θεμα Γ με πίνακες (τι γινεται;)

Ξεκίνησε από aztec99, 28 Μαΐου 2010, 08:15:46 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

aztec99

μήπως κάποιος που βαθμολογεί γραπτά μπορεί να μας πει τι γίνεται με το θέμα Γ, αν λυθεί δηλαδή με πίνακες, παίρνει όλες τις μονάδες ;

annapana

Παράθεση από: aztec99 στις 28 Μαΐου 2010, 08:15:46 ΜΜ
μήπως κάποιος που βαθμολογεί γραπτά μπορεί να μας πει τι γίνεται με το θέμα Γ, αν λυθεί δηλαδή με πίνακες, παίρνει όλες τις μονάδες ;

Καλησπέρα - από ότι έμαθα όχι δυστυχώς θα κοπούν μονάδες αν το Γ λύθηκε με πίνακες ! Κακώς πολύ κακώς βέβαια γιατί το θέμα ζητούσε αλγόριθμο και όχι πρόγραμμα - συνεπώς σωστή η λύση με πίνακες. Επίσης θέλω να ρωτήσω αν μόνο εγώ θεώρησα προβληματική την διάτύπωση στο Γ αναφορικά με το σημείο Γ2. "Να ζητάει τον συνολικό αριθμό των αγωνιζομένων ... " εννοείτο ότι και ο τιμής ένεκεν αθλητής είναι μέσα σε αυτούς ή θα έπρεπε να υπολογίσουμε + 1 αθλητή ?

psaromeni

Παράθεση από: aztec99 στις 28 Μαΐου 2010, 08:15:46 ΜΜ
μήπως κάποιος που βαθμολογεί γραπτά μπορεί να μας πει τι γίνεται με το θέμα Γ, αν λυθεί δηλαδή με πίνακες, παίρνει όλες τις μονάδες ;
Λοιπόν ήρθε η εξής παρατήρηση απο το υπουργείο κατα τη διάρκεια των εξετάσεων για την βαθμολόγηση του θέματος Γ:

"Επισημαίνουμε ότι: στο συγκεκριμένο θέμα η λύση με χρήση πίνακα ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί σωστή αφού το μέγεθος του πίνακα δεν είναι γνωστό "τη στιγμή του προγραμματισμού" όπως περιγράφεται στη σελ. 56 του σχολ.βιβλίου.
Επομένως όσα ερωτήματα του θέματος απαντήθηκαν με χρήση πίνακα ΔΕΝ πρέπει να βαθμολογηθούν με το σύνολο των μονάδων που τους αναλογούν. Οι μονάδες που θα αφαιρεθούν ανά ερώτημα είναι στην κρίση του εξεταστή-βαθμολογητή.


AlgoBill

Είναι δυνατόν να λέμε ότι απαγορεύονται οι πίνακες στο Θέμα 3, χωρίς όντως να υπάρχει τέτοια επίσημη απαγόρευση? υπάρχουν μαθητές που έχουν ακόμη ένα μάθημα να δώσουν την Δευτέρα και κάποιοι από αυτούς (εγώ ξέρω 2-3 δικούς μου μαθητές) μπαίνουν στο ΣΤΕΚΙ και θα διαβάσουν επιπόλαια σχόλια.. Ποιος Απαγορεύει, ΤΙ? από που και ώσπου δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν δομή δεδομένων στο Γ θέμα? Αλγόριθμο γράφουν και όχι Πρόγραμμα, που θέλει δήλωση πινάκων.. Ποιος μπορεί να ισχυριστεί πως στον αλγόριθμο η δομή που χρησιμοποιώ δεν είναι μετατρέψιμη σε δυναμικό πίνακα όταν το γράψω σε γλώσσα προγραμματισμού..  Ας μην δαιμονοποιούμε το θέμα.. Εδώ επιτρέπει, το βιβλίο μας την χρήση μεταβλητών (άρα και πινάκων) ως δεδομένους με την απαράδεκτη εντολή Δεδομένα //Α// και θα πούμε στους μαθητές που έλυσαν ΟΛΟΣΩΣΤΑ το 3ο θέμα πως δεν έπρεπε να χρησιμοποιήσουν πίνακες? θα τιμωρήσουμε τους μαθητές που ξέρουν την διάκριση Αλγόριθμου και Προγράμματος και άρα ξέρουν πως ο Αλγόριθμος είναι γενικά μία  "αφηρημένη" στο χαρτί επίλυση ενός προβλήματος με σκοπό να μεταφερθεί αργότερα σε σε μια γλώσσα προγραμματισμού και συνεπώς εκεί θα αντιμετωπιστούν προβλήματα στατικών ή δυναμικών δομών? Θεωρώ καθήκον μας να στηρίξουμε την λύση και με πίνακες και χωρίς, ώστε να μην αδικηθούν μαθητές που έλυσαν το θέμα με οποιοδήποτε τρόπο. ΥΓ οι δικοί μου μαθητές σε ποσοστό 80-90% έλυσαν το θέμα χωρίς πίνακες.. το λέω για να μην υποτεθεί ιδιοτέλεια..

farmakeros

#4
Θα ήθελα να παράμβω και εγώ στη συζήτηση αυτή και να συμφωνήσω απόλυτα με τον AlgoBill. Θα ήθελα να αναρωτηθώ  αν οι άνθρωποι που έθεσαν τα θέματα είχαν ακριβώς αυτό στο μυαλό τους, να βάλουν δηλαδή τρικλοποδιά στους μαθητές με αυτόν ακριβώς τον τρόπο. Ήμαρτον!

AlgoBill

Λυπάμαι αν όντως ήρθε τέτοια παρατήρηση από το Υπουργείο Παιδείας.. και λυπάμαι για στην ίδια την παρατήρηση λέει πως "στο συγκεκριμένο θέμα η λύση με χρήση πίνακα ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί σωστή αφού το μέγεθος του πίνακα δεν είναι γνωστό "τη στιγμή του προγραμματισμού" όπως περιγράφεται στη σελ. 56 του σχολ.βιβλίου." αφού το θέμα ζητούσε υλοποίηση Αλγόριθμου σε χαρτί και όχι προγραμματισμό. Δυστυχώς..

avathmologitos

Παράθεση από: aztec99 στις 28 Μαΐου 2010, 08:15:46 ΜΜ
μήπως κάποιος που βαθμολογεί γραπτά μπορεί να μας πει τι γίνεται με το θέμα Γ, αν λυθεί δηλαδή με πίνακες, παίρνει όλες τις μονάδες ;
Σύμφωνα και με την οδηγία που έδωσε η επιτροπή το πρωί σαφώς οι μονάδες που θα πάρεις εξαρτώνται από την λύση που έδωσες.
κατά τη γνώμη μου
ΠΧ
αλγόριθμος ΘΓ
δεδομένα //Ν//
ολόσωστο από εδώ και κάτω
θα σου κοπούν οι μονάδες του διάβασε
ΠΧ2
πρόγραμμα Θ2
μεταβλητές
πραγματικές: ΕΠΙΔ[11000000] !11000000 είναι ο πληθυσμός της ελλάδας
                                                        ! Δείχνει σαφώς σωστή χρήση πινάκων
...
...
ΑΡΧΗ
ολοσωστο
κατα την γνώμη μου δεν πρέπει να κοπεί τίποτα

επίσης στο
αλγόριθμος Θ2
διάβασε Ν
...
...
για ι απο 1 μέχρι Ν
διάβασε ΕΠΙΔ[ι]      !το μέγεθος του πίνακα είναι 11000000 όσο και ο πληθυσμός της χώρας
...
ολόσωστο από εδώ και κατω
δεν πρέπει να κοπεί τίποτα

σε όλες τις λύσεις που έχουμε μη ορισμό μεγέθους πίνακα σαφώς και πρέπει να κοπούν κάποια μόρια
γιατί δείχνουν ελλιπή κατανόηση

ΑΝΑΓΚΑΙΑ θα ήταν μια διευκρίνηση από την επιτροπή για το τι κόβουμε (απαραίτητο κατά τη γνώμη μου) αν δεν φαίνεται με κανένα τρόπο το μέγεθος του πίνακα

ελπίζω να σε βοήθησα

andreas_p

Αν Ν ο αριθμός  των αγωνιζομένων ... , τότε το συνολικά σημαίνει ότι ο "Τιμής ένεκεν" είναι μέσα στους Ν  και  όχι Ν+1. Με ένα λεπτό σημείο όμως : (φαίνεται στην εκφώνηση της εισαγωγής). Ο "Τιμής ένεκεν"  (δλδ ο περσινός πρωταθλητής) είναι ο ΠΡΩΤΟΣ στη σειρά από τους Ν. (αυτό το θέλουμε για να απαντήσουμε στο Γ5).

Και κάτι άλλο.

μετά το Διάβασε Ν  (χρόνος εκτέλεσης του αλγορίθμου), πώς είναι δυνατόν να ορίσεις πίνακα με διάσταση Ν ;;; (Πίνακας = στατική δομή δεδομένων δλδ (σελ 56) το μέγεθος καθορίζεται κατά τη στιγμή της μετάφρασης και όχι της εκτέλεσης.

Τώρα τίθεται όμως ένα άλλο θέμα : Γιατί με πίνακες δε δουλεύει ;  Φυσικά και Ναι !!!!!
Αλλά με πίνακα ποιας διάστασης ; (σταθερής) Μήπως 1.000.000 ???? Και ο μαθητής που απάντησε το Γ5 με χρήση απλά επαναληπτικής διαδικασίας (Για ... ) θα έχει την ίδια αντιμετώπιση ;;;  Και οι δύο (2) είναι δίκαιο να πάρουν τις 20 μονάδες ;

giannhs555

ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ 188 ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΛΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ?? ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙ, ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ Γ, ΤΟ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΑΥΤΟ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΕΥΛΟΓΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΛΩΘΕΙ? ΤΟ ΑΝ ΣΠΑΤΑΛΑΤΑΙ ΜΝΗΜΗ ΑΥΤΟ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕ ΛΥΝΕΤΑΙ...

andreas_p

"Επισημαίνουμε ότι: στο συγκεκριμένο θέμα η λύση με χρήση πίνακα ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί σωστή αφού το μέγεθος του πίνακα δεν είναι γνωστό "τη στιγμή του προγραμματισμού" όπως περιγράφεται στη σελ. 56 του σχολ.βιβλίου.

Και η διευκρίνηση ΗΘΕΛΕ τη διευκρίνησή της !!!

"Επισημαίνουμε ότι: στο συγκεκριμένο θέμα η λύση με χρήση πίνακα ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί σωστή αφού το μέγεθος του πίνακα δεν είναι γνωστό "τη στιγμή του προγραμματισμού" όπως περιγράφεται στη σελ. 56 του σχολ.βιβλίου.



andreas_p

Παράθεση από: giannhs555 στις 28 Μαΐου 2010, 08:52:47 ΜΜ
ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ 188 ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΛΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ??

Καμία  σχέση !!!

Να γραφεί ... Ν ακεραίων αριθμών, όπου  το Ν είναι από 2 μέχρι και 100.

Εδώ ο πίνακας δηλώνεται
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ :   Χ[100]

και στη συνέχεια δουλεύεις με το κομμάτι 1- Ν (όπου Ν = μεταβλητή και ΟΧΙ σταθερά, ο οποία παίρνει τιμή στο run time !!!!) του πίνακα Χ[100].

Δημήτρης Γκίνης

Αντιγράφω από το βιβλίο καθηγητή:
[.....]
Το μάθημα έχει σαν πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών με την αλγοριθμική και την ορθολογική χρήση τους στην καθημερινή ζωή [.....]
Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικών κανόνων κάποιας γλώσσας προγραμματισμού. [.....]


ΑΡΑ: ναι μεν στη ΓΛΩΣΣΑ οι πίνακες είναι στατικές δομές και το μέγεθος τους καθορίζεται κατά την φάση της μεταγλώττισης και επομένως πρέπει να είναι γνωστό στη φάση του προγραμματισμού ΑΛΛΑ δεν μας λέει κανείς ότι ο συγκεκριμένος αλγόριθμος : α) θα υλοποιηθεί σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού (θυμηθείτε την παρατήρηση του βιβλίου μαθητή ότι οι αλγόριθμοι δεν εκτελούνται υποχρεωτικά από υπολογιστή β) αν υλοποιηθεί, θα υλοποιηθεί ντε και καλά στην ΓΛΩΣΣΑ η οποία έχει τον παραπάνω περιορισμό για τους πίνακες και όχι σε κάποια άλλη στην οποία το μέγεθός τους μπορεί να αλλάζει (Dynamic Memory Allocation). Άρα μπορούμε κάλλιστα να αγνοήσουμε την ιδιαιτερότητα αυτή της ΓΛΩΣΣΑΣ.
Επομένως:
1)   καλό είναι στην επιτροπή που βγάζει τα θέματα να μετέχουν και μέλη της συγγραφικής ομάδας του διδακτικού πακέτου – όλοι παρακολουθήσατε την ημερίδα της ΕΠΥ στην Αθήνα τον Γενάρη θυμηθείτε την σχετική παρατήρηση που έκαναν τα παρόντα μέλη της συγγραφικής ομάδας, το υπουργείο τους έχει ξεχάσει.
2)   Η χρήση πινάκων στην άσκηση αυτή μπορεί να θεωρηθεί ως άσκοπη (αφού λύνεται και χωρίς την χρήση τους) ΑΛΛΑ σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι απαγορεύεται.
3)   Το πρόβλημα στην διόρθωση μπορεί εν μέρει να παρακαμφτεί αφού η οδηγία αφήνει στην κρίση του διορθωτή πόσα μόρια να κόψει για την χρήση πινάκων. Δηλαδή αν θεωρήσουμε ότι οι διορθωτές είναι υποχρεωμένοι να δεχθούν τις υποδείξεις της ΚΕΕ (και αυτό χωράει πολλή κουβέντα..), τότε ας κόψουν όσο το δυνατόν λιγότερο, δηλαδή 1 μόριο.....

nikos99

Ο αλγόριθμος διαμορφώνεται σε σχέση με την γλώσσα που θα χρησιμοποιειθεί όταν αυτος θα γίνει πρόγραμμα
αρα όποιος 'κόψει΄έστω ένα μόριο από τα παιδιά που χρησιμοποίησαν πίνακες μάλλον είναι άσχετος από προγραμαμτισμό. Κατανοώ την λογική: εφόσον δεν χρειάζεται γιατί να χρησιμοποιηθεί (πίνακας) αλλά δεν κατανοώ  την απαίτηση μέσα σε 7-8 μήνες να μάθει ένας μαθητής να δίνει όχι μόνο μια λύση (και μέσα  σε περιορισμένο χρόνο 3 ωρών) αλλά και την ΒΕΛΤΙΣΤΗ λύση...
Οσον αφορά τα φετινά θέματα ήταν  πολύ καλά και αξιόλογα  Αλλά αν δεν υπήρχε καθόλου ο προγραμματισμός και ειδικά το 10ο θεωρώ δηλαδή πως δεν προλαβαίνουν μεσα σε 7-8 μήνες   να αποκτήσουν τα περισσότερα παιδιά τόση εμπειρία  ώστε να ανταποκριθούν στο επίπεδο των θεμάτων.
ευχαριστώ.

psaromeni

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ:
.......

θεμα Γ

Αλγόριθμος θέμα Γ
  Αρχή επανάληψης
    Διάβασε ρεκόρ
  Μέχρις ότου ρεκόρ>0 και ρεκόρ<10    !Γ1
Διάβασε Ν
πλήθος <-- 0
Κ <-- 0
Για i από 1 μέχρι Ν                                   !Γ2
   Διάβασε όνομα, επίδοση
   Αν i=1 τότε
     όνομαχ<-- όνομα
     επίδοση1 <-- επίδοση
     min <-- επίδοση
     θέση <-- 1
Αλλιώς
   Αν επίδοση < min τότε                    !Γ3
        min <-- επίδοση
        όνομαχ <-- όνομα
    Τέλος αν

    Αν επίδοση > επίδοση1 τότε         !Γ5
           θέση <-- θέση +1
       Τέλος αν
     Τέλος αν
    Αν επίδοση >ρεκόρ τότε
    εμφάνισε όνομα                              !Γ4
     κ <-- κ+1
    Τέλος αν
   Αν ρεκόρ - επίδοση <= 0,5 τότε   !Γ4
     πλήθος <-- πλήθος +1
  Τέλος αν
  Τέλος επανάληψης
  Εμφάνισε όνομαχ, θέση
Αν κ=0 τότε εμφάνισε πλήθος
Τέλος θέμα Γ

AlgoBill

Συμφωνώ απόλυτα και αυτό θα κάνω.. και καλώ όλους τους βαθμολογητές να κάνουν το ίδιο.. τα παιδιά δεν είναι παιχνίδι στα χέρια μας. Δεν βρίσκονται στην μέση ερμηνειών και παρερμηνειών..