Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Δομή ακολουθίας => Μήνυμα ξεκίνησε από: pit71 στις 15 Ιαν 2007, 12:19:16 ΜΜ

Τίτλος: Ιεραρχία Λογικών Τελεστών
Αποστολή από: pit71 στις 15 Ιαν 2007, 12:19:16 ΜΜ
Στο site σου αναφέρεις ότι η ιεραρχία των λογικών τελεστών είναι :
1) ΟΧΙ
2) ΚΑΙ
3) Η'
Ενώ μέσα στο φόρουμ σε μια συζήτηση που έγινε για την ιεραρχία των λογικών τελεστών είπες ότι είναι :
1) ΟΧΙ
2) Αριστερά προς τα δεξιά
Τι από τα δύο ισχύει?

Αρχικός τίτλος : "Προς ptsiotakis".  Αλλάχτηκε από Sergio σε σαφέστερη περιγραφή της συζήτησης που περιέχει
Τίτλος: Απ: Προς ptsiotakis
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 15 Ιαν 2007, 05:01:22 ΜΜ
Αγαπητέ φίλε γεια σου,

Να ξεκαθαρίσω οτι δεν θεωρώ οτι είμαι εγώ αυτός που ερμηνεύει σωστά κάποια θολά σημεία του διδακτικού πακέτου, προσπαθώ όπως όλοι..

Στο site μου γράφω:

"Θεωρούμε πως ο λογικός τελεστής όχι προσκολλάται στην λογική έκφραση που ακολουθεί υποχρεωτικά, αντιστρέφοντας το αποτέλεσμά της. Συνεπώς, στο παραπανω παράδειγμα υπάρχουν 3 μέρη που ενώνονται με τους τελεστές διάζευξης(ή) και σύζευξης (και). Ποιος πρέπει να εκτελεστεί πρώτος;

- Η πρώτη προσέγγιση είναι να θεωρηθεί οτι ο τελεστής "και" έχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από τον τελεστή "ή" και πρέπει να εκτελεστεί πρώτα ανεξάρτητα από τη θέση του στην λογική έκφραση. Στη βιβλιογραφία αλλά και στις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού άλλωστε ισχύει αυτό ακριβώς
- Η δεύτερη προσέγγιση είναι να θεωρηθεί οτι οι δυο τελεστές έχουν της ίδια ιεραρχία (αφού το διδακτικό πακέτο δεν αναφέρει το αντίθετο) και έτσι να εκτελεστούν οι πράξεις από αριστερά προς τα δεξιά (όπως εκτελούναι οι πράξεις και για αριθμητικούς τελεστές της ίδιας ιεραρχίας)

Στον παρόντα δικτυακό κόμβο χρησιμοποιείται η δεύτερη προσέγγιση ως η λιγότερο αυθαίρετη και είναι εντός των ορίων της σκέψης των μαθητών. Πάντως, αν προκύψει κάτι τέτοιο στις εξετάσεις, καλό είναι οι μαθητές να εξηγούν τον τρόπο σκέψης τους, ώστε να βαθμολογούνται με όλα τα μόρια
"

Νομίζω οτι φαίνεται ξεκάθαρα τι θεωρώ εγώ σωστό (και όχι τι θεωρούν όλοι).

Πιστεύω δηλαδή οτι το λιγότερο αυθαίρετο για τους μαθητές -γιατί με αυτών την οπτική γωνία πρέπει να εξετάζουμε τα θέματα- είναι οτι αφού στο διδακτικό πακέτο δεν υπάρχει σχετική ανάλυση να θεωρήσουμε οτι τα και, ή έχουν ίδια ιεραρχία επομένως οι λογικές πράξεις εκτελούνται από αριστερά προς τα δεξιά.

Γιατί στις εξετάσεις ο μαθητής μπορεί να ισχυριστεί αυτό που προανέφερα. Δεν μπορεί να ισχυριστεί οτι "...συμφωνα με τη βιβλιογραφία που μου ανέφερε ο καθηγητής μου ..."

Με κάθε σεβασμό,

Τσιωτάκης Παναγιώτης
Τίτλος: Απ: Προς ptsiotakis
Αποστολή από: mbathas στις 18 Ιαν 2007, 05:35:28 ΜΜ
Βέβαια στην άλγεβρα Boole και στη σχεδίαση λογικών κυκλωμάτων το θέμα της ιεραρχίας είναι ξεκάθαρο καθώς η πράξη AND αναφέρεται στη βιβλιογραφία και σαν λογικός πολλαπλασιασμός και σύμβολό της είναι η τελεία, ενώ η πράξη ΟR αναφέρεται και σαν λογική πρόσθεση και συμβολίζεται με το +.
Τίτλος: Απ: Ιεραρχία Λογικών Τελεστών
Αποστολή από: olga_2703 στις 16 Ιουλ 2008, 11:48:58 ΠΜ
Τελικά τι ισχύει? Έχουμε καταλήξει καπου?
ΟΙ 2 εκδόσεις τις γλωσσομάθειας, βγάζουν διαφορετικό αποτέλεσμα :-\
Το .exe υπολογίζει από αριστερά προς δεξιά, ενώ στην έκδοση με την κανονική εγκατάσταση, υπολογίζει πρώτα το ΚΑΙ και μετά το 'Η.
Σε θέμα του 2005(εσπερινά, θέμα 1ο Β) που είχε υπολογισμό παράστασης το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο με όποιον τρόπο και αν το υπολόγιζες.
Τελικά τι θα πρέπει να πούμε στα παιδιά?
Τίτλος: Απ: Ιεραρχία Λογικών Τελεστών
Αποστολή από: EleniK στις 16 Ιουλ 2008, 12:29:24 ΜΜ
σωστη χρηση παρενθέσεων σώζει την κατασταση.
Τίτλος: Απ: Ιεραρχία Λογικών Τελεστών
Αποστολή από: olga_2703 στις 16 Ιουλ 2008, 12:44:12 ΜΜ
Οι παρενθέσεις σώζουν την κατάσταση, αν δεν υπάρχουν όμως???
π.χ. α) Β+Α>Γ/2 Ή Α<Β ΚΑΙ Α*Β<>Γ
Α ή Ψ??? :-\
Τίτλος: Απ: Ιεραρχία Λογικών Τελεστών
Αποστολή από: pgrontas στις 16 Ιουλ 2008, 02:59:14 ΜΜ
Δες και εδω:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=912.msg8645#msg8645