Γενικό Λύκειο > Γ΄ Λυκείου

Προτάσεις για εξορθολογισμό της ύλης από την επόμενη χρονιά

(1/7) > >>

petrosp13:
Είναι φανερό ότι η αύξηση της ύλης έγινε πρόχειρα σε διάφορα σημεία και καλό θα είναι να εξορθολογιστούν, για να μην χρειάζεται οι μαθητές να μπερδεύονται μέσα σε αυτό το χάος κι εμείς να μην έχουμε πρόβλημα να εξηγούμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες

Για πλάκα μπορούν και πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές από την επόμενη χρονιά. Αφορούν "διπλοεγγραφές ύλης" που δεν έχει κανένα νόημα να καλύπτονται σε δυο διαφορετικά σημεία, με διαφορετικούς ορισμούς και λεπτομέρειες:

1. Αφαίρεση παραγράφου τμηματικού προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο Κεφάλαιο 10 των υποπρογραμμάτων και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
2. Αφαίρεση παραγράφου αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο νέο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
3. Αφαίρεση παραγράφων που αφορούν τα λάθη από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως και πιο αναλυτικά στο νέο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης
4. Αφαίρεση της παραγράφου 3.1. για τα Δεδομένα και τις Πληροφορίες γιατί είναι πολύ άσχημα γραμμένη και καλύπτεται πλήρως από το Κεφάλαιο 1.
5. Αφαίρεση παραγράφων Στοίβας-Ουράς από το Κεφάλαιο 3. Καλύπτονται από το αντίστοιχο κεφάλαιο του νέου βιβλίου.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και σημεία που πραγματικά δεν προσφέρουν τίποτα στην ύλη ενός μαθήματος Πληροφορικής για διάφορους λόγους:

1. Το Κεφάλαιο 1. Καλύπτεται σχετικά στο βιβλίο της Β.
2. Το Κεφάλαιο 4. Αναφέρονται τόσο λίγα πράγματα και τόσο θεωρητικά που δεν προσφέρουν τίποτα. Η Δυαδική αναζήτηση έχει ήδη διδαχθεί, οπότε η λογική του "Διαίρει και Βασίλευε" δεν προσφέρει κάτι νέο.
3. Η παράγραφος 6.1. που αφορά το αντικείμενο του προγραμματισμού. Είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο κεφάλαιο και δεν προσφέρει τίποτα στον μαθητή.

Κατανοούμε ότι λόγω αύξησης ωρών, έπρεπε να αυξηθεί και η ύλη, ΑΛΛΑ αυτό δεν σημαίνει ότι έπρεπε να προστεθούν κεφάλαια 2-3 διδακτικών ωρών, να προστεθούν παράγραφοι που διπλο-παρουσιάζονται, ή ανούσια θεωρητικά τμήματα.
Η εισαγωγή "μεγάλων" κεφαλαίων όπως ο Αντικειμενοστραφής, η Εκσφαλμάτωση και οι Δομές Δεδομένων έχει περισσότερο νόημα, παρά την δυσκολία τους.

gthal:
Συμφωνώ σε όλα

evry:
Η "διδασκαλία" της δυαδικής αναζήτησης δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αν πρώτα οι μαθητές δεν έχουν κατανοήσει την έννοια της αναδρομής και την έννοια της πολυπλοκότητας του αλγορίθμου.
Αυτή τη στιγμή αποτελεί ακόμα μια έννοια  (μεταξύ άλλων) που έχει εισαχθεί στο μάθημα με εντελώς αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, όπως για παράδειγμα είναι ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός.

akalest0s:
Και τα δύο παραδείγματα που σωστά αναφέρει ο Ευριπίδης, δείχνουν την εκ θεμελίων ελλιπή ή προβληματική σχεδίαση του μαθήματος. Για τα κεφάλαια που ανέφερες Πέτρο, τα διπλοκεφάλαια του "παλιού" βιβλίου μαθητή, αρχικά είχα ξαφνιαστεί που τα αφήσαν μέσα, με δεδομένο ότι καλύπτονται εκτενέστερα στο συμπληρωματικό βιβλίο. Μετά ξαφνιάστηκα με τον εαυτό μου, που ακόμη ξαφνιάζεται με τέτοια ζητήματα.
Ο όγκος (χαώδους) θεωρίας φέτος, είναι απλά αστείος.

ApoAntonis:
υπήρχε μέτρο και χάθηκε ή δεν υπήρξε εξ'αρχής;

από τα στατιστικά του υπουργείου για το 2019

οι σχετικές συχνότητες επί τοις εκατό, οπτικοποιημένες για μεγαλύτερη απόλαυση.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση