ΓΕΛ: Back to the Future

Ξεκίνησε από odysseas, 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

str

γιατι  καποιεσ σχολες  λεγονται  χημειας  και  καποιες αλλες  δεν  λεγονται   φυσικης ή μαθηματικων ή βιολογιας

Katsadouros_Dhm

http://www.esos.gr/arthra/38223/se-dimosia-diavoyleysi-polynomoshedio-gia-tis-treis-vathmides-ekpaideysis

Ας καταθέσουμε τη γνώμη μας με επιχειρήματα, με λογική, με σωστό τρόπο και με το όνομά μας.

merlin

Παράθεση από: str στις 07 Μαΐου 2015, 05:47:58 ΜΜ
γιατι  καποιεσ σχολες  λεγονται  χημειας  και  καποιες αλλες  δεν  λεγονται   φυσικης ή μαθηματικων ή βιολογιας


Προφανώς ο Πέτρος εννοεί τις Σχολές Που Έχουν Δηλώσει Ότι θέλουν Χημεία Σαν Εξεταζόμενο που τις διαχωρίζει από τις Σχολές Που Έχουν Δηλώσει Ότι θέλουν Πληροφορική Σαν Εξεταζόμενο.
Είναι πιο γρήγορος τρόπος να το εκφράσει από τον παραπάνω...
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

str

#844
αλλο τι  εννοει  ο καθενας  οταν  γραφει  κατι  και   αλλο τι  ειναιι  στη  πραγματικοτητα . εγω  θα  προτιμουσα  το 1=  μαθημα  να  ειναι  το ΑΕΠΠ  και  μετα  να   ακολουθουν   τα  αλλα  μαθηματα

fupat2

#845
Παράθεση από: petrosp13 στις 07 Μαΐου 2015, 01:24:20 ΜΜ
To ίδιο

Ωραίο το πινακάκι σου. Έφτιαξα και εγώ ένα παρόμοιο για το δικό μου σχέδιο. Θα μπορούσαμε το δικό σου, του nektar αλλά και οποιουδήποτε άλλου, να τα βάζαμε όλα μαζί σε ένα μέρος για να τα συγκρίνουμε.

Ακολουθεί το πινακάκι το δικό μου:



























1 μάθημα2 μάθημα3 μάθημα4 μάθημαΣχολή5 μάθημαΈξτρα Πεδία
νελιστοριααρχαιαλατινικα-->ανθρωπιστικέςκοινωνιολογία--> νομικές
μαθηματικά--> παιδαγωγικές
νελιστοριααρχαιακοινωνιολ-->νομικέςαρχαία --> ανθρωπιστικές
μαθηματικά--> παιδαγωγικές
νελιστοριαμαθηματικα--------->-->παιδαγωγικά(δεν αναλύωτους συνδυασμούς 4ου και 5ου μαθήματος)
νελιστοριαμαθηματικακοινωνιολ-->κοινωνιολ, παιδαγωγπληροφορική--> πληροφορικής
νελμαθηματικαπληροφορικη--------->-->πληροφορικης
νελμαθηματικαπληροφορικηιστορία-->πληροφορ, παιδαγωγφυσική--> πληροφορ Φ
χημεία--> πληροφορ Χ
κοινωνιολογία--> κοινωνιολογικές
νελμαθηματικαπληροφορικηχημεια-->πληροφ, πληροφ Χφυσική--> θετικές, πληροφορ Φ, πληροφορ Φ+Χ
ιστορία--> παιδαγωγικά
βιολογία--> παραιατρικά
νελμαθηματικαπληροφορικηφυσικη-->πληροφ, πληροφ Φχημεία--> θετικές, πληροφορ Χ, πληροφορ Φ+Χ
ιστορία--> παιδαγωγικά
νελμαθηματικαπληροφορικηαοθ-->οικονομικά, πληροφορφυσική-->πληροφορικής Φ
χημεία-->πληροφορικής Χ
ιστορία--> παιδαγωγικά
νελχημείαβιολογια--------->-->παραιατρικα(δεν αναλύωτους συνδυασμούς 4ου και 5ου μαθήματος)
νελχημείαφυσικήβιολογια--> υγείας, παραιατρικάμαθηματικά--> θετικές
νελχημείαφυσικήμαθηματικα--> θετικέςβιολογία--> υγείας, παραιατρικά
ιστορία--> παιδαγωγικά
πληροφορική--> πληρ, πληρ Φ, πληρ Χ, πληρ Φ+Χ

Παρατηρώντας το δικό μου πινακάκι (που τονίζω ότι ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΑ από ΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ, πάντα βέβαια κατά την εκτίμησή μου και ως πρόβλεψη) και συγκρίνοντάς το με το σχέδιο του κουράκη είναι ξεκάθαρο γιατί  Ο ΓΙΑΤΡΟΣ κουράκης επέλεξε το σχέδιό του. Το σχέδιο του Κουράκη είναι κατ' αρχήν κομμένο και ραμμένο ώστε να μπορούν οι "καλοί μαθητές" υποψήφιοι της ιατρικής, με τα μαθήματά τους αλλά και με το πέμπτο μάθημα ως μπαλαντερ, να έχουν πολλές επιλογές αν αποτύχουν στις ιατρικές σχολές.  Και κατά δεύτερον να ευνοηθούν οι παιδαγωγικές και οι παραιατρικές σχολές με αθρόα εισαγωγή φοιτητών, σε βάρος όμως της κοινής λογικής που ορίζει ότι δεν είναι δυνατόν να συγκρίνουμε δυο εξεταζόμενους όταν δίνει ο καθένας τους διαφορετικό μάθημα!

Οι χημικοί είναι απλά οι παράπλευρες ωφέλειες του σχεδίου του κουράκη, και εμείς για μια ακόμα φορά οι παράπλευρες απώλειες.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

pmkr

Παράθεση από: morfeus στις 05 Απρ 2015, 02:42:25 ΜΜ
Μην αναλίσκεστε σε "διαρροές", κονδυλοφόρους κτλ. Το σχέδιο πλησιάζει. Τότε θα εξετάσουμε το κατά πόσο η Πληροφορική πήρε τη θέση που της αρμόζει.
Αύριο στις 3.00 το μεςημερι συγκεντρωνομαστε στη Βουλή Ας προσπαθήσουμε να είμαστε ολοι

Γιάννης Αναγνωστάκης

#847
https://www.youtube.com/watch?v=r6UvXnOO1u4

Αφιερωμένο στην Γαρυφαλιά, στον Φιλάσθενο, στον Μπουγελαρη , τον Κουτάκη και τον Ναθο....

update: Και στον Κοντοψάρια...

fupat2

#848
Παράθεση από: petrosp13 στις 07 Μαΐου 2015, 01:24:20 ΜΜ
To ίδιο

Το πρόβλημα που έχει το σχέδιό σου είναι ότι οι "ιατρικές σχολές-πεδίο χημείας", οι "πεδίο χημείας-πληροφορικής" και το "πεδίο πληροφορικής-αοθ"  χρειάζονται υποχρεωτικά 5 μαθήματα (μαζί με το μάθημα νελ). Ενώ ο νόμος, τον οποίο μάλλον δεν θέλουν να αλλάξει, λέει ότι μέγιστο 4 μαθήματα επιτρέπονται για κάθε σχολή.

Τώρα που το ξαναβλέπω πάντως, με τον όρο "πεδίο" μάλλον εννοείς το 5 μάθημα που ξεκλειδώνει. Όμως σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αλλάξεις την ορολογία, να ξεκαθαρίσεις στο πινακάκι σου τι είναι πεδίο και τι σχολή.

Δηλαδή στην τελευταία στήλη να γράψεις:"Ιατρικές Σχολες","Πεδιο Ιατρικής-Χημείας","Πεδίο Χημείας-Πληροφορικής","Σχολές Χημείας","Σχολές Πληροφορικής","Πεδίο Πληροφορικής-Οικονομιας","Σχολές Οικονομίας".

Επίσης στις "Ιατρικές σχολές" για λόγους συμμετρίας στις σχολές και στα πεδία (οι σχολές σχηματίζονται με το 3 μάθημα και τα πεδία με το 4ο) θεωρώ ότι η βιολογία πρέπει να είναι γραμμένη στο 1ο μάθημα και στο 4ο μάθημα να έχει κενό.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

tdrivas

Παράθεση από: fupat2 στις 08 Μαΐου 2015, 12:21:14 ΠΜ
Το πρόβλημα που έχει το σχέδιό σου είναι ότι οι "ιατρικές σχολές-πεδίο χημείας", οι "πεδίο χημείας-πληροφορικής" και το "πεδίο πληροφορικής-αοθ"  χρειάζονται υποχρεωτικά 5 μαθήματα (μαζί με το μάθημα νελ). Ενώ ο νόμος, τον οποίο μάλλον δεν θέλουν να αλλάξει, λέει ότι μέγιστο 4 μαθήματα επιτρέπονται για κάθε σχολή.

Τώρα που το ξαναβλέπω πάντως, με τον όρο "πεδίο" μάλλον εννοείς το 5 μάθημα που ξεκλειδώνει. Όμως σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αλλάξεις την ορολογία, να ξεκαθαρίσεις στο πινακάκι σου τι είναι πεδίο και τι σχολή.

Δηλαδή στην τελευταία στήλη να γράψεις:"Ιατρικές Σχολες","Πεδιο Ιατρικής-Χημείας","Πεδίο Χημείας-Πληροφορικής","Σχολές Χημείας","Σχολές Πληροφορικής","Πεδίο Πληροφορικής-Οικονομιας","Σχολές Οικονομίας".

υπάρχουν και τα pm...όπως υπάρχουν και προτάσεις ήδη έτοιμες... το θέμα είναι η βούληση. Και καλύτερα να εξάγουμε προς τα έξω τις παθογένειες του συστήματος, παρά να αναλωνόμαστε σε κουβέντα εσωτερικής κατανάλωσης.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

fupat2

#850
Παράθεση από: morfeus στις 08 Μαΐου 2015, 12:26:50 ΠΜ
υπάρχουν και τα pm...όπως υπάρχουν και προτάσεις ήδη έτοιμες... το θέμα είναι η βούληση. Και καλύτερα να εξάγουμε προς τα έξω τις παθογένειες του συστήματος, παρά να αναλωνόμαστε σε κουβέντα εσωτερικής κατανάλωσης.

Το να τονίζεις μόνο τις παθογένειες ενός συστήματος χωρίς να αντιπαραβάλλεις τις εναλλακτικές λύσεις, δεν έχει νόημα και θεωρείται τρολλιγκ.

Για μένα το ζητούμενο είναι να βρεθεί μια ΚΟΙΝΗ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (συμπεριλαμβανομένης και του κουράκη) έτσι ώστε να μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους εύκολα οπτικά, να μπουν στην συνέχεια οι προτάσεις σε μια ψηφοφορία με οποιoνδήποτε πολίτη ως ψηφοφόρο (και όχι μόνο σε μας τους πληροφορικούς) και να πάμε στην συνέχεια με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στους κοινοβουλευτικούς αρλεκίνους, και να τους το τρίψουμε στην μούρη.

Μια κοινή τυποποίηση λοιπόν φαίνεται να είναι αυτή του petrosp13. Δηλαδή όλες οι προτάσεις να εκφραστούν με ένα πίνακα της μορφής:

Πίνακας με στήλες:
1 μάθημα, 2 μάθημα, 3 μάθημα, 4 μάθημα, Σχολές, 5 μάθημα, Πεδία


Επίσης μια άλλη ενδιαφέρουσα κοινή τυποποίηση είναι το τι "επέλεξαν" οι σχολές ως προ-απαιτούμενα μαθήματα εισαγωγής.

Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

fupat314

Ξαναλέω το εξής για όσους δεν το κατάλαβαν ή μάλλον θέλουν να κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.
Δείτε όπωσδήποτε την ακρόαση των συλλόγων των καθηγητών στη επιτροπή της βουλής.
Ο κλάδος μας είχε μακράν την χειρότερη παρουσία. Οι χημικοί μας έκαναν σκόνη.
Οι δικοί μας δεν ήξεραν ούτε τη διαδικασία. Πήγαν να μιλήσουν και οι δυο και τελικά έχασαν τον πολύτιμο χρόνο ώστε να προλάβει να μιλήσει πρώτος ο αντιπρόεδρος κ. Σκίκος. Γιατί άραγε?

Επίσης θέλω να καταγγείλω την απαράδεκτη στάση της ΠΕΚΑΠ σε αυτή την επιτροπή. Αντί να μιλήσουν μόνο για το θέμα που μας καίει και είναι το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα, αντί να δώσουν παραδείγματα να καταλάβει ο κόσμος ότι δεν μπορεί να μπαίνεις πολυτεχνείο με χημεία αυτοί έθιξαν δυο θέματα:

1) τα μόρια για την πιστοποίηση ΤΠΕ που δεν τους μετράνε για να γίνουν διευθυντές
2) η προϋπηρεσία σε ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν θεωρείται διδακτική λέει και τους κόβει την εξέλιξή τους

Αλήθεια πόσοι είναι αυτοί που εμπίπτουν σε αυτές τις κατηγορίες? πόσοι ? 10-20? η ΠΕΚΑΠ εκπροσωπεί μόνο αυτούς.
Και τι ζητάνε δηλαδή? να κάθονται σε ένα γραφείο και να μετράει η υπηρεσία αυτή ως διδακτική ?
ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΑΘΗΜΑ ΡΕ!!! ΑΝ ΤΟΛΜΑΤΕ
ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΑΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
ΕΔΩ ΡΕ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ?
και εσείς ασχολείστε με μίσο μόριο που θα χάσατε για να γίνεται διευθυντές?
ΝΤΡΟΠΗ !!!
Τι κάνετε εσείς του δημόσιου? αυτοί σας εκπροσωπούν? έχετε ευθύνη
αλλά δεν πειράζει του χρόνου που δεν θα έχετε ώρες και θα βγείτε σε διαθεσιμότητα θα γελάω εγώ που πρώτος θα έχω χάσει τη δουλειά μου

ΝΙΩΘΩ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΜΑΣ!!!

tdrivas

Παράθεση από: fupat314 στις 08 Μαΐου 2015, 09:18:04 ΠΜ
Ξαναλέω το εξής για όσους δεν το κατάλαβαν ή μάλλον θέλουν να κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.
Δείτε όπωσδήποτε την ακρόαση των συλλόγων των καθηγητών στη επιτροπή της βουλής.
Ο κλάδος μας είχε μακράν την χειρότερη παρουσία. Οι χημικοί μας έκαναν σκόνη.
Οι δικοί μας δεν ήξεραν ούτε τη διαδικασία. Πήγαν να μιλήσουν και οι δυο και τελικά έχασαν τον πολύτιμο χρόνο ώστε να προλάβει να μιλήσει πρώτος ο αντιπρόεδρος κ. Σκίκος. Γιατί άραγε?

Επίσης θέλω να καταγγείλω την απαράδεκτη στάση της ΠΕΚΑΠ σε αυτή την επιτροπή. Αντί να μιλήσουν μόνο για το θέμα που μας καίει και είναι το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα, αντί να δώσουν παραδείγματα να καταλάβει ο κόσμος ότι δεν μπορεί να μπαίνεις πολυτεχνείο με χημεία αυτοί έθιξαν δυο θέματα:

1) τα μόρια για την πιστοποίηση ΤΠΕ που δεν τους μετράνε για να γίνουν διευθυντές
2) η προϋπηρεσία σε ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν θεωρείται διδακτική λέει και τους κόβει την εξέλιξή τους

Αλήθεια πόσοι είναι αυτοί που εμπίπτουν σε αυτές τις κατηγορίες? πόσοι ? 10-20? η ΠΕΚΑΠ εκπροσωπεί μόνο αυτούς.
Και τι ζητάνε δηλαδή? να κάθονται σε ένα γραφείο και να μετράει η υπηρεσία αυτή ως διδακτική ?
ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΑΘΗΜΑ ΡΕ!!! ΑΝ ΤΟΛΜΑΤΕ
ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΑΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
ΕΔΩ ΡΕ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ?
και εσείς ασχολείστε με μίσο μόριο που θα χάσατε για να γίνεται διευθυντές?
ΝΤΡΟΠΗ !!!
Τι κάνετε εσείς του δημόσιου? αυτοί σας εκπροσωπούν? έχετε ευθύνη
αλλά δεν πειράζει του χρόνου που δεν θα έχετε ώρες και θα βγείτε σε διαθεσιμότητα θα γελάω εγώ που πρώτος θα έχω χάσει τη δουλειά μου

ΝΙΩΘΩ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΜΑΣ!!!


καταλαβαίνουμε πολύ καλά. Η κριτική και εκ των έσω θα γίνει μόλις κάτσει η σκόνη. Όμως, γιατί δεν δείχνεις το ίδιο μένος και για την απέναντι όχθη? που τόσο πολύ έχει λασπολογήσει+πολεμήσει την επιστήμη μας (και σου)...?
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

tdrivas

δεν ξέρω αν έχει ανέβει κάπου, αλλά εδώ δείχνει πολύ αναλυτικά σύνδεση σχολών και εξεταζόμενων μαθημάτων στην Κύπρο

http://www.moec.gov.cy/archeia/2014_nees_protaseis_paideia/2015_03_23_plaisio_prosvasis.pdf

Παρατηρήστε κάτι...ενώ γενικά δίνει τη δυνατότητα για επιλογές μαθημάτων, οι σχολές Πληροφορικές και οι Ιατρικές είναι (με μια γρήγορη ματιά) οι μόνες που δεν επιτρέπει επιλογή και απαιτεί Μαθηματικά-Φυσική-Πληροφορική και Φυσική-Χημεία-Βιολογία αντίστοιχα.......

υ.γ. Κάναμε το λογικό, το ορθό και το δεδομένο, πολυτέλεια σε αυτή τη χώρα.
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

fupat2

#854
Παράθεση από: morfeus στις 08 Μαΐου 2015, 10:01:27 ΠΜ
δεν ξέρω αν έχει ανέβει κάπου, αλλά εδώ δείχνει πολύ αναλυτικά σύνδεση σχολών και εξεταζόμενων μαθημάτων στην Κύπρο

http://www.moec.gov.cy/archeia/2014_nees_protaseis_paideia/2015_03_23_plaisio_prosvasis.pdf

Παρατηρήστε κάτι...ενώ γενικά δίνει τη δυνατότητα για επιλογές μαθημάτων, οι σχολές Πληροφορικές και οι Ιατρικές είναι (με μια γρήγορη ματιά) οι μόνες που δεν επιτρέπει επιλογή και απαιτεί Μαθηματικά-Φυσική-Πληροφορική και Φυσική-Χημεία-Βιολογία αντίστοιχα.......

υ.γ. Κάναμε το λογικό, το ορθό και το δεδομένο, πολυτέλεια σε αυτή τη χώρα.

Oι κύπριοι επίσης κάνουν το λάθος να συγκρίνουν μαθητές με ανόμοια μαθήματα, για να μπουν στην ίδια σχολή. Βέβαια έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, βγάζουν τον μέσο όρο των βαθμών στα ανόμοια μαθήματα πριν συγκρίνουν τους μαθητές. Δηλαδή για να μπει στην ίδια σχολή κάποιος που έδωσε μαθηματικά συγκρίνεται με έναν άλλο που έδωσε ιστορία, αλλά πρίν συγκρίνουν βγάζουν τον στατιστικό μέσο όρο της βαθμολογίας για κάθε μάθημα.

Για παράδειγμα, έστω ότι οι περισσότεροι στα μαθηματικά έγραψαν κατα μέσο όρο 10 και οι περισσότεροι στην ιστορία έγραψαν κατά μέσο όρο 15. Αν λοιπόν αυτός που έγραψε μαθηματικά πήρε 13 και αυτός που έγραψε ιστορία 16, τότε εισάγεται στην σχολή ο πρώτος. Αν αυτός που έγραψε μαθηματικά πήρε 10 και αυτός που έγραψε ιστορία 17, τότε εισάγεται στην σχολή ο δεύτερος.

Αυτό είναι το συστημά τους, αλλά εμένα εξακολουθεί να μου φαίνεται παράλογο να συγκρίνονται ανόμοια πράγματα.

Όποιος διαφωνεί, ας μπει στην τάξη του, ας εφαρμόσει σε κάποιο πρόχειρο διαγώνισμα το κυπριακό σύστημα σε δύο διαφορετικά μαθήματα που διδάσκει (πχ πληροφορική+γεωγραφία ή φυσική+χημεία) , ας κόψει όσους έγραψαν καλύτερο βαθμό και ας περάσει όσους έγραψαν χειρότερο βαθμό απλά και μόνο επειδή είναι κοντά ή μακριά στον στατιστικό μέσο όρο, και ας παρατηρήσει μετά και ας υποστεί τις αντιδράσεις των μαθητών του.

Πως κάτι που φαίνεται παράλογο στην μικρή κλίμακα, μας φαίνεται λογικό στην μεγάλη;
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).