Θέμα Δ

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:05:59 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Εδώ μιλάμε για το θέμα Δ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ApoAntonis

Νομίζω Δ3-Δ4 θα έπρεπε να είναι κάπως πιο προσεγμένα αφού μπορούν να γραφούν και αντίστροφα.

akalest0s

Απλό και στρωτό, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

P.Tsiotakis

Τελικά, όντως ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας.

petrosp13

Το δυσκολότερο ερώτημα είναι το Δ2 στο θέμα αυτό
Το πιο εύκολο θέμα Δ εδώ και 15 χρόνια σίγουρα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ. ΚΡΙΜΑ ΤΑ Δ3,Δ4 ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΝ 9+6=15 ΜΟΝΑΔΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ. ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΧ 6+4+5 ΜΟΝΑΔΕΣ

tanius76

πόσες μονάδες από τις 5 πιστεύετε ότι θα κοπούν από το Δ2 αν γίνει υπολογισμός σωστά για το πλήθος, αλλά κατά γραμμή και όχι κατά στήλη ;

NiColas1957

Αν το Δ2 το υπολογίζει κατά γραμμές και όχι κατά στήλες ... 
Εγώ θα έλεγα πως πρέπει να κοπούν Όλες οι μονάδες ή το λιγότερο 4/5 

NiColas1957

Παράθεση από: tanius76 στις 08 Ιουν 2023, 02:28:56 ΜΜπόσες μονάδες από τις 5 πιστεύετε ότι θα κοπούν από το Δ2 αν γίνει υπολογισμός σωστά για το πλήθος, αλλά κατά γραμμή και όχι κατά στήλη ;
Αν το Δ2 το υπολογίζει κατά γραμμές και όχι κατά στήλες ... 
Εγώ θα έλεγα πως πρέπει να κοπούν Όλες οι μονάδες ή το λιγότερο 4/5 

NIKOS_KALYVAS

Μαθητής έκανε την ταξινόμηση στον πίνακα Σ  σωστά και μετά τον προσπέλασε κάνοντας έλεγχο κάθε στοιχείο με το Σ[10] (Σ ο πίνακας των αθροισμάτων που ταξινομήθηκε νωρίτερα).

Σας αποτέλεσμα είναι Σωστό.
Το ερώτημα είναι θα τις πάρει και τις 9 μονάδες;
Γνώμη μου ναι.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

epsilonXi

Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 08 Ιουν 2023, 04:17:12 ΜΜΜαθητής έκανε την ταξινόμηση στον πίνακα Σ  σωστά και μετά τον προσπέλασε κάνοντας έλεγχο κάθε στοιχείο με το Σ[10] (Σ ο πίνακας των αθροισμάτων που ταξινομήθηκε νωρίτερα).
εγώ δεν κατάλαβα τι είπες

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: epsilonXi στις 08 Ιουν 2023, 04:39:22 ΜΜεγώ δεν κατάλαβα τι είπες
Δεν βρήκε το min και μετά να ξαναπεράσει μέσα στον πινακα συγκρινοντας τα στοιχεία με το min, αλλα μετά την ταξινόμηση έλεγξε τα στοιχεία του ταξινομημένου με το τελευταίο στοιχείο που είναι το ελάχιστο
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

evry

Έτυχε και σε μας μαθητές να κάνουν πρώτα το Δ4 και μετά το Δ3.
Αφού κάνουν ταξινόμηση, στη συνέχεια σαρώνουν από το min και μετά και μόλις βρουν διαφορετικό σταματάνε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ApoAntonis

Βαθμολογούνται πλήρως;

evry

Εμείς ενημερώσαμε τους βαθμολογητές για αυτή τη λύση. Μάλιστα έτυχε και μαθητής που την είχε κάνει. Προφανώς παίρνουν όλες τις μονάδες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Συνεπώς, η σειρά απάντησης ερωτημάτων δεν έχει σημασία; Ενδιαφέρον! Είναι αποδεκτό άραγε, οποιοδήποτε "ανακάτεμα", ή κάπου υπάρχει κάποιο όριο;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2023, 05:16:10 ΜΜΣυνεπώς, η σειρά απάντησης ερωτημάτων δεν έχει σημασία; Ενδιαφέρον! Είναι αποδεκτό άραγε, οποιοδήποτε "ανακάτεμα", ή κάπου υπάρχει κάποιο όριο;
Μα σε όλα τα μαθήματα τα ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν με όποια σειρά θέλουν οι μαθητές αρκεί να μην επηρεάζεται η ορθότητα των απαντήσεων.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 08 Ιουν 2023, 04:17:12 ΜΜΜαθητής έκανε την ταξινόμηση στον πίνακα Σ  σωστά και μετά τον προσπέλασε κάνοντας έλεγχο κάθε στοιχείο με το Σ[10] (Σ ο πίνακας των αθροισμάτων που ταξινομήθηκε νωρίτερα).

Σας αποτέλεσμα είναι Σωστό.
Το ερώτημα είναι θα τις πάρει και τις 9 μονάδες;
Γνώμη μου 
Σωστή η σκέψη του μαθητή.
και εννοείται ότι θα πάρει όλες τις μονάδες

ApoAntonis

Ρώτησα αφού η επίλυση του Δ4 επηρεάζει την επίλυση του Δ3, δεν λύθηκαν ανεξάρτητα.

Να γίνω πιο συγκεκριμένος, ας πούμε ότι προσπαθεί να ταξινομήσει, κάνει λάθος όμως και δεν ταξινομεί σωστά, αλλά γράφει στην συνέχεια το Δ3 με την προϋπόθεση ότι ο πίνακας είναι ταξινομημένος. Θα το χάσει το Δ3 ή όχι;

*δεν ρωτάω από "προσωπικό" ενδιαφέρον, είναι η πρώτη παρατήρηση που έκανα στο θέμα.

evry

Παράθεση από: ApoAntonis στις 08 Ιουν 2023, 06:13:06 ΜΜΡώτησα αφού η επίλυση του Δ4 επηρεάζει την επίλυση του Δ3, δεν λύθηκαν ανεξάρτητα.

Να γίνω πιο σύγκρινενος, ας πούμε ότι προσπαθεί να ταξινομήσει, κάνει λάθος όμως και δεν ταξινομεί σωστά, αλλά γράφει στην συνέχεια το Δ3 με την προϋπόθεση ότι ο πίνακας είναι ταξινομημένος. Θα το χάσει το Δ3 ή όχι;
Χαχα, το πήγες πολύ μακριά, αλλά το ερώτημά σου έχει βάση.
Το Δ3 δεν πρέπει να το χάσει όλο αλλά από την άλλη δεν μπορεί να το πάρει και όλο. 
Αυτό γιατί ναι μεν τα ερωτήματα είναι ανεξάρτητα και το λάθος δεν μεταφέρεται αλλά ουσιαστικά μέρος του ερωτήματος Δ3 είναι μέσα στο Δ4, πιο συγκεκριμένα ο υπολογισμός του min. Άρα θα πρέπει να χάσει αυτές τις μονάδες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Καλημέρα σε όλους. Θα ήθελα αν κάποιος γνωρίζει να μου απαντήσει το εξης:
Μαθητης μου, καλός, διαβασμένος, στο Δ3, δεν προσεξε τη λέξη συνολικό, και έχει δουλέψει για  ΜΙΝ αλλα στο δισδιάστατο. Κανονικά, με δυο περάσματα και νοικοκυρεμένη λύση. Τι γνώμη έχετε για τη βαθμολόγησή του σε αυτό; (δηλαδή πόσες μονάδες από τις 9)

evry

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 09 Ιουν 2023, 10:29:05 ΠΜΚαλημέρα σε όλους. Θα ήθελα αν κάποιος γνωρίζει να μου απαντήσει το εξης:
Μαθητης μου, καλός, διαβασμένος, στο Δ3, δεν προσεξε τη λέξη συνολικό, και έχει δουλέψει για  ΜΙΝ αλλα στο δισδιάστατο. Κανονικά, με δυο περάσματα και νοικοκυρεμένη λύση. Τι γνώμη έχετε για τη βαθμολόγησή του σε αυτό; (δηλαδή πόσες μονάδες από τις 9)
Καταρχάς οι 9 μονάδες σε αυτό το ερώτημα είναι σκάνδαλο. Όχι μόνο επειδή είναι κάτι τετριμμένο αλλά και επειδή θα βγάλει διαφορές, γιατί είναι πολλές μονάδες για ένα ερώτημα.
Στην περίπτωση του μαθητή σου, θα τολμούσα να πω ότι θα πάρει 4 μονάδες το πολύ. Κάποιοι μπορεί να κόψουν και περισσότερο, άλλοι μπορεί να δώσουν περισσότερο δεν ξέρω.
Να σε ρωτήσω όμως, τον υπολογισμό των ετήσιων αριθμών δεν τον έχει κάνει? Τον χρειάζεται για το Δ4.
Αν έχει κάνει τον υπολογισμό του Σ τότε τα πράγματα αλλάζουν. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να πάρει 6 στις 9, θα τολμούσα να πω. Αλλά πάλι είναι υποκειμενικό. 
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Ευριπίδη, δικός μου μαθητής έκανε ακριβώς αυτό που λες
Υπολόγισε τα αθροίσματα, αλλά βρήκε το ελάχιστο στον δισδιάστατο
Αν αναφερθεί στην συγκέντρωση για την βαθμολόγηση, ενημερώστε μας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: evry στις 09 Ιουν 2023, 10:36:17 ΠΜΚαταρχάς οι 9 μονάδες σε αυτό το ερώτημα είναι σκάνδαλο. Όχι μόνο επειδή είναι κάτι τετριμμένο αλλά και επειδή θα βγάλει διαφορές, γιατί είναι πολλές μονάδες για ένα ερώτημα.
Στην περίπτωση του μαθητή σου, θα τολμούσα να πω ότι θα πάρει 4 μονάδες το πολύ. Κάποιοι μπορεί να κόψουν και περισσότερο, άλλοι μπορεί να δώσουν περισσότερο δεν ξέρω.
Να σε ρωτήσω όμως, τον υπολογισμό των ετήσιων αριθμών δεν τον έχει κάνει? Τον χρειάζεται για το Δ4.
Αν έχει κάνει τον υπολογισμό του Σ τότε τα πράγματα αλλάζουν. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να πάρει 6 στις 9, θα τολμούσα να πω. Αλλά πάλι είναι υποκειμενικό.


ευχαριστώ πολύ!
Συμφωνώ οτι οι μονάδες του ερωτήματος είναι πολλές. Πέραν του ότι σαν θέμα, ήθελε κατι ακόμα, αν οχι σαν δυσκολία, έστω σαν ένα επιπλέον ερώτημα.
Ευτυχώς λοιπόν, έχει κάνει τον υπολογισμό του συνολικού μετα στο Δ4. Ξέχασα να το αναφέρω. Οπότε αισιοδοξώ ότι θα βαθμολογηθεί και αυτό σαν κομμάτι του Δ3. Αν χωριστει σε 3+3+3 κι εγω εκει καταλήγω δλδ σε 3-4 αν δεν κανει το σαμ και 6 αν το εχει κανει.
Ήθελα όμως Ευριπίδη μια γνώμη, γιατι πραγματικά στεναχωρήθηκα , επειδή είναι καλός μαθητης και το 9 είναι πολύ σε ένα ερώτημα. Άστοχη επιλογή οι 9 μονάδες
(Επίσης και η προσέγγιση σου για τις 3-4 μονάδες ακόμα και αν δεν το έχει κάνει κάποιος το συνολικό, πιστευω  είναι σωστή και μακάρι να το δουν έτσι, γιατι ειναι πολλές 9 μονάδες να χαθούν, αν ο μαθητης έχει δουλεψει σωστά την τεχνική με τα δυο περάσματα)
Σε ευχαριστώ και πάλι.




evry

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 09 Ιουν 2023, 11:00:56 ΠΜ(Επίσης και η προσέγγιση σου για τις 3-4 μονάδες ακόμα και αν δεν το έχει κάνει κάποιος το συνολικό, πιστευω  είναι σωστή και μακάρι να το δουν έτσι, γιατι ειναι πολλές 9 μονάδες να χαθούν, αν ο μαθητης έχει δουλεψει σωστά την τεχνική με τα δυο περάσματα)
Σε ευχαριστώ και πάλι.
Αποκλείεται να χάσει όλες τις μονάδες. Θα πάρει τις 3 για τον υπολογισμό των αθροισμάτων και μετά από τις άλλες 6 ίσως να πάρει άλλες 3. Θα δούμε.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: evry στις 09 Ιουν 2023, 11:26:37 ΠΜΑποκλείεται να χάσει όλες τις μονάδες. Θα πάρει τις 3 για τον υπολογισμό των αθροισμάτων και μετά από τις άλλες 6 ίσως να πάρει άλλες 3. Θα δούμε.
Τελικά ήμουν πολύ large. Παίρνει σίγουρα 3/9 αν έχει τα αθροίσματα και ίσως μια ακόμα άρα 4/9.
Μάλλον με επηρέασε αυτό που είπες ότι ήταν καλός μαθητής, αλλά δυστυχώς έχει κάνει κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που ζητείται
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Ευριπίδη καλημέρα και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη νέα ενημέρωση.
Εδώ κολλάει λοιπόν αυτό που λέω, ότι στο ερωτημα αυτό ήταν πολλές οι 9 μονάδες. Και δεν το λέω επειδή το έκανε λάθος ο μαθητής μου ειλικρινά.
Δεν σου κρύβω ότι το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν είδα το δ θέμα, πριν ακόμα μιλήσω με τους μαθητές μου, είναι ότι okay είναι εύκολο αλλά θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερο... Ήταν μικρό αυτό το θέμα και είχε υποερωτήματα με αρκετές μονάδες. Αυτό δημιουργεί μία ιδιότυπη αδικία κάποιες φορές. Και έχω την αίσθηση ότι παρότι τα θέματα είναι πιο εύκολα, επειδή υπάρχουν σημεία που κοστολογούνται με περισσότερες μονάδες από όσες θα έπρεπε, ίσως δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν δούμε τη συσσώρευση βαθμολογιών να είναι στο 15 έως 18 το πολύ 19 και να μην είναι μεγάλες οι διαφορές από πέρσι, παρότι τα θέματα είναι πιο εύκολα. Και αυτό γιατί κάποια λάθη, σημαίνουν μεγαλύτερες απώλειες για τα παιδιά. Επίσης αν και πρόκειται για ψύλλο στα άχυρα, σίγουρα δεν ήταν σωστή επιλογή στο ένα ερώτημα να λέει ετήσιο και στο άλλο συνολικό. Πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν και το άγχος των παιδιών, που ερμηνεύουν εκείνη την ώρα αυτά που διαβάζουν. Για παράδειγμα κάποιος άλλος μαθητής μου καθόταν 10 λεπτά να σιγουρευτεί αν αυτό που ζητούσε το δ4 ερώτημα ήταν τόσο εύκολο και ίδιο με πέρσι παρότι ήταν ξεκάθαρο και όταν βγήκε ήταν το πρώτο που ρώτησε. Θέλω να πω δηλαδή ότι το άγχος των παιδιών τα κάνει να δίνουν ακόμα και σε αυτές τις διαφορετικές λεξούλες σημασία (χωρίς να εννοω ότι ευθύνεται αυτό, για τον μαθητή που έχασε το δ3, αυτός απλά δεν το πρόσεξε) Ευχαριστώ και πάλι.
Υστερόγραφο: δίδασκα από το 2000 έως το 2015 εκτός από το ΑΕΠΠ τότε και το μάθημα της ηλεκτρολογίας. Το 2004, έβαλαν 4 πολλαπλής από 10 μονάδες το καθένα ... και γενικά τα θέματα ήταν πολύ μικρά. Όταν τα είδα λέω "καλά βαριόντουσαν να βάλουν θέματα σήμερα;"  Μαθήτρια μου άριστη έχασε ένα πολλαπλής και έπεσε στο 18. Η μαθήτρια αυτή έχασε για 10 μόρια τους ηλεκτρολόγους Αθήνας... Βέβαια αν το ψάξουμε έτσι δεν τελειώνουμε αλλά πρέπει να προσέχουμε τέτοια σημεία.

evry

#27
Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 10 Ιουν 2023, 09:38:26 ΠΜΕυριπίδη καλημέρα και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη νέα ενημέρωση.
Εδώ κολλάει λοιπόν αυτό που λέω, ότι στο ερωτημα αυτό ήταν πολλές οι 9 μονάδες. Και δεν το λέω επειδή το έκανε λάθος ο μαθητής μου ειλικρινά.

Χωρίς να γνωρίζω τι έχει γίνει θα κάνω μια υπόθεση με βάση τα δεδομένα που έχουμε. Στις αρχικές ενδεικτικές λύσεις της ΚΕΕ που έστειλαν είχαν 2-3 λαθάκια. Ένα από αυτά ήταν η εντολή υπολογισμού των αθροισμάτων κατά γραμμή. Αντί για
Σ[ι] <- Σ[ι] + ΕΠ[ι,ξ]
είχαν την εντολή:
Σ[ι, ξ] <- Σ[ι, ξ] + ΕΠ[ι,ξ]

Δηλαδή είχαν πίνακα μετρητών/αθροιστών δυο διαστάσεων ο οποίος ξέμεινε από κάποια άλλη λύση ή από κάποιο copy και paste γιατί οι λύσεις δεν ήταν χειρόγραφες σε αντίθεση με τις λύσεις των χημικών  >:D .

Αν σκεφτείς αυτό μαζί με τις 9 μονάδες για ένα εύκολο ερώτημα και το γεγονός ότι δεν είχε Δ5 ενώ αυξήθηκαν οι μονάδες του Δ καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι το θέμα Δ είχε και άλλο ερώτημα το οποίο αφαίρεσαν τελευταία στιγμή είτε γιατί ήταν δύσκολο είτε γιατί είχε κάποιο πρόβλημα (που εντόπισε ο λύτης) και μετέφεραν άρον-άρον τις μονάδες στο Δ3, γιατί ήταν πλέον πρωί και δεν προλάβαιναν να φτιάξουν άλλο ερώτημα.
Αυτη είναι μια δική μου θεωρία με βάση τις ενδείξεις. Είναι ότι πιο λογικό όμως μπορώ να σκεφτώ γιατί το αποκλείω να ξεκίνησαν με θέμα Δ χωρίς Δ5 όταν οι μονάδες έχουν αυξηθεί.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Κι εγώ πιστεύω και το υπέθεσα και προχθές, ότι πιθανόν κάτι συνέβη με κάποιο υποερώτημα. Με βάση λοιπόν και αυτά που γράφεις, κάτι θα συνέβη και από το να υπάρξουν ασάφειες, προτίμησαν να δώσουν το θέμα έτσι και βέβαια καλά εκαναν. Μπορεί το τελικό αποτέλεσμα να μας άφησε μια αίσθηση ότι στο σύνολό τους τα θέματα δεν είχαν τη δυσκολία που πρέπει αλλα σαφώς είναι προτιμότερο απο το να υπήρχαν ασάφειες.
 
( Και η τελική αίσθηση στην περίπτωση που υπήρχε ένα δυνατό υποερώτημα χωρίς ασάφειες, θα  ήταν ότι τα θέματα ήταν κανονικά. Γιατί
 νομίζω ότι αυτό που μας έκανε να λέμε ότι τα θέματα ήταν εύκολα, ήταν το τέταρτο θέμα και η απουσία ενός καλού υποερωτήματος μέσα σε αυτό. Στα θέματα  1-2-3 υπάρχει μία σχετική αποδοχή. Αλλά για το τέταρτο πρέπει να φτάσεις το 2007 για να βρεις παρόμοιας δυσκολιας νομιζω.
καλημέρα και καλή συνέχεια σε όλους.

akalest0s

Πολύ ενδιαφέρον αυτό με τον αθροιστή, και πειστικό. 
Συμφωνώ με όσα λέτε. 
Ωστόσο αυτό με τις λεξούλες.. νομίζω είναι τραβηγμένο. Διαγωνίζονται και στο θέμα της ψυχραιμίας τα παιδιά. Ήταν επαρκώς σαφές τι ήθελε το κάθε ερώτημα, χωρίς να προσπαθεί να μπερδέψει. 
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Συμφωνώ για "τις λεξούλες" και το ότι ήταν σαφές το θέμα. Αναμφισβήτητα σαφές. Το γράφω άλλωστε ότι δεν θεωρώ ότι μπερδεύτηκε από αυτό ο μαθητής και είδες γράφω "ψύλλος στα άχυρα", οκ. Αλλά λέω ότι είναι καλό να τις προσέχουμε, γιατί κάποιος στο άγχος του μπορεί να ψάχνει, μήπως διαφορετική λέξη είναι και κάτι διαφορετικό ως ζητούμενο.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#31
Παράθεση από: evry στις 10 Ιουν 2023, 10:02:45 ΠΜΧωρίς να γνωρίζω τι έχει γίνει θα κάνω μια υπόθεση με βάση τα δεδομένα που έχουμε. Στις αρχικές ενδεικτικές λύσεις της ΚΕΕ που έστειλαν είχαν 2-3 λαθάκια. Ένα από αυτά ήταν η εντολή υπολογισμού των αθροισμάτων κατά γραμμή. Αντί για
Σ[ι] <- Σ[ι] + ΕΠ[ι,ξ]
είχαν την εντολή:
Σ[ι, ξ] <- Σ[ι, ξ] + ΕΠ[ι,ξ]

Δηλαδή είχαν πίνακα μετρητών/αθροιστών δυο διαστάσεων ο οποίος ξέμεινε από κάποια άλλη λύση ή από κάποιο copy και paste
Κατά τη γνώμη μου, μαλλον θα υπήρχε αρχικά και κάποιο ερώτημα, που θα ζητούσε κατι σαν  συνολικους επισκέπτες μεχρι και κάθε  μηνα, σε καποιον πινακα Σ[10,12] καιι ίσως μετά ζητούσε κάποια ταξινόμηση στα δεδομένα, με βάση το συνολικό μάχρι κάποιο μήνα. Και μάλλον για αυτό, στο ένα ερώτημα συναντάμε τη λέξη ετήσιο ενω στο αλλο τη λέξη συνολικό. Ισως λοιπόν κάτι τέτοιο, να ειχε κάποια ασάφεια στη διατυπωση  και να βγήκε. Σε αυτή την περίπτωση, θα μιλάγαμε για κάποιο δυνατο 4ο θεμα.

Υγ: κάτι τέτοιο βέβαια, θα είχε λίγο διαφορετική εντολή για τη λύση. Για κάθε ξενοδοχείο αρχικοποίηση η πρώτη στήλη του πίνακα Σ να είναι ίση με την πρώτη στήλη του πίνακα ΕΠ και μετά για κάθε ξενοδοχείο και για κάθε στήλη από τη δεύτερη και πέρα
Σ[ι,ξ]<-Σ[ι,ξ-1]+ΕΠ[ι.ξ].
Εντάξει παιδιά,  κουβεντα να γίνεται. Υποθέσεις κάνουμε. Ποιος ξέρει; Απλα το σκέφτηκα και είπα να το μοιραστω. Κάτι τέτοιο θα ήτανε δυσκολο...
(Θα ξαναπώ πάντως, πέρα από τη συζήτηση που κάνουμε για τη μη ύπαρξη δυνατού ερωτήματος στο θέμα Δ, ότι μου άρεσε που οι εκφωνήσεις ήταν σαφείς. Οι εκφωνήσεις που έχουν ένα σωρό γραμμές για να διαβάσεις αυτές και να μην καταλαβαίνεις τι ζητάνε, δεν μου άρεσουν.)
Καλημέρα και καλη συνέχεια.

Sergio

#32
Πάντως το συγκεκριμένο ερώτημα (Δ3) θυμίζει έντονα το αντίστοιχο του 2005 (τους αριθμους των ερωτησεων με τον μεγαλυτερο βαθμο δυσκολιας, δηλαδη το μικροτερο πληθος σωστων απαντήσεων) που τότε έπαιρνε 10 από τις 20 μονάδες. Αν θυμάμαι καλά ήταν η πρώτη φορά που κάποιο ερώτημα εξέταζε την αναλυτική σκέψη των μαθητών και θεωρηθηκε, για πολλα χρονια, το ερωτημα που "εστρεψε" την εξεταση του μαθηματος στη σωστη κατευθυνση ( εξεταση της αναλυτικης σκεψης). Το οτι εχει δουκευτει πολυ απο τοτε σε αιθουσες σχολειων και φροντιστηριων δεν υποβαθμιζει την αξια του.... Βέβαια τότε ήταν 2005.. αλλά από την άλλη τότε απευθυνόμασταν σε μαθητές Τεχνολογικής..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)