Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

poursali

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 18 Μαρ 2011, 01:03:43 ΜΜ
Μα... αφού τα παιδιά ξέρουν να πατάνε τα πλήκτρα®  ... !

τώρα που το σκέφτομαι αυτό το επιχείρημα έπρεπε να της το φέρουμε μπουμεραγκ.. "αφού λοιπόν, τα παιδιά ξέρουν να βαράνε τα πλήκτρα, ας τους μάθουμε πραγματική πληροφορική"
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Laertis

....... και η επιβεβαίωση έρχεται απο την παρακάτω έρευνα που δημοσιεύεται σήμερα στα Νέα :

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4623044

Θα ήθελα επίσης να γίνονταν μια αντίστοιχη έρευνα για τα παιδιά του Λυκείου για το επίπεδο των δεξιοτήτων τους στο χειρισμό υπολογιστή για να καταρριφθεί επιτέλους αυτός ο μύθος των νέων που παίζουν τους υπολογιστές στα δάκτυλα ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

pgrontas

Παράθεση από: Laertis στις 19 Μαρ 2011, 04:10:12 ΜΜ
Θα ήθελα επίσης να γίνονταν μια αντίστοιχη έρευνα για τα παιδιά του Λυκείου για το επίπεδο των δεξιοτήτων τους στο χειρισμό υπολογιστή για να καταρριφθεί επιτέλους αυτός ο μύθος των νέων που παίζουν τους υπολογιστές στα δάκτυλα ...
Πολύ καλή παρατήρηση. Στις εφαρμογές υπολογιστών στην Γ' Λυκείου, βλέπουμε ότι οι μαθητές που έχουν να δουν υπολογιστή από το Γυμνάσιο, δυσκολεύονται να συντάξουν ένα μορφοποιημένο κείμενο, για να μην μιλήσουμε για λογιστικά φύλλα. 
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

alex1alex

Ελατε παιδια ειμαστε ετοιμοι για αγωνες;

ε.ε.ερχεται

Τελευταίες πινελιές για το νέο Λύκειο (Ημερησια)

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=26763

Α΄ τάξη: Ο κορμός των βασικών μαθημάτων στην α΄ τάξη θα αποτελείται από τα Αρχαία Ελληνικά, την Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία, ενώ σε αυτόν θα παραμείνουν τόσο η Ιστορία όσο και τα Θρησκευτικά μετά τις αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, πολιτικά κόμματα αλλά και την Εκκλησία, με αφορμή ορισμένα πρώτα σχέδια που εισηγούνταν τη μετατροπή τους από υποχρεωτικά σε μαθήματα επιλογής ή τη μείωση των ωρών διδασκαλίας τους. Ταυτόχρονα, στην α΄ τάξη θα υπάρχουν ομάδες μαθημάτων επιλογής που θα αφορούν, μεταξύ άλλων, στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, την Τέχνη και τον Πολιτισμό, διάφορες Δραστηριότητες κ.ά.



nikosx

Παρακάτω αναφέρεται το εξής:

Η συζήτηση για το νέο σύστημα πρόσβασης, που θα εφαρμοστεί από το 2013-2014, θα ανοίξει μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού για το λύκειο. Βέβαια, πρόθεση του υπουργείου είναι η πρόσβαση να εξακολουθεί να γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά σε λιγότερα από σήμερα μαθήματα (το πιο πιθανό είναι σε τέσσερα από τα έξι σήμερα). Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τα μαθήματα που θα απαιτούνται για την εισαγωγή και τη στάθμιση της βαθμολογίας κάθε μαθήματος.

ένα από τα σοβαρά ζητήματα είναι αν θα υποστηριχτεί το μάθημα της πληροφορικής από τα αντίστοιχα τμήματα και σχολές. Θα ζητήσουν το μάθημα της πληροφορικής να εξετάζεται και μάλιστα με αυξημένη βαρύτητα για την πρόσβαση σε αυτές τις σχολές;
Το ξέρω ότι αυτό το ζήτημα έχει αναφερθεί πολλές φορές, αλλά νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr


Keep Growing

Να αρχίσουμε, σιγά σιγαααά, να σκεπτόμαστε, δυναμικότερες αντιδράσεις, παράλληλα με την "αφισοκόλληση"  προτάσεων στον "τοίχο";
Ή ακόμα θεωρούμαι γραφικός; 
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

skoud

 
Παράθεση από: AlexandrosK στις 19 Μαρ 2011, 09:25:07 ΜΜ
Με τις υγείες μας

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=26770

Να τονίσω ότι και στις 2 συναντήσεις μας με τον κ.Κουλαϊδή, αλλά και γραπτά***, έχουμε επισημάνει ότι το επιχείρημα (που αναφέρει και η δημοσιογράφος του άρθρου) ότι οι μαθητές θα έχουν μάθει τα απαραίτητα της χρήσης υπολογιστών αφού θα τα έχουν διδαχθεί στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, δεν ισχύει για τους μαθητές που βρίσκονται τώρα στο Γυμνάσιο, αυτούς που δεν βρίσκονται σήμερα στα 800 ολοήμερα αλλά και αυτούς που βρίσκονται στις μεγάλες τάξεις αυτών των 800.
Απάντηση βέβαια δεν πήραμε...


***
Συγκεκριμένα στις 23/2/2011 του στείλαμε το εξής e-mail:

κ. Κουλαϊδή, καλημέρα

Σε σχέση με την χθεσινή μας συζήτηση θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να δείτε ξανά, εκτός των άλλων που αναφέραμε χθες, το θέμα των μαθητών που σήμερα βρίσκονται στο Γυμνάσιο αλλά και αυτών που σήμερα δεν είναι μαθητές στα 800 ολοήμερα Δημοτικά, ή αυτών που είναι μεν στα 800 ολοήμερα αλλά σε μεγάλες τάξεις (π.χ. στην Δ',  Ε' και ΣΤ').

Όλοι αυτοί, μιλάμε σχεδόν για μια ολόκληρη γενιά, δεν θα έχουν παρακολουθήσει το πλήρες πρόγραμμα που εσείς σχεδιάζετε για την Πληροφορική στην εκπαίδευση και πηγαίνοντας στο Λύκειο δεν θα έχουν άλλη δυνατότητα για την απόκτηση των γνώσεων Πληροφορικής-Χρήσης Υπολογιστών που και εσείς θεωρείτε απαραίτητες για κάθε πολίτη. Οι μαθητές για παράδειγμα που είναι σήμερα στο Γυμνάσιο, τελειώνοντας το Λύκειο θα έχουν παρακολουθήσει συνολικά σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο μόνο 60 ώρες(!) μάθημα Πληροφορικής-Χρήσης Υπολογιστών (20 ώρες είναι ο μέσος όρος της πραγματικής διδασκαλίας ενός μονόωρου μαθήματος ανά έτος).

Χωρίς να συμφωνούμε με το γενικό σχέδιο που έχετε για το Λύκειο και τη θέση της Πληροφορικής σε αυτό, μια λύση για το παραπάνω θα ήταν ένα μεταβατικό στάδιο όπου όλοι οι μαθητές του Λυκείου θα είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν γνώσεις που, όπως λέτε, θα αποκτήσουν οι επόμενες γενιές σε μικρότερη ηλικία.

Ευχαριστούμε
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

fof

Παράθεση από: Keep Growing στις 19 Μαρ 2011, 10:01:48 ΜΜ
Να αρχίσουμε, σιγά σιγαααά, να σκεπτόμαστε, δυναμικότερες αντιδράσεις, παράλληλα με την "αφισοκόλληση"  προτάσεων στον "τοίχο";
Ή ακόμα θεωρούμαι γραφικός; 

χαχαχαχα ..... μη βιάζεσαι κάαατσε ναα βγει πρώτα και μετά !!

sarakiniotis

Το υπουργείο υποχώρησε στις πιέσεις κατοίκων και έκανε πίσω σε κάποιες συγχωνεύσεις.

Το υπουργείο υποχώρησε στις πιέσεις της Εκκλησίας και εκανε πίσω για τα Θρησκευτικά.
Το υπουργείο υποχώρησε στις πιέσεις για το μάθημα της Ιστορίας.

Τελικά οι μόνοι που ειχαμε ακουστει οτι είχαμε αντιδράσει και τελικά δεν ικανοποιηθηκε το αιτημα μας , θα είμαστε εμεις..



Wizard


petrosp13

Το θέμα πρέπει να λάβει δημοσιότητα
Υπάρχουν άνθρωποι να ζητήσουν να παρευρεθούν σε τηλεοπτικές εκπομπές πανελλαδικής εμβέλειας;
Δεν νομίζω ότι θα αρνηθούν σοβαρές εκπομπές να αναδείξουν το θέμα
Δεν χρειάζεται να αναδειχθεί σαν αίτημα δικό μας, αλλά σαν πρωτοφανής επιλογή του υπουργείου παιδείας στην εποχή της πληροφορίας
Και κάποιος εκπρόσωπος της ΠΕΚΑΠ θα μπορούσε να παρουσιάσει το θέμα
Ο χρόνος είναι χρήμα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

achilleasgr

παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί ο συνάδελφος που έχει φτιάξει το blog
http://pliroforikiatschool.blogspot.com/
Αυτό θα μπορούσαν να είχαν δει στο Υπουργείο για το πως πρέπει να διδάσκεται η Πληροφορική στο σχολείο αλλά και για πόσο χρήσιμη είναι για τους μαθητές...

AlexandrosK

Παράθεση από: skoud στις 19 Μαρ 2011, 10:12:15 ΜΜ

Να τονίσω ότι και στις 2 συναντήσεις μας με τον κ.Κουλαϊδή, αλλά και γραπτά***, έχουμε επισημάνει ότι το επιχείρημα (που αναφέρει και η δημοσιογράφος του άρθρου) ότι οι μαθητές θα έχουν μάθει τα απαραίτητα της χρήσης υπολογιστών αφού θα τα έχουν διδαχθεί στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, δεν ισχύει για τους μαθητές που βρίσκονται τώρα στο Γυμνάσιο, αυτούς που δεν βρίσκονται σήμερα στα 800 ολοήμερα αλλά και αυτούς που βρίσκονται στις μεγάλες τάξεις αυτών των 800.
Απάντηση βέβαια δεν πήραμε...

Το επιχείρημα "τα ξέρουν ήδη" είναι ανεδαφικό και αίολο από μόνο του. Κανονικά δεν θα έπρεπε να διδάσκονται αγγλικά στο Λύκειο γιατί τα ξέρουν ήδη, από το δημοτικό και το γυμνάσιο και έχουν πιστοποιηθεί σε αυτά όπως και σε αυτό που ονομάζουν "Πληροφορική". Γιατί αυτός ο διαχωρισμός;

Είναι προφανές ότι υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι λόγοι που δεν μας θέλουν στο Λύκειο. Δεν λέω είμαστε περιττοί. Λέω ότι δεν θέλουν πληροφορικούς να διδάσκουν. Γιατί; θα φανεί σύντομα. Όπως λέω πάντα, μία λεπτομέρεια εξηγεί πολλά. θα φανεί. Απλά πρέπει να αντιδράσουμε πριν φανεί.

Επίσης το πρόβλημα δεν είναι τι θα γίνει με όσους μαθητές θα βρεθούν στο μεταβατικό στάδιο. Το πρόβλημα είναι με όλους τους μαθητές από εδώ και πέρα. Δεν πρέπει να αποπροσανατολιζόμαστε και να κοιτάμε το δέντρο και να μη κοιτάμε το δάσος.

dski

Το ερώτημα γιατί δε μας θέλουν ως εκπαιδευτικούς στο λύκειο φαντάζομαι έχει απασχολήσει αρκετό κόσμο τελευταία. Εγώ έχω καταλήξει σε τρεις βασικά λόγους:

Ο πρώτος είναι καθαρά αριθμητικός και σχεδόν προφανής: Το υπουργείο έκανε μια "στρατηγική" επιλογή να εισάγει την πληροφορική (με όποια μορφή νομίζει ότι είναι η δέουσα..) στα δημοτικά. Ποιος θα διδάξει όμως το μάθημα αφού νέες προσλήψεις δε μπορούν να γίνουν? Η απάντηση έρχεται μόνη της: Οι καθηγητές πληροφορική που διδάσκουν τώρα στο λύκειο. Εφευρίσκουμε κι ένα λογικοφανές επιχείρημα ότι μέχρι το γυμνάσιο τα παιδιά έχουν πάρει όλες τις απαραίτητες γνώσεις πληροφορικής (πάλι όπως την εννοεί το υπουργείο) και είμαστε ΟΚ...
Στο ίδιο πνεύμα (από την αντίθετη μεριά) νομίζω ότι κινούνται και μερικές άλλες αποφάσεις. Π.χ. 3 ώρες φυσική αγωγή υποχρεωτικά. Δε λέω, απαραίτητο είναι να γυμνάζονται τα παιδιά που "λιώνουν" στους καναπέδες και στις καφετέριες αλλά νομίζω ότι αν δεν υπήρχαν τόσοι περισσευούμενοι γυμναστές. δε θα έμπαινε και θέμα για τόσες ώρες γυμναστικής.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι πράγματι στο υπουργείο δεν καταλαβαίνουν καλά το διαχωρισμό μεταξύ της χρήσης των Η/Υ και της επιστήμη της πληροφορικής. Μάλιστα πιστεύω ότι σε ένα βαθμό αυτό δε γίνεται σκόπιμα αλλά οφείλεται απλά σε άγνοια. Δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι στα ανώτερα κλιμάκια του υπουργείου αγνοούν την πληροφορική ως επιστήμη όμως πολλές φορές τα πράγματα είναι απλούστερα. Οι βασικές αποφάσεις (σε οποιοδήποτε επίπεδο και τομέα) συνήθως λαμβάνονται από ένα-δύο άτομα. Τα άτομα αυτά λαμβάνουν τις αποφάσεις κυρίως βάσει των δικών τους αντιλήψεων και ζητάνε και τη γνώμη μιας επιτροπής "σοφών" για να έχουν και την έξωθεν καλή μαρτυρία. Πέσαμε στην περίπτωση λοιπόν που οι άνθρωποι αυτοί δεν κατανοούν τη χρησιμότητα της πληροφορικής ως επιστήμης στη διδακτική πράξη και τι θα μπορούσε να προσφέρει στους μαθητές. Και επειδή είμαι γενικά καλοπροαίρετος πιστεύω ότι ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή οι άνθρωποι που βρίσκονται στα κέντρα αποφάσεων εξακολουθούν να είναι αρκετά μεγάλοι σε ηλικία προκειμένου να γνωρίζουν τι αληθινά πραγματεύεται η πληροφορική. Ένας άνθρωπος 55-60 ετών (ακόμη και μικρότερος) δεν κατανοεί την πληροφορική σαν επιστήμη. Όταν εκείνος σπούδαζε, οι Η/Υ ήταν μηχανάκια για μερικούς "τρελούς" επιστήμονες και τώρα απλά ακούει και βλέπει παντού για διαδίκτυο, νέες τεχνολογίες κτλ χωρίς όμως να καταλαβαίνει ουσιαστικά από που προέρχονται όλα αυτά. Ίσως κάποιοι θεωρήσουν αυτό το επιχείρημα αφελές αλλά πιστεύω ότι περιέχει μια δόση αλήθειας.

Τέλος, ο τρίτος λόγος έχει να κάνει με μια γενικότερη στροφή που βλέπω στην εκπαίδευση. Η νέα κατεύθυνση φαίνεται να ευνοεί τη δημιουργία πολιτών που θα είναι κυρίως καταναλωτές-εργάτες και λιγότερο δημιουργοί. Αν και δε μου αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας είναι κάτι που το διαπιστώνω κάθε μέρα στην τάξη. Όλο και λιγότερα παιδιά έχουν ανησυχίες για το μέλλον, πολύ λίγα παιδιά είναι πραγματικά δημιουργικά με την έννοια ότι παίρνουν κάτι που τους δίνεις και μπορούν να το πάνε μόνα τους μισό βήμα παρακάτω. Ακόμη και καλοί μαθητές δυσκολεύονται όταν έχουν να αντιμετωπίσουν κάτι που δεν κολλάει με τον "τυφλοσούρτη" που τους έχεις διδάξει... Σε αυτό έχουμε μεγάλη ευθύνη και οι εκπαιδευτικοί αλλά και το ίδιο το σύστημα δε βοηθάει καθόλου, από τα βιβλία, τα αναλυτικά προγράμματα, τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών και ένα σωρό άλλες παραμέτρους... Σε αυτό το πλαίσιο, φυσικά δε χρειαζόμαστε σκεπτόμενους προγραμματιστές-δημιουργούς αλλά απλούς χρήστες των Η/Υ που θα καταναλώνουν τα high-tech προϊόντα των μεγάλων εταιρειών και θα διεκπεραιώνουν γρήγορα την αλληλογραφία των προϊσταμένων τους...