Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2011-2012 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 05 Απρ 2012, 02:00:51 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

spinelli

#75
Συγχαρητήρια και απο μένα. 8)  Παραθέτω και τις "δικές μου" λύσεις  σε συνδυασμό με  τις λύσεις των μαθήτων που λύσανε το 4ο θέμα με διαφορετικούς τρόπους ακόμα καλύτερους από ότι είχα σκεφτεί.

Άρης Βερνάρδος

Καλησπέρα κι από εμένα!
Είναι γεγονός ότι έχω να γράψω σ' αυτό το forum εδώ και πάρα πολύ καιρό (πάνω από 2 χρόνια). Όμως, αυτή τη φορά θα ήταν γαϊδουριά μου να μην πω τίποτα.
Τα επαναληπτικά θέματα τα κοιτάζω κάθε χρόνο και σε γενικές γραμμές μου αρέσουν. Είναι πάντα πρωτότυπα, αν και κάποιες φορές έχω τις ενστάσεις μου (θεωρώ ότι ξεφεύγουν ως προς το βαθμό δυσκολίας τους).
Θα ήθελα όμως να πω για τα φετινά ότι ήταν άψογα απ' όλες τις απόψεις! Είναι μια πάρα πολύ ποιοτική δουλειά για την οποία θα ήθελα να δώσω πολλά συγχαρητήρια σε όσους συνεργάστηκαν και να πω ότι τους ευχαριστώ πολύ!
Α. Βερνάρδος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Ε.Μ.Π.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

kkkerm

Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τη λύση ενός μαθητή μου όσων αφορά το 4ο θέμα. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σ' όσους εργάστηκαν και φέτος για το επαναληπτικό διαγώνισμα.

Κ&Κ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Συγχαρητήρια κι από εμένα. πραγματικά, ωραία δουλειά (σε πείσμα των καιρών...)!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

thrace

Παράθεση από: evry στις 06 Απρ 2012, 10:01:44 ΜΜ
ναι αφού ο τελικός προορισμός είναι το υψόμετρο αυτό.
Πάντως σαν παραλλαγή της άσκησης σκέψου την περίπτωση να πρέπει να σταματήσει όταν διασχίζει το υψόμετρο για να πάει στο σημείο προορισμού. Αυτό είναι πιο δύσκολο

Επίσης μια παρατήρηση για το θέμα Δ
Έχει ενδιαφέρον αφού το λύσει κάποιος με τον πρώτο τρόπο που θα του έρθει στο μυαλό, να προσπαθήσει να τα κάνει όλα χρησιμοποιώντας μια μόνο επανάληψη.
Δηλαδή να παραμετροποιήσει με κάποιον τρόπο την κατεύθυνση.

Συγχαρητήρια, καταπληκτικά θέματα!
(Δ ΘΕΜΑ: Στο παράδειγμα του σχήματος μετά από το κελί (5, 4) δεν μπορούμε να μετακινηθούμε στο κελί (1, 4) διότι δεν είναι δυνατόν να μετακινηθούμε επί της 4ης στήλης στα κελιά-περιοχές τις οποίες ήδη διασχίσαμε. Επιπλέον, στην περίπτωση όπου το μεγαλύτερο υψόμετρο βρίσκεται σε κελί-περιοχή που την έχουμε διασχίσει, αλλά δεν αποτελούσε περιοχή προορισμού, πότε θα τερματιστεί ο αλγόριθμος, δεδομένο ότι δεν μπορεί να περάσει ξανά από το συγκεκριμένο κελί-περιοχή; Μήπως θα ήταν καλύτερα να οριστεί ως περιοχή επίσκεψης η περιοχή προορισμού; Αυτό θα διευκόλυνε επιπλέον να έχουμε φυσιολογική μετακίνηση προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.

evry

#80
Στην αρχική εκδοχή της άσκησης το σημείο με το μεγαλύτερο υψόμετρο μπορούσε να είναι οποιοδήποτε. Σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί κάποια λογική μεταβλητή και να ελέγχεται κάθε σημείο από το οποίο περνάει το ρομπότ. Επειδή όμως αυτό έκανε το πρόβλημα αρκετά δυσκολότερο είπαμε να θεωρήσουμε ότι το σημείο με το μεγαλύτερο υψόμετρο είναι σημείο προορισμού. Δηλαδή από την εκφώνηση προκύπτει ότι το σημείο αυτό θα είναι σίγουρα σημείο προορισμού.

Επίσης η απαγόρευση της μετακίνησης σε περιοχή από την οποία έχει ήδη περάσει το ρομπότ είχε σαν σκοπό πάλι να περιορίσει τη δυσκολία του θέματος σε "σχολικά" πλαίσια.
  Φυσικά όποιος θέλει μπορεί να "πειράξει" την άσκηση και να δημιουργήσει την δική του έκδοση.

Θα πω ένα πράγμα μόνο. Ο κάθε ένας από έμας μπορεί να προτείνει οποιαδήποτε ιδέα για τροποποίηση της άσκησης και ήδη έχουν κατατεθεί πολύ καλές ιδέες από συναδέλφους. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Ότι μας φαίνεται εμάς καλό δεν σημαίνει ότι είναι απαραίτητα καλό και για τους μαθητές. Θα πρέπει όταν προτείνουμε ένα θέμα να μπορούμε να προβλέψουμε τους πιθανούς τρόπους επίλυσής του από ένα μαθητή και τα πιθανά λάθη ή τα δύσκολα σημεία που θα συναντήσει. Η διαδικασία αυτή είναι πολύ πιο δύσκολη από την αρχική δημιουργία ενός θέματος, διότι εκεί εμπλέκεται και ο σχεδιασμός για αντικειμενική βαθμολόγηση κλπ. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε όλες τις παραμέτρους όταν προτείνουμε αλλαγές σε μια άσκηση και τις επιπτώσεις που έχουν αυτές στην δομή και την λύση του προβλήματος.


Παράθεση από: thrace στις 11 Μαΐου 2012, 01:03:12 ΠΜ
Συγχαρητήρια, καταπληκτικά θέματα!
(Δ ΘΕΜΑ: Στο παράδειγμα του σχήματος μετά από το κελί (5, 4) δεν μπορούμε να μετακινηθούμε στο κελί (1, 4) διότι δεν είναι δυνατόν να μετακινηθούμε επί της 4ης στήλης στα κελιά-περιοχές τις οποίες ήδη διασχίσαμε. Επιπλέον, στην περίπτωση όπου το μεγαλύτερο υψόμετρο βρίσκεται σε κελί-περιοχή που την έχουμε διασχίσει, αλλά δεν αποτελούσε περιοχή προορισμού, πότε θα τερματιστεί ο αλγόριθμος, δεδομένο ότι δεν μπορεί να περάσει ξανά από το συγκεκριμένο κελί-περιοχή; Μήπως θα ήταν καλύτερα να οριστεί ως περιοχή επίσκεψης η περιοχή προορισμού; Αυτό θα διευκόλυνε επιπλέον να έχουμε φυσιολογική μετακίνηση προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

vtsakan

Πολύ καλά θέματα.
Συγχαρητήρια για την πολύ καλή και λεπτομερή δουλειά.
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

jennifer

Καλησπερα! Συγχαρητηρια και απο εμενα. Μπορειτε να μου εξηγησετε στο πρωτο θεμα το τριτο ερωτημα? Δεν μπορω να καταλαβω τι ζηταει. Ευχαριστω.

ds_10

Καλησπέρα,
σε κα΄ποιο διαγώνισμα που εβαλα το θέμα Α3, μαθήτρια μου ,μου το έλυσε με διαδικασία γιατί θεώρησε πως το
Δεδομένα // α, β // , μεταφράζεται ως διάβασε και το Αποτελέσματα // Αθρ // ως γραψε. Θα ήθελα παρακαλώ το σχόλιο σας.
Ευχαριστω!

manosteach

Παράθεση από: jennifer στις 16 Μαΐου 2012, 09:45:18 ΜΜ
Καλησπερα! Συγχαρητηρια και απο εμενα. Μπορειτε να μου εξηγησετε στο πρωτο θεμα το τριτο ερωτημα? Δεν μπορω να καταλαβω τι ζηταει. Ευχαριστω.
Είναι απλό.
Ο κάθε αλγόριθμος κάνει μία λειτουργία. Ζητάει να φτιάξεις ένα υποπρόγραμμα που να υλοποιεί αυτήν την λειτουργία.
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

evry

Είναι λογικό να σκεφτεί ένας μαθητής έτσι, από τη στιγμή που τα Δεδομένα/Αποτελέσματα δεν χρησιμοποιούνται τόσο και οι μαθητές αντιλαμβάνονται την είσοδο/έξοδο από έναν αλγόριθμο με τις εντολές Διάβασε/Γράψε αντίστοιχα. Εκεί υπάρχει και ένα σχετικό κενό στο βιβλίο που δεν διευκρινίζει κάποια θέματα.
Εμείς από την εμπειρία μας (και από όσα αναφέρονται στο βιβλίο καθηγητή) ξέρουμε ότι τα Δεδομένα/Αποτελέσματα δεν είναι το ίδιο με το Διάβασε/Γράψε αλλά αποτελούν τις λίστες παραμέτρων εισόδου/εξόδου που θα έχει ο αλγόριθμος αν υλοποιηθεί σαν υποπρόγραμμα.
   Αν δώσουμε στους μαθητές 1-2 τέτοια παραδείγματα, νομίζω πως θα καταλάβουν τις έννοιες αυτές.
Αν η μαθήτρια σου χρησιμοποίησε τις εντολές Διάβασε/Γράψε δεν νομίζω ότι μπορεί να θεωρηθεί σωστό.
Αν χρησιμοποίησε απλά διαδικασία και έβαλε τα δεδομένα/αποτελέσματα ως παραμέτρους αυτό είναι άλλη ιστορία

Παράθεση από: ds_10 στις 17 Μαΐου 2012, 01:01:28 ΜΜ
Καλησπέρα,
σε κα΄ποιο διαγώνισμα που εβαλα το θέμα Α3, μαθήτρια μου ,μου το έλυσε με διαδικασία γιατί θεώρησε πως το
Δεδομένα // α, β // , μεταφράζεται ως διάβασε και το Αποτελέσματα // Αθρ // ως γραψε. Θα ήθελα παρακαλώ το σχόλιο σας.
Ευχαριστω!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Προσπάθησε να κωδικοποιήσεις τους αλγορίθμους σε ΓΛΩΣΣΑ με τη μορφή υποπρογραμμάτων
Χρησιμοποιείς Συνάρτηση αν ισχύουν όλα τα παρακάτω:

  • Ο αλγόριθμος επιστρέφει μια και μόνο τιμή ως αποτέλεσμα
  • Δεν περιέχει εντολές Διάβασε/Γράψε

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση χρησιμοποιείς διαδικασία.
Πρόσεξε ότι τα Δεδομένα είναι η λίστα των παραμέτρων είσοδου και τα Αποτελέσματα η λίστα των παραμέτρων εξόδου ή αν πρόκειται για συνάρτηση η τιμή που επιστρέφει η Συνάρτηση


Παράθεση από: jennifer στις 16 Μαΐου 2012, 09:45:18 ΜΜ
Καλησπερα! Συγχαρητηρια και απο εμενα. Μπορειτε να μου εξηγησετε στο πρωτο θεμα το τριτο ερωτημα? Δεν μπορω να καταλαβω τι ζηταει. Ευχαριστω.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

jennifer

Παράθεση από: evry στις 17 Μαΐου 2012, 09:14:17 ΜΜ
Προσπάθησε να κωδικοποιήσεις τους αλγορίθμους σε ΓΛΩΣΣΑ με τη μορφή υποπρογραμμάτων
Χρησιμοποιείς Συνάρτηση αν ισχύουν όλα τα παρακάτω:

  • Ο αλγόριθμος επιστρέφει μια και μόνο τιμή ως αποτέλεσμα
  • Δεν περιέχει εντολές Διάβασε/Γράψε

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση χρησιμοποιείς διαδικασία.
Πρόσεξε ότι τα Δεδομένα είναι η λίστα των παραμέτρων είσοδου και τα Αποτελέσματα η λίστα των παραμέτρων εξόδου ή αν πρόκειται για συνάρτηση η τιμή που επιστρέφει η Συνάρτηση

Νομιζω οτι δε με καταλαβατε. Αναφερομαι στο ΠΡΩΤΟ θεμα, στο ΤΡΙΤΟ ερωτημα. Ευχαριστω.

manosteach

Παράθεση από: jennifer στις 18 Μαΐου 2012, 04:47:14 ΜΜ
Νομιζω οτι δε με καταλαβατε. Αναφερομαι στο ΠΡΩΤΟ θεμα, στο ΤΡΙΤΟ ερωτημα. Ευχαριστω.


3.   Αν Α, Β είναι λογικές εκφράσεις τότε η έκφραση (Α ΚΑΙ ΟΧΙ Α) Ή Β έχει πάντα ως αποτέλεσμα την τιμή της έκφρασης Β.

Αυτό εννοείς;
Δωρεάν online μαθήματα μέσω internet.
http://www.manosteach.com

evry

Το τρίτο ερώτημα του πρώτου θέματος είναι το Α3.

Παράθεση από: jennifer στις 18 Μαΐου 2012, 04:47:14 ΜΜ
Νομιζω οτι δε με καταλαβατε. Αναφερομαι στο ΠΡΩΤΟ θεμα, στο ΤΡΙΤΟ ερωτημα. Ευχαριστω.

Αν εννοείς το 3ο ΣΛ του 1ου ερωτήματος του 1ου θέματος τότε ισχύει

( Α ΚΑΙ ΟΧΙ Α) = ΨΕΥΔΗΣ   για κάθε Α (1)

άρα από (1)

(Α ΚΑΙ ΟΧΙ Α) Η Β = ΨΕΥΔΗΣ Η Β = Β

για να πειστείς για την (1) κάνε τον πίνακα αλήθειας
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr