http://1grpe-anatol.att.sch.gr/announce/law/2010-07-20-f12-879-88413-progr-spoyd-eaep.doc (http://1grpe-anatol.att.sch.gr/announce/law/2010-07-20-f12-879-88413-progr-spoyd-eaep.doc)
Μου κάνει εντύπωση ότι το πρόγραμμα σπουδών μοιάζει πολύ με αυτό του Γυμνασίου. Στην Ε' και Στ' τάξη υπάρχει και η Logo!
Γιατί σου κάνει εντύπωση συνάδελφε; Αρκετές φορές έχουμε δει να "κατεβάζουν" την ύλη κάποιου μαθήματος από μια τάξη σε κάποια μικρότερη, ανεξαρτήτως βαθμίδας. Επίσης φαντάζομαι όλοι γνωρίζουμε για απεγνωσμένους γονείς που τα παιδιά τους ζορίζονται να αφομοιώσουν τα μαθήματα του δημοτικού... Τίποτα καινούργιο επομένως
Με μια πολύ γρήγορη ματιά:
1) Αλλαγή φιλοσοφίας του ΑΠΣ από το ολιστικό πρότυπο στο πραγματολογικό!!!
2) Πολλές αλλαγές στις μεσαίες και μεγάλες τάξεις και αρκετό programming, δίκτυα κλπ...!
3) Μεγάλο μέρος της ύλης του γυμνασίου στο δημοτικό!
Τα είχα ψιλοπροβλέψει :)...
Παράθεση από: tom στις 24 Ιουν 2010, 01:03:03 ΜΜ
...
Συμφωνώ. Αλλά και οι ΤΠΕ είναι αναπόφευκτες. Θα πρέπει να καθοριστεί η ισσοροπία πληροφορικού αλφαβητισμού (θεωρία Πληροφορικής) και εργαλείων ΤΠΕ, τα οποία θα διδάσκονται στο πλαίσιο της Πληροφορικής του γυμνασίου με προσθήκη δεύτερης ώρας ή ως επιλογής που θα οδηγεί σε κρατική πιστοποίηση και θα διδάσκεται πάλι από εμάς.
Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι ο μεγαλύτερος όγκος των ΤΠΕ θα μετακυλιστεί στο Δημοτικό.
Μια ισορροπία:
1) 30% (Πληροφορική) και 70% (ΤΠΕ) στο Δημοτικό
2) 70% (Πληροφορική) και 30% (ΤΠΕ) στο Γυμνάσιο
3) 100% (Πληροφορική) και 0% (ΤΠΕ) στο Λύκειο
θα μου άρεσε.
Μόλις μελετήσω αναλυτικά το ΑΠΣ θα επανέλθω στην ενδιαφέρουσα κουβέντα που ξεκίνησε!
Υ.Γ. Νομίζω ότι δικαιώθηκαν ο Πανσεληνάς και οι ΠΕΚΑΠ και απογοητεύτηκαν τα μέλη της e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε! Δείτε σχετική συζήτηση ( https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2728.0 (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2728.0))
Ρε παιδιά ξέρει κάποιος αν υπάρχει σκέψη για βιβλίο πληροφορικής στο Δημοτικό για τη νέα σχολική χρονιά;
Πάντως όσο καλύτερα βλέπω το νέο Α.Π.Σ. αρχίζω να πιστεύω ότι το βιβλίο του γυμνασίου είναι ότι πρέπει. Για να μη σας πως οτι είναι και λίγο!!! :) Απορώ τι θα διδάσκονται πλέον τα παιδιά στο γυμνάσιο και στο λύκειο. :-\
Πάντος ακόμα και για τη γυμναστική υπάρχει βιβλίο http://pi-schools.sch.gr/dimotiko (http://pi-schools.sch.gr/dimotiko) , λυπηθείτε μας...
Μία ιδέα για τα δημοτικά θα ήταν η εισαγωγή στη ρομποτική με παράλληλη χρήση του scratch και του κιτ lego wedo το οποίο συνεργάζεται με αυτό και φαίνεται να έχει προσιτή τιμή(120¤) http://mindstormsnxt.gr/product/id/39.
http://info.scratch.mit.edu/WeDo
http://www.lego.com/education/school/default.asp?locale=2057&pagename=WD_Con&l2id=3_2&l3id=3_2_1&l4id=3_2_1_1
Και από ένα search στο youtube
http://www.youtube.com/watch?v=OO2HzSNRU-A
Γενικά για το scratch εδώ μπορείτε να βρείτε οδηγίες στα ελληνικά για να ξεκινήσετε
http://info.scratch.mit.edu/Languages
veni
Συμφωνώ και επαυξάνω για το Scratch.
Να σημειώσω ότι πέραν των πολλών άλλων δυνατοτήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για τη Logo καθώς έχει ενσωματωμένες τις εντολές που χρειάζονται (π.χ. pen up-down) σε χωριστό μενού και πλήρως στα ελληνικά
Τα παιδιά στο τέλος του κάθε τριμήνου παίρνουν βαθμούς στο μάθημά μας;
Μιλαμε ολοι για εκπαιδευτικη ρομποτικη σε παιδακια του δημοτικου.....
Εχουμε βγαλει αρθρα ....ασκησεις........ θα συμετασχουμε και σε συνδεδρια με αυτο το υλικο.
Εχει σκεφτει ομως οτι στα 800 πιλοτικα
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΔΕΙΓΜΑ?????
Εγω προσωπικα και αλλοι συναδελφοι βαζουμε τα παιδακια να ζωγραφιζουν την οθονη, τον πυγργο το ποντικι....
Ποσο θα τα βαλουμε να ζωγραφιζουμε ακομα???
Θα ερθουν λενε 10 φορητοι ....
Εχει σκεφτει κανεις πως εφαρμοζεται η ρομποτικη σε παιδακια δημοτικου με 10 φορητους υπολογιστές....
Εχει σκεφτει κανεις με ποια ασφαλεια και ποιανου ευθυνη θα μετακινουνται αυτοι οι φορητοι απο ταξη σε ταξη
Εχει σκεφτει κανεις με ποια ασφαλεια θα επικοινωνουν αυτοι οι φορητοι με ασυρματο δικτυο (επιπλεον τα συρματα δικτυα εχουν ακτινοβολια)?
Εχει σκεφτει κανεις με ποιoυς κανονες εργονομιας θα χρησιμοποιθουν οι φορητοι απο μικρους μαθητες (ηλικιας 6-12)
Εχει σκεφτει κανεις οτι στο δημοτικα υπαρχουν παιδια με ιδιατερες μαθησιακες δυσκολιες.Σε μια εβδομαδα στην πρωτοβαθμια αντιπμετωσα παιδια με αυτισμο και υψηλη εφυια , με επιληψια, με προβληματα ορασης , υπερκινητικα .
Υπαρχει καποια προβλεψη για το πως αυτα τα παιδια θα μπορεσουν να χρησιμοποιησουν τα περιφημα 10 φορητους?
:D
Ας γραψει εδω οποιος εχει δουλεψει σε πιλοτικο δημοτικα και εχει εργαστηριο πληροφορικης παρακαλω..
Έχεις απόλυτο δίκιο η κατάσταση στα πιλοτικά είναι πάρα πολύ δύσκολή. Εγω μιλάω με άλλους 4-5 συναδέρφους μου και μου περιγράφουν τα ίδια με σένα. Και το εργαστήριο στο δικό μου σχολείο είναι τουλάχιστον απαράδεκτο..Μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια απο ΠΛΗΝΕΤ ή τον δήμο (για καλωδιώσεις, κανάλια κλπ);
Παράθεση από: atogia στις 25 Σεπ 2010, 10:53:19 ΠΜ
Ας γραψει εδω οποιος εχει δουλεψει σε πιλοτικο δημοτικα και εχει εργαστηριο πληροφορικης παρακαλω..
Εμείς έχουμε εργαστήριο (με 11 σχετικά παλιά μηχανήματα και 3 αρχαία), με όλα τα προβλήματα που συνεπάγεται αυτό. Το κακό είναι ότι ακόμα κι εκεί που υπάρχει εργαστήριο, για να δουλέψει πρέπει να το στήσεις μόνος σου (και να κάνεις και τις 21 ώρες σου φυσικά... ). Εγώ πήγα την περασμένη Κυριακή να φανταστείς για να το κάνω... εντός σχολικού ωραρίου δε βγαίνει, γιατί η αίθουσα του εργστηρίου χρησιμοποιείται και ως αίθουσα μουσικής. :D :-[ :laugh:
Έχω 11 υπολογιστές (του 2001). Το εργαστήριο βρίσκεται στο υπόγειο του σχολείου (απίστευτη μυρωδιά γεγονός που με απασχολεί για την εξέλιξη τόσο της δικής μου υγείας όσο και των παιδιών)
Νομίζω ότι έχουμε αρχίσει να ξεφεύγουμε από το θέμα και τείνουμε στο Δυσκολίες στη Διδασκαλία-Πρόγραμμα Σπουδών των Τ.Π.Ε. στα 800 Ολοήμερα με Ε.Α.Ε.Π.
//Η orchid παρακαλώ :-*
Έχει δίκιο ο orchid. Θα παρακαλούσα η συζήτηση για τυχόν δυσκολίες και προβλήματα να συνεχιστεί εδώ:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3226.new#new (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3226.new#new)
Βεβαιως .....νομιζω οτι η ελλειψη βασικων υποδομων ειναι ενα μεγαλο προβλημα στην διδασκαλεια ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Τ.Π.Ε. οπως αποφασιστηκε να λεγεται στα δημοτικα)
Παράθεση από: xristinap στις 25 Σεπ 2010, 01:50:54 ΜΜ
Έχεις απόλυτο δίκιο η κατάσταση στα πιλοτικά είναι πάρα πολύ δύσκολή. Εγω μιλάω με άλλους 4-5 συναδέρφους μου και μου περιγράφουν τα ίδια με σένα. Και το εργαστήριο στο δικό μου σχολείο είναι τουλάχιστον απαράδεκτο..Μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια απο ΠΛΗΝΕΤ ή τον δήμο (για καλωδιώσεις, κανάλια κλπ);
To ΠΛΗΝΕΤ της περιοχής σου μπορεί να βοηθήσει σε αρκετά πράγματα. Τα 800 δημοτικά καλύπτονται απο τεχνικη κάλυψη από το ΠΛΗΝΕΤ. Βέβαια ας μας πούνε και καλύτερα οι ίδιοι (Νίκος και υπόλοιποι των ΠΛΗΝΕΤ)
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ υποστηρίζουν και την πρωτοβάθμια, αν και ο τρόπος αντιμετώπισης από νομό σε νομό διαφέρει. Ξέρω για παράδειγμα ότι σε κάποιες περιοχές δεν δίνουν έξοδα μετακίνησης για επισκέψεις σε σχολεία πρωτοβάθμιας.
Βέβαια, τώρα με έναν υπεύθυνο και έναν τεχνικό υπεύθυνο σε κάθε ΚΕΠΛΗΝΕΤ μου φαίνεται ότι η βοήθεια που θα παρέχεται θα είναι στοιχειώδης και θα αφορά τα τρέχοντα και τα καθημερινά. Π.χ. "στο τάδε Νηπιαγωγείο δεν δουλεύει το email" (ναι, σε εμάς έχουν και τα νηπιαγωγεία email !!).
Πάντως οι καλωδιώσεις δεν είναι δουλειά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ! Εμείς δηλαδή θα δίναμε οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει ο ηλεκτρολόγος, θα ελέγχαμε το αποτέλεσμα, θα κάναμε τις διασυνδέσεις - ρυθμίσεις, θα βάζαμε κανά βυσματάκι στις άκρες των καλωδίων, το πολύ να περνάγαμε κανά καλώδιο από τη μία αίθουσα στην άλλη αν οι συνθήκες το καθιστούσαν εύκολο,... αλλά να αρχίσουμε να τρυπάμε τοίχους, να βιδώνουμε κανάλια και ικριώματα, να κρεμάμε καλώδια από το ένα κτίριο στο άλλο ... όχι! Ας πληρώσει η σχολική επιτροπή μάστορα!
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 28 Σεπ 2010, 08:34:26 ΠΜ
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ υποστηρίζουν και την πρωτοβάθμια, αν και ο τρόπος αντιμετώπισης από νομό σε νομό διαφέρει. Ξέρω για παράδειγμα ότι σε κάποιες περιοχές δεν δίνουν έξοδα μετακίνησης για επισκέψεις σε σχολεία πρωτοβάθμιας.
Βέβαια, τώρα με έναν υπεύθυνο και έναν τεχνικό υπεύθυνο σε κάθε ΚΕΠΛΗΝΕΤ μου φαίνεται ότι η βοήθεια που θα παρέχεται θα είναι στοιχειώδης και θα αφορά τα τρέχοντα και τα καθημερινά. Π.χ. "στο τάδε Νηπιαγωγείο δεν δουλεύει το email" (ναι, σε εμάς έχουν και τα νηπιαγωγεία email !!).
Πάντως οι καλωδιώσεις δεν είναι δουλειά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ! Εμείς δηλαδή θα δίναμε οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει ο ηλεκτρολόγος, θα ελέγχαμε το αποτέλεσμα, θα κάναμε τις διασυνδέσεις - ρυθμίσεις, θα βάζαμε κανά βυσματάκι στις άκρες των καλωδίων, το πολύ να περνάγαμε κανά καλώδιο από τη μία αίθουσα στην άλλη αν οι συνθήκες το καθιστούσαν εύκολο,... αλλά να αρχίσουμε να τρυπάμε τοίχους, να βιδώνουμε κανάλια και ικριώματα, να κρεμάμε καλώδια από το ένα κτίριο στο άλλο ... όχι! Ας πληρώσει η σχολική επιτροπή μάστορα!
Έχεις δίκιο ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα. Ήρθε την Παρασκευή ο συνάδερφος απο το ΠΛΗΝΕΤ και μου τα είπε ακριβώς όπως τα λες. Τώρα θα απευθυνθούμε στο Δήμο για να μας στείλουν ηλεκτρολόγο και απο εκεί και μετά θα βοηθήσει ο τεχνικός τους ΠΛΗΝΕΤ.
παιδια η κατασταση για μενα είναι σκέτη φρίκη 0 υπολογιστες για τα παιδια. 7 υπολογιστές 1 σε καθε τάξη (στις 7 από τις 12) με την οθόνη κρεμασμένη πάνω από τον πίνακα και να σέρνονται ουτε για να βλέπουν κανα dvd δεν είναι απορώ ποιός το σκέφτηκε και με ρητη εντολή από διευθυντη να μην τους αγγίζουν τα παιδια εγώ πάντως δεν αντέχω αλλο!
στο δαφνί με βλέπω ως το τέλος του έτους
Εδώ συζητάμε για το πρόγραμμα σπουδών. Για τα προβλήματα και τις δυσκολίες υπάρχει ξεχωριστή ενότητα ;-)
Δεν ξέρω αν είναι τόσο συναφές με το πρόγραμμα σπουδών (πάντως δυσκολία δεν είναι!)
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs/4i019_4b_signed_101130.pdf
Δε θα βαθμολογήσουμε φέτος τελικά.