Νέα προγράμματα σπουδών

Ξεκίνησε από nikosx, 11 Νοε 2021, 07:03:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Το πρόγραμμα σπουδών δεν συνεπάγεται και εξεταστέα ύλη
Πολλά από αυτά θα είναι εκτός ύλης

Πρόγραμμα σπουδών σημαίνει κεφάλαια τα οποία θα μπορούσαν να διδάσκονται...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Πράγματι έτσι γινόταν πάντα, όμως δεν ξέρουμε με βεβαιότητα ποια θα είναι μέσα και ποια έξω.

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Νοε 2021, 10:51:47 ΠΜ
Το πρόγραμμα σπουδών δεν συνεπάγεται και εξεταστέα ύλη
Πολλά από αυτά θα είναι εκτός ύλης

Πρόγραμμα σπουδών σημαίνει κεφάλαια τα οποία θα μπορούσαν να διδάσκονται...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

#17
Όλα αυτά είναι στις προηγούμενες τάξεις, δηλαδή δομές επιλογής/επανάληψης , διαγράμματα ροής και ψευδογλώσσα αναφέρονται αναλυτικά στο πρόγραμμα σπουδών της Α και της Β.
Λογικά θεωρείται ότι έγιναν.
Το πρόγραμμα της Γ είναι κατά 80% καινούργιο σε σχέση με το τωρινό όπως το καταλαβαίνω εγώ.
Τώρα έχουμε 2 δίωρα μαθήματα στις προηγούμενες τάξεις. Δεν είναι δυνατόν να ξεκινάμε από την αρχή. Όλη η ΑΕΠΠ έχει γίνει στις προηγούμενες τάξεις.

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 13 Νοε 2021, 09:02:06 ΠΜ
Θα εκφράσω άποψη αρχικά για το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και σε μετέπειτα ποστ για τις υπόλοιπες τάξεις όλων των τύπων σχολείου:

-Παρατηρούμε ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών εμφανίζονται αλγοριθμικά στοιχεία από τη γνωστή μας ψευδογλώσσα  (σελ 56  μέχρι 59 οπου  αναφέρονται υλοποιήσεις σε ψευδογλώσσα και σε διαγραμματικές τεχνικές, η εντολη ΟΣΟ η εντολη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ κλπ)

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Μας αρκούν 2 τινά :
  1. Κώδικας αντικειμενοστρεφής (Python)
  2. Σχεσιακές ΒΔ.

evry

Εννοείς τινά ή ... δεινά ?
Παράθεση από: andreas_p στις 13 Νοε 2021, 01:24:45 ΜΜ
Μας αρκούν 2 τινά :
  1. Κώδικας αντικειμενοστρεφής (Python)
  2. Σχεσιακές ΒΔ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Ένα βασικό που πρέπει να αλλάξει για να υπάρχει ανταπόκριση από τους μαθητές σε τέτοια αναβάθμιση, είναι να απευθυνθούμε σε διαφορετικό μαθητικό κοινό
Το μαθητικό κοινό που διδάσκουμε αυτή την στιγμή δυσκολεύεται (στην πλειοψηφία του) να αντιμετωπίσει προβλήματα που απαιτούν τουλάχιστον δομή επανάληψης
Για ποιον αντικειμενοστραφή με κώδικα και σχεσιακές ΒΔ μιλάμε;

Το κοινό που είχαμε στην Τεχνολογική θα μπορούσε να ανταποκριθεί καλύτερα, αφού περιελάμβανε και αρκετούς υποψηφίους για πολυτεχνεία
Με την υπάρχουσα κατάσταση, θα καταλήξουμε να είμαστε ένα αντικείμενο ισάξιας δυσκολίας με τα μαθηματικά

Ήδη ανησυχώ με τα θέματα που θα αφορούν φέτος τα νέα κεφάλαια...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 13 Νοε 2021, 09:02:06 ΠΜ
Θα εκφράσω άποψη αρχικά για το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και σε μετέπειτα ποστ για τις υπόλοιπες τάξεις όλων των τύπων σχολείου:

