Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

alkisg

Παράθεση από: pgrontas στις 15 Φεβ 2011, 09:16:22 ΜΜ
Στο πρόγραμμα που έχει διαρρεύσει υπάρχει χώρος για κάτι τέτοιο (πχ. αντί τρίωρο Γυμναστική/Αγγλικά να έχει 2ώρο Γυμναστική/Αγγλικά/Πληροφορική).

Πάντως σαν γονιός (και με γυναίκα Αγγλικού) θα με ενδιέφερε να φτάσει στα αυτιά του υπουργείου το εξής:
Τα Αγγλικά στο Λύκειο είναι παντελώς άχρηστα. Οι μαθητές που ενδιαφέρονται να πάρουν lower/proficiency κτλ το έχουν ήδη πάρει, ενώ όσοι δεν ενδιαφέρονται δεν θέλουν και δεν πρόκειται να μάθουν.
Θα ήταν πολύ πιο χρήσιμα ως επιπλέον ώρες στο Δημοτικό, ώστε να γλυτώσουμε μερικά φράγκα από τα φροντιστήρια, παρά στο Λύκειο, όπου είναι απλά χαμένος χρόνος και για μαθητές και για καθηγητές.

Αν αυτές οι ώρες των Αγγλικών μεταφερθούν στο Δημοτικό, μπορεί κάλλιστα στη θέση τους να μπει η Πληροφορική, η οποία είναι πολύ πιο χρήσιμη στο Λύκειο, όπου ο μαθητής έχει πιο ώριμο μυαλό και μπορεί ευκολότερα να κατανοήσει είτε θέματα της επιστήμης είτε ακόμα και θέματα χρήσης.

Έτσι δεν τίθεται οικονομικό θέμα για το υπουργείο, τους ίδιους υπαλλήλους θα απασχολήσει και για τις ίδιες ώρες. Απλά θεωρώ ορθότερη την κατανομή Αγγλικά => Δημοτικό και Πληροφορική => Λύκειο, παρά το ανάποδο.

athinabel

Σίγουρα πάντως θα πρέπει να διαχωριστεί η τεχνική υποστήριξη από την γραμματειακή υποστήριξη. Άλλωστε σε πολλά μεγάλα σχολεία υπάρχει γραμματέας.
Τεχνική υποστήριξη αρκετοί απο μας κάνουν έτσι κι αλλιώς, ίσως είναι καλύτερα να αναγνωριστεί αυτό με κάποιο τρόπο που θα είναι αρκετά σαφής ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Επίσης γραμματειακή υποστήριξη μη ξεχνάτε ότι σημαίνει εκτός όλων των άλλων και 8:00-14:10, συν το άγχος ότι μόλις τελειώσεις το μάθημα θα πρέπει να στείλεις έγγραφα που επείγουν, ότι το διάλλειμα σου είναι χαμένο κλπ κλπ. Ίσως (αυτό είναι ουτοπία) να ζητούσαμε τις ώρες που δε συμπληρώνουμε ωράριο, να κάνουμε μαθήματα πληροφορικής στους καθηγητές του συλλόγου μας, ώστε του χρόνου να γίνουν εκείνοι γραμματείς! :D

poursali

ούτε να διανοηθούμε να μιλήσουμε για γραμματειακή υποστήριξη... σε αυτό το θέμα δεν έχουμε ΤΙΠΟΤΕ παραπάνω να προσφέρουμε/επωμιστούμε από τις άλλες ειδικότητες.. για τεχνική στήριξη αλλάζει το θέμα, ανάλογα βέβαια τι εννοούμε με αυτό τον όρο.. εγώ το φαντάζομαι σαν διευρυμένα καθήκοντα υπεύθυνου ΣΕΠΕΗΥ, αλλά για να έχει νόημα αυτό πρέπει να θέλουν να χρησιμοποιήσουν ουσιαστικά συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων το εργαστήριο.. εμένα προσωπικά στα 5 χρόνια μόνο μια φορά μου ζητήθηκε  και αυτό έγινε από τη σύμβουλο φιλόλογο και όχι από τη συνάδελφο στο σχολείο...
και να φανταστείτε ότι παροτρύνω τους συναδέλφους να μπουν σε αυτή τη διαδικασία και δίνω και ιδέες...
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

pgrontas

Θα ήθελα να ρωτήσω τον κο Κουνάδη, με αφορμή κάποιες παρατηρήσεις συναδέλφων αν θίχτηκε κατά την συνάντηση το ποιος θα διδάσκει το μάθημα επιλογής της πληροφορικής που θα υπάρξει στο Νέο Λύκειο. Γιατί ακούγονται πάρα πολλά για τους μαθηματικούς.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

george79

απάντηση υφυπουργού σε ερώτηση Αγάτσα για την πληροφορική

spantoulis

Παράθεση από: george79 στις 24 Φεβ 2011, 03:58:24 ΜΜ
απάντηση υφυπουργού σε ερώτηση Αγάτσα για την πληροφορική
Μάλιστα μαλιστα.... το μάθαμε το ποίημα τώρα.
"Δεν απανταμε σε φημες και διαρροες"
Αλλα που θα παει παλιοκοπριτες?
Δεν θα ξαναρθουν εκογες?
θα ξαναααρθουν...
Η χρήση υπολογιστών ΔΕΝ είναι πληροφορική

Gnirut

Παράθεση από: alkisg στις 24 Φεβ 2011, 12:15:42 ΜΜ
Πάντως σαν γονιός (και με γυναίκα Αγγλικού) θα με ενδιέφερε να φτάσει στα αυτιά του υπουργείου το εξής:
Τα Αγγλικά στο Λύκειο είναι παντελώς άχρηστα. Οι μαθητές που ενδιαφέρονται να πάρουν lower/proficiency κτλ το έχουν ήδη πάρει, ενώ όσοι δεν ενδιαφέρονται δεν θέλουν και δεν πρόκειται να μάθουν.
Θα ήταν πολύ πιο χρήσιμα ως επιπλέον ώρες στο Δημοτικό, ώστε να γλυτώσουμε μερικά φράγκα από τα φροντιστήρια, παρά στο Λύκειο, όπου είναι απλά χαμένος χρόνος και για μαθητές και για καθηγητές.

Αν αυτές οι ώρες των Αγγλικών μεταφερθούν στο Δημοτικό, μπορεί κάλλιστα στη θέση τους να μπει η Πληροφορική, η οποία είναι πολύ πιο χρήσιμη στο Λύκειο, όπου ο μαθητής έχει πιο ώριμο μυαλό και μπορεί ευκολότερα να κατανοήσει είτε θέματα της επιστήμης είτε ακόμα και θέματα χρήσης.

Έτσι δεν τίθεται οικονομικό θέμα για το υπουργείο, τους ίδιους υπαλλήλους θα απασχολήσει και για τις ίδιες ώρες. Απλά θεωρώ ορθότερη την κατανομή Αγγλικά => Δημοτικό και Πληροφορική => Λύκειο, παρά το ανάποδο.

Πολύ σωστή παρατήρηση αν και είναι πολύ πιθανόν όλες οι αποφάσεις να είναι ήδη ειλλημένες...

Sergio

Μία ευχάριστη έκπληξη με περίμενε σήμερα ξαφνικά, από το .. πουθενά !

Με πλησιάζει  στο διάλειμα ένας μαθητής της Γ' Λυκείου (που έχω στην ΠΔΣ) και μου λέει.. "Τελικά κύριε, αυτό το μάθημα (ΑΕΠΠ) μας βοηθάει πολύ και στ' άλλα"..  Το μυαλό μου πήγε, αφελώς, στη σκέψη πως θα εννοεί ότι μπορεί να κάνει αλγόριθμο για την επίλυση ασκήσεων Μαθηματικών, Φυσικής κ.ο.κ.  Ευτυχώς συνέχισε.. "..μας βοηθάει να βάζουμε τη σκέψη μας σε τάξη.. να αναλύουμε πιό προσεκτικά το πρόβλημα, να ανακαλύπτουμε τη δομή του.."  Εκεί (κακώς) ενθουσιάστηκα και τον διέκοψα.. "Δε μου τα γράφεις αυτά που σκέφτεσαι;" του πρότεινα.. "όχι έκθεση, έτσι με απλά λόγια όπως τα σκέφτεσαι.."

Παρεπιμπτόντως, ο ίδιος μαθητής, πριν 3 μήνες απορούσε "γιατί τώρα τα μαθαίνουμε εμείς όλα αυτά; πού θα μας γανούν χρήσιμα.. Προγραμματιστές θα γίνουμε;" και του έλεγα "περίμενε και θα δεις"

Έχω την αίσθηση πως ο Σωτήρης (έτσι τον λένε τον μαθητή) πριν 3 μήνες είχε την αίσθηση που έχει αυτή τη στιγμή το υπουργείο.. 3 μήνες μετά, 17 χρονος μαθητής έχει αρχίσει να "βλέπει" το λόγο ύπαρξης του μαθήματος..

Το υπουργείο μας, πώς θα γίνει να δει τα ίδια με τον 17χρονο;;

Συνάδελφοι, πρέπει να βρεθεί τρόπος να αναδείξουμε ΚΑΙ αυτή τη διάσταση της πληροφορικής..

Ίσως πρέπει να αρχίσουν να μιλάνε και οι μαθητές (νυν και πρώην) για τα οφέλη..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Stefania

Δεν ανοίγουμε ένα νέο θέμα να ορίσουμε τι είναι τεχνική υποστήριξη και τι πρέπει να περιλαμβάνει; Ώστε όλοι να τα ακολουθούμε ενιαία, σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Και αν θέλει και η Πεκαπ να τα παρουσιάσει σαν πρόταση.
Γιατί θα είχε πλάκα -αν δεν δεχτούμε- να την αναλάμβανε άλλος κλάδος όπως οι μαθηματικοί... Με ότι αυτό θα συνεπάγεται...

P.Tsiotakis

Η πρόταση των ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ για την αναγκαιότητα ενίσχυσης των τεχνολογικών μαθημάτων στη Γενική Εκπαίδευση
http://esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=11769:i-protasi-ton-sxolikon-simboulon-gia-tin-anagkaiotita-enisxisis-ton-texnologikon-mathimaton-sti-geniki-ekpaideisi&Itemid=1796


Δεν πρόσεξα αν συμπεριλαμβάνεται και η απομαγνητοφώνηση των πρακτικών των διαδικτυακών συνεδριάσεών τους. Όταν την ανεβάσουν στο δίκτυο παρακαλώ ειδοποιείστε με

Παναγιώτης Τσιωτάκης

iliasthes

Πάντως κινούνται επιθετικά και διεκδικητικά, ενώ εμείς έχουμε τραπεί σε άτακτη υποχώρηση.

gkipos

Τα πράγματα είναι απλά. 'Εχει ξαναγραφτει εδώ. Θέλουν να εντάξουν την πληροφορική στο Δημοτικό. Δεν θέλουν-μπορούν να κάνουν διορισμούς και θέλουν να μειώσουν τις προσλήψεις ΑΚΩ και ΑΜΩ. Απλά θυσιαζόμαστε στο βωμό του ΝΕΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ και όχι του νέου Λυκείου. Και εννοείται πως δε θα γίνει δίωρο το μάθημα στο Γυμνάσιο για τον παραπάνω λόγο. Τόσο απλά.....

skoud

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Φεβ 2011, 03:04:52 ΜΜ
Θα ήθελα να ρωτήσω τον κο Κουνάδη, με αφορμή κάποιες παρατηρήσεις συναδέλφων αν θίχτηκε κατά την συνάντηση το ποιος θα διδάσκει το μάθημα επιλογής της πληροφορικής που θα υπάρξει στο Νέο Λύκειο. Γιατί ακούγονται πάρα πολλά για τους μαθηματικούς.

Δεν θίχτηκε κανένα τέτοιο θέμα, ούτε νομίζω ότι υπάρχει καμμιά τέτοια περίπτωση (πάντα με την επιφύλαξη ότι στη γενική ανατροπή των πάντων που βιώνουμε εδώ και ένα χρόνο, όχι μόνο ως εκπαιδευτικοί και καθηγητές Πληροφορικής, τίποτα δεν είναι αδύνατον...)

Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Stefania

Παράθεση από: gkipos στις 24 Φεβ 2011, 07:55:27 ΜΜ
Τα πράγματα είναι απλά. 'Εχει ξαναγραφτει εδώ. Θέλουν να εντάξουν την πληροφορική στο Δημοτικό. Δεν θέλουν-μπορούν να κάνουν διορισμούς και θέλουν να μειώσουν τις προσλήψεις ΑΚΩ και ΑΜΩ. Απλά θυσιαζόμαστε στο βωμό του ΝΕΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ και όχι του νέου Λυκείου. Και εννοείται πως δε θα γίνει δίωρο το μάθημα στο Γυμνάσιο για τον παραπάνω λόγο. Τόσο απλά.....

Δεν έχει καμιά σχέση αυτό. Γιατί στο νέο δημοτικό μπήκαν θέατρο, εικαστικά, αγγλικά, γυμναστική, μουσική, γαλλικά, γερμανικά και πληροφορική. Πως γίνεται να φεύγει μόνο η πληροφορική ενώ όλα τα υπόλοιπα παραμένουν στο νέο λύκειο; Δηλαδή τόσο ισχυροί ειναι οι θεατρολόγοι και οι μουσικολόγοι;

Και ξαφνικά προέκυψε και η ρομποτική.... http://esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=11770:eidikos-grammateas-ippaideias-giati-oxi-i-didaskalia-tis-rompotikis-sta-sxoleia&Itemid=1796

pgrontas

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson