Ερώτηση για Σ Λ

Ξεκίνησε από thg, 29 Μαρ 2021, 07:46:08 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ripper

#30
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 05 Απρ 2021, 12:15:11 ΜΜ
https://kathigitis-aepp.gr/wp-content/uploads/2019/03/2005-imerisio-maios-themata.pdf
Θέμα 2, 2005
Πρόγραμμα/Συνάρτηση με πεζά γράμματα

Και νομίζω η μοναδική φορά με Εμφάνισε σε "τμήμα προγράμματος".
Αν θυμάται και αλλού, κάποιος συνάδελφος, ας το αναφέρει.

evry

Αν μας παρουσιάζατε τη λύση πιστεύω θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον, αφού λύνεται και σε ΓΛΩΣΣΑ.

Παράθεση από: ripper στις 07 Απρ 2021, 01:25:45 ΜΜ
Λύνεται κανονικά σε ΓΛΩΣΣΑ, χωρίς χρήση πίνακα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ripper

Παράθεση από: evry στις 07 Απρ 2021, 01:32:43 ΜΜ
Αν μας παρουσιάζατε τη λύση πιστεύω θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον, αφού λύνεται και σε ΓΛΩΣΣΑ.

Γράψτε λάθος, αναφερόμουν στο Γ του 2010, που έχω τσακωθεί πολλάκις.

George Eco

Παράθεση από: ripper στις 07 Απρ 2021, 01:25:45 ΜΜ
Και νομίζω η μοναδική φορά με Εμφάνισε σε "τμήμα προγράμματος".
Αν θυμάται και αλλού, κάποιος συνάδελφος, ας το αναφέρει.

Καλά ας το αφήσουμε αυτό. Το θέμα αυτό ήταν φιάσκο. Σα το 2018 Β με το αδόμητο διάγραμμα ροής.
Γι' αυτό λέω πως δε γίνεται να σκάβουμε θέμα 15ετίας πίσω για να λέμε "Α! Να! Πρόγραμμα με πεζά".

Υπάρχει και το αντεπιχείρημα Επαναληπτικές 2020 Θέμα με πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ με κεφαλαία.
Ξαναλέω όμως, ΤΙ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΕΔΩ; Έχει ποτέ κόψει κανείς μας λόγω πεζών-κεφαλαίων;;; Ελπίζω όχι.
ΔΕΝ είναι λάθος τα πεζά σε δεσμευμένες λέξεις.
Τα προτείνω ξαναλέω, γιατί είναι ΚΑΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ για ευανάγνωστο γραπτό.

Το κακό είναι πως εκεί έξω, υπάρχουν άνθρωποι που λένε "Πεζά ή σου έκοψα το θέμα".
Είναι κακό, αλλά δεν είναι το χειρότερο. Είναι το τελευταίο που με νοιάζει. Ξαναλέω, εκεί έξω, εξ αιτίας του 2005 θέματος κι όχι μόνο, καθηγητές και καθηγήτριες διδάσκουν έναν αχταρμά ΓΛΩΣΣΑ και ψευδογλώσσα.  Προσέξτε, όχι ως ξεχωριστό πράγμα. ΑΧΤΑΡΜΑ και τα δύο. Πλάκα κάνουμε τώρα; Κι ασχολούμαστε με τα πεζά;;;

Κι εξού κι η ανησυχία μου. Αν υπάρχει μία στο εκατομμύριο πιθανότητα να υπάρξει επιτροπή με πλειοψηφία στο "τα κεφαλαία είναι σημαντικά", γιατί να πάρω στο λαιμό μου τα παιδιά; Διδάσκω τη καλή πρακτική, εξοικονομούν και χρόνο στη διόρθωση (με την εύκολη ανάγνωση του προγράμματος), δίνουν κι ένα αξιοπρεπές γραπτό και δε τρέχει τίποτα.

Απλώς ελπίζω να μη διορθώσει κανείς από όσους διδάσκουν αχταρμά το μάθημα.

Και για να γυρίσουμε στο θέμα:

Σ/Λ με πεζά-κεφαλαία, ΔΕ θα πέσει, έτσι πιστεύω κι εγώ, έλεος.
Γενικά Σ/Λ από το internet και λύσεις από το internet, ή ακόμα και διαγωνίσματα άλλων φροντιστηρίων, δε θέλω να βλέπουν παιδιά που έχω αναλάβει, για πάρας πολλούς λόγους.

TL; DR;
Βρήκατε μια κακή άσκηση στο internet; Ναι οκ, σύνηθες φαινόμενο. Τα παιδιά πρέπει να εμπιστευτούν εσάς όμως, όχι το internet. Αν κάνουν το αντίθετο, παίρνουν και τα ρίσκα τους. Δικαίωμά τους, δε μπορείτε να κάνετε κάτι γι' αυτό, εκτός του να τα προειδοποιήσετε.

P.Tsiotakis

Παράθεση από: ripper στις 07 Απρ 2021, 01:25:45 ΜΜ
Και νομίζω η μοναδική φορά με Εμφάνισε σε "τμήμα προγράμματος".
Αν θυμάται και αλλού, κάποιος συνάδελφος, ας το αναφέρει.

και σε ενημερώνω ότι η επιτροπή εξετάσεων δεν το έκανε κατά λάθος.
το λάθος είναι να προσπαθούμε να λύσουμε προβλήματα που είναι λυμένα. Βασικά προσπαθείτε..

ΥΓ: είδα τον γ. νικολακάκη στον ΣΚΑΙ έξω απο φαρμακείο να κάνει δηλώσεις και πολύ χάρηκα

George Eco

#35
Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Απρ 2021, 08:47:48 ΜΜ
και σε ενημερώνω ότι η επιτροπή εξετάσεων δεν το έκανε κατά λάθος.


Πού το βασίζετε αυτό;
Εμένα μου φαντάζει ιδιο σενάριο με 2018 Β2

ripper

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Απρ 2021, 08:47:48 ΜΜ
και σε ενημερώνω ότι η επιτροπή εξετάσεων δεν το έκανε κατά λάθος.
το λάθος είναι να προσπαθούμε να λύσουμε προβλήματα που είναι λυμένα. Βασικά προσπαθείτε..


Μάλλον δεν κατάλαβες το νόημα του post μου, αυτό ακριβώς είναι που ήθελα να τονίσω.
Πως η ίδια η επιτροπή δείχνει πως δε με νοιάζουν μικρά/μεγάλα, εμφάνισε/γράψε.
Εξετάζουμε την αλγοριθμική σκέψη και δεν κολλάω στα "του βιβλίου".

Το επόμενο που θα ήθελα και επίσημα να δω, είναι σε Α-Β θέμα, εντολή γράψε με πράξη.


Laertis

Παράθεση από: P.Tsiotakis στις 08 Απρ 2021, 08:47:48 ΜΜ
και σε ενημερώνω ότι η επιτροπή εξετάσεων δεν το έκανε κατά λάθος.
το λάθος είναι να προσπαθούμε να λύσουμε προβλήματα που είναι λυμένα. Βασικά προσπαθείτε..

ΥΓ: είδα τον γ. νικολακάκη στον ΣΚΑΙ έξω απο φαρμακείο να κάνει δηλώσεις και πολύ χάρηκα

Παναγιώτη, προσπαθώντας να συσχετίσω το σχόλιό σου με το θέμα του post, ένα μόνο έχω να πω: 'Όπως λέει και ένα παλιό τραγούδι, δηλώσεις που μείνανε δηλώσεις !!!
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

konnacarmen

καλησπέρα σε όλους εχω και εγω κάποιες ερωτήσεις άμα θα μπορούσατε να με βοηθήσετε:

1. η δομή πολλαπλής επιλογλης χρησιμοποιείται στις περιπτώσεις εκείνες όπου η ροή του αλγόρίθμου μας μπορεί να ακολουθήσει τουλάχιστον τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις?
2. μια δομή σύνθετης επιλογλής μπορεί πάντα να αντικατασταθεί απο δυο κατάλληλες δομές απλής επιλογής?
3. μια δομή πολλαπλής επιλογής μπορεί πάντα να αντικατασταθεί απο πολλές κατάλληλες δομές απλής επιλογής?
4. Εμφωλευμένη ονομάζεται η τοποθέτηση μιας δομής ακολουθίας στο εσωτερικό μιας δομής επιλογής?

Ευχαριστω πολυ για τον χρόνο σας

petrosp13

1. Σωστό, γιατί η απλή και η σύνθετη υποστηρίζουν 1 και 2 αντίστοιχα.
2. Θα έλεγα όχι πάντα, πχ όταν μέσα στην πρώτη περίπτωση αλλάζει η τιμή της μεταβλητής που είναι στην συνθήκη.
3. Βλέπε 2
4. Λάθος, εμφωλευμένες θα έλεγα ότι είναι οι δομές επιλογής και επανάληψης
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΕΙ.
ΠΧ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΗ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΑΛΛΙΩΣ, ΜΕΤΡΑΣ ΠΟΣΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΣΕ 3 ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΣΕ 7...
...
ΑΝ Α MOD 10=3 TOTE
   ΠΛ1<-ΠΛ1+1
ΑΛΛΙΩΣ ΑΝ Α MOD 10 = 7 ΤΟΤΕ
   ΠΛ2<-ΠΛ2+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ.
ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΤΡΙΤΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ...
ΝΟΜΙΖΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ. ΙΣΩΣ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ.

ΥΓ: ΣΑΦΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ 2 ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΑΠΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

gpapargi

Παράθεση από: Konstantina Petropoulou στις 19 Απρ 2021, 09:03:26 ΜΜ
2. μια δομή σύνθετης επιλογλής μπορεί πάντα να αντικατασταθεί απο δυο κατάλληλες δομές απλής επιλογής?

Η άποψή μου είναι ότι γίνεται, αλλά δεν είναι προφανές.
Φαντάσου ότι μπαίνεις στο «ΑΝ» όταν οι μεταβλητές  που εμπλέκονται στις συνθήκες παίρνουν κάποιες τιμές. Ενώ μπαίνουν στο «ΑΛΛΙΩΣ» όταν οι μεταβλητές παίρνουν κάποιες άλλες τιμές. Αν τις περιγράψεις ρητά σε 2 διαδοχικές «ΑΝ» μπορείς να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα.
Αν μέσα στο «ΑΝ» υπάρχουν εντολές που επηρεάζουν τις μεταβλητές της συνθήκης, θα πρέπει να ανασκευαστούν οι συνθήκες έτσι ώστε να μπαίνουν σύμφωνα με τις αλλαγμένες τιμές. Δηλαδή η γνώμη μου είναι ότι γίνεται, αλλά όχι πάντα με τυποποιημένο τρόπο (δηλαδή βάζοντας ένα «ΟΧΙ συνθήκη_της_πρώτης_ΑΝ» στη δεύτερη από τις διαδοχικές «ΑΝ»). Θέλει να πειράξεις τη συνθήκη της δεύτερης «ΑΝ» ανάλογα με το πώς αλλάζουν οι μεταβλητές που περιέχονται στην πρώτη ΑΝ. Όλα αυτά με κάθε επιφύλαξη καθώς μπορεί να μου διέφυγε κάτι.
Ωστόσο για να αποφανθείς πρέπει να κάνεις σκέψεις σαν αυτές που περιέγραψα παραπάνω. Δε νομίζω ότι είναι για ΣΛ σε διαγώνισμα. Δεν υπάρχει χρόνος ειδικά από μαθητή.

ssimaiof

Και τυποποιημένα μπορεί να γίνει (αν και δεν γνωρίζω το πνεύμα της ερώτησης) :
ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ
  Εντολές_Α
ΑΛΛΙΩΣ
  Εντολές_Ψ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Μετατρέπεται σε
Τ <- Συνθήκη
ΑΝ Τ ΤΟΤΕ
  Εντολές_Α
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ ΟΧΙ Τ ΤΟΤΕ
  Εντολές_Ψ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

όπου Τ μια προσωρινή λογική μεταβλητή.

Κατ' επέκταση και η πολλαπλή επιλογή με ένα λογικό πίνακα όπου εκχωρούνται οι συνθήκες και μία απλή λογική μεταβλητή (flag) όπου ελέγχουμε αν ενεργοποιήθηκε μια προηγούμενη συνθήκη ....
Σταύρος Σημαιοφορίδης

gpapargi

Μπορεί μέσα στις εντολές_Α να είναι μια εντολή που αλλοιώνει τη συνθήκη, οπότε θέλει τροποποίηση και της συνθήκης.

ssimaiof

Ίσα ίσα η συνθήκη ελέγχεται μόνο μία φορά στην αρχή. Δεν τροποποιείται μετά ότι και να περιέχεται μέσα στο σώμα της ΑΝ είτε στο αληθής είτε στο ψευδής.
Α <- 1
ΑΝ Α>0 ΤΟΤΕ
   Α <- Α-2
ΑΛΛΙΩΣ
   Α <- Α+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Προφανώς στη συνθήκη το Α λογίζεται ως 1 άσχετα αν μετά θα πάρει την τιμή -1 (που προφανώς επειδή δεν θα είναι >0 ΔΕΝ θα εκτελεστεί η ΑΛΛΙΩΣ).
Ίσως δεν κατάλαβα τι ακριβώς θες να πεις.
Σταύρος Σημαιοφορίδης