Τελευταία μηνύματα

#1
Γ΄ Λυκείου / Απ: Διαγώνισμα για τη χρονιά 2...
Τελευταίο μήνυμα από vasizarm - Χθες στις 08:06:30 ΜΜ
Παράθεση από: nikolasmer στις 18 Μαρ 2024, 11:07:15 ΜΜΜε απέραντο σεβασμό στην ιδιαίτερη πατρίδα μου και σε ολόκληρη τη Θεσσαλία που δοκιμάστηκε σκληρά στην αρχή της χρονιάς.
Χωρίς χιούμορ τέλειωσάμαν.  :)
Καλή επιτυχία στα παιδιά μας.
Καλησπέρα, μήπως υπάρχουν οι απαντήσεις; Ευχαριστώ 
#2
Γενικά / Απ: Mind+ extension για το κιτ...
Τελευταίο μήνυμα από ale3andro - 20 Απρ 2024, 05:16:35 ΜΜ
Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια συνάδελφε.
Εγώ το Mind+ το έμαθα λόγω διαγωνισμού WRO που συμμετέχουμε τα τελευταία χρόνια και πλέον το χρησιμοποιώ αντί του αυθεντικού Scratch. Ειδικά τώρα που θα περάσουν από αυτό R2, S1, Gigorobot και πιθανόν και το R3, θα γίνει ακόμη πιο πολύτιμο.
#3
Γενικά / Απ: Mind+ extension για το κιτ...
Τελευταίο μήνυμα από markakis - 20 Απρ 2024, 02:50:07 ΜΜ
Συνάδελφε αν και στα Δημοτικά που διδάσκω δεν έχουν έρθει ακόμα τα κιτ για να μπορώ να δοκιμάσω τις επεκτάσεις, έχω εντυπωσιαστεί από το υλικό που έχεις ανεβάσει στο GitLab και χαίρομαι ακόμα περισσότερο που είναι από Έλληνα εκπαιδευτικό.

Μέχρι τώρα αγνοούσα την ύπαρξη του Mind+ και είναι διπλή η ευχάριστη έκπληξη. Θα έχουμε, μαζί με το PictoBlox, 2 επιλογές σε Scratch like περιβάλλοντα, μια που στο Scratch 3 βασίζεται τόσο το Mind+ όσο και το PictoBlox. Θα μπορούμε με τους μαθητές μας να δουλέψουμε, τόσο τα κιτ ρομποτικής της Polytech (Arduino Uno) όσο και της δράσης 1821 (Micro:bit) και μάλιστα στο οικείο περιβάλλον του Scratch και όχι στο κακόγουστο και όχι πλήρως μεταφρασμένο περιβάλλον του ARD:icon που προτείνει/διανέμει η Polytech.

Και όλα τα παραπάνω διαθέσιμα τόσο σε Windows, όσο και Linux και Mac. Η κοινότητα του Ελεύθερου Λογισμικού έκανε (πάλι) το θαύμα της!

Ευχαριστούμε!
#4
Linux / Απ: Προμήθεια εξοπλισμού ρομπο...
Τελευταίο μήνυμα από dimpanayio - 19 Απρ 2024, 11:38:37 ΠΜ
Γεια χαρά, Το Ubuntu  το ξαναεγκατέστησα πριν από 2 μήνες, το chromium δεν μου το δίνει για εγκατάσταση το synaptic πια.
#5
Linux / Απ: Προμήθεια εξοπλισμού ρομπο...
Τελευταίο μήνυμα από thegoul - 19 Απρ 2024, 11:29:02 ΠΜ
Δοκίμασες το chromium;
Μέχρι και πέρσι στο ένα εργαστήριο είχα ubuntu 32bit και το chromium έδειχνε σωστά τις σελίδες που δεν μπορούσε να δείξει ο firefox και άλλοι browser που δοκίμασα κατά καιρούς.
#6
Linux / Απ: Προμήθεια εξοπλισμού ρομπο...
Τελευταίο μήνυμα από dimpanayio - 19 Απρ 2024, 10:13:44 ΠΜ
Γεια χαρά συνάδελφοι. Ένα πρόβλημα που διαπίστωσα. Έχω core2duo υπολογιστές και έχω εγκαταστήσει στο εργαστήριο το παλιό Ubuntu των 32bit. Δεν μπορώ να βρω το pictoblox για αυτή την έκδοση και δεν δουλεύει η σύνδεση board με το ον λάιν σε Mozilla ή pale moon. Τί να κάνω καμιά πρόταση; Επίσης  έχω παλιά 4 μηχανήματα με windows 7 που δεν αναβαθμίζονται σε 10 , εγκατέστησα εκεί το pictoblox. των 32bit, Θα δουλέψει εκεί άραγε; Το έχει δοκιμάσει κανείς σε windows 7; Το Κιτ περμένω να το πάρω στα χέρια μου μέσα στη βδομάδα, μάλωσα άσχημα με τον διευθυντή μου για άσχετο θέμα και έχασα την διάθεση να τα ζητήσω, ήρθαν την προηγούμενη εβδομάδα.
#7
Γενικά / Απ: Προγραμματισμός και Ρομποτ...
Τελευταίο μήνυμα από markakis - 19 Απρ 2024, 09:42:53 ΠΜ
Συνάδελφε Πέτρο θα σε συμβούλευα - ως εκπαιδευτικός και ως γονιός - σε αυτή την ηλικία το παιδί  να ασχοληθεί με άλλες δραστηριότητες και όχι με προγραμματισμό, ρομποτική. Εννοώ δραστηριότητες αθλητικές, κατασκευές (τύπου LEGO ή πλαστελίνη), εικαστικές ή μουσική που θα καλλιεργήσουν το αισθητικό κριτήριο, τη φαντασία κ.α. Δώσε στο παιδί σου άλλα πιο δημιουργικά ερεθίσματα που θα αναπτύξουν την προσωπικότητά του. Συζήτησέ το αν θέλεις και με ένα νηπιαγωγό ή παιδοψυχολόγο για να έχεις μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη.  

Ας κρατήσουμε τα παιδιά μας όσο γίνεται μακριά από οθόνες, τουλάχιστον σε αυτή την ηλικία. Ήδη έχουμε μεγάλο πρόβλημα εθισμού και βιντεοπαιχνίδια και διαδίκτυο σε παιδιά δημοτικού και μεγαλύτερα.

Από εκεί και πέρα, για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, από αυτά που ήδη προτάθηκαν θα συνιστούσα το ScratchJr. Όπως φαντάζομαι ξέρεις αυτή την περίοδο τα δημοτικά παραλαμβάνουν κιτ ρομποτική και τα επόμενα χρόνια στο σχολείο θα έχουν ακόμα περισσότερες ευκαιρίες να ασχοληθούν με αυτό το αντικείμενο, οπότε θα δεις αν το παιδί σου ενδιαφέρεται και θέλει κάτι παραπάνω ώστε να το κάνετε μαζί.
#8
Γ΄ Λυκείου / Απ: ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΟΡΙΩΝ ΠΙΝΑΚΑ, ΤΙ ...
Τελευταίο μήνυμα από alkisg - 19 Απρ 2024, 08:42:54 ΠΜ
Παράθεση από: pgrontas στις 19 Απρ 2024, 07:43:13 ΠΜΣτην πραγματικότητα τα λάθη αντικανονικού τερματισμού είναι μια ειδική κατηγορία λογικού λάθους, όταν το λάθος αποτέλεσμα είναι ο πρόωρος τερματισμός του προγράμματος.

Μπορούμε να το πάμε και ακόμα παραπέρα, ότι "ο αντικανονικός τερματισμός δεν είναι απαραίτητα λάθος προγραμματιστή",
αλλά ότι "ο αντικανονικός τερματισμός είναι μία μέθοδος αντιμετώπισης μιας προβληματικής κατάστασης, η οποία διαγνώστηκε είτε από το ίδιο το πρόγραμμα, είτε από κάποια βιβλιοθήκη (runtime system), είτε από το λειτουργικό σύστημα". Η προβληματική κατάσταση μπορεί να προκλήθηκε από λογικό λάθος, μπορεί και όχι.

Π.χ. if not enough memory, raise exception and terminate program, είναι αντικανονικός τερματισμός χωρίς "λάθος" από την πλευρά των προγραμματιστών. Άμα θες να φορτώσεις 10G εικόνα σε 4GB RAM, δεν το υποστηρίζουμε, τέλος.
Δεν είναι τόσο σημαντικό αν αυτός ο κώδικας ήταν μέρος του προγράμματος, μιας βιβλιοθήκης ή του λειτουργικού.
#9
Γ΄ Λυκείου / Απ: ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΟΡΙΩΝ ΠΙΝΑΚΑ, ΤΙ ...
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 19 Απρ 2024, 07:43:13 ΠΜ
Στην πραγματικότητα τα λάθη αντικανονικού τερματισμού είναι μια ειδική κατηγορία λογικού λάθους, όταν το λάθος αποτέλεσμα είναι ο πρόωρος τερματισμός του προγράμματος.
Κακώς οι συγγραφείς τα ξεχωρίζουν με τόση έμφαση και κάκιστα δεν τηρούν τον διαχωρισμό με συνέπεια


Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 18 Απρ 2024, 11:58:31 ΜΜΤο λευκό σχολικό βιβλίο ( ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ) κακώς κατά την άποψή μου εντάσσει αυτό του είδους λάθος κάτω από τον τίτλο  "Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε πίνακες". Πόσο μάλλον μπερδεύει τον μαθητή όταν κατά την εικονική εκτέλεση του παραδείγματος το χαρακτηρίζει αντικανονικού τερματισμού.


Εδώ σας θέλω
Παράθεση από: kanti στις 18 Απρ 2024, 11:27:48 ΜΜΝαι συμφωνώ λόγω του παραδείγματος. αν  όμως η εντολή είναι π.χ.
διαβασε Α[6]                  ! αλλά σε πίνακα Α[5]

δεν είναι συντακτικό κανονικά;
Αν το A mod 5 με Α πραγματική μεταβλητή είναι συντακτικό λάθος (σύμφωνα με τους θεματοδότες του 2023), γιατί και το Α[6] με Α πίνακα 5 θέσεων να μην είναι;
Δυστυχώς αυτές είναι οι συνέπειες από θέματα που αγγίζουν γκρίζες περιοχές (του βιβλίου) με λανθασμένο τρόπο.
#10
Γ΄ Λυκείου / Απ: ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΟΡΙΩΝ ΠΙΝΑΚΑ, ΤΙ ...
Τελευταίο μήνυμα από NIKOS_KALYVAS - 18 Απρ 2024, 11:58:31 ΜΜ
Το λευκό σχολικό βιβλίο ( ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ) κακώς κατά την άποψή μου εντάσσει αυτό του είδους λάθος κάτω από τον τίτλο  "Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών σε πίνακες". Πόσο μάλλον μπερδεύει τον μαθητή όταν κατά την εικονική εκτέλεση του παραδείγματος το χαρακτηρίζει αντικανονικού τερματισμού.

Στο πράσινο βιβλίο αναφέρεται:

"Τα λογικά λάθη είναι συνήθως λάθη σχεδιασμού και δεν προκαλούν τη διακοπή της εκτέλεσης του προγράμματος. Ενώ ο μεταγλωττιστής της γλώσσας προγραμματισμού δεν ανιχνεύει κανένα συντακτικό λάθος και κατά την εκτέλεση του προγράμματος δεν παρουσιάζονται ανεπιθύμητες καταστάσεις σφαλμάτων, τελικά δεν παράγονται τα επιθυμητά αποτελέσματα."

Επομένως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί λογικό λάθος ένα λάθος που προκαλεί αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος.

Όταν "βγαίνουμε" εκτός των ορίων του πίνακα είναι λάθος που οδηγεί σε αντικανονικό τερματισμό.