Προγραμματισμός στο Δημοτικό

Ξεκίνησε από Kalli, 05 Απρ 2015, 09:47:11 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Kalli

Καλημέρα σας,
Θα ήθελα να ζητήσω τη γνώμη σας για κατι.
Ειμαι καθηγήτρια πληροφορικης σε Δημοτικό και είδα οτι στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικης συμμετείχαν εκτός συναγωνισμού Δημοτικά σχολεία. Στο σχολειο μου διδάσκουμε logo στην 4η, scratch στην 5η και 6η και ρομποτική με lego mindstorms.
Επειδή σκέφτομαι να συμμετέχουμε του χρόνου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικης, ποια γλώσσα θα μου προτείνατε για δημοτικό; pascal or C?
Η οργανωτική ομάδα του διαγωνισμού προτείνει και C++.

Εσείς τι μου προτείνετε;

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

dski

Επειδή τα τελευταία χρόνια έχω κάποια εμπειρία με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, η προσωπική μου γνώμη είναι ότι στην παρούσα μορφή του είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθούν σε αυτόν παιδιά δημοτικού στο επίπεδο μιας ομάδας ή μιας τάξης. Πιθανότατα μπορεί κάποιος να εντοπίσει μεμονωμένους 12χρονους με κάποια έφεση ή ταλέντο στην αλγοριθμική και στον προγραμματισμό και να τους προετοιμάσει ατομικά αλλά δεν θα πρότεινα τη συμμετοχή ως δραστηριότητα για μια μεγαλύτερη ομάδα παιδιών.

Η εμπειρία μου από μαθητές γυμνασίου είναι πως ακόμη και αυτοί δυσκολεύονται να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν προγραμματιστικές έννοιες που απαιτεί η επίλυση των προβλημάτων που τίθενται. Και εξηγώ: Το φετινό πρόβλημα της Α' Φάσης (εδώ) δεν είναι ένα δύσκολο πρόβλημα και νομίζω ότι ακόμη και ένα παιδί δημοτικού μπορεί να το καταλάβει και να το λύσει όμως από εκεί μέχρι την κατασκευή ενός πραγματικού προγράμματος για συμμετοχή στο διαγωνισμό μεσολαβούν τόσες απαραίτητες γνώσεις που ακόμη και για μαθητές γυμνασίου δεν είναι ακριβώς τετριμμένες. Π.χ. για το εν λόγω πρόβλημα πρέπει οι μαθητές να έχουν διδαχθεί και να χρησιμοποιούν με άνεση και τις τρεις βασικές αλγοριθμικές δομές, να γνωρίζουν χειρισμό μεταβλητών, να γνωρίζουν τι είναι ο πίνακας και πως να τον χειρίζονται και σαν κερασάκι πρέπει να διδαχθούν και I/O μέσω αρχείου και να υλοποιήσουν τον αλγόριθμό τους σε μια "αληθινή" γλώσσα προγραμματισμού (γράφοντας κείμενο, χωρίς τουβλάκια, χρώματα και εικόνες, με αυστηρή σύνταξη κ.ο.κ.) Και φυσικά όλα αυτά είναι πολύ ωραία και καλά και οι μαθητές πραγματικά χαίρονται όταν τελικά βλέπουν αυτό που σκέφτηκαν με το μυαλό τους να εκτελείται από την Η/Υ και να βγάζει σωστά αποτελέσματα για οποιοδήποτε σύνολο δεδομένων αλλά η αίσθησή μου είναι πως όλο αυτό είναι πάρα πολύ για μαθητές δημοτικού.

Και φυσικά εδώ μιλάμε μόνο για το προγραμματιστικό κομμάτι θεωρώντας ότι το πρόβλημα της Α' Φάσης θα είναι αρκετά εύκολο. Αν εδώ μπει και η δημιουργία του αλγορίθμου τότε το πράγμα γίνεται ακόμη πιο δύσκολο (αν και τα προβλήματα της Α' φάσης είναι γενικά αντικειμενικά εύκολα, οι αλγόριθμοι επίλυσης αρκετών από αυτά δεν είναι ακριβώς τετριμμένοι για μαθητές γυμνασίου, πολλώ μάλλον για μαθητές δημοτικού).

Κοντολογίς δεν θα ήθελα να σε αποτρέψω αν θες να το δοκιμάσεις αλλά ξανασκέψου το. Αφού ασχολείστε με ρομποτική ίσως ο αντίστοιχος διαγωνισμός να σας ταιριάξει καλύτερα (αν και δεν έχω καμία εμπειρία από εκεί).

ΥΓ Παρεμπιπτόντως σήμερα το πρωί διεξαγόταν η τελική φάση του φετινού 27ου ΠΔΠ.

Kalli

Ευχαριστω παρα πολυ για την απάντηση σου και τον χρόνο σου!
Επειδη διδάσκω σε Δημοτικό δεκα χρονια και εχω κάνει πολυ σημαντική δουλειά στον προγραμματισμό απο την 3η ταξη, νομιζω πως μπορω να το κανω. Συμφωνώ πως πρεπει να δουλέψω με μία ομάδα παιδιών με έφεση στον προγραμματισμό και αυτο είχα στο μυαλό μου. Μια ομάδα που να εργαστεί έξτρα ώρες εκτός σχολείου. Αν κινηθώ σε αυτή τη βάση, ποια γλώσσα μου προτείνεις;

dski

Αφού για το διαγωνισμό πρέπει να επιλέξεις ανάμεσα στις τρεις γλώσσες (Pascal, C, C++) ή προσωπική μου γνώμη είναι να πας προς την Pascal. Αντιλαμβάνομαι τις αντιρρήσεις που μπορεί να έχει κάποιος απέναντι στην Pascal ως γλώσσα εισαγωγής στον προγραμματισμό το 2015 αλλά από τις τρεις γλώσσες μου φαίνεται η πιο κατάλληλη για μαθητές δημοτικού γιατί οι εντολές της φέρνουν πιο πολύ σε φυσική γλώσσα (έστω και αγγλικά) από τις δύο άλλες και η σχετικά αυστηρή της σύνταξη ίσως αρχικά παιδέψει τους μαθητές αλλά ίσως τους προστατέψει και από την "ελευθεριότητα" της C που δεν ξέρω αν είναι επιθυμητή σε αυτό το επίπεδο. Προσωπική γνώμη πάντα... Σε κάθε περίπτωση καλή επιτυχία!

mitsospap

#4
Και η C++ δεν ξέρω κατα πόσο χρησιμοποιείται πλέον. Απο αυτές τις 2 διαλέγω C++, σε καμία περίπτωση την παλαιολιθική pascal.
Συναδέλφισσα, ο στόχος της πληροφορικής στο δημοτικό δεν είναι να κάνουμε υπέρβαση με προγραμματισμό σε μικρές ηλικίες. Αλλα να τους μάθουμε ψηφιακή παιδεία και την χρήση των νέων τεχνολογιών στην ζωή. Ο προγραμματισμός είναι εξεζητημένο(δεν το θα το χρειάζονται όλα) και χρονοβόρο για να γίνει σωστά. Μπορεί να είναι optional και όχι σε όλα τα παιδιά.
->Επίσης δεν θα υπάρχει και συνέχεια στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και ότι κάνεις θα εξανεμιστεί...
Το scratch και το google blockly είναι υπεραρκετά.

dpa2006

Παράθεση από: mitsospap στις 26 Απρ 2015, 07:51:11 ΜΜ
Και η C++ δεν ξέρω κατα πόσο χρησιμοποιείται πλέον. Απο αυτές τις 2 διαλέγω C++, σε καμία περίπτωση την παλαιολιθική pascal.
Συναδέλφισσα, ο στόχος της πληροφορικής στο δημοτικό δεν είναι να κάνουμε υπέρβαση με προγραμματισμό σε μικρές ηλικίες. Αλλα να τους μάθουμε ψηφιακή παιδεία και την χρήση των νέων τεχνολογιών στην ζωή. Ο προγραμματισμός είναι εξεζητημένο(δεν το θα το χρειάζονται όλα) και χρονοβόρο για να γίνει σωστά. Μπορεί να είναι optional και όχι σε όλα τα παιδιά.
->Επίσης δεν θα υπάρχει και συνέχεια στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και ότι κάνεις θα εξανεμιστεί...
Το scratch και το google blockly είναι υπεραρκετά.

Συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτηση σου.
Παραθέτω ένα σχετικό άθρο,ανάμεσα στις αναφερόμενες Γλώσσες αναφέρεται και το pygame.

Kid-Friendly Programming Languages


Kid-Friendly Programming Languages     Email      With the right tools, anyone (even beginners who have never programmed anything before) can easily create their own animations, stories, video games, and other interactive programs. The key is finding the right programming language for your task and your level of experience.  The table can help you find just the right combination. So take a look at the table, decide what programming language is best for you, and give it a try.  You may be surprised at how quickly your creations take on a life of their own!
 
Programming Language/ Environment Operating System Download From Cost Use to Create Difficulty Level Additional Science Buddies Resources
Gamestar Mechanic

       
  • Windows
  • Mac
http://gamestarmechanic.com/ ?cid=scibud (use online)The basic version is free; advanced version is available via subscription.

       
  • Games
Beginners.
This is a simple way to introduce beginners to video-game design. No programming is involved. For an introduction to programming, choose another of the beginner packages.
GameMaker

       
  • Windows
  • Mac
http://www.yoyogames.com/The basic version is free; $40 for advanced version.

       
  • Games
  • Animations
Beginners and beyond.
It's easy and simple for beginners, but it has enough complexity and options for more experienced programmers. This is a good place for beginners to start before graduating to Kodu and Pygame.
GameMaker User Guide
Scratch

       
  • Online, any platform
http://scratch.mit.edu/Free

       
  • Interactive stories
  • Animations
  • Games
  • Music
  • Art
Beginners and beyond.
Easy and simple for beginners, Scratch features enough complexity and options for more experienced programmers. Straightforward and fun enough for even early elementary school students, it's a good starting place before graduating to StarLogo TNG and Pygame.
Storytelling Alice

       
  • Windows
http://www.alice.org/kelleher/ storytelling/index.htmlFree

       
  • Interactive stories
  • Animations
  • Games
Beginners and beyond.
This is especially good for users who want to make animated stories. It's also a good place for beginners to start before graduating to the more advanced Alice.
Alice

       
  • Linux
  • Mac
  • Windows
http://www.alice.orgFree

       
  • Interactive stories
  • Animations
  • Games
Intermediate and beyond.
It's slightly more complex to use than Storytelling Alice but has far more options.
Kodu Game Lab

       
  • Windows (graphics card requirements are strict)
  • Xbox 360
http://fuse.microsoft.com/kodu/ (Windows)  or the Xbox Marketplace in the Indie Games channel (Xbox 360)Free for PC, $5 for Xbox 360

       
  • Games
Intermediate and beyond.
StarLogo TNG

       
  • Linux
  • Mac
  • Windows
http://education.mit.edu/ drupal/starlogo-tngFree

       
  • Simulations
  • Models
  • Games
Intermediate and beyond.
It's especially good for making complex real-world simulations.
Pygame

       
  • Linux
  • Mac
  • Windows
  • Several mobile phone platforms
http://pygame.org/ download.shtml Free

       
  • Games
  • Multimedia programs
Advanced.
This is appropriate for users with some programming experience or a dedication to learning on their own. Trying one of the beginner/intermediate languages first or taking a programming class is advised.  Pygame is a game-centric version of  Python, a more general programming language.
Not sure how to turn a love of games or programming into a science project? The Science Buddies guide on Tips and Resources for Making Video and Computer Games has more information about using video games in science fair projects. The guide also lists a number of other places you can show off the games you make.  Additional Project Ideas can be seen in the Video & Computer Games and the Computer Science sections of this website.
Teachers, parents, and other educators interested in using video games and animations for educational purposes can find more useful tips in the Resources for STEM Education Through Video Game and Animation Creation.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

bugman

#6
Να διαφημίσω τη δωρεάν γλώσσα μου  που είναι στα Ελληνικά; Την έχω δοκιμάσει με μαθητές τετάρτης δημοτικού και την έχουν βρει φανταστική. Κύρια για απλούς λόγους όπως ότι ο κάθε μαθητής χρησιμοποιεί το χρώμα φόντου της αρεσκείας του!
Χρησιμοποιήσαμε μεταβλητές για να φτιάξουμε το μάντεψε έναν αριθμό.. Φτιάξαμε ένα τμήμα που ζωγραφίζει ένα πιόνι με κύκλο και πολύγωνα χρησιμοποιώντας δύο παραμέτρους, μία για το χρώμα και μια για το μέγεθος, και φτιάξαμε ένα τμήμα που ζωγραφίζει μια σκακιέρα με νούμερα και γράμματα στο πλάι όπως πρέπει, και μάλιστα είδαμε πώς μία μεταβλητή αλλάζει το μέγεθος στη σκακιέρα και στα πιόνια. Φέτος θα φτιάξουμε και την βασίλισσα, το βασιλιά. Προς το παρόν έχουμε τα πιόνια και τους πύργους.
Με το περιβάλλον της Μ2000 κάθε παιδί βλέπει το όνομά του, ως χρήστης και έχει το φάκελό του με τα δικά του προγράμματα. Η γλώσσα περιορίζει την πρόσβαση σε αρχεία όταν χρησιμοποιεί χρήστη άλλο από τον κύριο.
Αυτό το καιρό ετοιμάζω το αγγλικό εγχειρίδιο αλλά σύντομα θα έχω και το Ελληνικό. Η γλώσσα έχει ενσωματωμένη βοήθεια πχ γράφει κανείς Βοήθεια Τύπωσε και βλέπει στα Ελληνικά παραδείγματα χρήσης.
Η γλώσσα τρέχει σε Windows. Μπορεί να τρέξει και σε virtualbox σε Linux. Δείτε   εδώ


dpa2006

Ευχαριστώ για την διαφήμιση,αν και την είχα συναντήσει παλαιότερα (8 χρόνια πίσω) την είχα λησμονήσει... :(
Εξαιρετική και πάλι ευχαριστώ για την υπενθύμιση. :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

bugman

Τώρα  μιλάμε για την 8η έκδοση, με κλάσεις. Χθες  έβαλα κώδικα για μετατροπή bitmap σε jpg, ώστε όσο το δυνατόν ο κώδικας να μην βασίζεται σε εξωτερικές βιβλιοθήκες dll οι οποίες σε νεότερα λειτουργικά να έχουν πρόβλημα. Ο κώδικας της Μ2000 είναι ελεύθερος με gnu άδεια χρήσης, 3, 2007. Έχω καταργήσει όλες τις έτοιμες φόρμες και έχω δικές μου που σε όλα τα Windows βγαίνουν ίδιες και έχουν τη ιδιότητα να μεγεθύνονται όταν τις τραβάμε από το κάτω δεξιό άκρο. Περιλαμβάνει  φόρμα ρυθμίσεων, επιλογή φακέλου, επιλογή αρχείου, επιλογή γραμματοσειράς, χρώματος, επιλογή αρχείου εικόνες με προεπισκόπηση, μηνύματος, εισαγωγής,   ακόμα και το αναδυόμενο μενού με το δεξί κλικ. Επίσης χρησιμοποιώ δικό μου textbox και  edit box. Όλα τα στοιχεία ελέγχου  είναι ακριβώς ένα στοιχείο χρήστη με προσθήκη πάνω σε αυτό λειτουργικότητας....(αυτή είναι η δύναμη της vb6).
υπάρχει language definition στα αγγλικά.   Συμπληρώνω πίνακα εντολών στο παράρτημα και μετά το φτιάχνω και στα Ελληνικά. Οπότε λίγη υπομονή.
Δοκιμάστηκε σε Windows 10 και τρέχει καλά. Σε Linux  είναι προτιμότερο να τρέξει μέσω virtualbox, ακόμα και σε XP. ( το ελάχιστο).

DUCA999

Καλημέρα και Καλή Χρονιά σε όλους...