-Παρατηρούμε ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών εμφανίζονται αλγοριθμικά στοιχεία από τη γνωστή μας ψευδογλώσσα  (σελ 56  μέχρι 59 οπου  αναφέρονται υλοποιήσεις σε ψευδογλώσσα και σε διαγραμματικές τεχνικές, η εντολη ΟΣΟ η εντολη ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ κλπ)
- Χρήση γλώσσας προγραμματισμού python (σελ 59 οπου αναφέρει :αξιοποίηση  ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού IDLE /
COLABORATORY Python).
-Υπάρχει όλη η ύλη που έχουμε μέχρι τώρα ( σελ  58 και 60 :Δομή ακολουθίας-επιλογής-επανάληψης, πίνακες μονοδιάστατοι και δισδιάστατοι, δυαδική και σειριακή αναζήτηση, ταξινομήσεις, δυναμικές δομές δεδομένων )
-Εισάγεται η πολυπλοκότητα
-Εισάγεται η τεχνητή νοημοσύνη με μορφή αλγορίθμων (σελ 61)
- Εισάγονται βασικά στοιχεία από αρχιτεκτονικη υπολογιστή αν και δεν το λέει έτσι ακριβώς (σελ 61)
-Εισάγεται αναπαράσταση δεδομένων, δυαδικό σύστημα αρίθμησης, μετατροπές και  πράξεις κλπ (σελ 62)
-Εκμάθηση βασικών εντολών σε γλώσσα ASSEMBLY(σελ 63)
-Εισάγεται  ύλη από το μάθημα ΔΙΚΤΥΑ Γ ΕΠΑΛ (σελ 63-64)
-Ασφάλεια
-Βάσεις Δεδομένων (σελ 65-67) δεν ξέρουμε αν θα είναι καθαρά σχεδιαστικό όπως ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός που εισήχθει τελευταία στη Γ ΓΕΛ
-Ψηφιακό μέλλον, αειφορία κλπ

Στα μυαλό μου γεννιούνται πολλές ερωτήσεις ....
α) Μήπως είναι υπερβολικά όλα αυτά για μαθητές Γ ΓΕΛ που εξετάζονται πανελλαδικά;
β) Πόσες ώρες θα πρέπει να διδάσκεται το μάθημα για να ανταποκριθεί σε αυτά;
γ) Μήπως τελικά θα έχουμε ένα βιβλο 350 σελίδων από τις οποίες οι 100 θα είναι εκτός ύλης;
δ) Θα υπάρχουν δραστηριότητες και ασκήσεις έτοιμες στα βιβλία για να καλύψουν όλα τα παραπάνω ή θα ψάχνει ο κάθε καθηγητής να κάνει τα δικά του;
ε) Μήπως η θεωρία υπερσκελίσει  την πράξη;
ζ) Πόσα κατανοητά θα είναι για τους μαθητές και πόσο θα τους ελκύει να επιλέξουν το μάθημα;

και πολλές άλλες...


Κε Καρκαμάνη ας ελπίσουμε πως όλη αυτή η ύλη δε θα φορτώσει τους μαθητές των Πανελληνίων. Έχω τη σοβαρή ελπίδα πως θα υπάρχει μεγάλη διαφορά διδακτέας από εξεταστέας ύλης και δε ξέρω και κατά πόσο θα προλαβαίνει ο Καθηγητής να διδάσκει ΟΛΗ αυτή την ύλη, ενώ παράλληλα να κάνει focus σε σημεία που απαιτείται λόγω Πανελληνίων.


Εισάγεται η πολυπλοκότητα   <-- Αυτό συνεπάγεται πως μια αποδοτικότερη λύση, θα βαθμολογείται αναλόγως έναντι άλλης;
Εισάγεται η τεχνητή νοημοσύνη με μορφή αλγορίθμων <-- Χωρίς να είμαστε 100% σίγουροι για τη γλώσσα προγραμματισμού, έχω τις ανησυχίες μου σε αυτό το θέμα.

Στις ερωτήσεις σας τώρα:
α) Θεωρώ πως ναι. Άλλο πράγμα να δείξεις κάτι λίγο, να έχουν μια εικόνα κι άλλο να θες να εμβαθύνεις. Και πολλές φορές η μια εικόνα στα γρήγορα θα πρέπει να είναι ευκατανόητο μικρό κομμάτι, συνήθως θεωρητικό.
β) Ξέρω 'γω; 8; Μπορεί κι 6 αν το υλικό είναι πιο θεωρητικό κι όχι απαιτητικό.
γ) Μακάρι όχι. Θα προτιμούσα ένα βιβλίο 250 σελίδες, με 250 μέσα, αλλά με μικρές, απλές, ευκατανόητες αναφορές.
δ) Μόνο να ελπίσουμε μπορούμε.
ε) Έτσι φαίνεται. Είμαι ουδέτερος σε αυτό όμως.
ζ)  Το πόσο κατανοητά θα είναι από τους μαθητές, είναι ένα στοίχημα που πρέπει να κερδίσουν οι συντάκτες του νέου υλικού. Το πόσο θα ελκύει τους μαθητές να επιλέξουν το μάθημα με αφήνει παντελώς αδιάφορο και θα εξηγήσω το γιατί. Αν κάποιος θέλει να πάει προς οικονομικά ή Πληροφορική ΘΑ  ΤΟ  ΕΠΙΛΕΞΕΙ. Όποιος είναι εντελώς "YOLO" και δε ξέρει τι να επιλέξει και πάει οικονομία-πληροφορική γιατί "εκεί είναι πιο εύκολα τα πράγματα κι έχει λιγότερο διάβασμα", θα τα βρει σκούρα. Σκούρα ήταν κι από πριν, μη κοροϊδευόμαστε, τώρα θα είναι πιο σκούρα. Απλά πιστεύω πως θα φύγει η νοοτροπία και ρετσινιά που και στο παρελθόν ακούω να λέγεται, πως "ο κατημάς πα να δώσει ΑΟΘ κι ΑΕΠΠ - Πληροφορική επειδή είναι εύκολα". Και ΠΑΝΤΑ συνειδητοποιούν εκ των υστέρων τα παιδιά, πως το μάθημα είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Και το ΑΟΘ επίσης έχει κι αυτό τις δυσκολίες του.

Νομίζω πως ήρθε ο καιρός το μάθημά μας να αποκτήσει τη σοβαρότητα που του αρμόζει και να μην είναι ένα βολικό μάθημα που δεν έχει αλλάξει εδώ κι 21 χρόνια.
Ναι οκ, easy peasy για ένα καλό Καθηγητή με το υλικό ετών που έχει επί του μαθήματος και 21 χρόνια ιστορία Πανελληνίων να διδάσκει το μάθημα.
ΞΕΒΟΛΕΥΕΙ. Το καταλαβαίνω! Κι εγώ ξεβολεύομαι. Αλλά δε με νοιάζει. Χαίρομαι! Χαίρομαι κι έχω την ελπίδα πως το μάθημα θα γίνει ενδιαφέρον, εργαστηριακό, πιο βιωματικό, με δυνατότητα ομαδοσυνεργατικών project, με σύγχρονα εργαλεία, δε βλέπω το λόγο να μη προχωρήσει.
Ψευδογλώσσα, γλώσσα προγραμματισμού παράλληλα γίνονται εντελώς διακριτά μεταξύ τους και διαφορετικά.

Είναι μεγάλος ο κίνδυνος να τα κάνουν θάλασσα.
Θέλω να το δω θετικά όμως.
Θέλω να ελπίζω σε κάτι καλύτερο.
Και βλέπω κίνηση προς τα εκεί.


P.Tsiotakis

Παράθεση από: evry στις 12 Νοε 2021, 03:11:05 ΜΜ
Στο πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών έχει :

Στο Γυμνάσιο!

  • Δυαδικούς αριθμούς

Στο Λύκειο

  • προσεγγιστικός υπολογισμός ρίζας πολυωνυμικής συνάρτησης μέσω οπτικοποίησης του Θ.Bolzano (Δηλαδή αλγόριθμος διχοτόμησης)
  • μέθοδος Newton-Raphson για τον προσεγγιστικό υπολογισμό ριζών εξίσωσης

Στο Θαλή Δημοτικού προτείνονται θέματα αλγορίθμων σε μορφή διαγραμμάτων ροής και ελεύθερου κείμενου.

P.Tsiotakis


tsioulak

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Νοε 2021, 02:21:50 ΜΜ
Ένα βασικό που πρέπει να αλλάξει για να υπάρχει ανταπόκριση από τους μαθητές σε τέτοια αναβάθμιση, είναι να απευθυνθούμε σε διαφορετικό μαθητικό κοινό
Το μαθητικό κοινό που διδάσκουμε αυτή την στιγμή δυσκολεύεται (στην πλειοψηφία του) να αντιμετωπίσει προβλήματα που απαιτούν τουλάχιστον δομή επανάληψης
Για ποιον αντικειμενοστραφή με κώδικα και σχεσιακές ΒΔ μιλάμε;

Το κοινό που είχαμε στην Τεχνολογική θα μπορούσε να ανταποκριθεί καλύτερα, αφού περιελάμβανε και αρκετούς υποψηφίους για πολυτεχνεία
Με την υπάρχουσα κατάσταση, θα καταλήξουμε να είμαστε ένα αντικείμενο ισάξιας δυσκολίας με τα μαθηματικά

Ήδη ανησυχώ με τα θέματα που θα αφορούν φέτος τα νέα κεφάλαια...

Εννοείται συνάδελφε, μεγάλη μερίδα των μαθητών μας στην Γ' λυκείου κάνει μήνες να καταλάβει μεταβλητή-σταθερά και εντολή εισόδου - εξόδου.
Τι να λέμε τώρα.

Εμένα δεν με χαλάει, ας το κάνουν το μάθημα δυσκολίας μαθηματικά/φυσική κατεύθυνσης άντε και μπας και μας πάρουν λίγο στα σοβαρά και μπορέσουμε να ανεβάσουμε λίγο τις τιμές μας εμείς οι νέοι που είμαστε στην ιδιωτική εκπαίδευση (αφού το δημόσιο δεν μας θέλει).

gbougioukas

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 13 Νοε 2021, 05:42:07 ΜΜ
Στο Θαλή Δημοτικού προτείνονται θέματα αλγορίθμων σε μορφή διαγραμμάτων ροής και ελεύθερου κείμενου.

Στους διαγωνισμούς. Στην σχολική ύλη κωλύονται ακόμα και όσον αφορά την Στατιστική. Δεν ανησυχώ καθόλου. Στις Η.Π.Α, στην β'βάθμια, επιλέγουν οι μαθητές Πληροφορική αντί για Άλγεβρα.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

akalest0s

#26
Όσο και να θέλω το μάθημα να αναβαθμιστεί, δε βλέπω κάτι να ελπίζω, με αυτά που διαβάζω στο ΠΣ.
"ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶναι;"  :D
(όπου Ναζαρέτ, όλα τα ΠΣ του μαθήματος)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ilias_s

...μία παροιμία μου έρχεται στο μυαλό :

"Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι"

και... μακάρι να διαψευστώ!

George Eco

Θέλω να ελπίζω σε κάτι θετικό.
Αν δε πάει καλά αυτό όμως, ποιος ακούει τη γκρίνια μου!
Είμαι θερμός υποστηριχτής αλλαγών, αλλά με σωστή υλοποίηση και το μάθημα στο νου.

pvs

διαβάζοντας όλα αυτά και υποθέτοντας ότι θα υλοποιηθούν εγώ καταλαβαίνω τα εξής, καταρχήν πρέπει στις τάξεις Α και Β του λυκείου οι ώρες να αυξηθούν αρκετά και κατά δεύτερο, όποιος θέλει να ακολουθήσει την κατεύθυνση της πληροφορικής πρέπει να αντιμετωπίσει το μάθημα σοβαρά από την Α' λυκείου, όπως γίνεται με τα μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία.