Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2011-2012 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 05 Απρ 2012, 02:00:51 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gthal

Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Πανάγος94

μπορεί μήπως να ελέγξει κανείς τις λύσεις μου για το 3ο και 4ο θέμα???
σας ευχαριστώ προκαταβολικά  :)
στο 4ο θέμα τώρα που το είδα έχει σε 2 σημεια "?"... κανονικά είναι "<>"

Νίκος Αδαμόπουλος

#17
Παράθεση από: Πανάγος94 στις 07 Απρ 2012, 01:50:04 ΜΜ
μπορεί μήπως να ελέγξει κανείς τις λύσεις μου για το 3ο και 4ο θέμα???
σας ευχαριστώ προκαταβολικά  :)
στο 4ο θέμα τώρα που το είδα έχει σε 2 σημεια "?"... κανονικά είναι "<>"

[ θα μπορούσες να μην επισυνάψεις ξεχωριστό αρχείο αλλά να παραθέσεις τις λύσεις μέσα στο ίδιο το μήνυμα ]

Καλές λύσεις...

- Για το θέμα Γ δες ξανά τη συνθήκη που έχεις βάλει στην ΟΣΟ του κύριου προγράμματος (και δεν εννοώ το: 1000 --> 100!)

- Για το θέμα Δ καταρχάς 2 παρατηρήσεις:
1. Η άσκηση λέει: "H παραπάνω διαδικασία να σταματάει όταν, αφού το όχημα φτάσει σε κάποια περιοχή προορισμού, διαπιστωθεί ότι βρίσκεται στην περιοχή με το μεγαλύτερο υψόμετρο." ... ενώ εσύ ελέγχεις για κάθε περιοχή από όπου περνάει το όχημα (δηλαδή υλοποιείς πιο δύσκολο ζητούμενο από αυτό που τελικά ζητείται - πλάκα πλάκα το αρχικό ζητούμενο της άσκησης έτσι ήταν, αλλά στην πορεία άλλαξε για να είναι πιο εύκολο!).
2. Όταν το όχημα σταματήσει δεν έχει νόημα να ξαναδιαβάσεις νέες συντεταγμένες, αφού έτσι κι αλλιώς δεν τις κάνεις τίποτα...

Πανάγος94

#18
ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις....τα κατάλαβα τα λάθη....και το 1000 από ότι θυμάμαι το άλλαξα σε 100 για να το δοκιμάσω στον διερμηνευτή.....

Λευτέρης Δουκέρης

#19
καλησπέρα..
Πολύ καλή προσπάθεια , θα ειχα κάποιες επισημάνσεις να κάνω.
θα τις κάνω μια - μία για να γίνεται και κουβέντα.... μεταξύ μας

στο 1 σωστό λάθος καλή και πρωτότυπη σκέψη ... αν και αρκετά μαθηματική πιστεύω ότι πρεπει
να γίνει
Παράθεση
ΠαράθεσηΤο παρακάτω σύνολο εντολών αποδίδει σε κάθε περίπτωση στη μεταβλητή Β την τιμή 77.

Οι περισσότεροι μαθητές χωρίς να σκεφτούν την ουσία της ερώτησης αυτής ,θα απαντούσαν "λάθος" λόγω της σύνθετης επιλογής
που υπάρχει στο τμήμα αυτό αλγόριθμου. Πόσοι θα εμβαθύνουν και θα απαντήσουν "σωστό" στο ότι στο Β αποδίδεται σε κάθε περίπτωση
η τιμή 77????
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

Καλή παρατήρηση

Παράθεση από: lefteris_doy στις 07 Απρ 2012, 08:00:44 ΜΜ
καλησπέρα..
Πολύ καλή προσπάθεια , θα ειχα κάποιες επισημάνσεις να κάνω.
θα τις κάνω μια - μία για να γίνεται και κουβέντα.... μεταξύ μας

στο 1 σωστό λάθος καλή και προτότυπη σκέψη ... αν και αρκετά μαθηματική πιστεύω ότι πρεπει
να γίνει

Οι περισσότεροι μαθητές χωρίς να σκεφτούν την ουσία της ερώτησης αυτής ,θα απαντούσαν "λάθος" λόγω της σύνθετης επιλογής
που υπάρχει στο τμήμα αυτό αλγόριθμου. Πόσοι θα εμβαθύνουν και θα απαντήσουν "σωστό" στο ότι στο Β αποδίδεται σε κάθε περίπτωση
η τιμή 77????
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λευτέρης Δουκέρης

Στο ερώτημα Α3 
Παράθεση«εκτιμήστε μόνοι σας τα είδη των υποπρογραμμάτων που θα υλοποιήσετε»
νομίζω ότι θα δημιουργούσε μια μικρή σύγχυση στους μαθητές , μιας και γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει περιορισμός στο να αντιμετωπίσουν και τα δύο υποπρογράμματα με διαδικασία.
Εμείς προφανώς λόγω εμπειρίας και χωρίς ιδιαίτερη τεκμηρίωση θα κάναμε με διαδικασία το πρώτο και με συνάρτηση το δεύτερο (μάλλον λόγο εκφώνησης ή για να δείξουμε ότι ξέρουμε να χειριζόμαστε τόσο μια συνάρτηση όσο και μία διαδικασία). Γνώμη μου λοιπόν είναι ότι για να αφήσουμε τους μαθητές να επιλέξουν το είδος του υποπρογράμματος , θα έπρεπε στους δύο αλγόριθμους σαφώς να παραβιάζονταν κάποιοι κανόνες που θα απαγόρευαν την χρήση συνάρτησης , π.χ υπολογισμός 2 τιμών ή είσοδο δεδομένων με την διάβασε .
Για τα παραπάνω θα άλλαζα λίγο την εκφώνηση και θα έγραφα :
«Δίνονται οι παρακάτω δύο αλγόριθμοι. Να τους μετατρέψετε σε αντίστοιχα υποπρογράμματα». 
Κάτι που θα έπρεπε επίσης να συζητηθεί είναι ,για το « Αποτελέσματα //  Αθρ // ή το Αποτελέσματα // ΜΚΔ//  . Mήπως επειδή το «Αποτελέσματα» χρησιμοποιείται για τα αποτελέσματα  εξόδου κάποιοι μαθητές θεωρήσουν ότι «εμφανίζουν τα αποτελέσματα  και οι δύο αλγόριθμοι» ,άρα δεν γίνονται με συνάρτηση;
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

Με το σκεπτικό αυτό μπορούν όλοι να τα κάνουν όλα με διαδικασίες. Αυτό όμως δεν είναι καλή πρακτική όπως καλή πρακτική δεν είναι να αλλάζεις τον μετρητή μέσα στην Για.
Υποθέτω ότι όταν αλλάζει κάποιος τον μετρητή μέσα στη Για οι περισσότεροι θα κόψουν. Δεν λέει πουθενά όμως στο βιβλίο ότι είναι λάθος.
Το ίδιο συμβαίνει και εδώ.
Ένας από τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος είναι :

Οι μαθητές να επιλέγουν τη χρήση διαδικασίας ή συνάρτησης για την υλοποίηση ενός υποπρογράμματος.  (Βιβλίο καθηγητή σελ. 196)

Άρα θα πρέπει να δουν ότι υπολογίζεται μια τιμή άρα χρειάζεται συνάρτηση.

Όσον αφορά τα Δεδομένα και τα Αποτελέσματα δεν έχουν καμία σχέση με τις εντολές Διάβασε/Εμφάνισε. Όπως ειπώθηκε και προηγουμένως παίζουν τον ρόλο των παραμέτρων του αλγορίθμου.
Άρα αν οι μαθητές κάνουν αυτή τη σκέψη σημαίνει ότι έχουν παρανοήσει τον ρόλο των Δεδομένων/Αποτελεσμάτων.

Προφανώς αυτή τη στιγμή είναι λίγο δύσκολο να κόψει κάποιος στις εξετάσεις για κάτι τέτοιο (εκτός αν το λέει ρητά το θέμα). Ωστόσο ας μην σκεφτόμαστε μόνο την βαθμολόγηση στις εξετάσεις αλλά και την διδασκαλία μέσα στην τάξη, όπου πρέπει να ακολουθούμε τις οδηγίες του διδακτικού πακέτου και του ΑΠΣ.

Θυμίζω πάντως ότι παλιά είχε πέσει στο θέμα Α μια άσκηση από το τετράδιο του μαθητή που έδινε κάποιες λειτουργίες και έπρεπε να επιλέξει ο μαθητής αν πρέπει να υλοποιηθούν με διαδικασία ή συνάρτηση. Αν κάποιος μαθητής απαντούσε σε όλα με διαδικασία το παίρναμε σωστό?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λευτέρης Δουκέρης

Αγαπητε συνάδερφε επειδή ακριβώς θα μπορούσε κάποιοςμαθητης να απαντησει ότι όλα γίνονται με διαδικασία
για αυτό  πρόσεξαν το θέμα και το έβαλαν ως εξής:


1. Για ποιες από τις παρακάτω περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνάρτηση:
α. εισαγωγή ενός δεδομένου
β. υπολογισμός του μικρότερου από πέντε ακεραίους
γ. υπολογισμός των δύο μικρότερων από πέντε ακεραίους
δ. έλεγχος αν δύο αριθμοί είναι ίσοι
ε. ταξινόμηση πέντε αριθμών
στ. έλεγχος αν ένας χαρακτήρας είναι φωνήεν ή σύμφωνο

δυστυχώς πιστεύω να συμφωνείς ότι το βιβλίο μας είναι απαράδεκτο , αφήνει απίστευτα κενά λόγο διπλο-ερμηνειών για κάποιον που ασχολείται πραγματικά με το μάθημα . Θα έπιανα λάθος την απάντηση μαθητή μου που μου είπε «δάσκαλε αυτό που υπολογίζει ο αλγόριθμος , δεν το  εμφανίζει κιόλας? Αλλιως γιατί το υπολογίζει ? Για να το κρατήσει «εσωτερικά ... μέσα του σαν εφτασφράγιστο μυστικό;»με το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ λοιπόν δάσκαλε αφού αναφερόμαστε στα αποτελέσματα εξόδου , είναι λάθος να πούμε ότι τα εμφανίζει κιόλας?» ......... Ερώτηση που μου έτυχε πρόσφατα .... Γιατί μην ξεχνάτε ... εχουμε και μαθηταράδες στις τάξεις μας... ΕΥΤΥΧΩΣ
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

Γενικά συμφωνώ με αυτά που λες, αλλά τα αποτελέσματα υπάρχουν ακριβώς για αυτόν τον λόγο, για να μην τα κρατάει μέσα του ο αλγόριθμος σαν επτασφράγιστο μυστικό.
Με τα αποτελέσματα επικοινωνεί με άλλους αλγορίθμους. Αυτή νομίζω θα ήταν μια καλή εξήγηση. Δηλαδή είναι λάθος η ταύτιση των Δεδομένων/Αποτελέσματα με τις εντολές Εμφάνισε/Διάβασε.
Αυτό όμως ο μαθητής μπορεί να το κατανοήσει πλήρως όταν φτάσει στα υποπρογράμματα.

Πάντως αν το συγκεκριμένο θέμα δεν έπεφτε με αυτή τη διατύπωση αλλά με την
"Ποιο είναι το καταλληλότερο υποπρόγραμμα για κάθε μια από τις παρακάτω λειτουργίες"
θα δεχόσουν σαν σωστή απάντηση τη διαδικασία για όλα?

Παράθεση από: lefteris_doy στις 07 Απρ 2012, 11:16:22 ΜΜ
δυστυχώς πιστεύω να συμφωνείς ότι το βιβλίο μας είναι απαράδεκτο , αφήνει απίστευτα κενά λόγο διπλο-ερμηνειών για κάποιον που ασχολείται πραγματικά με το μάθημα . Θα έπιανα λάθος την απάντηση μαθητή μου που μου είπε «δάσκαλε αυτό που υπολογίζει ο αλγόριθμος , δεν το  εμφανίζει κιόλας? Αλλιως γιατί το υπολογίζει ? Για να το κρατήσει «εσωτερικά ... μέσα του σαν εφτασφράγιστο μυστικό;»με το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ λοιπόν δάσκαλε αφού αναφερόμαστε στα αποτελέσματα εξόδου , είναι λάθος να πούμε ότι τα εμφανίζει κιόλας?» ......... Ερώτηση που μου έτυχε πρόσφατα .... Γιατί μην ξεχνάτε ... εχουμε και μαθηταράδες στις τάξεις μας... ΕΥΤΥΧΩΣ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λευτέρης Δουκέρης

θα σε παρακαλούσα θερμά να μου πεις , πως ένας μαθητής (με ποια συγκεκριμένα κριτήρια - βασιζόμενος σε ποια θεωρία )θα θεωρήσει καταλληλότερη την διαδικασία απο μια συνάρτηση και το αντιστροφο. Μην μου πεις όμως πότε δεν χρησιμοποιώ συνάρτηση. Αυτο τα παιδιά το ξέρουν. Πες μου σε παρακαλώ αν έχεις άποψη , όταν ένα υποπρόγραμμα γίνεται και με το ένα και με το άλλο ποιό και γιατί είναι καταλληλότερο.
Και μην μιλάμε για μας ... τους καθηγητές .σου είπα από την αρχη ότι το πρώτο θα το έκανα με διαδικασία και το δεύτερο με συνάρτηση ... σου μιλάω για τους μαθητές μ ας
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

Θα παρουσίαζα το παρακάτω παράδειγμα για να δείξω που υπερτερεί η συνάρτηση σε σχέση με τη διαδικασία

Να κατασκευάσετε ένα υποπρόγραμμα για τον υπολογισμό της απόλυτης τιμής και στη συνέχεια να το χρησιμοποιήσετε για να υπολογίσετε την παρακάτω παράσταση.

Α = (|x-y| + |a-b| + ||a+b|-|x-y| | ) /  | |a| + |b| - |x| - |y| |


α) με συνάρτηση
β) με διαδικασία

ποιο από τα 2 είδη των υποπρογραμμάτων είναι καταλληλότερο για τον υπολογισμό της παραπάνω παράστασης και γιατί?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λευτέρης Δουκέρης

τα ξερω όλα αυτά που μου λές .... δεν αντιλέγω... απλά αναρωτιέμαι πως ένα παιδί πνιγμένο σπο μαθηματικά ... φυσική ... αοδε(παναγιά μου) ... εκθεση ... μαθημα επιλογής.... μπορεί  να φτάσει σε επίπεδο γνώσεων και εμπέδωσης που εμεις λόγο πχ εμπειρίας και βεβαιώτατα σπουδών  θέλω να πιστεύω είμαστε.....
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

evry

Από την στιγμή που στους διδακτικούς στόχους του μαθήματος είναι και το να μπορεί να επιλέγει ο μαθητής το καταλληλότερο υποπρόγραμμα νομίζω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε και με αυτό.
Άλλωστε δε νομίζω ότι είναι και κάτι τόσο τρομερό που δεν μπορείς να το εξηγήσεις με ένα παράδειγμα όπως αυτό που έδωσα παραπάνω. Ούτε χρειάζεται την τρομερή εμπειρία ούτε να έχεις βγάλει πανεπιστήμιο. Υπάρχουν πολύ πιο δύσκολα σημεία από αυτό.
Δηλαδή για το γεγονός ότι πρέπει να μαθαίνει ο μαθητής απέξω τη θεωρία του βιβλίου γιατί μπορεί ο οποιοσδήποτε να βάλει ένα εδάφιο από το πουθενά σαν ΣΛ δεν είδα να διαμαρτύρεται κανένας.
Αυτό δε συνιστά φόρτο και μάλιστα αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό?

Τέλος πάντων νομίζω ότι στην ουσία συμφωνούμε απλά εσύ θεωρείς ότι αυτό είναι ένα πολύ λεπτό σημείο το οποίο λίγοι μαθητές έχουν καταλάβει. Δεν διαφωνώ. Όποιος χρησιμοποιήσει το διαγώνισμα μπορεί και να αλλάξει κάτι αν διαφωνεί. Σίγουρα όμως μπορεί να διαθέσει ένα μάθημα για να εξηγήσει πότε χρησιμοποιούμε συνάρτηση και πότε διαδικασία. Δεν μου φαίνεται και τόσο τρομερό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: lefteris_doy στις 07 Απρ 2012, 10:33:49 ΜΜ
Mήπως επειδή το «Αποτελέσματα» χρησιμοποιείται για τα αποτελέσματα  εξόδου κάποιοι μαθητές θεωρήσουν ότι «εμφανίζουν τα αποτελέσματα  και οι δύο αλγόριθμοι» ,άρα δεν γίνονται με συνάρτηση;

Δηλαδή, αν υλοποιούσαν τα υποπρογράμματα με διαδικασίες θα έβαζαν μέσα και την ΓΡΑΨΕ;