Παραθέτω το υλικό μου για τη διδασκαλία της επεξεργασίας κειμένου.
Είναι αρχεία που έχω φτιάξει όσα χρόνια διδάσκω στο Γυμνάσιο, καθώς και μερικά που έχω βρει έτοιμα.
Εννοιείται ότι δεν κάνω όλα αυτά στην τάξη. Κάνουμε τις περισσότερες δραστηριότητες του βιβλίου και επιλεκτικά μερικά από το υλικό μου ανάλογα με το χρόνο που έχω και κυρίως ανάλογα με το επίπεδο της τάξης (περνώντας τα χρόνια οι μαθητές ξέρουν όλο και περισσότερα πράγματα).
Αυτό που νιώθω ότι μου είναι χρήσιμο είναι να έχω πολλές ασκήσεις ώστε να έχουν εργασία και οι μαθητές που τελειώνουν γρήγορα.
Ασπασία Διλάλου
Ευχαριστούμε Ασπασία, αρκετά πλήρες υλικό! Μου άρεσαν οι ασκήσεις με το "χαλασμένο" κείμενο που πρέπει να "φτιάξει" ο μαθητής, μέσα στις γενικές επαναληπτικές ασκήσεις. Πολλές φορές σε αυτό τα παιδιά δυσκολεύονται περισσότερο από όλα.
Πολύ ωραία συλλογή κειμένων και ασκήσεων. Μπράβο Ασπασία! :)
Εξαιρετική η συλλογή σου Ασπασία, ευχαριστούμε πολύ.
Ευχαριστούμε πολύ για τις ωραίες ασκήσεις , που τις μοιράζεις μαζί μας.
Πολύ ωραίες ασκήσεις σε ευχαριστώ κι εγώ με τη σειρά μου.
Τις ξαναανεβάζω συμπιεσμένες με 7z γιατί κάπου από τα βάθη των αιώνων έχει ξεμείνει ενα bug στο zip και σε κάποια λειτουργικά συστήματα (linux-based, mac os) δεν φαίνονται καλά οι αποσυμπιεσμένοι ελληνικοί χαρακτήρες των ονομάτων των αρχείων.
Αν για κάποιο λόγο σε ενοχλεί αυτή η αναδημοσίευση πες μου σε παρακαλώ για να την κατεβάσω.
ευχαριστώ πολύ! ωραίο υλικό.
Παράθεση από: apanagio στις 24 Φεβ 2011, 03:15:11 ΜΜ
Αν για κάποιο λόγο σε ενοχλεί αυτή η αναδημοσίευση πες μου σε παρακαλώ για να την κατεβάσω.
Φυσικά και δεν με ενοχλεί η αναδημοσίευση. Ίσα-ίσα σε ευχαριστώ.
Παραθέτω και ένα αρχείο που έφτιαξα φέτος για αρχικό μάθημα στην επεξεργασία κειμένου. Απλή πληκτρολόγηση, αλλά σκέφτονται και μαθαίνουν για τα σήματα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Οι απαντήσεις (δεν τους τις δίνω γραμμένες, ούτε τους δίνω το link για αντιγραφή-επικόλληση) είναι στο http://www.yme.gr/imagebank/categories/KOK_pdf.pdf σελ. 158-166. Όσα σήματα δεν ξέρουν τα εξηγούμε προφορικά.
Πολύ καλές ασκησούλες.... και χρήσιμες... :o
πολύ καλές πραγματικά,ευχαριστουμε που τις μοιράζεσαι. :)
Ανεβάζω το υλικό μου στην επεξεργασία κειμένου για την Α΄ Γυμνασίου, όπως το έχω διαμορφώσει τον τελευταιο καιρό. Εκτός από το ότι έχω προσθέσει κάποια αρχεία στο υλικό που έχω ήδη ανεβάσει, η βασική αλλαγή είναι ότι έχω φτιάξει στις βασικές κατηγορίες ένα αρχείο που περιέχει πολλές ασκήσεις π.χ. ένα αρχείο με αρκετές ασκήσεις σχετικά με στοίχιση-περιθώρια, αντί πολλά μικρά.
Ασπασία Διλάλου
Αρκετά χρόνια έχουν περάσει από την αρχική έκδοση των κειμένων που είχα ανεβάσει στην αρχή αυτού του νήματος (από 2010;;; ).
Από τότε έχουν γίνει και γίνονται συνεχώς πολλές και διάφορες αλλαγές. Στέλνω το υλικό, όπως το δίνω τελευταία στους μαθητές μου.
https://drive.google.com/drive/folders/1ZdsGs5ao1n9T8oZkjDdJwdbfnDK69N4F?usp=sharing
Κάποιες οδηγίες
Αρχείο τέχνη: για δοκιμές
Αρχείο Όλα_σε_ένα: περιέχει 1-2 ασκήσεις από κάθε κατηγορία εργαλείων στον κειμενογράφο. Το χρησιμοποιούμε συστηματικά. Συνήθως λέμε κάτι καινούριο και αυτό το αρχείο το επεξεργάζονται σιγά-σιγά σε πολλά μαθήματα.
Αρχεία με ασκήσεις ανά κατηγορία
Επαναληπτικές ασκήσεις στην επεξεργασία κειμένου
Μεγάλη εργασία για δημιουργία περιοδικού
και διάφορα άλλα
Δε χρησιμοποιώ όλο το υλικό κάθε χρόνο. Επιλέγω ανάλογα.
Ελπίζω το υλικό να είναι χρήσιμο και ευχαρίστως να προτείνετε προσθήκες και βελτιώσεις.
Ασπασία Διλάλου
Παράθεση από: aspd στις 21 Μαΐου 2023, 05:46:09 ΜΜΕλπίζω το υλικό να είναι χρήσιμο και ευχαρίστως να προτείνετε προσθήκες και βελτιώσεις.
Ναι, είναι. Βασικά, είναι το μοναδικό updated υλικό για γυμνάσιο με ημερομηνία εντός της τελευταίας 10ετίας.
Περιλαμβάνεις μια ωραία συνεργατική εργασία σε google docs και η ερώτηση είναι η εξής: πως φτιάχνουν οι μαθητές google accounts και πως κάνουν login σ' αυτούς στο σχολείο (αφού χρειάζεται 2FA) ;
Καλησπέρα,
στο εργαστήριο έχουμε 12 λογαριασμούς google, έναν για κάθε υπολογιστή μόνιμα συνδεδεμένους.
Έτσι δουλεύουμε τα google docs, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν login οι μαθητές σε δικούς τους λογαριασμούς.
Αν φτιάξουν κάτι στο σχολείο σε αυτούς τους λογαρισσμούς και θέλω να το συνεχίσουν στο σπίτι, τους λέω να βάλουν συνεργάτη τον google λογαριασμό τους (αν έχουν και αν θέλουν). Στο σχολείο δεν μπαίνουν ποτέ από τους δικούς τους λογαριασμούς.
Παράθεση από: aspd στις 09 Νοε 2023, 05:29:26 ΜΜΚαλησπέρα,
στο εργαστήριο έχουμε 12 λογαριασμούς google, έναν για κάθε υπολογιστή μόνιμα συνδεδεμένους.
Έτσι δουλεύουμε τα google docs, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν login οι μαθητές σε δικούς τους λογαριασμούς.
Αν φτιάξουν κάτι στο σχολείο σε αυτούς τους λογαρισσμούς και θέλω να το συνεχίσουν στο σπίτι, τους λέω να βάλουν συνεργάτη τον google λογαριασμό τους (αν έχουν και αν θέλουν). Στο σχολείο δεν μπαίνουν ποτέ από τους δικούς τους λογαριασμούς.
Και πως ανοίξατε αυτούς τους 12 λογαριασμούς; H διαδικασία δημιουργίας πολλών νέων λογαριασμών google απαιτεί βήμα επιβεβαίωσης ("επιβεβαιώστε οτι δεν είστε ρομποτ") με αποστολή κωδικού σε αριθμό κινητού τηλεφώνου. Με τον ίδιο αριθμό τηλεφώνου μπορούν να δημιουργηθούν το πολύ 2 λογαριασμοί.
Τους λογαριασμούς τους έφτιαξα πριν αρκετά χρόνια και πιθανό να μην ζήταγε καν τηλέφωνο.
Αν φτιάξετε 2 τη μία μέρα, μήπως αφήσει να φτιαχτούν 2 την επόμενη με το ίδιο τηλέφωνο;
Εντάξει, ευχαριστώ. Πιθανόν να γίνεται.
Ως λύση όμως δεν είναι "βιώσιμη" για την εκπαίδευση. Αυτό ας το έχουν υπόψη τους αυτοί που φτιάχνουν τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Ίσως χρειάζεται μια συνεργασία υπουργείου - google ώστε τα εργαλεία αυτά να γίνουν εύκολα διαθέσιμα για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Η επίσημη λύση είναι το grafis για συνεργατικά κείμενα κτλ.που χρησιμοποιείς λογαριασμούς ΠΣΔ.