Καλό Βοηθητικό βιβλίο και οργάνωση της ύλης

Ξεκίνησε από despoina, 24 Σεπ 2012, 04:31:04 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

despoina

Καλησπέρα σας! Επειδή είμαι νέα καθηγήτρια, θα ήθελα τη βοήθειά σας αρχικά με το πώς πρέπει να διδάξω το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών". Γενικά, αυτό που συνηθίζεται στα Λύκεια είναι η σειριακή ή η σπεροειδής διδασκαλία; Γιατί διδάσκω σε φροντιστήριο και θέλω να συμβαδίζω την ύλη του σχολείου όσο γίνεται...Ακόμα, έχω ένα βοηθητικό βιβλίο από παλιά. Μου φαίνεται όμως άτακτα οργανωμένο, με αποτέλεσμα να με μπερδεύει. Θα μπορούσατε να μου προτείνετε ένα καλό βοηθητικό βιβλίο ,που να είναι έτσι οργανωμένο ώστε να ταυτίζεται με το πώς εσείς προτείνετε να διδάξω το μάθημα; Θα με ενδιέφερε να είχε πολλές ασκήσεις με τις απαντήσεις τους στο πίσω μέρος και πολλά λυμένα παραδείγματα. Και φυσικά να περικλείει μόνο την ύλη που θα εξεταστεί στις Πανελλήνιες. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και πολλά συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας!Βοηθάτε πολύ κόσμο!  :)

twisted

Καλησπέρα, καλως ήρθες και καλά κουράγια!!!!  :D

Δέσποινα είτε έτσι είτε αλλιώς βάση της δομής που έχει το μάθημα μας ακολουθείς την σπειροειδή προσέγγιση αν σκεφτείς ότι κάθε νέο κεφάλαιο που διδάσκεις χρησιμοποιεί / βασίζεται και στα προηγούμενα.

Τώρα για το βοήθημα που λες του Ντζιού μου κάνει εντύπωση αυτό που λες ότι σε μπερδεύει. Και εγώ όταν ξεκίνησα να κάνω το μάθημα πριν 5 χρόνια με αυτό ξεκίνησα και με του Τσιωτάκη.
Από πέρσι έχω πάρει και του Δουκάκη και του Καρκαμάνη τα οποία έχουν και αυτά πάρα πολύ υλικό.

Πιστεύω ότι με αυτά τα 4 βοηθήματα, το στέκι (βεβαίως), τα θέματα προηγουμένων ετών και το τετράδιο του μαθητή είσαι καλυμένη πλήρως!!!

ΥΓ (όχι προς εσένα Δέσποινα): Αλήθεια πότε θα βγει ο Β' τόμος κύριε Δουκάκη;;;  ::)

gpapargi

Καλημέρα

Επειδή τουλάχιστον ο Ντζιός, ο Τσιωτάκης, ο Δουκάκης και ο Καρκαμάνης (και πιθανόν και άλλοι συγγραφείς βοηθημάτων) είναι ενεργά μέλη στο στέκι, για ευνόητους λόγους αποφεύγουμε να πούμε «το τάδε βοήθημα είναι καλύτερο από το άλλο»  :)

Η άποψή μου είναι να κάνεις μια βόλτα σε κάποιο βιβλιοπωλείο που τα έχει όλα (  πχ ο εκδοτικός οίκος Σαββάλα στη Ζωοδόχου πηγής στην Αθήνα τα έχει όλα), να κάτσεις σε ένα τραπεζάκι (δίνουν καφέ και πορτοκαλάδα αν θέλεις) και να τα τσεκάρεις όλα ένα προς ένα. Έτσι θα δεις ποιο σου ταιριάζει περισσότερο για τη δουλειά που το θέλεις. Δώσε χρόνο και τσέκαρέ τα όλα, ως προς το περιεχόμενο, τη δομή και το format τους.

despoina

Καλημέρα! Γενικά είναι καλό βοήθημα το συγκεκριμένο, απλά με μπερδεύει λίγο ως προς την την ταξινόμηση της ύλης! Μάλλον θα πάω στην Αθήνα, εκεί που μου είπες που τα έχει όλα!

Ευχαριστώ πάρα πολύ!

despoina

Ακόμα, επειδή δεν το ήξερα ότι οι συγγραφείς είναι και μέλη στο forum, αισθάνομαι άσχημα που ανέφερα τα ονόματά τους γιατί πραγμτικά είναι ένα πολύ καλό βιβλίο. Απλά στον τρόπο που ήταν χωρισμένες οι ενότητές του βρήκα κάποια δυσκολία (π.χ. έχει αλγόριθμο + πρόγραμμα μαζί σε μία ενότητα).

Για τον παραπάνω λόγο τροποποίησα το αρχικό μου μήνυμα. Παρακαλώ και τα άλλα μέλη που μου απάντησαν να σβήσουν αναφορές των ονομάτων των συγγραφέων.

Ευχαριστώ πολύ!

Σπύρος Δουκάκης

Δέσποινα,

για το θέμα της παράλληλης διδασκαλίας ψευδογλώσσας και ΓΛΩΣΣΑΣ έχει διεξαχθεί έρευνα, η οποία ανέδιξε ότι σε 857 καθηγητές/τριες που διδάσκουν το μάθημα το 52% ολοκληρώνει τις αλγοριθμικές δομές και τις δομές δεδομένων και στη συνέχεια διδάσκει ΓΛΩΣΣΑ. Οι λόγοι για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν την διδασκαλία με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είναι διάφοροι.

Περισσότερα μπορείς να βρεις στο κεφάλαιο: Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον: Εμπειρική έρευνα σε εκπαιδευτικούς που υπάρχει στο βιβλίο: Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον. Στο βιβλίο αυτό μπορείς να βρεις απαντήσεις και σε άλλα ζητήματα που σχετίζονται με το μάθημα.

Δουκάκης, Σ., Κοίλιας, Χ., Αδαμόπουλος, Ν., Στέργου, Σ., Τσιωτάκης, Π., & Ψαλτίδου, Α. (2010). Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον: Εμπειρική έρευνα σε εκπαιδευτικούς, στο Δουκάκης Σ. (Επιμ.) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον, Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ), Αθήνα, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, σελ. 17-66.

Παράθεση από: despoina στις 24 Σεπ 2012, 04:31:04 ΜΜ
Καλησπέρα σας! Επειδή είμαι νέα καθηγήτρια, θα ήθελα τη βοήθειά σας αρχικά με το πώς πρέπει να διδάξω το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών". Γενικά, αυτό που συνηθίζεται στα Λύκεια είναι η σειριακή ή η σπεροειδής διδασκαλία; Γιατί διδάσκω σε φροντιστήριο και θέλω να συμβαδίζω την ύλη του σχολείου όσο γίνεται...Ακόμα, έχω ένα βοηθητικό βιβλίο από παλιά. Μου φαίνεται όμως άτακτα οργανωμένο, με αποτέλεσμα να με μπερδεύει. Θα μπορούσατε να μου προτείνετε ένα καλό βοηθητικό βιβλίο ,που να είναι έτσι οργανωμένο ώστε να ταυτίζεται με το πώς εσείς προτείνετε να διδάξω το μάθημα; Θα με ενδιέφερε να είχε πολλές ασκήσεις με τις απαντήσεις τους στο πίσω μέρος και πολλά λυμένα παραδείγματα. Και φυσικά να περικλείει μόνο την ύλη που θα εξεταστεί στις Πανελλήνιες. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και πολλά συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας!Βοηθάτε πολύ κόσμο!  :)

Σπύρος Δουκάκης

Παράθεση από: twisted στις 25 Σεπ 2012, 01:54:50 ΠΜ
ΥΓ (όχι προς εσένα Δέσποινα): Αλήθεια πότε θα βγει ο Β' τόμος κύριε Δουκάκη;;;  ::)

Έρχεται με πολλές εκπλήξεις...

P.Tsiotakis

Του Τσιωτάκη είναι λίγο παλιό πια (έκδοση 2008)
ο Αρβίλογλου ντεμοντέ
και η Τενεούπολη απορροφήθηκε από την Κόρινθο στον Καλλικράτη

  :D  :o

Καλή χρονιά

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: gpapargi στις 25 Σεπ 2012, 09:55:39 ΠΜ
Καλημέρα

Η άποψή μου είναι να κάνεις μια βόλτα σε κάποιο βιβλιοπωλείο που τα έχει όλα (  πχ ο εκδοτικός οίκος Σαββάλα στη Ζωοδόχου πηγής στην Αθήνα τα έχει όλα), να κάτσεις σε ένα τραπεζάκι (δίνουν καφέ και πορτοκαλάδα αν θέλεις) και να τα τσεκάρεις όλα ένα προς ένα. Έτσι θα δεις ποιο σου ταιριάζει περισσότερο για τη δουλειά που το θέλεις. Δώσε χρόνο και τσέκαρέ τα όλα, ως προς το περιεχόμενο, τη δομή και το format τους.

Η παραπάνω πρόταση την οποία θέσε ο Γιώργος είναι η αυτή η οποία πρέπει να εφαρμόζει ο καθένας όταν θέλει να αγοράσει ένα βοήθημα.
Ολα τα σύγχρονα βοηθήματα γράφουνε τα ίδια πράγματα,  παρουσιάζοντας τα με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με την αντίληψη και την προσέγγιση του κάθε συγγραφέα.
Οπότε θεωρώ πως η σωστή κίνηση ενός καθηγητή, πριν προβεί στην αγορά ενός βοηθήματος, είναι να κάθετε να βλέπει ένα μεγάλο αριθμό βοηθημάτων και στο τέλος ο ίδιο να κατασταλάξει σε ένα ή δυο ανάλογα με το πιο ταιριάζει καλύτερα στον δικό του τρόπο διδασκαλίας.

best_teacher

#9
Δουκάκης ήταν το πρώτο μου βοήθημα το οποίο χρησιμοποιώ ακόμα...!
Το βιβλίο που θεωρώ καταπληκτικο είναι Φώτης Λαζαρίνης. Τέλειο με πάρα πολλές ασκήσεις..
και φυσικά θα ήμουν αχάριστη αν δεν έλεγα οτι στηρίζεται η διδασκαλία μου σε ασκήσεις του τσιωτάκη...

Gnirut

Επίσης όπως διαφάνηκε από πρόσφατο post
alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=4903

και ο ΚΒΣ αποτελεί πλέον ένα πολύ καλό βοήθημα...

Γιώργος Παπαδόπουλος

Μέχρι και πέρυσι χρησιμοποιούσα τα βοηθήματα που αναφέρατε αλλά εδώ και 1,5 χρόνο χρησιμοποιώ το βοήθημα του Κ. Καρκαμάνη ( το οποίο κυκλοφόρησε νομίζω πριν από 1,5 χρόνο) καθώς θωρώ ότι είναι πιο πλήρες, στηρίζεται στη νέα ύλη, είναι ανανεωμένο, με ασκήσεις που είναι  πιο κοντά στο πνέυμα των πανελληνίων εξετάσεων όπως αυτό έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια,  αλλά και το πολύ οικονομικό.