ΤΕΛΕΣΤΕΣ DIV-MOD

Ξεκίνησε από fragile, 04 Φεβ 2007, 10:21:04 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Vangelis

Γαι την υπεράσπιση του 4ου θέματος

Προσωπικά είμαι κατά όλων των θεμάτων που βασίζονται σε "τεχνάσματα" και "είτε βρίσκεις τη λύση είτε όχι".  Ο σκοπός του μαθήματος δεν είναι αυτός. Αντίθετα μέσα στους σκοπούς του μαθήματος είναι ο μαθητής να μπορεί να δημιουργήσει μια δομή που να "διασχίζει" ένα πίνακα δύο διαστάσεων να βγάζει ένα μέσο όρο  γραμμής. να κάνει ένα άθροισμα στήλης κ.λπ.  Συνεπώς ένα 4ο Θέμα σαν και αυτό που πέφτει τα τελευταία  χρόνια το θεωρώ απαραίτητο και ας είναι ΣΟΣ.  Ας ξέρουν να το κάνουν οι μαθητές και ας το γράψουν, αυτός άλλωστε έιναι ο σκοπός μας.   Το τρίτο θέμα τώρα μπορεί να ξεφεύγει λίγο απο τα καθιερωμένα και να εξετάζει και ορισμένες άλλες δυνατότητες δημιουργικής σκέψης των μαθητών.  Αλλά πάλι μέσα στους σκοπούς του βιβλίου όχι εξεζητημένα πράγματα.


Σε μια παλαιότερη γενική επιτροπή εξετάσεων ένας πρόεδρος θέλησε να βάλει άσκηση με κάποια διαδρομή μέσα σε πίνακα ( κάτι να κινείται με ορισμένους κανόνες μέσα σε ένα πίνακα).  Τελικά τον απέτρεψαν με το επιχείρημα ότι αυτό είναι προχωρημένο και έξω απο τους σκοπούς του μαθήματος.   

Συμφωνώ απόλυτα με το Γιώργο  ότι πρέπει να χρησιμοποιηθεί το τετράδιο ασκήσεων για επιλογή θεμάτων γιατί  από πολλούς καθηγητές έχει παραγκωνιστεί- υποτιμηθεί.  Είχα προτείνει και εγώ κάτι τέτοιο σε μερικές γενικές επιτροπές αλλά μέχρι τώρα δεν έγινε- ελπίζω στο μέλλον να γίνει-.   

Βαγγέλης

evry


  3-4 έ μάλλον το παράκανα, 2-3 εννοούσα, δηλαδή 2 ολόκληρα θέματα και μερικά υποερωτήματα στο 1ο θέμα.
   Δεν λέω να είναι δύσκολα ή κάτι τραβηγμένο αλλά οπωσδήποτε κάτι που δεν έχει ξαναδεί αυτούσιο ο μαθητής ώστε να αναγκαστεί να σκεφτεί και ας είναι απλό, δεν είναι εκεί το θέμα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry


  Βαγγέλη σίγουρα πρέπει ο μαθητής να μπορεί διασχίσει έναν πίνακα δυο διαστάσεων αλλά δεν είναι απαραίτητο να βρίσκει πάντα το άθροισμα ή το μέσο όρο κάθε γραμμής. Μπορεί να κάνει κάποια άλλη επεξεργασία ή πάλι μπορεί να μη σαρώνει όλον τον πίνακα.
    Δεν λέω να πέσει κάτι τραβηγμένο αλλά να μην είναι κάτι αυτούσιο που θα έχουν μάθει απ'έξω οι παπαγάλοι. Για παράδειγμα το θέμα με την ταξινόμηση το 2004 ήταν καλό θέμα.
    Φυσικά θα μου πεις ότι με το σκεπτικό αυτό θα υπάρξει μεγάλο ποσοστό αποτυχίας και αυτό μάλλον δεν είναι καλό για το μάθημα. Τι να πω δεν ξέρω αλλά πιστεύω ότι τουλάχιστον ένα ολόκληρο θέμα που θα είναι έξω από τα συνηθισμένα πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε (3ο) και το 4ο να έχει ένα υποερώτημα που θέλει σκέψη.
     Για παράδειγμα η άσκηση με τους αγώνες του Ευρωμπάσκετ στο τετράδιο μαθητή με κάποιες περικοπές είναι καλή περίπτωση.

  Άσχετο:  Μήπως έχεις ακούσει τι θα γίνει του χρόνου με την τεχνολογική κατεύθυνση;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Ίσως έγινε μικρή παρεξήγηση. Επειδή λόγω των συζητήσεων στην ομάδα διαγωνισμάτων ξέρω τι θέλει να πει ο Ευριπίδης, από ότι καταλαβαίνω δε μιλάει για κομπίνες. Προφανώς σε τέτοιες περιπτώσεις ο μαθητής ή βρίσκει την κομπίνα και λύνει την άσκηση ή δεν την βρίσκει και χάνει τα πάντα. Αυτό σίγουρα δεν είναι διδακτικός στόχος. Θέλουμε να εξετάσουμε γενικές τεχνικές οι οποίες υπάρχουν στο διδακτικό πακέτο. Για μένα το χρέος του διδάσκοντα είναι να εντοπίσει όλες οι εκείνες που υπάρχουν μέσα στο ΔΠ και να τις διδάξει.

Αυτό που θέλει να πει ο Ευριπίδης είναι να μην πέφτουν τυποποιημένες ασκήσεις.

Αυτή η κλιμακωτή… έλεος πια. Θα δεις φροντιστηριακά φυλλάδια ασκήσεων σχεδόν μόνο με κλιμακωτές που η καθεμιά θέλει 5, 6, 7  αλλιώς_αν. Ήμαρτον… όλες είναι ίδιες.

Έδωσα στην τάξη μια άσκηση για το σπίτι: Να φτιάξουν αλγόριθμο που να υλοποιεί το παιχνίδι πέτρα-ψαλίδι-χαρτί (η πέτρα κερδίζει το ψαλίδι, το ψαλίδι κερδίζει το χαρτί και το χαρτί την πέτρα). Έπρεπε να διαβάσουν τι έπαιξε ο κάθε παίκτης και να εμφανίσουν το νικητή. Δεν την έβαλα σε διαγώνισμα. Για το σπίτι την έδωσα. Μόνο ένας την έλυσε. Από τη στιγμή που ξέρουν να παίζουν την ώρα του μαθήματος πέτρα ψαλίδι χαρτί (εκεί το μάθαμε μικροί το παιχνίδι) και να βρίσκουν αμέσως το νικητή σημαίνει ότι έχουν καρφωμένο μέσα στο κεφάλι τους ένα αλγόριθμο. Θα έπρεπε λοιπόν να μπορούν να τον περιγράψουν σε ψευδογλώσσα. Λειτουργούσαν  χωρίς πίεση χρόνου. Ας την έλυναν σε 2 ώρες. Στο φινάλε, αν δεν μπορούσαν να βρουν τίποτα καλύτερο ας διέκριναν τις 3*3 = 9 περιπτώσεις. Αντί για αυτό… το χάος.

Έβαλα μόνο στους καλούς ένα έξτρα διαγώνισμα στις εντολές επανάληψης (για το σπίτι χωρίς όριο χρόνου). Μεταξύ άλλων τους έβαλα τα θέματα 3 και 4 από τα διαγωνίσματα 6 και 7 που φτιάξαμε στο στέκι. Τα θέματα 3, 4 του διαγωνίσματος  6 καθώς και το 3 του διαγωνίσματος 7 τα αντιμετώπισαν με επιτυχία. Στο θέμα 4 του διαγωνίσματος 7 (υλοποίηση του παιχνιδιού πάνω-κάτω) έγινε χαμός στο ίσιωμα. Αυτοί που το έλυσαν το θεώρησαν το πιο δύσκολο από όλα. Δεν υπήρχε όμως δυσκολία. Απλά ήταν μη τυποποιημένο. Το θέμα 4 του διαγωνίσματος 6 ήταν δυσκολότερο (αφού έχει εξαρχής εμφώλευση) αλλά το έλυσαν πιο εύκολα. Κάντε το πείραμα με το συγκεκριμένο θέμα και θα με θυμηθείτε.

Τι μας δείχνουν όλα αυτά;

Ότι οι μαθητές δεν μαθαίνουν να σκέφτονται. Τυποποιούν ασκήσεις: «Αυτό λύνεται έτσι. Εκείνο λύνεται αλλιώς». Λίγο να αλλάξεις την εκφώνηση (χωρίς να ζητάς διαφορετικά πράγματα) χάνουν τα νερά τους. Αποδιοργανώνονται. Από ότι κατάλαβα προσπαθούν να βρουν τι τους θυμίζει (αντί να σκεφτούν πως θα τη λύσουν),. Επειδή όμως η άσκηση δεν είναι τυποποιημένη δεν τους θυμίζει τίποτα… και κάθονται και την κοιτάνε σα χαζοί.

Κάτι τέτοιο λέμε με τον Ευριπίδη. Να μη βάλουμε άλλη «κονσέρβα». Ας αλλάξει λίγο η εκφώνηση (ζητώντας αντίστοιχα πράγματα με τώρα) για να ξεχωρίσουμε αυτόν που προσπαθεί να σκεφτεί από αυτόν που προσπαθεί να θυμηθεί.

Στο επόμενο διαγώνισμα στα υποπρογράμματα (θα δημοσιευτεί σύντομα) από ότι φαίνεται τελικά εγκρίθηκε ένα τέτοιο θέμα. Εκεί θα φανεί και πιο συγκεκριμένα τι εννοώ.


frijos

Καλησπέρα,
για διευκρινήσεις σχετικά με τους τελεστές div mod παραθέτω την οδηγία του ΠΙ.
Δεν πρέπει να διδάσκονται για τελεστέους <=0.