Δημοτικό > Γενικά

[HELP] ΤΠΕ χωρίς εργαστήριο;

(1/2) > >>

eara:
Συνάδελφοι, τα φώτα σας...

Φέτος βρέθηκα για συμπλήρωση ωραρίου σε Δημοτικό όπου καλούμε να αναλάβω το ΤΠΕ και στις 6 τάξεις (7 τμήματα). Τα πρόβληματα μου είναι:

1. Το σχολείο δεν διαθέτει εργαστήριο υπολογιστών!

    Τρέχουσα κατάσταση: Υπάρχουν 2-3 μηχανήματα στο γραφείο των δασκάλων, και 1 στην τέως βιβλιοθήκη όπου μεταστεγάστηκε κάποιο τμήμα λόγω έλειψης αιθουσών.
    Μπορεί να γίνει μάθημα με 2-3 μηχανήματα όταν ο Μ.Ο. μαθητών/τμήμα είναι 15+;
    Από την μέχρι στιγμής συζήτηση με την διεύθυνση του σχολείου απέσπασα ότι θα προσπαθήσουν να βρούν μηχανήματα... το πότε δεν το γνωρίζω...

2. Δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα για να στεγαστεί ανεξάρτητα το όποιο "εργαστήριο" "θα" στηθεί.

    Τρέχουσα κατάσταση: 6 ταξεις, 6 αίθουσες, 7 τμήματα! Φέτος η Α' έσπασε σε 2 τμήματα και έτσι μια μικρή βιβλιοθήκη μετατράπηκε σε αίθουσα διδασκαλίας.
    Η μέχρι στιγμής συζήτηση με την Δ/νση του σχολείου περιστρέφεται γύρω από το γραφείο των δασκάλων.
    Η ιδέα να στηθεί σε κάποια από τις αίθουσες διδασκαλίας (που υπάρχουν κάποιες ευρύχωρες) θα αναγκάσει το στεγαζόμενο εκεί τμήμα να περιφέρεται από αίθουσα σε αίθουσα για 6 ώρες (2 φορές την εβδομάδα με το τρέχον πρόγραμμα).
    Η δε αίθουσα πολλάπλών χρησιμοποιείται το χειμώνα από τα παιδιά για τα διαλείματα... και αν απομονώσουμε μια γωνιά της ως εργαστήριο τότε δεν φαίνεται να επαρκεί για τις υπόλοιπες χρήσεις... (προσωπική εκτίμηση).

3. Τι θα κάνω από την εβδομάδα που μας έρχετε με τα παιδιά και μέχρι να λυθούν τα 1 & 2;

    Ξεκίνησα με 3 τάξεις με το "ζωγραφίστε τον όποιον υπολογιστή έχετε" και έτσι πέρασε η 1η ώρα...
    Τώρα τί θα μπορούσα να κάνω από εδώ και στο εξής μέχρι να βρεθούν υπολογιστές και χώρος να στηθούν;
    Με μια πρόχειρη ματιά στο διαδίκτυο μέχρι στιγμής αντιλαμβάνομαι ότι δεν πάω να διδάξω πληροφορική στα παιδιά, αλλά ΤΠΕ και ότι αυτό συνεπάγεται...
    Οπότε κατά την ταπεινή μου εκτίμηση ούτε το CS unplugged μπορεί να με βοηθήσει άμεσα...

Ζητάω την βοηθειά σας ειδικά στο 3ο που με καίει άμεσα...

ark:
Για να μην διαθέτει το σχολείο εργαστήριο σημαίνει πως δεν έκαναν μάθημα ΤΠΕ πέρσι. Μπορείς να ξεκινήσεις με πολύ βασικά όπως τι είναι υπολογιστής και από τι αποτελείται, πως ανοίγει και πως κλείνει. Με φωτοτυπία που θα ζωγραφίζουν την κάθε συσκευή. Α, Β, Γ πως χρησιμοποιείται το ποντίκι. Το πληκτρολόγιο και να ζωγραφίζουν τα πλήκτρα. Η ζωγραφική και το χρώμα βοηθάει, απασχολούνται και μαθαίνουν ταυτόχρονα. Τα παιδιά λένε ότι ξέρουν αλλά τα πιο απλά πράγματα θα χρειαστεί να τα επαναλάβεις πολλές φορές.

ark:
Υπάρχει το Computer Maste level I μεταφρασμένο στα Ελληνικά

P.Tsiotakis:
Καλημέρα,

προφανώς πρέπει να μπεις σε μια διαδικασία σταδιακής απόκτησης υπολογιστών μέχρι/αν γίνει κάτι κεντρικά (δωρεές, χορηγίες, λαχειοφόρους) με εμπλοκή του σχολείου και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και του ΚΕΠΛΗΝΕΤ.

Μέχρι τότε προφανώς χρειάζεσαι εσύ έναν υπολογιστή (φορητό ή όχι) και προβολικό. Θα μπορείς με τη μορφή επίδειξης και συζήτησης στην ομάδα να χρησιμοποιείς πόρους από το ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ και τα μαθησιακά αντικείμενα, εκπαιδευτικό λογισμικό και προσομοιώσεις γενικά καθώς και εκπαιδευτικά σενάρια από την πλατφόρμα του ΑΙΣΩΠΟΥ. Μπορείς να σηκώνεις κυκλικά μαθητές και να χειρίζονται τον κεντρικό υπολογιστή μετά από συζήτηση και διαπραγμάτευση στην τάξη.

Φυσικά πρέπει και οφείλεις να χρησιμοποιήσεις εκπαιδευτικό και υλικό και δραστηριότητες UNPLUGGED από πηγές όπως:

* http://computingunplugged.org/
* https://code.org/curriculum/unplugged
* http://csunplugged.org/
* https://www.kidscodecs.com/computer-science-unplugged/
* http://olympos.greeklug.gr/uploads/Computer_Science.pdf
Και αυτό διότι επιβάλλεται στην περίπτωσή σου, αλλά κυριότερον, είναι σημαντικό οι μαθητές να καταννοήσουν ότι η επιστήμη της Πληροφορικής έχει θεωρητικό υπόβαθρο και έννοιες που δεν εξαρτώνται αναγκαστικά από το εργαλείο των Η/Υ. Πολλές από αυτές τις δραστηριότητες είναι εκπληκτικές και επιτρέπουν την εντρύφηση ακόμη και σε δύσκολες προγραμματιστικές έννοιες ή πεδία όπως οι βάσεις δεδομένων και η κρυπτογραφία.

Με εκατοντάδες εκπαιδευτικούς πληροφορικής να διδάσκουν στο δημοτικό πλέον, θα ήταν ευχής έργον να διαμορφωθούν μικρές κοινότητες και ομάδες που θα μεταφράσουν/προσαρμόσουν τέτοια εκπαιδευτικά σενάρια και φύλλα εργασίας....

Προς το παρόν αναμένουμε τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής στο Δημοτικό. Είναι, αν δεν απατώμαι, το μόνο αντικείμενο που δεν έχει δημοσιευτεί η εισήγηση της ομάδας εξορθολογισμού, από όλα τα μαθήματα και βαθμίδες εκπαίδευσης....

Καλή δύναμη.

ilias_s:
Δεν είναι λίγο περίεργο να ζητούν από κάποιον να κάνει ΤΠΕ σε Δ.Σ που δεν διαθέτει εργαστήριο (ή έστω ικανό αριθμό Η/Υ)? Γνωρίζεις ότι (τουλάχιστον) στο ολοήμερο πρόγραμμα του δηματικού τα διάφορα αντικείμενα που διδάσκονται τα παιδιά προβλέπονται στην περίπτωση που το ΔΣ διαθέτει την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για τη διεξαγωγή του μαθήματος?

Εντάξει, καλό είναι τα παιδιά να αποσυνδέσουν την Επιστήμη της Πληροφορικής από το εργάλειο που λέγεται Η/Υ αλλά όχι και έτσι! Δεν είναι δυνατό να κάνεις επί 1 χρόνο θεωρητικό μάθημα ΤΠΕ και μάλιστα σε παιδάκια αυτής της ηλικίας!!! Υπάρχουν έννοιες που μπορείς και πρέπει να περάσεις θεωρητικά στα παιδιά αλλά σε ένα μεγάλο βαθμό, νομίζω, πως σε αυτή την ηλικία πρέπει να δουλευτεί και η δεξιότητα. Μη το ξεχνάμε αυτό!

Καλά η 1η, 2η ή και η 3η ώρα κάπως θα περάσουν με θεωρία ή προβολή... στη 10η και τη 15η τι θα τους κάνεις?

Επίσης, εσύ θα πρέπει να μπεις στη διαδικασία απόκτησης Η/Υ (εδώ θα διαφωνίσω με τον Π.Τσιωτάκη)? Εσύ ούτε καν οργανική δεν έχεις στο σχολείο αυτό και η προμήθεια (έστω και από δωρεά) δεν είναι μία απλή διαδικασία που θα "τρέξει" ένας καθηγητής! Ο Δ/ντής που ζητάει προσωπικό χωρίς να έχει διασφαλίσει την υλικοτεχνική υποδομή και όσοι του το διαθέτουν θα πρέπει να ασχοληθούν πρώτα και κύρια!!!

Δεν ξέρω αν ακούγομαι κακός-περίεργος-αντιδραστικός ή ό,τι άλλο ΑΛΛΑ... μήπως "το νερό που ρίχνουμε στο κρασί μας" μας οδηγεί τελικά να θεωρούμε δεδομένο ότι θα πρέπει να ξεπερνάμε τα όρια του παραλογισμού κάθε φορά και περισσότερο?

Μήπως, σε απλά ελληνικά, πρέπει να σκεφτείς πως η διαθεσή σου εκεί εξυπηρετεί έναν πιο απλό, καθημερινό και καθόλου ευγενή σκοπό... του να μην υπερβαίνουν οι δάσκαλοι το υποχρεωτικό τους ωράριο (μετά ζητάνε υπερωρίες, δεν υποχρεούνται να κάθονται στο ολοήμερο και άλλα τέτοια!).

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση