υποπρογράμματα..

Ξεκίνησε από ερμιόνη, 05 Φεβ 2005, 05:19:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ερμιόνη

όπως και πέρσυ έτσι και τώρα έφτασα στο κεφάλαιο "πόσο απο αυτό να κάνω.." έτσι ονομάζω το κεφάλαιο των υποπρογραμμάτων.. :'(

ουσιαστικά με αυτά που έχουν αφαιρέσει δεν μπορώ να εξηγήσω το πέρασμα (ή την αντιγραφή ή..) τιμών και τα παραδείγματα που μπορώ να κάνω είναι περιορισμένα. :P

εξάλλου ο χρόνος είναι πολύ πιεστικός, τα χιόνια δεν βοήθησαν καθόλου...(ήδη 2 ώρες χαμένες μόνο αυτή την εβδομάδα)-εσείς οι Αθηναίοι χαμπάρι από καιρό ;)-

λοιπόν μετά από αυτον τον απολογητικό πρόλογο, θα ήθελα και τη γνώμη σας ποιά περίπου παραδείγματα να τους έκανα, ώστε να μην αισθάνομαι ότι τους διδάσκω πολύ περισσότερα ή λιγότερα από αυτά που χρειάζονται για τις Πανελλαδικές... ???

άντε και καλό μας χειμώνα...  ;)

Laertis

Στο κεφάλαιο των υποπρογραμματών υπάρχει το πρόβλημα που αναφέρεις , λόγω της συγκεκριμένης ύλης που δίνεται. Κατα τη γνώμη μου το κεφάλαιο αυτό θα έπρεπε ή να είναι όλο μέσα στην ύλη, για να κατανοήσουν πλήρως οι μαθητές τι γίνεται στα υποπρογράμματα, ή να μην είναι καθόλου στην ύλη. Η ύλη που δίνεται εδώ και τρία χρόνια περιορίζει σημαντικά την ανάπτυξη και κατανόηση πολλών ασκήσεων, και ίσως αυτός να είναι ο λόγος που δεν έχει πέσει ποτέ άσκηση που να περιλαμβάνει υποπρογράμματα.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δε θα πέσει ποτέ άσκηση με υποπρογράμματα ...

Έτσι, δε νομίζω ότι μπορεί κάποιος να σου πει με ακρίβεια τι λιγότερο ή περισσότερο να διδάξεις ή ακόμα περισσότερο, τι χρειάζεται για τις Πανελλαδικές αφού δεν υπάρχει προηγούμενο θέμα.

Αυτό μάλλον επαφίεται στη διαίσθησή σου ... και στον πατριωτισμό των Ελλήνων  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Επισκέπτης


Δε νομίζω οτι είναι τόσο δραματική η κατάσταση, Πιστεύω οτι το κεφάλαιο 10. Πιστεύω οτι όλοι μας πρέπει να διαβάσουμε μια φορά ΟΛΟ το κεφάλαιο 10 και στη συνέχεια μόνο το εντός ύλης κομμάτι

Το πέρασμα τιμών είναι απλό στην περιγραφή και ο καλύτερος τρόπος μάλλον είναι πινακάκια με ασκήσεις "τι θα εκτυπωθεί;"

Τα πραδείγματα του τετραδίου μαθητή είναι πολύ καλά

Το οτι δεν μπήκε (όχι ποτέ αλλά 2 χρόνια που είναι στην ύλη) δε σημαίνει οτι δεν θα μπει φέτος - ίσως πρώτα στα εσπερινά !!  ::)

Laertis

Μιά ερώτηση συνάδελφε επισκέπτη,

το πέρασμα τιμών ναι μεν είναι απλό στην περιγραφή για μας (για τα παιδιά δε ξέρω ...) , αλλά περιγράφεται αναλυτικά στην παράγραφο 10.5.3 από τη σελίδα 217 και μετά. Αυτό το κομμάτι όμως είναι εκτός ύλης ...

Πως είσαι σίγουρος ότι τα παραδείγματα που αναφέρεις απο το τετράδιο του μαθητή είναι εντός ύλης ;

Στην περίπτωση που πέσει τέτοια άσκηση, είμαστε σίγουροι όλοι μας ότι δε θα θεωρηθεί απο κάποιους μαθητές ή γονείς ή φροντηστήρια ή και απο κάποιους απο εμάς, θέμα εκτός εξεταστέας ύλης ;

Η κατάσταση για το 10 κεφάλαιο δεν είναι δραματική όπως λες, αλλά σίγουρα είναι ασαφής  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Επισκέπτης


Με μια απλή ανάγνωση μέχρι και την παράγραφο 10.5.2 (μέχρι και τη σελίδα 215), περιγράφεται επαρκώς κατά τη γνώμη μου ο μηχανισμός λειτουργίας των υποπρογραμμάτων, να γίνω πιο συγκεκριμένος; Η λέξη εμβέλεια είναι εκτός ύλης αλλά δεν είναι παράνομο να την χρησιμοποιούμε

Η άσκηση:
"Να αναπτύξετε υποπρόγραμμα που να δέχεται έναν αριθμό, να ελέγχει αν είναι άρτιος και να επιστρέφει την εκτίμηση του. Τι τύπο υποπρογράμματος θα επιλέξετε και γιατί;"

είναι εκτός ύλης;

Έχει 8 τέτοιες ασκησούλες το βιβλίο και μπορούμε να σκεφτούμε δεκάδες

Πιστεύω οτι δεν θα ζητήσουν (αν το πράξουν) τη δημιουργία ολοκληρωμένου προγράμματος με υποπρογράμματα, αλλά την υλοποίηση μιας διαδικασίας/συνάρτησης

Επίσης, θα μπορούσαν να δώσουν έτοιμο πρόγραμμα με υποπρογράμματα και να ζητάνε "τι θα εκτυπωθεί"; Έχω δει και τέτοιες ασκήσεις σε βοήθηματα και στο δίκτυο

Το βιβλίο υλοποιεί ένα πρόγραμμα με 3 υποπρογράμματα ολοκληρωμένο και δεν είναι εκτός ύλης, περιγράφει δε και τον τρόπο ανταλλαγής τιμών των παραμέτρων ... που κάνω λάθος;

ερμιόνη

Το πρόβλημα δεν είναι να διαβάσουμε ΕΜΕΙΣ το κεφάλαιο..εμείς άλλωστε το ξέρουμε  ;)

Το πρόβλημα (μου) είναι ότι αν ξεκινήσω να τους κάνω ασκήσεις με περάσματα τιμών (και δε μιλάω για τύπου 2ου θέματος, οπου έχουν κάτι έτοιμο και εμφανίζουν τιμές κ.τ.λ. -που πιστεύω κάτι τέτοιο θα μπεί για πρώτη φορά-) δεν ξέρω που να σταματήσω!!! Αφού όπως είπε και ο αγαπητός συνάδελφος Γιώργος (ή κατά κόσμον Λαέρτης  ???) το κτίσιμο εξ'αρχής προγράμματος με υποπρογράμματα περιγράφεται σε μετέπειτα υποκεφάλαιο..

Αυτά τα ολίγα (εμ διευκρινιστικά ισως?), της απολογίας μου  :-/..αν κάτι δεν αντέχω είναι οι ασάφειες..αισθάνομαι ότι μπορεί η δική μου προσωπική άποψη να παρασύρει τους αγαπημένους μου μαθητές... :'(

Επισκέπτης

Η παράγραφος 10.5 (σελ 210-213) είναι εκτός ύλης; Άλλαξε η ύλη και δεν το έχω μάθει;

Τέλος πάντων, κατά τη γνώμη μου περιγράφεται επαρκώς ό,τι μας χρειάζεται. Και μας χρειάζονται λίγα και απλά πράγματα


"Να γράψετε υποπρόγραμμα που να αναζητά δοθέν στοιχείο σε μονοδιάστατο πίνακα Ν (μέγιστο πλήθος θέσεων 1000) θέσεων πραγματικών αριθμών και να επιστρέφει την πρώτη θέση στον πίνακα όπου αυτό εντοπίζεται (ή 0 διαφορετικά)"

Σπύρος Δουκάκης

#7
Η ύλη πράγματι συμπεριλαμβάνει τις παραγράφους 10.5.1. και 10.5.2. και όχι την 10.5.3.
Με βάση την ύλη και το παράδειγμα 2 που έχει το βιβλίο μπορεί να τεθεί ένα θέμα υποπρογραμμάτων.

Επισκέπτης


Δηλαδή, πέρισυ στα Εσπερινά και στις επαναληπτικές Εσπερινών που το θέμα 2 ήταν πανομοιότυπο, ανάπτυξη προγράμματος δε ζήτησε ??? Μετατροπή βέβαια, αλλά ήταν ξεκάθαρο: ανάπτυξη προγράμματος. Είναι εκτός ύλης αυτό;; Γιατί δεν σεβάστηκαν το ελεύθερο για χρήση αλγόρίθμου ή προγράμματος. γιατί το κεφάλαιο 10 είναι στην ύλη;

Η άσκηση 9 στο τεστ αυτοαξιολόγησης του τετραδίου μαθητή σελίδα 111 είναι εκτός ύλης; και από που πηγάζει αυτό. Στην παράγραφο 10.5.3 περιγράφει τις τυπικές και πραγματικές παραμέτρους αλλά στο εντός ύλης τμήμα της 10.5.1 και 10.5.2 δεν περιγράφει την ανταλλαγή τιμών μεταξύ των παραμέτρων;;

Το παράδειγμα 1 στην σελίδα 100 είναι εκτός ύλης στο τετράδιο μαθητή; και αν ναι από που πηγάζει αυτό;;

Μόνο εγώ διδάσκω ασκήσεις στα υποπρογράμματα;;; Μάλλον, αυτό είναι ευχάριστο για τους μαθητές μου αν πέσουν τέτοια


lsourtzo

kalispera ...

diabasa me prosoxi ola ta parapanw kai diapistosa .. logiko giati .. oti thn idia anisixia pou exw kai egw thn exei kai polis kosmos akoma ....

gia na ginw poio safis anaferomai sto epimaxo komati tis ilis pou olous mas exei problimatisei !!

to 2002 otan egine o panikos me to programma pou zitagan ... eimoun apo tous protous pou fonaze oti auto htan ektos ilis ... eixa pei malista stous mathites mou oti an epeute kati analogo na to egrafan opos autous tous boleue ... akoma kai me algorithmo.
eutixos tote dikaiothikame kai bathmologithikan ola ta grapta opos eprepe ...

einai ntropi gia to ipourgio kai tous ithinontes pou 3 xronia meta sizitame akoma to sigekrimeno thema ....

ta pragmata gia mena einai apla ...
den tha katsw na krinw ( opos poloi alloi diabasa ) oute an einai sosto ... oute an tha prepei oi mathites na ta kseroun ola ... oute an tha prepei na kseroun na xrisimopoioun ola ta ergalia ktl ktl ktl ...

thes file mou na baleis programma ... bale ... tha htan dikaioma sou AN EIXES FRONTISEI NA AFERESEIS thn epimaxh paragrafo apo thn ili !!! MONO TOTE.

sinepos ... efoson meta apo toso paniko giro apo to thema tou 2002 ... den aferethike h sigekrimenh paragrafos ...
tote exoun ipoxreosi oi ithinontes na mhn zitisoun se askisi otidipote exei na kanei me programmata !! pou simenei oti kata thn gnomi mou ... tha itan eglimatika aparadekto na mpei tetoio thema fetos san 3o 'h 4o thema !!

gia na mhn pareksigithw ... ama tou xronou h paragrafos auth aferethei apo thn ili ... tote tha eimai apo tous protous pou tha eimai iper mias askisis me xrisi ipoprogrammaton ....

mexri tote ... na mathoume na zitame apo ta paidia oti leei h ili tous ... kai oxi oti se merikous apo emas tha arese kalitera .... eite apo isterothimia eite apo kompleksismo ... ta paidia den mas ftaine tipota !!

euxaristw

Επισκέπτης

Προφανώς τα θέματα των Εσπερινών πέρισυ (κανονικά και επαναληπτικές) προφανώς δεν τα έχεις υπόψη σου γιατί τότε θα ήξερες οτι και πέρσιυ ζήτησαν πρόγραμμα κανονικά και με το νόμο

Όταν δεν αναφέρει ρητά αλγόριθμο ή πρόγραμμα η επίμαχη παράγραφος μας δίνει την ελευθερία να γράφουμε ό,τι θέλουμε

Όταν μας ζητάει κάτι συγκεκριμένο τότε απλά το υλοποιούμε. Πόσο δύσκολο είναι;

lsourtzo

auto lew kai egw ...
poso diskolo einai ....
h ili anaferei epakribos ....

Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ» όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο.

isos tha eprepe na fonaksoume enan filologo na mas lisei to problima ???
h paragrafos auth dinei thn eleutheria ston mathiti na dialeksei ton tropo tis diatiposis ....
alios as elege .... oti oi mathite ipoxreounte na epilisoun thn askisi me opoion tropo tous zitithei apo thn ekfonisi tis askisis !! 'h kalitera akoma mhn elege tipota !!!

an htan etsi opos les agapite mou sinadelfe , sou fenete logiko na iparxei mia simiosi sthn ili h opoia na tonizei oti o mathitis prepei na lisi thn askisi mono me tropous pou einai entos ilis ???
as eimaste ligo sobari me themata pou aforoun paidia sas parakalw poli !!!

an esas sas fenete logiko ... tote paw paso ...

thanks pantos .. giati me boithises na katalabw apo pou pigazei h sinxisi giro apo to thema

lsourtzo

kai gia na mhn ksexasw !!
tora oson afora ta tee tha mporouse kapoios na me boithisei se kati ??? den exw dei thn ili tous katholou ....... einai sigoura h epimaxi paragrafos kai se autous ???

kai kati akoma ... oso anafora auto pou eipe enas sinadelfos gia programma me pinakes pou mpike sto tee xoris na einai to kefalaio 9 mesa ???
auto einai tragiko .. kai signomi ..  alla apoklistiki ipeuthinoi einai oi kathigites ton tee pou den bgikan na tous kraksoun ...

Pantos kaka ta psemata ... ta paidia ton tee ta antimetopizoun san deuteris katigorias paidia .. kai kapoia stigmi tha prepei na alaksei auto !!

gpapargi

Νομίζω ότι το θέμα του περάσματος των παραμέτρων είναι τόσο απλό που δεν αξίζει ούτε να το ρισκάρουμε (λόγω ασαφειών) ούτε να κάνουμε τόσο μεγάλη κουβέντα. Λιγότερο θα κουραστώ αν τα διδάξω παρά αν εξηγήσω γιατί δεν τα διδάσκω  :)
Έτσι τα εξήγησα (και δε δυσκολεύτηκαν). Πιο πολύ είχαν δυσκολευτεί στις επαναλήψεις. Και έχω και το κεφάλι μου ήσυχο.