Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη

Ξεκίνησε από mcpillager, 21 Ιαν 2025, 04:45:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

mcpillager

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου (130372/ΓΔ4/01-11-2024 Υ.Α.), με θέμα "Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο", πρέπει να υλοποιηθεί δράση στα πλαίσια του μαθήματος "Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ" για 10 ώρες (σχ. έτος 2024-2025).

Παράλληλα, το ΙΕΠ έχει δημιουργήσει την σχετική πλατφόρμα: https://iep.edu.gr/el/component/k2/content/199-draseis-energoy-politi

Τέλος, προχθές ήρθε νέο έγγραφο με θέμα "Προγραμματισμός υλοποίησης Δράσεων Ενεργού Πολίτη" το οποίο αναφέρει την 146472/ΓΔ4/6-12-2024 εγκύκλιο του Υπουργείου και καλεί τις σχολικές μονάδες να υλοποιήσουν τουλάχιστον μια Δράση Ενεργού Πολίτη.

Ξέρει κάποιος τι γίνεται με το θέμα αυτό; Πρόκειται για μια δράση / σχολείο σε ένα εκ των μαθημάτων π.χ. στην Πολιτική Παιδεία οπότε η πληροφορική δεν εμπλέκεται;

Επίσης, γενικότερα πως αντιμετωπίζουμε αυτο το θέμα; Υπάρχει κάποια ενημέρωση από συμβούλους κλπ; Υποστηρίζουμε το γεγονός οτι 10 ώρες από το μάθημα της Β' Λυκείου πρέπει να αφιερωθούν σε αυτό (ίσως όχι φέτος αλλά τις επόμενες χρονιές); Μήπως τελικά η πληροφορική δεν έχει και τόση σχέση;



Sectorovic

Παραβλέπω , προς το παρόν , το γεγονός πως οι σκοποί του υπουργείου είναι τελείως αντίθετοι από το να κάνουμε τα παιδιά ενεργούς πολίτες και θέτω την εξής απορία ( ρητορική κατ εμέ ) : Πως μπορεί να συνδεθεί οποιαδήποτε δράση με το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της Β λυκείου ?
Εγώ προσωπικά αδυνατώ να βρω κάποια οποιαδήποτε σύνδεση.  Νομίζω πως διδάσκουμε δομημένο προγραμματισμό,

evry

Ο σκοπός είναι και να εφαρμόσεις το πρόγραμμα, να κάνεις έστω μια δράση και να μην διαταράξεις το πρόγραμμα του μαθήματος. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να βρεις μια ενότητα που να ταιριάζει με κάποιους από τους άξονες του νέου προγράμματος. Επίσης δεν είναι δυνατόν να γίνουν και οι 10 ώρες στην τάξη.
Άρα σου προτείνω το εξής:
Κάνε μια δράση που να έχει σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη που είναι στην ύλη του μαθήματος, και να τη συνδέσεις και με τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό. Αξιοποίησε την παγκόσμια μέρα για τον εκφοβισμό που είναι στις 6 Μαρτίου και κάνε μια δράση τότε, μπορεί να είναι η προβολή μιας ταινίας για παράδειγμα ή κάτι άλλο. Αυτό δήλωσέ το 4-5 ώρες. Μετά σε κάποια εκπαιδευτική επίσκεψη κάνεις μια ακόμα σχετική δράση άρα άλλες 3-4 ώρες εκεί και σου μένουν 2-3 ώρες μέσα στην τάξη όπου θα τους ζητήσεις μια εργασία ή κάτι τέτοιο. Μπορείς να αξιοποιήσεις και την ανεστραμμένη τάξη.
Όλα τα παραπάνω που λέω προβλέπονται από το νέο πρόγραμμα σπουδών.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

astakos1010

Παράθεση από: evry στις 09 Φεβ 2025, 04:58:21 ΜΜΟ σκοπός είναι και να εφαρμόσεις το πρόγραμμα, να κάνεις έστω μια δράση και να μην διαταράξεις το πρόγραμμα του μαθήματος. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να βρεις μια ενότητα που να ταιριάζει με κάποιους από τους άξονες του νέου προγράμματος. Επίσης δεν είναι δυνατόν να γίνουν και οι 10 ώρες στην τάξη.
Άρα σου προτείνω το εξής:
Κάνε μια δράση που να έχει σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη που είναι στην ύλη του μαθήματος, και να τη συνδέσεις και με τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό. Αξιοποίησε την παγκόσμια μέρα για τον εκφοβισμό που είναι στις 6 Μαρτίου και κάνε μια δράση τότε, μπορεί να είναι η προβολή μιας ταινίας για παράδειγμα ή κάτι άλλο. Αυτό δήλωσέ το 4-5 ώρες. Μετά σε κάποια εκπαιδευτική επίσκεψη κάνεις μια ακόμα σχετική δράση άρα άλλες 3-4 ώρες εκεί και σου μένουν 2-3 ώρες μέσα στην τάξη όπου θα τους ζητήσεις μια εργασία ή κάτι τέτοιο. Μπορείς να αξιοποιήσεις και την ανεστραμμένη τάξη.
Όλα τα παραπάνω που λέω προβλέπονται από το νέο πρόγραμμα σπουδών.

Σκοπός είναι στου κασίδα (μάθημα που δεν έχει τράπεζα θεμάτων) το κεφάλι να φανεί ότι το υπουργείο κάνει καινοτομίες και να ακουστούν οι γνωστές μεγαλοστομίες. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ. Το τι κάνουμε ή θα "κάνουμε" δεν είναι το πρόβλημα. Όλο και κάτι θα σκαρφιστούμε ή θα ακολουθήσουμε copy-paste κάποια δράση από αυτές που προτείνονται. Το πρόβλημα είναι η "αναγούλα" που αισθανόμαστε όταν εις βάρος ενός βασικού μαθήματος καλλιέργειας αλγοριθμικής σκέψης, εμείς πρέπει να σφυρίζουμε "την ανάγκη της ενεργούς πολιτειότητας" ...άρες μάρες κουκουνάρες. Στην Α Λυκείου και στο μάθημα ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ οκ....είναι συναφές....εμείς από που και ως που; (Βέβαια εξηγώ ότι η απάντηση είναι η μη τράπεζα θεμάτων...και αποκλειστικά αυτό!).
Επίσης από που και ως που προκύπτουν οι 10 ΩΡΕΣ. 10 ΩΡΕΣ σαφώς αν η εφαρμογή γινόταν από την αρχή του σχολικού έτους. Από τη στιγμή που η εγκύκλιος έφτασε λίγες μέρες πριν λήξει το Α Τετράμηνο (τα γνωστά "άριστα" του υπουργείου από Κεραμέως εποχή και δόθε)...τότε δικαιούμαστε να περιορίσουμε τις ώρες σε 5 άντε 6. Αν νομίζει κάποιος ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων έχει άλλη άποψη, εδώ είμαι να το συζητήσουμε.

pgrontas

Ευριπίδη, χωρίς παρεξήγηση αλλά την φετινή χρονια έχουμε λάβει συγκεκριμένες οδηγίες διδασκαλίας για το μαθημα της Β Λυκείου (106765/Δ2 - 18.09.2024) που από όσο ξέρω είναι ακόμα σε ισχύ και για τις οποίες μάλιστα  ενημερωθήκαμε ενυπόγραφα (η ειρωνεία...). Σε αυτό αναφέρεται ότι διδάσκουμε το πρόγραμμα σπουδών που ορίζεται στο Φ.Ε.Κ. Β΄ 934/14.04.2014 (το παλιό όχι το νέο). Εκεί δεν αναφέρεται πουθενά ο ενεργός πολίτης ούτε κάτι σχετικό.

Ειλικρινα δεν μπορώ να καταλάβω πως βάζουν ένα κάθετο αντικείμενο στη μέση της χρονιάς σε πολλά μαθήματα και δεν έχουν την πρόνοια να ενημερώσουν το ισχύον ΠΣ ή έστω τις φετινές οδηγίες διδασκαλίας. Οπότε έχουμε δύο έγγραφα αντιφατικά μεταξύ τους τα οποία ισχύουν ταυτόχρονα.
Ως πληροφορικό αλλά και λογικό άνθρωπο (θέλω να πιστευω) αυτό με τρελαίνει.
Μήπως όμως είμαστε έτσι νομικά καλυμμένοι μέχρι να λάβουμε νέες οδηγίες να μην κάνουμε τίποτα; Αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με.

Για την ουσία δεν έχω να πω τίποτα, πέρα από το ότι δείχνει τεράστια έλλειψη σεβασμού προς τη δουλειά που κάνουν οι διδάσκοντες  (όσοι την παίρνουν στα σοβαρά) εφαρμόζοντας τις παραπάνω οδηγίες.  Θα μου πεις τώρα περίμενες να το μάθεις.
Και δεύτερον, να είναι καλά τα φροντιστήρια να μαθαίνουν τα παιδιά αλγοριθμική.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Παράθεση από: astakos1010 στις 09 Φεβ 2025, 06:41:16 ΜΜΣκοπός είναι στου κασίδα (μάθημα που δεν έχει τράπεζα θεμάτων) το κεφάλι να φανεί ότι το υπουργείο κάνει καινοτομίες και να ακουστούν οι γνωστές μεγαλοστομίες. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ. Το τι κάνουμε ή θα "κάνουμε" δεν είναι το πρόβλημα. Όλο και κάτι θα σκαρφιστούμε ή θα ακολουθήσουμε copy-paste κάποια δράση από αυτές που προτείνονται. Το πρόβλημα είναι η "αναγούλα" που αισθανόμαστε όταν εις βάρος ενός βασικού μαθήματος καλλιέργειας αλγοριθμικής σκέψης, εμείς πρέπει να σφυρίζουμε "την ανάγκη της ενεργούς πολιτειότητας" ...άρες μάρες κουκουνάρες. Στην Α Λυκείου και στο μάθημα ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ οκ....είναι συναφές....εμείς από που και ως που; (Βέβαια εξηγώ ότι η απάντηση είναι η μη τράπεζα θεμάτων...και αποκλειστικά αυτό!).
Επίσης από που και ως που προκύπτουν οι 10 ΩΡΕΣ. 10 ΩΡΕΣ σαφώς αν η εφαρμογή γινόταν από την αρχή του σχολικού έτους. Από τη στιγμή που η εγκύκλιος έφτασε λίγες μέρες πριν λήξει το Α Τετράμηνο (τα γνωστά "άριστα" του υπουργείου από Κεραμέως εποχή και δόθε)...τότε δικαιούμαστε να περιορίσουμε τις ώρες σε 5 άντε 6. Αν νομίζει κάποιος ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων έχει άλλη άποψη, εδώ είμαι να το συζητήσουμε.

Εγώ  πρότεινα έναν τρόπο για να μην διαταραχθεί η διδασκαλία του μαθήματος και να είστε καλυμμένοι. Δεν είστε υποχρεωμένοι να τον ακολουθήσετε.
Προφανώς μπορείτε να κάνετε ότι θέλετε. Αλλά θα πρότεινα πριν το κάνετε να διαβάσετε προσεκτικά τις οδηγίες που ήρθαν στα σχολεία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: pgrontas στις 09 Φεβ 2025, 07:25:44 ΜΜΕυριπίδη, χωρίς παρεξήγηση αλλά την φετινή χρονια έχουμε λάβει συγκεκριμένες οδηγίες διδασκαλίας για το μαθημα της Β Λυκείου (106765/Δ2 - 18.09.2024) που από όσο ξέρω είναι ακόμα σε ισχύ και για τις οποίες μάλιστα  ενημερωθήκαμε ενυπόγραφα (η ειρωνεία...). Σε αυτό αναφέρεται ότι διδάσκουμε το πρόγραμμα σπουδών που ορίζεται στο Φ.Ε.Κ. Β΄ 934/14.04.2014 (το παλιό όχι το νέο). Εκεί δεν αναφέρεται πουθενά ο ενεργός πολίτης ούτε κάτι σχετικό.

Ειλικρινα δεν μπορώ να καταλάβω πως βάζουν ένα κάθετο αντικείμενο στη μέση της χρονιάς σε πολλά μαθήματα και δεν έχουν την πρόνοια να ενημερώσουν το ισχύον ΠΣ ή έστω τις φετινές οδηγίες διδασκαλίας. Οπότε έχουμε δύο έγγραφα αντιφατικά μεταξύ τους τα οποία ισχύουν ταυτόχρονα.
Ως πληροφορικό αλλά και λογικό άνθρωπο (θέλω να πιστευω) αυτό με τρελαίνει.
Μήπως όμως είμαστε έτσι νομικά καλυμμένοι μέχρι να λάβουμε νέες οδηγίες να μην κάνουμε τίποτα; Αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με.

Για την ουσία δεν έχω να πω τίποτα, πέρα από το ότι δείχνει τεράστια έλλειψη σεβασμού προς τη δουλειά που κάνουν οι διδάσκοντες  (όσοι την παίρνουν στα σοβαρά) εφαρμόζοντας τις παραπάνω οδηγίες.  Θα μου πεις τώρα περίμενες να το μάθεις.
Και δεύτερον, να είναι καλά τα φροντιστήρια να μαθαίνουν τα παιδιά αλγοριθμική.
Αν αυτό σου φαίνεται έλλειψη σεβασμού για το μάθημα ρώτα λίγο και τους συναδέλφους στα ΕΠΑΛ που το μάθημά τους είναι μονόωρο!!!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 09 Φεβ 2025, 07:40:19 ΜΜΑν αυτό σου φαίνεται έλλειψη σεβασμού για το μάθημα ρώτα λίγο και τους συναδέλφους στα ΕΠΑΛ που το μάθημά τους είναι μονόωρο!!!
Είναι έλλειψη σεβασμού όχι ως προς το μάθημα, αλλά ως τον διδάσκοντα ως άτομο που θέλει να κάνει τη δουλειά του σωστά ανεξάρτητα από το πού διδάσκει θέλοντας να εκμεταλλευτεί όσες ώρες ξέρει από την αρχή της χρονιάς πως θα έχει και έρχονται και του τραβάνε το χαλί κάτω από τα πόδια.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Sectorovic

Παράθεση από: astakos1010 στις 09 Φεβ 2025, 06:41:16 ΜΜ. Το πρόβλημα είναι η "αναγούλα" που αισθανόμαστε όταν εις βάρος ενός βασικού μαθήματος καλλιέργειας αλγοριθμικής σκέψης, εμείς πρέπει να σφυρίζουμε "την ανάγκη της ενεργούς πολιτειότητας"
Δεν θα μπορούσες να βρεις πιο κατάλληλη λέξη από "αναγούλα".

Θα  ήθελα να συμπληρώσω και κάποιους  άλλους στόχους που επιτυγχάνονται μέσω του προγράμματος.

α) Λιγότερες ώρες ώρες διδασκαλίας του μαθήματος , που είναι βασικό για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια δίχως την καταβολή διδάκτρων.

β) Στο ΦΕΚ αναφέρει : Το Πρόγραμμα Σπουδών δίνει έμφαση στην αρχή της ατομικής και συλλογικής υπευθυνότητας...Πρέπει λοιπόν να μάθουμε στα παιδιά πως έχουν και  ατομική ευθύνη για θέματα όπως ( με βάση τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης ) , η φτώχεια, η πείνα ,η αξιοπρεπής εργασία κτλ.  Αν αναφερθούμε δε στον στόχο νο16 : Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί  τότε η λέξη "αναγούλα" είναι πολύ φτωχή για να περιγράψει συναισθήματα ( τα δικά μου τουλάχιστον )