Νέα ύλη 2020

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 30 Μαΐου 2019, 09:28:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsak

Απορία 2η( Στην πρώτη δεν έλαβα απάντηση ): από τη στιγμή που η ύλη στο 3ο κεφάλαιο είναι μέχρι το 3.7, γιατί αναφέρονται σε άλλες δομές δεδομένων στην τρίτη στήλη, όπως λίστες, δένδρα κλπ?

ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ

Στο σχολείο γνωρίζουμε ότι είναι 6 ώρες εβδομαδιαίως ... στο φροντιστήριο ;;; ???

petrosp13

Μα θα είναι στο νέο βιβλίο - "μπαλώνω τρύπες"

Αλήθεια, γιατί δεν γράφτηκε ένα νέο βιβλίο επιτέλους μετά από 20 χρόνια;
Γιατί προστέθηκαν κεφάλαια 2-3 σελίδων; (1-4)
Γιατί υπάρχουν προσθήκες μεμονωμένων παραγράφων που (καλώς) είχαν τεθεί εκτός ύλης; (Δεδομένα 3ο, Προγραμματισμός 6ο)
Γιατί αυξήθηκε τόσο πολύ η θεωρία του μαθήματος; (η αύξηση της ύλης αφορά 90% θεωρία θα έλεγα)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

tsioulak

Παράθεση από: IoannisMas στις 30 Μαΐου 2019, 11:32:49 ΜΜ
Κατ' αρχήν ας το δούμε το θέμα ψύχραιμα!  8)

Με μια πρώτη ματιά θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής:

1) Η ύλη προφανώς και θ' αυξανόταν από τι στιγμή που τριπλασιάζονται οι ώρες μαθημάτων.
2) Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι ακριβώς από αυτά θα εξεταστεί ως κομμάτι ασκήσεων και τι ως κομμάτι θεωρίας.
3) Λάθος θεωρώ ότι αυξάνουμε την ύλη στην 3η λυκείου χωρίς να υπάρχει μια προεργασία κατάλληλη από την 2α. Για παράδειγμα και στις υπόλοιπες θετικές επιστήμες αυξήθηκε η ύλη αλλά υπάρχει επαφή και από προηγούμενες τάξεις.
4) Κάποια στιγμή θα έπρεπε να μιλήσουμε για κλάσεις και για αντικειμενοστρέφεια. Να δούμε σε ποια μορφή θα μας παρουσιαστεί.
5) Μήπως θα έπρεπε να γίνει η συγγραφή ενός καινούργιου βοηθήματος σε κάποια συγκεκριμένη γλώσσα προγραμματισμού, όπως η python για παράδειγμα και να χρησιμοποιηθεί στο ΓΕΛ αλλά και στο ΕΠΑΛ;

Όπως κι αν έχει προβλέπεται ένα θερμό καλοκαίρι για όλους τους καθηγητές (κυρίως του ιδιωτικού τομέα) που θα πρέπει ν' αρχίσουμε την συγγραφή νέων σημειώσεων για το μάθημα.
Προσωπικά θα πρότεινα σε όσους εργάζονται σε φροντιστήρια ν' αρχίσουν ν' απαιτούν την αναβάθμιση του μαθήματος και σε ώρες αλλά και σε οικονομικές απολαβές. Το μάθημα είναι πλέον δύσκολο κι απαιτεί έμπειρους καθηγητές για την διδασκαλία του, ας  το εκμεταλλευτούμε σωστά.
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 30 Μαΐου 2019, 11:39:29 ΜΜ
Είναι όντως μεγάλο θέμα για τους καθηγητές του ιδιωτικού τομέα πόσες ώρες θα κάνουμε το μάθημα ... γιατί στα φροντιστήρια προσφέρουν συγκεκριμένα πακέτα και υπάρχουν περιορισμοί στις ώρες ... εγώ αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι να αρχίσω με το κοινό κομμάτι της ύλης και μετά από κάποιο διάστημα που θα έχουν βγει κάποια συμπεράσματα θα αρχίσω τα καινούρια κομμάτια ... πάντως όπως και να χει νομίζω η πρώτη χρονιά θα είναι έχει ρόλο προσαρμογής για όλους μας .. και σίγουρα θα βασιστούμε στο καινούριο βιβλίο που θα στείλουν από το Υπουργείο.

Εγω με τα φροντριστηρια που μιλαω σκεφτοντουσαν 3-4 ωρες, με ρωτουσαν και εμένα και τους απαντουσα να δούμε πρωτα την ύλη, με αυτα που ειχε πει το Φλεβάρη το ΙΕΠ δεν βγαζουμε ακρη, πως τους λες τωρα οτι αν και ακομα δεν εχουμε εικονα ολης της υλης (επειδη θα βγαλει παραπανω υλικο το υπουργειο) μαλλον θα πρεπει να παει στις 4-5 ωρες τουλαχιστον; και αυτοι πως το λένε στους γονεις που έχουν δωσει ήδη τιμές για την χρονιά;

Παντως και εγω αυτης της λογικής ειμαι, λεμε στα φροντιστηρια να κανουν τα θερινα τουλαχιστον 3ωρα, δουλευουμε το μάθημα έτσι οπως τα έχουμε στα θέρινα και ελπίζουμε το υπουργείο να μας δωσει νωρις το παραπανω υλικο.

tsioulak

Παράθεση από: ΜΑΚΡΙΔΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ στις 30 Μαΐου 2019, 11:45:23 ΜΜ
Στο σχολείο γνωρίζουμε ότι είναι 6 ώρες εβδομαδιαίως ... στο φροντιστήριο ;;; ???

6+1, 7ωρο θα είναι στο σχολειο.

IoannisMas

Παράθεση από: tsioulak στις 30 Μαΐου 2019, 11:46:41 ΜΜ
Εγω με τα φροντριστηρια που μιλαω σκεφτοντουσαν 3-4 ωρες, με ρωτουσαν και εμένα και τους απαντουσα να δούμε πρωτα την ύλη, με αυτα που ειχε πει το Φλεβάρη το ΙΕΠ δεν βγαζουμε ακρη, πως τους λες τωρα οτι αν και ακομα δεν εχουμε εικονα ολης της υλης (επειδη θα βγαλει παραπανω υλικο το υπουργειο) μαλλον θα πρεπει να παει στις 4-5 ωρες τουλαχιστον; και αυτοι πως το λένε στους γονεις που έχουν δωσει ήδη τιμές για την χρονιά;

Παντως και εγω αυτης της λογικής ειμαι, λεμε στα φροντιστηρια να κανουν τα θερινα τουλαχιστον 3ωρα, δουλευουμε το μάθημα έτσι οπως τα έχουμε στα θέρινα και ελπίζουμε το υπουργείο να μας δωσει νωρις το παραπανω υλικο.

Στο ένα φροντιστήριο που είμαι χρόνια το έχω το μάθημα 3ωρο εδώ και 4 χρόνια. Στο άλλο το έχουν 2,5 ώρες(!) και φυσικά υπάρχει, δυστυχώς για τους μαθητές, και φροντιστήριο στο οποίο δουλεύω και το έχει το μάθημα 2ωρο. Εννοείτε ότι 2ωρο δεν έβγαινε εδώ και χρόνια με τίποτα.
Προσωπικά σκέφτομαι να ξεκινήσω τα θερινά κανονικά 2ωρο και να δούμε αν θα βγει κάτι μέσα στο καλοκαίρι ή αν αλλάξει κάτι με το σύστημα γιατί ποτέ δεν ξέρεις. Από εκεί και πέρα μάλλον το βλέπω για 4ωρο το μάθημα φέτος. Άλλωστε κάθε φορά που αλλάζει η ύλη τα θέματα την πρώτη χρονιά είναι βατά, μετά ξεκινάνε τα δύσκολα.
Πάντως τονίζω και πάλι σε όλους μας. Είναι μεγάλη ευκαιρία ν' αναβαθμιστούμε στα φροντιστήρια και να μην είμαστε η τελευταία τρύπα του ζουρνά, όπως ήμασταν τόσα χρόνια. Και πάλι θα πω φροντίστε να διεκδικήσετε περισσότερα όσοι θα παραμείνετε στον χώρο. Γιατί ήδη απ' ότι βλέπω από συναδέρφους κάποιοι ήδη μου έχουν αναφέρει ότι δεν πρόκειται ν' ασχοληθούν με νέες αλλαγές στο μάθημα, πόσο μάλλον όταν αυτές είναι σε τέτοιο εύρος.

tsak

ΠαράθεσηΣτο ένα φροντιστήριο που είμαι χρόνια το έχω το μάθημα 3ωρο εδώ και 4 χρόνια. Στο άλλο το έχουν 2,5 ώρες(!) και φυσικά υπάρχει, δυστυχώς για τους μαθητές, και φροντιστήριο στο οποίο δουλεύω και το έχει το μάθημα 2ωρο. Εννοείτε ότι 2ωρο δεν έβγαινε εδώ και χρόνια με τίποτα.
Προσωπικά σκέφτομαι να ξεκινήσω τα θερινά κανονικά 2ωρο και να δούμε αν θα βγει κάτι μέσα στο καλοκαίρι ή αν αλλάξει κάτι με το σύστημα γιατί ποτέ δεν ξέρεις. Από εκεί και πέρα μάλλον το βλέπω για 4ωρο το μάθημα φέτος. Άλλωστε κάθε φορά που αλλάζει η ύλη τα θέματα την πρώτη χρονιά είναι βατά, μετά ξεκινάνε τα δύσκολα.
Πάντως τονίζω και πάλι σε όλους μας. Είναι μεγάλη ευκαιρία ν' αναβαθμιστούμε στα φροντιστήρια και να μην είμαστε η τελευταία τρύπα του ζουρνά, όπως ήμασταν τόσα χρόνια. Και πάλι θα πω φροντίστε να διεκδικήσετε περισσότερα όσοι θα παραμείνετε στον χώρο. Γιατί ήδη απ' ότι βλέπω από συναδέρφους κάποιοι ήδη μου έχουν αναφέρει ότι δεν πρόκειται ν' ασχοληθούν με νέες αλλαγές στο μάθημα, πόσο μάλλον όταν αυτές είναι σε τέτοιο εύρος

Κάνω χρόνια το μάθημα και παρά τις αλλαγές στην ύλη κατά καιρούς το 2ωρο ήταν αρκετό στα φροντιστήρια που έκανα και μια χαρά πηγαίναμε...τώρα όμως νομίζω επιβάλλεται το 3ωρο. Κάτι παραπάνω νομίζω είναι υπερβολή. Συμφωνώ βέβαια με την απαίτηση πλέον να αναβαθμιστεί η θέση του πληροφορικού στα φροντιστήρια (και οικονομικά), γιατί όπως λέει και άλλος συνάδελφος παραπάνω, απαιτούνται έμπειροι πλέον καθηγητές που δυστυχώς υποαμοίβονται.

tsioulak

 Το εκανα φετος 2ωρο το ΑΕΠΠ, ζορι και πιεση. Πιστευω οτι στο 2ωρο βγαινει "καλα" μονο αν το τμημα ειναι "δυνατο" ή/και αν δεν τους κανεις καθολου θεωρια και τους βαλεις να την μαθουν μονοι τους.
Τωρα οσον αφορα την καινουρια υλη... Ας δουμε πρωτα τι εκταση θα εχει το extra βιβλιο, τι ακριβως θα περιλαμβανει, τι θα γινει με τις δυναμικες δομες καθως και τις κλασεις και τα αντικειμενα (τα οποια η ΓΛΩΣΣΑ δεν μπορει να τα υλοποιησει)... Και μετα να πουμε ποσες ωρες θα χρειαζεται στο φροντιστήριο, μπορει να θελει 3, μπορει 4, μπορει 5.

petrosp13

Παράθεση από: tsioulak στις 31 Μαΐου 2019, 09:37:48 ΠΜ
τι θα γινει με τις δυναμικες δομες καθως και τις κλασεις και τα αντικειμενα (τα οποια η ΓΛΩΣΣΑ δεν μπορει να τα υλοποιησει)...

Από τους τίτλους και μόνο των ενοτήτων μάλλον εξάγεται το συμπέρασμα ότι μιλάμε μόνο θεωρητικά, αφού προγραμματιστικά ξεφεύγουμε πάρα πολύ αν μιλάμε για αντικειμενοστρέφεια
Γενικότερα, η αύξηση της ύλης αφορά κυρίως θεωρία
Καλά είχαμε γλιτώσει για κάποια χρόνια από πρόβλημα, σκοπιές κτλ...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

zoup

Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους. Διδάσκω το μάθημα από την 1η του χρονιά έως και σήμερα, χωρίς παύση. Είμαι ιδιοκτήτης φροντιστηρίου ΜΕ από το 2006.
Σχετικά με τις ώρες διδασκαλίας. Το μόνο σίγουρο είναι πως κανένα φροντιστήριο δεν μπορεί πλέον να ακολουθήσει τις ώρες του σχολείου σε κανένα μάθημα. Θα ήταν απαγορευτικές οι τιμές των πακέτων που θα πρόσφερε. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας πως πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων. Όχι μόνο στη πληροφορική! Οι πιο παλιοί ας σκεφτούμε πως λειτουργούσαν τα φροντιστήρια επί δεσμών. Προσωπικά 4ωρο καταλήγω να το κάνω το μάθημα μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις.
Σε ότι αφορά την ύλη, ελπίζω αυτό το καινούριο βιβλίο να αφορά python! Αν και το βρίσκω πολύ δύσκολο.. Ελπίζω όμως..

nick_papag

Πάντως χθες βράδυ ήταν στη σελίδα του Υπουργείου και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει... :o

tsioulak

Παράθεση από: nick_papag στις 31 Μαΐου 2019, 10:45:38 ΠΜ
Πάντως χθες βράδυ ήταν στη σελίδα του Υπουργείου και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει... :o

Ναι, οντως κατεβηκε, για ποιο λογο ομως; μηπως θελουν να αλλαξουν τα 6αρια σε 7αρια (για τις ωρες λεω)


zoup

Πάντως στην ενότητα εξετάσεις του υπουργείου υπάρχει κανονικά το link για την ύλη

tsak

Εγώ θα ξαναρωτήσω αν μπορεί κάποιος να απαντήσει...πώς είναι δυνατόν το extra βιβλίο να έχει λίστες, δένδρα κλπ και το κεφάλαιο 3 να σταματάει στο 3.7?
Δείτε και συνημμένο