Γενικό Λύκειο > Γενικά

Τι πρέπει να γίνει με τα μαθήματα μας στο ΛΥΚΕΙΟ???

<< < (2/4) > >>

pgrontas:
Θα συμφωνήσω σε όλα με τους προλαλήσαντες εκτός από αυτό που αφορά την τεχνολογία επικοινωνιών.
Το συγκεκριμένο μάθημα το θεωρώ αρκετά παρεξηγημένο. Αυτό οφείλεται πιθανότατα στο απαράδεκτο βιβλίο.
Ένα τέτοιο μάθημα όμως έχει σημαντική θέση στο Λύκειο. Δεν μπορεί ο μαθητής να τελειώνει το σχολείο και να θεωρεί ότι το τηλέφωνο και οι υπόλοιπες συσκευές είναι black box, να έχει δηλαδή την αντίληψη που έχουν οι γιαγιάδες μας για τις συγκεκριμένες συσκευές.

Επιπλέον πόσα ωραία πράγματα σε σχέση με πληροφορική μπορεί κανείς να πει σε ένα τέτοιο μάθημα:
κωδικοποίηση, διόρθωση σφαλμάτων, για να μην επεκταθούμε στα κινητά.Επιπλέον μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μια ωραιότατη εισαγωγή στο internet και στα δίκτυα.

Η δική μου άποψη (η ζωγραφιά στην άμμο στην παρούσα φάση, όπως ωραία είπε ο συνάδελφος) είναι ότι ένα αναλογο μάθημα με οπωσδήποτε αναβαθμισμένο βιβλίο θα έπρεπε να αντικαταστήσει την άχρηστη τεχνολογία της Α' Λυκείου (αλήθεια ξέρετε ότι σε αυτήν πολλοί τεχνολογοι βάζουν στα παιδιά ασκήσεις για τους υπολογιστές) και βέβαια η ΑΕΠΠ να πάει στην Β και Γ Λυκείου. Και φυσικά η Πληροφορική στο Γυμνάσιο να είναι οπωσδήποτε 2ωρο την βδομάδα για τους μαθητές.


ntzios kostas:
Θα συμφωνήσω και εγώ με τον qgronta σχετικά με την τεχνολογία επικοινωνιών, το οποίο το θεωρώ ένα από τα πιο αξιόλογα μαθήματα αν και δεν το βοηθάει το βιβλίο. Μπορεί το μάθημα αυτό να είναι άσχετο με τις Πανελλήνιες αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι τα μαθήματα του σχολείου είναι χρήσιμα μόνο αν εξετάζονται πανελλαδικώς. Το συγκεκριμένο μάθημα είναι το μοναδικό μάθημα του σχολείου που σου εξηγεί έστω επιφανειακά πως δουλεύουν κάποιες χρήσιμες συσκευές των ημερών μας. Αν το βιβλίο ανανεωνόταν θα μπορούσε να προσφέρει ακόμα περισσότερα σχετικά με την τεχνολογία.

Η γνώμη μου σχετικά με την ΑΕΠΠ είναι ότι θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος το τι διδάσκουν οι καθηγητές. Αν είναι ικανοί να πάρουν στην πλάτη τους μαθητές και να τους προετοιμάσουν για τις Πανελλήνιες. Πολλοί από εμάς (και δεν μιλάω για τα άτομα από το στέκι που το ψάχνουν τουλάχιστον) δεν έχουμε καταλάβει πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος μας σε ένα παιδί που δεν έχει τα χρήματα να πάει φροντιστήριο. Απλά ξέρουμε να βαθμολογούμε τους μαθητές μας. Φέτος έγιναν καταλήψεις, πολλές ώρες χαμένες. Τι έγινε με αυτές τις ώρες; Αυτοί που βάλανε θέματα το λάβανε υπόψη τους;   Ακόμα και εμείς λέμε ότι έπρεπε να βάλουν πιο δύσκολα θέματα. Μήπως κάνουμε λάθος; Μήπως έτσι όπως κύλησε η χρονιά έπρεπε να εστιάσουν περισσότερο στην θεωρία και λιγότερο στις ασκήσεις, αφού αυτές δεν δουλεύτηκαν όσο έπρεπε στην τάξη;



Τέλος κάτι ακόμα για το μάθημα της ΑΕΠΠ. Και εγώ συμφωνώ ότι έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον άλλη μία χρονιά όχι όμως εις βάρος της τ. επικοινωνιών. Επίσης θα έπρεπε να είναι 3 ώρες στην Γ΄λυκείου και να βρίσκεται ως επιλογή και στην θετική κατεύθυνση για όποιον ήθελε να ακολουθήσει αντίστοιχους κλάδους. Αυτά όμως είμαι σίγουρος ότι τα γνωρίζει και το υπουργείο, αλλά δεν μπορεί να το υλοποιήσει, γιατί θα πρέπει να κάνει αναπροσαρμογή ωρών, που σημαίνει ότι πρέπει να κόψει ενδεχομένως φιλολογικές ώρες (τι να τους κάνει μετά τόσους φιλόλογους) και να τις δώσει στους πληροφορικούς (μεγάλος βραχνάς για το υπουργείο οι καινούργιες προσλήψεις).   

Συμπερασματικά θα έλεγα ότι η παιδεία μας είναι ένα μεγάλο μπάχαλο. Είναι τέτοια τα συμφέροντα που κανείς δεν μπορεί να κάνει κάτι, γιατί φοβάται την καρέκλα του. Γιατί αναρωτιέμαι είναι τόσο δύσκολο να δει κάποιος ότι σε σχολές πληροφορικής περνάει κάποιος με χημεία και όχι με πληροφορική; Είναι δύσκολο να δει κάποιος ότι μπαίνει σχολές όπως το χημικό χωρίς να κάνεις χημεία; Είναι δύσκολο να δει κάποιος ότι το μάθημα μαθηματικών της γενικής είναι σχεδόν ίδιο με της κατεύθυνσης και θα μπορούσαν να βάλουν κάτι άλλο στη θέση του τουλάχιστον για τα παιδιά της θετικής-τεχνολογικής κατεύθυνσης; Είναι δύσκολο να καταλάβουν ότι το ΑΟΔΕ είναι καθαρά ένα ποίημα της τεχνολογικής κατεύθυνσης; Και τέλος είναι δύσκολο να καταλάβει ότι το σχέδιο για σχολές αρχιτεκτονικής δεν έπρεπε να εξετάζεται πανελλαδικώς υπό το πρίσμα της δωρεάν εκπαίδευσης;

Συνάδελφοι Ευχαριστώ 

p-p:

--- Παράθεση από: ntzios kostas στις 10 Ιουλ 2008, 03:00:23 μμ ---Θα συμφωνήσω και εγώ με τον qgronta σχετικά με την τεχνολογία επικοινωνιών, το οποίο το θεωρώ ένα από τα πιο αξιόλογα μαθήματα αν και δεν το βοηθάει το βιβλίο. Μπορεί το μάθημα αυτό να είναι άσχετο με τις Πανελλήνιες αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι τα μαθήματα του σχολείου είναι χρήσιμα μόνο αν εξετάζονται πανελλαδικώς. Το συγκεκριμένο μάθημα είναι το μοναδικό μάθημα του σχολείου που σου εξηγεί έστω επιφανειακά πως δουλεύουν κάποιες χρήσιμες συσκευές των ημερών μας. Αν το βιβλίο ανανεωνόταν θα μπορούσε να προσφέρει ακόμα περισσότερα σχετικά με την τεχνολογία.

