Ασκήσεις στις δομές επανάληψης

Ξεκίνησε από Vagelis, 27 Δεκ 2002, 12:27:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Vagelis

Προτείνετε ασκήσεις... Άλυτες ή λυμένες

mxeg

#1
Να γίνει αλγόριθμος που να δέχεται 24 τιμές θερμοκρασίας (μία για κάθε ώρα) σε μια πόλη,
και να εμφανίζει τις ώρες που έχουμε μέγιστο
(να σημειωθεί ότι σαν μέγιστο θεωρούμε μία τιμή που
είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη και από την επόμενη θερμοκρασία. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΑΚΡΑ)

Sergio

Πως θα προτείνατε στους μαθητές να λύσουν την παραπάνω άσκηση; ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ τη χρήση πινάκων;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

pfan

Νομίζω ότι ο mxeg τοποθέτησε σωστά την άσκηση αυτή στη κατηγορία των επαναλήψεων. Είναι δύσκολη άσκηση και για καλούς μαθητές. Το να συνειδητοποιήσει ο μαθητής ότι πρέπει να κρατά τις δυο προηγούμενες δεν είναι εύκολο αλλά αν η άσκηση λυνόταν με πίνακες θα έχανε όλη την ουσία της.

Με την ευκαιρία αυτή έχω να σας προτείνω μια άλλη άσκηση με παρόμοια τεχνική που πιστεύω ότι είναι πιο προσιτή στους μαθητές και δεν τους δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν πίνακες
 
Ένα παιδικό ψηφιακό θερμόμετρο έχει ένα αισθητήρα θερμότητας που παίρνει δείγματα της θερμοκρασίας κάθε ένα δευτερόλεπτο. Η διαδικασία θερμομέτρησης σταματά όταν για δεκαπέντε δευτερόλεπτα η θερμοκρασία παραμένει σταθερή και εμφανίζει το αποτέλεσμα. Να αναπτύξετε αλγόριθμο που να προσομοιώνει την παραπάνω διαδικασία. Δηλαδή κάθε ένα δευτερόλεπτο να διαβάζει την θερμοκρασία και η διαδικασία να σταματά όταν η θερμοκρασία παραμείνει σταθερή για 15 δευτερόλεπτα.

Επαναλαμβάνω ότι αυτές είναι ασκήσεις για συγκεκριμένους μαθητές και όχι για το σύνολο της τάξης. Την συγκεκριμένη άσκηση απλώς την δίνω στους μαθητές για το σπίτι και την επόμενη μοιράζω την λύση χωρίς να ασχοληθώ πολύ με αυτή. Δεν θα πρέπει να οδηγήσουμε το μάθημα σε αδιέξοδο για τους μαθητές αναζητώντας ασκήσεις με μεγάλο βαθμό δυσκολίας, ας μην κάνουμε τον κλάδο μας σαν τον κλάδο των μαθηματικών όπου κάθε χρονιά οι ασκήσεις δυσκολεύουν και με αυτό τον τρόπο πιστεύουν ότι αναβαθμίζετε το μάθημα τους.  
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

mxeg

Πολύ σωστά τοποθέτησε το θέμα η συνάδελφος Πύρζα, με χρήση πινάκων η άσκηση θα έχανε την ουσία της ενώ με επανάληψη θα γινόταν αρκετά δύσκολη. Ελπίζω να μην χρειαστεί οι μαθητές να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους ασκήσεις, πρέπει όμως να τις αναφέρουμε, έστω και στα γρήγορα, τουλάχιστον για να ακούσουν τον τρόπο.

bugman

#5
Επειδή βάλθηκα να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου:
Το πράγμα είναι απλό. Δείτε το στην πράξη Για να **μην** χρησιμοποιήσεις πίνακα πρέπει να έχεις διαφορετική είσοδο από την έξοδο (φιλοσοφία ε!), π.χ. η έξοδος είναι σε καταγραφικό (εκτυπωτή). Αν όμως χρησιμοποιείς κονσόλα, δηλαδή γράφεις τα δεδομένα και κατόπιν λαμβάνεις (όπως ο διερμηνευτής του Άλκη, ή Γλωσσομάθεια του Νικολαϊδη, ή τελικά και η ίδια η ΓΛΩΣΣΑ αφού έχει μια ΓΡΑΨΕ απλά!)  τότε πρέπει να μαζέψεις κάπου τις απαντήσεις (και αφού δεν βλέπω να υποστ. αρχεία η ΓΛΩΣΣΑ) ένας πίνακας θα ήταν καλός. Σε κάθε περίπτωση όμως το πρόγραμμα έχει επανάληψη!
Συμπέρασμα, καλά μπήκε εδώ η άσκηση!
**Αποφάσισα να γίνω πιο ήπιος**
**έτσι έσβησα ένα θέμα που είχα εδώ!**
Τωρα γράφω προγράμματα (για διασκέδαση περισσότερο) εδώ http://glossomatheia.studies.gr/forum/
Επειδή η Γλωσσομάθεια:
1. Δουλεύει με Συναρτήσεις/Διαδικασίες
2. Είναι δωρεάν (άρα κάνει για όλους)

alkisg

#6
Έκανα μία "παρέμβαση" στο στέκι ώστε να χρωματίζει αυτόματα τον κώδικα σε ΓΛΩΣΣΑ. Πλέον για να γράψετε χρωματισμένα προγράμματα μπορείτε απλά να τα κλείσετε ανάμεσα από [glοssa]Εδώ μπαίνει το πρόγραμμα[/glοssa].
Παράδειγμα:
[glossa]Πρόγραμμα ΜυστικόςΑριθμός
!Ζητάει επανειλημμένα από τον χρήστη να μαντέψει έναν αριθμό
!από το 0 μέχρι το 10, μέχρι ο χρήστης να τον πετύχει.
Σταθερές
!Οι πράξεις είναι απλά για να μην φαίνεται εύκολα ο αριθμός.
  ΜυστικόςΑριθμός = Α_Μ(Τ_Ρ(105)) div 2
Μεταβλητές
  ακέραιες: μαντεψιά
Αρχή
  Αρχή_επανάληψης
    Γράψε 'Προσπάθησε να πετύχεις τον μυστικό αριθμό:  '
    Διάβασε μαντεψιά
    Αν μαντεψιά < ΜυστικόςΑριθμός τότε
      Γράψε 'Ο μυστικός αριθμός είναι μεγαλύτερος από ', μαντεψιά
    αλλιώς_αν μαντεψιά > ΜυστικόςΑριθμός τότε
      Γράψε 'Ο μυστικός αριθμός είναι μικρότερος από ', μαντεψιά
    αλλιώς
      Γράψε 'Τον πέτυχες! Μπράβο!'
    τέλος_αν
  μέχρις_ότου μαντεψιά = ΜυστικόςΑριθμός
τέλος_προγράμματος[/glossa]

Νικος Χατζηγιαννάκης

Να γραφεί αλγόριθμος που να ζητάει έναν ακέραιο αριθμό και να εμφανίζει το αθροισμα των ψηφίων του.
Π.χ να δίνουμε το 4563 και να εμφανίζει 18 (4+5+6+3)