Η διδασκαλία μέσα στο εργαστήριο...

Ξεκίνησε από stam12, 22 Οκτ 2016, 10:01:23 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stam12

Πάντως σε τμήματα με πάνω από 15 μαθητές η διδασκαλία του μαθήματος στο εργαστήριο δεν είναι κι η πιο εύκολη υπόθεση. Τι να πρωτοπρολάβει κανείς να κάνει; Μια γενική εισήγηση στο μάθημα για να υποψιάσει τους μαθητές; Παρουσίαση παραδείγματος στον πίνακα για να πάρουν "μπρος" οι ομάδες; Να τρέξει κατόπιν πάνω απ' την κάθε ομάδα για να υποστηρίξει τις προσπάθειες των μαθητών, να λύσει προβλήματα και να δώσει ιδέες; Ή να αντιμετωπίσει προβληματικές συμπεριφορές που τελικά δεν παύουν να υπάρχουν;  :(  Τι να πρωτοπρολάβει λοιπόν κανείς να κάνει απ' όλ' αυτά, όταν μάλιστα το μάθημα γίνεται και τις τελευταίες ώρες (7η συνήθως) που είναι μειωμένης διάρκειας και απόδοσης;

Κάποτε πάνω από ένα ορισμένο αριθμό μαθητών στα εργαστήρια δικαιολογούνταν και δεύτερος εκπαιδευτικός. Αυτό δεν ισχύει πια;
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

Laertis

Φυσικά και δεν ισχύει. Εδώ έχουμε χάσει ακόμα και το 3ωρο υποστήριξης εσύ θυμάσαι τα παλιά  "μεγαλεία". Πάλι καλά να λες που έχεις και το 2ωρο στην Α' Λυκείου ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

stam12

Τα παλιά "μεγαλεία" όμως είχαν τη λογική τους. Δεν ήταν ακριβώς "μεγαλεία" νομίζω, αλλά αυτό που θα 'πρεπε να γίνεται, δηλαδή το σωστό. Εγώ δε θα 'θελα να βλέπω να θυσιάζεται το σωστό στ' όνομα της κρίσης (ή δε ξέρω που αλλού) και να μην αντιδρώ αποδεχόμενος το "μη χείρον βέλτιστο". Το σωστό πρέπει να λέγεται, να προβάλλεται και να διεκδικείται. Θέλουμε να μαθαίνουν σωστά τα παιδιά γράμματα κι εμείς να εργαζόμαστε με φυσιολογικές συνθήκες, ή όχι;
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

ilias_s

#3
Παράθεση από: stam12 στις 23 Οκτ 2016, 08:02:28 ΜΜ
... Το σωστό πρέπει να λέγεται, να προβάλλεται και να διεκδικείται. Θέλουμε να μαθαίνουν σωστά τα παιδιά γράμματα κι εμείς να εργαζόμαστε με φυσιολογικές συνθήκες, ή όχι;

Δυστυχώς έχεις δίκιο και λέω δυστυχώς γιατί όσο και να λέμε το φυσιολογικό/σωστό αυτό που θα γίνει στο τέλος είναι αυτό που μας επιτρέπουν οι διαθέσιμοι πόροι. Σωστό; ΟΧΙ! Μάλλον "λύση" ανάγκης θα έλεγα. Να το πω καλύτερα? Ο σκοπός τους δεν είναι να λειτουργούμε καλά αλλά να φαίνεται πως λειτουργούμε...

Το να επιμένουμε να φωνάζουμε για το ποιο είναι το λογικό είναι και το τελευταίο που μας έχει απομείνει. Το μόνο που ελπίζω πως θα βγει από αυτό είναι να μη γίνει το "παράλογο" και "αυτονόητο".

Δεύτερος εκπ/κός δεν προβλέπεται πλέον (εδώ και λίγα χρόνια). Εδώ που υπηρετώ, και τα χρόνια (με τις παχιές αγελάδες) που προβλέπονταν, πρακτικά δεν υπήρχε γιατί όλοι φαίνονταν συμπληρωμένοι και κανείς δεν ήθελε να το ψάξει παραπάνω (γκρίνια για το πρόγραμμα, γκρίνια για τη διάθεση... γκρίνια ...γκρίνια).

Εμείς ζητάμε πολλά λογικά πράγματα αλλά πάντα τα αιτήματα προσκρούουν στο τυπικό ότι το τμήμα σπάει στους 28. Αν ψάξετε τη νομοθεσία θα δείτε πως δεν αναφέρεται ρητά πουθενά ο μέγιστος αριθμός μαθητών/υπολογιστή (το οποίο θα έπρεπε να είναι αυτονόητο!). Αλλαγή στην αλλαγή της νομοθεσίας καταλήγουμε να προβλέπεται (τυπικά) να έχεις 27άρι τμήμα σε εργαστήριο με ελάχιστους σταθμούς εργασία (λες και είμαστε το 1980). Και σα να μη φτάνει αυτό, αντί να διορθώνουμε τα λάθη,πάμε ένα βήμα παραπέρα και καταλήγουμε να αυξάνουμε το ωράριο και να κόβουμε ώρες για να μπορεί ο καθηγητής να καλύψει και 2ο και 3ο και 4ο σχολείο. Δηλαδή νομοθετούμε παράλογα πράγματα για να νομιμοποιούμε το λάθος..! Δουλειές του ποδαριού και το χειρότερο... η κοινωνία από κάτω χειροκροτεί (με το κλασσικό "ας δουλέψουν λίγο και οι δάσκαλοι/καθηγητές... 4 μήνες κάθονται!!!").

Μπες στο subforum του Δημοτικού να δεις πόσους στέλνουν σε ΔΣ χωρίς εργαστήριο... Εκεί φώναζε όσο θες..! ο νόμος λέει πως στο ΔΣ διδάσκονται ΤΠΕ ... πουθενά δε λέει πως για να γίνουν οι ΤΠΕ πρέπει να υπάρχει και εργαστήριο!!! Πάρε και κατάλαβε...