Από http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank25_9_08_1833.php
"...Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.
Σημείωση
Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο."
Τι σημαίνει;
Έτσι κι αλλιώς, όταν μια εκφώνηση αναφέρει "...να γράψετε αλγόριθμο..."
προφανώς ζητάει είτε διάγραμμα ροής, είτε ψευδογλώσσα, είτε ΓΛΩΣΣΑ μιας και όλα αυτά αποτελούν μορφές αλγορίθμου.
Συνεπώς πρέπει να σημαίνει κάτι ιδιαίτερο η ξεχωριστή αναφορά που κάνει στη ΓΛΩΣΣΑ;
Αναφέρεται σε ασκήσεις σε όλες τις ασκήσεις (αλγόριθμους και προγράμματα). Δηλαδή αν μου λεέι πρόγραμμα εγώ μπορώ να κάνω διάγραμμα ροής;
Σύμφωνα με αυτή τη πρόταση αν ένας μαθητής για ένα πρόγραμμα γράψει:
Το τμήμα δήλωσης είναι το εξής:
μπλα μπλα...
Ακολουθούν τα βήματα λύσεις του προβλήματος σε διάγραμμα ροής:
μπλα μπλα...
Τι θα βαθμό θα του βάζατε, αν τα βήματα βέβαια λύνουν το πρόβλημα;
Έχεις δίκιο. Αυτός που το έγραψε, δεν ξέρω αν το φιλοσόφησε σωστά.
Αν ζητήσεις πρόγραμμα θα παρουσιάσει κάποιος λύση σε ψευδογλώσσα; Οκ το δέχομαι. Να παρουσιάσει τις δηλώσεις (τύποι μεταβλητών) ξεχωριστά; Το δέχομαι.
Αν σωστό, όλες οι μονάδες...
Αλλά αν ζητήσει υποπρόγραμμα φίλε μου, τι θα γράψει ο μαθητής εκτός από ΓΛΩΣΣΑ;
Δεν θα το λύσει αυτό το θέμα ;D
θα απαντήσει οτι ήθελε να το λύσει με διάγραμμα ροής, αλλά δεν ξέρει το ΚΑΛΕΣΕ.
μήπως με διακεκομμένη γραμμή; ;D ::)
Πραγματικά, αυτή η οδηγία μόνο σύγχυση προκαλεί σε κάποιους και δεν έχει νόημα από τη στιγμή που η επιτροπή εξετάσεων έχει δύο (τουλάχιστον) τρόπους να σε "κλειδώσει".
Ο ένας είναι να σου ζητήσει ρητά και ξεκάθαρα στην εκφώνηση "να γράψεις πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ..." και ο άλλος (πιο "ύπουλος") να σου ζητήσει "αλγόριθμο" μεν, με υποπρογράμματα δε.
Εν ολίγοις, αυτή η οδηγία βρίσκεται (ακόμα) εκεί, για καθαρά διακοσμητικούς λόγους. :D
Η οδηγία αυτήν νομίζω ότι έχει την θεωρητική εφαρμογή και την πρακτική εφαρμογή.
Κατά την θεωρητικά εφαρμογή : μπορεί ένας μαθητής να διατυπώσει έναν αλγόριθμο ακόμη και φυσική γλώσσα ή σε ελεύθερο κείμενο. (Βεβαία θα καλούσαμε έναν φιλόλογο για να διορθώσει το γραπτό καθώς θα καταντούσε έκθεση)
Κατά την πρακτική εφαρμογή : Όταν ζητείται αλγόριθμός ο μαθητής να γράψει σε ψευδογλώσσα και όταν ζητείται πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ
Όταν πρωτοδιάβασα αυτή τη φράση, μου έκανε κι εμένα εντύπωση. Η εξήγηση που έδωσα στον εαυτό μου είναι η εξής: Στα θέματα των εξετάσεων αναφέρεται ότι (θεωρητικά τουλάχιστον -άλλο θέμα αυτό-) οποιαδήποτε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή. Η ΓΛΩΣΣΑ όμως δεν είναι "αληθινή" γλώσσα προγραμματισμού, αλλά διδακτικό "κατασκεύασμα". Όσο για την τεκμηρίωση της...
Γι' αυτό το λόγο (υποθέτω) όφειλαν να "νομιμοποιήσουν" τη χρήση της, αναφέροντάς την ξεχωριστά και όχι για να τη "συγκρίνουν" με άλλες τεχνικές αναπαράστασης.
ΥΓ. Ελπίζω να βγαίνει νόημα από όσα έγραψα. Είναι αργά και οι φράσεις σχηματίζονται δύσκολα...
Μα τόσα χρόνια χρησιμοποιύμε τη ΓΛΩΣΣΑ!! Δίκιο έχεις στο συλλογισμό σου, απλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μπήκε αυτό το κείμενο...
Μήπως για να δώσουμε έμφαση στους τύπους των μεταβλητών και στην ψευδογλώσσα;;;
Εντελώς πληροφοριακά το κείμενο αυτό συνοδεύει την ύλη ΑΕΠΠ εδώ και χρόνια. Δεν είναι κάτι καινούριο και προφανώς είναι ένα απλό copy-paste απο παλαιότερα χρόνια.
Η ίδια σημείωση υπήρχε ακόμα πριν μπει το 10 κεφάλαιο στην ύλη, όπου υπήρχε κάποιο νόημα. Το θέμα είναι ότι οι ασκήσεις του 10ου Κεφαλαίου λύνονται μονο σε ΓΛΩΣΣΑ και θα έπρεπε να διορθωθεί η σημείωση, για να μην αφήνει υπονοούμενα...
Παρατήρηση απο ύλη 2005-2006:
"Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο."
Το θυμόμουν αυτό ρε Γιώργο, αλλά νόμιζα οτι ήταν άλλη η διατύπωση...
Ο σοφός Λαέρτης, άλλη μια φορά μίλησε σωστά...
Καλά τι να πω. Εδώ παλεύουμε να για να βγάλουμε μια άκρη με τις ανακρίβειες του βιβλίου έχουμε ανακρίβειες και στην ύλη τώρα. Όλα τόσο επιπόλαια; Μπήκε η φράση του 2005 έτσι ξερά. Για σκεφτείτε τον καινούργιο συνάδελφο που κάνει πρώτη φορά το μάθημα. Τι άκρη βγάζει με αυτή τη φράση;
Κανένας από αυτούς δεν βλέπει τη προσπάθειά μας. Το χρόνο που χαλάμε για να εξηγήσουμε το ανεξήγητο. Είχαμε μια παρέμβαση 4 γραμμές για την είσοδο αλγόριθμου αφού στείλαμε πρώτα email. Μόνοι τους δεν μπορούν να παρέμβουν και να μπουν σε όποια συζήτηση.
Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 12 Οκτ 2008, 08:31:35 ΜΜ
θα απαντήσει οτι ήθελε να το λύσει με διάγραμμα ροής, αλλά δεν ξέρει το ΚΑΛΕΣΕ.
μήπως με διακεκομμένη γραμμή; ;D ::)
Θα το κάνει με χρήση συνάρτησης αναθέτοντας τιμή σε ορθογώνιο και νέο διάγραμμα για τη συνάρτηση ;D ;D ;D
Πάντως θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος μαθητής απαντούσε με pascal ή C ή άλλη γλώσσα τότε τι θα γινόταν; Κάποτε έλεγε ότι μπορούσες...
Μέχρι και το 2002 που το διδακτικό πακέτο ήταν πολλαπλό (2 βιβλία) και ο καθηγητής επέλεγε τι θα διδάξει ίσχυε όντως αυτό που λες γιατί το ένα απο τα 2 βιβλία δίδασκε στην ουσία Pascal. Τότε μου είχε τύχει να βαθμολογήσω γραπτά με λύσεις σε Pascal, Basic ή C τα οποία δεχόμασταν κανονικά
Τώρα προφανώς απο την ύλη του μαθημάτος είναι σαφές ότι οι λύσεις διατυπώνονται μόνο αλγοριθμικά ή σε ΓΛΩΣΣΑ. Απο τότε δε μου έτυχε να βαθμολογήσω τέτοιου είδους λύση αλλά αν μου τύχει στο μέλλον θα το βαθμολογήσω και πάλι κανονικά.
Δηλαδή αν μας ζητήσουνε αλγόριθμο, μπορούμε να γράψουμε πρόγραμμα σε Γλώσσα?
Φυσικά !
Με ενοχλεί όμως ακόμα και η υποψία ότι μπορεί να βρεθεί κάποιο "ξεφτέρι" να κόψει το θέμα από το παιδί...
οχι δεν το πιστεύω αυτό, εκτος και αν ο μαθητης κάνει λάθος στο πρόγραμμα π.χ. στη δήλωση μεταβλητών.