ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2022, 12:47:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akalest0s

Παράθεση από: George Eco στις 08 Ιουν 2022, 10:56:37 ΠΜΝα βάλω κι εγώ ένα λιθαράκι μιας και προλάβατε...
Πιο ψαγμένοι μαθητές μπορεί να δουν το ΑΘΡ/ΠΛ και να πουν πως υπο συνθήκη ΜΠΟΡΕΙ να συμβεί διαίρεση με το μηδέν...
Όχι και ψαγμένοι μαθητές βρε.. πιο χιλιοειπωμένο λάθος χρόνου εκτέλεσης, παίζει να μην υπάρχει. 
Το ίδιο το βιβλίο το έχει, και είναι και κλασικό λάθος που αναφέρουμε όχι μόνο στην αποσφαλμάτωση, αλλά και στο κριτήριο καθοριστικότητας. Πιο αναμενόμενο δεν γίνεται.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: nokotsos στις 08 Ιουν 2022, 11:24:22 ΠΜοπότε
7 <-- λογικό
8 <-- Συντακτικό(είναι δηλωμένο ακέραια και διαβάζουμε χαρακτήρα)
9 <-- Συντακτικό(δεν έχει δηλωθεί διωρθωστε με )
15 <-- Συντακτικά
16 <-- Αντικανονικό
ΤΟ 9 θα μεταφερθεί στη γραμμή 4 ως συντακτικό γιατί εκεί θα δηλωθεί η μεταβλητή χ

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 10:52:43 ΠΜΝαι, γιατί? Είναι πολύ απλό
Ο σχεδιασμός δέντρων στο θέμα Α2  σε κάθε περίπτωση επιφέρει περισσότερες από μια λύσεις, για το που θα μπει ο επιπλέον κόμβος.
Και τι γίνεται αν κάποιος μαθητής αλλάξει τη ρίζα στο αρχικό δέντρο;

evry

Γιατί να αλλάξει η ρίζα? Δεν έχουμε ισοζυγισμένο δέντρο.
Στις ασκήσεις του βιβλίου υπάρχει παράδειγμα με αλλαγή ρίζας;
Αν θυμάμαι καλά το πρώτο στοιχείο που εισάγεται είναι και η ρίζα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Δεν υπάρχει λόγος για αλλαγή ρίζας, ωστόσο είναι πολύ εξτρίμ να κόψεις μονάδες αν αλλάξει. Με ποια δικαιολογία, ότι δεν το έχει το βιβλίο ως παράδειγμα;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 11:54:23 ΠΜΓιατί να αλλάξει η ρίζα? Δεν έχουμε ισοζυγισμένο δέντρο.
Στις ασκήσεις του βιβλίου υπάρχει παράδειγμα με αλλαγή ρίζας;
Αν θυμάμαι καλά το πρώτο στοιχείο που εισάγεται είναι και η ρίζα
Στην εκφώνηση δεν αναγράφει πουθενά να μην αλλαχθεί η ρίζα αλλά μόνο ζητείται η προσθήκη νέου κόμβου

Βάζοντας τον κομβο 20 στο αρχικο δέντρο,  το δέντρο  θα έχει 4 κομβους.  Ο καθένας μπορεί να το σχεδιάσει με  οποιαδήποτε αλλαγή στη διάταξη του περιεχομένου τοποθετώντας ως ρίζα οποιοδήποτε αριθμό και να παραμείνει δυαδικό δέντρο.


petrosp13

Δυστυχώς, αρκετά παιδιά κατάλαβαν ότι έπρεπε να φτιάξουν ένα δένδρο για όλες τις προσθήκες κόμβων
Πώς θα βαθμολογηθεί άραγε αυτό;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 08 Ιουν 2022, 12:15:34 ΜΜΣτην εκφώνηση δεν αναγράφει πουθενά να μην αλλαχθεί η ρίζα αλλά μόνο ζητείται η προσθήκη νέου κόμβου

Βάζοντας τον κομβο 20 στο αρχικο δέντρο,  το δέντρο  θα έχει 4 κομβους.  Ο καθένας μπορεί να το σχεδιάσει με  οποιαδήποτε αλλαγή στη διάταξη του περιεχομένου τοποθετώντας ως ρίζα οποιοδήποτε αριθμό και να παραμείνει δυαδικό δέντρο.


Όχι δεν μπορεί να το σχεδιάσει όπως θέλει γιατί του δίνουν ένα συγκεκριμένο δέντρο και του ζητούν να κάνει μια προσθήκη σε αυτό. Αν ίσχυε το παραπάνω σκεπτικό τότε θα μπορούσαν να δίνουν ως απάντηση οποιοδήποτε δυαδικό δέντρο με αυτούς τους κόμβους, όπως για παράδειγμα το εκφυλισμένο που είναι όλοι στη σειρά π.χ.
8 -> 11 -> 19 -> 35
Και αυτό δυαδικό δέντρο αναζήτησης δεν είναι;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Ιουν 2022, 12:26:13 ΜΜΔυστυχώς, αρκετά παιδιά κατάλαβαν ότι έπρεπε να φτιάξουν ένα δένδρο για όλες τις προσθήκες κόμβων
Πώς θα βαθμολογηθεί άραγε αυτό;
Σίγουρα θα χάσουν μονάδες γιατί η εκφώνηση ως προς αυτό είναι ξεκάθαρη. Το πόσες θα χάσουν είναι θέμα βαθμολογητή. ΚΛατά την γνώμη μου θα χάσουν πολύ λίγες
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2022, 12:07:54 ΜΜΔεν υπάρχει λόγος για αλλαγή ρίζας, ωστόσο είναι πολύ εξτρίμ να κόψεις μονάδες αν αλλάξει. Με ποια δικαιολογία, ότι δεν το έχει το βιβλίο ως παράδειγμα;
Αυτό είναι και το φάουλ της επιτροπής. Στο βιβλίο δεν λέει πουθενά με ποιον τρόπο γίνεται η εισαγωγή και πάνε και το βάζουν άσκηση? Το θέμα σίγουρα έχει πρόβλημα και θα τολμούσα να πω ότι είναι οριακά εκτός ύλης.

Να δούμε τώρα πως θα βαθμολογηθεί ένα θέμα που έχει πολλές απαντήσεις και δεν υπάρχει αναφορά στο συγκεκριμένο βιβλίο ποια είναι η σωστή.

Στο βιβλίο λέει επίσης ξεκάθαρα:
Προφανώς, αν ανταλλάξουμε το αριστερό με το δεξιό υποδένδρο ενός κόμβου παίρνουμε ένα διαφορετικό δένδρο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Άρης Κεσογλίδης

Α2)
Το θέμα με το δέντρο είναι ασαφές.
Δεν λέει ότι έπρεπε να μπουν ως φύλλα οι νέοι αριθμοί (που μάλλον αυτό θα εννοούσαν...), οπότε μπορεί να αλλάξει όλο το δέντρο, μέχρι και η ρίζα.
Γιατί να μπει τέτοιο θέμα, αφού δεν υπάρχει πουθενά παράδειγμα με εισαγωγή κόμβων στα δέντρα;;

Α3) Τι να πω τώρα για τον "αντικειμενοστραφή προγραμματισμό" που μάθαμε φέτος........
Δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει το κεφάλαιο...
30 σελίδες θεωρία & παραδείγματα, χωρίς ουσιαστικό νόημα η διδασκαλία του και η εξέτασή του... ειδικά με τέτοια θέματα σαν το Α3.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

evry

Στο βιβλίο στην σελίδα 51 κάτω κάτω ρωτάει που μπορεί να τοποθετηθεί το 3 ώστε το δέντρο να παραμείνει δυαδικό δέντρο αναζήτησης.
Στην συνέχεια στις λύσεις του βιβλίου στην σελίδα 28 περιγράφει ξεκάθαρα πως γίνεται η εισαγωγή!
Το θέμα είναι πόσοι μαθητές το έχουν διδαχθεί αυτό.
Η γνώμη μου είναι ότι οι θεματοδότες επηρεάστηκαν από παρόμοιες ασκήσεις που υπάρχουν σε διάφορα βοηθήματα. Δεν μπορούσαν να βάλουν μια άσκηση από το βιβλίο? Τι θα πάθαιναν;
Ωστόσο από ότι φαίνεται αφού υπάρχει παράδειγμα στο βιβλίο και μάλιστα λυμένο δεν μπορούμε να πούμε κάτι.
Είναι όμως unfair.
Πάντως κατά την γνώμη μου οι περισσότεροι θα κάνουν την αναμενόμενη εισαγωγή. Ελάχιστοι θα αναδιατάξουν το δέντρο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Νομίζω ότι οι θεματοδότες μείνανε πιστοί στο πνεύμα του σχολικού, που είναι "διδάσκω χαλαρά τις δυναμικές δομές". Η αυστηρότητα με την οποία βλέπεις το θέμα Ευρυπίδη, είναι εκτός πνεύματος της προσέγγισης του υπουργείου στο κεφάλαιο. Νομίζω, ή μάλλον ελπίζω, ότι και η διόρθωση θα κινηθεί στο ανάλογο πνεύμα.

Δηλαδή, συγγνώμη, τα έχουμε κατεβάσει όλα σε ένα επίπεδο σχεδόν καφενείου, και μετά θα πούμε αν ο μαθητής σκέφτηκε να αλλάξει την ρίζα ή όχι;

Το ίδιο ισχύει και για εκείνη την κουβέντα περί του διατεταγμένου δέντρου που κάνατε πρόσφατα. Δυστυχώς, πλήθος ασαφειών προκύπτουν από τις υπεραπλουστεύσεις, οπότε μετά αναρωτιέσαι τι βαθμολογείται ως σωστό στην κάθε περίπτωση και πόσο να επιμείνεις στα λάθη των μαθητών στην διδασκαλία.

Η γνώμη μου είναι ότι το θέμα δεν είναι εκτός ύλης, είναι εκτός του πνεύματος που θα ήθελα εγώ να έχει το μάθημα, αλλά εντός του χαλαρού πνεύματος που διαπνέει όλο το "Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή". Και θα πρέπει να δεχθούν κάθε περίπτωση αναδιάταξης, στην οποία διατηρείται το κριτήριο < και >= που αναφέρει το βιβλίο, ως σωστή.

Ως προς το θέμα της εισαγωγής όλων των κόμβων σε ένα δέντρο (και όχι χωριστά έναν κάθε φορά στο αρχικό), νομίζω ότι θα συμβεί σε πολλούς όντως. Ένας δικός μου το έκανε. Η εκφώνηση, αν και δεν είναι προβληματική σε αυτό το σημείο, ίσως μπορούσε να έχει διατυπωθεί ακριβέστερα.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

bageo

Αν είναι να μην χάνει το ερώτημα ο μαθητής που έβαλε όλους τους κόμβους σε ένα δέντρο,ή αυτός που του έκανε αναδιάταξη (χωρίς να το ζητά πουθενά)τότε να βάζουμε σε όλους 100 να τελειώνουμε. Δεν μπορώ να καταλάβω τι συζητάμε. Κ εμένα μαθητές μου έκαναν πολλά κ χαζά  λάθη. Πρέπει να τους βρω δικαιολογίες γιατί δεν μπορούν να καταλάβουν μια απλή άσκηση;;;
Για εμένα αυτές οι απαντήσεις πρέπει να κόβονται ξεκάθαρα. 
Κάνω αυτό το μάθημα 20 χρόνια κ δεν αντέχω άλλο αυτή τη τραγική πτώση επιπέδου των μαθητών. 
Διαβάζοντας τα σχόλια θα νομίζει κανείς ότι τα θέματα ήταν επιπέδου Ολυμπιάδας πληροφορικής.

tsak

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 08 Ιουν 2022, 12:15:34 ΜΜΣτην εκφώνηση δεν αναγράφει πουθενά να μην αλλαχθεί η ρίζα αλλά μόνο ζητείται η προσθήκη νέου κόμβου

Βάζοντας τον κομβο 20 στο αρχικο δέντρο,  το δέντρο  θα έχει 4 κομβους.  Ο καθένας μπορεί να το σχεδιάσει με  οποιαδήποτε αλλαγή στη διάταξη του περιεχομένου τοποθετώντας ως ρίζα οποιοδήποτε αριθμό και να παραμείνει δυαδικό δέντρο.


Γιατί και στα ξεκάθαρα θέματα να διυλιζεται ο κωνοπας; Γιατί να αλλάξει κάποιος τη ρίζα; Αφού λέει στο ΑΡΧΙΚΟ δέντρο σε ΚΑΘΕ περίπτωση προσθέστε τον κόμβο; 😒