ΓΕΛ: Back to the Future

Ξεκίνησε από odysseas, 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

seibei

Και ὀλες αυτές οι δεκάδες σχολές (πολυτεχνικές και μη) που ρητά προτίμησαν την Πληροφορική από την Χημεία ως εξεταζόμενο;
Θα τις ποτίσουμε φαινόλες μέχρι να ξεχάσουν...;

peter13

Το πρόβλημα θα είναι σαφώς μεγαλύτερο αν οι επιλογές που θα έχουν να διαλέξουν οι σχολές είναι αυτές που διαρρέουν...
Ακόμη και οι σχολές πληροφορικής με τη τελευταία διαρροή θα αναγκαστούν να διαλέξουν τη θετική κατεύθυνση γιατί τα μαθηματικά κατεύθυνσης φοβάμαι πως είναι περισσότερο απαραίτητα από το μάθημα της πληροφορικής ως απαραίτητη προϋπόθεση για το λύκειο.... :(

kpasxos

Παράθεση από: tsabatman στις 31 Μαρ 2015, 05:48:21 ΜΜ
Θα υπάρχει κανονικά και με το νόμο πληροφορική στο σύστημα που θα ανακοινωθεί.
έχεις κάποια πληροφορία;


makisele

Πρωταπριλια...η προφητικο;

ntzios kostas

Από αύριο όμως τελειώνουν τα ψέματα.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Diotima

Καλό μήνα σε όλους! Γράφω πρώτη φορά στο στέκι και θέλω να διατυπώσω τη δική μου ερμηνεία για όσα κυκλοφορούν για το νέο εξεταστικό. Κατ' αρχήν νομίζω ότι το άρθρο του efsyn γράφτηκε με βάση το άρθρο του 360pedia της προηγούμενης μέρας και όχι ως μια νέα πληροφόρηση πάνω στο θέμα. Θέλω να δείξω ότι το άρθρο του 360pedia, που είναι σαφώς πιο πλήρες, μπορεί να ερμηνευτεί και με διαφορετικό τρόπο από αυτό που όλοι καταλάβαμε διαβάζοντας το και φυσικά απογοητευτήκαμε διότι αν όντως τα παιδιά πρέπει αναγκαστικά να εξεταστούν υποχρεωτικά στα 4 μαθήματα που τα ονομάζει στις εικόνες "βασικά" θα πρόκειται για ένα ακραία άδικο σύστημα και απέναντι στα παιδιά και απέναντι στις επιστήμες.
Δηλαδή ο μαθητής που θέλει να γίνει γιατρός θα δίνει 5 μαθήματα ενώ αυτός που θέλει να γίνει χημικός θα δίνει 4 μαθήματα; Πολύ παράλογο!
Διαβάζοντας προσεκτικά το άρθρο επικεντρώθηκα σε 2 προτάσεις πολύ σημαντικές για εμένα:

1)"Ένα 5ο προαιρετικό μάθημα το οποίο επιλέγει ο υποψήφιος ανάλογα με το ποιο δεύτερο ΕΠΕ θέλει να ξεκλειδώσει, πέραν αυτού στο οποίο οδηγούν τα 4 υποχρεωτικά μαθήματα που έχει δηλώσει."
Ερμηνεία: Τα 4 υποχρεωτικά μαθήματα αφορούν το πρώτο ΕΠΕ που ενδιαφέρει το μαθητή και τα δηλώνει ο μαθητής υποχρεωτικά για το συγκεκριμένο ΕΠΕ που θέλει. Πρώτα λοιπόν ο μαθητής διαλέγει το ΕΠΕ πρώτης προτίμησής του και δηλώνει τα 4 υποχρεωτικά μαθήματα του συγκεκριμένου ΕΠΕ.
Άρα τα 4 υποχρεωτικά μαθήματα χαρακτηρίζουν το ίδιο το ΕΠΕ και όχι όλη την κατεύθυνση που ανήκει αυτό το ΕΠΕ (Θετική ή Τεχνολογική). Το 5ο μάθημα ξεκλειδώνει το 2ο ΕΠΕ προτίμησης του μαθητή, προαιρετικά βέβαια, αν θέλει ο μαθητής να δηλώσει σχολές και από 2ο ΕΠΕ.

2) "Η ομαδοποίηση των 6 ΕΠΕ σε 2 Κατευθύνσεις δεν μπορεί πάρα να υλοποιηθεί με το να διαμορφώσει  κάθε μαθητής την ομάδα των 4+1 μαθημάτων στα οποία θα εξεταστεί με βάση τα δύο ΕΠΕ από τα οποία θέλει να επιλέξει σχολές."

Η πρόταση αυτή ενισχύει ακόμα περισσότερο την παραπάνω ερμηνεία μου, διότι λέει ότι ο ο ίδιος ο μαθητής διαλέγει τα 4 υποχρεωτικά μαθήματα που θα εξεταστεί και το 5ο αν θέλει με βάση πάλι τα ΕΠΕ από τα οποία θέλει να επιλέξει σχολές. Άρα τα 4 υποχρεωτικά μαθήματα χαρακτηρίζουν το ΕΠΕ επιλογής του μαθητή και δεν είναι βέβαια ίδια για όλους τους μαθητές της κατεύθυνσης. Επίσης έχουμε διατήρηση των 6 διαφορετικών ΕΠΕ που,από την ερμηνεία που έδωσα, θα έχει το κάθε ένα τα δικά του υποχρεωτικά 4 μαθήματα.

Οι εικόνες είναι νομίζω το πιο παραπλανητικό στοιχείο στο άρθρο αυτό. Πως συνδέονται με την παραπάνω αισιόδοξη ερμηνεία μου;
Συμφωνούν, αν εκλάβουμε τις εικόνες ως παραδείγματα δήλωσης του 1ου ΕΠΕ ενός μαθητή και του πιθανού 5ου μαθήματος που ξεκλειδώνει το 2ο ΕΠΕ προτίμησής του. Δηλαδή οι εικόνες δεν αποτελούν το γενικό σχέδιο της κατεύθυνσης, όπου τα βασικά μαθήματα που αναφέρονται είναι υποχρεωτικά για όλους τους μαθητές της κατεύθυνσης αυτής, αλλά ένα παράδειγμα δήλωσης μαθημάτων του 1ου ΕΠΕ προτίμησης κάποιου μαθητή (βασικά μαθήματα) και επιλογής 5ου μαθήματος (μπαλαντέρ) για 2ο ΕΠΕ.

Πολλά ακόμα βέβαια είναι αδιευκρίνιστα, για παράδειγμα οι σχολές Πληροφορικής θα έχουν δικό τους ΕΠΕ με 4 υποχρεωτικά μαθήματα; Στην εικόνα η Πληροφορική αναφέρεται ως μάθημα μπαλαντέρ, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ένα φύλλο μπαλαντέρ στην τράπουλα  αντικαθιστά κάποιο χαρτί. Μπορεί λοιπόν ο μαθητής αν θέλει σαν πρώτη προτίμηση τις σχολές Πληροφορικής, η Πληροφορική να αντικαταστήσει τη Χημεία και να δώσει τα 4 μαθήματα Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Πληροφορική και ίσως να έχει πρόσβαση και σε άλλες σχολές που ήδη έχουν δηλώσει ότι προτιμούν οι φοιτητές τους να έχουν εξεταστεί στην Πληροφορική και όχι στη Χημεία. Μπορεί ο μαθητής να θέλει μόνο αυτές τις σχολές, θα φορτωθεί αναγκαστικά 5ο μάθημα; Βέβαια στο άρθρο το 2ο πεδίο παρουσιάζεται ενοποιημένο (Θετικές και Τεχνολογικές σχολές) κανείς όμως δεν αποκλείει ότι τα μαθήματα μπαλαντέρ μπορεί να αντικαταστήσουν ένα μάθημα από τα 4 που παρουσιάζονται ως "βασικά" για να απευθυνθεί σε αντίστοιχες σχολές. Π.χ. κάποιος που θέλει Ιατρική σχολή να δίνει Γλώσσα, Φυσική,Χημεία, Βιολογία και με 5ο μάθημα την Πληροφορική να απευθύνεται και σε σχολές Πληροφορικής του 2ου πεδίου.



P.Tsiotakis

http://www.hagitegas.gr/2015/04/%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C/

https://www.facebook.com/hagitegas.giwrgos/posts/10206663669889981?notif_t=notify_me&__mref=message

Δύο Προσανατολισμοί ... Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών ... Γλώσσα και Λογοτεχνία , Αρχαία , Ιστορία , Λατινικά η τετράδα των Ανθρωπιστικών ... Επιλεγόμενα , ως 5ο εξεταζόμενο προαιρετικά μάθημα τα Μαθηματικά της γ.π. , οι Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες και η Βιολογία της γ.π. ... Γλώσσα και Λογοτεχνία , Μαθηματικά , Φυσική , Χημεία η τετράδα των Θετικών ... Επιλεγόμενα : ΑΕΠΠ , Βιολογία , Αρχές Οικονομικής Θεωρίας , Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες και Ιστορία γ.π....

==============

Σχόλια στον τοίχο του (facebook) που έκανα ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ:

Συνεπώς, στο απολύτως λογικό σενάριο των 4άδων δε θα χρειάζεται να δίνουν λατινικά για κοινωνικές επιστήμες. Ούτε να εξετάζονται χημεία για πληροφορικές. Ούτε να εξετάζονται χημεία ή φυσική για οικονομικά κ.ο.κ. 2 4άδες και όχι 5άδα

Επίσης, για όσους δεν το κατάλαβαν: βάζοντας ολα τα παιδια μαζι σε μαθηματικά, φυσική και (sic) χημεία, τα τμήματα θα είναι 30άρια στο δημόσιο σχολείο, για όποιον νοιάζεται γι' αυτό έχει σημασία αυτό που θα συμβεί.
Φυσικά κανείς στη Θετική δε θα πάρει Κοινωνιολογία ή Ιστορία ΓΠ. Και βέβαια Οικονομικά και Πληροφορική είναι ασύμβατα, δεδομένου ότι ... θεωρείται πιο σχετική με τα Οικονομικά η Φυσική/Χημεία από ότι η Πληροφορική.... κι όμως η κ. Νικολάρα το είχε λίγο αλλιώς αυτό. Για να δούμε λοιπόν....

pthomop

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 02 Απρ 2015, 06:21:13 ΜΜ
http://www.hagitegas.gr/2015/04/%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C/

https://www.facebook.com/hagitegas.giwrgos/posts/10206663669889981?notif_t=notify_me&__mref=message

Δύο Προσανατολισμοί ... Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών ... Γλώσσα και Λογοτεχνία , Αρχαία , Ιστορία , Λατινικά η τετράδα των Ανθρωπιστικών ... Επιλεγόμενα , ως 5ο εξεταζόμενο προαιρετικά μάθημα τα Μαθηματικά της γ.π. , οι Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες και η Βιολογία της γ.π. ... Γλώσσα και Λογοτεχνία , Μαθηματικά , Φυσική , Χημεία η τετράδα των Θετικών ... Επιλεγόμενα : ΑΕΠΠ , Βιολογία , Αρχές Οικονομικής Θεωρίας , Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες και Ιστορία γ.π....

==============

Σχόλια στον τοίχο του (facebook) που έκανα ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ:

Συνεπώς, στο απολύτως λογικό σενάριο των 4άδων δε θα χρειάζεται να δίνουν λατινικά για κοινωνικές επιστήμες. Ούτε να εξετάζονται χημεία για πληροφορικές. Ούτε να εξετάζονται χημεία ή φυσική για οικονομικά κ.ο.κ. 2 4άδες και όχι 5άδα

Επίσης, για όσους δεν το κατάλαβαν: βάζοντας ολα τα παιδια μαζι σε μαθηματικά, φυσική και (sic) χημεία, τα τμήματα θα είναι 30άρια στο δημόσιο σχολείο, για όποιον νοιάζεται γι' αυτό έχει σημασία αυτό που θα συμβεί.
Φυσικά κανείς στη Θετική δε θα πάρει Κοινωνιολογία ή Ιστορία ΓΠ. Και βέβαια Οικονομικά και Πληροφορική είναι ασύμβατα, δεδομένου ότι ... θεωρείται πιο σχετική με τα Οικονομικά η Φυσική/Χημεία από ότι η Πληροφορική.... κι όμως η κ. Νικολάρα το είχε λίγο αλλιώς αυτό. Για να δούμε λοιπόν....

Συνεπώς ηττηθήκαμε;

pthomop

Μα τέλος πάντων τόσο ισχυρή είναι αυτή η Σιδέρη; Βομβαρδίστε τον Κουράκη με μηνύματα διαμαρτυρίας. Αυτές είναι οι απόψεις του για την παιδεία;

vtsakan

Παράθεση από: pthomop στις 02 Απρ 2015, 06:28:05 ΜΜ
Συνεπώς ηττηθήκαμε;

Κάτι δεν καταλαβαίνουμε.
Ο σκοπός του μαθήματος επιλογής είναι η διεύρυνση των πεδίων. Αν η βιολογία ανοίγει τις ιατρικές, η ΑΕΠΠ τις σχολές πληροφορικής και η ΑΟΔΕ τις οικονομικές σχολές, ένας μαθητής δεν μπορεί να επιλέξει σχολές και από τις 3 κατηγορίες. Άρα, δεν υπάρχει διεύρυνση πεδίων....

Δεν ξέρω τι σκοπεύουν να κάνουν. Ίσως μπουν στο παιχνίδι οι συντελεστές βαρύτητας και απλώς να πριμοδοτούνται όσοι επιλέξουν ένα επιλογής και όχι να αποκλείονται από την επιλογή σχολής.... Ίδωμεν
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

thana$i$

Και εγώ δεν το καταλαβαίνω. Αν δηλαδή κάποιος δεν δώσει 5ο μάθημα δεν θα μπορεί να δηλώσει σχολές πληροφορικής/ οικονομικών/ιατρικές;  Δηλαδή μπορεί Πολυτεχνείο με 4 αλλά για οικονομικές θέλει 5; WTF?

makisele

Υπαρχει συγχηση. Ολοι θα διδασκονται 5 μαθηματα κατευθυνσης.ολοι για να ειναι ισοδυναμο το συστημα απο εκει και περα οποιος θελει θα δινει το πεμπτο προαιρετικα....προφανως γιατις θετικες θα ειναιβασικα τα εκθεση,μαθηματικα,φυσικη,χημεια +1, για επιστημες υγειας εκθεση,βιολογια,φυσικη,χημεια +1,για οικονομικες εκθεση,μαθηματικα,πληροφορικη,οικονομικα +1...μετο +1 θα ανοιγουν αλλο ενα επε..ετσι τοαντιλαμβανομαι εγω.

makisele

Θα υπαρχει εκθεση ,μαθηματικα,φυσικη, πληροφορικη +1; αυτο μας καιει νομιζω. Λογικα ναι γτ τα μπαλαντερ δεν νομιζω οτι ειναι μονο επιλογης αλλα μπορει αντικαθιστουν και καποιο μαθημα...δικες μου σκεψεις και υπομονη

Katsadouros_Dhm

#374
Σύμφωνα με αυτά που διαβάζουμε:
1. Όλοι θα επιλέγουν 5ο μάθημα. (Δε θα γίνεται αλλιώς, τι θα κάνουν τις ώρες που οι συμμαθητές τους θα κάνουν το 5ο μάθημα;) Μάλλον όμως θα επιλέγουν αν θα το δώσουν Πανελλήνιες. (Λογικά όλοι θα το δίνουν, όλοι θα θέλουν να έχουν περισσότερες επιλογές)

2. Πολύ βασικό ζήτημα είναι τι θα γίνει με το ΑΟΘ. Νομίζω δεν είναι σωστό να είναι αμοιβαία αποκλειόμενα Πληροφορική και ΑΟΘ, για παιδιά που θέλουν Οικονομικά.
Ίσως θα ήταν καλύτερα να διατηρηθεί η τωρινή κατάσταση, όπου τα παιδιά επιλέγουν ΑΟΘ και δίνουν +1 μάθημα πανελλήνιες. Αυτό μπορεί να γίνει αν διατηρηθεί μάθημα επιλογής στη Γ' και ένα από αυτά να είναι το ΑΟΘ.

3. Να έρθουμε στη θέση ενός παιδιού Θετικής. Αν θέλει να πάει Ιατρικές θα επιλέξει Βιολογία. ok.
Αν θέλει να πάει σε οποιαδήποτε άλλη σχολή Θετικής-Τεχνολογικής τι θα επιλέξει ως 5ο (στην ουσία υποχρεωτικό) μάθημα;
(Το μάθημα που απαντήσατε είναι μάλλον αυτό που σκέφτομαι και γω  :) ).

Αλλά ας περιμένουμε να δούμε το τελικό σχέδιο. Όλα τα παραπάνω είναι ακόμα σενάρια.