Προτάσεις για θέματα σε ομαδικές εργασίες στην Πληροφορική Β Λυκείου ΓΕΛ

Ξεκίνησε από stefanosk, 23 Ιαν 2024, 06:40:30 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stefanosk

Καλησπέρα/Καλημέρα σε όλους,

Αγαπητά μέλη του alkisg.mysch.gr.
Θέλω να βάλω αντί για τελικό διαγώνισμα στο τέλος του β τετραμήνου, ομαδικές εργασίες. Θα 'θελα μερικές ιδέες προτάσεις για θέματα σε εργασίες στο μάθημα "ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ Η/Υ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ".
Τους πηγαίνω συντηρητικά δείχνοντας παραδείγματα τόσο με ψευδοκώδικα και αντίστοιχη υλοποίηση σε python κώδικα και θα θελα να τους βάλω στο τέλος ένα τελικό ομαδικό project τετραμήνου 1-3 ατόμων. Θέλω μέχρι στιγμής να δω πως θα πάει το μάθημα και με εντυπώσεις/ενθουσιασμό με τα παιδιά, οπότε οποιαδήποτε ιδέα/γνώμη για απλά θέματα εργασιών με  ψευδοκώδικα και αντίστοιχη υλοποίηση σε python θα είναι δεκτή.  :)

pgrontas

Αν και ίσως δεν είναι αυτό που ψάχνεις, έχω στο παρελθόν δοκιμάσει το εξής σχήμα

Δύο ειδών ομαδικές εργασίες και οι μαθητές επιλέγουν το ένα:

1. Υλοποίηση (μετάφραση) κάποιων μικρών αλγορίθμων που έχουν ήδη δει σε ψευδογλώσσα (πχ. σε ασκήσεις που έχουμε λύσει) σε μια γλώσσα προγραμματισμού της επιλογής τους. Ουσιαστικά οι μαθητές πρέπει να αναζητήσουν πώς δουλεύονται οι βασικές δομές που έχουν μάθει (είσοδος, έξοδος, επιλογή, επανάληψη) στην γλώσσα που διάλεξαν. Την εργασία αυτή συνήθως επιλέγουν μαθητές  είναι λίγο πιο εξοικειωμένοι με την Πληροφορική και τον προγραμματισμό (και βέβαια τους δείχνω και δυο πράγματα στο εργαστήριο κατ'ιδίαν).
Στην περίπτωση σου, ίσως μην κάνεις όλες τις ασκήσεις σε Python, αλλά άσε κάποιες να τις κάνουν οι μαθητές στο τέλος.

2. Κάποια βιβλιογραφική εργασία με παρουσίαση στην τάξη, που αφορά τις τελευταίες ενότητες του βιβλίου. Αν και παλαιότερες χρονιές επέλεγα διάφορες ανάλογα με τις ενότητες του βιβλίου, φέτος θα επικεντρωθώ αποκλειστικά στην τεχνητή νοημοσύνη και τις κοινωνικές της συνέπειες (πνευματικά δικαιώματα, fake news, αλλαγές στην εργασία). Θα έχουν προηγηθεί κάποια μαθήματα συζήτησης πριν τις εργασίες. Αυτό δίνει την ευκαιρία και σε μαθητές που δεν θα ασχοληθούν με τον προγραμματισμό (πχ. θεωρητική) να ασχοληθούν με τις συνέπειες της πληροφορικής στη ζωή τους.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

dpa2006

Έχω δει συναδέλφους  να δίνουν ομαδικά βιβλιογραφικά θέματα για αλγόριθμους, Τεχνητή Νοημοσύνη, Εφαρμογές της Πληροφορικής σε διάφορες περιοχές...
Εγώ θα προτιμούσα μια μίξη μεταξύ γενικών βιβλιογραφικών εργασιών, και ανάπτυξης αλγορίθμων σε επίλυση προβλημάτων π.χ. στα Μαθηματικά.
Μπορείς να συνδυάσεις εφαρμογές π.χ. αναζήτησης & ταξινόμησης με την καθημερινότητα. AI εφαρμογές σε διάφορα πεδία κ.α.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science