Ημερίδα: «H πληροφορική στο Δημοτικό σχολείο. Προκλήσεις και Προοπτικές»

Ξεκίνησε από skoud, 07 Οκτ 2010, 09:08:00 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Και εσύ πιστεύεις Στεφανία ότι αν ανοίξουν τα δημοτικά θα αυξηθούν οι θέσεις των πληροφορικών ή μάλλον θα πάμε εμείς οι διορισμένοι όπως λες από το λύκειο στο δημοτικό; Γιατί αυτό συμβαίνει ως τώρα. Και να σου πω και κάτι, η προχειρότητα που αντιμέτωπίζονται τα τελευταία χρόνια τα πράγματα με έχει κάνει να μην έχω εμπιστοσύνη των προθέσεων αυτών που βγάζουν τις αποφάσεις. Δεν νομίζω ότι σκέφτονται τους μαθητές απλά κάποια προσωπικά και συντεχνιακά συμφέροντα. Δες τι έγινε με τα laptop πέρσι (60Μευρώ). Αντί να τροφοδοτήσουν τα εργαστήρια τα έδωσαν στα πιτσιρίκια και εμείς οι πιο αρμόδιοι δεν μπορέσαμε να το εμποδίσουμε. Το ίδιο θα συμβεί τώρα και με τους διαδραστικούς. Έχεις πάει να δει τους χώρους των σχολείων και την κατάσταση που γίνεται το μάθημα ώστε να χωράει και διαδραστικούς; Έχουν σκεφτεί τι θα συμβεί σε αυτούς τους πίνακες αν έχουμε κατάληψη 1 μήνα; Έχουν σκεφτεί τα χρήματα που χρειάζονται για τη συντήρηση όλως αυτών των μηχανημάτων;
Επίσης έχεις δει σε τι συνθήκες θα κάνεις το μάθημά σου στο δημοτικό; Το κινητό εργαστήρι το έχεις ακούσει; Εσύ πιστεύεις ότι έτσι μπορείς να διδάξεις στα παιδιά μας;

Τέλος θα σου πω και κάτι ακόμα για την προχειρότητα τους. Πώς μας κρίνουν εμάς ικανούς να διδάξουμε σε παιδιά της πρωτοβάθμιας, αφού δεν μας δίνουν ακόμα πιστοποίηση για να διδάξουμε στην δευτεροβάθμια; 
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Vangelis

Παράθεση από: ntzios kostas στις 09 Οκτ 2010, 08:00:19 ΜΜ

Από εκέι και πέρα αν ένας συνάδελφος πάει στο δημοτικό εννοείται ότι πρέπει να τον υποστηρίξουμε. Όμως αυτό που λέω και ξαναλέω είναι ότι δεν είναι σωστο να πάει και αν πιέσουμε σε αυτή την κατάσταση δεν θα πάει. Αλλά μάλλον όπως βλέπω δεν θέλουμε να πιέσουμε.

Το υπουργείο δεν μπορεί να πείρε μία τέτοια απόφαση μόνο του. Κάπου βάλαμε και εμείς το χεράκι μας και μάλλον θα έλεγα το λάθος είναι όλο δικό μας.....

Η λογική την πληροφορική στο δημοτικό να την κάνει δάσκαλος σε τι διαφέρει απο τη λογική την αλγοριθμική να την κάνει μαθηματικός συνάδελφε?. 
Δεν νομίζω να σου άρεσε αν υποστήριζε κάποιος το τελευταίο.

Η πληροφορική είτε είναι αυτόνομο αντικέιμενο και την διδάσκουν πληροφορικοί είτε ταυτίζεται με τις Τ.Π.Ε και την διδάκει οποιαδήποτε ειδικότητα.
Σκέψεις του τύπου "εμείς είμαστε σοβαροί επιστήμονες και δεν πάμε στο Δημοτικό"!!  καλύτερα να λείπουν  απο την συζήτησή μας.   

Στο σχολείο είμαστε πρώτα εκπαιδευτικοί και μετά επιστήμονες και σε βεβαιώ ότι το να είσαι καλός καθηγητής Πληροφορκής στο δημοτικό είναι πιο δύσκολο απο το να είσαι καλός στο Λύκειο.

tasos73

Την εισαγωγή των ΝΤ στην εκπαίδευση και ειδικά της πληροφορικής στο δημοτικό τη βλέπω με ιδιαίτερα κριτική διάθεση. Οι ενστάσεις μου είναι πολλές και αφορούν στα παρακάτω:
1) Παρουσιάζονται οι ΝΤ σαν ο από μηχανής θεός που θα σώσει την εκπαίδευση
2) Επενδύουν από τη μια στις ΝΤ και υποβαθμίζουν από την άλλη το έμψυχο υλικό (μείωση μισθών, αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα κλπ)
3) Χρειάζεται πράγματι η πληροφορική να μπει στο δημοτικό και μάλιστα από την 1η τάξη; Ότι χρειάζεται, δε μπορούν οι μαθητές να το μάθουν στη Β'βάθμια;
4) Είναι παιδαγωγικά σωστό; Πχ ξέρουμε ότι οι μαθητές ιδίως οι πιο μικροί, μαθαίνουν χρησιμοποιόντας όλες τις αισθήσεις και όχι μόνο όραση (και μάλιστα 2D) και ακοή. Στα Μοντεσοριανά σχολεία που θεωρούνται μακράν τα καλύτερα, χρησιμοποιούν διάφορα αντικείμενα για πάρα πολλά μαθήματα
5) Δεν ξέρω τι έκταση και τι μορφή θα λάβει η χρήση των ΝΤ, των Η/Υ και του internet στη χώρα μας αλλά τίθεται ένα ζήτημα εικονικής πραγματικότητας vs φυσικής πραγματικότητας. Μήπως ο μαθητής αυτό που μαθαίνει τελικά, πρώτα και πάνω από όλα, είναι να κάθεται μπροστά σε έναν υπολογιστή;

Αυτά τα ερωτήματα δεν είναι δικά μου. Ότι γίνεται σήμερα εδώ, έχει γίνει στις ΗΠΑ -και άλλες χώρες- εδώ και δεκαετίες και υπάρχει μεγάλος προβληματισμός. Και δεν είναι καθόλου ασήμαντο το γεγονός ότι στην προώθηση των ΝΤ στην εκπαίδευση έπαιξαν ιδιαίτερο ρόλο οι εταιρείες πληροφορικής (Apple, Miscrosoft). Ούτε ότι χρησιμοποιούνται -στις ΗΠΑ τουλάχιστον- για διαφήμιση μέσα στη σχολική τάξη με ανταποδοτικά για το σχολείο οφέλη (σε χρήμα ή εξοπλισμό). Με τα χάλια της χρηματοδότησης στην Ελλάδα, και την διακηρυγμένη πρόθεση για υπαγωγή των σχολείων στους δήμους, δε μου φαίνεται καθόλου απίθανο παρόμοια πράγματανα να συμβούν και  εδώ.
Προφανώς δεν υποστηρίζω ότι δεν πρέπει να μπουν στο σχολείο, αλλά είμαι πολύ σκεπτικιστής όσον αφορά το πόσο και το πως...

ntzios kostas

Παράθεση από: Vangelis στις 10 Οκτ 2010, 10:41:50 ΜΜ
Η λογική την πληροφορική στο δημοτικό να την κάνει δάσκαλος σε τι διαφέρει απο τη λογική την αλγοριθμική να την κάνει μαθηματικός συνάδελφε?. 

1ον, o δάσκαλος έχω την εντύπωση ότι διδάσκει μαθηματικά και δεν περιμένει τον μαθηματικό να του τα κάνει.

2ον, οι περισσότεροι από τους συμβούλους μας είναι μαθηματικοί Συνάδελφε.

και 3ον, όταν θα μας στείλουν όλους στα δημοτικά, ίσως  να αναλάβουν με τις ευλογίες των συμβούλων μας, οι μαθηματικοί την αλγοριθμική στο λύκειο.

Παράθεση από: Vangelis στις 10 Οκτ 2010, 10:41:50 ΜΜ

Στο σχολείο είμαστε πρώτα εκπαιδευτικοί και μετά επιστήμονες και σε βεβαιώ ότι το να είσαι καλός καθηγητής Πληροφορκής στο δημοτικό είναι πιο δύσκολο απο το να είσαι καλός στο Λύκειο.
Εννοείται συνάδελφε ότι είναι πιο δύσκολο ίσως και αδύνατο και αυτός είναι ένας λόγος που υποστηρίζω ότι την χρήση υπολογιστή στο δημοτικό, ιδίως στις πρώτες τάξεις πρέπει να τις κάνει ο δάσκαλος (ή να μην υπάρχουν).
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Stefania

Παράθεση από: ntzios kostas στις 10 Οκτ 2010, 05:45:57 ΜΜ
Και εσύ πιστεύεις Στεφανία ότι αν ανοίξουν τα δημοτικά θα αυξηθούν οι θέσεις των πληροφορικών ή μάλλον θα πάμε εμείς οι διορισμένοι όπως λες από το λύκειο στο δημοτικό; Γιατί αυτό συμβαίνει ως τώρα. Και να σου πω και κάτι, η προχειρότητα που αντιμέτωπίζονται τα τελευταία χρόνια τα πράγματα με έχει κάνει να μην έχω εμπιστοσύνη των προθέσεων αυτών που βγάζουν τις αποφάσεις. Δεν νομίζω ότι σκέφτονται τους μαθητές απλά κάποια προσωπικά και συντεχνιακά συμφέροντα. Δες τι έγινε με τα laptop πέρσι (60Μευρώ). Αντί να τροφοδοτήσουν τα εργαστήρια τα έδωσαν στα πιτσιρίκια και εμείς οι πιο αρμόδιοι δεν μπορέσαμε να το εμποδίσουμε. Το ίδιο θα συμβεί τώρα και με τους διαδραστικούς. Έχεις πάει να δει τους χώρους των σχολείων και την κατάσταση που γίνεται το μάθημα ώστε να χωράει και διαδραστικούς; Έχουν σκεφτεί τι θα συμβεί σε αυτούς τους πίνακες αν έχουμε κατάληψη 1 μήνα; Έχουν σκεφτεί τα χρήματα που χρειάζονται για τη συντήρηση όλως αυτών των μηχανημάτων;
Επίσης έχεις δει σε τι συνθήκες θα κάνεις το μάθημά σου στο δημοτικό; Το κινητό εργαστήρι το έχεις ακούσει; Εσύ πιστεύεις ότι έτσι μπορείς να διδάξεις στα παιδιά μας;

Κώστα, δεν έχω να σου απαντήσω κάτι. Για το ποιον θεωρώ καταλληλότερο και για  το τι είναι πληροφορική στην πρωτοβάθμια το έχω εξαντλήσει σε προηγούμενα μηνύματα μου.

Με ενόχλησε το -"Ντροπή ρε παιδιά. Ας το κάνουν οι δάσκαλοι το μάθημα." Με ενοχλεί ακόμα περισσότερο που συνεχίζεις το θέμα και το μεταφέρεις και στο Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου, λέγοντας για πολλοστή φορά την προσωπική σου άποψη ότι πρέπει να ασχοληθούμε με σοβαρότερα θέματα, και προσβάλλοντας έτσι τον κόπο των συναδέλφων σου που διοργανώνουν την ημερίδα και όσους ενδιαφέρονται να την παρακολουθήσουν.

Το γεγονός είναι ότι το μάθημα μπήκε στην πρωτοβάθμια. Θα περάσει από αρκετές παιδικές ασθένειες μέχρι να σταθεί στα πόδια του. Γι'αυτό λοιπόν να επιζητούμε ημερίδες, προτάσεις, ιδέες ώστε να μπορούμε να το διδάξουμε καλυτέρα στα παιδιά μας και όχι να καταδικάζουμε τέτοιες ενέργειες. Μακάρι κάθε μήνα η ΠΕΚΑΠ να διοργανώνει και μια ημερίδα για την πρωτοβάθμια.

Το ότι το μάθημα μπήκε στο δημοτικό δεν έχει καμιά σχέση με τη πιθανολογούμενη κατάργηση του από το λύκειο. Γιατί το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει για θέατρο, μουσική, εικαστικά και ξένες γλώσσες.  Και μην πει κανείς ότι είναι ισχυρότεροι όλοι αυτοί από εμάς σε κέντρα αποφάσεων.

Παράθεση από: ntzios kostas στις 10 Οκτ 2010, 05:45:57 ΜΜ
Τέλος θα σου πω και κάτι ακόμα για την προχειρότητα τους. Πώς μας κρίνουν εμάς ικανούς να διδάξουμε σε παιδιά της πρωτοβάθμιας, αφού δεν μας δίνουν ακόμα πιστοποίηση για να διδάξουμε στην δευτεροβάθμια;

Ακατάλληλοι και για δευτεροβάθμια;  :P

Παράθεση από: tasos73 στις 11 Οκτ 2010, 12:22:01 ΠΜ

3) Χρειάζεται πράγματι η πληροφορική να μπει στο δημοτικό και μάλιστα από την 1η τάξη; Ότι χρειάζεται, δε μπορούν οι μαθητές να το μάθουν στη Β'βάθμια;


Όλα τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες κάνουν χρήση υπολογιστών. Γιατί να μην προστατευτούν από πιθανούς κινδύνους; Από παιδόφιλους σε chat και facebook. Από ιούς σε δωρεάν διαδικτυακά παιχνίδια. Γιατί να μην μπουν στην ιδέα του ελεύθερου λογισμικού; Ερχόντουσαν γονείς και μου έλεγαν που να αγοράσουν word, και όταν τους έλεγα για το open office δεν είχαν ιδέα...

Γιατί να μην κάνουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου; Γιατί να μην μάθουν να χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης;  Πολλά παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα αγοράς εγκυκλοπαιδειών όπως είχαμε εμείς στην ηλικία τους.

Το μάθημα της πληροφορικής δεν έχει ούτε ένα μήνα που είναι στα σχολεία στο πρωινό πρόγραμμα. Σίγουρα τα προβλήματα θα είναι πολλά. Αν στηριχτεί, αν βοηθηθεί, αν όσοι πάνε στα δημοτικά πάνε με όρεξη να προσφέρουν, τότε τα αποτελέσματα τα επόμενα χρόνια θα είναι θεαματικά. Κάντε ένα κόπο να διαβάσετε το αναλυτικό πρόγραμμα όσοι αμφιβάλετε για το τι θα κάνουν τα παιδιά την ώρα της πληροφορικής. Και μπορεί σήμερα να φαίνεται μη εφαρμόσιμο, σε λίγα χρόνια όμως θα είναι.

iliasthes

Να κάνω μία ερώτηση; Ας υποθέσουμε οτι με το καλό (που δεν το βλέπω) διορίζονται 1000 συνάδελφοι για την πρωτοβάθμια (πιο πολύ βλέπω να μετατάσσοντται ή στη χειρότερη να απολύονται 1000 ήδη διορισμένοι). Σε 1-2 χρόνια θα υπάρχουν άλλες 10.000 αδιόριστοι πληροφορικοί (7.800 ορκίστηκαν πέρσι σε όλες τις σχολές ΑΕΙ και ΑΤΕΙ). Μετά που θα διοριστούν οι υπολοιποι και πόσο θα συνεχίσει αυτή η διαδικασία; Ο διορισμός σε έναν κλάδο σημαίνει πάντα αναβάθμιση του  κλάδου;

Θα ξαναπω την παλιότερη γνώμη μου, οτι μέχρι την τετάρτη δημοτικού το παιδί δεν πρέπει να δέχεται κανέναν άλλον διδάσκοντα εκτός από τον δάσκαλο, είτε μιλάμε για πληροφορική, είτε για εικαστικά, είτε  γυμναστική, είτε οτιδήποτε. Υπάρχει δυσκολία προσαρμογής στο παιδί στις διαφορετικές απαιτήσεις του κάθε δασκάλου, αυξάνεται το άγχος του με αποτέλεσμα τη μείωση των επιδόσεων του και την αύξηση του φόβου για το σχολείο. Είναι η πιο κλασσική περίπτωση για την οποία μαθητές του δημοτικού (όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα και η οικογένεια τις ανάλογες γνώσεις) επισκέπτονται ψυχόλογο (αν εξαιρέσουμε, αναπτυξιακές διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες, δηλαδή προβλήματα εκ γενετής). Ακόμα και η παρέμβαση του γονιού με το διάβασμα στο σπίτι θεωρείται οτι πολλές φορές βλάπτει (εκτός αν δεν γίνεται σωστή δουλειά από το δάσκαλο και είναι επιβεβλημένη).
Στην πέμπτη και στην έκτη δημοτικού ως μεταβατικό στάδιο για το πέρασμα στο Γυμνάσιο κάποια αντικείμενα θα μπορούσαν να διδάσκονται ξεχωριστά, ανάμεσα σε αυτά θα  μπορούσε να είναι και η πληροφορική, αλλά πάλι δεν πρέπει  να μιλάμε για περισσότερους από 2-3 διδάσκοντες πλέον του δασκάλου.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την αναβάθμιση της πληροφορικής στο γυμνάσιο και στο λύκειο, αλλά και στην επαγγελματική εκπαίδευση που και θέσεις θα δημιουργούσαν για την πρόσληψη συναδέλφων και κυρίως θα αναβαθμίζαν το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα που πρέπει να είναι πάντα το ζητούμενο.

ntzios kostas

Παράθεση από: iliasthes στις 11 Οκτ 2010, 10:45:31 ΠΜ
Να κάνω μία ερώτηση; Ας υποθέσουμε οτι με το καλό (που δεν το βλέπω) διορίζονται 1000 συνάδελφοι για την πρωτοβάθμια (πιο πολύ βλέπω να μετατάσσοντται ή στη χειρότερη να απολύονται 1000 ήδη διορισμένοι). Σε 1-2 χρόνια θα υπάρχουν άλλες 10.000 αδιόριστοι πληροφορικοί (7.800 ορκίστηκαν πέρσι σε όλες τις σχολές ΑΕΙ και ΑΤΕΙ). Μετά που θα διοριστούν οι υπολοιποι και πόσο θα συνεχίσει αυτή η διαδικασία; Ο διορισμός σε έναν κλάδο σημαίνει πάντα αναβάθμιση του  κλάδου;

Θα ξαναπω την παλιότερη γνώμη μου, οτι μέχρι την τετάρτη δημοτικού το παιδί δεν πρέπει να δέχεται κανέναν άλλον διδάσκοντα εκτός από τον δάσκαλο, είτε μιλάμε για πληροφορική, είτε για εικαστικά, είτε  γυμναστική, είτε οτιδήποτε. Υπάρχει δυσκολία προσαρμογής στο παιδί στις διαφορετικές απαιτήσεις του κάθε δάσκαλο, αυξάνεται το άγχος του με αποτέλεσμα τη μείωση των επιδόσεων του και την αύξηση του φόβου για το σχολείο. Είναι η πιο κλασσική περίπτωση για την οποία μαθητές του δημοτικού (όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα και η οικογένεια τις ανάλογες γνώσεις) επισκέπτονται ψυχόλογο (αν εξαιρέσουμε, αναπτυξιακές διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες, δηλαδή προβλήματα εκ γενετής). Ακόμα και η παρέμβαση του γονιού με το διάβασμα στο σπίτι θεωρείται οτι πολλές φορές βλάπτει (εκτός αν δεν γίνεται σωστή δουλειά από το δάσκαλο και είναι επιβεβλημένη).
Στην πέμπτη και στην έκτη δημοτικού ως μεταβατικό στάδιο για το πέρασμα στο Γυμνάσιο κάποια αντικείμενα θα μπορούσαν να διδάσκονται ξεχωριστά, ανάμεσα σε αυτά θα  μπορούσε να είναι και η πληροφορική, αλλά πάλι δεν πρέπει  να μιλάμε για περισσότερους από 2-3 διδάσκοντες πλέον του δασκάλου.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την αναβάθμιση της πληροφορικής στο γυμνάσιο και στο λύκειο, αλλά και στην επαγγελματική εκπαίδευση που και θέσεις θα δημιουργούσαν για την πρόσληψη συναδέλφων και κυρίως θα αναβαθμίζαν το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα που πρέπει να είναι πάντα το αποτέλεσμα.

Και για να συμπληρώσω τον Ηλία,
στεφανία αν το δεις καθαρά παιδαγωγικά, είμαστε παιδαγωγικά μη καταρτισμένοι ώστε να γίνουμε δάσκαλοι.

Επίσης Στεφανία μην νομίζεις ότι είναι άσχετα μεταξύ τους, αυτό που γίνεται στο δημοτικό με αυτό που πάει να γίνει στο Λύκειο.

Αυξάνονται κατά δύο ώρες η ημερήσια διδασκαλία στις πρώτες τάξεις-> Οι δάσκασλοι δεν έχουν άλλες ώρες για να καλύψουν τις ώρες -> βάλε πληροφορικούς-> πρέπει να διορίσω πληροφορικούς->δεν έχω χρήματα->πάρτους από το λύκειο, θα τους αποδεσμεύσω από εκεί->μα δεν είναι παιδαγωγικά καταρτισμένοι-> Ωχ αδερφέ.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

astef

[quote author=iliasthes link=topic=3284.msg33182#msg33182 date=1286783131]
Θα ξαναπω την παλιότερη γνώμη μου, οτι μέχρι την τετάρτη δημοτικού το παιδί δεν πρέπει να δέχεται κανέναν άλλον διδάσκοντα εκτός από τον δάσκαλο, είτε μιλάμε για πληροφορική, είτε για εικαστικά, είτε  γυμναστική, είτε οτιδήποτε. Υπάρχει δυσκολία προσαρμογής στο παιδί στις διαφορετικές απαιτήσεις του κάθε δασκάλου, αυξάνεται το άγχος του με αποτέλεσμα τη μείωση των επιδόσεων του και την αύξηση του φόβου για το σχολείο. Είναι η πιο κλασσική περίπτωση για την οποία μαθητές του δημοτικού (όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα και η οικογένεια τις ανάλογες γνώσεις) επισκέπτονται ψυχόλογο (αν εξαιρέσουμε, αναπτυξιακές διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες, δηλαδή προβλήματα εκ γενετής). Ακόμα και η παρέμβαση του γονιού με το διάβασμα στο σπίτι θεωρείται οτι πολλές φορές βλάπτει (εκτός αν δεν γίνεται σωστή δουλειά από το δάσκαλο και είναι επιβεβλημένη).
Στην πέμπτη και στην έκτη δημοτικού ως μεταβατικό στάδιο για το πέρασμα στο Γυμνάσιο κάποια αντικείμενα θα μπορούσαν να διδάσκονται ξεχωριστά, ανάμεσα σε αυτά θα  μπορούσε να είναι και η πληροφορική, αλλά πάλι δεν πρέπει  να μιλάμε για περισσότερους από 2-3 διδάσκοντες πλέον του δασκάλου.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την αναβάθμιση της πληροφορικής στο γυμνάσιο και στο λύκειο, αλλά και στην επαγγελματική εκπαίδευση που και θέσεις θα δημιουργούσαν για την πρόσληψη συναδέλφων και κυρίως θα αναβαθμίζαν το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα που πρέπει να είναι πάντα το ζητούμενο.
[/quote]
Σωστό και αυτό που γράφει ο tasos73:
"...
3) Χρειάζεται πράγματι η πληροφορική να μπει στο δημοτικό και μάλιστα από την 1η τάξη; Ότι χρειάζεται, δε μπορούν οι μαθητές να το μάθουν στη Β'βάθμια;
4) Είναι παιδαγωγικά σωστό; Πχ ξέρουμε ότι οι μαθητές ιδίως οι πιο μικροί, μαθαίνουν χρησιμοποιόντας όλες τις αισθήσεις και όχι μόνο όραση (και μάλιστα 2D) και ακοή. Στα Μοντεσοριανά σχολεία που θεωρούνται μακράν τα καλύτερα, χρησιμοποιούν διάφορα αντικείμενα για πάρα πολλά μαθήματα
5) Δεν ξέρω τι έκταση και τι μορφή θα λάβει η χρήση των ΝΤ, των Η/Υ και του internet στη χώρα μας αλλά τίθεται ένα ζήτημα εικονικής πραγματικότητας vs φυσικής πραγματικότητας. Μήπως ο μαθητής αυτό που μαθαίνει τελικά, πρώτα και πάνω από όλα, είναι να κάθεται μπροστά σε έναν υπολογιστή;
Αυτά τα ερωτήματα δεν είναι δικά μου. Ότι γίνεται σήμερα εδώ, έχει γίνει στις ΗΠΑ -και άλλες χώρες- εδώ και δεκαετίες και υπάρχει μεγάλος προβληματισμός. Και δεν είναι καθόλου ασήμαντο το γεγονός ότι στην προώθηση των ΝΤ στην εκπαίδευση έπαιξαν ιδιαίτερο ρόλο οι εταιρείες πληροφορικής (Apple, Miscrosoft). Ούτε ότι χρησιμοποιούνται -στις ΗΠΑ τουλάχιστον- για διαφήμιση μέσα στη σχολική τάξη με ανταποδοτικά για το σχολείο οφέλη (σε χρήμα ή εξοπλισμό). Με τα χάλια της χρηματοδότησης στην Ελλάδα, και την διακηρυγμένη πρόθεση για υπαγωγή των σχολείων στους δήμους, δε μου φαίνεται καθόλου απίθανο παρόμοια πράγματανα να συμβούν και  εδώ.
Προφανώς δεν υποστηρίζω ότι δεν πρέπει να μπουν στο σχολείο, αλλά είμαι πολύ σκεπτικιστής όσον αφορά το πόσο και το πως..."
Σωστή και η συλλογιστική του ntzios kostas. Θέλει όμως λίγο προσοχή! :)
Η άποψη της Stefania είναι πολωμένη και δε μπορώ να τη σχολιάσω. Θα είχε ενδιαφέρον η άποψή της αφού διοριζόταν...

Εν τέλει, παρόλο που δεν υπάρχουν ακόμα επιδημιολογικές μελέτες, ξέρετε τί λένε οι ειδικότεροι από εμάς για την εισαγωγή του Η/Υ ως εργαλείου (είτε ολιστικά είτε πραγματολογικά) στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού(μέχρι και την Τετάρτη);; Δημιουργεί διαφόρων ειδών διαταραχές και προβλήματα που προστίθενται πάνω σε όσα αναφέρει ο καλός συνάδελφος iliasthes.
Αυτή τη διάσταση την έχουμε λάβει υπόψιν εμείς ή το Υπουργείο;; Όχι... Θα γίνουμε λοιπόν ως χώρα ένα ιδανικό δείγμα μελλοντικής επιδημιολογικής μελέτης;;
Προφανώς ούτε εγώ, ούτε κανείς άλλος θα το ήθελε αυτό για τα παιδιά του.
Μιλώντας ως γονιός πρώτα και κατόπιν ως Πληροφορικός, δεν επιθυμώ Πληροφορική στο Δημοτικό (έως την Τετάρτη) πρικειμένου να βολευτεί οποιοσδήποτε κερατάς, είτε είναι δάσκαλος, είτε συνάδελφος Πληροφορικής, είτε προμηθευτής, είτε Υπουργός, είτε Πρωθυπουργός,  είτε ο Θεός  ο ίδιος...

@skoud Καλό είναι συνάδελφε, να βρείτε γενικότερο τίτλο για την ημερίδα...έχει δίκιο ο Κώστας ο Ντζιός. Έτσι κι αλλιώς θα συζητηθούν όλα ...
Ένας κλάδος παντός καιρού ...

Stefania

iliasthes, astef αν είναι να ξεκινήσει σταυροφορία, να ξεκινήσει και για τα άλλα μαθήματα. Αλλιώς τι λέμε; Φεύγει η πληροφορική μόνο και όλα καλά;

iliasthes το τι ισχύει στη θεωρία δεν έχει καμιά σχέση με την πράξη. Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων σήμερα είναι πολύ πιο κοντά στο γυμνάσιο από ότι στο δημοτικό σε βιοσωματικό, νοητικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο. Στα σχολεία ήδη υπάρχει αυτή η εναλλαγή πολλών ειδικοτήτων για πολλά χρόνια. Έχεις να δείξεις κάποια μελέτη που να στηρίζει ότι ήταν καλύτερα πριν με ένα δάσκαλο για όλα τα μαθήματα; Πόσο επαρκής ήταν αυτός ο δάσκαλος για όλα τα μαθήματα; Αν υπάρχει τέτοια μελέτη, αν είναι δυνατόν να μην έχει γίνει από τη ΔΟΕ.

Παράθεση από: ntzios kostas στις 11 Οκτ 2010, 10:53:00 ΠΜ
Και για να συμπληρώσω τον Ηλία,
στεφανία αν το δεις καθαρά παιδαγωγικά, είμαστε παιδαγωγικά μη καταρτισμένοι ώστε να γίνουμε δάσκαλοι.

Εδώ συμφωνώ. Από του χρόνου μάλλον θα ξεκινήσει το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης. Οπότε όλοι όσοι θα θέλουν να ασχοληθούν με την εκπαίδευση θα πρέπει να το έχουν.

Αλλά και για όσους δεν είναι παιδαγωγικά καταρτισμένοι... Να πιέσουμε το Υπουργείο να διοργανώσει παιδαγωγικά σεμινάρια. Γι'αυτό χρειάζονται λοιπόν τέτοιες ημερίδες. Να εντοπίζουμε τα προβλήματα και να τα λύνουμε.

Παράθεση από: astef στις 11 Οκτ 2010, 11:10:51 ΠΜ

Η άποψη της Stefania είναι πολωμένη και δε μπορώ να τη σχολιάσω. Θα είχε ενδιαφέρον η άποψή της αφού διοριζόταν...


Δεν θα άλλαζε κάτι astef. Αν ήμουν χρήσιμη, αν μπορούσα να βοηθήσω για ένα καλύτερο μάθημα, σε όποια βαθμίδα και αν είχα κληθεί, θα το έκανα. Αν όχι θα έφευγα. Είτε σε διοικητική θέση στην εκπαίδευση αν υπήρχε δυνατότητα, είτε παραίτηση και στον ιδιωτικό τομέα astef. Γιατί έχω δουλέψει και δουλεύω ακόμα στον ιδιωτικό τομέα astef. Επίσης astef θα μπορούσα να σου γράψω ότι δεν έχει ενδιαφέρον η άποψη σου, γιατί είσαι διορισμένος και μιλάς εκ του ασφαλούς. Δεν το κάνω όμως γιατί όλες οι απόψεις είναι ενδιαφέρουσες...

Υ.Γ. Η παιδαγωγική κατάρτιση δεν είναι κάτι που το μαθαίνεις άπαξ. Είναι κάτι που μεταβάλλεται συνεχώς. Θεωρώ ότι ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ένας εκπαιδευτικός πρέπει να επιμορφώνεται σε αυτά τα θέματα. Αλλά πρέπει να ψάχνει και ο ίδιος τρόπους να προσεγγίσει τους μαθητές του. Να κάνει πιο ενδιαφέρον το μάθημα του. Να έχει ικανότητες προσαρμοστικότητας, επικοινωνίας, συντονισμού, πρωτοβουλίας. Γιατί αν τα παιδαγωγικά είναι σαν τη στείρα γνώση που συναντά κανείς στις εξετάσεις ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες, τότε μάλλον έχουμε παιδαγωγικά επαρκείς εκπαιδευτικούς, μόνο στα χαρτιά.

Υ.Γ.2 Η ΔΟΕ περιμένει στη γωνία για την πληροφορική (και όχι μόνο). Αν θεωρείται ότι οι φιλόλογοι είναι ισχυροί στην δευτεροβάθμια τότε θα καταλάβετε τη σημαίνει συντεχνία στην πρωτοβάθμια. Αν πάσχουμε σαν κλάδος από αυτοκτονικό ιδεασμό και θέσουμε θέμα δάσκαλος ή πληροφορικός για την πληροφορική....

iliasthes

Πρώτα από όλα δεν ξεκινάει καμία σταυροφορία, κουβέντα κάνουμε και λέμε τη γνώμη μας και τουλάχιστον προσωπικά την λέω για όλες τις ειδικότητες. Ευτυχώς ή δυστυχώς, συχνάζω στο στέκι των πληροφορικών και μοιράζομαι τους προβληματισμούς μου με συναδέλφους και όχι με φιλολόγους αγγλικών ή γυμναστές. Δεν ξέρω αν θα ήμουν εντός θέματος αν θα έγραφα εδώ τη γνώμη μου για όλα αυτά τα αντικείμενα, καλώς ή κακώς το κύριο θέμα μας είναι η πληροφορική και η χρήση η/υ στην ελληνική εκπαίδευση, η σωστή διδασκαλία της και η ποιοτική αναβάθμιση του αντικειμένου μέσα στο ΑΠΣ του ελληνικού σχολείου.

Έχω διαβάσει έρευνες και μελέτες σχολικών ψυχολόγων στο εξωτερικό κυρίως, γι' αυτό το θέμα. Όπως γνωρίζεις στην Ελλάδα δεν υπάρχουν σχολικοί ψυχολόγοι (ως αντικείμενο σπουδών υπάρχουν, ως εργαζόμενοι στα σχολεία δεν υπάρχουν), όπως και οτι οι αποφάσεις δεν παίρνονται με επιστημονικά παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά κυρίως με συντεχνιακά. Εδώ φτάσαμε στο σημείο πριν 2-3 χρόνια να διεκδικούν, μαθηματικοί, φυσικοί και φιλόλογοι να αντικαταστήσουν τους δασκάλους στην πέμπτη και έκτη δημοτικού. Μπορεί κάποιος ως φυσικός να θεωρούσε την ηγεσία της ΕΕΦ ή της ΕΜΕ άξια, επειδή θα αύξανε τις θέσεις του κλάδου, ανταποκρινόταν όμως στο ρόλο της ως ηγεσία ενός επιστημονικού φορέα; Συνέβαλε στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης; Σίγουρα όχι.

Η Θεωρία δε διαμορφώνεται από μια ιδέα που έχει κάποιος στο μυαλό του, αλλά διαμορφώνεται από την ίδια την πράξη. Δεν είναι αποκομμένη από την πραγματικότητα Διαμορφώνεται με τη συστηματική καταγραφή δεδομένων που προκύπτουν από τη μια ή την άλλη πρακτική, με πολυετείς και επίπονες έρευνες.

Δεν υπάρχει καν προσανατολισμός να  τηρούνται δεδομένα σε τέτοια ζητήματα στην Ελλάδα,ώστε ανάλογα να προσαρμόζονται και οι αποφάσεις για το περιεχόμενο το σπουδών, το ωρολόγιο πρόγραμμα κλπ. Εδώ και ένα απλό ραντεβού στα ΚΕΔΔΥ για διάγνωση μαθησιακής δυσκολίας είναι άπιαστο όνειρο. Όλες οι γνώσεις και οι εμπειρίες δυστυχώς προέρχονται από το εξωτερικό. Το πολύ πολύ να υπάρχουν μεμονωμένες εργασίες κάποιοων μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών, που μένουν αναξιοποίητες.

Επειδή το θέμα ξεκίνησε με την ημερίδα της ΠΕΚΑΠ. Καλά κάνει η ΠΕΚΑΠ και διοργανώνει την ημερίδα, από τη στιγμή που ξεκίνησε η διδασκαλία της πληροφορικής στο δημοτικό πρέπει οι συνάδελφοι να υποστηριχτούν με κάθε μέσο, ούτε νομίζω πως μπορούσε να προβλέψει την εξέλιξη με το λύκειο. Νομίζω πως δεν πρέπει να μπαίνουν τα δύο θέματα σε αντιπαράθεση, αλλά να γίνουν αφορμή για μια συνολικότερη πρόταση για τη διδασκαλία της πληροφορικής. Ίσως πρέπει ως κλάδος να καταθέσουμε μια πρόταση, επιστημονικά τεκμηριωμένη για τη διδασκαλία της πληροφορικής από την κορυφή μέχρι τα νύχια και εννοώ, τάξη έναρξης, τάξη ολοκλήρωσης, διαχωρισμός πληροφορικής και χρήσης Η/Υ (ίσως ξεχωριστά μαθήματα ακόμα και στην ίδια βαθμίδα), περιεχόμενο διδασκαλίας, προϋποθέσεις υλικοτεχνικής υποδομής, αλλά και έμψυχου δυναμικού (διπλοί ή και τριπλοί καθηγητές στα εργαστήρια, όπου απαιτείται), αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων κλπ.

Stefania

Παράθεση από: iliasthes στις 11 Οκτ 2010, 01:59:41 ΜΜ

Επειδή το θέμα ξεκίνησε με την ημερίδα της ΠΕΚΑΠ. Καλά κάνει η ΠΕΚΑΠ και διοργανώνει την ημερίδα, από τη στιγμή που ξεκίνησε η διδασκαλία της πληροφορικής στο δημοτικό πρέπει οι συνάδελφοι να υποστηριχτούν με κάθε μέσο, ούτε νομίζω πως μπορούσε να προβλέψει την εξέλιξη με το λύκειο. Νομίζω πως δεν πρέπει να μπαίνουν τα δύο θέματα σε αντιπαράθεση, αλλά να γίνουν αφορμή για μια συνολικότερη πρόταση για τη διδασκαλία της πληροφορικής.


Αυτός είναι και ο λόγος που απάντησα στο μήνυμα του ntzios kostas. Δέχεται κριτική ο κύριος Κουναδης (συγγνώμη για τον ενικό πριν, μόλις είδα τα προσεχή γενέθλια  :-[ ) που κάνει το αυτονόητο...

Εκτός αν θέλουμε να πάμε σαν τουρίστες στα δημοτικά. Χωρίς κανένα συντονισμό, καμία κατεύθυνση, καμία προσπάθεια...

Το λήγω εδώ από την πλευρά μου. Σκοπός του thread είναι να ενημερωθούν όσοι συνάδελφοι ενδιαφέρονται για την ημερίδα και όχι να γίνονται αντιπαραθέσεις και αόριστες συζητήσεις.

skoud

Παράθεση από: astef στις 11 Οκτ 2010, 11:10:51 ΠΜ
@skoud Καλό είναι συνάδελφε, να βρείτε γενικότερο τίτλο για την ημερίδα...έχει δίκιο ο Κώστας ο Ντζιός. Έτσι κι αλλιώς θα συζητηθούν όλα ...[/b]

Είπα και πιο πάνω ότι την ημερίδα την αποφασίσαμε πριν τις εξελίξεις. To «Προκλήσεις και Προοπτικές»  νομίζω χωράει τα πάντα. 
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

ntzios kostas

ΠαράθεσηΕκτός αν θέλουμε να πάμε σαν τουρίστες στα δημοτικά. Χωρίς κανένα συντονισμό, καμία κατεύθυνση, καμία προσπάθεια...

Αυτή τη στιγμή πάρα πολλοί συνάδελφοι δουλεύουν στα δημοτικά και μάλιστα στις πρώτες τάξεις. Ο τουρισμός θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα εις βάρος των μικρών παιδιών. Το να διδάσκεις στα μικρά δεν είναι θέμα ημερίδας ούτε απλά θέμα κάποιων προαιρετικών ωρών εκμάθησης. Τι στο καλό; Ο δάσκαλος κάνει 4 χρόνια να τελειώσει το πανεπιστήμιο, μόνο τα μαθήματα που θα διδάξει διδάσκεται; Αποκλείεται. Δείτε πόσα μαθήματα ψυχολογίας και παιδαγωγίας έχουνε. (υπάρχει και μάθημα πληροφορικής και νέες τεχνολογίες). Ή αυτά τα μαθήματα είναι άχρηστα ή εμείς ακατάλληλοι για το δημοτικό.
http://studies.protovoulia.org/program.php?pid=41743&id=31172&s=54498#one

Κανονικά ούτε συνταγματικά δεν πρέπει να στέκει η μεταφορά μας στο δημοτικό. 

Συγγνώμη αλλά είμαι υπερβολικά απογοητευμένος για την κατάσταση που επικρατεί. Έχω την εντύπωση ότι πρώτα βάζουμε τις προσωπικές και συντεχνιακές μας ανάγκες και μετά το καλό της εκπαίδευσης.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

akpa

Παράθεση από: ntzios kostas στις 11 Οκτ 2010, 04:01:23 ΜΜ
Αυτή τη στιγμή πάρα πολλοί συνάδελφοι δουλεύουν στα δημοτικά και μάλιστα στις πρώτες τάξεις. Ο τουρισμός θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα εις βάρος των μικρών παιδιών. Το να διδάσκεις στα μικρά δεν είναι θέμα ημερίδας ούτε απλά θέμα κάποιων προαιρετικών ωρών εκμάθησης. Τι στο καλό; Ο δάσκαλος κάνει 4 χρόνια να τελειώσει το πανεπιστήμιο, μόνο τα μαθήματα που θα διδάξει διδάσκεται; Αποκλείεται. Δείτε πόσα μαθήματα ψυχολογίας και παιδαγωγίας έχουνε. (υπάρχει και μάθημα πληροφορικής και νέες τεχνολογίες). Ή αυτά τα μαθήματα είναι άχρηστα ή εμείς ακατάλληλοι για το δημοτικό.
http://studies.protovoulia.org/program.php?pid=41743&id=31172&s=54498#one

Κανονικά ούτε συνταγματικά δεν πρέπει να στέκει η μεταφορά μας στο δημοτικό. 

Συγγνώμη αλλά είμαι υπερβολικά απογοητευμένος για την κατάσταση που επικρατεί. Έχω την εντύπωση ότι πρώτα βάζουμε τις προσωπικές και συντεχνιακές μας ανάγκες και μετά το καλό της εκπαίδευσης.

Και εγώ συμφωνώ με τον Κώστα, πάνω από όλα το καλό τις εκπαίδευσης.

Και εκτός από τα μικρά παιδιά, να μην ξεχνάμε και τα μεγάλα παιδία, τους φοιτητές στην Τριτοβάθμια.  Και αυτά είναι θύματα των πελατειακών σχέσεων που υπάρχουν στα πανεπιστήμια. Και εκεί έχουν παρεισφρήσει ανάξιοι καθηγητές, που πήραν την έδρα τους κάτω από περίεργες και αδιαφανείς διαδικασίες, και που διδάσκουν πληροφορική χωρίς να είναι οι καλύτεροι στο είδος τους.

Είμαι σίγουρος ότι αρκετοί από αυτους που περάσανε από τις συμπληγάδες των εξετάσεων του ΑΣΕΠ στην δευτεροβάθμια γνωρίζουν την πληροφορική πολύ καλύτερα από πολλούς καθηγητές της τριτοβάθμιας.

Φτάνει πια η υποβάθμιση του κλάδου μας. Ας ζητήσουμε αποσπάσεις και θέσεις στην τριτοβάθμια και όχι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.   Γιατί δεν γίνεται και κάποιος ΑΣΕΠ για τριτοβάθμια, να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας;

Αν τώρα κάποιοι συνάδελφοι δεν μπόρεσαν να περάσουν στον ΑΣΕΠ για δευτεροβάθμια, και παρόλαυτα θέλουν να ασχοληθούν με το δημοτικό, είναι απολύτως σεβαστό το αίτημά τους. Ας πιέσουμε όλοι μαζί ως κλάδος πληροφορικής να σχηματιστεί κάποιος καινούργιος κλάδος π.χ. ο ΠΕ70.19  ας δώσουν εξετάσεις οι ενδιαφερόμενοι με έμφαση σε παιδαγωγικά δημοτικού, και ας λάβουν την θέση τους.
people are motivated by profit.

tasos73

Το γιατί όχι από τις πιο μικρές ηλικίες μπορεί να απαντηθεί εδώ, όσον αφορά προβλήματα υγείας που έχουν διαπιστωθεί
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=339255&dt=23/06/2010

Σε σχέση με τα υπόλοιπα δεν έχω βρει στα ελληνικά κάτι ιδιαίτερο. Στα αγγλικά υπάρχει πλούσιο υλικό, βρείτε πχ το "The Computer Delusion"

Το έχω μεταφράσει και μόλις βρω λίγο χρόνο θα γράψω μια περίληψη. Πάντως σχετικά με όσα αναφέρει η αγαπητή συνάδελφος, μάλλον οι γονείς είναι που χρειάζονται μάθημα χρήσης Η/Υ και ίντερνετ!
Ειδικά για το δεύτερο, τίθονται ζητήματα όπως η ποιότητα και η αξιοπιστία της πληροφορίας που βρίσκει κανείς σε αυτό, καθώς και η ικανότητα των μαθητών αφενός να προσηλωθούν στο στόχο τους καθώς σερφάρουν και αφετέρου να αξιολογήσουν την πληροφορία που βρίσκουν. Ξέρουμε τι σκουπίδια κυκλοφορούν.

Πάντως θα με ενδιέφερε να ακούσω κάποιες απόψεις σχετικά και με τα 5 σημεία που αναφέρω συνολικά. Μερικές φορές αναρωτιέμαι μήπως ψάχνω πράγματα που ξεφεύγουν από τη ''δικαιοδοσία'' μου. Αύριο ας πούμε έχω 6 ώρες, με τμήματα από όλες σχεδόν τις τάξεις, σε εργαστήριο των 7 υπολογιστών. Όταν μπαίνω βέβαια, αφού είμαστε δύο συνάδελφοι για 19 τμήματα. Η καθημερινότητα είναι ισοπεδωτική πολλές φορές...