Γενικό Λύκειο > Γενικά

Τι πρέπει να γίνει με τα μαθήματα μας στο ΛΥΚΕΙΟ???

<< < (3/4) > >>

gpapargi:
Όλοι όσοι τοποθετήθηκαν αναφέρουν σωστά πράγματα. Πολλά από αυτά όμως εξαρτώνται από άλλους και άρα δεν ξέρουμε πότε και αν θα πραγματοποιηθούν ποτέ. Εγώ δεν μπορώ να περιμένω άλλο.

Αν οι θεματοδότες απλά ανοίξουν το τετράδιο μαθητή και ρίξουν κάποια από τα τόσα ωραία θέματα από μέσα

1) Οι παπαγάλοι θα πιάσουν πάτο
2) ΚΑΝΕΙΣ δε θα τολμήσει να διαμαρτυρηθεί αφού είναι μέσα από το βιβλίο

Δυστυχώς έχουμε καταντήσει να απολογούμαστε στον κάθε ΣΟΣάκια καθηγητή και μαθητή επειδή διδάσκουμε το τετράδιο μαθητή. Οι ΣΟΣακηδες αλλά και οι θεματοδότες των πανελληνίων εξετάσεων θεωρούν το τετράδιο μαθητή εκτός ύλης. Και δεν βλέπω πολλούς να ενοχλούνται.
 
Εγώ κάθε χρόνο απολογούμαι γιατί διδάσκω μαθηματικές εφαρμογές που είναι αυτούσιες ασκήσεις του τετραδίου (πχ ανάλυση σε πρώτους παράγοντες).

Αντί να εκτίθενται αυτοί που δεν έχουν ανοίξει το τετράδιο μαθητή, απολογούνται αυτοί που το διδάσκουν. Εκεί έχουμε φτάσει.

tsak:
gpapargi μας έχεις κουράσει με τους "τυφλοσούρτηδες" και τους "σοσακηδες". Απορώ ειλικρινά? Από την εμπειρία σου με τους μαθητές, δεν έχεις καταλάβει ακόμη ότι η πλειονότητα των μαθητών "κλατάρει" με το μάθημα αυτό μετά το πρώτο δίμηνο που αρχίζει να σοβαρεύει η ύλη? Ζητάται "έξυπνα" θέματα όταν κάθε χρόνο το 50% είναι κάτω από τη βάση. Όταν ο προγραμματισμός έρχεται ουρανοκατέβατος στη γ' Λυκείου, έχετε την απαίτηση από όλους τους μαθητές να κατανοήσουν και μετά να εμβαθύνουν σε θέματα που απαιτούν πιο αναλυτική σκέψη? Υπάρχει ένα ποσοστό της τάξης του 20% που δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα, αλλά από κει και πέρα η κατάσταση μόνο ενθαρρυντική δεν είναι.
Και καλώς ή κακώς υπάρχει και η ουσία στις πανελλήνιες για τον μαθητή: να γράψει καλά. Γι' αυτό και η καθοδήγησή του πάνω σε κάποιες πεπατημένες που πρέπει να ακολουθήσει (τυφλοσούρτηδες που λες και εσύ) είναι επιβεβλημένη. Τι να το κάνω εγώ όταν τους αναλύω θέματα που απευθύνονται σε υψηλότερα επίπεδα κριτικής ικανότητας και με κοιτάνε οι 8 στους δέκα σαν εξωγήινο επισκέπτη?
Οι δικοί μου στόχοι κατά προτεραιότητα είναι:
1) Κατανόηση των βασικών συντακτικών κανόνων του μαθήματος και της λογικής τους (έστω και μέσω κάποιων τυφλοσούρτηδων, γιατί ποιος δεν τους χρειάστηκε στην "μαθητικο-φοιτητική" του πορεία? )
2) Καλή γνώση της θεωρίας (γιατί θέλουμε και τους σίγουρους βαθμούς)
3) Εμβάθυνση σε πιο απαιτητικά θέματα κυρίως στους μαθητές που μπορούν να ανταποκριθούν.

evry:

--- Παράθεση από: tsak στις 24 Ιουλ 2008, 08:45:47 πμ ---Ζητάται "έξυπνα" θέματα όταν κάθε χρόνο το 50% είναι κάτω από τη βάση.

--- Τέλος παράθεσης ---
Το 50% που λες θα είναι κάτω από τη βάση ότι θέμα και να τους βάλεις. Οι μισοί μαθητές στην τεχνολογική κατεύθυνση έχουν σοβαρές ελλείψεις σε πολλά μαθήματα. Άρα ότι θέματα και να τους δώσεις πάνω κάτω το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Σε αυτή την περίπτωση το 20% που λες γίνεται πλέον 40% για τους μαθητές που "κατεβαίνουν" σοβαρά και με αξιώσεις. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό.

Τώρα πέρα από τα αποτελέσματα που λες, η ουσία είναι αν ο μαθητής μαθαίνει κάτι ή όχι. Αναρωτιέμαι αν ρωτήσεις όλους αυτούς τους μαθητές που έχουν μάθει απέξω 5-6 τυφλοσούρτες, τι έχουν μάθει σε αυτό το μάθημα, τι θα σου απαντήσουν άραγε. Ο στόχος του καθηγητή είναι να μάθει στον μαθητή κυρίως να σκέφτεται και όχι να περάσει στις πανελλήνιες, αυτός είναι στόχος του μαθητή.


--- Παράθεση ---1) Κατανόηση των βασικών συντακτικών κανόνων του μαθήματος και της λογικής τους (έστω και μέσω κάποιων τυφλοσούρτηδων, γιατί ποιος δεν τους χρειάστηκε στην "μαθητικο-φοιτητική" του πορεία? )

--- Τέλος παράθεσης ---
Με τους τυφλοσούρτες δεν κατανοείς, απλά εφαρμόζεις μηχανικά κάποιους κανόνες χωρίς να ξέρεις γιατί το κάνεις αυτό. Αυτό θέλουμε για τους μαθητές μας?

Επίσης σε πληροφορώ ότι υπάρχουν πάρα πολλοί που δεν χρειάστηκαν να αποστηθίσουν τυφλοσούρτες κυρίως στην φοιτητική τους πορεία και πραγματικά λυπάμαι πολύ αν υπάρχουν σχολές θετικών επιστημών στις οποίες οι φοιτητές μαθαίνουν απέξω 5-6 συνταγές για να περάσουν τα μαθήματα.
Ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι για τον μαθητή να μάθει. Εμείς απλά καθοδηγούμε τους μαθητές μας στην αναζήτηση της γνώσης. Αν είναι να μετατρέψουμε τα μαθήματα σε ένα σύνολο από έτοιμες συνταγές για τις ασκήσεις τότε
1) αυτό που παρέχουμε δεν είναι εκπαίδευση
2) δεν είμαστε απαραίτητοι, ο μαθητής μπορεί να μάθει απέξω μόνος του τις συνταγές
3) Δεν είμαστε επιστήμονες
4) Δεν είμαστε δάσκαλοι


--- Παράθεση ---2) Καλή γνώση της θεωρίας (γιατί θέλουμε και τους σίγουρους βαθμούς)

--- Τέλος παράθεσης ---
Όταν λες καλή γνώση της θεωρίας εννοείς να την καταλάβει ο μαθητής ή απλά να μάθει απέξω 5 ορισμούς? Αν εννοείς το 2ο τότε καλύτερα να το αλλάξεις σε "καλύτερη αποστήθιση" της θεωρίας.
Όταν λέμε καλή γνώση της θεωρίας εννοούμε να έχουμε καταλάβει τη θεωρία. Όλες οι ασκήσεις έχουν σαν σκοπό την κατανόηση της θεωρίας. Αυτό λόγω των εξετάσεων το έχουμε ξεχάσει, νομίζουμε ότι η θεωρία και οι ασκήσεις είναι κάτι διαφορετικό, αλλά στην πραγματικότητα είναι το ίδιο και το αυτό. Μέσω των ασκήσεων ελέγχουμε αν ο μαθητής έχει κατανοήσει τη θεωρία. Αυτό συμβαίνει τουλάχιστον σε όλες τις σοβαρές επιστήμες. Για παράδειγμα αν έχεις μάθει απέξω τις εξισώσεις Maxwell αλλά δε μπορείς να αναλύσεις το φαινόμενο για να τις εφαρμόσεις έχεις μάθει τη θεωρία? Τι αξία έχει απλά να μάθεις απέξω 4 εξισώσεις?

Και τέλος θα ήθελα να ρωτήσω, αν αύριο καταργηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις αλλά το αναλυτικό πρόγραμμα, οι διδακτικοί στόχοι και η ύλη παραμείνουν ως έχουν θα συνέχιζες να πιστεύεις αυτά που λες, ή θα άλλαζες τρόπο διδασκαλίας?

gpapargi:
Tsak ένα απλό ερώτημα και από μένα:
Πιστεύεις ότι οι ασκήσεις που έχει μέσα το τετράδιο μαθητή πρέπει να διδάσκονται και να εξετάζονται ή όχι;

Εμένα θα μου αρκούσε απλώς αυτές οι ασκήσεις να καθορίσουν και το επίπεδο του μαθήματος.

tsak:
1) Για τον τρόπο διδασκαλίας μου αφήνω τους μαθητές μου να με κρίνουν και αυτούς που μου εμπιστεύονται τα παιδιά τους(εργοδότες ή γονείς). Ο τρόπος διδασκαλίας μου θα άλλαζε μόνο ως προς την εκμάθηση της θεωρίας. Προσπαθώ να είμαι ευθύς και ειλικρινής στα λεγόμενά μου, αλλά μάλλον παρεξηγούμαι. Τις βασικές αρχές που αναφέρει τα βιβλίο και πάλι θα τους "μαστίγωνα" για να τις μάθουν, αλλά δεν εννοώ να τις διαβάσουν παπαγαλία και τέλος. Σας πληροφορώ ότι γίνεται σχολαστική ανάλυση σ' αυτά που πρέπει να κατανοήσουν. ΑΛΛΑ, υπάρχουν και πολλές ενότητες που μόνο σημαντική πληροφορία δεν περιέχουν. Για παράδειγμα, ας μου πει κάποιος από εσάς που λέει ότι είμαστε για να μαθαίνουμε στους μαθητές, ποιος μαθητής γίνεται καλύτερος αν μάθει "από ποιες σκοπιές εξετάζει η πληροφορική τους αλγορίθμους"; Αν λοιπόν καταργούνταν οι εξετάσεις σήμερα, φυσικά και δεν θα επέμεινα πολύ. ΤΩΡΑ, όμως είμαι υποχρεωμένος απέναντι στο μαθητή, τον γονέα και το φροντιστήριο να υποχρεώσω το μαθητή να τα μάθει. Φυσικά και επιμένω και θα επιμένω πάνω στην προσπάθεια να βελτιώσω την αναλυτική ικανότητα του μαθητή, αλλά υπάρχει και η ουσία και δεν ντρέπομαι να το πω πάλι γιατί ντροπή δεν είναι.

2) Το τετράδιο μαθητή έχει αξιόλογες ασκήσεις και κάποιες από αυτές δίνονται προς επίλυση. Και πάλι όμως θα πω ότι οι κάλές ασκήσεις από  αυτό το βιβλίο αναφέρονται σε σοβαρούς μαθητές και μόνο σ' αυτούς θα σταθώ γι' αυτές τις ασκήσεις (Όταν μαθητής που είχα δεν γνώριζε πόσα δευτερόλεπτα είναι το ένα λεπτό, θα του δώσω άσκηση π.χ για την ταξινόμηση με επιλογή?).

3) Τέλος θα γίνω και εγώ λίγο επίμονος: ΔΕΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΕ 4ΕΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, οπότε μην απαιτείται απαιτητικά θέματα. Θα συμφωνήσω ότι το επίπεδο των φετινών θεμάτων ήταν "αστείο" και η σπατάλη τόσων μονάδων στη θεωρία ήταν απαράδεκτη. Για μένα το επίπεδο και το στυλ των θεμάτων πρέπει να προσεγγίζει αυτό των θεμάτων του 2005.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση