Αυτά αν αποφασίσεις με βάση τις επαγγελματικές διεξόδους. Αν αποφασίσεις με βάση το τι σου αρέσει να σπουδάσεις (αλλά να μπορείς μετά να πας στην πληροφορική), θα πρέπει να πας σε μια σχολή που να είναι συναφής (πχ φυσικό ή μαθηματικό) για να μπορέσεις μετά να το γυρίσεις με ένα μεταπτυχιακό

Το μαθηματικό έχει διεξόδους. Από ότι ξέρω έχει κατεύθυνση πηροφορικής μέσα στο τμήμα. Μπορείς να κάνεις ένα τηλέφωνο στο τμήμα και να ρωτήσεις τι κατευθύνσεις σπουδών υπάρχουν. Πέρα από αυτό μπορείς με κάποιο μεταπτυχιακό να το γυρίσεις σε πολλά πράγματα όπως τα οικονομικά και η πληροφορική. Επειδή τα μαθηματικά είναι η βάση για τις θετικές επιστήμες, αποχτάς καλό background για να πας οπουδήποτε.  Απλά είναι δύσκολο αν μείνεις μόνο στο πτυχίο. Οι άλλες σχολές εμπεριέχουν στους οδηγούς σπουδών τους τα απαραίτητα μαθηματικά και αποχτούν πλεονέκτημα λόγω των πιο εξιδικευμένων μαθημάτων που κάνουν.

Έχω την αίσθηση ότι το υποτιμάς λίγο το μαθηματικό της Αθήνας. Το μαθηματικό γενικά το θεωρώ από τα πιο δύσκολα τμήματα. Μην παρασύρεσε από τις πιο χαμηλές βάσεις σε σχέση με τους ηλεκτρολόγους και τα τμήματα πληροφορικής. ΟΙ βάσεις είναι υψηλές γιατί ο πολύς κόσμος επιλέγει με βάση τις επαγγελματικές διεξόδους. Δε σημαίνει ότι είναι πιο δύσκολα τμήματα για να τα τελειώσεις. Προσωπικά πιστεύω ότι το μαθηματικό είναι πιο δύσκολη σχολή, όπως και το φυσικό.

Αυτό το λέω γιατί αναφέρεις πως θα ήθελες να κάνεις μεταπτυχιακό παράλληλα. Δε νομίζω ότι γίνεται αυτό σε καμία σχολή, ειδικά στο μαθηματικό. Δε μιλάω μόνο για τυπικούς λόγους αλλά και για ουσιαστικούς. Ξέρω αρκετούς καλούς μαθητές στο σχολείο που εκαναν 6 και 7 χρόνια να τελειώσουν τις τετραετής σπουδές κάποιου μαθηματικού.

Και κάτι πολύ σημαντικό:

Στις ιδιωτικές εταιρείες στέκονται στην ουσία και στις γνώσεις και όχι στους τύπους. Στο δημόσιο όμως στέκονται στους τύπους. Δες διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για να δεις σε κάθε θέση τι πτυχία θέλουν. Αυτά που έγραψε ο Βαγγέλης είναι πολύ σημαντικά.

Εμάς στο τμήμα Πληροφορικής του πανεπισημίου Αθηνών μας έλεγαν συνέχεια ότι στην κατεύθυνση τηλεπικινωνιών βγαίνεις τηλεπικοινωνιακός μηχανικός.

ΨΕΜΑ.

Δεν μπορούμε να διοριστούμε ως μηχανικοί τηλεπικοινωνιών στο δημόσιο (πχ ΟΤΕ) και δεν μπορούμε να μπούμε στο τεχνικό επιμελητήριο. Αυτό δε μας το είπαν ποτέ. Μας έλεγαν πάντα ότι οι γνώσεις μας είναι ίδιες με αυτές των ηλεκτρολόγων του πολυτεχνείου.

Σκέψου το λοιπόν καλά, ανάλογα με το τι σου αρέσει και με το τι δίνει επαγγελματικές διεξόδους. Μου είχε πει κάποτε κάποιος (και με είχε στεναχωρήσει τότε): «Οι περίεργες σπουδές (δηλαδή αυτές που μας αρέσουν) ήταν ανέκαθεν προνόμιο των πλουσίων». Τώρα που έχω οικογένεια κατάλαβα ότι είχε δίκιο.



evry


Πράγματι το τμήμα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών της Αθήνας δεν είναι μηχανικοί και δεν έχουν δικαίωμα υπογραφής μηχανικού. Ωστόσο σε πολλές προκυρήξεις του ΑΣΕΠ το τμήμα αυτό και το Επικοινωνιακών Συστημάτων του Αιγαίου υπάρχουν σε πολλές προκυρήξεις τηλεπικοινωνιακών μηχανικών. Για παράδειγμα η τελευταία προκύρηξη του ΟΤΕ περιλαμβάνει και απόφοιτους πληροφορικής αλλά και φυσικούς!!

http://www.proslipsis.gr/cmCat_treePrd.php&cm_catid=44&cm_prdid=1572

ΠΡΟΣ gpapargi
Μια και άνοιξες το θέμα για τους μαθηματικούς έχω μια ερώτηση να σου κάνω μια και είμαστε απόφοιτοι της ίδιας σχολής. Ποιος πιστεύεις ότι ξέρει περισσότερα από Πληροφορική; Ένας μαθηματικός από το πανεπιστήμιο Αθηνών που έχει πάρει όλα τα σχετικά μαθήματα πληροφορικής ή ένας από το τμήμα μας που έχει πάρει την κατεύθυνση τηλεπικοινωνιών;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Πράγματι σε διάφορους διαγωνισμούς μπορεί να ισχύει διαφορετικό καθεστώς. Στη γενική περίπτωση όμως οι απόφοιτοι του τμήματος πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών με κατεύθυνση στις τηλεπικοινωνίες δεν είναι μηχανικοί, δηλαδή δεν μπορούν να γίνουν μέλη τοτ τεχνικού επιμελητηρίου. Αυτό όμως δεν το έλεγαν γιατί μπορεί όλοι οι φοιτητές να έφευγαν από αυτό τον τομέα προς τους άλλους 2.

Τώρα στο ερώτημα που θέτεις. Για να αποφύγουμε παρεξηγήσεις ξεκαθαρίζω για μια ακόμα φορά ότι το θέμα που έθεσα για τη διδασκαλία της ΑΕΠΠ δεν αφορά όλους τους μαθηματικούς. Για κάποιον που έχει πάρει κατεύθυνση  πληροφορικής δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά αν ανοίξει το μάθημα για τους σκέτους μαθηματικούς θα μπουν μέσα στην τάξη να διδάξουν ΑΕΠΠ άτομα μεγάλης ηλικίας που δεν έχουν ξαναδεί ποτέ εντολές επιλογής και επανάληψης. Αυτό δεν πρέπει να γίνει. Δηλαδή το ερώτημά σου αφορά διαφορετικούς μαθηματικούς από αυτούς που αφορά το θέμα που έθεσα εγώ.

Το ερώτημα που θέτεις για να το απαντήσω αντικειμενικά θα πρέπει να έχω στοιχεία στα χέρια μου. Δηλαδή θέλώ να ξέρω τι μαθήματά πληροφορικής παίρνει ο καθένας και σε τι επίπεδο το διδάσκεται (πχ άλλο ηλεκτρομαγνητισμό κάνει η πληροφορική και άλλη το φυσικό, όπως και άλλο προγραμματισμό). Σκέψου ότι αυτή τη στιγμή στο τμήμα πληροφορικής υπάρχει μάθημα στο οποίο οι φοιτητές έχουν μοιραστεί στα 2. Οι μισοί κάνουν από κάποιο καλό βιβλίο με κάποιον καλό διδάσκοντα και οι άλλοι μισοί κάνουν από κάποιο όχι καλό βιβλίο με κάποιον όχι καλό διδάσκοντα. Ακόμα και στο ίδιο έτος του ίδιου τμήματος η εικόνα δεν είναι ενιαία. Γι αυτό σου λέω ότι θέλω στοιχεία για να απαντήσω έγκυρα.

Ξέρω ότι δεν απάντησα, αλλά πραγματικά αν είναι να απαντήσω αντικειμενικά θέλω στοιχεία, για να μπορώ να στηρίξω τη θέση μου. Ελπίζω να μη με βάλεις να κάνω σύγκριση των οδηγών σπουδών  :)

Vangelis

Γιώργο για τους ίδιους λόγους που ανέφερες αυτοί που αποφασίζουν μένουν στοςυ τύπους και όχι στην ουσία.   Έτσι τελικά ο τίτλος ενός μαθήματος μπορείνα αποδειχθεί πιο σημαντικός παράγων απο το περιεχόμενό του.   Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τους τίτλους των σχολών.  Επειδή είσαι απο το Πανεπιστήμιο και όχι απο το Πολυτεχνείο δεν είσαι κατάλληλος για μηχανικός τηλεπικοινωνιών και ας έχεις κάνει ένα σωρό ειδικά μαθήματα (πολλές φορές περισσότερα απο τους "ειδικούς").

Τελικά μαθηματικός είναι μια καλή βάση για πολλές ειδικότητες αλλά με κατεύθυνση τον ιδιωτικό τομέα.  Η συμβουλή πήγαινε Πληροφορική πολυτεχνείου στην κοπέλα που ρώτησε δεν νομίζω ότι είναι πρακτική αφού θέλει πάνω απο 18 μέσο όρο στις εξετάσεις.  Αν ξεκινήσεις απο μαθηματικός  μπορεί κάποτε να διδάξεις πληροφορική στο Πανεπιστήμιο αλλά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποκλείεται !!!    Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και στις άλλες ειδικότητες το σημειώνω σαν ένα απο τα παράδοξα της εκπαίδευσης.    

gpapargi

Καλό θα είναι πάντως η μαθήτρια να λάβει υπόψη της το ότι στη μια περίπτωση μπορεί να βρει δουλειά μένοντας απλά στο πτυχίο της, ενώ στην άλλη θα θέλει και μεταπτυχιακό. Το μεταπτυχιακό μπορεί να μην είναι πάντα εφικτό για διάφορους λόγους. Μπορεί να θέλει μεγάλο βαθμό και συστάσεις για Ελλάδα ή πολλά χρήματα για εξωτερικό.   

Κάθε επιλογή έχει τα υπέρ και τα κατά της. Ευτυχώς ακουστήκαν όλα και μπορεί η μαθήτρια να τα σκεφτεί, να τα ζυγίσει και να αποφασίσει. Θα δει και πως θα γράψει …

Όλοι ευχόμαστε το καλύτερο.

evry


  Γιώργο επειδή λόγω σπουδών (μεταπτυχιακό, διδακτορικό κλπ) έχω συναναστραφεί με αποφοιτούς πολλών τμημάτων πιστεύω ότι ο μόνος σίγουρος τρόπος αξιολόγησης ενός τμήματος είναι η αξιολόγηση των πτυχιούχων του. Αυτό φυσικά είναι πολύ δύσκολο και μπορεί να γίνει αρκετά υποκειμενικό. Μέτα όμως από πολλές φουρνιές αποφοίτων η "πιάτσα" (πανεπιστήμια, εταιρίες) ξέρει πολύ καλά το επίπεδο σπουδών σε κάθε τμήμα. Για παράδειγμα το δικό μας τμήμα και της Κρήτης, της Πάτρας και του ΕΜΠ έχουν βγάλει απόφοιτους αρκετοί από τους οποίους έχουν διαπρέψει ερευνητικά και είναι τώρα καθηγητές στο εξωτερικό ή και στην Ελλάδα. Ο φοιτητής ο οποίος θα πάρει όλα τα μαθήματα πληροφορικής, και κυρίως τα θεωρητικά, θεωρώ ότι έχει τουλάχιστον τα ίδια εφόδια με οποιονδήποτε απόφοιτο ξενου πανεπιστημίου.
    Όμως η αλήθεια είναι ότι σε ένα τμήμα όπως το δικό μας που έχει τηλεπικοινωνίες ή στα τμήματα ΗΜΜΥ των πολυτεχνείων που έχουν και άλλες κατευθύνσεις βγαίνουν απόφοιτοι εντελώς άσχετοι με την πληροφορική και όμως είναι μηχανικοί υπολογιστών.
     Για παράδειγμα γνωρίζω ηλεκτρολόγους μηχανικούς που πήραν την ενεργειακή ροή και τώρα είναι καθηγητές πληροφορικής σε σχολεία. Απλά είναι παντελώς άσχετοι με την πληροφορική αφού δεν είναι το αντικείμενό τους.
    Στο δικό μας τμήμα τώρα είναι κοινό μυστικό πως όσοι δεν τα καταφέρνουν με τα προγραμματιστικά μαθήματα πάνε στις τηλεπικοινωνίες που τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα. Ντρέπομαι που το λέω αλλά η μεγάλη πλειοψηφία αυτών που έπαιρναν τηλεπικοινωνίες δεινοπαθούσαν με μαθήματα όπως Δομές Δεδομένων και Θεωρία Υπολογισμού. Όλοι αυτοί που δεν είχαν γράψει ούτε μια γραμμή κώδικα σε C (το copy-paste είχε ανακαλύφθει από τότε) μάντεψε τι δουλειά κάνουν τώρα: εκπαιδευτικοί. Επειδή ήξεραν ότι ούτως ή άλλως δεν θα τα καταφέρουν στην αγορά εργασίας πήγαν εκεί κατευθείαν. Αντίθετα οι φοιτητές που τους άρεσε η πληροφορική,  προσπάθησαν να κάνουν κάτι καλύτερο είτε σε κάποια εταιρία είτε ακαδημαϊκά αλλά αργά ή γρήγορα απογοητεύτηκαν και στραφήκαν στην εκπαίδευση, όπως εγώ(όχι ότι δεν μου αρέσει η εκπαίδευση έτσι;).

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι για να μπορείς να πεις ποιος μπορεί να διδάξει πληροφορική και ποιος όχι δεν αρκεί να δεις το πτυχίο του αλλά και τα μαθήματα που επέλεξε όπως και την απόδοσή του σε αυτά. Ακόμα και τότε όμως θα έχεις μόνο μια ενδεικτική εικόνα.

ΠΡΟΣ Βαγγέλη:

Νομίζω ότι πλέον είναι πολύ δύσκολο για έναν μαθηματικό να το γυρίσει στην πληροφορική γιατί ο ανταγωνισμός πλέον είναι πολύ μεγάλος. Υπάρχουν δεκάδες τμήματα πληροφορικής στην Ελλάδα και άλλα τόσα στο εξωτερικό.

Αλήθεια ξέρει κανείς πόσες είναι συνολικά οι σχολές στην Ελλάδα που βγάζουν πληροφορικούς; Αυτές οι σχολές πόσους απόφοιτους βγάζουν κάθε χρόνο; Κάτι μου λέει ότι σε λίγο καιρό θα είμαστε οι πολυπληθέστερη ειδικότητα στην Ελλάδα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Ευριπίδη συμφωνώ στην κεντρική ιδέα αυτών που μου γράφεις, η οποία συνοψίζεται στην παράγραφό σου:
«[...] για να μπορείς να πεις ποιος μπορεί να διδάξει πληροφορική και ποιος όχι δεν αρκεί να δεις το πτυχίο του αλλά και τα μαθήματα που επέλεξε όπως και την απόδοσή του σε αυτά. Ακόμα και τότε όμως θα έχεις μόνο μια ενδεικτική εικόνα.»

angel_ov88

Σας ευχαριστω για τις συμβουλες σας και για τις ευχες σας...Να σας πω την αληθεια ποτε στη ζωη μου δεν χωνεψα τα μαθηματικα απλα και μονο επειδη οι καθηγητες που ειχα δεν ενδιαφερθηκαν να ασχοληθουν μαζι μου,αλλα παντα ειχα το "μικροβιο" μεσα μου...και παντα προσπαθουσα μονη μου να μαθω παραπανω πραγματα για τα μαθηματικα!Φετος ελεγα απο την αρχη της χρονιας οτι θα δηλωσω ΤΕΙ πληροφορικης στη Λαρισα επειδη ειχε χαμηλη βαση και δεν πιστευα στον εαυτο μου οτι μπορω να καταφερω κατι καλυτερο αλλα (δοξα τον Θεο) βρεθηκε στον δρομο μου ο Γ.Κ. (ισως ο καλυτερος μαθηματικος που γνωρισα ποτε μου) και μετα απο συζητησεις και μεγαλη προσπαθεια να μου καλυψει τα κενα που ειχα καταφερε να φερει στην επιφανεια την αυτοπεποιθηση μου και συγχρονως το "μικροβιο" που ανεφερα πιο πριν...ετσι κοιταζοντας τα πεδια και τις βασεις καταλαβα οτι τελικα το μαθηματικο ειναι αυτο που ηθελα παντα αλλα δεν ειχα το κουραγιο να το αποφασισω και να πω "ναι μπορεις να τα καταφερεις...!!!" Ετσι βρεθηκα σε εναν "αγωνα" για κατι που πραγματικα ηθελα να αποκτησω...Ισως φανει χαζο αλλα και μονο που σκεφτομαι το μαθηματικο χαμογελαω χωρις να το καταλαβαινω και μια χαρα και ευτυχια με γεμιζει!!! Δεν με ενοχλει το να μεινω μονο στο πτυχιο μου αλλα πιστευα οτι με το μεταπτυχιακο στην πληροφορικη θα ειχα περισσοτερες προοπτικες...Οσο για την θεωρια του χαους δεν γνωριζω πολλα (απλα την εχω ακουστα) ενα θα πω: Αυτη την περιοδο βρισκομαι σε ενα χαος(ψυχικο περισσοτερο) κλαιω χωρις λογο,δεν εχω ορεξη να μιλησω σε κανεναν και ξεσπαω σε ολους και σε ολα...Ξυπναω τις νυχτες και σκεφτομαι οτι με πιεζει ο χρονος και οτι με τον υπνο χανω τον χρονο μου και δεν προλαβαινω να βγαλω την απαραιτητη υλη...Πραγματικα ενα ΧΑΟΣ!!!Παρολα αυτα δεν με νοιαζει αν ειναι δυσκολα τα πραγματα στο πανεπιστημιο γιατι πιστευω οτι μπορω να τα καταφερω αλλα θα δω και πως θα γραψω....
Με εκτιμηση

gpapargi

Υπάρχουν μερικά πράγματα που δύσκολα τα μαθαίνεις από το σχολείο. Το σχολείο και το οικογενειακό περιβάλλον έχει την τάση να περνάει στα παιδιά την ιδέα ότι ο δρόμος της επιτυχίας στο επάγγελμα και στη ζωή περνάει μέσα από την επιτυχία στις εξετάσεις.

ΛΑΘΟΣ!

ΟΙ πιο πολλές σχολές σε βγάζουν άνεργο ή μισθωτό με λίγα χρήματα.

Ένας χημικός μηχανικός είναι καλός επιστήμονας αλλά  έχει μεγάλη πιθανότητα να μείνει άνεργος ή να βολευτεί με κάτι άλλο. Ένα μέτριος υδραυλικός είναι οικονομικά ανεξάρτητος. Αλλά ποιος καθηγητής και ποιος γονέας θα πει στο παιδί του να γίνει υδραυλικός;

Το σχολείο ίσως το κάνει (υποσυνείδητα) για να συντηρεί το ρόλο του. Οι γονείς ίσως από άγνοια αλλά και από λίγο ψώνιο του στυλ «το παιδί μου θα σπουδάσει».

Άλλο πράγμα οι επιτυχία στις εξετάσεις και άλλο πράγμα η επαγγελματική επιτυχία.

Δώσε τις εξετάσεις σου ήρεμα, κάνε ότι καλύτερο μπορείς αλλά μην τρελαίνεσαι. Από τους παιδικούς μου φίλους, αυτοί που σήμερα πάνε καλύτερα επαγγελματικά είναι αυτοί που απέτυχαν στις εξετάσεις τους. Από αυτούς που πέτυχαν στις εξετάσεις, κανένας δεν είναι πλούσιος.

Προσπάθησε λοιπόν να πετύχεις αυτό που θέλεις αλλά χωρίς ακρότητες. Μια πιθανή αποτυχία δεν είναι καθοριστική επαγγελματικά (αν αυτό είναι το άγχος σου).

Vangelis

Envy
Σήμερα  πρέπει να υπάρχουν γύρω στα 20 τμήματα πληροφορικής.  Πρίν απο 2 χρόνια ήξερα ότι ήταν 16 αλλά σήμερα πρέπει αν πλησιάζουν τα 20.  Πράγματι σε μερικά χρόνια θα είμαστε η πολυπληθέστερη ειδικότητα.  Με όλα τα προβλήματα που θα φέρει αυτό.  Σήμερα ο κάθε ένας Πρύτανης ανοίγει ένα τμήμα Πληροφορικής ή απλά προσθέτει τον τίτλο Πληροφορική στο όνομα του τμήματος και έχει εξασφαλισμένους φοιτητές.  Αλλά μέχρι πότε;

Αν ανοίξουν ιδιωτικά Πανεπιστήμια βλέπω να κλείνουν όλα αυτά τα περιφερειακά ιδρύματα (Κοζάνη , Γρεβενά, Καβάλα, Λαμία, Ναύπακτος κ.λπ) γιατί τα πρώτα τμήματα που θα φτιάξουν θα είναι σίγουρα οικονομικά και πληροφορικής.
Αυτά που λέει ο Γιώργος για το όποιος δηλώσει άσχετος δεν κάνει τίποτα είναι αλήθεια.  Ας ελπίσουμε ότι κάποτε θα υπάρξει αξιολόγηση για να υπάρχει πίεση.
Πάντως η angel βρήκε κάποιον που θαυμάζει και ακολούθησε το δρόμο της.   Αναρωτιέμαι αν και  εμείς μπορούμε να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας.

evry


  Βαγγέλη μακάρι να ήταν μόνο 20 τμήματα(εκτός αν εννοείς μόνο τα ΑΕΙ). Έκατσα από περιέργεια και ξεχώρισα από τις βάσεις του υπεπθ τα κατ'αρχήν τα ΑΕΙ πληροφορικής. Μαζί με τα τμήματα ΗΜΜΥ είναι ακριβώς 20. Τώρα αν σε αυτά προσθέσουμε τα 2 τμήματα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πολυτεχνείου (που έχουν αρκετά μαθήματα πληροφορικής και καλό γενικά επιστημονικό υπόβαθρο αλλά μηδέν εργασιακά δικαιώματα) και το τμήμα Τηλεπικοινωνιών της Τρίπολης έχουμε συνολικά 23 ΑΕΙ.
   Τα ΤΕΙ τώρα είναι 22 και εντάσσονται όλα στον κλάδο ΠΕ20. Άρα έχουμε συνολικά 45 τμήματα πληροφορικής στην Ελλάδα. (Παρεπιπτόντως τα μισά ΤΕΙ έχουν βαθμολογία κάτω από τη βάση).

Πάντως για την αξιολόγηση ειλικρινά δεν ξέρω τι είναι καλύτερο. Κάποιος επιστημόνας της Nasa στην ερώτηση αν υπάρχουν εξωγήινοι είπε : "Υπάρχουν 2 πιθανότητες: Να μην υπάρχει κανείς άλλος στο σύμπαν, δηλαδή να είμαστε ολομόναχοι, ή να υπάρχει κάποιος εξωγήινος πολιτισμός. Και τα δυο είναι εξίσου τρομακτικά"

Το ίδιο πιστεύω ότι ισχύει και με την αξιολόγηση. Αν δε γίνει θα συνεχιστεί η κατάσταση όπως είναι τώρα. Δηλαδή θα μπαίνει ο κάθε απίθανος στην τάξη και στην καλύτερη περιπτωση θα αποδείξει στους μαθητές ότι ο ναρκαλιευτής και η πασιέντζα είναι προβλήματα NP και δεν έχουν επιδέχονται πολυωνυμική λύση.
  Στην άλλη περίπτωση το ερώτημα είναι ποιος θα αξιολογήσει ποιόν. Θα μας αξιολογήσουν οι διευθυντές και οι προιστάμενοι ας πούμε, ή κάποιοι παλαιότεροι που θα έχουν γίνει σχολικοί σύμβουλοι; Δεν ξέρω, ίσως και να δουλέψει. Φοβάμαι όμως ότι το να δώσεις τέτοια δύναμη στα χέρια λίγων ανθρώπων σε μια χώρα όπως η Ελλάδα είναι πολύ μεγάλο ρίσκο.


Παρακάτω δίνω τα όλα τα τμήματα γιατί δεν μπορέσα να επισυνάψω το excelaki
HΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩN  MHXΑΝΙKΩN KAI MHXΑΝΙKΩN YΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΜΠ                 
HΛΕΚΤΡΟΛOΓΩN  MHXΑΝΙKΩN & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ         
HΛEKΤΡΟΛOΓΩN MHXΑΝΙKΩN & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΠΑΤΡΑΣ             
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΚΑΙ ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ                                                          
HΛEKΤΡΟΛΟΓΩN  MHXΑΝΙKΩN & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΡΑΚΗΣ (ΞΑΝΘΗ) 
MHΧΑΝΙKΩN   H/Y  KAI  ΠΛHPΟΦΟPIKHΣ  ΠΑΤΡΑΣ                                               
HΛEKΤΡΟNIKΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ KAI MHXΑΝΙKΩN YΠOΛ. ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ (ΧΑΝΙΑ) 
EΦAPMOΣMENHΣ  ΠΛHPOΦOPIKHΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ)                     
ΜΗΧ/ΚΩΝ Η/Υ ΤΗΛ/ΝΙΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ   ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ)                        
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ                                   
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                               
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΠΕΙΡΑΙΑ                                                 
ΕΦΑΡ/ΝΩΝ ΜΑΘΗΜ. & ΦΥΣ. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΜΠ                                 
ΠΛHPOΦOPIKHΣ   ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                                               
EΠIΣTHMHΣ YΠOΛOΓIΣTΩN  ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)                             
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΙΟΝΙΟΥ (ΚΕΡΚΥΡΑ)                                       
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ)     
EΠIΣTHMHΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ YΠOΛOΓIΣTΩN ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ)           
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΚ/ΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ  ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ)     
ΠΛHPOΦOPIKHΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ)     
EΠIΣTHMHΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ)       
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ         
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ  ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)                       
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  TEI ΑΘΗΝΑΣ                                             
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  TEI ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                           
ΗΛ/ΚΩΝ  ΥΠΟΛΟΓ/ΚΩΝ   ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ  TEI ΠΕΙΡΑΙΑ                           
ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  TEI ΠΕΙΡΑΙΑ                                             
ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  TEI ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                           
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ   TEI ΛΑΡΙΣΑΣ               
ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  TEI ΧΑΛΚΙΔΑΣ                                           
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ  TEI ΣΕΡΡΩΝ                             
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)         
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ (ΠΥΡΓΟΣ)           
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  TEI ΛΑΜΙΑΣ                   
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ TEI ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΚΑΣΤΟΡΙΑ) 
ΕΦΑΡΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ TEI ΠΑΤΡΑΣ (ΑΜΑΛΙΑΔΑ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ TEI ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ(ΣΠΑΡΤΗ)       
ΤΗΛΕΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ TEI ΗΠΕΙΡΟΥ (ΑΡΤΑ)                     
ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ (ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ)     
ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ  TEI ΣΕΡΡΩΝ                             
ΕΦΑΡΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ TEI ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ   
ΕΦΑΡΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ TEI ΔΥΤ.ΜΑΚ.(ΓΡΕΒΕΝΑ)
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ  TEI ΚΑΒΑΛΑΣ                                   
ΕΦΑΡΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝ. TEI ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ(ΛΕΥΚΑΔΑ) 
ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ  TEI ΚΑΒΑΛΑΣ                                   
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

angel_ov88

ΠΡΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗ
Αναρωτιεσαι αν μπορεις να εμπνευσεις τους μαθητες σου και να τους κανεις με τον τροπο σου να σε θαυμαζουν.Θα μιλησω σαν μαθητρια που εχει γνωρισει πολλους καθηγητες(καλους και "ασχετους")σκεψου μονο οτι οι καθηγητες που βρισκονται στην κορυφη της εκτιμησης των μαθητων ειναι ειναι αυτοι που μπορουν να συνδιασουν επιτυχως το μαθημα με λιγη πλακα ωστε να σπαει η μονοτονια και να χαλαρωνουν απο την πιεση των μαθηματων.Ακομα ειναι αυτοι που ειναι προθυμοι να βοηθησουν τον μαθητη χαραμιζοντας ακομη και τον ελευθερο χρονο τους,αυτοι που σαν εμπειροι βοηθανε τους μαθητες συζητωντας και δεν παιζουν τον ρολο του καθηγητη "ψωνιου" αλλα του απλου φιλου...Εγω π.χ στο σχολειο δεν εχω δεθει καθολου με τουςκαθηγητες (πλην ενος που τυχαινει να ειναι μελος αυτης της ιστοσελιδας -και απο αυτον εμαθα για την υπαρξη της-).Το φροντιστηριο ομως εχει γινει το δευτερο σπιτι μου και οι καθηγητες οι καλυτεροι φιλοι μου...(μεχρι και για καφε παμε ολοι μαζι)Δεν υπαρχει ο διαχωρισμος καθηγητη-μαθητη.Ισως ακουγεται λαθος αυτο αλλα για εμας ειναι πολυ σημαντικο...και τους εκτιμαμε περισσοτερο!!!μερικες φορες σκεφτομαι οτι πρεπει να περασωκαπου για να τους κανω περηφανους και για να μην τους απογοητευσω...Ειλικρινα αν ηταν ΟΛΟΙ οι καθηγητες της Ελλαδας ετσι,οι μαθητες θα ηταν ευτυχισμενοι και θα εκαναν πολυ μεγαλυτερες προσπαθειες....Αλλα δυστηχως υπαρχουν καθηγητες που αν δεν τους αρεσει η φατσα σου δεν προκειται να σου δωσουν σημασια...

Vangelis

Αχ βρε Angel
τι μου θυμίζεις.  Αρχικά θαύμαζα κάποιο Χημικό και ήθελα να σπουδάσω Χημεία, μετα κάποιο μαθηματικό και σπούδασα μαθηματικά μετά μου άρεσε η πληροφορική και σπούδασα και αυτήν.
Τα ίδια ίσχυσαν λοιπόν και σε μένα σα μαθητής.  Οταν προτωάρχισα να διδάσκω σε σχολείο παράλληλα δούλευα και σε φροντιστήριο.  Είνια περιττό να αναφέρω ότι φυσικά δίδασκα με τον ίδιο τρόπο.  Διαπίστωσα λοιπόν με έκπληξη ότι άλλη αντιμετώπιση είχα σαν καθηγητής  φροντιστηρίου και άλη σαν καθηγητής στο Λύκειο.    Πιθανά άλλαζε και η δική μου στάση αλλά σίγουρα άλλαζε και των μαθητών. 
Σίγουρα κανένας δεν θα παρεξηγήσει έναν καθηγητή φροντιστηρίου να πιεί καφέ με ορισμένους μαθητές του.  Ισχύει όμως το ίδιο και για τον καθηγητή του σχολείου ή θα κατηγορηθεί για διακρίσεις;   Αν το προχωρήσω ακόμα λίγο κανένας δεν θα ζητήσει ευθύνες αν κάποιος νεαρός καθηγητής φροντηστηρίου τα φτιάξει με μια μαθητριά του.  Αν συμβεί το ίδιο στο σχολείο φαντάζεσαι τι θα γίνει;
Επίσης ποτε δεν διάβασα κάποια διαμαρτυρία απο κάποιους που δεν έγραψαν καλά για το φροντηστήριο που πήγαιναν αλλά μόνο για το σχολείο τους.
Θέλω να καταλήξω ότι είναι τελικά τελείως διαφορετικοί οι ρόλοι και ας φαίνεται ότι εκτελούν το ίδιο καθήκον.
Να μην παραλέιψω βέβαια και το γεγονός ότι οι καθηγητές φροντηστηρίου είναι συνήθως νέοι ενώ των σχολείων αρκετά μεγάλοι (στο δικό μου σχολείο είναι σχεδόν όλοι πάνω απο 50).    Πάντως βλέποντας τοντρόπο που δίδασκα  τότε και τον τρόπο που διδάσκω τώρα βλέπω πολλές διαφορές και βλέπω και τα λάθη που έκανα .  Τώρα ξέρω τι διδάσκω, γιατι το διδάσκω και πως πρέπει να το διδάξω τότε μέσα στον ενθουσιασμό μου απλα δίδασκα (και δίδασκα καλά -τουλάχιστον οι μαθητές μου ήταν ευχαριστημένοι).
Τι γίνεται σήμερα, θα σου αναφέρω απόψεις φροντιστών "καλός καθηγητής αλλά δεν βάζει βαθμούς"   
Βλέπεις εμέις έχουμε και το μειονέκτημα της αξιολόγησης σας.  θα πρέπει να σας βάλουμε ένα βαθμό που θα παίξει ένα μικρό ή μεγάλο ρόλο.   Εκεί γεννάται ένα μεγάλο δίλημα να βάλουμε σε όλους άριστα για να είμαστε αρεστοί ή να βαθμολογήσουμε σύμφωνα με την το τι αξίζει ο μαθητής και να έχεουμε συγκρούσεις.  Προσωπικά επιλέγω τον δεύτερο τρόπο και απο εκεί προέρχεται και ο παραπάνω χαρακτηρισμός.   Προσοχή όχι ότι δεν βοηθάω τους μαθητές μου -είμαι ιδιάιτερα ευαίσθητος σε αυτό- απλά δεν βάζω πάνω απο 2 χαριστικούς βαθμούς!!!.

Τέλος πάντων αν τύχει και στο μέλον γίνεις εκπαιδευτικός θα διαπιστώσεις ότι αυτά που αναφέρω δεν αφορούν μόνο εμένα.
Καλή σου επιτυχία κορίτσι μου  γνωρίζω το άγχος σου γιατί εφέτος δίνει  και η κόρη μου αλλά σε άλλη κατεύθυνση.

Vangelis

Envy
Τα πράγματα είναι χειρότερα απ΄ότι υπολόγιζα σε λίγο θα έχουμε, σαν πληροφορικοί,  σοβαρό πρόβλημα απασχόλησης.
Ήδη στα σχολεία υπάρχουν αρκετοί υπεράριθμοί.  Το μόνο θετικό (των υπαράριθμων) είναι ότι έτσι θα δώσουν τις 3 ώρες μείωσης σε κάθε υπέυθυνο εργαστηρίου.

evry


Έχω ακούσει ότι το χαρτί για τις ώρες μείωσης των εργαστηρίων είναι εδώ και πολύ καιρό στο γραφείο της υπουργού αλλά δεν το έχει υπογράψει ακόμα.  Για να δούμε.

ΥΓ. Το όνομα είναι evry και όχι envy.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

angel_ov88

ΠΡΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗ
Συμφωνω απολυτα με αυτα που γραφεις και σιγουρα εχει επιρρεασει την αποφαση μου η αδυναμια που εχω σε εναν μαθηματικο (ειχα αναφερθει σ αυτον πιο πριν).Αυτος ο ανθρωπος με την συμπεριφορα του με εκανε να τον λατρεψω και επειδη με εχει βοηθησει πολυ θελω να τον κανω περηφανο(αυτο δεν συμαινει οτι δεν θελω να περασω στο μαθηματικο για μενα...το θελω και πολυ μαλιστα)Σιγουρα υπαρχει διαφορα στους καθηγητες φροντιστηριου και σχολειου...ειναι σχεδον δυο διαφορετικα ακρα!Στο σχολειο οι ιδιοι οι καθηγητες κρατανε διαφορετικη σταση απεναντι στους μαθητες π.χ. "τα ρεμαλια που θελουν και καλο βαθμο...το 12 τους ειναι υπεραρκετο" και χωρις να ξερουν τα ονοματα μας βαζουν στο περιπου εναν βαθμο...  "Σ'αρεσει?Καλως... Δεν σ'αρεσει?ΒΟΥΛΩΣΤΟ!"  Ενω στο φροντιστηριο θα "φτυσουν" αιμα για να σε βοηθησουν να περασεις εκει που θες...
Κατι ασχετο τωρα...!Μπορει ενας 40αρης καθηγητης -ελευθερος- να ερωτευτει μια μαθητρια του? Ακουγονται πολλα κατα καιρους αλλα μου φαινεται λιγο απιθανο... Διαφορετικη συμπεριφορα,αγκαλιες και παραξενες ματιες μπορει αυτοματα να θεωρηθει οτι ειναι ερωτευμενος? Ή απλα της εχει αδυναμια? Σε ρωταω γιατι σαν καθηγητης θα ξερεις περιπου την συμπεριφορα των καθηγητων προς τις μαθητριες. Εμενα μου φαινεται απιθανο και εξωπραγματικο ενω σε καποιους αλλους λογικο...Συμφωνω με το οτι ο ερωτας δεν κοιταει χρονια και διαφορα τετοια αλλα ειναι δυνατον?????

angel_ov88

#20
Α!!! και ευχαριστω για τις ευχες σου....Καλη επιτυχια και στην κορη σου...Της ευχομαι να περασει εκει που θελει!!! :-D

Vangelis

Angel-ov88
Πολλά μου θύμίζεις βρε κορίτσι μου. Πρίν πολλά-πολλά  χρόνια ήταν κάποια μαθήτρια ερωτευμένη μαζί μου, απέφυγα τη σχέση με κάθε κόστος όχι γιατί είχαμε μεγάλη διαφορά ηλικίας (δεν είχαμε μεγάλη) αλλά γιατί δεν πρέπει να υπάρχουν τέτοιες σχέσεις (είναι τελείως ανισοβαρής) και δέυτερον ήμουν ήδη παντρεμένος.  Πάμε λοιπόν απο σύμβουλος διδασκαλίας πληροφορικής (αυτό έχω σπουδάσει) να γίνω εμπειρικός σύμβουλος σχέσεων.  Η σχέση με μεγάλο και ειδιαίτερα με καθηγητή έχει πλεονεκτηματα και μειονεκτήματα.  Τα πλεονεκτήματα είναι ότι θα αποκτήσεις μια ενδιαφέρουσα εμπειρία (έχει πολά να σε διδάξει -πέρα παο τα μαθήματα- και θα συνεχίσεις να είσαι παιδί (άσχετα απο την ολοκλήρωση των σχέσεων).
Το βασικό μειονέκτημα είναι ότι θα συνεχίσεις να είσαι παιδί!!!! μια τέτοια σχέση είναι όπως ανέφερα ανισοβαρής αυτό σημαίνει  ότι αυτός θα σέ προσέχει "σαν παιδί" και εσύ θα τον έχεις κάτι ανάμεσα σε "πατέρα και εραστή".   Να σου φέρω ένα άλλο παράδειγμα απο πιό μικρές ηλικίες για να καταλάβεις το εννοώ.  Αν προσέξεις μικρά παιδιά στο σχολείο είναι εύκολο να ανακαλύψεις ποια είναι ανώριμα και παρουσιάζουν προβλήματα στην επικοινωνία τους με τα άλλα παιδία.  Τα παιδία αυτά λοιπόν, στο διάλειμα προτιμούν να κάνουν παρέα με την δασκάλα!!! και όχι με συνομίλικους/ες.  Το γιατί νομίζω έιαι προφανές η δασκάλα θα προσέξει παραπάνω το παιδί δεν είναι ανταγωνιστική με αυτό ενώ οι  συνομιλικοί/ες θα την αντιμετωπίσουν σαν ίση και θα πρέπει να τους αναταγωνιστεί.
Τα ίδια λοιπόν περίπου συμβαίνουν και στις σχέσεις.  Σχέσεις με μεγάλο πρακτικά σημαίνουν ότι δεν είσαι έτοιμη να αντέξεις τον συναγωνισμό μιας σχέσης με συνομίλικο.    
Μπορεί λοιπόν να γίνει σχέση αλλά δεν θα σου την συνιστούσα.  Πέρασε εκεί που θέλεις κάνε υπερήφανο τον άνθρωπο (είναι μεγάλη χαρά να καταφέρεις να εμπεύσεις ένα νέο άνθρωπο) ζήσε την ηλικία σου και κοίτα τα αγόρια της ηλικίας σου μπορεί να είναι ανώριμα (και πράγματι είναι) αλλά και εσύ είσαι ένα παιδί 18 χρονών (όσο ώριμη και αν είσαι).  Θα καταλάβεις τη διαφορά οριμότητας όταν περίπου θα κοντεύεις να  τελειώσεις το Πανεπιστήμιο.
Ευχαριστώ για τις ευχές σου για την κόρη μου, αυτή πάει για φιλολογικά και μόνο στα Μαθηματικά μπορώ να την βοηθήσω (μάθημα επιλογής).
   

angel_ov88

VAGGELIS
Πιστευω ολοι οι καθηγητες περνανε απο το σταδιο του να τον ερωτευτουν μαθητριες...Εσενα σου το ειπε η ιδια ή το καταλαβες εσυ?Ειναι η πρωτη φορα που μιλαω για αυτο το θεμα με αλλον...τοσο καιρο τα κρατουσα ολα μεσα μου...Να σου πω την αληθεια ειμαι ερωτευμενη μαζι του εδω και 3 χρονια και θα εκανα τα παντα για να μην παθει εκεινος κακο...Ημουν ετοιμη να του το πω γιατι μου φερεται πολυ οικια και κανει πραγματα που ολοι με ρωτανε αν ειναι ερωτευμενος μαζι μου ή αν εχουμε κατι!!Μου στελνει μυνηματα, ο τροπος που μου μιλαει με κοιταει...Δεν ξερω τι να σκεφτω πια!!!Τωρα εχω σχεση με ενα παιδι αλλα και αυτος ειναι στα 30...Ισως με εχει επιρρεασει η παρεα που εκανα με τον αδερφο μου και τις παρεες του(ειναι 9 χρονια μεγαλυτερος μου).Εχω παρατηρησει οτι επικοινωνω καλυτερα με μεγαλυτερους μου παρα με συνομηλικους και διαπιστωσα προσφατα οταν με προδωσε η "κολλητη" μου που ειμασταν 12 χρονια μαζι και τωρα κανει παρεα με την παρεα μου απο το σχολειο...και εγω ειμαι απ εξω!!!Απλα σκεφτομαι οτι εκεινος ειναιστα 40 και εγω ειμαι 18...ειναι δυνατον να με εχει ερωτευτει?Και ακομα και να ειναι ετσι φοβαμαι οτι αν γινει αυτη η σχεση θα πληγωσει πολυ τους δικους μου...Τελος παντων να μη σε ζαλιζω και εσενα με τα δικα μου...(Εχω ξεφυγει λιγο απο το θεμα του site)
Ευχαριστω για τις συμβουλες σου...Καλη τυχη...

Vangelis

Αρχικά Χρόνια Πολλά  Angel_ov88 
Επειδή έχουμε πράγματι ξεφύγει απο το θέμα του site μπορείς να μου γράψεις στο vangelis0202@yahoo.gr όποτε θελήσεις μια συμβουλή ανώνυμη από κάποιον στην ηλικία του Πατέρα σου. 
Πάντως παιδί και 30ρης δεν πάνε....

Χρόνια Πολλά και σε όλο το στέκι

niki

Κάποτε είχα κι εγώ αυτόν τον προβληματισμό. Δεν ξέρω τί αποφάσισες τελικά αλλά αυτό που έχω να σου πω είναι ότι σίγουρα ο evry έχει δίκιο άλλα πρέπει να σκεφτείς ότι αν δεν σε ενδιαφέρει απλά να γίνεις καθηγήτρια θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να βρεις δουλειά άρα αυτό που ΄χει σημασία είναι να σου αρέσει αυτό που θα σπουδάσεις και το πόσο καλή θα γίνεις τελικά σε αυτό με το οποίο θα ασχοληθείς.Τώρα είμαι πλέον φοιτήτρια της σχολής εφαρμοσμένων μαθηματικών και φυσικών επιστημών του ΕΜΠ. Η επιλογή αυτή ήρθε δύσκολα εφόσον δεν μπορούσα να επιλέξω ούτε μια σχολή που θα ασχολούνταν αποκλειστικά με μαθηματικά ούτε μια σχολή που θα ασχολούνταν αποκλειστικά με πληροφορική. Όσον αφορά την επαγγελματική αποκατάσταση αν και η σχολή δεν είναι ότι καλύτερο από αυτή την άποψη ελπίζω ότι η λύση θα δωθεί με ένα καλό μεταπτυχιακό.

nikoujohn

πολύ καλό το θέμα...από όσον γνωρίζω αν κάποιος απόφοιτος ,ενός τμήματος Πληροφορικής θελήσει να κάνει κάποια δουλειά πλην του δασκάλου θα πρέπει να έχει πολύ καλές γνώσεις πάνω σε δίκτυα και γλώσσες προγραμματισμού όπως php,html,CSS,java,c++,c,c#,SQL,ASP.net και δεν τελειώνει...διαψεύστε με αν κάνω λάθος...

dpa2006

Θα πρέπει να υπάρχει εξειδίκευση.
αν ακολουθήσεις μια τεχνολογία,δύσκολα σε μια μεγαλύτερη ηλικία θα μπορέσεις να την αλλάξεις ή να στραφείς σε άλλον τομέα.
πιστοποιήσεις CISCO σε δίκτυα,Micsrosoft σε δίκτυα,software,προγραμματισμό κλπ.
όλα αυτά καλό θα ειναι να συνοδεύουν ένα βασικό πτυχιο πληροφορικης.(δεν ειναι απαραιτητο πάντα...)
δεν είναι λιγοι οι συνάδελφοι που δύο δεκαετίες πριν εκαναν πιστοποιήσεις και εξειδικεύονταν στα προιόντα της Novell (novell netware) και άλλοι σε προϊόντα της Microsoft,
το τι επικράτησε είναι γνωστό σε όλους μας.
η επιλογή είναι πάντοτε πολύ σημαντική και δεν μπορείς να αποκλείσεις και τον παράγοντα τύχη.
ασφαλώς και χρειάζεται προσπάθεια και επιμονη,αλλά όχι άγχος.  :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science