Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Vangelis

Σε μια συζήτηση που είχα με το Χατζόπουλο (τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Αθηνών) σχετικά με το πλεονέκτημα των παιδιών που προέρχονται απο Τεχνολογική κατεύθυνση μου είχε πει ότι στην αρχή πράγματι οι μαθητές της τεχνολογικής προχωράνε στην αρχή πιο γρήγορα αργότερα όμως όταν "σφίγγουν" τα πράγματα οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης είναι καλύτεροι λόγω καλύτερης δυνατότητας εμβάθυνσης και ανάλυσης.

Και μια λεπτομέρεια ο Χατζόπουλος ασχολείται με την Ολυμπιάδα Πληροφρικής και συχνα έχει βρεθεί στην έπιτροπή θεμάτων των γενικών εξετάσεων για το μάθημα ΑΕΠΠ.

odysseas

Παράθεση από: gpapargi στις 28 Φεβ 2011, 07:02:52 ΜΜ
Ναι το θυμάμαι αυτό με το Γεωργιάδη Παναγιώτη, απλά δε θυμόμουν ποιος το είχε γράψει. Δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορεί να λειτουργήσει σαν πλεονέκτημα το ότι τα έχουν ψιλοχαμενα. Βασικά δεν καταλαβαίνω καθόλου τι λέει.
Πάντως ο Γεωργιάδης μας έκανε λειτουργικά Ι και ΙΙ και ποτέ προγραμματισμό ή  αλγοριθμικό μάθημα. Δεν ξέρω αν έκανε κάποια άλλη στιγμή. Θα με ενδιέφερε πολύ η άποψη κάποιου που κάνει εισαγωγή στον προγραμματισμό πχ Σταματόπουλος. Αυτή είναι άποψη του Γεωργιάδη ή  είχε μιλήσει και με άλλους που έκαναν προγραμματισμό;

Δεν ξέρω αυτή τη στιγμή τι συζητείται στη σχολή, αλλά την εποχή που ήμουν εκεί ο Σταματόπουλος είχε ρωτήσει (και) εμένα προσωπικά ποια είναι η ύλη που διδάσκονται στο Λύκειο τα παιδιά, για να γνωρίζει τι υπόβαθρο έχουν. Και δε θυμάμαι να ήταν καθόλου αρνητικός.

Οσο για τον κ. Γεωργιάδη -- συγνώμη που γίνομαι ωμός -- αλλά είναι υπερβολικά κομματισμένος για να θεωρήσω την άποψή του επί του θέματος αντικειμενική...

Η Πληροφορική στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να διαχωρίζεται από την Πληροφορική στην τριτοβάθμια. Αυτό είναι θεμελιώδες, πρόκειται για ένα ενιαίο αντικείμενο και η διδασκαλία της σε μια βαθμίδα επηρεάζει άμεσα τις υπόλοιπες. Πιστεύω μάλιστα ότι το να περιορίζει κανείς αυτού του είδους τον προβληματισμό στο αν οι μαθητές αποκτούν "ορθές" προγραμματιστικές δεξιότητες εστιάζει σε ένα μικρό υποσύνολο του προβλήματος. Αν όμως οι πανεπιστημιακοί μας δεν μπορούν να αντιληφθούν την άρρηκτη σύνδεση δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τότε ας μην τρέφουμε ψευδαισθήσεις.

ntzios kostas

Παράθεση από: Vangelis στις 28 Φεβ 2011, 11:56:10 ΜΜ
Σε μια συζήτηση που είχα με το Χατζόπουλο (τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Αθηνών) σχετικά με το πλεονέκτημα των παιδιών που προέρχονται απο Τεχνολογική κατεύθυνση μου είχε πει ότι στην αρχή πράγματι οι μαθητές της τεχνολογικής προχωράνε στην αρχή πιο γρήγορα αργότερα όμως όταν "σφίγγουν" τα πράγματα οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης είναι καλύτεροι λόγω καλύτερης δυνατότητας εμβάθυνσης και ανάλυσης.

Και μια λεπτομέρεια ο Χατζόπουλος ασχολείται με την Ολυμπιάδα Πληροφρικής και συχνα έχει βρεθεί στην έπιτροπή θεμάτων των γενικών εξετάσεων για το μάθημα ΑΕΠΠ.
και εσύ τι του είπες;
Βλέπω επίσης ότι έχεις βάλει και το προσωπικό μήνυμα κάτω από την "φωτογραφία" σου (Αυτή η ΑΕΠΠ δεν χωνεύεται φούσκωσα).

Από όσο ξέρω Βαγγέλη είσαι στην πρώτη γραμμή της ΠΕΚΑΠ.
Συνάδελφοι αν και άλλα μέλη της ΠΕΚΑΠ έχουν την ίδια άποψη καήκαμε.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

nikosx

Για τα παραπάνω προβλήματα που εκφράζονται παραπάνω (απόψεις συγκεκριμένων καθηγητών Γβάθμιας για το πόσο βοηθάει η ΑΕΠΠ τους πρωτοετής φοιτητές), η λύση είναι το μάθημα της ΑΕΠΠ να βελτιωθεί, (να γίνει μία σοβαρή δουλειά όπου θα συνεργαστούν καθηγητές Ββάθμιας και Γβάθμιας) και το μάθημα να εξετάζεται στις πανελλήνιες, όχι από μαθητές συγκεκριμένης καυτεύθυνσης, αλλά από όλους τους μαθητές που επιθυμούν την εισαγωγή τους σε τμήματα της Πληροφορικής και του Πολυτεχνείου και μάλιστα με υψηλό συντελεστή βαρύτητας, τουλάχιστον για τα τμήματα της Πληροφορικής και των Υπολογιστών.
Όλα αυτά βέβαια είναι προσωπική άποψη.
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

gpapargi

Να σου θυμίσω Βαγγέλη τις διαφωνίες που είχαμε κάποτε όταν προσπαθούσα να εξηγήσω ότι πρέπει να έχουμε τις ίδιες αρχές με το πανεπιστήμιο (αλλά πιο εύκολα θέματα) για να μην ακούσουν ποτέ τα παιδιά «παιδιά ξεχάστε αυτά που μάθατε, τώρα θα τα μάθετε σωστά». Θα θυμάσαι επίσης τις διαφωνίες σχετικά με το επίπεδο που πρέπει να έχει το μάθημα και τον πρέπει να δεχόμαστε κακές λύσεις τύπου «εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση».

Να που τελικά οι ακαδημαϊκοί φαίνεται να μας γύρισαν την πλάτη ακριβώς για αυτό το λόγο. Αυτοί που φώναζαν να δεχόμαστε όλες τις λύσεις που δίνουν σωστά αποτελέσματα (με κάτι επιχειρήματα του στυλ κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή) δεν μπορούν να βοηθήσουν τώρα γιατί δεν στέκονται πουθενά επιστημονικά. Ας πάνε να τα πουν αυτά στο Χατζόπουλο. Το θέμα είναι όμως ότι αν απομακρυνθείς από τι φυσικό σου χώρο και χάσεις την ταυτότητά σου τελικά δεν είσαι με κανέναν και στη δύσκολη στιγμή όλοι θα σου γυρίζουν την πλάτη. Αισθάνεται ο Χατζόπουλος ότι η ΑΕΠΠ συνεισφέρει στην προετοιμασία των παιδιών για τις σχολές πληροφορικής; Αν όχι... ποιος φταίει για το ότι ένα μάθημα αλγορίθμων δε πείθει κάποιους ακαδημαϊκούς ότι συνεισφέρει σε μια σχετική σχολή;

Gnirut

Και ο Knuth και η ακαδημία αθηνών μαζί να στείλει επιστολή στο υπουργείο περί της σπουδαιότητας της Πληροφορικής στην εκπαίδευση οι αποφάσεις αυτής της κυβέρνησης είναι ειλλημένες για του χρόνου. Λίγες επιστολές έχουν λάβει άλλωστε και τις πέταξαν στον κάλαθο των αχρήστων.

Ίσως να είναι καλό η ΠΕΚΑΠ να πλευρίσει λίγο και την αντιπολίτευση και να ζητήσει από τον εκεί υπεύθυνο παιδείας την θέση της αντιπολίτευσης σχετικά με το μέλλον της πληροφορικής στο σχολείο. Πιο πολύ πιστεύω θα ληφθεί υπ'οψιν από το υπουργείο αυτό παρά η επιστολή του Knuth και της Ακαδημίας...

Wizard

Παράθεση από: jfk1976 στις 26 Φεβ 2011, 08:08:53 ΜΜ
Δείτε όμως και τη σελίδα http://wrohellas.gr/
Και ριξτε μια ματια στο αρθρο που υπαρχει αυτη τη στιγμή στη στήλη δεξιά:
----Αντιγραφω εδω αλλα έχει άλλη χάρη αν το δείτε!

    Εργαστήρια εκπαιδευτικής ρομποτικής .
    Η Διερευνητική Μάθηση , Ο οργανισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής & επιστήμης WRO Hellas και η Πανελλήνια ένωση καθηγητών πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.) διοργανώνουν πρόγραμμα εργαστηρίων εκπαιδευτικής ρομποτικής με την εκπαιδευτική πλατφόρμα LEGO® Mindstorms NXT για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
----------------
Εγώ θέλω να ρωτήσω το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ αν έχουν συζητήσει με το υπουργείο για την εισαγωγή της Ρομποτικής στο Δημοτικό. Και αν θα τη διδάσκουν οι καθηγητές Πληροφορικής και τι σχέση θα έχει με το μάθημα της Πληροφορικής.

Τώρα μπαίνουν στο παιχνίδι και οι ΠΕ12.10 και ΠΕ12.06! Η σύμβουλός τους στην Αθήνα διοργανώνει σεμινάριο με θέμα «Η εκπαιδευτική ρομποτική ως παράλληλη δραστηριότητα στα πλαίσια των τεχνολογικών μαθημάτων» και αναφέρει ότι "Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν εφαρμογές αυτοματισμών και ρομποτικής στην Εκπαίδευση από εκπαιδευτή του Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 'WROHellas' και θα γίνει επίδειξη κατασκευής και προγραμματισμού ρομπότ".
Μήπως να μπαίναμε λίγο πιο δυναμικά;

sarakiniotis

Παράθεση από: Gnirut στις 01 Μαρ 2011, 10:27:11 ΠΜ


Ίσως να είναι καλό η ΠΕΚΑΠ να πλευρίσει λίγο και την αντιπολίτευση και να ζητήσει από τον εκεί υπεύθυνο παιδείας την θέση της αντιπολίτευσης σχετικά με το μέλλον της πληροφορικής στο σχολείο. Πιο πολύ πιστεύω θα ληφθεί υπ'οψιν από το υπουργείο αυτό παρά η επιστολή του Knuth και της Ακαδημίας...

+1

Gnirut

"Τώρα μπαίνουν στο παιχνίδι και οι ΠΕ12.10 και ΠΕ12.06! Η σύμβουλός τους στην Αθήνα διοργανώνει σεμινάριο με θέμα «Η εκπαιδευτική ρομποτική ως παράλληλη δραστηριότητα στα πλαίσια των τεχνολογικών μαθημάτων» και αναφέρει ότι "Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν εφαρμογές αυτοματισμών και ρομποτικής στην Εκπαίδευση από εκπαιδευτή του Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας 'WROHellas' και θα γίνει επίδειξη κατασκευής και προγραμματισμού ρομπότ".
Μήπως να μπαίναμε λίγο πιο δυναμικά;"

Και οι ΠΕ12 προς αφανισμό από την εκπάιδευση είναι.

Μήπως αντί να τρωγόμαστε μεταξύ μας να έρθουμε σε επαφή με όλες τις "τεχνικές" ειδικότητες και να ζητήσουμε "μερίδιο" μαθημάτων στο "Νεο" σχολείο του υπουργείου;

Μήπως το δήθεν "Νεο" σχολείο έχει καταντήσει παραμάγαζο των μαθηματικών και των φιλολόγων για φροντιστηριακή κονόμα;

Μήπως αυτές οι ειδικότητες υπερεκπροσωπόντουσαν στα συμβούλια και τις επιτροπές που διαμόρφωσαν το "Νέο" σχολείο;

Μήπως πρέπει να σπάσει αυτό το μονοπώλιο στην εκπαίδευση;

Μήπως συμφέρει και το υπουργείο να ανοίξει τα μαθήματα και σε άλλους συναφείς κλάδους γιατί το συμφέρει οικονομικά από τις μειώσεις των προσλήψεων που θα προκύψουν;

Μήπως πρέπει να τεθεί στο υπουργείο σοβαρά και τεκμηριωμένα το θέμα γιατί είναι η μόνη λύση να μείνουμε μακροπρόθεσμα στην εκπαιδευση;

Υ.Γ.
Πρωτοδιορισμένος ήμουν που μου είχε πει μαθηματικός στα μούτρα "Τι διορίστηκες; Θα σας πετάξουμε από το σχολείο κάποια στιγμή, δεν χρειάζεστε να είστε στην εκπάιδευση".

mour

Άσχετο με το θέμα αλλά και μόνο ότι Μαθηματικά και Αρχαία μετράνε για το 26% της βαθμολογίας στις εξετάσεις τα λέει όλα.
Ωστόσο δεν είναι εκεί το θέμα...

Vangelis

Παράθεση από: ntzios kostas στις 01 Μαρ 2011, 08:29:15 ΠΜ
Βλέπω επίσης ότι έχεις βάλει και το προσωπικό μήνυμα κάτω από την "φωτογραφία" σου (Αυτή η ΑΕΠΠ δεν χωνεύεται φούσκωσα).

Από όσο ξέρω Βαγγέλη είσαι στην πρώτη γραμμή της ΠΕΚΑΠ.
Συνάδελφοι αν και άλλα μέλη της ΠΕΚΑΠ έχουν την ίδια άποψη καήκαμε.

Κώστα για κάποιο απροσδιόριστο λόγο έφυγε το avatar με το φουσκωμένο ποντίκι που δικαιολογούσε το μήνυμα (σκέψου τι έγινε μετα τις εξετάσεις και θα καταλάβεις το φούσκωμα) έτσι φαίνεται ότι είμαι κατα της ΑΕΠΠ!!!.  Αν με ήξερες λιγάκι θα έβλεπες  ότι η κύρια απασχόλησή μου (και ερευνητικά) είναι με το μάθημα ΑΕΠΠ και πιστεύω ότι  έχω βάλει ένα μικρό λιθαράκι στην εξέλιξη του μαθήματος.

Με τις απόψεις των μελών του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ δεν έχουμε πρόβλημα με άλλες όμως απόψεις πολλά.

Ο Παναγιώτης έχει δίκαιο για το πως θα πρέπει να είναι και να εξετάζεται το μάθημα  αλλα θεωρητικά!!!  (έτσι θα έπρεπε να είναι τα πράγματα) εγω είμαι πιο πραγματιστής θα πρέπει να παίρνω υπόψη κάθε φορά την τρέχουσα κατάσταση.

mour

Για ποιον χτυπάει η καμπάνα???

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=11824:if-paideias-na-ksanaskeftoume-tin-plithora-ton-eidikotiton-sto-gimnasio-kai-to-likeio-proaniggeile-aksiologisi-sto-kathe-mathima&Itemid=1796

Πρέπει να ξανασκεφτούμε την πληθώρα των ειδικοτήτων, των πολλαπλών ειδικοτήτων που κάνουν το Γυμνάσιο και το Λύκειο να ασφυκτιούν» είπε η υφ. Παδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου σήμερα στην ημερίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με θέμα «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στο Νέο Σχολείο»

odysseas


ntzios kostas

Βαγγέλη αν είναι έτσι τα πράγματα συγγνώμη.

Οι διαφορές των απόψεων δεν είναι κακό. Κακό όμως είναι να υπάρχουν τόσες ομάδες όσες και οι απόψεις. Τέλος πάνων.

Παράθεση από: pgrontas στις 28 Φεβ 2011, 07:14:23 ΜΜ
Τέλος και χωρίς να θέλω να ξεκινήσω αντιπαράθεση για τις ενώσεις μου κάνει ειλικρινή εντύπωση η απουσία της ΕΠΥ από όλη αυτή τη συζήτηση, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό γιατί είναι ως γνωστόν η ένωση με τις περισσότερες διασυνδέσεις στα πανεπιστήμια. Νομίζω ότι μπορεί να βοηθήσει πολύ μία δίκη της αυτόνομη προσπάθεια προσέγγισης των καθηγητών πανεπιστημίου.
Συμφωνώ.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

dkou

Συνάδελφοι και γω πιστεύω ότι η θετική θέση των Πανεπιστημιακών σχετικά με το μάθημα θα μας βοηθούσε εξαιρετικά. Συνάδελφος οικονομολόγος στο σχολείο μου είπε: -Α! εμείς δεν έχουμε πρόβλημα μας κάλυψαν ήδη κλαδικά οι πανεπιστημιακοί που ζητούν το μάθημα ως προαπαιτούμενο για τις οικονομικές σχολές. Ίσως θα έπρεπε να ζητήσουμε από τους πανεπιστημιακούς να πάρουν σε πρώτη φάση θέση και σε δεύτερη να συνδιαμορφώσουμε μαζί την ύλη για 2 προαπαιτούμενα μαθήματα για τις σχολές της πληροφορικής (ΑΕΠΠ και κάποιο με αρχιτεκτονική υπολογιστή και λειτουργικά συστήματα ίσως...)

Κουμπούρη Θεοδώρα