Eschool και ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ τεχνική υποστήριξη

Ξεκίνησε από fractalbit, 19 Ιουν 2010, 10:48:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

alexxtasi

καλημέρα και από μένα
τα ίδια ακριβώς παράπονα ... και μάλλον είμαστε πολλοί...
σίγουρα θα πρέπει να "διαμαρτυρηθούμε" αλλά μάλλον θα πρέπει να είναι μια διαμαρτυρία που θα συνοδεύεται με πράξη και καλύτερα ακόμα με μια αντιπρόταση

ως πράξη (και αφού τώρα μπλέξαμε!!), θα έλεγα πως μπορούμε όλοι από Σεπτέμβρη απλά να αρνηθούμε να αναλάβουμε οτιδήποτε έχει να κάνει με το eschool (κάτι που έπρεπε να είχαμε κάνει και με αυτό αλλά και με οτιδήποτε έχει να κάνει με την ανούσια γραφειοκρατεία του σχολείου). Αυτό αν συνοδευόταν με κάποιο επίσημο χαρτή-διαμαρτυρία (πχ ΠΕΚΑΠ...) θα ήταν μια λύση.

τώρα ως αντιπρόταση θα μπορούσαμε να προτείνουμε τη χρήση άλλου λογισμικού ανοικτού κώδικα (πχ http://www.schooltool.org/) το οποίο με αρκετή παραμετροποίηση, τροοποποίηση, εξέλιξη και δουλειά θα μπορούσε να αντικαταστήσει το eschool. Όλη αυτή η δουλειά και τώρα γίνετε... (έχουμε καταντήσει bug reporters και testers!!!) αλλά για λογισμικό που έχει πληρωθεί!!!! 'Ελεος!!! Αλλά αυτό είναι κάτι που σηλώνει πολύ κουβέντα που όμως κάποτε πρέπει να γίνει...

xkait

Συμφωνώ με κάθε πρόταση δραστηριοποίησης αλλά θέλω και μια πρακτική/άμεση βοήθεια αν μπορεί κάποιος:

Για εμφάνιση βραβείων-αριστείων στη δ-βάση, Νέστωρ βγαίνανε αυτόματα ορίζοντας απλώς το όριο π.χ. 18

Στο e-sch(at)ool  >:( πρέπει πρώτα να ορίσουμε με το χέρι  :o για κάθε έναν που αριστεύει ηθική αμοιβή και μετά στις εκτυπώσεις να επιλέξουμε το αντίστοιχο φίλτρο των αμοιβών?

poursali

για μένα η πρώτη πρόταση που πρέπει να πέσει στο τραπέζι είναι να δοθεί ο κώδικας του eschool, και στη συνέχεια να στελεχωθεί το support με ικανοποιητικό τόσο σε πλήθος όσο και σε ποιότητα αριθμό υπαλλήλων.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

fractalbit

Παράθεση από: poursali στις 22 Ιουν 2010, 12:25:33 ΜΜ
για μένα η πρώτη πρόταση που πρέπει να πέσει στο τραπέζι είναι να δοθεί ο κώδικας του eschool, και στη συνέχεια να στελεχωθεί το support με ικανοποιητικό τόσο σε πλήθος όσο και σε ποιότητα αριθμό υπαλλήλων.

Συμφωνώ κι εγώ με το να στελεχωθεί το Support με επαρκές προσωπικό. Το να "δωθεί ο κώδικας" δεν πολυκατάλαβα τι εννοείς. Εγώ θα έλεγα να στελεχωθεί και η προγραμματιστική ομάδα που το αναπτύσσει ώστε να διορθωθούν γρήγορα όλα τα bugs που θα στείλουμε.

Το να προτείνουμε εμείς άλλο λογισμικό που κι αυτό δε λειτουργεί σωστά δεν νομίζω ότι είναι φρόνιμο. Φανταστείτε να το δεχτούν (λέμε τώρα) και να μας πουν, "εσείς το προτείνατε, λουστείτε το τώρα)! Η πρώτη πρόταση λοιπόν πρέπει να αφορά στη βελτίωση του eschool ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ.

thtsag

Προσωπικά διαβάζοντας όλα όσα γράφονται δεν έχω τολμήσει να περάσω στο e-school. Αυτό που κάνω είναι να δουλεύω το Δ-Βάση και να κάνω μια μετάπτωση μετα τα αποτελέσματα Ιουνίου μηδενίζοντας καθε φορα τη βαση!

Λάμπρος Μπουκουβάλας

To eschool είναι μια πλατφόρμα που αν δουλευτεί καλά, μπορεί να απογειώσει το σχολείο και παρέχει ωραίες λειτουργίες. Θα θεωρήσω αποτυχία αν καταργηθεί. Όμως Κώστα δε μπορώ να καταλάβω τί θα κερδίσουμε αν πάρουμε τον κώδικά του. Το πολύ-πολύ να επεμβαίνουν όσοι ξέρουν κατά το δοκούν, αλλά αυτό δεν λύνει προβλήματα πάντοτε, μερικές φορές δημιουργεί νέα. Προτείνω ένα καλό σαπόρτ.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

iliasthes

Το να δώσουν τον κώδικα, ταυτόχρονα με την ύπαρξη μια ολιγομελούς κεντρικής ομάδας υποστήριξης θα βοηθούσε αρκετά. Γενικά θα είχε όλα τα πλεονεκτήματα που έχει το λογισμικό ανοιχτού κώδικα. Απλά ο καθένας θα έστελνε την πρόταση του στην κεντρική ομάδα και αυτή θα αξιολογούσε αν ήταν εντάξει να ενσωματωθεί στο σύστημα.

poursali

αυτό που λέει ο iliasthes είναι μια πτυχή.
εγώ (γνωστός για τις ριζικές τομές που προτείνω) θα έλεγα να απαλλάξουμε τον έπαφο από τα καθήκοντά του και να αναλάβει μια ομάδα που θα ανήκει στο υπουργείο την περαιτέρω ανάπτυξη και υποστήριξη.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Αν πάρουμε τον κώδικα, φοβάμαι ότι καθένας θα το παραμετροποιεί όπως και όταν θέλει μεμονωμένα...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

pgrontas

Συμφωνώ και εγώ με την άποψη του iliasthes.
Δεν χρειάζεται να έχουν τα σχολεία τον κώδικα, αλλά η ομάδα υποστήριξης στο υπουργείο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

poursali

Παράθεση από: pgrontas στις 22 Ιουν 2010, 08:26:03 ΜΜ
Συμφωνώ και εγώ με την άποψη του iliasthes.
Δεν χρειάζεται να έχουν τα σχολεία τον κώδικα, αλλά η ομάδα υποστήριξης στο υπουργείο.

ακριβώς. δεν χρειάζεται να τον έχει το πληνετ και ο καθένας μας. θα ήταν και λάθος να κάνει ο καθένας ότι αλλαγές νομίζει και να έχουμε μετά ασυμβατότητες μεταξύ μας. οι αλλαγές πρέπει να γίνονται κεντρικά και να είναι έμμεσα στο χέρι μας. το σωστό μοντέλο δεν είναι δύσκολο να βρεθεί αν κοιτάμε στη σωστή κατεύθυνση.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

alkisg

Δεν είναι κακό να κυκλοφορεί ο κώδικας παρά μόνο αν κάποιος θέλει να τον διατηρεί κρυφό για εμπορική εκμετάλλευση.

Όσοι συνάδελφοι είχαν τις προγραμματιστικές γνώσεις και την ψυχολογική διάθεση, θα μπορούσαν όταν έβλεπαν ένα bug να στείλουν κατευθείαν τη διόρθωση σε μορφή patch (diff), ώστε η ομάδα υποστήριξης να μπορεί να το ενσωματώσει σε ένα λεπτό αντί να ξοδεύει ώρες προσπαθώντας να το κάνει reproduce. Αυτό είναι καθημερινό φαινόμενο στο μοντέλο ανάπτυξης ανοικτού λογισμικού, δεν είναι κάτι σπάνιο, προσωπικά έχω στείλει δεκάδες patches μέχρι στιγμής.

Επίσης αν κάποιος ήθελε μια μεμονωμένη και περίεργη εκτύπωση ή στατιστικό, θα μπορούσε να προσαρμόσει τον κώδικα και να την πάρει σε λίγα λεπτά. Ή, αν είχε απλά απορία "γιατί αυτό βγαίνει τόσο", θα μπορούσε να δει τον αλγόριθμο υπολογισμού από τον κώδικα.

Το αρνητικό του ότι θα υπήρχαν ασυμβατότητες κτλ δε νομίζω ότι ισχύει. Forks γίνονται μόνο αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι, κανείς δεν έχει όρεξη να συντηρεί μια διαφορετική έκδοση λογισμικού αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος. Και δε νομίζω καν ότι θα έπαιρνε κανείς έκδοση από άλλον αντί να κατεβάσει την επίσημη του υπουργείου. Αν παρόλα αυτά υπήρχε τέτοια αμφιβολία, θα μπορούσε το υπουργείο να ανοίξει μεν τον κώδικα αλλά να μην δώσει δυνατότητα αναδιανομής, οπότε θα απαγορευόταν οποιαδήποτε άλλη έκδοση.

Βέβαια το άνοιγμα του κώδικα είναι το λιγότερο, το βασικό είναι να έχει τον κώδικα το ίδιο το υπουργείο, καθώς και μόνιμη ομάδα υποστήριξης.

iliasthes

Άλκη αυτό ακριβώς.  Δεν είναι το θέμα το να κρατηθεί μυστικός ο κώδικας, αλλά να μην εμφανιστεί το φαινόμενο να κυκλοφορούν πολλές προσαρμοσμένες εκδόσεις του ίδιου λογισμικού. Στο λογισμικό ανοιχτού κώδικα δεν μας νοιάζει αν κυκλοφορούν πολλές διαφορετικές διανομές του ίδιου λογισμικού, παραλλαγές του κλπ ακόμα και αν μεταξύ τους φτάνουν να έχουν σημαντικές διαφορές, γιατί οι χρήστες είναι μεμονωμένοι και "ασύνδετοι" μεταξύ τους. Στην περίπτωση μας πρέπει να υπάρχει ένα ενιαίο πρόγραμμα και άσχετα αν τον γνωρίζουμε ή όχι τον κώδικα όλοι μας, η όποια τροποποίηση θα πρέπει να γίνεται και να εγκρίνεται από κάποια κεντρική ομάδα υποστήριξης, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα όπως αυτά που είπαμε.

Gnirut

Τι το κακό είχε ο Νεστωρας και η δ-βάση ρε παιδιά που χρειαζόταν τον e-school;
ΟΚ θα μπορούσε να ήταν καλύτερα και ευχρηστότερα αλλά εχουν έρθει σε ένα σημείο που δουλεύουν και με τα λεφτά που έδωσαν για το e-school θα μπορούσαν να τα είχαν βελτιώσει ακόμα πιο πολύ.
Τώρα αυτά που ακούω για κώδικες του e-school, patches και debugging ελπίζω να είναι στα πλαίσια της πίεσης για καλύτερο support...

Gnirut

"To eschool είναι μια πλατφόρμα που αν δουλευτεί καλά, μπορεί να απογειώσει το σχολείο "
Δεν ξέρω για το σχολείο αλλά τον χειριστή του σίγουρα τον απογειώνει...   :)