Καλημέρα
Υπάρχουν μαθητές, που για διάφορους λόγους, έχουν λύσει το θέμα 4 χωρίς πίνακες, και προφανώς δεν έχουν κάνει το τελευταίο υποερώτημα. Με την προυπόθεση ότι οι λύσεις των τριών πρώτων ερωτημάτων, είναι σωστές με δομή επανάληψης, δεν δικαιούνται τα 15 μοριά?
κατά τη γνώμη μου ναι...
μάλιστα λύνεται και ολόκληρο χωρίς πίνακα!!!
Κρατάς τρία μέγιστα και κάθε φορά που βρίσκεις ένα μέγιστο "ολισθαίνεις" τις τιμές των προηγούμενων...
Το έκανε μαθήτρια μου και με έστειλε αδιάβαστο!!!
Παράθεση από: bagelis στις 29 Μαΐου 2010, 12:02:25 ΜΜ
κατά τη γνώμη μου ναι...
μάλιστα λύνεται και ολόκληρο χωρίς πίνακα!!!
Κρατάς τρία μέγιστα και κάθε φορά που βρίσκεις ένα μέγιστο "ολισθαίνεις" τις τιμές των προηγούμενων...
Το έκανε μαθήτρια μου και με έστειλε αδιάβαστο!!!
Τέτοιοι μαθητές είναι που σε κάνουν και αγαπάς το μάθημα ακόμα παραπάνω..
Πρέπει να δυσκολεύτηκε αρκετα για να εξασφαλίσει ότι ο αλγόριθμος που έγραψε δουλεύει σωστά..Μαγκιά της!
Παράθεση από: janag79 στις 29 Μαΐου 2010, 11:58:40 ΠΜ
Καλημέρα
Υπάρχουν μαθητές, που για διάφορους λόγους, έχουν λύσει το θέμα 4 χωρίς πίνακες, και προφανώς δεν έχουν κάνει το τελευταίο υποερώτημα. Με την προυπόθεση ότι οι λύσεις των τριών πρώτων ερωτημάτων, είναι σωστές με δομή επανάληψης, δεν δικαιούνται τα 15 μοριά?
den kserw ti les
swsta to kana
Παράθεση από: periklis στις 29 Μαΐου 2010, 12:29:42 ΜΜ
den kserw ti les
swsta to kana
Δεν καταλαβες τι ρώτησα μάλλον..Δεν είπα ότι δεν λύνεται, ρώτησα πως βαθμολογούνται τα παιδιά αυτά
Παράθεση από: bagelis στις 29 Μαΐου 2010, 12:02:25 ΜΜ
Κρατάς τρία μέγιστα και κάθε φορά που βρίσκεις ένα μέγιστο "ολισθαίνεις" τις τιμές των προηγούμενων...
Το έκανε μαθήτρια μου και με έστειλε αδιάβαστο!!!
Στο Γ τι έκανε;
το έλυσε... χωρίς πίνακα
Παράθεση από: janag79 στις 29 Μαΐου 2010, 11:58:40 ΠΜ
Καλημέρα
Υπάρχουν μαθητές, που για διάφορους λόγους, έχουν λύσει το θέμα 4 χωρίς πίνακες, και προφανώς δεν έχουν κάνει το τελευταίο υποερώτημα. Με την προυπόθεση ότι οι λύσεις των τριών πρώτων ερωτημάτων, είναι σωστές με δομή επανάληψης, δεν δικαιούνται τα 15 μοριά?
Αν όλα είναι σωστά τότε θα λάβει τα 15 μόρια
Είναι ακριβώς το ίδιο (στην ανάποδη εκδοχή του) με αυτό που συζητάμε για το Γ τόσες μέρες. Εννοείται ότι πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες.
