Γενικό Λύκειο > Β΄ Λυκείου

Υλοποίηση Ψευδογλώσσας

<< < (2/10) > >>

komni:

--- Παράθεση από: dimpapadop στις 27 Νοε 2020, 04:34:29 μμ ---@komni
Ναι, λέγοντας στον μαθητή ότι η ψευδογλώσσα είναι ένα "προσχέδιο" αλγορίθμου, σαφώς του δημιουργείς μια "Α" σύγχυση όταν το βλέπει να εκτελείται. (ή/και όχι :) ).
Από την άλλη στο εργαστήριο όταν θέλεις να δοκιμάσουν μια άσκηση from scratch και όχι πάνω σε ένα προ-πληκτρολογημένο σκελετό, θα καθυστερήσεις πολύ χωρίς χρήση ψευδογλώσσας.
Επίσης μέχρι να κατανοήσουν τις μεταβλητές όπως πρέπει στην Β' ώστε να μάθουν να τις χρησιμοποιούν σωστά και να τις δηλώνουν, καλό είναι να υπάρχει. Άλλωστε σε ψευδογλώσσα έχουν γραφεί τα σχολικά εγχειρ. στη Β'
Μάλιστα υπό τις τρέχουσες συνθήκες και μιας και πολλοί μαθητές με παρακολουθούν από κινητό, (άλλοι δεν έχουν πρόσβαση σε Η/Υ λόγω αδελφών στην οικογένεια κλπ) προσπαθώ να μπορούν να γράψουν/δοκιμάσουν εύκολα τον αλγόριθμό τους και από κινητό και για αυτό όπως σου ανέφερα στο άλλο νήμα νομίζω καλό κάνει και μια οπτική blockly like υλοποίηση πχ πρόχειρη http://1lyk-florin.flo.sch.gr/pliroforiki/

Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να υπάρχει αν και συμμερίζομαι την άποψη σου.

--- Τέλος παράθεσης ---
Ευχαριστώ για το feedback! Στο άλλο ποστ νόμιζα πως εννοούσατε τη δημιουργία νέας γλώσσας η οποία θα είναι φάση blockly. Καλό μου ακούγεται για την Ψευδογλώσσα, θα το βάλω στη λίστα μου.


--- Παράθεση από: dski στις 27 Νοε 2020, 05:27:13 μμ ---Επειδή είμαι από αυτούς που σε παρότρυναν να φτιάξεις διερμηνευτή και για την Ψευδογλώσσα:

Έχεις δίκιο ότι η Ψευδογλώσσα υποτίθεται ότι προσπαθεί να παρουσιάσει τη βασική δομή ενός αλγορίθμου αποκρύβοντας τις τεχνικές/συντακτικές/σημασιολογικές κτλ λεπτομέρειες μιας πραγματικής γλώσσας προγραμματισμού και η βασική της χρήση είναι "στο χαρτί", συνεπώς υπάρχει όντως μια αντίφαση στη δημιουργία διερμηνευτή για την Ψευδογλώσσα.

Όμως στο μάθημα της Β' ΓΕΛ η Ψευδογλώσσα είναι το μόνο "προγραμματιστικό" εργαλείο του βιβλίου για τους μαθητές και η προσωπική μου εμπειρία από τα χρόνια που έχω διδάξει το μάθημα είναι ότι οι μαθητές που χρησιμοποίησαν διερμηνευτή για να λύσουν τις ασκήσεις τους είχαν τελικά αρκετά καλύτερη κατανόηση των προγραμματιστικών δομών και εννοιών από όσους έμειναν μόνο στο χαρτί ακριβώς επειδή δοκίμασαν του αλγορίθμους στην πράξη (παρακολούθηση τιμών, αποτίμηση εκφράσεων κτλ), είδαν τα λάθη τους, δοκίμασαν άλλους τρόπους κτλ. Για το λόγο αυτό θεωρώ εξαιρετικά χρήσιμη την ύπαρξη ενός διερμηνευτή για την ψευδογλώσσα έστω και με κάποιες παραδοχές, περιορισμούς ή απλοποιήσεις.

Ελπίζω η συζήτηση που ανοίξαμε στο σχετικό νήμα να μην σε "τρόμαξε". Από τη μεριά μου η συζήτηση αυτή είναι κυρίως "φιλολογική". Θεωρώ ότι η υλοποίηση της Ψευδογλώσσας όπως γίνεται π.χ. από το pseudoglossa.gr ή τον Διερμηνευτή της Γλώσσας είναι και στη σωστή κατεύθυνση αλλά και απολύτως επαρκής για τις ανάγκες του μαθήματος και αν τελικά προχωρήσεις σε προτρέπω να ακολουθήσεις και εσύ αυτή την προσέγγιση.



--- Τέλος παράθεσης ---
Ευχαριστώ για το feedback! Χαχαχα δεν τρόμαξα απλά περίμενα τα αποτελέσματα από το ερωτηματολόγιο για να απαντήσω...


--- Παράθεση από: dpa2006 στις 27 Νοε 2020, 05:59:07 μμ ---Κατά τη γνώμη μου πρέπει να υλοποιείται η Ψευδογλώσσα είτε με τον ίδιο είτε με διαφορετικο διερμηνευτή είτε με ένα Wizard που να ρωτάει ποιο από τα δύο θέλεις να εκτελέσεις,Ψευδογλώσσα ή ΓΛΩΣΣΑ

--- Τέλος παράθεσης ---
Ευχαριστώ για το feedback!


--- Παράθεση από: George Eco στις 27 Νοε 2020, 09:45:04 μμ ---Για αρχή επειδή είμαι αυτός που έθιξε το θέμα με τη σύγχιση των μαθητών, θέλω να ξεκαθαρίσω, πως η σύγχιση αφορά παιδιά που βρίσκονται στη Γ Λυκείου μόνο. Εκεί καλούνται να ξεκαθαρίσουν μια και καλή τι συμβαίνει και τι όχι.
Από την άλλη, συνάδελφοι που διδάσκουν στη Β Λυκείου αλγοριθμικά concepts, δεν έχουν τρόπο να δείξουν αλγοριθμικά κάτι σε εργαστηριακό περιβάλλον, εκτός της ΓΛΩΣΣΑΣ, που μεν ομοιάζει, αλλά δεν είναι στα πλαίσια του μαθήματος της Β Λυκείου. Οπότε αν κάποιος θέλει να έχει κάτι σαν διερμηνευτή, που τρέχει αλγόριθμο, καλό θα ήταν να το διαχωρίζει από τη ΓΛΩΣΣΑ. Επειδή αυτος ο διαχωρισμός δε γίνεται συχνά, συμβαίνει αυτό που έθιξες.

Έτσι, νομίζω πως ένα πρόγραμμα που "εκτελεί" ψευδοκώδικα, ως ξεχωριστό εργαλείο θα βοηθάει πολύ στη Β Λυκείου, ενώ η Γ Λυκείου θα μπορεί να έχει ένα διερμηνευτή που δε θα προκαλεί σύγχιση.
Το κακό komni, είναι πως τα παιδιά δε μπορούν να το ξεχωρίσουν επειδή η ΓΛΩΣΣΑ δε διαφέρει και πολύ συντακτικά της ψευδογλώσσας στην Ελληνική. Οπότε και πάλι θα επικρατεί παρόμοιο κλίμα σύγχισης, με λιγότερη επιβάρυνση όμως από το διερμηνευτή σου.
Πάντως δεν έχω λόγια να σε ευχαριστήσω για το feedback που έδωσες από τη μικρή σου έρευνα.



Η ιδέα του wizard μπορεί να είναι ένα αρχικό μενού επιλογής. Δεν είναι κακή ιδέα. Κι εγώ δεν είμαι εναντίον ύπαρξης κάποιου εργαλείου, απλά παράθεσα την άποψή μου και την οπτική μου, για ένα φαινόμενο που χρόνια παρατηρώ. Το εργαλείο δε βοηθάει ποτέ. Ο τρόπος χρήσης από τον εκπαιδευτικό βοηθάει.

--- Τέλος παράθεσης ---
Ευχαριστώ για το feedback και τα καλά σας λόγια. Το είχα αναφέρει και εγώ ότι οι μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τις διαφορές σε απάντηση στη σελίδα 3 του συγκεκριμένου ποστ.

Μάλλον αυτό που θα γίνει τελικά είναι πως θα υλοποιηθεί σε ξεχωριστό domain με διαφορετικό design και κουμπί που θα εξηγεί πως η Ψευδογλώσσα είναι ψευδοκώδικας και τι σημαίνει αυτο.

George Eco:

--- Παράθεση από: komni στις 27 Νοε 2020, 11:47:59 μμ ---Μάλλον αυτό που θα γίνει τελικά είναι πως θα υλοποιηθεί σε ξεχωριστό domain με διαφορετικό design και κουμπί που θα εξηγεί πως η Ψευδογλώσσα είναι ψευδοκώδικας και τι σημαίνει αυτο.

--- Τέλος παράθεσης ---

Δεν έχω λόγια να εκφράσω το πόσα μπράβο θέλω να σου πω. Από εμένα εύγε!

evry:
Ο σκοπός του ψευδοκώδικα είναι να γράψει πρώτα ο άνθρωπος στο χαρτί ένα σκαρίφημα του αλγορίθμου που θέλει να υλοποιήσει.
Από την στιγμή που υπάρχει περιβάλλον εκτέλεσης της ψευδογλώσσας τότε η "ψευδογλώσσα" παύει να είναι ψευδογλώσσα και γίνεται πραγματική γλώσσα.
Δυστυχώς λέμε ότι γράφουμε σε μια γλώσσα προγραμματισμού η οποία είναι ίδια με τη ΓΛΩΣΣΑ απλά έχει τις εξής διαφορές: (αν ξέχασα κάποια μπορείτε να προσθέσετε)
1) Δεν έχει δήλωση τύπων αλλά το σύστημα τύπων δεν είναι δυναμικό  :D
2) Έχει έναν τύπο για αριθμούς, δεν διαχωρίζει ακέραιες/πραγματικές
3) Στο βιβλίο συντάσσεται με μικρά γράμματα
4) Η απλή if με μια εντολή συντάσσεται σε μια γραμμή.
5) Έχει εντολή Αντιμετάθεσε
6) Έχει αυστηρή σύνταξη αδιανόητο για ψευδοκώδικα

Για αυτό οι μαθητές δεν μπορούν να διαχωρίσουν τη ΓΛΩΣΣΑ με την ψευδογλώσσα, γιατί κάνουν ουσιαστικά τα ίδια πράγματα και για να είμαι πιο ακριβής βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο αφαίρεσης.
Πολύ πιο κοντά στην ψευδογλώσσα είναι γλώσσες όπως οι JavaScript, Python, Ruby κλπ.
Παραθέτω σε εικόνα και ένα παράδειγμα που το χρησιμοποιώ συχνά για να δείξω πόσο κοντά είναι η Python σε αυτό που λέμε Αλγοριθμική και παράλληλα πόσο μακριά είναι η ψευδογλώσσα

ΥΓ. Ξέχασα ότι η ψευδογλώσσα μας έχει και στατικές δομές!

pgrontas:
komni,
Πραγματικά συγχαρητήρια και respect για τη δουλειά σου.

Bonus points για το dark theme :)

gthal:
Ευριπίδη ξέχασες τη διαφορά στο με_βήμα  έναντι του ΜΕ ΒΗΜΑ    :D

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση