Θεμα 1ο Ημερησίων

Ξεκίνησε από EleniK, 30 Μαΐου 2008, 11:53:59 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

EleniK

Συζητήσεις, απόψεις και προβληματισμοί για το θέμα 1 των ημερησίων.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

vasiko

Πολλοί μαθητές στην ΕΠΙΛΕΞΕ  έβαλαν κάθε περίπτωση χωριστά.
ΕΠΙΛΕΞΕ 1
....
ΕΠΙΛΕΞΕ 3
...
κλπ.

P.Tsiotakis

οσο ζω θα μαθαίνω

σωστό..

rodotheos

Παράθεση από: Sidiropoulos στις 31 Μαΐου 2008, 11:32:30 ΠΜ
ΘΕΜΑ 1
A
2.   ΛΑΘΟΣ (Σελ. 210 –Σχολικό βιβλίο – γράφει συνήθως και όχι πάντα)


Σωστά, αλλά στη σελ. 214 το λέει ακριβώς... "Η λίστα παραμέτρων δεν είναι υποχρεωτική"

Σιδηρόπουλος Δ.

Σωστός, οπότε το συμπληρώνω
Σιδηρόπουλος Δημήτρης (ΠΕ 19)
Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας

p-p

Ερώτηση: Ένας μαθητής μου έγραψε όλες τις διαφορές ανάμεσα σε διερμηνευτή και μεταγλωττιστή. Πρέπει να χάσει κάποιο μόριο; Συγκεκριμένα απάντησε:

1. Ο μεταγλωττιστής μεταφράζει όλο το πηγαίο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής και κατόπιν το εκτελεί ενώ ο διερμηνεύτής
για κάθε μια απο τις εντολές του πηγαίου προγράμματος παράγει και εκτελεί αμέσως μια ισοδύναμη εντολή σε γλώσσα μηχανής.

2. Η εκτέλεση του προγράμματος μετά τη διαδικασία της μεταγλώττισης είναι πολύ γρήγορη ενώ επειδή επαναλαμβάνεται κάθε φορά η διερμηνεία του προγράμματος, η εκτέλεσή του είναι πιο αργή, απο εκείνη του ισοδύναμου εκτελέσιμου προγράμματος που παράγει ο μεταγλωττιστής.

3. Ο μεταγλωττιστής εμφανίζει κατάλληλα ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη ολόκληρου του προγράμματος ενώ ο διερμηνευτής εμφανίζει ενημερωτικά μηνύματα για τα συντακτικά λάθη κάθε εντολής και διακόπτει την διαδικασία διερμηνείας και εκτέλεσης.

4. Τα μηνύματα λαθών που παράγει ο μεταγλωττιστής δεν προσδιορίζουν με ακρίβεια τα σημεία σε ενα πρόγραμμα που υπάρχουν λάθη, ενώ με το διερμηνευτή έχουμε το πλεονέκτημα της άμεσης εκτέλεσης και άμεσης διόρθωσης της εντολής.
“When Kepler found his long-cherished belief did not agree with the most precise observation, he accepted the uncomfortable fact. He preferred the hard truth to his dearest illusions; that is the heart of science.” - Carl Sagan

ρενα

εχω βαλει:
Γράψε “Δώσε αριθμό από 0 έως και 5”
Διάβασε Χ
ΕΠΙΛΕΞΕ Χ
Περίπτωση 0
      ΓΡΑΨΕ “μηδέν”
Περίπτωση 1 ή3 ή 5
       ΓΡΑΨΕ “περιττός αριθμός”
Περίπτωση 2 ή 4
        ΓΡΑΨΕ “άρτιος αριθμός”
Περίπτωση ΑΛΛΙΩΣ
        ΓΡΑΨΕ “έδωσες λάθος αριθμό”
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
ειναι λαθος? κ ποσα μορια θα χασω απο αυτο?
Θελω... να πιασω μηχανολογους μηχανικους...!

karaba

Ρενα θα σου πουμε με σιγουρια απο Δευτερα
Θεωρω οτι θα χασεις μαλλον 2 μορια
karaba

ρενα

Παράθεση από: karaba στις 31 Μαΐου 2008, 02:21:47 ΜΜ
Ρενα θα σου πουμε με σιγουρια απο Δευτερα
Θεωρω οτι θα χασεις μαλλον 2 μορια
καλως.. ειμαι πανω απο 19 σιγουρα..! :P
Θελω... να πιασω μηχανολογους μηχανικους...!

Toliss

Γενικα ειχε πολλες παγιδουλες πιστευω ...
εχασα 2 Σ -Λ
το Β1 αφου νομισα οτι θελει περιγραφη και αναπαρασταση αλγοριθμων :(
παρα πολλα παιδια το μπερδεψαν παντως ..
Στο Γ2 εκανα το εξης :

ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΑΡΙΘΜΟ ΑΠΟ 0 ΕΩΣ 5 '
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΕΠΙΛΕΞΕ Χ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 0
  ΓΡΑΨΕ 'ΜΗΔΕΝ'
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1,3,5
  ΓΡΑΨΕ 'ΠΕΡΙΤΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ'
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2,4
  ΓΡΑΨΕ 'ΑΡΤΙΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ'
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Χ<0 Ή Χ>5
  ΓΡΑΨΕ 'ΕΔΩΣΕΣ ΛΑΘΟΣ ΑΡΙΘΜΟ'
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ

Εφαγα τρελο κολημα στην τελευτεα περιπτωση δεν το θυμομουν πως γινετε ...

P.Tsiotakis

για το Β1 όντως και καλοί μαθητές...

dozb

Παράθεση από: karaba στις 31 Μαΐου 2008, 02:21:47 ΜΜ
Ρενα θα σου πουμε με σιγουρια απο Δευτερα
Θεωρω οτι θα χασεις μαλλον 2 μορια

Γιατί βρε παιδια να χάσει 2 μόρια? Επειδή αντί για κόμμα έβαλε ή ??? Ελεος! Το ίδιο πράγμα είναι...

evry


Μακάρι να ήταν το ίδιο, αλλά δεν είναι λογικά θα σου κόψουν 1 ή 2
Κανονικά με το σκεπτικό ότι είναι ψευδογλώσσα και η σύνταξη είναι αυστηρή δεν θα έπρεπε αλλά  :(

Παράθεση από: dozb στις 31 Μαΐου 2008, 05:08:13 ΜΜ
Παράθεση από: karaba στις 31 Μαΐου 2008, 02:21:47 ΜΜ
Ρενα θα σου πουμε με σιγουρια απο Δευτερα
Θεωρω οτι θα χασεις μαλλον 2 μορια

Γιατί βρε παιδια να χάσει 2 μόρια? Επειδή αντί για κόμμα έβαλε ή ??? Ελεος! Το ίδιο πράγμα είναι...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

karaba

νομιζω οτι δοθηκε τμημα προγραμματος
θεωρω οτι καλως θα κοπει κατι (εστω και 1) αφου η συνταξη της Επιλεξε δινεται καθαρα
εδω οι ανθρωποι εδωσαν 6 μοναδες στην αναφορα τριων τεχνικων που πουθενα δεν εξηγουνται
αντε την επομενη φορα και κατι απο τον προλογο του βιβλιου η απο το προβλημα του 2000   8) 8)
karaba

ρενα

θεεεενξ... παλι καλα...!
Με ενα 19αρι αοθ πιανω στανταρ μηχανολογους στην πατρα....! :D
Θελω... να πιασω μηχανολογους μηχανικους...!

karaba

θα γινουμε συναδερφοι!
αντε με το καλο!!!
karaba

evry

ναι έχεις δίκιο δεν το είδα αλλά και πάλι δε νομίζω ότι είναι κάτι ουσιαστικό όπως άλλωστε
δεν είναι και το συγκεκριμένο ερώτημα, το οποίο αλήθεια τι εξετάζει? Αν ο μαθητής
ξέρει τη δομή Επίλεξε? Το λέω αυτό γιατί ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί στο βιβλίο έχει την Επίλεξε
Η αλλιώς_αν δεν είναι αρκετή?

Παράθεση από: karaba στις 31 Μαΐου 2008, 05:47:09 ΜΜ
νομιζω οτι δοθηκε τμημα προγραμματος
θεωρω οτι καλως θα κοπει κατι (εστω και 1) αφου η συνταξη της Επιλεξε δινεται καθαρα
εδω οι ανθρωποι εδωσαν 6 μοναδες στην αναφορα τριων τεχνικων που πουθενα δεν εξηγουνται
αντε την επομενη φορα και κατι απο τον προλογο του βιβλιου η απο το προβλημα του 2000   8) 8)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

karaba

εδω θα συμφωνησουμε απολυτα
πολυ κακως κατα την κατα την ταπεινη μου αποψη
ομως μεσα στο γενικοτερο χαλι των θεματων, αυτο το θεμα ειναι απο τα λιγοτερο κακα
πραγματικα σκεφτομαι απο του χρονου να αλλαξω εντελως τον τροπο διδασκαλιας
τζαμπα οι ασκησεις, τζαμπα η επιμονη στην κατανοηση
karaba

ρενα

Παράθεση από: karaba στις 31 Μαΐου 2008, 05:56:12 ΜΜ
θα γινουμε συναδερφοι!
αντε με το καλο!!!
Ελπιζω.. αρκει να μην ανεβουν οι βασεις.. γιατι με την ευκολια των θεματων της φυσικης κατι τετοιο το φοβαμαι...
Θελω... να πιασω μηχανολογους μηχανικους...!

mike

συνάδελφοι θέλω να ρωτήσω κάτι. κάποιος καλός μαθητής από το σχολείο μου, έγραψε στο 1ο θέμα στο Γ2 την εξής απάντηση:

Διάβασε χ
Επίλεξε χ
   Περίπτωση =0
      Γράψε "......"
   Περίπτωση =1 ή =3 ή =5
      Γράψε "...."
   Περίπτωση  =2 ή =4
      Γράψε  "...."
   Περίπτωση  αλλιώς
      Γράψε  "..."
Τέλος_επιλογών

Το παραπάνω υπάρχει περίπτωση να βαθμολογηθεί σωστό;
ή μόνη αποδεκτή λύση είναι : Περίπτωση 0  .........      Περίπτωση 1,3,5   ..........    Περίπτωση 2,4
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
(πάντως μέσα στο βιβλίο,δεν αναφέρει πουθενα καθαρά για το πως μπορούν οι μαθητές να διαχειρίζονται την επίλεξε...)
και το = , προσωπικά δεν θεωρώ ότι είναι λάθος μιας και είναι συγκριτικός τελεστής πράγμα το οποίο το δέχεται προφανώς η επίλεξε)

petrosp13

Είναι χαρακτηριστικό της Επίλεξε να μην βάζουμε το "=' όταν ελέγχουμε συγκεκριμένες τιμές και εκεί έγκειται μάλλον η χρησιμότητα και η λειτουργικότητα της
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Juan

Καλησπέρα
από τους καλούς μου μαθητές, 3 μόνο δεν εντόπισαν ούτε ένα λάθος στο Θέμα 1. Το πιο συνηθισμένο λάθος που έκαναν οι υπόλοιποι, είναι το 2ο από τα σωστό-λάθος με τη διαδικάσια και τη λίστα παραμέτρων. Επίσης πολλοί στο Β1 μπέρδεψαν τις τεχνικές ανάπτυξης αλγορίθμων με τους τρόπους αναπαράστασης αλγορίθμων. Στα υπόλοιπα του θέματος 1 τα πήγαν καλύτερα


EleniK

Πολύς κόσμος μπέρδεψε τελικά τις τεχνικές σχεδίασης με τους τρόπους αναπαραστασης. Θα υπάρχει μια κορυφη στην κατανομή των στατιστικών στο 18,8 (καλοί μαθητές που έχασαν το συγκεκριμένο ερώτημα).
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

evry

μερικοί έγραψαν τις τεχνικές αναπαράστασης και άλλοι τις τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

EleniK

α ναι και μερικοί κάνανε ενα κοκτεϊλ γιατί δεν ήταν σίγουροι.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

mike

για το θέμα1 γ1

την γνωρίζω την οδηγία αυτή,αλλά αφορά στο γεγονός της μη χρησιμοποίησης της μεταβλητής X στις περιπτώσεις...(δηλαδή μόνο τη σύγκριση και την τιμή). για παράδειγμα στο 2ο κεφάλαιο στη σελ 37, έχει και τους συγκριτικούς τελεστές.
Η ουσία είναι ότι όλοι ξέρουμε για τη σωστή λύση, απλά ρωτάω αν αυτή η απάντηση του μαθητή θα του επιφέρει τουλάχιστο 4 μονάδες από τις 6, καθώς γνώριζε τη γενική μορφή της Επίλεξε, ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει τη μεταβλητή x στις περιπτώσεις και με βάση αυτά που είδε στο βιβλίο και νομίζω και εμείς (μην κρυβόμαστε) πουθενά δεν γράφει καθαρά , το ΤΟΝΙΖΩ , αυτό για το πως τελικά γράφουμε την επίλεξε...
Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε θέματα που μέσα από ένα παράδειγμα άλλα περνάνε στη σελ. 37 και άλλα στη σελ 173.
ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ , θα βρίσκονται σε βαθμολογικά κέντρα , καλό θα ήταν να το θέσουν σαν θέμα συζήτησης , για να αποφύγουμε και άλλα τέτοια θέματα, στο μέλλον.

apinf

Για ποια διευκρίνηση μιλάτε;
Γαρούφα Κατερίνα

amilikas

Πολυ μετρια τα θεματα. Υπερβολική θεωρια, πανευκολες και full τυποποιημενες ασκησεις. Ολοι οι μαθητες στο ιδιο σακι, καλοι ή μετριοι τον ιδιο βαθμο θα εχουν. Ευνοήθηκαν οι παπαγαλοι. Κριμα.

Χάρης Τσιαΐρης

Το Θέμα Γ1 αναφέρωνταν σε Πρόγραμμα και όχι σε Αλγόριθμο. Γι'αυτό και δεν μας ενδιαφέρει η σύνταξη της σελ. 37 αλλά η αντίστοιχη του κεφ. 8, η οποία και είναι διαφορετική. Αυτή τη διαφορετικότητα βέβαια την έχουμε από το ξυσίματα του βιβλίου καθώς δεν υπάρχει η ξεκάθαρη σύνταξη της επίλεξε. Όμως από αυτά που γνωρίζουμε για την επίλεξε από το κεφ. 8 η χρήση τελεστή (=, >, κλπ) είναι απαγορευμένη. Ακόμα η χρήση στο παράδειγμα του , αντί του ή έμεσα συμαίνει ότι δεν ισχύουν οι λογικοί τελεστές οχι, και, ή. Αυτό που αφήνει κατά την άποψή μου προβληματικό είναι η περιοχή τιμών (από έως) για τηνόποία μας λεέι φραστικά ότι την υποστηρίζει, αλλά δεν μας δίνει τη σύνταξη.

Χάρης Τσιαΐρης

Vaggelis100

Κάτι άσχετο: Στο <<πρόγραμμα>> που ήθελε να κάνουμε ΕΠΙΛΕΞΕ γιατί έχει διπλά αυτάκια; Σίγουρα εννοεί ότι είναι πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ; Εμείς τα γράφαμε πάλι με διπλά ε;

petrosp13

Μονά-διπλά το ίδιο είναι. Δεν έχει καμία σημασία
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Στο θέμα 1 το Α)4) το οποίο το έχουν πάρει αυτούσιο από το βιβλίο λέει

Η JAVA είναι μια αντικειμενοστραφής γλώσσα προγραμματισμού για την ανάπτυξη εφαρμογών που εκτελούνται
σε κατανεμημένα περιβάλλοντα, δηλαδή σε διαφορετικούς υπολογιστές οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο


και ρωτάω εγώ τώρα, για να έχεις κατανεμημένο περιβάλλον πρέπει να είσαι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο? Αν εγώ σπίτι μου
στήσω 3 υπολογιστές αυτό δε μπορεί να γίνει κατανεμημένο περιβάλλον αν δεν έχω σύνδεση Internet?

Απλά ήθελα να ρωτήσω αυτόν τον ορισμό της Java, έψαξαν πολύ για να τον βρουν? Και εντάξει είναι έτσι που είναι, έπρεπε να τον βάλουν και θέμα στις εξετάσεις?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

potato

Μιας και δεν έχω εμπειρία από βαθμολογήσεις, δώστε καμία γνώμη.
Η μαθήτριά μου στην ΕΠΙΛΕΞΕ ξέχασε να βάλει τη ΔΙΑΒΑΣΕ, πόσο λέτε να της κόψουν??
Be open source. Knowledge belongs to the world.

petrosp13

Νομίζω ότι το ερώτημα έλεγε να μετατραπεί μόνο η δομή επιλογής
Το Διάβασε είναι περιττό στην απάντηση
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Παράθεση από: potato στις 02 Ιουν 2008, 03:56:02 ΜΜ
Μιας και δεν έχω εμπειρία από βαθμολογήσεις, δώστε καμία γνώμη.
Η μαθήτριά μου στην ΕΠΙΛΕΞΕ ξέχασε να βάλει τη ΔΙΑΒΑΣΕ, πόσο λέτε να της κόψουν??

ΤΙΠΟΤΑ δε θα της κόψουν
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

potato

Παράθεση από: petrosp_13 στις 02 Ιουν 2008, 03:57:52 ΜΜ
Νομίζω ότι το ερώτημα έλεγε να μετατραπεί μόνο η δομή επιλογής
Το Διάβασε είναι περιττό στην απάντηση

Ναι όντως έλεγε για την επιλογή μόνο, αλλά αυτή έβαλε τη ΓΡΑΨΕ της εκφώνησης και δεν έβαλε τη ΔΙΑΒΑΣΕ. Παρόλο που δεν χρειάζεται, μήπως νομίσει ο εξεταστής ότι δεν ξέρει να κάνει τη μετατροπή του αλγορίθμου, και της κόψει?
Ψιλοακραίο αλλά...
Be open source. Knowledge belongs to the world.

EleniK

Συμβαίνει. Τα παιδιά γράφουν με αρκετό άγχος. ΚΑνονικά δεν πρέπει να κοπεί τίποτα.
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Juan

Παράθεση από: potato στις 02 Ιουν 2008, 04:30:18 ΜΜ
Παράθεση από: petrosp_13 στις 02 Ιουν 2008, 03:57:52 ΜΜ
Νομίζω ότι το ερώτημα έλεγε να μετατραπεί μόνο η δομή επιλογής
Το Διάβασε είναι περιττό στην απάντηση

Ναι όντως έλεγε για την επιλογή μόνο, αλλά αυτή έβαλε τη ΓΡΑΨΕ της εκφώνησης και δεν έβαλε τη ΔΙΑΒΑΣΕ. Παρόλο που δεν χρειάζεται, μήπως νομίσει ο εξεταστής ότι δεν ξέρει να κάνει τη μετατροπή του αλγορίθμου, και της κόψει?
Ψιλοακραίο αλλά...

Όταν συναντάμε πρώτη φορά την Επίλεξε στη διάρκεια της χρονιάς, σε ανάλογα θέματα, μερικοί μαθητές εσκεμμένα παραλείπουν τη ΔΙΑΒΑΣΕ. Κι αυτό γιατί νομίζουν ότι η δήλωση ΕΠΙΛΕΞΕ χ, εμπεριέχει την εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ χ. Δεν είμαι σίγουρος ότι δεν πρέπει να κόψουν μονάδα.

Λευτέρης Δουκέρης

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΛΕΞΕ. Διάβασα ότι κάποιος ρώτησε παραπάνω πόσα μόρια θα χάσει αν δώσει την παρακάτω λύση:

Γράψε “Δώσε αριθμό από 0 έως και 5”
Διάβασε Χ
ΕΠΙΛΕΞΕ Χ
Περίπτωση 0
      ΓΡΑΨΕ “μηδέν”
Περίπτωση 1 ή3 ή 5
       ΓΡΑΨΕ “περιττός αριθμός”
Περίπτωση 2 ή 4
        ΓΡΑΨΕ “άρτιος αριθμός”
Περίπτωση ΑΛΛΙΩΣ
        ΓΡΑΨΕ “έδωσες λάθος αριθμό”
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ

κάποιος άλλος αν έδινε την παρακάτω λύση

Διάβασε χ
Επίλεξε χ
   Περίπτωση =0
      Γράψε "......"
   Περίπτωση =1 ή =3 ή =5
      Γράψε "...."
   Περίπτωση  =2 ή =4
      Γράψε  "...."
   Περίπτωση  αλλιώς
      Γράψε  "..."
Τέλος_επιλογών

Για μένα η χειρότερη λύση είναι αυτή που κάποιοι προτείνουν στο forum με Περίπτωση 1 , 3  ,5 κτλ . συγκεκριμένα όταν οι μαθητές μου έφεραν λύση από φροντιστή με την μορφή Περίπτωση 1 , 3  ,5 αγωνιώντας αν θα χάσουν μόρια από τις 2 πρώτες μορφές (μια και πολλοί έλυσαν την άσκηση με τους 2 πρώτους τρόπους ) αυτό που έκανα ήταν να «χαρακτηρίσω άσχετο τον φροντιστή και …) .
Μα θα μου πουν κάποιοι το βιβλίο στην σελ. …. Είναι σαφή . μόνη αποδεκτή λύση βάση του βιβλίου είναι η ……..Τότε θα τους πώ ότι είπα για τον φροντιστή.

Επίσης με μεγάλη απορία είδα ότι κάποιοι έβγαζαν λάθος την αντιμετώπιση του 3 θέματος με διαδικασία….. Έλεος!!!!!!!!!
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

P.Tsiotakis

Κι όμως, ο λογικός τελεστής  Ή  ενώνει λογικές συνθήκες.

Στο "1 ή 3 ή 5" τα 1  3  5   δεν είναι λογικές συνθήκες
ή ακόμη και στο " =1 ή =3 ή =5" τα  =1  =3  =5  επίσης δεν είναι λογικές συνθήκες

Περίεργο, γιατί νόμιζα οτι κατηγορούμε το βιβλίο μόνο για τα σημεία που έχει ασάφειες..

Λευτέρης Δουκέρης

φιλε παναγιώτη δεν καταλαβα: εχω να μετατρέψω το     
ΑΝ Χ = 0 ΤΟΤΕ
          ΓΡΑΨΕ "μηδέν"
     ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (Χ = 1) ή (Χ = 3) ή (Χ = 5) ΤΟΤΕ       
   ΓΡΑΨΕ "περιττός αριθμός"
     ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ (Χ = 2) ή (Χ = 4) ΤΟΤΕ
που περιέχει λογικο τελεστη . θα το κανω λες χωρίς λογικό τελεστή γράφοντας
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1,3,5??????????????
λαθος καταλαβα ε???????????
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

P.Tsiotakis

Αυτό λέω Δημήτρη μου,

οτι δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τον λογικό τελεστή  Ή  για να ενώσω αριθμούς !! Γιατί τότε αλλοιώνω τη λογική του τελεστή 'Η.

Κατά συνέπεια, πρέπει να υπάρχει άλλος μηχανισμός, και αυτόν παρουσιάζει το βιβλίο στη σελίδα 173

petrosp13

Στις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού, η Select δουλεύει με τον τρόπο που ξέρουμε όλοι
Όταν επιλέγονται συγκεκριμένες τιμές, αποδίδονται με κόμματα, χωρίς λογικούς τελεστές
Εκεί έγκειται και η ύπαρξη της και το πλεονέκτημα αυτής της δομής και γι'αυτό τον λόγο συμπεριελήφθη στο σχολικό βιβλίο από τους συγγραφείς
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

alkisg

Πέτρο μη βάζεις στοίχημα!

Θυμόμαστε όλοι το
Επίλεξε
Περίπτωση < 0
  Εμφάνισε "Είπαμε ηλικία ..."

της σελίδας 37 του σχολικού βιβλίου.

Η Basic επιτρέπει τέτοια σύνταξη, και φυσικά και αποτελεί λογική συνθήκη, αφού εννοείται το age < 0. Επίσης η Basic επιτρέπει και λογικούς τελεστές.
Επίσης, αντίθετα με την Pascal, η ΓΛΩΣΣΑ επιτρέπει πραγματικούς αριθμούς στην ΕΠΙΛΕΞΕ (σελ. 173). Πάλι δηλαδή σαν τη Basic. Και αν δεις στο κάτω μέρος της σελίδας 36, αναφέρεται στη select case της Fortran, η οποία δέχεται και αλφαριθμητικά και διαστήματα της μορφής 3:6.
Πάντως εφόσον παραλληλίζεται με αυτή, προφανώς και οι συγγραφείς δεν είχαν στο μυαλό τους την Pascal ή τη C.

Τώρα, όταν διαφωνούμε μεταξύ μας για την ερμηνεία του σχολικού βιβλίου, θεωρείτε σωστό να μπαίνει θέμα στις πανελλαδικές;

Λευτέρης Δουκέρης

Αυτό που μου κάνει απίστευτη εντύπωση είναι ότι ενώ από την μία κατακρίνουμε την παπαγαλία και την έλλειψη κριτικής σκέψης (κάτι βασικότατο βέβαια σαν …δάσκαλοι που είμαστε όλοι μας ) … δογματικά προσκαλούμαστε σε μια αναφορά του βιβλίου (που τόσο κατακρίνουμε για το περιεχόμενό του)

ΕΠΙΛΕΞΕ Χ

1)Περίπτωση 1 ή3 ή 5

2)Περίπτωση =1 ή =3 ή =5

3)Περίπτωση 1,3 ,5

Αγαπητοί δάσκαλοι λοιπόν …. Με το χέρι στην καρδιά ….και έχοντας σώας τας φρένας (και σε εγρήγορση την λογική μου ) λέω λοιπόν ότι και οι 3 μετατροπές είναι σωστές με χειρότερη την Τρίτη. Μην προσπαθήσετε να με πείσετε περι του αντιθέτου διότι …όταν σαν δάσκαλος εξηγώ την επίλεξε λέω (δεν είναι κακό να συμβαδίσουν οι εντολές με την … νεοελληνικήν )

ΕΠΙΛΕΞΕ Χ (διάλεξε την τιμή του χ)

1)Περίπτωση 1 ή3 ή 5 (στην περίπτωση που η τιμή του χ είναι 1 ή 3 ή 5 ….

2)Περίπτωση =1 ή =3 ή =5 (στην περίπτωση που η τιμή του χ είναι ίση με 1 ή είναι ίση με 3 ή είναι ίση με 5 ….


3)Περίπτωση 1,3 ,5 (στην περίπτωση που η τιμή του χ είναι  1 κώμα 3 κώμα 5 ….

Φιλε παναγιώτη και φίλε Πέτρο να δεχτώ λοιπόν ότι στην πληροφορική στέκει η μορφή 3 στην νεοελληνική και στην μη παπαγαλική ποια μορφή στέκει?????

Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρες".
ΛΕΥΤΕΡΗΣ  ΚΕΡΑΤΕΑ
http://glavrio.blogspot.com"Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του και όταν , πια του διευκολύνει το πέρασμα , αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί , ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει τις δικές του γέφυρ

mostel

Βασικά το πρόβλημα ίσως ήταν ότι το τμήμα αυτό ήταν γραμμένο σε ΓΛΩΣΣΑ (γιατί ήταν με κεφαλαία, ΓΡΑΨΕ κλπ), επομένως θα πρέπει να συμπλεύσουμε με τη δομή και λειτουργία της ΓΛΩΣΣΑΣ.


Σε άλλη περίπτωση, ο αλγόριθμος γενικά είναι περίσσοτερο φλου και free "κώδικας". Δηλαδή, δεν έχει standard στήσιμο ως προς τη γλωσσική επιμέλεια. Δεν είναι στην τελική η υλοποίηση του προγράμματος, αλλά το θεμέλιο για να χτίσει κάποιος ένα σωστά δομημένο πρόβλημα.



Αυτά και με κάθε επιφύλαξη. Άλλωστε δεν είμαι καθηγητής, είμαι μαθητής.



Στέλιος
When you see a good move ; Look for a better one .

gpapargi

#46
Είμαι από αυτούς που δε μου αρέσει να λέω «έτσι είναι γιατί το λέει το βιβλίο». Ωστόσο πρέπει ξέρουμε που και ποιο τρόπο γίνεται ή δε γίνεται κάτι τέτοιο.

Όταν έχουμε στο βιβλίο κάτι που έρχεται σε αντίθεση με αυτό που είναι σωστό επιστημονικά και υπάρχει βιβλιογραφία που στηρίζει το αντίθετο τότε είναι λάθος να λέμε «αυτό είναι έτσι γιατί το λέει το βιβλίο».

Αλλά η ΓΛΩΣΣΑ είναι κάτι που δεν υπάρχει εκτός σχολικού βιβλίου. Οι συγγραφείς όρισαν τη ΓΛΩΣΣΑ με όποιο τρόπο ήθελαν. Σε θέματα ορισμού εντολών της ΓΛΩΣΣΑΣ λοιπόν είναι αναγκαίο να καταφεύγουμε στο βιβλίο. Ένας αυθαίρετος ορισμός είναι και το έκαναν οι συγγραφείς όπως ήθελαν.

Έτσι το
περίπτωση 1, 3, 5
είναι το πλέον σωστό αφού έτσι ακριβώς ορίζεται στη ΓΛΩΣΣΑ. Δεν έχει νόημα να αμφισβητούμε ορισμούς τους βιβλίου. Πρόκειται για αυθαίρετο ορισμό της ΓΛΩΣΣΑΣ από τους δημιουργούς της. Μπορούσαν να το κάνουν όπως ήθελαν. Δεν πρόκειται για κάτι που οδηγεί σε αντίθεση με την υπάρχουσα βιβλιογραφία στο χώρο της πληροφορικής.

Κατά καιρούς έχουν τεθεί ζητήματα για συζήτηση όπως το αν επιτρέπεται εύρος τιμών στη επίλεξε (1..10), λογικοί τελεστές, μεταβλητές κλπ.

Σε διάφορα τέτοια σημεία δυστυχώς το βιβλίο δεν είναι απόλυτα σαφές. Οπότε για να είμαστε σίγουροι εγώ τουλάχιστο λέω στους μαθητές να χρησιμοποιούν την επίλεξε όπως τη βλέπουν μέσα στο βιβλίο.

Στην ενότητα Α4 της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πληροφορικής (δείτε το παρακάτω link)
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=912.msg8467#msg8467

γράφει:
«Η εντολή πολλαπλής επιλογής ΕΠΙΛΕΞΕ ορίζεται διαφορετικά στη Ψευδογλώσσα και διαφορετικά στη ΓΛΩΣΣΑ. Στη ΓΛΩΣΣΑ δεν επιτρέπεται η λίστα τιμών να είναι συνθήκη.... Επίσης η λίστα τιμών επιτρέπεται να έχει μόνο σταθερές και όχι μεταβλητές όπως συμβαίνει σε πολλές κανονικές γλώσσες προγραμματισμού»

Βέβαια για μένα το πιο σημαντικό σημείο από όλα είναι η παρακάτω φράση:

«Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει κάποια επίσημη διευκρίνηση από το ΥΠΕΠΘ σχετικά με τα παρακάτω θέματα και γι αυτό το λόγο αναμένεται είτε να μην εξεταστούν ποτέ, είτε σε περίπτωση που εξεταστούν να γίνουν αποδεκτές όλες οι απόψεις

Όπως καταλαβαίνουμε όλοι είναι φάουλ της επιτροπής γιατί έβαλε θέμα πάνω σε μια γκρίζα ζώνη.

Μια μαθήτριά μου έβαλε λογικές συνθήκες και εγώ της είπα ότι έπρεπε να πάει με κόμματα (όπως είχαμε κάνει τόσες πολλές φορές στις ασκήσεις). Προσωπικά δεν τη δικαιολογώ. Ποτέ δεν είχε δει από εμένα ή το βιβλίο ή άλλο καθηγητή τους λογικούς τελεστές και η ίδια δεν έδωσε καμία δικαιολογία (είπε ότι απλά ξεχάστηκε).  Επίσης ο Διερμηνευτής που είναι πιστοποιημένος πλέον από το ΠΙ δεν υποστηρίζει λογικές συνθήκες.  Αν και δε με συμφέρει θεωρώ ότι έκανε λάθος και η ίδια το αναγνώρισε.

ΥΓ
Στο συγκεκριμένο ερώτημα η εκφώνηση λέει ξεκάθαρα ότι πρόκειται για τμήμα προγράμματος, άρα μιλάμε για ΓΛΩΣΣΑ.