Τι αλλαγές θα προτείναμε ώστε να εξορθολογιστεί η ύλη μας;

Ξεκίνησε από Καρκαμάνης Γεώργιος, 19 Ιουλ 2019, 07:08:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

noname


petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

elenitaaaaa

Όπως φαινεται ο εξορθολογισμός της ύλης δε μας αφορά. Για άλλη μια φορα μείναμε «στην απ έξω» https://m.naftemporiki.gr/story/1503637/yp-paideias-treis-parembaseis-sto-sustima-eisagogis-stin-anotati-ekpaideusi

akalest0s

"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

soc_h

Κρίμα που δεν τήρησαν αυτά που έλεγαν μέσα στη βδομάδα.
Σωκράτης

ilias_s

Καλά παιδιά μην τρελαίνεστε. Εξ αρχής κρατούσαμε οι περισσότεροι μικρό καλάθι. Νομίζω πως μπορούμε να ζήσουμε και με αυτή την ύλη. Επίσης, κρίνοντας τη Χημεία που έκαναν το χαμό παρά τον διπλασιασμό των ωρών τους, βγήκαν πολύ λίγα και πάλι γκρινιάζουν...

Οι προτάσεις που γράφτηκαν εδώ μέσα, για παράδειγμα, αφορούσαν την αφαίρεση από 1 έως 6-7 παραγράφους το πολύ. Και μιλάμε για παραγράφους που είναι περισσότερο θεωρητικές. Δεν παίρνει και τόσο χρόνο να τα παραδόσει κάποιος και να εμπεδωθούν από τους μαθητές. Μόνο η ΕΠΙΛΕΞΕ είναι η παράγραφος περιλαμβάνει σκήσεις.

Να κρατήσουμε το σημαντικό που είναι ο υπερτριπλασιασμός των ωρών και να κοιτάξουμε από Σεπτέμβρη να πιέσουμε όσο περισσότερο και όσους περισσότερους (ξεκινώντας από τους ΣΕΕ) για τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική αναβάθμιση του μαθήτος που προσωπικά θεωρώ πολύ πιο σημαντικούς παράγοντες για την εξέλιξη της πληροφορικής στο σχολείο.

johnk

Αυτά που θα φάνε χρόνο θα είναι οι ασκήσεις στην ουρά και στη στοίβα, οι θεωρητικές ασκήσεις στα δέντρα και φυσικά η αντικειμενοστρέφεια και οι διαγραμματικές ασκήσεις που έχει. Η εξφαλμάτωση δε θεωρώ ότι θα φάει πολύ χρόνο.
Η ΕΠΙΛΕΞΕ πάντως μου κάθεται στο λαιμό, τρώει χρόνο χωρίς λόγο. Όταν τα παιδιά πρέπει να φάνε χρόνο να εμπεδώσουν τα παραπάνω η ΕΠΙΛΕΞΕ θα τους φάει χρόνο χωρίς λόγο και όλα αυτά για να τη βάλουν κάνα θέμα 1 ή 2 ως μετατροπή.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Με εξαίρεση κάποια θεωρητικά από το σχολικό βιβλίο που προσωπικά τα θεωρώ χάσιμο χρόνου, είναι πολύ θετική εξέλιξη η διατήρηση της νέας ύλης. Το μάθημα θα τραβήξει μπροστά, αρέσει δεν αρέσει σε κάποιους!
Δεν νομίζω ότι κάποιο άλλο μάθημα είχε τέτοια ποιοτική αναβάθμιση...Και μην τρελαίνεστε με την Επιλεξε... Θεωρώ ότι οι οδηγίες θα ξεκαθαρίσουν αρκετά πράγματά..Όσο για την χρησιμότητας της, είναι τόση όσο και της δομής επανάληψης Για....

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Γεια σε ολους.
Κατα τη γνωμη μου η υλη χρειαζοταν μειωση. Και τα τεσσερα βιβλια δεν ειναι κατι λογικο.
Η διαδρομη στο μαθητη θα φανει τεραστια και τα περισσοτερα  παιδια θα κουραστουν καθως οσοι δεν εχουν κανει δουλεια  στη β λυκειου θα ξεκινησουν απο το μηδεν. Για να καλυφθει ολο αυτο, χρειαζεται δουλεια απο τη β λυκειου. Ας δουμε και τις οδηγιες του Σεπτεμβριου.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Και κατι ακομη.
Αναβάθμιση του μαθηματος δεν νομιζω πως μπορει να ειναι μονο η αυξηση της υλη αλλα να συνδυαστει με  τη σοβαροτερη αντιμετωπιση του απο τις πιο μικρες ταξεις. Να μαθαινουν τα παιδια τις δομες και αλλα βασικα εχοντας δει και στο εργαστηριο πως λειτουργουν και μετα να παμε πιο κατω.
Μην ξεχνατε (κατι που το καναμε κατα κορον τα προηγουμενα χρονια παρ οτι το μαθημα παρεμενε διωρο) οτι μπορει σε εμας μια ασκηση που το 2010 μας φαινοταν μπροστα μετα απο 2-3 χρονιες να μας φαινοταν  συνηθισμένη,  καθε χρονο ομως ξεκιναμε με παιδια που τα πιο πολλα ειναι σχεδον στο μηδεν και πρεπει να περασουν απο τα απλα για να πανε στα συνθετα. Και μπορει το μαθημα να εγινε 7ωρο αλλα η διαδρομη ειναι μεγαλη.
Καλη συνεχεια σε ολους.

ilias_s

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 04 Αυγ 2019, 09:37:08 ΠΜ
Και κατι ακομη.
Αναβάθμιση του μαθηματος δεν νομιζω πως μπορει να ειναι μονο η αυξηση της υλη αλλα να συνδυαστει με  τη σοβαροτερη αντιμετωπιση του απο τις πιο μικρες ταξεις. Να μαθαινουν τα παιδια τις δομες και αλλα βασικα εχοντας δει και στο εργαστηριο πως λειτουργουν και μετα να παμε πιο κατω.
Μην ξεχνατε (κατι που το καναμε κατα κορον τα προηγουμενα χρονια παρ οτι το μαθημα παρεμενε διωρο) οτι μπορει σε εμας μια ασκηση που το 2010 μας φαινοταν μπροστα μετα απο 2-3 χρονιες να μας φαινοταν  συνηθισμένη,  καθε χρονο ομως ξεκιναμε με παιδια που τα πιο πολλα ειναι σχεδον στο μηδεν και πρεπει να περασουν απο τα απλα για να πανε στα συνθετα. Και μπορει το μαθημα να εγινε 7ωρο αλλα η διαδρομη ειναι μεγαλη.
Καλη συνεχεια σε ολους.

Δημήτρη έχει δίκιο. Ναι η διαδρομή είναι μεγάλη, ναι η αναβάθμιση του μαθήματος δεν γίνεται μόνο με την αύξηση των ωρών και της ύλης. Φυσικά αυτά είναι προϋποθέσεις, τόσο οι διαφορετικές ενότητες που διδάσκεται ο μαθητής αλλά και ο αριθμός των ωρών για να γίνει η διδασκαλία αξιοπρεπώς και στο εργαστήριο, όμως δεν είναι πραγματική αναβάθμιση, είναι μόνο ποσοτική, καθώς λείπει το ποιοτικό στοιχείο.

Η πιο σοβαρή αντιμετώπιση που θέτεις είναι ένα από τα ζητούμενα αλλά πως θα μπορέσουμε να το πετύχουμε; Με παρακάλια ή ευχές;

Διαβάστε αυτή την  ανακοίνωση του Προέδρου της ΕΕΧ (αυτής της "συμπαθούς" ένωσης που κοιτάει πως θα εδραιωθεί καλύτερα σε βάρος άλλων και, συνήθως, τα... καταφέρνει!). Και παραθέτω το τέλος μόνο :

Παράθεση... αλλά όλοι καταλήγουμε ότι το ουσιαστικό πρόβλημα δεν είναι η ύλη στη Γ´ Λυκείου, αλλά η έλλειψη υποδομής από τις προηγούμενες τάξεις. Ελπίζουμε το υπουργείο να ξεκινήσει έναν γόνιμο διάλογο σχετικά με την επαναφορά του μαθήματος της Χημείας Κατεύθυνσης στη Β´ Λυκείου

Και μιλάει για τη Χημεία! Η οποία διδάσκεται σε όλους του μαθητές λυκείου 2 ώρες/εβδομάδα...

Υπάρχει ένα δικό μας μάθημα στη Β' Λυκείου που δημιουργήθηκε το 2015 με πολλά στραβά... Είναι 1ωρο, υπάρχουν επικαλύψεις με τη Γ' και κατά την άποψή μου είναι λάθος που διδάσκεται σε όλους τους μαθητές στη Γενική Παιδεία (με αυτούς της Ο.Π Ανθρωπιστικών Σπουδών να δυσανασχετούν και να αντιμετωπίζουν σοβάρά προβλήματα που συνήθως δεν ξεπερνιούνται). Αυτό το μάθημα ή θα το προσέξουμε ή θα το χάσουμε! Η πιο σοβαρή αντιμετώπιση δεν έρχεται από μόνη της. Έρχεται μόνο όταν ο μαθητής δει πως μπορεί και πρέπει να γίνει σοβαρή δουλειά...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

 Ilias_s.
Συμφωνω απολυτως.
Το προβλημα ειναι πως δεν εχει αναδειχθει οργανωμενα βεβαια, η αναγκαιοτητα του μαθηματος, οχι μονο για τισ σχολες πληροφορικης αλλα κυριως για τις υπολοιπες. Στις σχολες πληροφορικης ειναι απαραιτητο και το ξερουμε αλλα αλλο τοσο απαραιτητο ειναι και σε αλλες σχολες και δυστυχως "δεν το ξερουμε".
Διδασκω αεππ απο το 1999-2000 και προγραμματισμο γενικα και εχω καταληξει στο εξης:
Παλιοτερα τα παιδια που εμπαιναν σε αλλες σχολες οπως πολ. Μηχ. η θετικες επιστημες, ηξεραν αλγοριθμικη και εβλεπαν με συμπαθεια τα μαθηματα προγραμματισμου. Ετσι μαθαιναν προγραμματισμο και εκαναν πολλες εργασιες στα μεγαλα ετη με προσομοιωσεις μοντελων σε κατασκευες και πολλα αλλα.
Τα τελευταια χρονια που τα παιδια μπαινουν σε αυτες τις σχολες χωρις γνωσεις αλγοριθμικης, βλεπουν τα μαθηματα προγραμματισμου ως κατι ξενο και αντε να το περασουμε να φυγει. Αυτο εχει αντικτυπο στο οτι οι καθηγητες δεν βρισκουν φοιτητες σε αυτες τις σχολες οπως πριν, για να κανουν ερευνα και εργασιες με μοντελοποίηση. Και αυτο ειναι πολυ σημαντικο θεμα που πρεπει να δουμε. Εστω και απο τις παραλιες...
Ο κυριος Υφυπουργός ειναι ηλεκτρολογος μηχανικος και πιστευω να σταθει στο χτισιμο της γνωσης καλης αλγοριθμικης σε ολους απο το σχολειο.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

 Επισης οι χημικοι ειχαν το δικιο τους γιατι εμπαιναν στο χημικο και αλλου  χωρις χημεια, ενω ηταν απαραιτητη. Για αυτο και δεν πρεπει να ειμαστε σε κοντρα αλλα να βαλουμε μπροστα το δικο μας δικιο τωρα.
Θεωρω οτι το συστημα των 4 7ωρων μαθηματων, θα κουρασει καθηγητες και μαθητες. Καλο θα ειναι να προκριθει ενα συστημα 5  μαθηματων πχ στη θετικη εκθεση, μαθηματικα, φυσικη και να επιλεγονται 2 εκ των αεππ,  χημεια, βιολογια αναλογα με το τι σχολες θελει ο μαθητης. Αυτο να συνοδευτει και απο καλο ΣΕΠ οπως και το που χρησιμευει το καθε μαθημα σαν γνωση.
Ολα αυτα ειναι μια γνωμη βεβαια και ειμαστε σε συζητηση με αλλο θεμα. Απλα σαν ολοκληρωση οσων συζηταμε.
Καλη συνεχεια σε ολους.

ilias_s

#58
@ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Δεν έχω τίποτα κατά των χημικών και της χημείας. Εννοείται πως είναι σημαντικό μάθημα για τους τομείς σπουδών που αφορά και πρέπει να υπάρχει στη θετική. Δεν θα ήταν σωστό να αντικατασταθεί από την Πληροφορική όπως δεν είναι σωστό και το αντίστροφο, αυτό που συμβαίνει τώρα!!!

Το παραπάνω παράδειγμα με την ανακοίνωση του Προέδρου της ΕΕΧ το έφερα για να δούμε τι σημαίνει το "δεν αφήνω ευκαιρία να πάει χαμένη!".


soc_h

Στο παρασκήνιο του θέματος, από το Υ.ΠΑΙ.Θ. υπήρχε πρόσθεση για τροποποίηση της ύλης. Το ΙΕΠ αρνήθηκε εγγράφως οποιαδήποτε αλλαγή στο συγκεκριμένο μάθημα.
Σωκράτης