ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Τα εξεταζόμενα, σύμφωνα με το έθνος πριν από μέρες θα είναι 5ωρα.
Συνεπώς, μαθήματα συμπληρώματα στις κατευθύνσεις (όπως είναι η Πληροφορική στην κατεύθυνση της οικονομίας), θα είναι 5ωρο ή 4ωρο.

Η λέξη αναβάθμιση προφανώς σχετίζεται με τα εργαστήρια δεξιοτήτων ρομποτικής και ψηφιακών δεξιοτήτων σε νηπιαγωγείο και δημοτικό, την πιθανή 1 ώρα παραπάνω στο γυμνάσιο ή στο λύκειο.
Είναι όπως ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης θα θεραπεύσει το φαινόμενο του εκφοβισμού.

Προφανώς, οι λέξεις στην ελληνική γλώσσα έχουν χάσει το νόημά τους. Η χαμένη 10ετία θα έχει και άλλα χαμένα επεισόδια.

ilias_s

Γιατί δεν διατυμπανίζουν και την "αναβάθμιση" του μαθήματος της Τεχνολογίας! Έχει "αναβαθμιστεί" και αυτό ακριβώς με τον ίδιο τρόπο με την Πληροφορική (πήγε στη Β' Ομάδα)...

Πιστεύει κανείς ότι πέρα από την μετάταξη του μαθήματος στη Β' ομάδα, θα δούμε έστω ένα σύγχρονο και αξιόλογο βιβλίο? Εγώ όχι!

Θα έχει πλάκα πάντως να χαρακτηρίζεται επίσημο σχολικό εγχειρίδιο από το οποίο θα αντλούμε θέματα έστω θεωρίας για διαγωνίσματα! Δεν είναι τυχαίο που στις οδηγίες διδασκαλία του μαθήματος από το 2015 αν θυμάμαι καλά, αναφέρεται "Εφόσον ο/η εκπαιδευτικός επιλέξει να χρησιμοποιήσει το βιβλίο μαθητή προτείνεται...".

@P.Tsiotakis

Οι ώρες των μαθημάτων προσανατολισμού θα εξαρτηθούν από τις ώρες των μαθημάτων γενικής που θα (επαν)εισάγουν. Δε βλέπω να υπάρχει διάθεση να αλλάξουν τις ώρες/εβδομάδα της Γ' τάξης. Αν π.χ θέλουν να εισάγουν μία 3ωρη "κόντρα" Ιστορία/Μαθηματικά... αρκεί η μείωση κατά μία ώρα των μαθημάτων Ο.Π. Αυτό μάλιστα είναι και εύκολο γιατί απλά θα καταργήσουν την +1 ώρα (συνεργασίας με τους μαθητές) από τις σημερινές 6+1 ώρες και θα μείνουν οι 6 όπως είναι στα εσπερινά.

Όχι πως οι 5 ή 4 ώρες είναι απίθανο σενάριο. Οτιδήποτε ευνοεί και ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση (a.k.a φροντιστήρια) είναι πάντα πάνω στο τραπέζι!



G.S.

Συνάδελφοι, κοιτώντας χθες βράδυ τη δημόσια διαβούλευση του πολυνομοσχεδίου για την παιδεία παρατήρησα ότι είχαμε ελάχιστες τοποθετήσεις , ειδικά στο άρθρο 7 που αφορά το Λύκειο, σε σχέση με κάτι φιλολόγους και κοινωνιολόγους.
Δεν ξέρω πόση σημασία δίνουν στη δημόσια διαβούλευση οι αρμόδιοι αλλά μήπως ο καθένας μας ξεχωριστά θα έπρεπε να κατάθεση μια άποψη. Ελεύθερα χωρίς κάποια τυποποίηση αλλά  προς την κοινή κατεύθυνση που έχουμε όλοι στο μυαλό μας.
Σίγουρα μια τοποθέτηση εκεί θα έχει μεγαλύτερη αξία από την κατάθεση της άποψης μας εδώ .


ΥΓ. δεν ξέρω πόσοι από εμάς έχουν κάνει ήδη κάποια παρέμβαση, αλλά θεωρώ χρέος μας να κάνουμε όλοι
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19

Νίκος Αδαμόπουλος

Προφανώς για όσους δεν καταλαβαίνουν, όταν λέει ενίσχυση της πληροφορικής εννοεί να γίνεται περισσότερη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, όπως π.χ. με την εξ αποστάσεως καλή ώρα. Επομένως ας μην κρατάμε μεγάλο καλάθι! Ίσα ίσα για ακόμα περισσότερη αγγαρεία μας βλέπω!

ilias_s

#919
Πέρα από τις όποιες εξαγγελίες της Κεραμέως ή οποιουδήποτε άλλου υπουργού υπάρχει ένα πάγιο αίτημα. Η ενίσχυση και αναβάθμιση της Διδασκαλίας της Πληροφορικής. Πρώτα και κύρια στο Γυμνάσιο που φοιτοζωεί από την 1η μέρα εισαγωγής του και που ποτέ δεν ιυοθετήθηκε πλήρως η πρόταση* του Π.Ι του 2011, την ενίσχυση και διόρθωση των στρεβλώσεων στο λύκειο και έπειτα τον εξορθολογισμό και ενίσχυση στην Π/θμια.

Αν τώρα θεωρούμε "αναβάθμιση της πληροφορικής" το γεγονός ότι στα υπόλοιπα μαθήματα θα αξιοποιούν ΤΠΕ, τότε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η πληροφορική αναβαθμίζεται καθημερινά στο σχολείο με τη χρήση του MySchool και την αγορά υπολογιστών για τα γραφεία. Η χρήση ΤΠΕ στα υπόλοιπα διδακτικά αντικείμενα λέγεται εκσυγχρονισμός του εκάστοτε διδακτικού αντικειμένου. Ενίσχυση δεν είναι η εισαγωγή της πληροφορικής στο νηπιαγωγείο. Εκεί η εισαγωγή των αγγλικών, της φυσικής αγωγής (ως διακριτό διδ. αντικείμενο αυτή τη φορά) και της πληροφορικής γίνεται ξεκάθαρα για τον μετριασμό των αναγκών σε προσλήψεις νηπιαγωγών (ΠΕ70). Αυτό μακροπρόθεσμα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, καθώς, δεδομένου ότι δεν γίνονται διορισμοί, όσο πιο πολύ

*Η πρόταση του τότε Π.Ι (σημερινό ΙΕΠ), την οποία παραθέτω σε συνημμένο για όποιον τυχαίνει να μην τη γνωρίζει, ήταν (α) η αναμόρφωση του ΠΣ της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και (β) η καθιέρωση συνεχόμενου 2ωρου μαθήματος στο Γυμνάσιο για τους σκοπούς αυτούς. Από αυτά υιοθετήθηκε φυσικά μόνο το (α)...

evry

#920
Ηλία αυτό με την αναβάθμιση του Γυμνασίου που ζητάμε φοβάμαι ότι όσοι το ζητάνε δεν έχουν αντιληφθεί ακριβώς που μπορεί να οδηγήσει και αν αυτό είναι εφικτό.
Είχα την τύχη να συμμετείχα στην ομάδα που σχεδίασε το νέο πρόγραμμα σπουδών το λεγόμενο πιλοτικό (στο τμήμα που αφορούσε τον προγραμματισμό) που προέβλεπε όχι απλά δίωρο αλλά συνεχόμενο κιόλας στο εργαστήριο με εργαστηριακές δραστηριότητες.
Επίσης στο σχολείο μου το εφαρμόζουμε ακόμα διότι ως πειραματικό έχουμε τη δυνατότητα τροποποίησης του αναλυτικού και του ωρολογίου προγράμματος.
Στο σχολείο μου να σημειώσω ότι υπάρχουν δυο εργαστήρια πληροφορικής τα οποία έχουμε στήσει και συντηρούμε με πολύ δουλειά.
Τα λέω αυτά για να δείξω ότι το εφαρμόζω πολλά χρόνια και έχω μια άποψη για τις δυσκολίες και τα πλεονεκτήματα του διώρου.
Προφανώς και όλοι θέλουμε να γίνει δίωρο. Το θέμα είναι αν αυτό είναι εφικτό και μην τυχόν καταλήξουμε (ως συνήθως) σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που είμαστε τώρα.
Λοιπόν ας πάμε να δούμε τι είναι αυτό που ζητάμε:

Αν το μάθημα της πληροφορικής γίνει δίωρο σε κάθε τάξη και τα τμήματα συνεχίσουν να σπάνε, τότε:
σε ένα σχολείο με 4 τμήματα σε κάθε τάξη θα έχουμε
4 τμήματα x 3 τάξεις x 2 ώρες x 2 (λόγω σπασίματος) = 44 ώρες!!!

Πόσους καθηγητές θέλουμε για 44 ώρες? Θέλουμε 3 καθηγητές, για σκέψου να είναι ο ένας υποδιευθυντής ή διευθυντής (εξέλιξη αναμενόμενη τα επόμενα χρόνια για πολλούς ΠΕ86).
Δηλαδή πριν ένα σχολείο ήθελε 1 πληροφορικό + κάτι ψιλά, τώρα θα χρειαστεί 1,5 πληροφορικούς ακόμα!!!

Πάμε τώρα στο άλλο πρόβλημα αυτό των εργαστηρίων. Έχουμε τις εξής λύσεις:
1) Να σπάει το τμήμα και να γίνεται η πληροφορική παράλληλα στα δυο μισά
    1α) θέλουμε δυο εργαστήρια
    2β) με ένα εργαστήριο θα γίνεται 1 ώρα θεωρία + 1 εργαστήριο (η πιθανότερη λύση)

2) Αν σπάει το τμήμα και θέλουμε όλες τις ώρες εργαστηριακές το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν νομίζω ότι βγαίνει αφού έχουμε 5 μέρες x 6 ώρες = 30 >> 44
Δηλαδή οι εργαστηριακές ώρες είναι πολύ παραπάνω από όλες τις ώρες διδασκαλίας της εβδομάδας. Δεν βγαίνει δηλαδή με ένα εργαστήριο.

Τώρα αν κάποιοι εννοούν να γίνει δίωρο αλλά να μην σπάει και να μπαίνουμε στο εργαστήριο με 25-26 παιδιά σόρρυ αλλά έτσι σοβαρό μάθημα δε μπορεί να γίνει. Μάχη θα γίνεται, μάθημα δεν θα γίνεται και το ξέρουν πολύ καλά όσοι κάνουν μάθημα σε Γυμνάσιο.
Με αυτό το τέχνασμα οι ώρες μας θα μείνουν οι ίδιες, αλλά η δουλειά θα αυξηθεί και η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας θα μειωθεί δραματικά.

Άρα η πίεση για δίωρο στο γυμνάσιο εκεί οδηγεί να μην σπάει το τμήμα, άρα ποσότητα έναντι της ποιότητας.
Το ερώτημα είναι το θέλουμε αυτό? Γιατί αν νομίζουμε ότι θα γίνει δίωρο και θα σπάει κιόλας είμαστε βαθιά νυχτωμένοι με βάση τα νούμερα που παρέθεσα παραπάνω.

Θεωρώ λογικό αίτημα να γίνει δίωρο με σπάσιμο τμημάτων μόνο σε μια τάξη + να γίνει δίωρο στο δημοτικό στις τρεις τελευταίες τάξεις και να πάψει να διδάσκεται στις τρεις πρώτες.

Δηλαδή, οποιοδήποτε αίτημα κάνουμε το οποίο απαιτεί διορισμούς, νέες θέσεις πληροφορικών δεν πρόκειται να το πάρουν σοβαρά, δεν θα το ακούσουν καν, κατά τη γνώμη μου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

Περίμενα κάποιος να θέσει αυτή την "παράμετρο" Evry..!

Σίγουρα η υιοθέτηση του 2ώρου έχει "γειωθεί" επειδή η αύξηση σε ανάγκες προσωπικού, κατά κύριο λόγο, το καθιστούν πολύ δύσκολο! Εγώ που υπηρετώ σε μικρό ΓΕΛ και συμπληρώνω σε ένα εξίσου μικρό Γυμνάσιο και όχι μόνο φτάνω αλλά, συνήθως, περισσεύω και λίγο... με 2ωρο μάθημα στο γυμνάσιο απλά δεν θα μπορώ να το καλύψω πλήρως. Με τα σημερινά δεδομένα (μηδενικοί διορισμοί) αυτό είναι ανέφικτο. Από την άλλη ανέφικτη είναι και η διδασκαλία πληροφορικής στο νηπιαγωγείο, όπως ανέφτικη ήταν και σε πολλά δημοτικά το 2010, αλλά έγινε (εις βάρος των λυκείων και γυμνασίων τότε). Και τότε τους βρήκε και τώρα πάει να τους βρει για τα νηπιαγωγεία..!

Στο μικρό ΓΕΛ και Γυμνάσιο που συμπληρώνω έχουμε πλέον (συνολικά) 2 εργαστήρια, 1 στο ΓΕΛ και 1 στο Γυμνάσιο. Του γυμνασίου στήθηκε πέρυσι από την αρχή σχεδόν (είχε ένα router σκέτο σε ένα rack και δομημένη καλωδίωση). Τα εργαστήρια τα έχω στήσει και τα συντηρώ εντελώς μόνος! Σίγουρα δουλειά υπάρχει και γίνεται και όχι επειδή σπάμε τα τμήματα! Σε 'μας στο εργαστήριο του γυμνασίου μπαίνουν τμήματα των 18-21 μαθητών. Στου λυκείου, στην Α' και Β' τάξη, μπαίνουν τμήματα των 22 και 24 μαθητών (πρόπερσι είχα 26 σε τμήμα επιλογής στην Α'). Οι συνθήκες μαθήματος, ειδικά στο λύκειο, δε διαφέρουν και πολύ από τη διδασκαλία σε ενιαία τμήματα. Επίσης, στην Π/θμια με 25άρια τμήματα δεν προβλέπεται σπάσιμο! Που θέλω να καταλήξω? Αυτό που απεύχονται αρκετοί (και δε μιλάνε ίσως) είναι η καθημερινή πραγματικότητα σε όλα τα σχολεία των άλλων βαθμίδων αλλά και σε αρκετά περιφερειακά γυμνάσια..!

Για να μη λέω πολλά (όπως συνήθως)...

Την εφικτή λύση την έδωσες στο τέλος! Στην Γ' γυμνασίου, για παράδειγμα, μπορεί να γίνει 2ωρο με σπάσιμο τμήματος (εκεί θα πρότεινα να μετακυλιστεί και ο μεγαλύτερος όγκος του προγραμματισμού λόγω χρόνου). Στην Π/θμια μπορεί να μαζευτεί και να γίνεται 2ωρο στις τάξεις Δ, Ε, ΣΤ και να κοιτάξουν το προσωπικό που προορίζεται για τα νηπιαγωγεία να διατεθεί για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών.

Κάποια στιγμή θα πρέπει και προσλήψεις να κάνουν και σταθερή ροή χρηματοδότησης να υπάρχει στα σχολεία. Αν δεν κοπεί το δούλεμα και αν συνεχίσουμε να μη ζητάμε επειδή "δεν είναι εφικτό στην παρούσα κατάσταση" σε λίγο μάθημα θα κάνουν και παπάδες σε 45άρια τμήματα.

evry

Δεν είναι θέμα εφικτού, το θέμα είναι να διατυπώσεις τα αιτήματά σου έτσι ώστε να μεγιστοποιήσεις την πιθανότητα να πάρεις κάτι.
Αν πας με μαξιμαλιστικά αιτήματα χωρίς στρατηγική και απαιτείς όλα αυτά χωρίς να είσαι διατεθειμένος να κάνεις υποχωρήσεις δεν έχεις τύχη.

Ηλία αυτό που λες για τα νηπιαγωγεία ελπίζω να το λες για πλάκα έτσι?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ilias_s

#923
Παράθεση από: evry στις 26 Απρ 2020, 03:07:56 ΜΜ
Ηλία αυτό που λες για τα νηπιαγωγεία ελπίζω να το λες για αστείο έτσι?

Που το βλέπεις το αστείο?

Παράθεση
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.

Εδώ και μήνες έχει γίνει λόγος για ένταξη της Ρομποτικής "βιωματικά" στο νηπιαγωγείο από τον πρόεδρο του ΙΕΠ κο.Γ.Αντωνίου (δες άρθρο του Φλεβάρη εδώ). Εσύ πιστεύεις πως αυτές θα τις κάνουν οι νηπιαγωγοί, ειδικά σε νομούς όπου υπηρετούν κάτι συμπαθέστατες 60άρες κυρίες και πλεονάζουν 30-40 πληροφορικοί? Μακάρι...

Παράθεση από: evry στις 26 Απρ 2020, 03:07:56 ΜΜ
Δεν είναι θέμα εφικτού, το θέμα είναι να διατυπώσεις τα αιτήματά σου έτσι ώστε να μεγιστοποιήσεις την πιθανότητα να πάρεις κάτι.
Αν πας με μαξιμαλιστικά αιτήματα χωρίς στρατηγική και απαιτείς όλα αυτά χωρίς να είσαι διατεθειμένος να κάνεις υποχωρήσεις δεν έχεις τύχη.


Και εγώ αυτής της άποψης είμαι! Δεν πρέπει να προσπαθούμε να μεγιστοποιήσουμε τις ώρες μας με κάθε τρόπο (λογική των ΠΕ02 και ΠΕ03 που δε τους βγαίνει τώρα σε καλό). Αυτό ήταν η λογική που είχαν κάποιοι παλιά για να διοριστεί το σύμπαν ολόκληρο.

Να δούμε πρώτα τι δουλεια θέλουμε να κάνουμε και πως αυτή πρέπει να γίνεται σωστά (αυτό που είπε το Π.Ι το 2011) και μετά να δούμε πόσα από αυτά μπορούμε να κάνουμε πράξη τώρα προχωρώντας κάθε φορά και ένα βήμα παραπέρα. Το να κοιτάμε να κάνουμε πασαλείματα στο γυμνάσιο και να πλήττουμε το λύκειο προκειμένου να κάνουμε πασαλείματα και στο δημοτικό (αυτό που κάναμε μέχρι σήμερα δηλαδή) δεν οδηγεί πουθενά. Θέτεις ένα λογικό στόχο και κοιτάς να κάνεις ένα (εφικτό) βήμα προς την κατεύθυνση αυτή κάθε φορά!

evry

Την ξέρω την εγκύκλιο,για αυτό το είπα. Αφού δηλαδή έκαναν ρομποτική στα δημοτικά και στα γυμνάσια (με τι εξοπλισμό αλήθεια όταν υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν σοβαρά εργαστήρια πληροφορικής)  άντε να πάμε και στα νήπια τι να πω, δεν έχω λόγια.
Αν αυτό συμβεί στην πραγματικότητα, μιλάμε για τεράστια υποβάθμιση του κλάδου.

Στις σχολές των νηπιαγωγών από όσο ξέρω υπάρχουν δυο τουλάχιστον μαθήματα σχετικά με την αξιοποίηση της πληροφορικής στο νηπιαγωγείο. Οι πληροφορικοί τι ακριβώς θα κάνουν εκεί?
Στην καλύτερη να επιμορφώσουν τις νηπιαγωγούς στην αξιοποίηση του ScratchJr, αλλά μέχρι εκεί.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

#925
Ευριπίδη τέτοιοι υπολογισμοί έρχονται να δικαιολογησουν ειλημμενες αποφάσεις, οι οποίες έχουν ληφθεί με άλλο σκεπτικό.

Αν τους νοιάζουν τόσο οι αριθμοί, γιατί  δίνουν 7ωρο ή 5ωρο στα Λατινικά στους φιλολόγους πάρα  το γεγονός ότι ακόμα και χωρίς αυτό έχουν τόσες ελλείψεις και κάθε χρόνο παίρνουν 1000αδες αναπληρωτές. Όταν θέλουμε να ικανοποιησουμε ιδεολογικές αγκυλώσεις έχουμε λεφτά δηλαδή; Ας πάρουμε λοιπόν κι άλλους φιλολόγους, διαιωνιζοντας το φούσκωμα των ωρών τους, αλλά ας αφήσουμε τους κοινωνιολογους και όχι μόνο, να μην συμπληρώνουν.

Σε κάθε περίπτωση λύσεις υπάρχουν. Ας μην ξεχνάμε ότι οι ώρες που θα διδαχθούν οι μαθητές είναι σταθερές στο σύνολο. Με απλές κινήσεις και ανακατανομες μεταξύ ειδικοτήτων όλα γίνονται.
Αυτό όμως είναι η πραγματική αιτία που δεν γίνεται το δίωρο σε μας-γιατί κάποιοι πρέπει να χάσουν ώρες για να τις πάρουμε εμείς. Και μας έχουν βρει καλά κορόιδα που δεν μιλάμε όποτε είμαστε το εύκολο θύμα πάντα.
Γι αυτό πρέπει πάντα να διεκδικούμε ο, τι είναι επιστημονικά και παιδαγωγικά σωστό, χωρίς να νοιαζόμαστε πως θα υλοποιηθεί.

Κατά τη γνώμη μου λοιπόν σε όλες τις τάξεις στο Γυμνάσιο ένα δίωρο για τους μαθητές και 3ωρο για τους εκπαιδευτικούς με 1 ώρα θεωρία με όλους τους μαθητές και σπάσιμο του τμήματος για το εργαστήριο είναι απόλυτα εφικτό και λογικό. Ας χάσουμε τα μαθηματικά αν στην τελική πρόκειται να βελτιωθεί η πληροφορική.
Στο Δημοτικό θεωρώ ότι επίσης λογικό και εφικτό είναι 2ωρο από τη Γ και μετά.

Και κάτι τελευταίο: Αν και όλοι έχουμε κουραστεί να γράφουμε στη διαβούλευση χωρίς αποτέλεσμα πρέπει να το κάνουμε ακόμα μια φορά για ένα και μόνο λόγο. Το νομοσχέδιο δε λέει ώρες για το Λύκειο. Αν πιέσουμε λίγο, ίσως καταφέρουμε και κερδίσουμε το δίωρο στη Β η/και το γενικής παιδείας της Α.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

#926
Παράθεση από: evry στις 26 Απρ 2020, 03:36:49 ΜΜ
Στις σχολές των νηπιαγωγών από όσο ξέρω υπάρχουν δυο τουλάχιστον μαθήματα σχετικά με την αξιοποίηση της πληροφορικής στο νηπιαγωγείο. Οι πληροφορικοί τι ακριβώς θα κάνουν εκεί?
Στην καλύτερη να επιμορφώσουν τις νηπιαγωγούς στην αξιοποίηση του ScratchJr, αλλά μέχρι εκεί.

Βλέπεις να τους νοιάζει τι κάνουν οι πληροφορικοί στα δημοτικά που δεν έχουν σοβαρά εργαστήρια..? Δίνουν μία μπάλα ή κάνουν προβολή στο προτζέκτορα (αν υπάρχει)! Οι ΠΕ06 τι θα κάνουν στο νηπιαγωγείο με πιτσιρίκια που, σε μεγάλο βαθμό, έχουν ακόμα προβλήματα λόγου? Δεν τους νοιάζει!

Εγώ βλέπω πως πάνε με ΠΕ06, ΠΕ11 και ΠΕ86 να εξοικονομήσουν ΠΕ60 (νηπιαγωγούς). Το ίδιο έγινε στα δημοτικά πριν λίγα χρόνια όπου πήραν ώρες δασκάλων από το πρωινό πρόγραμμα και τις έδωσαν σε ειδικότητες που πλεόναζαν και έτσι δάσκαλοι (εκ περιτροπής) και ειδικότητες μαζί στελέχωσαν το ολοήμερο πρόγραμμα εξαφανίζοντας τον "δάσκαλο ολοημέρου".

Οι νηπιαγωγοί 2 μαθήματα αξιοποιήσης της πληροφορικής έχουν σήμερα... αυτοί που δουλέυουν στα αστικά κέντρα τελείωσαν τη σχολή πριν το 1990!

Στα νηπιαγωγεία θα δώσουν από ένα beebot και θα σου πουν κάνε... Εκεί κάποιες θα πουν "δεν ξέρω" και με τον α ή β τρόπο θα "αξιοποιηθεί το πλεόνασμα". Δεν είναι τυχαία η πιλοτική εφαρμογή σε " αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων" που θα αποφασιστεί μετά. Προφανώς δε θα το κάνεις στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες που λείπουν οι πληροφορικοί... αλλά σε νομούς με πλεόνασμα (και πιθανώς γερασμένο προσωπικό ΠΕ60!).

Παράθεση από: pgrontas στις 26 Απρ 2020, 03:47:16 ΜΜ
Αν τους νοιάζουν τόσο οι αριθμοί, γιατί  δίνουν 7ωρο ή 5ωρο στα Λατινικά στους φιλολόγους πάρα  το γεγονός ότι ακόμα και χωρίς αυτό έχουν τόσες ελλείψεις και κάθε χρόνο παίρνουν 1000αδες αναπληρωτές. Όταν θέλουμε να ικανοποιησουμε ιδεολογικές αγκυλώσεις έχουμε λεφτά δηλαδή;

Μπα, δεν κοστίζει και τόσο αυτό με τα Λατινικά!

Πήραν το 7ωρο (από του χρόνου 6ωρο, 5ωρο ή όσο είναι) από τους ΠΕ78 και το έδωσαν στος ΠΕ02. Μάντεψε τώρα ποιός είναι ο μοναδικός κλάδος που έχει ως Β' ανάθεση την Ιστορία Γενικής της Β' ΓΕΛ? Σωστά... οι ΠΕ78!!!

evry

Οι φιλόλογοι βλέπω ότι πλεονάζουν. Τους έκοψαν τη μια ώρα των Αρχαίων στο Γυμνάσιο και έχουν πλεόνασμα, τουλάχιστον στη δική μου ΔΔΕ. Επίσης τα τμήματα μειώνονται. Όσον αφορά τους Κοινωνιολόγους έχουν παρά πολλές ώρες με την Πολιτική Παιδεία σε Α και Β. Στο σχολείο μου ο Κοινωνιολόγος έχει full ωράριο και ζήτησαν και αναπληρωτή! Συμφωνώ ότι πρέπει να ζητάμε το παιδαγωγικά και επιστημονικά σωστό αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι να συμβιβαστούμε με το εφικτό δυστυχώς.
Έχω την εντύπωση ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα όλοι περισσεύουν ενώ σε απομακρυσμένες περιοχές υπάρχει τεράστιο πρόβλημα, πολύ μεγαλύτερο από αυτό που υπήρχε πριν 10-15 χρόνια.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 26 Απρ 2020, 04:38:15 ΜΜ
Οι φιλόλογοι βλέπω ότι πλεονάζουν. Τους έκοψαν τη μια ώρα των Αρχαίων στο Γυμνάσιο και έχουν πλεόνασμα, τουλάχιστον στη δική μου ΔΔΕ. Επίσης τα τμήματα μειώνονται. Όσον αφορά τους Κοινωνιολόγους έχουν παρά πολλές ώρες με την Πολιτική Παιδεία σε Α και Β. Στο σχολείο μου ο Κοινωνιολόγος έχει full ωράριο και ζήτησαν και αναπληρωτή! Συμφωνώ ότι πρέπει να ζητάμε το παιδαγωγικά και επιστημονικά σωστό αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι να συμβιβαστούμε με το εφικτό δυστυχώς.
Έχω την εντύπωση ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα όλοι περισσεύουν ενώ σε απομακρυσμένες περιοχές υπάρχει τεράστιο πρόβλημα, πολύ μεγαλύτερο από αυτό που υπήρχε πριν 10-15 χρόνια.
Δεν νομίζω ότι πλεοναζουν.
3061 προσλήψεις αναπληρωτών φιλολόγων φέτος (22% του συνόλου σύμφωνα με στοιχεία αιρετων) και τους αυξάνουν τις ώρες Α ανάθεσης!
Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα, το θέμα είναι ότι επιλέγουν να διαιωνίζουν το φούσκωμα ωρών μιας ειδικότητας, επειδή είναι κυρίαρχη και όχι μονο, ενώ θα μπορούσαν αυτους τους αναπληρωτές να τους αξιοποιήσουν για άλλα μαθήματα.
Γι αυτό και μόνο το λόγο πρέπει να να μην κάνουμε μόνοι μας τον συμψηφισμό ειδικά αν αυτό που ζητούμε είναι υλοποίησιμο και επιστημονικά και παιδαγωγικά ορθό.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Δεν ξέρω ίσως συνολικά να υπάρχουν κενά που είναι λογικό, απλά με τα 7ωρα υπήρχε πρόβλημα σε πολλές ειδικότητες και αυτό πάνε να μαζέψουν τώρα. Γενικά οι αλλαγές που γίνονται μου δίνουν την εντύπωση ότι έχουν τη στρατηγική να διαχειριστούν το υπάρχον προσωπικό χωρίς να κάνουν διορισμούς (βλέπε β' και γ' αναθέσεις και θεματικές ενότητες που μπορούν να διδάξουν όλες οι ειδικότητες).
Σίγουρα οι βασικές και παλιές ειδικότητες έχουν ανθρώπους στα κέντρα λήψης αποφάσεων και κοιτάζουν το συμφέρον τους, αλλά νομίζω ότι το βασικό κριτήριο είναι το οικονομικό.
Για παράδειγμα πήραν μια ώρα μελέτης περιβάλλοντος από τους δασκάλους για να τη δώσουν στα αγγλικά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr