ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2009

Ξεκίνησε από iliasthes, 02 Ιουν 2009, 10:22:55 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

stratosg

#30
Θεωρώ ότι τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν εύκολα, όπως άλλωστε αναμενόταν. Αλλά για άλλη μια φορά καταφέραν και στο "ντεμπούτο" του μαθήματος στο σύστημα των εξετάσεων και τα έκαναν άνω κάτω. Εξηγούμαι :

Θέμα 1Α1. Αυτό που δίνεται στους μαθητές δεν είναι ο πλήρης ορισμός. Σελ. 18.

Θέμα 1Α5.
Παράθεσητο 1Α5 είναι πρόταση από την σελίδα 113 του βιβλίου στο πάνω μέρος.
Ναι αλλά και Σελ. 114. "...Οι πραγματικές παράμετροι αντιστοιχούν μία προς μία με τις τυπικές...." Τελευταία παράγραφος πριν από το κίτρινο πλαίσιο με το παράδειγμα. Άντε βγάλε άκρη τώρα.

Θέμα 1Γ. Πολύ κακός τρόπος μεταφοράς του σχήματος στη σελίδα 62. Μόνο μπέρδεμα μπορεί να αποφέρει, θα μπορούσαν κάλλιστα να ζητήσουν τη σχεδίαση του ή τα βήματα.

Θέμα 2. Τα απαράδεκτα βέλη για την εντολή αντικατάστασης βρίσκονται στο βίβλίο μόνο στη σελίδα 31 σε ένα μόνο διάγραμμα. Όταν ρωτήθηκε η επιτροπή απάντησε πως τα θέματα είναι σαφώς διατυπωμένα και δεν χρειάζεται καμία άλλη εξήγηση. Ας αποφασίσουν τουλαχιστο από το Σεπτέμβριο ποιά σήμανση θα χρησιμοποιούμε. ʼλλωστε όπως προαναφέρθηκε και από την joanna
ΠαράθεσηΜα δεν υποτίθεται ότι οι λύσεις είναι έγκυρες είτε είναι σε Pascal είτε είναι σε ψευδοκώδικα;
Θα είναι τελείως απαράδεκτο να μην τηρηθεί.

Θέμα 4γ. Κάλλιστα μπορεί να μην μπει η if πριν από τη repeat κάνοντας μια "κούφια" επανάληψη. Όμως αν θέλουμε να ακριβολογούμε τότε χρειάζεται ο έλεγχος πριν από την επανάληψη.

ʼντε τώρα να δούμε και τι κάναμε. Αν κι έχω κάποιες επιφυλάξεις.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

marianad

Συγνώμη που επιμένω, αλλά είχα έναν πολύ καλό μαθητή που έδεινε προφορικά και θέλω να καταλάβω αν υπάρχει περίπτωση να χάσει το 100 γι'αυτό το λόγο. Γιατί ίσως έρθει αργότερα οδηγία για την διόρθωση των γραπτών, να μην κόβονται μόρια από τα Τέλος_αν. Τι γίνεται όμως με αυτούς που έδωσαν προφορικά;
Κατ'αρχήν να κάνω μια ερώτηση, γιατί δεν το ξέρω; Όλοι οι καθηγητές που εξετάζουν τα παιδια προφορικά είναι καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα ή μπορεί να είναι και καθηγητές που διδάσκουν μόνο ΑΕΠΠ; Γιατί φαντάζομαι κάποιος που έχει διδάξει το μάθημα και ξέρει τι επικρατεί, δεν θα κόψει μόρια για το τέλος_αν, ενώ ένας καθηγητής που κάνει μόνο ΑΕΠΠ...

nefeli

Στο εξεταστικό που ήμουν, το συζητήσαμε και συμφωνήσαμε ότι δε είναι δυνατό να κόψουμε  μονάδες για το ΤΕΛΟΣ_ΑΝ και τις δώσαμε στο ΑΝ (δηλαδή αντί για 1 στο ΑΝ, 1 στο ΤΕΛΟΣ_ΑΝ, δίναμε 2 στο ΑΝ). Δε φαντάζομαι να είναι κανείς που να έχει διδάξει το μάθημα και να κόψει για ΤΕΛΟΣ_ΑΝ, αυτά είναι της επιτροπής. Πάντως συνολικά τα ΤΕΛΟΣ_ΑΝ κατά την επιτροπή έπιαναν 4 μονάδες (1 στο θέμα 2α και 3 στο θέμα 3β - όπου δεν το έλυναν με εμφωλευμένα ΙF). Θα μπορούσαν τουλάχιστον να έχουν και κανένα από ΕΠΑΛ στην επιτροπή, έτσι για τα μάτια του κόσμου και για να αποφύγουν αντίστοιχες κακοτοπιές.


Επίσης, εκεί που δεν είχαμε σαφείς οδηγίες ήταν στο 4.1 και 2 γιατί όλοι οι μαθητές (εκτός από 1 άριστο) απάντησαν 5, αν και είχαν προχωρήσει στον πίνακα τιμών και μπλέκονταν με το ίσον της συνθήκης. Κατά τη γνώμη μου δεν είναι σωστό να χαθεί όλο το θέμα, συνολικά 14 μονάδες (και συμφωνώ ότι ήταν λάθος να ζητήσουν κάτι τόσο παρεμφερές στα α και β), αλλά αυτό τελικώς ήταν στην επιλογή κάθε βαθμολογητή.

Spiros321

Ego sto sxoleio eixa kanei mono PASCAl kai sxedon katholou pseudokodika opote stis panelladikes exetaseis kathomoun na vro pos sintasete.AN sti arxi exw grapsei "ARXI" anti gia algorithmos tade kai sto telos exw grapsei "TELOS" anti gia telos tade pirazei???poso tha mu opsoun? euxaristw.

KALA APOTELESMATA SE OLUS

stratosg

ΜΑ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ. Αυτό είναι πνευματική αναπηρία, που προέρχεται από τις φθηνιάρικες μεταφράσεις και τον μεγαλοϊδεασμό ορισμένων. Αν πραγματικά κόψουν βαθμούς για το ΤΕΛΟΣ_ΑΝ θα πρέπει να αντιδράσουμε.

Ένας άλλος τρόπος είναι να δώσουν λύσεις η επιτροπή των εξετάσεων και ο συγγραφέας του βιβλίου ξεχωριστά και μετά να ξαναμιλήσουμε.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Stellaki

Paidia kalhspera... eimai nea sto forum kai 8elw na ma8w tis apanthseis gt exoume polles diafwnies me ta paidia kai 8eloume na doume ti exoume grapsei... parakalw opoios exei tis apanthseis as me enhmerwsei me e-mail :stellaaggelou@hotmail.com
eyxaristw ek twn proterwn
STELLAKI!!!!!

gedeon

Παράθεση από: marianad στις 02 Ιουν 2009, 02:35:16 ΜΜ
Συγνώμη που επιμένω, αλλά είχα έναν πολύ καλό μαθητή που έδεινε προφορικά και θέλω να καταλάβω αν υπάρχει περίπτωση να χάσει το 100 γι'αυτό το λόγο. Γιατί ίσως έρθει αργότερα οδηγία για την διόρθωση των γραπτών, να μην κόβονται μόρια από τα Τέλος_αν. Τι γίνεται όμως με αυτούς που έδωσαν προφορικά;
Κατ'αρχήν να κάνω μια ερώτηση, γιατί δεν το ξέρω; Όλοι οι καθηγητές που εξετάζουν τα παιδια προφορικά είναι καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα ή μπορεί να είναι και καθηγητές που διδάσκουν μόνο ΑΕΠΠ; Γιατί φαντάζομαι κάποιος που έχει διδάξει το μάθημα και ξέρει τι επικρατεί, δεν θα κόψει μόρια για το τέλος_αν, ενώ ένας καθηγητής που κάνει μόνο ΑΕΠΠ...

Λογικά δεν υπάρχει πρόβλημα.

Οι εξεταστές ΠΡΕΠΕΙ να είναι καθηγητές που δίδαξαν το μάθημα τη φετινή ή τις 2 προηγούμενες χρονιές, όμως σε περίπτωση μη συμπλήρωσης ικανού αριθμού επιτροπών(τριμελών) εξέτασης μπορούν να καλέσουν καθηγητές αντίστοιχου μαθήματος του Γεν. Λυκείου.

Στα Δίκτυα έγινε άλλο : κάλεσαν καθηγητές που δίδασκαν το μάθημα "Μετάδοση Δεδομένων.... "


gedeon

Παράθεση από: Spiros321 στις 02 Ιουν 2009, 02:40:55 ΜΜ
Ego sto sxoleio eixa kanei mono PASCAl kai sxedon katholou pseudokodika opote stis panelladikes exetaseis kathomoun na vro pos sintasete.AN sti arxi exw grapsei "ARXI" anti gia algorithmos tade kai sto telos exw grapsei "TELOS" anti gia telos tade pirazei???poso tha mu opsoun? euxaristw.

KALA APOTELESMATA SE OLUS

Μην ανησυχείς.. αυτά δε κόβονται

gedeon


Αυτό που φάνηκε ήταν ότι οι βαθμολογητές δίνουν περισσότερο σοβαρότητα σε θέματα βαθμολόγησης απ΄ότι το Υπουργείο. Δηλ. γνωρίζοντας το μάθημα, τις ελλείψεις του βιβλίου, το ψιλομπέρδεμα με το μάθημα του Γεν. Λυκείου, τα προβλήματα μέσα στη χρονιά, τις εγκυκλίους του Υπουργείου.., κατανόησαν ότι δεν είναι δυνατό να κόβεις βαθμούς απο περιπτώσεις ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ή όλες τις μονάδες σε θέματα που το παιδί έχει δείξει ότι ξέρει τη διαδικασία(π.χ καταγραφή 6 επαναλήψεων αλλά σαν αποτέλεσμα 5 φορές) κλπ....

Θυμίζω δε, σε όλους ότι απο το Σεπτέμβριο τα παιδιά θα έχουν δικαίωμα να δούν το γραπτό τους. Καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει σε περίπτωση που δουν ότι κόβονται μονάδες επειδή κάποιος στο Υπουργείο απαιτεί μόνο ψευδοκώδικα κι όχι Pascal....
Χαμός.

nefeli

Παράθεση από: gedeon στις 02 Ιουν 2009, 02:23:56 ΜΜ
[Η απάντηση που δόθηκε απο έναν εισηγητή !!!  των θεμάτων ήταν ότι θέλουν ΜΟΝΟ
ψευδοκώδικα... αλλιώς είναι λάθος.
Όπως καταλαβαίνεις έγινε χαμός.. το αποτέλεσμα πιό είναι : Ο εισηγητής έκλεισε το τηλέφωνο χωρίς άλλη κουβέντα.

Πέφτω από τα σύννεφα με την απάντηση του εισηγητή (προφανώς μεγαλόπνοου επιστήμονα άλλης κατηγορίας εκπαίδευσης). Ομολογώ ότι -κακώς ίσως- εμάς στο δικό μας εξεταστικό ούτε μας πέρασε από το μυαλό να ρωτήσουμε διευκρίνηση. Το θεωρήσαμε προφανές σύμφωνα και με την Α.Π. 8719/Γ2/26.1.09, την οποία εγώ είχα μαζί μου σε περίπτωση διαφωνίας με τους συναδέλφους. Δεν περίμενα ότι η επιτροπή θα είναι τόσο στον κόσμο της. Καλά, δεν τους ενημερώνουν για το βιβλίο και τη διδακτέα ύλη, ούτε τις σχετικές εγκυκλίους δεν τους δίνουν να διαβάσουν. Μήπως έχετε κρατήσει όνομα του εισηγητή ή και αυτό είναι απόρρητο;

Crazy_Waters

Καλησπέρα συνάδελφοι

Να πω και εγώ τη γνώμη μου για τα θέματα:

Θέμα1: Α) Στο 1. "Μισός" ορισμός είναι λάθος αν και είναι κάπως σαν παγίδα για το μαθητή. Τα υπόλοιπα ΟΚ (μέσα από το βιβλίο).
          Β) Εύκολο (ίσως υπερβολικά).
          Γ) Από τα "SOS" της θεωρίας κατ' εμένα, λογικά το ζητήσαν έτσι για να φανεί ότι οι μαθητές   κατάλαβαν τις 2 διαφορετικές περιπτώσεις, μόνο τα διαφορετικά "κουτάκια" ίσως μπέρδεψαν. Πιστεύω ότι καλώς το ζήτησαν έτσι.

Θέμα2: Εύκολος αλγόριθμος αλλά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να δίνεται θέμα με το --> για εκχώρηση. Ας μας δώσουν του χρόνου διευκρινήσεις για τον ψευδοκώδικα για να ξέρουμε πώς να το διδάσκουμε. Βέβαια όλα ξεκινάνε από το απαράδεκτο βιβλίο που έχει 3 είδη ψευδοκώδικα (ευτυχώς που δεν βάλανε θέμα με την περιφραστική ψευδογλώσσα "Πρόσθεσε το Χ με το Ψ" κτλ.).

Θέμα 3: Άσκηση με κλιμακωτή χρέωση δεν νομίζω να έχει το σχολικό βιβλίο (ας με διορθώσετε αν κάνω λάθος), οπότε κατ' εμένα ίσως μια μικρή διευκρίνηση χρειάζονταν. Οι περισσότεροι καθηγητές, λόγω του ΑΕΠΠ δίνουν τέτοιες ασκήσεις στους μαθητές, αλλά όλοι ξέρουμε ότι το πιθανότερο είναι αν ο μαθητής δεν έχει ξανακάνει αντίστοιχη άσκηση να μην τη λύσει σωστά, οπότε για πανελλήνιες ήταν εσφαλμένη και "άδικη" επιλογή.   

Θέμα 4: Εύκολο για 4ο θέμα αλλά δεν έχει νόημα να υπάρχουν 2 ερωτήματα που στην ουσία να εξετάζουν το ίδιο. Κατ΄εμένα το if είναι περιττό και σωστή θα πρέπει να πιαστεί και η (εύκολη) αντιστροφή της συνθήκης.

Συμπερασματικά για 1η χρονιά εξέτασης του μαθήματος τα θέματα ήταν αρκετά εύκολα (βλ. αντίστοιχα και τα πρώτα 2 χρόνια του ΑΕΠΠ) αλλά συμφωνώ με τη joanna για ενδείξεις "προχειρότητας". Βέβαια αυτό ήταν ακόμα πιο αναμενόμενο και από τα εύκολα θέματα λόγω της συνολικής προχειρότητας στο σχεδιασμό του μαθήματος και στη λειτουργία των ΕΠΑΛ γενικότερα. Το βιβλίο πρέπει να αλλάξει πρώτα (ειδικά ψευδοκώδικας και θεωρητικά κομμάτια) και μετά το πνεύμα των θεμάτων. Τώρα αν είναι καλύτερα να διδάσκουμε και στα ΕΠΑΛ την ΑΕΠΠ, αυτό χωράει μεγάλη συζήτηση.

Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές...

ΥΓ. Ααα, περιμένω επίσημες λύσεις και από το (γεωπόνο) Σιδερίδη στην ψευδογλώσσα του βιβλίου (όποια επιλέξει) για να ξέρω για του χρόνου.....

Mariosxania

Λοιπόν κανείς δεν είπε για το 2.β στο οποίο δεν προσδιόριζε που βάζεις τις τιμές.Εγώ στην αρχή το πέρασα για πραγματικό αριθμο και νόμιζα ότι ήταν 6,8(και όχι 6 και 8) και το έβαζες κατευθείαν στην συνθήκη.Και όλα τα άλλα που είπατε και ρωτάω για το πρώτο σωστό λάθος μία στην τάξη μου που ήταν και πληροφορικός αν έχει έρθει από το  υπουργείο καμιά εντολή ότι έχουν κάνει λάθος και είναι αλλιώς αλλά αυτή μου λέει όχι δεν χρειάζεται μια χαρά είναι τα θέματα.Τέσπα πάλι καλα 100 πιστεύω οτι έγραψα.Πάλι καλά μου έκοψε και έβαλα τέλος_αν αλλά το έβαλα τελοςαν(χωρίς το _).ΘΑ μου κόψουν λέτε?

nefeli

Παράθεση από: gedeon στις 02 Ιουν 2009, 02:54:39 ΜΜ
Λογικά δεν υπάρχει πρόβλημα.

Οι εξεταστές ΠΡΕΠΕΙ να είναι καθηγητές που δίδαξαν το μάθημα τη φετινή ή τις 2 προηγούμενες χρονιές, όμως σε περίπτωση μη συμπλήρωσης ικανού αριθμού επιτροπών(τριμελών) εξέτασης μπορούν να καλέσουν καθηγητές αντίστοιχου μαθήματος του Γεν. Λυκείου.

Στα Δίκτυα έγινε άλλο : κάλεσαν καθηγητές που δίδασκαν το μάθημα "Μετάδοση Δεδομένων.... "



Δεν είναι λογικό να μην υπάρχουν -τουλάχιστον σε μεγάλα αστικά κέντρα- ικανός αριθμός καθηγητών που δίδαξαν φέτος το μάθημα. Κανονικά είναι απαράδεκτο η βαθμολόγηση (κυρίως στους Φ.Α. που ο χρόνος είναι περιορισμένος και πρέπει να υπάρχει ετοιμότητα) να γίνεται από καθηγητές που δεν έχουν διδάξει φέτος.

Να προσθέσω ότι -χωρίς να θέλω να ηθικολογήσω ή να υποδείξω στους συναδέλφους τι να κάνουν- καλό θα ήταν και εμείς που διδάσκουμε τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να μην ψάχνουμε να βρίσκουμε προφάσεις για να μην πάμε στις εξετάσεις των Φ.Α. Απ'ότι τουλάχιστον μας έλεγαν σήμερα στο εξεταστικό, είχαν πρόβλημα να φέρουν συναδέλφους που δίδαξαν φέτος, γιαυτό ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΝ να απευθυνθούν σε άλλους. Αν αυτό ισχύει, ούτε εμάς τιμά, ούτε το μάθημα και την προσπάθεια που κάναμε μια ολόκληρη χρονιά περιφρουρεί...

Εντάξει τα λεφτά δεν είναι πολλά, αλλά αξίζει η προσπάθεια για τη σημαία (και κυρίως για τους μαθητές μας).

dimitra

#43
Συνάδελφοι, μόλις μπήκα στο forum και πραγματικά εξεπλάγην!! Νόμιζα ότι όλοι θα θεωρούσαμε ότι τα θέματα ήταν α π α ρ α δ ε κ τ α!!!!!!!!!
Και εξηγούμαι:
Θέμα 1ο
Α.
1.
Εντάξει, ο ορισμός είναι ελλιπής, αλλά για ρίξτε μια ματιά στη ερώτηση συμπλήρωσης κενού του βιβλίου στο αντίστοιχο κεφάλαιο (δεν έχω μαζί μου το βιβλίο να σας πω σελίδα, νομίζω 19 μπορεί να κάνω και λάθος). Εκεί ορίζει τον αλγόριθμο όπως στο ερώτημα των Πανελληνίων. Δεν θα μπορούσε ένα παιδί να μπερδευτεί;;;

Β. Τι θέμα ήταν αυτό; Μπορεί να ήταν εύκολο, αλλά ήταν ανούσιο.

Γ. Το σχήμα μπέρδευε τους μαθητές. Το ξέρω ότι είναι στο βιβλίο, αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα κάτι, ειδικά αν το βιβλίο "πετάει" ένα ξερό σχήμα χωρίς να το επεξηγεί ιδιαίτερα.

Θέμα 2ο
Α. Διάγραμμα ροής, τι να πω, ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στον Προγραμματισμό (sic), αλλά άντε δεν πειράζει... Απ' ότι θυμάμαι (διορθώστε με αν κάνω λάθος) στο βιβλίο αναφέρονται ως λογικά δ/τα και όχι δ/τα ροής. Άντε πάλι δεν πειράζει... Τα βελάκια όμως, όπως πολλοί επισημάνατε;;;; Α ναι βρίσκονται σε ένα μόνο σχήμα του βιβλίου, πολύ ωραία!
Ζητάει ρητά ψευδοκώδικα, σε ερώτηση προς την επιτροπή (εξέταζα φυσικώς αδυνάτους), μας είπαν ότι η pascal θεωρείται λάθος! Εννοείται ότι εμείς δεχτήκαμε pascal, στη βαθμολόγηση των γραπτών όμως;;;; Και αν ισχύσει ότι με την pascal όλο το θέμα θεωρείται λάθος, πώς θα κοιτάξω στα μάτια τους μαθητές μου, που τους διάβασα την οδηγία ότι μπορούν να γράψουν είτε σε ψευδοκώδικα, είτε σε Pascal, είτε σε συνδυασμό τους;
Β. Κάποιος μαθητής εδώ μπερδεύτηκε και νόμιζε ότι πρόκειται για ένα ζευγάρι τιμών: δηλ. πέρασε τους αριθμούς για πραγματικούς (το 6,8 και το 14,16). Δείτε το υποερώτημα ξανά, δεν είναι πολύ καλά διατυπωμένο (και μη μου πείτε ότι στους πραγματικούς βάζουμε . και όχι , γιατί το διάγραμμα είναι γραμμένο σε ψευδοκώδικα).

Θέμα 3ο
Από πού και ως πού η λέξη "κλιμακωτή" θα έπρεπε να γίνει κατανοητή απ' όλους τους μαθητές; Επειδή υπάρχει σε όλα τα βοηθήματα;;; Ή είναι άσκηση sos στα φροντιστήρια; Πουθενά στο βιβλίο δεν υπάρχει αυτή η φράση.

Θέμα 4ο
Γ. Για να είμαστε 100% σωστοί, θα πρέπει τη repeat-until να την κλείσουμε σε ένα if. Στο βιβλίο, όμως, σε αντίστοιχη λυμένη άσκηση, δεν το κάνει. Εμείς τι θα θεωρήσουμε σωστό;;

Γενικά τα θέματα δεν προήγαγαν στο ελάχιστο την αλγοριθμική σκέψη, χώρια που ήταν φανερό ότι η συγγραφή τους έγινε από άτομα που είναι πιο κοντά στην Ανάπτυξη Εφαρμογών του Γενικού Λυκείου. Ποια ήταν η επιστημονικότητά τους, ποιο το βάθος τους;;; Εννοείται ότι δεν ήθελα δύσκολα θέματα, αλλά "έξυπνα" θέματα (δείτε τα θέματα της ΑΕΠΠ φέτος, θα καταλάβετε τι εννοώ).

Προσωπική μου άποψη είναι ότι τα θέματα αντικατοπτρίζουν πλήρως την προχειρότητα με την οποία το ΥΠΕΠΘ αντιμετωπίζει την τεχνική εκπαίδευση. Μήνα με το μήνα φέτος αγωνιούσαμε να μάθουμε "λεπτομέρειες" για τον τρόπο πρόσβασης στα ΤΕΙ και ΑΕΙ... Κόντεψε να τελειώσει η χρονιά! Αλλά δεν τους νοιάζει και ιδιαίτερα. ΕΠΑΛ είναι αυτά, δεν πηγαίνουν οι καλοί μαθητές, αν ήταν καλός θα πήγαινε στο ΓΕΛ. Το πολύ - πολύ να πάει σε κανά ΙΕΚ. Ίσως και κάποιος πιο έξυπνος, να πήγε στις ΕΠΑΣ, να μην έκανε κανένα μάθημα γενικής παιδείας και μετά θα βγει έτοιμος στην κοινωνία που τους θέλει κουτορνίθια.

Είπα πολλά, αλλά είμαι εξοργισμένη... Και όχι τίποτα άλλο, το πονάω το ΕΠΑΛ.
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

Reis

καλησπέρα και πάλι.. Λοιπόν..1ον) Στο σωστο - λαθος εγω έβαλα το 1 ως Σωστο.
2ον) Στον ψευροκώδηκα εβαλα = στην εκχώρηση τιμής και όχι <-
3ον) ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΛΙΜΑΚΩΤΑ!!! Θεωρισα οτι απλά είναι οι κατηγορίες (δηλ. 0-50, 51-150, 151 κ άνω).. Επίσης στην σύνταξή μου έβαλα
"Αν Αρ_Μηνυμάτων
= 1..50 τοτε χρέωση = αρ_μηνυμάτων* 0,10 + 4,5
= 51..150 τοτε χρέωση = αρ_μηνυμάτων* 0,08 + 4,5
αλλιώς χρέωση = αρ_μηνυμάτων* 0,05 + 4,5 "

δηλ ο τόπος αναπαράστασης της case σε ψευδοκώδηκα(σύμφωνα με το βιβλίο) σε συνδιασμό με pascal (οι 2 τελείες. π.χ 1..51)

4ον) Κι εγώ ήμουν ένας απ' αυτούς που μπέρδεψαν το 6,8 με πραγματικό αριθμό. Ζήτησα διευκρίνηση και ήρθε ένας καθηγητής μου λέγοντας "Το θέμα είναι ξεκάθαρο, δεν χρειάζεται καμία διευκρίνηση".. Ευτυχώς το άλλαξα...

Παρακαώ πολύ πείτε μου αν έχω πιθανότητες να χάσω πολλές μονάδες...  :'(