--- Τέλος παράθεσης ---

Συμφωνώ, προερχόμενος και απο πολυτεχνική σχολή, ότι το μάθημα της τεχνολογίας επικοινωνιών έχει μεγαλύτερη σχέση με την τεχνολογική κατεύθυνση απο ότι ίσως και η ίδια η πληροφορική που είναι πιο κοντά στην θετική κατεύθυνση. Αλλά να υπάρχει βιβλίο τεχνολογίας επικοινωνιών και όχι της ιστορίας της τεχνολογίας επικοινωνιών. Επίσης όσο ασύνδετη είναι η ΑΕΠ στην Γ Λυκείου είναι και η Τεχνολογία Επικοινωνιων στην Β. Με την έννοια ότι εφόσον είναι μάθημα κατεύθυνσης θα έπρεπε να είναι και στις πανελλήνιες την επόμενη χρονιά. Για φανταστείτε μια τεχνολογική κατεύθυνση με Τεχνολογία Επικοινωνιών και ΑΕΠ και στην Β και στην Γ Λυκείου και μια θετική κατεύθυνση με ΑΕΠ.....
(Imagination will often carry us to worlds that never were. But without it we go nowhere. - Carl Sagan)


--- Παράθεση από: ntzios kostas στις 10 Ιουλ 2008, 03:00:23 μμ ---Η γνώμη μου σχετικά με την ΑΕΠΠ είναι ότι θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος το τι διδάσκουν οι καθηγητές. Αν είναι ικανοί να πάρουν στην πλάτη τους μαθητές και να τους προετοιμάσουν για τις Πανελλήνιες. Πολλοί από εμάς (και δεν μιλάω για τα άτομα από το στέκι που το ψάχνουν τουλάχιστον) δεν έχουμε καταλάβει πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος μας σε ένα παιδί που δεν έχει τα χρήματα να πάει φροντιστήριο. Απλά ξέρουμε να βαθμολογούμε τους μαθητές μας. Φέτος έγιναν καταλήψεις, πολλές ώρες χαμένες. Τι έγινε με αυτές τις ώρες; Αυτοί που βάλανε θέματα το λάβανε υπόψη τους;   Ακόμα και εμείς λέμε ότι έπρεπε να βάλουν πιο δύσκολα θέματα. Μήπως κάνουμε λάθος; Μήπως έτσι όπως κύλησε η χρονιά έπρεπε να εστιάσουν περισσότερο στην θεωρία και λιγότερο στις ασκήσεις, αφού αυτές δεν δουλεύτηκαν όσο έπρεπε στην τάξη;

--- Τέλος παράθεσης ---

Πολύ δύσκολο να γίνεις έλεγχος σε κάθε καθηγητη ξεχωριστά. Εϊμαστε μια τελείως ανομοιογενής ομάδα και επίσης αν γίνει έλεγχος πες μου ποιός θα τον κάνει. Θα μπλέξουμε στα συνδικαλιστικά μετά και θα χάσουμε την μπάλα...



--- Παράθεση από: ntzios kostas στις 10 Ιουλ 2008, 03:00:23 μμ ---Τέλος κάτι ακόμα για το μάθημα της ΑΕΠΠ. Και εγώ συμφωνώ ότι έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον άλλη μία χρονιά όχι όμως εις βάρος της τ. επικοινωνιών. Επίσης θα έπρεπε να είναι 3 ώρες στην Γ΄λυκείου και να βρίσκεται ως επιλογή και στην θετική κατεύθυνση για όποιον ήθελε να ακολουθήσει αντίστοιχους κλάδους. Αυτά όμως είμαι σίγουρος ότι τα γνωρίζει και το υπουργείο, αλλά δεν μπορεί να το υλοποιήσει, γιατί θα πρέπει να κάνει αναπροσαρμογή ωρών, που σημαίνει ότι πρέπει να κόψει ενδεχομένως φιλολογικές ώρες (τι να τους κάνει μετά τόσους φιλόλογους) και να τις δώσει στους πληροφορικούς (μεγάλος βραχνάς για το υπουργείο οι καινούργιες προσλήψεις).   

--- Τέλος παράθεσης ---

Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες αλλά εγώ είμαι πιο αισιόδοξος. Τα πάντα μπορούν να αλλάξουν. Πριν 10 χρόνια δεν υπήρχε μάθημα πληροφορικής στο σχολείο και τώρα υπάρχει έτσι όπως είναι. Στα επόμενα 10 χρόνια μπορεί να πάρει η πληροφορική την θέση που της αξίζει στο δημόσιο σχολείο. Πρέπει να το πιστέψουμε και να παλέψουμε για αυτό!

p-p
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών (Α.Π.Θ.)

gfoustan:
Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις των συναδέλφων σχετικά με τις ώρες και αλλά τι μαθήματα
να διδάσκονται τελικά στο Λύκειο....
Το 1993 οι δικαστικοί αγώνες που έγιναν απο αποφοίτους του τμήματος Επιστήμης Η/Υ του Πανεπιστημίου Κρήτης (και άλλων σχολών) άνοιξαν τις πόρτες για διορισμό πολλών συναδέλφων αποφοίτων τμημάτων πληροφορικής......από τότε νομίζω καμία σοβαρή παρέμβαση δεν έχει γίνει από οποιοδήποτε σύλλογο όσον αφορά την πληροφορική στην Εκπαίδευση αλλά ούτε και από τους ΠΛΗΝΕΤ οι οποίοι έχω την εντύπωση ότι αδρανούν....τι προτείνεται να κάνουμε??? πρέπει κάτι να γίνει....!
Στο εκπαιδευτικό συνένδριο της ΟΛΜΕ στα Χανιά κατέθεσα τις παρακάτω προτάσεις που πιστεύω...σίγουρα πήγαν στο 'καλάθι' των αχρήστων......
Σε συντομία:
1.τα μαθήματα  Εφαρμογές  -  Πληροφορικής  και  Υπολογιστών (Α' και Β' Λυκείου) και Πολυμέσα Δίκτυα (Γ'Λυκείου) πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά πλέον στο Λύκειο να έχουν εργαστηριακή φύση και να αξιολογούνται κανονικά μια και οι γνώσεις που προσφέρονται είναι απολύτως απαραίτητες για τους αυριανούς πολίτες του 21ου αιώνα. Νομίζω ότι δεν θα πρέπει να αποφοιτά μαθητής από σχολείο γενικής παιδείας και να μην γνωρίζει π.χ να συντάξει ένα βιογραφικό ή μια επιστολή στον Η/Υ, να μπορεί να χειρίζεται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή να μπορεί να αναζητήσει και να αξιολογήσει τις πληροφορίες που του παρέχονται από το Διαδίκτυο αλλά και τους κινδύνους που ελοχεύουν και πολλά άλλα ανέξάρτητα από την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει (θεωρητική, θετική).
2.Το Μάθημα Τεχνολογία Επικοινωνιών θα πρέπει να μετονομαστεί σε Τεχνολογία Πληροφορικής - Επικοινωνιών να έχει θεωρητική φύση και να πραγματεύεται σύγχρονα θέματα τεχνολογίας με τα οποία έρχεται σε επαφή καθημερινά ο μαθητής - πολίτης ώστε  να γνωρίζει  τις βασικές αρχές λειτουργίας τους και όχι να είναι απλώς χρήστης τους. Επίσης, το αναχρονιστικό και ξεπερασμένο από τις εξελίξεις βιβλίο πρέπει επιτέλους να αντικατασταθεί.
3.Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον (τεχνολογικής κατεύθυνσης-Γ' Λυκείου-Πανελλαδικά Εξεταζόμενο) θα πρέπει να γίνει 4 ώρες (2 ώρες εργαστήριο) ώστε ο μαθητής να εφαρμόζει στην πράξη όσα διδάσκεται μια και δεν νοείται μάθημα προγραμματισμού Η/Υ να διδάσκεται μόνο στην τάξη....επίσης η διδασκαλία του πρέπει να επεκταθεί οπωσδήποτε και στην Θετική Κατεύθυνση επειδή μεταξύ άλλων οι γνώσεις που αποκομίζει ο μαθητής είναι απαραίτητες για την μετέπειτα φοίτηση του σε Ανώτατες/τερες Σχολές που ασχολούνται με την τεχνολογία (π.χ διάφορες πολυτεχνικές σχολές και όχι μόνο) και στις οποίες έχουν πρόσβαση και οι φοιτώντες στην θετική κατεύθυνση. Είναι  γνωστό  ότι  τα  παιδιά  που  θα περάσουν  σε  τέτοιες σχολές μέσω της Θετικής κατεύθυνσης καταφεύγουν συχνά σε ιδιαίτερα μαθήματα προγραμματισμού προκειμένου να μάθουν αυτά που θα τους είχε προσφέρει το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών.

Με Εκτίμηση
Γιώργος Φουστανάκης

veni:

--- Παράθεση από: gpapargi στις 10 Ιουλ 2008, 09:24:08 πμ ---...
Πάλι καλά που υπάρχει και το forum και αυτοί που βάζουν τα θέματα δεν ακούν μόνο τη γνώμη των «πολιτικών». Είναι αναγκασμένοι πλέον να ακούν και τη γνώμη των συναδέλφων τους. Ας διαλέξουν με ποιους θέλουν τα έχουν καλά και ποια γνώμη βαραίνει περισσότερο. Του δάσκαλου/επιστήμονα ή του πολιτικού; Και μια που το αναφέραμε… ας προβληματιστούν και για το ποια είναι η αληθινή άποψη του πολιτικού για αυτόν που τελικά ενδίδει στις πιέσεις του. Δε νομίζω να του δώσει κάποιο χαρακτηρισμό διαφορετικό από αυτόν του «υποτακτικού».

--- Τέλος παράθεσης ---

Συνονόματε συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Η μεγάλη γάγγραινα της εκπαίδευσης είναι οι βολεμένοι πολιτικοί-συνδικαλιστές! που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το πολιτικό όφελος.

Θέλω όμως να αναφερθώ και στους σχολικούς συμβούλους

Οι σχολικοί σύμβουλοι που βρίσκονται; Ποιο είναι το έργο τους; Να στελνουν emails αρχή και τέλος της χρονιάς;

Ως μάχιμος καθηγητής πληροφορικής και όχι πίσω από γραφεία περιμένω κάποια στήριξη - βοήθεια από τους σχολικούς συμβούλους μας. Πρέπει ή δεν πρέπει το σύνολο των σχολικών συμβούλων να διαμορφώσουν ένα κοινό άξονα αιτημάτων προτάσεων τις οποίες και θα διεκδικούμε όλοι μαζί;

Το ώριμο φρούτο! Μα καλά ακόμα ψαχνόμαστε και δεν ξέρουμε τι θέλουμε να αλλάξει στον κλάδο μας;
Λαμβάνω ακόμη mail που ζητάνε ιδέες και γνώμες για το μέλλον του κλάδου και των μαθημάτων του. ΕΛΕΟΣ κύριοι.
Η δική σας γραμμή που βρίσκεται διατυπωμένη; Δεν θα έπρεπε να είναι κοινή ανά την Ελλάδα;

Τα μαθήματα της Πληροφορικής στο Λύκειο εκτός της ΑΕΠΠ υπάρχουν μόνο κατ' όνομα!
Ο καθηγητής που ενδιαφέρεται προσπαθεί να δημιουργήσει κλίμα μάθησης μέσα σε ένα πλαίσιο χωρίς βαθμολογία, χωρίς προσμέτρηση στο μέσο όρο, 6η7ης ώρας διδασκαλίας, με 22 και πλέον μαθητές στην τάξη.

Όταν η "επιστημονική άποψη" συμβούλου πληροφορικής είναι ότι στα 25 χρόνια διδασκαλίας του σε τάξη
Ουδέποτε μαθητής διανοήθηκε να μην παρακολουθήσει το μάθημα  :o
Πως  μπορεί αυτή η άποψη να βοηθήσει τον κλάδο μας;

Ο μάχιμος καθηγητής της τάξης ιδρώνει τη φανέλα και προσπαθεί με τον τρόπο του να προσφέρει ότι μπορεί στους μαθητές του .
Στηρίξτε τον καθηγητή της τάξης αν θέλετε να στηρίξετε τον κλάδο διαφορετικά θα είμαστε οι μόνιμοι γραμματείς - υπεύθυνοι εκτυπωτών και λοιπών μηχανημάτων - helpdeskάδες των σχολείων!

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση