Αύξηση ωρών πληροφορικής στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα Γυμνασίου

Ξεκίνησε από evry, 13 Ιουν 2020, 03:34:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Δύο ώρες η πληροφορική στην Α' Γυμνασίου.
Λογικά σίγουρα η μια θα σπάει με τεχνολογία και η άλλη ή θα είναι θεωρία ή θα σπάει με άλλο μάθημα.
Σύμφωνα με την Αρχή Διατήρησης των ωρών ( :D) την ώρα την πήραμε από την Οικιακή Οικονομία!
Δηλαδή σε ένα γυμνάσιο μια καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας θα έχει το πολύ 4 ώρες Α' ανάθεσης!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

aspd

Ελπίζω να σπάει με κάτι και να μην είναι ολόκληρο το τμήμα!!!!!

ilias_s

Δεν είναι το ιδανικό σενάριο αλλά είναι καλύτερο (μάλλον) από αυτό που υπήρχε 20 χρόνια τώρα. Σε πολλά περιφερειακά γυμνάσια (όπως αυτό που δουλεύω) που τα τμήματα δεν ήταν των 22+ και δεν έσπαγαν, η αλλαγή είναι σημαντική (έστω και για μία τάξη). Ας ελπίσουμε πως δεν θα μας πάρει άλλα 20 χρόνια μέχρι να μας παραχωρήσουν +1 ώρα και στα υπόλοιπα μονόωρα.

dski

Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο. Δείτε σχετικά εδώ και εδώ.

Το τμήμα θα σπάει όταν οι μαθητές είναι πάνω από 21 και στην Α' Γυμνασίου το μάθημα θα γίνεται στο εργαστήριο σε συνεχόμενο δίωρο (μία ώρα "σπάσιμο" με τεχνολογία και μία ώρα με οικιακή οικονομία (έτσι οι καθηγητές οικιακής οικονομίας θα διατηρήσουν στις περισσότερες περιπτώσεις το ωράριό τους παρά το "κόψιμο" της μιας ώρας...))

Το συνεχόμενο δίωρο δεν είναι κακή ιδέα (θα μπορεί κανείς να ολοκληρώσει μεγαλύτερες δραστηριότητες ή να τις διδάξει πληρέστερα) αλλά προσωπικά δεν το θεωρώ και εντελώς απαραίτητο και νομίζω ότι θα περιπλέξει αρκετά τους προγραμματιστές (με δεδομένο και ότι συχνά οι καθηγητές τεχνολογίας και οικιακής οικονομίας είναι σε 2 ή 3 σχολεία).

Πάντως οφείλω να ομολογήσω ότι η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό και με τις αλλαγές στο λύκειο, είναι θετική από κάθε άποψη για τον κλάδο μας. Είμαι πάντα πολύ επιφυλακτικός (καθώς εδώ και σχεδόν 15 χρόνια τα νέα για την πληροφορική (με ελάχιστες εξαιρέσεις) ήταν αρνητικά) αλλά τώρα φαίνεται ότι κάτι έγινε... Μακάρι αυτή η νέα κατάσταση να διατηρηθεί...

pgrontas

Παράθεση
Το συνεχόμενο δίωρο δεν είναι κακή ιδέα (θα μπορεί κανείς να ολοκληρώσει μεγαλύτερες δραστηριότητες ή να τις διδάξει πληρέστερα) αλλά προσωπικά δεν το θεωρώ και εντελώς απαραίτητο και νομίζω ότι θα περιπλέξει αρκετά τους προγραμματιστές (με δεδομένο και ότι συχνά οι καθηγητές τεχνολογίας και οικιακής οικονομίας είναι σε 2 ή 3 σχολεία).

Θεωρώ το συνεχόμενο δίωρο κακή ιδέα  επειδή απομακρύνει τα μαθήματα χρονικά.
Δηλαδή, οι μαθητές θα περιμένουν μία εβδομάδα για ανατροφοδότηση ή για να κάνουν ασκήσεις στο σπίτι.
Επίσης δεν λύνεται το πρόβλημα που είχαμε και με το μονόωρο, αν χαθεί ένα μάθημα θα μεσολαβήσουν πλέον δύο εβδομάδες ή και περισσότερο.

Προσωπικα θεωρώ ιδανικό για το μαθημά μας το 1 'θεωρία' και 1 εργαστήριο σε διαφορετικές μέρες της εβδομάδας.
Από την άλλη είναι θετικό που δεν χάνουν την ώρα τους οι συνάδελφοι.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Το συνεχόμενο δίωρο αποτελούσε πρόταση του προγράμματος σπουδών που εφαρμόστηκε πιλοτικά μόνο στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία το 2012 αν θυμάμαι καλά.
Σε αυτό το πρόγραμμα σπουδών, το μάθημα ήταν συνεχόμενο δίωρο σε όλες τις τάξεις.
Το πρόγραμμα σπουδών είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα:
Πρόγραμμα σπουδών

Όπως βλέπετε έχει προγραμματισμό από την Α' Γυμνασίου και στην Γ' Γυμνασίου προβλέπει και την εισαγωγή text γλώσσας.
Ουσιαστικά το αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών που ήρθε στα σχολεία και περιείχε ρομποτική τα τελευταία χρόνια βασίστηκε σε αυτό.
Η λογική με αυτό το πρόγραμμα είναι ότι θα πρέπει να σχεδιάσεις το μάθημά σου πάνω σε δραστηριότητες τις οποίες θα κάνουν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του διώρου.

Το πρόβλημα είναι όπως ειπώθηκε παραπάνω ότι θα δημιουργήσει πρόβλημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ειδικά σε σχολεία που κάποιος εκ των συναδέλφων που εμπλέκονται έρχεται από άλλο σχολείο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

Evry, ποιες ήταν οι εντυπώσεις σου από το συνεχόμενο δίωρο;

Καταλαβαίνω αυτό που λέει ο pgrontas για τη χρονική απομάκρυνση και ότι έχουμε πάλι το ίδιο πρόβλημα με το αν χαθεί η συγκεκριμένη μέρα που έχουμε μάθημα. Εφάρμοσα το συνεχόμενο δίωρο στις Εφαρμογές Πληροφορικής φέτος για διάφορους λόγους και το ζήτημα της χρονικής απόστασης όταν χάναμε ένα μάθημα δεν ήταν τόσο εμφανές λόγω του αυξημένου χρόνου του μαθήματος.

Αυτό που προσωπικά βρίσκω μεγαλύτερο πρόβλημα στα μονόωρα μαθήματα δεν είναι η χρονική απόσταση μεταξύ των μαθημάτων αν χαθεί ένα μάθημα, που συμβαίνει μεν αλλά όχι κάθε φορά. Το πιο σημαντικό είναι ότι το μάθημα που είναι μονόωρο, στο μυαλό του μαθητή, κατατάσσεται στην κατηγορία "δε βαριέσαι...". Αυτό είναι μία ολόκληρη νοοτροπία με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι κάθε φορά!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μονόωρο της Β' λυκείου! Αν και έχει ασκήσεις, θεωρία κτλ οι περισσότεροι δεν ασχολούνται αφού το θεωρούν αντίστοιχο της Φυσικής Αγωγής και της Ερευνητικής/Δημιουργικής Εργασίας (και τα μονόωρα του γυμνασίου ίσως). Όσο ήταν εξεταζόμενο είχα βαρεθεί να "μαζεύω 5άρια" με το Μ.Ο τμήματος συνήθως να είναι μεταξύ 8 και 9. Μέχρι και αρκετοί από αυτούς που έχουν σκοπό να πάνε στην Ο.Π Οικονομίας-Πληροφορικής το είχαν "γραμμένο" και το καταλάβαιναν αργά.

evry

Το συνεχόμενο δίωρο αλλάζει το μάθημα εντελώς. Δεν μπορούμε να κάνουμε δυο ώρες στην αίθουσα. Θα πρέπει να έχουμε έτοιμες δραστηριότητες διάρκειας 1 ώρα και κάτι. Νομίζω ότι είναι πολύ καλή ιδέα. Θα δυσκολευτούμε στην αρχή, το πρόγραμμα θα βγαίνει δύσκολα, αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Το συνεχόμενο δίωρο γίνεται πολύ πιο δύσκολα μονόωρο από το 1+1, διότι κρύβει από πίσω και την επιχειρηματολογία ότι μια διδακτική ώρα δεν αρκεί για μια ολοκληρωμένη δραστηριότητα στο εργαστήριο.
Κάποια λίγα σχολεία που έχουν 5 τμήματα θα έχουν μεγάλο πρόβλημα, γιατί οι ώρες του εργαστηρίου δεν επαρκούν. Εκεί θα χρειαστεί δεύτερο εργαστήριο.
Η στρατηγική μας πρέπει να είναι η εξής:
1. Να γίνει δίωρο σε όλες τις τάξεις.
2. Να ζητήσουμε δεύτερο εργαστήριο
3. Με τις δυο παραπάνω προϋποθέσεις η πληροφορική θα σπάει με πληροφορική και δεν θα έχουμε σχέση με άλλα μαθήματα. Φυσικά έτσι κάθε σχολείο θα χρειαστεί 3-4 πληροφορικούς, αλλά πάντα πρέπει να σκεφτόμαστε το καλύτερο για εμάς και για τους μαθητές μας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Ίσως δεν είναι ο κατάλληλος χώρος ή ο χρόνος αλλά θα ήθελα να γράψω κάτι για τον Άρη τον Αράπογλου που δυστυχώς δεν είναι πια μαζί μας.
Ο Άρης είχε μεγάλη συνεισφορά στην πληροφορική στην εκπαίδευση. Ήταν ένας από τους συγγραφείς του βιβλίου της Πληροφορικής του Γυμνασίου. Θυμάμαι που μου έλεγε συνέχεια ότι ήθελε η Logo να αντιμετωπίζεται σαν συναρτησιακή γλώσσα αλλά για κάποιο λόγο δεν επέλεξαν αυτή την προσέγγιση στο βιβλίο.
Είχα την τύχη να συνεργαστούμε στο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου του 2014 που μπήκε στο ράφι μετά την αλλαγή της κυβέρνησης. Το πρόγραμμα αυτό όπως έχω αναφέρει ξανά περιείχε Python, Υπολογιστική Σκέψη και Θεωρία Πολυπλοκότητας αλλά και αναδρομή.
Στη συνέχεια συνεργαστήκαμε πάλι μαζί στα βιβλία της Python του ΕΠΑΛ. Αν διαφωνούσες μαζί του πραγματικά ήταν πολύ δύσκολο να τον πείσεις να αλλάξει γνώμη γιατί πάντα σκεφτόταν καλοπροαίρετα με επιχειρήματα και όχι εγωιστικά. Το ξέρω καλά γιατί διαφωνούσα πολύ συχνά μαζί του   :) .
Μέσα από τις διαφωνίες και τις συζητήσεις που είχαμε προσπαθώντας να πείσει ο ένας τον άλλον έμαθα πολλά πράγματα για την διδακτική της πληροφορικής. Στο κομμάτι αυτό ο Άρης ήταν από τους καλύτερους που έχω δει. Μπορούσε να σου βρει αμέσως τις πιθανές παρανοήσεις και δυσκολίες που θα προκύψουν από ένα νέο λογισμικό ή μια νέα διδακτική πρόταση.
Επίσης ήταν πολύ καλλιεργημένος και είχε πραγματικά άποψη για το τι είναι η πληροφορική και πως πρέπει να διδάσκεται.

Δυστυχώς έφυγε πολύ νωρίς  :'(
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

Παράθεση από: evry στις 23 Ιουν 2020, 09:21:46 ΜΜ
Το συνεχόμενο δίωρο αλλάζει το μάθημα εντελώς. Δεν μπορούμε να κάνουμε δυο ώρες στην αίθουσα. Θα πρέπει να έχουμε έτοιμες δραστηριότητες διάρκειας 1 ώρα και κάτι. Νομίζω ότι είναι πολύ καλή ιδέα. Θα δυσκολευτούμε στην αρχή, το πρόγραμμα θα βγαίνει δύσκολα, αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Το συνεχόμενο δίωρο γίνεται πολύ πιο δύσκολα μονόωρο από το 1+1, διότι κρύβει από πίσω και την επιχειρηματολογία ότι μια διδακτική ώρα δεν αρκεί για μια ολοκληρωμένη δραστηριότητα στο εργαστήριο.

...

Κάτι παρόμοιο είδα και εγώ στην πράξη στις Εφαρμογές Πληρ/κής που έκανα ως συνεχόμενο 2ωρο φέτος.

Είναι πιο εύκολο να εξηγήσεις π.χ 20 λεπτά το τάδε στην HTML και να έχεις μία έτοιμη δραστηριότητα περίπου της 1 ώρας που θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί στο ίδιο μάθημα, παρά να πεις "Παιδιά θυμάστε τι κάνατε πριν 3 μέρες; Ε, ολοκληρώστε το τώρα να πάμε παρακάτω!". Έχει τις δυσκολίες που ανέφερες, θέλει προετοιμασία και δε θα βγει πάντα, ειδικά στην αρχή. Το αποτέλεσμα όμως νομίζω είναι καλύτερο επειδή οι μαθητές έχουν ολοκληρωμένες δραστηριότητες για να "πατήσουν" και να πάμε παρακάτω και η γνώση φαίνεται να εμπεδώνεται καλύτερα στο κεφάλι των περισσότερων όταν η σχετική δραστηριότητα ξεκινάει και ολοκληρώνεται μέσα σε ένα (2ωρο) μάθημα παρά όταν τη "σέρνουμε" σε 1+1 ώρες!

alkisg

Παράθεση από: evry στις 23 Ιουν 2020, 09:49:22 ΜΜ
Ίσως δεν είναι ο κατάλληλος χώρος ή ο χρόνος αλλά θα ήθελα να γράψω κάτι για τον Άρη τον Αράπογλου που δυστυχώς δεν είναι πια μαζί μας.
Δυστυχώς έφυγε πολύ νωρίς  :'(

Είχα γνωρίσει τον Άρη σε συνέδρια και επιμορφώσεις και μου είχε αφήσει άριστες εντυπώσεις. Πολύ κρίμα... καλό του ταξίδι...

pgrontas

Είναι προφανές ότι διαφορετικά δομείται ένα συνεχόμενο δίωρο μάθημα. Επίσης είναι προφανές ότι δεν χρειάζεται να δικαιολογεί  η πιθανή κατάργηση του, ώστε το δίωρο να αποθαρρύνει.
Το θέμα μου είναι ότι δεν έχω πειστεί ότι είναι καλύτερο.
Κάποιοι λόγοι εκτός από την χρονική απόσταση των μαθητών και τον κίνδυνο συνάντησης μετά από 2 βδομάδες σε απώλεια μαθηματος:
1. Μειώνει τον χρόνο μελέτης του μαθητή στο σπίτι. Ηλία δεν θα πεις θυμάστε τι ειπαμε'. Οι μαθητές θα πρέπει να το έχουν διαβάσει.
2.Στο μονοωρο οι δραστηριότητες δεν είναι απαραίτητο να ολοκληρωνονται πάντα στην τάξη, μπορεί να συνεχίζουν και στο σπίτι.
3.Το δίωρο μου θυμίζει πιο πολύ καλλιεργεί δεξιοτήτων του τύπου πατάω πλήκτρα, δηλαδή εξαντλητική καθοδήγησης των μαθητών και.
4.Αν ήταν τοσο σημαντικό θα περίμενα και από άλλα εργαστηριακά μαθήματα όπως πχ. η φυσική να το έχει ως πρόταση έστω.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Ιουν 2020, 06:56:41 ΠΜ
Είναι προφανές ότι διαφορετικά δομείται ένα συνεχόμενο δίωρο μάθημα. Επίσης είναι προφανές ότι δεν χρειάζεται να δικαιολογεί  η πιθανή κατάργηση του, ώστε το δίωρο να αποθαρρύνει.
Το θέμα μου είναι ότι δεν έχω πειστεί ότι είναι καλύτερο.
Κάποιοι λόγοι εκτός από την χρονική απόσταση των μαθητών και τον κίνδυνο συνάντησης μετά από 2 βδομάδες σε απώλεια μαθηματος:
1. Μειώνει τον χρόνο μελέτης του μαθητή στο σπίτι. Ηλία δεν θα πεις θυμάστε τι ειπαμε'. Οι μαθητές θα πρέπει να το έχουν διαβάσει.
2.Στο μονοωρο οι δραστηριότητες δεν είναι απαραίτητο να ολοκληρωνονται πάντα στην τάξη, μπορεί να συνεχίζουν και στο σπίτι.
3.Το δίωρο μου θυμίζει πιο πολύ καλλιεργεί δεξιοτήτων του τύπου πατάω πλήκτρα, δηλαδή εξαντλητική καθοδήγησης των μαθητών και.
4.Αν ήταν τοσο σημαντικό θα περίμενα και από άλλα εργαστηριακά μαθήματα όπως πχ. η φυσική να το έχει ως πρόταση έστω.

Εγώ 10 φορές μαζί σου να μην πω "θυμάστε τι είπαμε;" αλλά έλα μου ντε που οι μισοί θα ρωτήσουν! Κάποιος γιατί δε διάβασε, κάποιος γιατί πραγματικά κάτι δεν κατάλαβε και άλλος γιατί δε βγάζει άκρη που είχε αφήσει τη δραστηριότητα για να την ξαναπιάσει (είτε στο σπίτι είτε στο εργαστήριο). Αν ξεκινήσουν και ολοκληρώσουν μια δραστηριότητα (είτε σε 1, που είναι πιο δύσκολο, είτε σε 2 ώρες) έχεις γλιτώσει σε μεγάλο βαθμό το #1 κομμάτι. Μπορείς να "πιέσεις" για μελέτη στο σπίτι μέσω εργασίας που θα τους αναθέσεις. Αν έχουν τη δική τους ολοκληρωμένη θα υπάρχει και ένα πρώτης τάξης παράδειγμα να βασιστούν επάνω του.

Ναι αλλά πόσες δραστηριότητες θα κάνεις μέσα σε μία ώρα; Θα ολοκληρώσεις μία (αξιοπρεπή) τουλάχιστον ώστε τη 2η να την ολοκληρώσουν μόνοι τους ή τη μία και μοναδική θα την αφήσεις μισή για να ολοκληρωθεί στο σπίτι;

Εμένα το δίωρο μου φαίνεται μία άριστη ευκαιρία να ψαχτεί και να αυτενεργήσει μέσα σε ένα διευρημένο πλαίσιο ο μαθητής και όπου χρειαστεί κάποιος τη δική μου καθοδήγηση να την έχει! Το έχω βιώσει αυτό και ως μαθητής σε εργαστηρικά μαθήματα και πάντα το θεωρούσα καλό!

Τι να ζητήσουν οι φυσικοί;;; Πέρα από παραπάνω ώρες ανα εβδομάδα για να κάνουν περισσότερες ασκήσεις στον πίνακα, πότε δεν διεκδίκησαν σοβαρά το μάθημά τους να ξεφύγει από τη διδασκαλία με όρους δεκαετίας '50. (σε αντίθεση με άλλες διεκδικήσεις της ΕΦΕ και ΕΕΧ που τις κατάφεραν μπαμ-μπαμ αν και ήταν πιο δύσκολο να υλοποιηθούν!)

Σε πόσα σχολεία έχεις δει τη φυσική να γίνεται ως εργαστηριακό μάθημα; Δε λέω αμιγώς εργαστηριακό, έστω τύπου "μεικτό" όπου κάθε 2-3 ώρες θεωρίας να υπάρχει 1 εργαστηριακή άσκηση. Όχι απλά επίδειξη ενός πειράματος αλλά εργαστηριακή άσκηση την οποία θα κάνουν οι μαθητές όλοι μαζί ή σε ομάδες, σχεδόν αυτόνομα, με μικρή καθοδήγηση και παρεμβάσεις από τον καθηγητή. Εγώ ποτέ δεν το είδα αυτό να γίνεται ευρέως, πέρα ίσως από 1-2 φορές το χρόνο στην καλύτερη περίπτωση, από όσα σχολεία έχω περάσει! Οι περισσότεροι φυσικοί που έχω δει, σε αντίθεση με εμάς, δεν δουλεύουν έτσι. Μερικοί δεν ξεκλειδώνουν καν το εργαστήριο Φ.Ε αν έχουν. Το μάθημα το ίδιο (στα ΓΕΛ) έχει καθαρά θεωρητικό και όχι εργαστηριακό προσανατολισμό και δεν δίνει και πολλά περιθώρια για να κάνει κάποιος "τη διαφορά" έστω και να θέλει.

pgrontas

Ηλία, αυτό που λες έχει συμβει, συμβαίνει και θα συμβαίνει.
Δεν λέω ότι το δίωρο δεν έχει και κάποια πλεονεκτήματα.
Το προβλημα μου είναι ότι με αυτό ένας (επιμελής) μαθητής ασχολείται τελικά λιγότερες ώρες με το μάθημα από ο,τι με τα δύο μονόωρα.

Παράθεση από: ilias_s στις 24 Ιουν 2020, 10:38:12 ΜΜ
Τι να ζητήσουν οι φυσικοί;;; Πέρα από παραπάνω ώρες ανα εβδομάδα για να κάνουν περισσότερες ασκήσεις στον πίνακα, πότε δεν διεκδίκησαν σοβαρά το μάθημά τους να ξεφύγει από τη διδασκαλία με όρους δεκαετίας '50. (σε αντίθεση με άλλες διεκδικήσεις της ΕΦΕ και ΕΕΧ που τις κατάφεραν μπαμ-μπαμ αν και ήταν πιο δύσκολο να υλοποιηθούν!)

Σε πόσα σχολεία έχεις δει τη φυσική να γίνεται ως εργαστηριακό μάθημα; Δε λέω αμιγώς εργαστηριακό, έστω τύπου "μεικτό" όπου κάθε 2-3 ώρες θεωρίας να υπάρχει 1 εργαστηριακή άσκηση. Όχι απλά επίδειξη ενός πειράματος αλλά εργαστηριακή άσκηση την οποία θα κάνουν οι μαθητές όλοι μαζί ή σε ομάδες, σχεδόν αυτόνομα, με μικρή καθοδήγηση και παρεμβάσεις από τον καθηγητή. Εγώ ποτέ δεν το είδα αυτό να γίνεται ευρέως, πέρα ίσως από 1-2 φορές το χρόνο στην καλύτερη περίπτωση, από όσα σχολεία έχω περάσει! Οι περισσότεροι φυσικοί που έχω δει, σε αντίθεση με εμάς, δεν δουλεύουν έτσι. Μερικοί δεν ξεκλειδώνουν καν το εργαστήριο Φ.Ε αν έχουν. Το μάθημα το ίδιο (στα ΓΕΛ) έχει καθαρά θεωρητικό και όχι εργαστηριακό προσανατολισμό και δεν δίνει και πολλά περιθώρια για να κάνει κάποιος "τη διαφορά" έστω και να θέλει.
Δεν λέω για τους φυσικούς λέω για το υπουργείο. Αν δηλαδή πραγματικά το θεωρούσε τόσο σημαντικό θα μπορούσε όπως και σε μας  λέει συνεχόμενο δίωρο (χωρίς να μπορεί να ελέγξει αν πραγματικά γίνονται εργαστηριακές δραστηριότητες σε αυτό ή αν ο καθηγητής λέει θεωρία)  με τον ίδιο τρόπο να στείλει μια ανάλογη εγκύκλιο που να προτείνει δίωρο και σε αυτούς και ο καθένας ας κάνει ότι καταλαβαίνει.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Ιουν 2020, 11:14:40 ΜΜ
...
Δεν λέω για τους φυσικούς λέω για το υπουργείο. Αν δηλαδή πραγματικά το θεωρούσε τόσο σημαντικό θα μπορούσε όπως και σε μας  λέει συνεχόμενο δίωρο (χωρίς να μπορεί να ελέγξει αν πραγματικά γίνονται εργαστηριακές δραστηριότητες σε αυτό ή αν ο καθηγητής λέει θεωρία)  με τον ίδιο τρόπο να στείλει μια ανάλογη εγκύκλιο που να προτείνει δίωρο και σε αυτούς και ο καθένας ας κάνει ότι καταλαβαίνει.

Μα, ακριβώς όπως το είπες, αυτό ξεκινάει από το υπουργείο... πέρνάει από τον εκάστοτε κλάδο (π.χ φυσικούς, πληροφορικούς κτλ) και ως feedback καταλήγει πάλι στο ... υπουργείο! Ό,τι και να κάνει το υπουργείο αφού ποτέ δεν πήρε το κατάλληλο feedback γιατί να αλλάξει;

Το υπουργείο(δηλ. ΙΕΠ), προς "τέρψη" πολλών και διάφορων που στηρίζουν αυτή τη λογική, στήνει το μάθημα ως θεωρητικό. Μπορεί, π.χ στη φυσική, να μιλάνε για εργαστήρια και κατανόηση φυσικών φαινομένων κτλ αλλά στην πράξη όταν έχεις να βγάλεις τεράστια ύλη και ο μαθητής πρέπει να μπορεί να λύσει ασκήσεις στο χαρτί (πρωταρχικός στόχος), δεν έχεις περιθώριο για να κάνεις εργαστηριακό μάθημα. Η φυσική, τα μαθηματικά και η χημεία... παρόλο που θα μπορούσαν (και θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου) να γίνονται λίγο διαφορετικά ανήκουν στη σφαίρα του "ΜΗΝ ΑΓΓΙΖΕΤΕ" για την ελληνική εκπ/ση. Ορισμένοι από εμάς το ζηλεύουν αυτό.

Στη δική μας περίπτωση τώρα... Πολύ πριν μπει η Πληροφορική στο Γυμνάσιο και το ΓΕΛ τα εργαστηρικά μαθήματα του κλάδου πληροφορικής γίνονταν ως συνεχόμενο δίωρο στη δ/θμια (έως και 3ωρο σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις). Αυτό είναι γνωστό, υπήρχε σαν ιδέα, και συνεχίζει να υπάρχει (όχι παντού) και πολλοί το επιδιώκουμε (όχι όλοι). Η ιδεα του υπουργείου για το συνεχόμενο 2ωρο της πληροφορικής στο γυμνάσιο δεν ήταν και "πρωτοπόριακή"... συνέβαινε και 20 και 30 χρόνια πριν απλά όχι στα γυμνάσια και τα ΓΕΛ!

Το υπουργείο σε κάποιες περιπτώσεις, όπως η Ερευνητική Εργασία, τα Νέα Ελληνικά και νομίζω τα Θρησκευτικά σε κάποια φάση, έχει προτείνει 2ωρο. Οι φιλόλογοι το εφαρμόζουν. Στα project σε πολλές περιπτώσεις δεν το θέλαμε εμείς οι καθηγητές για διάφορους λόγους. Κάποιοι όταν έχουμε την ευκαιρία το επιδιώκουμε.


pgrontas

Σε ότι αφορά τα νέα ελληνικά, επειδή είναι τόσες οι ώρες τους έχουν ένα συνεχόμενο δίωρο, όχι όλες τις ώρες συνεχόμενες. Και το χρησιμοποιούν όταν θέλουν να γράψουν έκθεση στην τάξη, αφού έχουν διδάξει τα υπόλοιπα.
Σε ότι αφορά το πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις θεωρώ ότι δεν υπάρχει αυτός ο κύκλος που περιγράφεις - κάποιες αποφάσεις λαμβάνονται αυθαίρετα και χωρίς μεγάλη σκέψη και απλά εφαρμόζονται.
Επιπλέον, σαφώς και κακώς οι φυσικοί κλπ. δεν αξιοποιούν το εργαστήριο έστω και περιστασιακά. Γίνεται όμως φυσική και χημεία κλπ. μόνο με εργαστήριο;

Εμείς, με ποιο μάθημα νομίζεις ότι  πρέπει να μοιάσουμε - με τη Φυσική ή το Project;
Αν μας επιβάλλεται υποχρεωτικά εργαστηριακό και συνεχόμενο δίωρο με ποιο τελικά θα μοιάσουμε;

Η πληροφορική έχει θεωρία και πράξη, όπως κάθε επιστήμη. Πρέπει να τονίσουμε και τα δύο.
Θεωρώ ότι δεν κινδυνεύουμε να καταλήξουμε μόνο θεωρία, λόγω της φύσης του αντικειμένου αλλά από την άλλη μετατρέπουμε την επιστήμη μας σε εργαλείο αν καταλήξουμε μόνο εργαστήριο. Αυτό άλλωστε δεν κάνουν και τα διάφορα σεμινάρια ρομποτικής - οι μαθητές προγραμματίζουν χωρίς να καταλαβαίνουν.

Τέλος πάντων δεν θεωρώ ότι θα συμφωνήσουμε και δεν χρειάζεται, οπότε δεν θα συνεχίσω τη συζήτηση.
Δεν έχω λάβει πάντως κάποια πειστική απάντηση στο πώς αντιμετωπίζονται κάποια σαφή  πλεονεκτήματα των διακεκομμένων μαθημάτων που εξέθεσα από το συνεχόμενο.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

Παράθεση από: pgrontas στις 25 Ιουν 2020, 03:05:31 ΜΜ
(1) Σε ότι αφορά τα νέα ελληνικά, επειδή είναι τόσες οι ώρες τους έχουν ένα συνεχόμενο δίωρο, όχι όλες τις ώρες συνεχόμενες. Και το χρησιμοποιούν όταν θέλουν να γράψουν έκθεση στην τάξη, αφού έχουν διδάξει τα υπόλοιπα.
(2)Σε ότι αφορά το πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις θεωρώ ότι δεν υπάρχει αυτός ο κύκλος που περιγράφεις - κάποιες αποφάσεις λαμβάνονται αυθαίρετα και χωρίς μεγάλη σκέψη και απλά εφαρμόζονται.
Επιπλέον, σαφώς και κακώς οι φυσικοί κλπ. δεν αξιοποιούν το εργαστήριο έστω και περιστασιακά. Γίνεται όμως φυσική και χημεία κλπ. μόνο με εργαστήριο;

(3)Εμείς, με ποιο μάθημα νομίζεις ότι  πρέπει να μοιάσουμε - με τη Φυσική ή το Project;
Αν μας επιβάλλεται υποχρεωτικά εργαστηριακό και συνεχόμενο δίωρο με ποιο τελικά θα μοιάσουμε;

(4)Η πληροφορική έχει θεωρία και πράξη, όπως κάθε επιστήμη. Πρέπει να τονίσουμε και τα δύο.
Θεωρώ ότι δεν κινδυνεύουμε να καταλήξουμε μόνο θεωρία, λόγω της φύσης του αντικειμένου αλλά από την άλλη μετατρέπουμε την επιστήμη μας σε εργαλείο αν καταλήξουμε μόνο εργαστήριο. Αυτό άλλωστε δεν κάνουν και τα διάφορα σεμινάρια ρομποτικής - οι μαθητές προγραμματίζουν χωρίς να καταλαβαίνουν.

(5)Τέλος πάντων δεν θεωρώ ότι θα συμφωνήσουμε και δεν χρειάζεται, οπότε δεν θα συνεχίσω τη συζήτηση.
Δεν έχω λάβει πάντως κάποια πειστική απάντηση στο πώς αντιμετωπίζονται κάποια σαφή  πλεονεκτήματα των διακεκομμένων μαθημάτων που εξέθεσα από το συνεχόμενο.

(1) - Να το πω καλύτερα, η Νέα Ελληνική Γλώσσα (ή απλά Γλώσσα) είναι ένα 2ωρο την εβδομάδα. Μη μπερδεύεις τις ώρες των φιλολόγων (αρχαία, λογοτεχνία κτλ) με το δίωρο της Γλώσσας που είναι ένα και κατά προτίμηση ενιαίο.

(2) - Ναι, ισχύει για κάποιες αποφάσεις. Όχι για όλες όμως! Το πιλοτικό ΠΣ (2012-2014, θυμαμαι καλά?) στο οποίο αναφέρεται ο evry περιελάμβανε συνεχόμενο δίωρο το οποίο δεν ήταν μία τυχαία επιλογή θεωρώ. Έμεινε σε ένα συρτάρι τελικά σε μεγάλο βαθμό (ειδικά το κομμάτι του δίωρου, συνεχόμενου ή όχι, για άλλους λόγους).

(3) - Νομίζω ότι δεν πρέπει να μοιάσουμε ούτε στην (αρτηριοσκληρωτική) φυσική του ελληνικού σχολείου ούτε και στο (χύμα στο κύμα) ελληνικό project. Δεν είναι όλα άσπρο/μαύρο (ή 0/1 αν θες!). Η παρουσία στο εργαστήριο για 1 ή 2 ώρες (συνεχόμενες ή μη) δε σημαίνει ότι δεν κάνεις θεωρία. Μπορώ να παραθέσω και παραδείγματα αν θες αλλά προτιμώ να κρατήσω αυτό το ποστ "μαζεμένο".

(4) - Αυτό είναι στο χέρι του καθενός! Μπορείς να κάνεις οποιοδήποτε μάθημα χωρίς ουσιαστικά να καταλάβει κανένας τίποτα ή να το κάνεις σωστά και να μάθουν πέντε πράγματα. Αν μη τι άλλο στο ελληνικό σχολείο έχουν άπειρα τέτοια παραδείγμτα. Αναφέρεις, πολύ σωστά, την ρομποτική ως παράδειγμα προς αποφυγή με τον τρόπο που γίνεται. Αλλά δε φταίει η ρομποτική επειδή κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να την εκμεταλλευτούν εμπορικά και διαφημιστικά για δικό τους όφελος...

(5) - Σίγουρα δεν είναι ανάγκη να συμφωνήσουμε, ούτε το ζητούμενο κάθε συζήτησης είναι αυτό. Εδώ παραθέτουμε απόψεις. Ο σκοπός της συζήτησης νομίζω δεν είναι να πείσουμε τους πάντες ότι έχουμε δίκιο εμείς (και άδικο αυτοί). Διαβάζω διαφορετικές αποψεις και γνωρίζω άλλες οπτικές (κάποιες μπορεί να μην τις σκεφτόμουν και ποτέ από μόνος μου!).  Προσωπικά το βλέπω ως ένα τρόπο να αναθεωρήσω/βελτιώσω αυτά που κάνω αξιοποιώντας συχνά τις δικές σας ιδέες και φέρνοντάς τες στα μέτρα μου!  >:D

evry

Εγώ το φαντάζομαι ως εξής:
Την πρώτη ώρα δίνεις ένα φύλλο εργασίας π.χ. για τις μεταβλητές αν κάνεις προγραμματισμό
Απλά δοκιμάζουν εντολές και πάνω στο φύλλο συμπληρώνουν κάποιες ερωτήσεις.
Τη δεύτερη ώρα κάνεις τη θεωρία η οποία προκύπτει μέσα από τις ερωτήσεις και τον πειραματισμό με το περιβάλλον.
Ο κίνδυνος που αναφέρει ο Παναγιώτης είναι υπαρκτός. Άλλωστε αυτή τη στιγμή πηγαίνουμε σε ένα σχολείο δεξιοτήτων (τπε, αγγλικά, γραμματισμοί).
Το βλέπουμε και μέσα από τα προγράμματα σπουδών όπου ορίζουν μετρήσιμους στόχους βασισμένους σε δεξιότητες.
Αυτό δεν πρέπει να περάσει. Είναι στο χέρι το δικό μας των εκπαιδευτικών και στο χέρι αυτών που σχεδιάζουν τα προγράμματα σπουδών, να έχουμε ως στόχο την κατανόηση των επιστημονικών εννοιών και όχι την κατάκτηση δεξιοτήτων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

Δυστυχώς, ο κίνδυνος για τον οποίο μιλάμε δεν είναι κάτι που αφορά μόνο εμάς (πληροφορική), τα αγγλικά και 2-3 ακόμα αντικείμενα. Όλα τα αντικείμενα, ακόμα και τα παλιότερα πιο κλασσικά, κινδυνεύουν και ήδη έχουν πληγεί από αυτό!

Έχετε παρατηρήσει ότι και στα μαθηματικά, για παράδειγμα, ένα σχετικά μικρό ποσοστό μαθητών κατανοούν τι κάνουν και γιατί, και ότι μόνο αυτό το μικρό ποσοστό μπορεί να χρησιμοποιήσει τη γνώση δημιουργικά;

Το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών έχουν μάθει να ακολουθούν μία διαδικασία, έναν αλγόριθμο επίλυσης ουσιαστικά, μίας κατηγορίας προβλημάτων χωρίς να κατανοούν τι ακριβώς κάνουν. Για παράδειγμα στο γυμνάσιο, στην εξίσωση Α' βαθμού δεν καταλαβαίνουν όλοι γιατί πρέπει να χωρίσουν γνωστούς από αγνώστους... απλά το κάνουν! Αν τους αλλάξεις το παραμικρό νομίζουν πως είναι αντιμέτωποι με ένα εντελώς νέο πρόβλημα!

Τόσο το ΠΣ αλλά κυρίως εμείς οι καθηγητές αρκούμαστε στο να διδάξουμε κάποια πράγματα με τη λογική του "εμπλουτισμού της εργαλειοθήκης". Αποκόψαμε τη γνώση από τον πραγματικό κόσμο εδώ και χρόνια. Πλέον δε στοχεύουμε στην πραγματική κατανόηση αλλά στη μηχανιστική επίλυση (μισοέτοιμων) προβλημάτων. Καταλήγουν σε λύσεις και δεν μπορούν να τις εμηνεύσουν. Κάθε γνώση αντιμετωπίζεται σαν εργαλείο που πρέπει να φέρει αποτελέσματα... Δηλαδή υποβιβάζεται σε απλή δεξιότητα! Για να "καταφέρεις" κάτι τέτοιο δεν χρειάζεσαι ούτε εργαστήριο ούτε συνεχόμενο δίωρο. Ένα λάθος στημένο ΠΣ και την θέληση να το ακολουθείς κατά γράμμα (για να έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο) αρκεί. Με λίγα λόγια είναι θέμα ανθρώπου. Ο εκπ/κός, σε μεγάλο βαθμό, θα αναδείξει ή θα υποβαθμίσει το διδακτικό αντικείμενο ασχέτως χώρου, χρόνου κτλ...

Αυτό το διαπίστωσα από πρώτο χέρι πέρυσι που πρώτη (και προς το παρόν τελευταία) φορά έκανα μαθηματικά στο γυμνάσιο.

noname

Έχουν δοθεί οδηγίες διδασκαλίας για το δίωρο πλέον μάθημα της Α Γυμνασίου;

jim10

Τώρα στο Α τετράμηνο θα έχουμε υποχρεωτικό διαγώνισμα και στο Β τετράμηνο εργασία;

joseph

Πιστεύω ότι είναι χρήσιμο για τους μαθητές να μάθουν την τεχνολογία των υπολογιστών πιο γρήγορα.