Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Δομή ακολουθίας => Μήνυμα ξεκίνησε από: VASSAK στις 02 Φεβ 2005, 01:58:41 ΠΜ

Τίτλος: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: VASSAK στις 02 Φεβ 2005, 01:58:41 ΠΜ
HELLO.......
SAN PIO PALIOI PEITE MOU  ;D
TA DEDOMENA //...// KAI APOTELESMATA //...// POTE TA XRHSIMOPOIOYME STON PSEYDOKODIKA???  ???
THANK U :-*
Τίτλος: Re: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: redhata στις 03 Φεβ 2005, 01:46:03 ΠΜ
Dedomena:  otan oi times eisagontai ston algorithmo ws "parametroi"(oxi apo Diabase). Kyriws fainetai apo thn ekfwnhsh "h tade metablhth periexei thn tade timh", des kai to thema twn panelladikwn me ta diodia, pou eixe pesei to 2001 nomizw, einai klassiko paradeigma.

Apotelesmata: Kai auto apo thn ekfwnhsh fainetai kyriws, ama leei "bla... bla... kai ypologizei thn tade timh(alla den leei oti thn emfanizei)" tote bazeis Apotelesmata, gia na thn exeis kati san "return value".
Τίτλος: Re: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: xaidi στις 07 Φεβ 2005, 01:50:42 ΜΜ
αυτό είναι σωστό????????!!!
Τίτλος: Re: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: Επισκέπτης στις 08 Φεβ 2005, 12:45:15 ΜΜ
Για την είσοδο σε έναν αλγόριθμο έχουμε δυο επιλογές; την εντολή Διάβασε και την Δεδομένα
 
Την εντολή Διάβασε την χρησιμοποιούμε όταν η εκφώνηση ρητά καθορίζει " να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα διαβάζει .... "
 
Αν όμως μια εκφώνηση λέει "να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα εκτυπώνει την απόλυτη τιμή ενός αριθμού", δεν μας υπαγορεύει να διαβάσουμε τον αριθμό αλλά πρέπει να τον έχουμε ως είσοδο για την άσκηση. Τότε μπορούμε να γράψουμε την εντολή  Δεδομένα // αριθμός // και με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η είσοδος χωρίς Διάβασε
 
Όμοια η εντολή Αποτελέσματα, υποτίθεται οτι η έξοδος είναι οι μεταβλητές μέσα στα Αποτελέσματα και για μας δεν χρειάζεται κάτι άλλο
 
Ένα καλό παράδειγμα αναφοράς, είναι το θέμα 3 των ενιαίων λυκείων 2002, με τα διόδια. Λέει η εκφώνηση ότι "...να ελέγχει τον τύπο του οχήματος...", δηλαδή απαιτείται η είσοδος μιας μεταβλητής Τ, αλλά δεν λέει να διαβάσουμε. Στην πραγματικότητα δεν εισάγει ο χρήστης το δεδομένο αυτό αλλά ειδικός σαρωτής γραμμωτού κώδικα. Τέλος πάντων σε αυτήν την άσκηση είναι προτιμότερο το Δεδομένα
 
Ειδικά για έναν πίνακα, για να μην διαβάζουμε τόσα στοιχεία (3 εντολές για μονοδιάστατο ή 5 για δισδιάστατο με Για...) μπορούμε να εισάγουμε τον πίνακα με Δεδομένα, όπως τα παραδείγματα του βιβλίου
 
Δεν πρέπει πάντως να μας πιάνει αγωνία πότε Εκτύπωσε ή Αποτελέματα. Αν η άσκηση ζητάει να διαβάζουμε τότε Διάβασε, αλλίως Δεδομένα, όμοια αν ζητάει εκτύπωση τότε Εκτύπωσε, αν ζητάει να εμφανίζει τότε Εμφάνισε ή αν δεν λέει τίποτα τότε Αποτελέσματα. Πάντως τα τελευταία χρόνια υπάρχει ξεκάθαρο ερώτημα στις ασκήσεις που ζητάει να διαβάζονται τα δεδομένα και βαθμολογείται αυτόνομα με 3-4 μονάδες
 
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: elenitaaaaa στις 10 Σεπ 2011, 12:36:57 ΜΜ
αν δεν εχουμε δεδομενα , οπως την ασκηση ΔΤ2 , του τετραδιου μαθητη, με τις λιρες, τα δολαρια.... πως την γραφουμε με δεδομενα αποτελεσματα?
για την ακριβεια , την εντολη Δεδομενα την παραλειπουμε ή την γαφουμε ετσι: Δεδομενα // //?
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: Σπύρος Δουκάκης στις 10 Σεπ 2011, 12:48:05 ΜΜ
Οι τρόποι με τους οποίους αποδίδονται τιμές σε μεταβλητές στην ψευδογλώσσα είναι:

Με την εντολή εισόδου
Διάβασε λίστα μεταβλητών
Με τη δηλωτική εντολή
Δεδομένα // λίστα μεταβλητών //
Με την εντολή εκχώρησης τιμής
μεταβλητή ← έκφραση

Έτσι, στην δραστηριότητα αυτή μία λύση μπορεί να είναι:

Κώδικας [Επιλογή]
Αλγόριθμος Σύνολο
ΑΛ ← 1.18
ΑΔ ← 0.72
ΑΦ ← 1.5
ΕΛίρα ← ΑΛ * 1025
ΕΔολάρια ← ΑΔ * 2234
ΕΦράγκα ← ΑΦ * 3459
Ευρώ ← ΕΛίρα + ΕΔολάρια + ΕΦράγκα
Δρχ ← Ευρώ * 340.75
Εκτύπωσε Δρχ
Τέλος Σύνολο


Άρα εδώ δεν υπάρχουν δεδομένα και έτσι δεν αξιοποιείται η δηλωτική εντολή Δεδομένα.
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: elenitaaaaa στις 10 Σεπ 2011, 03:23:20 ΜΜ
Τον τροπο που αναφερετε, τον καταλαβαινω. ειναι κ αυτος που εχω σαν παραδειγμα στις σημειωσεις σ αυτην την ασκηση. απλα δεν ηξερα με τον τροπο ΔΕΔΟΜΕΝΑ-αποτελεσματα πως γραφεται.οταν λετε δεν αξιοποιειται, εννοειτε οτι με τον  τροπο ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ δεν μπορει να εκφραστει?
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: Σπύρος Δουκάκης στις 10 Σεπ 2011, 03:40:23 ΜΜ
Παράθεση από: elenitaaaaa στις 10 Σεπ 2011, 03:23:20 ΜΜ
Τον τροπο που αναφερετε, τον καταλαβαινω. ειναι κ αυτος που εχω σαν παραδειγμα στις σημειωσεις σ αυτην την ασκηση. απλα δεν ηξερα με τον τροπο ΔΕΔΟΜΕΝΑ-αποτελεσματα πως γραφεται.οταν λετε δεν αξιοποιειται, εννοειτε οτι με τον  τροπο ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ δεν μπορει να εκφραστει?

Δες και αυτό! http://wp.me/pykbG-5G (http://wp.me/pykbG-5G)
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: elenitaaaaa στις 10 Σεπ 2011, 09:28:10 ΜΜ
τον διαχωρισμο τον γνωριζω. απλα δεν ηξερα στην περιπτωση 3 οπου δεν εχουμε αλλη μεταβλητη περα απο το ζητουμενο,αν μπορει να εκφραστει με  τον τροπο δεδομενα-αποτελεσματα. Ευχαριστω πολυ για τη βοηθεια
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: elenitaaaaa στις 28 Σεπ 2011, 03:23:40 ΜΜ
Στην παρακατω ασκηση αν ζητουσε προγραμμα κ οχι αλγοριθμο, πως θα λυνοταν?

Σύμφωνα με το Διατραπεζικό Σύστημα Συναλλαγών ΔΙΑΣ, κάποιος καταθέτης μπορεί να πραγματοποιήσει ανάληψη από κάποια άλλη τράπεζα πέραν αυτής που συνεργάζεται από ένα μηχάνημα ΑΤΜ. Για την υπηρεσία αυτή υπάρχει χρέωση η οποία ισούται με το ένα εκατοστό του ποσού της ανάληψης. Η χρέωση αυτή δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 1 € αλλά ούτε και να υπερβαίνει τα 3 €. Να αναπτύξετε αλγόριθμος που με δεδομένο το διαθέσιμο υπόλοιπο του λογαριασμού του πελάτη, να διαβάζει το ποσό της ανάληψης από ένα ΑΤΜ του ΔΙΑΣ, να ελέγχει αν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συ-ναλλαγή και να εκτυπώνει το υπόλοιπο του λογαριασμού και τη χρέωση που θα έχει ο πελάτης σύμφωνα με το ΔΙΑΣ


την εντολη Δεδομενα //υπολοιπο// πως θα την γραφαμε στο προγραμμα?
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 28 Σεπ 2011, 05:20:39 ΜΜ
Στη ΓΛΩΣΣΑ η μόνη διαθέσιμη εντολή εισόδου είναι η ΔΙΑΒΑΣΕ..

δεν έχεις άλλη επιλογή
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: elenitaaaaa στις 28 Σεπ 2011, 06:33:33 ΜΜ
κι εγω ετσι τους ειπα. οποτε φανταζομαι δε θα τους δωσουν κατι τετοιο να γραφει σε γλωσσα γτ η διαβασε  ειναι για τιμες που δινονται απ το πληκτρολογιο. σ αυτο το θεμα το συστημα αναγνωριζει την τιμη της συγκεκριμενης μεταβλητης κ το καταχωρει. ευχαριστω.
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 28 Σεπ 2011, 11:29:48 ΜΜ
Το πρόβλημα δεν είναι αν θα δοθεί μία τέτοια άσκησή να λυθεί με ΓΛΩΣΣΆ ( που δεν έγινε ποτέ), αλλά, το ότι ορισμένοι συνάδελφοι διδάσκουν μόνο γλώσσα, με αποτέλεσμα οι μαθητές τους, να λυνουν οποιαδήποτε άσκηση σε ΓΛΩΣΣΆ.
Τίτλος: Απ: DEDOMENA //...//  APOTELESMATA//...//
Αποστολή από: elenitaaaaa στις 29 Σεπ 2011, 09:27:15 ΠΜ
αυτο ειναι θεμα του καθε καθηγητη που φυσικα καταληγει εις βαρος των μαθητων του.
σε καθε μαθημα υπαρχουν καθηγητες που δουλευουν επιλεκτικα κομματια της υλης.
εγω προσωπικα δουλευω τις περισσοτερες ασκησεις με αλγοριθμο κ τους ζηταω σε καποιες να μου κανουν το τμημα δηλωσεων κ σταθερων αν ζητους προγραμμα, κ καποιες συγκεκριμενες μονο σε προγραμμα