Καλησπέρα :)
Μαθήτρια μου επειδή δεν την έφτανε ο χρόνος (πως κατάφερε να μην της φτάσει;;; ???) το Δ4 το έλυσε λίγο γρήγορα όπως μου είπε και μετά την ταξινόμηση και την εμφάνιση των 3 πρώτων τις γενικής για την κάθε κατηγορία έκανε τα εξής:
για σκαφ από 1 μέχρι 3
αν ΚΑΤ[σκαφ] = 'C1' τότε
εμφάνισε ΟΝ[σκαφ]
τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
Και έκανε το ίδιο και για τις άλλες 2 κατηγορίες. Πόσα από τα 5 θα χάσει.
και μια ακόμη απάντηση στο ερώτημα δ4 όπως δόθηκε από ένα μαθητή:
Μετα την ταξινόμηση και την εμφάνιση των 3 πρώτων
Π[1] ← ''C1''
Π[2] ← ''C2''
Π[3] ← ''C3''
ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
ΓΡΑΨΕ ''Οι τρεις καλύτεροι της κατηγορίας '', Π[J], ''είναι:''
Μ ←0
Ι ←1
ΟΣΟ Ι <= 35 ΚΑΙ Μ<3 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΑΝ Κατηγορία [ I ] = Π[J] ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι]
Μ ← Μ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Ι ← Ι + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Παράθεση από: George στις 01 Ιουν 2010, 01:42:13 ΠΜ
και μια ακόμη απάντηση στο ερώτημα δ4 όπως δόθηκε από ένα μαθητή:
Μετα την ταξινόμηση και την εμφάνιση των 3 πρώτων
Π[1] ← ''C1''
Π[2] ← ''C2''
Π[3] ← ''C3''
ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
ΓΡΑΨΕ ''Οι τρεις καλύτεροι της κατηγορίας '', Π[J], ''είναι:''
Μ ←0
Ι ←1
ΟΣΟ Ι <= 100 35 ΚΑΙ Μ<3 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΑΝ Κατηγορία[Ι] = Π[J] ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι]
Μ ← Μ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Ι ← Ι + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Πολύ ωραίο!
Σωστα
Λαθος δικό μου κατα την αντιγραφη. Το διορθωσα
εχω λυσει το θεμα 4 χωρίς πίνακες. Πειτε μου σας παρακαλω αν είναι σωστο
Αλγόριθμος θεμα_4
tc11← 1000^1000
tc12← 1000^1000
tc13← 1000^1000
tc21← 1000^1000
tc22← 1000^1000
tc23← 1000^1000
tc31← 1000^1000
tc32← 1000^1000
tc33← 1000^1000
max1← 1000^1000
max2← 1000^1000
max3← 1000^1000
onc11← " "
onc12← " "
onc13← " "
onc21← " "
onc22← " "
onc23← " "
onc31← " "
onc32← " "
onc33← " "
on1← " "
on2← " "
on3← " "
c1← 0
c2← 0
c3← 0
Για i από 1 μέχρι 35
Διάβασε on
Αρχή_επανάληψης
Διάβασε kat
Μέχρις_ότου kat="c1" ή kat="c2"ή kat="c3"
Διάβασε prxr,gph
sx← prxr/(70*gph)
Αν kat="c1" τότε
c1← c1+1
αλλιώς_αν kat="c2" τότε
c2← c2+1
αλλιώς
c3← c3+1
Τέλος_αν
Αν kat="c1" τότε
Αν sx < tc11 τότε
tc13← tc12
onc13← onc12
tc12← tc11
onc12← onc11
tc11← sx
onc11← on
αλλιώς_αν sx < tc12 τότε
tc13← tc12
onc13← onc12
tc12← sx
onc12← on
αλλιώς_αν sx < tc13 τότε
tc13← sx
onc13← on
Τέλος_αν
αλλιώς_αν kat="c2" τότε
Αν sx < tc21 τότε
tc23← tc22
onc23← onc22
tc22← tc21
onc22← onc21
tc21← sx
onc21← on
αλλιώς_αν sx < tc22 τότε
tc23← tc22
onc23← onc22
tc22← sx
onc22← on
αλλιώς_αν sx < tc23 τότε
tc23← sx
onc23← on
Τέλος_αν
αλλιώς
Αν sx < tc31 τότε
tc33← tc32
onc33← onc32
tc32← tc31
onc32← onc31
tc31← sx
onc31← on
αλλιώς_αν sx < tc32 τότε
tc33← tc32
onc33← on32
tc32← sx
onc32← on
αλλιώς_αν sx < tc33 τότε
tc33← sx
onc33← on
Τέλος_αν
Τέλος_αν
Αν sx < max1 τότε
max3← max2
on3← on2
max2← max1
on2← on1
max1← sx
on1← on
αλλιώς_αν sx < max2 τότε
max3← max2
on3← on2
max2← sx
on2← on
αλλιώς_αν sx < max3 τότε
max3← sx
on3← on
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
maxk← c1
onmax← "c1"
Αν c2 > maxk τότε
maxk← c2
onmax← "c2"
Τέλος_αν
Αν c3 > maxk τότε
maxk← c3
onmax← "c3"
Τέλος_αν
Εμφάνισε onmax
Εμφάνισε "Για την κατηγορια c1:",onc11,onc12,onc13
Εμφάνισε "Για την κατηγορια c2:",onc21,onc22,onc23
Εμφάνισε "Για την κατηγορια c3:",onc31,onc32,onc33
Εμφάνισε "Για τη γενικη καταταξη:",on1,on2,on3
Τέλος θεμα_4
@ mathitis2
Πιστεύω ότι η λύση που έδωσες απαντά πλήρως στα ερωτήματα του Θέμα Δ.
Και μάλιστα με πολύ έξυπνο τρόπο, μπράβο.
Καλά αποτελέσματα.
Ευχαριστω. Ελυσα και το Γ και το Δ χωρις πινακες, αφου δεν ελεγε για χρηση πινακα.
Παράθεση από: mathitis2 στις 04 Ιουν 2010, 07:35:09 ΜΜ
εχω λυσει το θεμα 4 χωρίς πίνακες. Πειτε μου σας παρακαλω αν είναι σωστο
Αλγόριθμος θεμα_4
tc11← 1000^1000
tc12← 1000^1000
tc13← 1000^1000
tc21← 1000^1000
tc22← 1000^1000
tc23← 1000^1000
tc31← 1000^1000
tc32← 1000^1000
tc33← 1000^1000
max1← 1000^1000
max2← 1000^1000
max3← 1000^1000
onc11← " "
onc12← " "
onc13← " "
onc21← " "
onc22← " "
onc23← " "
onc31← " "
onc32← " "
onc33← " "
on1← " "
on2← " "
on3← " "
c1← 0
c2← 0
c3← 0
Για i από 1 μέχρι 35
Διάβασε on
Αρχή_επανάληψης
Διάβασε kat
Μέχρις_ότου kat="c1" ή kat="c2"ή kat="c3"
Διάβασε prxr,gph
sx← prxr/(70*gph)
Αν kat="c1" τότε
c1← c1+1
αλλιώς_αν kat="c2" τότε
c2← c2+1
αλλιώς
c3← c3+1
Τέλος_αν
Αν kat="c1" τότε
Αν sx < tc11 τότε
tc13← tc12
onc13← onc12
tc12← tc11
onc12← onc11
tc11← sx
onc11← on
αλλιώς_αν sx < tc12 τότε
tc13← tc12
onc13← onc12
tc12← sx
onc12← on
αλλιώς_αν sx < tc13 τότε
tc13← sx
onc13← on
Τέλος_αν
αλλιώς_αν kat="c2" τότε
Αν sx < tc21 τότε
tc23← tc22
onc23← onc22
tc22← tc21
onc22← onc21
tc21← sx
onc21← on
αλλιώς_αν sx < tc22 τότε
tc23← tc22
onc23← onc22
tc22← sx
onc22← on
αλλιώς_αν sx < tc23 τότε
tc23← sx
onc23← on
Τέλος_αν
αλλιώς
Αν sx < tc31 τότε
tc33← tc32
onc33← onc32
tc32← tc31
onc32← onc31
tc31← sx
onc31← on
αλλιώς_αν sx < tc32 τότε
tc33← tc32
onc33← on32
tc32← sx
onc32← on
αλλιώς_αν sx < tc33 τότε
tc33← sx
onc33← on
Τέλος_αν
Τέλος_αν
Αν sx < max1 τότε
max3← max2
on3← on2
max2← max1
on2← on1
max1← sx
on1← on
αλλιώς_αν sx < max2 τότε
max3← max2
on3← on2
max2← sx
on2← on
αλλιώς_αν sx < max3 τότε
max3← sx
on3← on
Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
maxk← c1
onmax← "c1"
Αν c2 > maxk τότε
maxk← c2
onmax← "c2"
Τέλος_αν
Αν c3 > maxk τότε
maxk← c3
onmax← "c3"
Τέλος_αν
Εμφάνισε onmax
Εμφάνισε "Για την κατηγορια c1:",onc11,onc12,onc13
Εμφάνισε "Για την κατηγορια c2:",onc21,onc22,onc23
Εμφάνισε "Για την κατηγορια c3:",onc31,onc32,onc33
Εμφάνισε "Για τη γενικη καταταξη:",on1,on2,on3
Τέλος θεμα_4
Κατά τη γνώμη μου είναι μία από τις χειρότερες προσεγγίσεις που θα μπορούσε να γίνει.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ (για εμένα...) θα έπαιρνε όλα τα μόρια ΑΝ ήταν ΤΕΛΕΙΩΣ σωστό. Επειδή είναι ΠΟΛΥ εύκολο να γίνει λάθος με τόσες επαναλαμβανόμενες εντολές και τόσες μεταβλητές, πιθανότατα κάτι θα είχε ξεφύγει και θα έχανε μονάδες
PS οι εντολές "tc11← 1000^1000" θα "έσκαγαν" σχεδόν σε οποιαδήποτε από τις πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού (πιθανόν να υπάρχει και καμία ιδιαίτερη γλώσσα που να μη σκαει...) και στη ΓΛΩΣΣΑ δε θα δούλευε
Σας ευχαριστω κυριε καθηγητα για την προσωπικη σας αποψη. Ελπιζω να τον ελεγξετε κιολας να μου πειτε αν εχει λαθη, γιατι ανησυχω μηπως τον παρουν λαθος.
Πότε πρόλαβες ρε θηρίο και τα έγραψες όλα αυτά?
Μη μου πεις ότι το είχες κάνει και στο πρόχειρο και το αντέγραψες στο καθαρό?
Εντάξει, είπαμε να μην χρησιμοποιούμε πίνακες όποτε να ' ναι, αλλά εσύ το παράκανες! :) :)
Πιστεύω ότι θα πήγες καλά και στα υπόλοιπα θέματα γιατί δείχνει ότι έχεις καταλάβει αρκετά πράγματα (αν και η "αποστροφή" σου για τους πίνακες φτάνει στα όρια του μαζοχισμού! ) :)
Τελειωσα στις 2 ωρες. Δεν εφυγα ομως.
Ενταξει τα θεματα ηταν καλα. Στο σχολειο μου ολοι εκαναν πινακες και στο Γ και στο Δ.
Θα εκανα πινακες αν ελεγε πινακες. Αφου δεν ελεγε σημαινε για μενα ψαξε να δεις αν απαιτουνται. Στο προχειρο βγηκαν και οι δυο χωρις πινακες και αρα αφου δεν χρειαζονταν ειπα ότι δεν θα χρησιμοποιησω πινακες.
Ελπιζω να μπω στο πολυτεχνειο!
Αληθεια το ελεγξατε αν ειναι σωστο;
Η λύση σου είναι σωστή έτσι όπως είναι διατυπωμένη σε αλγόριθμο.
Το αν θα είχε πρόβλημα σε μια μεταφορά της σε πρόγραμμα θεωρώ ότι ξεφεύγει από τα ζητούμενα της άσκησης.
Και ως εκ τούτου δε πρέπει να μας απασχολήσει.
@mathitis2
Ρε μπας και είσαι συνάδελφος και μας δουλεύεις; ;)
Η λύση σου είναι πρωτότυπη και χρειάζεται λιγότερο χώρο για τα δεδομένα.
Είναι σωστή γιατί από την εκφώνηση θέτονται οι περιορισμοί:
1. σχετικοί χρόνοι διαφορετικοί μεταξύ τους
2. τρία τουλάχιστον σκάφη ανά κατηγορία
οπότε γνωρίζεις σίγουρα ότι θα έχεις 3 (ούτε λιγότερα ούτε περισσότερα) πρώτα σκάφη ανά κατηγορία και συνολικά και ότι δεν θα έχεις ισοβαθμίες. ΔΕΝ έβγαινε αν δεν σου δίνονταν αυτοί οι περιορισμοί στην άσκηση, αλλά έτσι είσαι εντάξει.
Τώρα για την αυθαίρετη τιμή 1000^1000, θα μπορούσες να αρχικοποιήσεις τους χρόνους σε -1 και να πεις πχ
Αν sx < tc11 Η tc11 = -1 τότε
κοκ
δηλαδή αν ο χρόνος είναι μικρότερος από του προηγούμενου σκάφους ή δεν έχω βάλει ακόμα τιμή.
Τυπικά η αρχικοποίηση δεν είναι σωστή, όχι γιατί η τιμή είναι υπερβολικά μεγάλη, αλλά γιατί δεν σου δίνεται ρητά από την εκφώνηση τέτοιος περιορισμός. Αλλά ούτε και εγώ που το γράφω θα το θεωρούσα λάθος. Δεν λέω, ξενίζει στην αρχή η λύση, δεν είναι και εύκολη στην ανάγνωση (ελπίζω να μην έχεις ξεχάσει κάνα τέλος_αν γιατί τότε όντως δεν θα διαβάζεται). Μια φορά σίγουρα δεν πρόκειται να κοπεί .. λόγω διαφορετικότητας :)
Παράθεση από: mathitis2 στις 04 Ιουν 2010, 10:08:37 ΜΜ
Σας ευχαριστω κυριε καθηγητα για την προσωπικη σας αποψη. Ελπιζω να τον ελεγξετε κιολας να μου πειτε αν εχει λαθη, γιατι ανησυχω μηπως τον παρουν λαθος.
Από μια ματιά που έριξα φαίνεται σωστός. ΑΝ είναι το ιδιο σωστός στο γραπτό θεωρώ ότι είναι 20/20.
Η "διαφωνία" μου στην προσέγγιση είναι ότι είναι τελείως "μονολιθική" και εντελώς επίφοβη στη δημιουργία της.
Πχ αν έλεγε ότι θέλει τους 10 πρώτους πόσες μεταβλητές θα χρειαζόσουν? Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός.
Καλά αποτελέσματα!!!
Ερώτηση προς βαθμολογητές:
Η λύση με τις τέσσερις ταξινομήσεις, στην οποία κατέφυγαν πιστεύω αρκετοί μαθητές, λαμβάνει όλες τις μονάδες;
Παράθεση από: Obelix στις 05 Ιουν 2010, 12:17:21 ΜΜ
Ερώτηση προς βαθμολογητές:
Η λύση με τις τέσσερις ταξινομήσεις, στην οποία κατέφυγαν πιστεύω αρκετοί μαθητές, λαμβάνει όλες τις μονάδες;
Αν είναι σωστή, γιατί όχι;
(αν και δεν είμαι βαθμολογητής :))
Παράθεση από: Obelix στις 05 Ιουν 2010, 12:17:21 ΜΜ
Ερώτηση προς βαθμολογητές:
Η λύση με τις τέσσερις ταξινομήσεις, στην οποία κατέφυγαν πιστεύω αρκετοί μαθητές, λαμβάνει όλες τις μονάδες;
Αν είναι σωστή, ναι λαμβάνει όλες τις μονάδες.
Ακριβώς, ότι είναι σωστό πιάνει όλες τις μονάδες άσχετα πως το έχει κάνει ο μαθητής, στο θέμα 4 κάποιοι δεν έχουν χρησιμοποιήσει πίνακα αλλά είναι σωστοί.