Γενικός σχολιασμός

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 06 Ιουν 2014, 08:45:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΑΓΓΕΛΟΣ

Πένυ το λάθος που κάνεις είναι πως αρχικά με το κ+1 δεν κάνει σύγκριση με τον εαυτό του και ξεκινά απο το 2. συμφωνω πως μετα θα ξεκινά απο το παρακάτω αλλα το μέγιστο στην πρωτη θεση θα εχει παρει ηδη τη μεγιστη τιμη του οποτε δεν χρειαζεται να το συγκρινει.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: petrosp13 στις 06 Ιουν 2014, 02:47:16 ΜΜ
Από ποιούς αποτελείται η επιτροπή των θεμάτων φέτος;

Αυτό φαντάζομαι είναι ρητορικό ερώτημα!

iliasmentz

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ,
ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ ΗΛΙΑΣ ΕΔΙΝΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΗΜΕΡΑ. ΣΑΝ ΜΑΘΗΤΗΣ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΗΤΑΝ ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ Γ ΚΑΙ Δ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΛΗ. Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ Α. ΤΟ 2ο ΝΑΙ ΜΕΝ ΛΕΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ, ΑΛΛΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ Η ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΣΤΟΧΟ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ, ΟΜΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ. ΤΙ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ; ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΟΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΘΩΣΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

hsamara

Όπως λέει και το βιβλίο, σκοπός της ταξινόμησης ενός πίνακα είναι να διευκολύνεται η αναζήτηση και ανάκτηση των περιοχομένων του. Δεν έχεις άδικο σ' αυτό που γράφεις. Όμως δεν έλεγε το ζήτημα αυτό "Αποκλειστικός σκοπός..." άρα δεν νομίζω ότι μπορούσε να θεωρηθεί λάθος έτσι όπως δόθηκε. Δεν ήρθε κάποια διαφοροποίηση για το πως θα βαθμολογηθεί. 

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: iliasmentz στις 06 Ιουν 2014, 06:00:53 ΜΜ
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ,
ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ ΗΛΙΑΣ ΕΔΙΝΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΗΜΕΡΑ. ΣΑΝ ΜΑΘΗΤΗΣ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΗΤΑΝ ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ Γ ΚΑΙ Δ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΛΗ. Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ Α. ΤΟ 2ο ΝΑΙ ΜΕΝ ΛΕΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ, ΑΛΛΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ Η ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΣΤΟΧΟ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ, ΟΜΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ. ΤΙ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ; ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΟΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΡΘΩΣΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Για τον δικαιολογημένο  προβληματισμό σου σχετικά με το Σ/Λ Δες στο https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5793.

Πάντως αν το δούμε αντικειμενικά, τα θέματα σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζονται εύκολα!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: ΑΓΓΕΛΟΣ στις 06 Ιουν 2014, 05:15:01 ΜΜ
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ. ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΙ ΕΔΙΝΑ ΚΙ ΕΓΩ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΕΠΠ. ΕΓΩ ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ Β1. ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΝΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ "Θ<-...." ΕΓΩ ΕΒΑΛΑ "Κ+1". ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ "Κ" ΟΠΩΣ ΚΙ ΕΓΩ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΣΒΗΣΑ. ΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΟ "Κ+1" ΔΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ 2 ΦΟΡΕΣ ( Π(1)>Π(Θ) ) ΑΛΛΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ( Π(2)>Π(2) ). ΚΑΙ ΟΝΤΩΣ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ. ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

Σωστό είναι. Όπως ειπώθηκε κι αλλού, ό,τι κι αν έβαζες από Κ έως 30 σωστό είναι...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: hsamara στις 06 Ιουν 2014, 06:12:23 ΜΜ
Όπως λέει και το βιβλίο, σκοπός της ταξινόμησης ενός πίνακα είναι να διευκολύνεται η αναζήτηση και ανάκτηση των περιοχομένων του. Δεν έχεις άδικο σ' αυτό που γράφεις. Όμως δεν έλεγε το ζήτημα αυτό "Αποκλειστικός σκοπός..." άρα δεν νομίζω ότι μπορούσε να θεωρηθεί λάθος έτσι όπως δόθηκε.

Το επιχείρημά σου θεωρώ ότι δημιουργεί περισσότερα ζητήματα παρά εξηγεί. Έτσι όπως δίνεται απομονωμένη η πρόταση στο μυαλό έρχεται το "αποκλειστικά".

Απλά οι θεματοδότες πήραν μια πρόταση του βιβλίου, η οποία μέσα στο γενικότερο πλαίσιο του κειμένου που βρισκόταν δεν δημιουργούσε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα και ανησυχία, την ξεκόλλησαν και την έβαλαν σαν Σ/Λ. Μόνο που μόνη της η πρόταση απλώς αποτελεί απαράδεκτη επιλογή για Σ/Λ. Το ίδιο συμβαίνει και με το 1ο Σ/Λ...

Με μαθητή που μου είπε αναλυτικά τις λύσεις του σε όλα τα θέματα... το μόνο που χάνει είναι το 2ο Σ/Λ, ενώ για το 1ο μου είπε ότι απλά το ρισκάρισε! Πολύ ωραία...!

Μην ξεχνάμε ότι μόνο αυτά δύο Σ/Λ πιάνουν 4/100 μονάδες!!! Κάποιος μαθητής μπορεί μόνο από κάτι τέτοιο να χάσει τη σχολή της προτίμησής του...

evry

Μια γενική άποψη:

Μερικές ιδέες που υπάρχουν στα θέματα είναι καλές.... αλλά υπάρχουν τα εξής προβλήματα:

1) απίστευτα πολύ θεωρία και λίγο άκυρη, τραγικά ΣΛ
2) κακή εκφώνηση στο Γ
3) παγίδα στο διάγραμμα ροής στο Β, έτσι δεν εξετάζεις  κατανόηση αλλά κόβεις τους βιαστικούς και τους αγχωμένους.
4) Υπερβολικό το Δ4. Και σειριακή και μέσα σε επανάληψη και περίερση σάρωση δυο διαστάσεων? Σαν να έχουν βάλει 2 ερωτήματα σε ένα. Γιατί? μήπως δεν επιτρέπετε πλέον να έχουμ 5 ερωτήματα αλλά θέλουν 4 για να παιρνιούνται πιο γρήγορα οι βαθμοί? Είναι 9 μονάδες και η κατανομή εκεί είναι ένα θέμα

Συνολικό σχόλιο: Πολλοί μαθητές νομίζουν ότι έχουν γράψει αλλά έχουν κάνει λάθη που δεν τα έχουν πάρει χαμπάρι, π.χ. στο Γ όλοι έχουν χρησιμοποιήσεις μετρητές και όχι αθροιστές. Τα θέματα είναι μάλλον τα πιο δύσκολα που έχουν μπει ως τώρα σε ημερήσια λύκεια. Πάνω από 90 κατά τη γνώμη μου είναι πάρα πολύ δύσκολο να γράψεις. Θα συσσωρευτούν οι μέτριοι με τους καλούς στο 15-17.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

vistrian

Παράθεση από: petrosp13 στις 06 Ιουν 2014, 02:47:16 ΜΜ
Από ποιούς αποτελείται η επιτροπή των θεμάτων φέτος;
Πέτρο ο πρόεδρος της επιτροπής είναι ο ftsak :D. Για να χαλαρώσουμε και λίγο μετά από 10 μήνες προετοιμασία
VR in Computing

Peandbal

Τα θέματα μου φάνηκαν αρκετά καλά με διαβαθισμένη δυσκολία. Εύκολα θα γράψουν οι μαθητές μέχρι το 12-13, από εκεί και πάνω θα πρέπει να είναι γνώστες του μαθήματος και της αλγοριθμικής σκέψης.  Το μόνο αρνητικό που έχουν είναι η ανυπαρξία των υποπρογραμμάτων. Στο σχολείο διδάσκουμε τα υποπρογράμματα και τα θεωρούμε ως ένα βασικό κεφάλαιο της ύλης, θαέπρεπε να έμπαινε και κάποιο ερώτημα τεστάρωντας την γνώση των μαθητών στον τμηματικό προγραμματισμό.

Laertis

Η δική μου άποψη για τα θέματα είναι ότι δεν ήταν εύκολα, και σε καμία περίπτωση ευκολότερα απο πέρυσι όπως υποστηρίζουν μερικοί.

Α Θέμα : Θεωρία τύπου ΑΟΔΕ δεν αναδεικνύει το μάθημα. Λυπάμαι που οι θεματοδότες διάλεξαν να κοπιάρουν αυτούσιες (και ανούσιες) γραμμές του βιβλίου και να τα βάλουν ως ερωτήσεις. Μαθητές που τους εμφωλευμένους βρόγχους τους παίζουν στα δάκτυλα, αμφιβάλλω αν θα έβρισκαν χωρίς παπαγαλία τους 3 "κανόνες" του βιβλίου.

Β Θέμα : Β1. Αρκετά καλό, αλλά η συμπλήρωση κενού ευννοεί το copy-paste και απο άσχετους.
              Β2. Παγίδα, αλλά μέσα απο το εγχειρίδιο (τετράδιομαθητή) !!!

Θέμα Γ : Εξαιρετικά δυσνόητη η εκφώνηση για τους μαθητές. Το Γ2 & και Γ4 καθιστούν τη μισή
άσκηση δύσκολη για τους περισσότερους μαθητές.

Θέμα Δ : Το μόνο θέμα που μου άρεσε αλλά περιείχε πολλές επεξεργασίες χωρίς αντίκρυσμα στη βαθμονόμηση των επιμέρους θεμάτων. Φοβάμαι ότι το Δ3 & Δ4 με 6 και 9 μονάδες αντίστοιχα θα ανοίξει την ψαλίδα των αναβαθμολογήσεων.

Βλέπω ως ταβάνι το 16 στο μέσο όρο των καλών μαθητών.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

itt

Παράθεση από: Άρης Κ. στις 06 Ιουν 2014, 02:32:45 ΜΜ
Τα ίδια χάλια με το 2010.......ούτε 10ο κεφάλαιο, και πάλι θα έχουν να λένε ότι το 3ο θέμα δεν λύνεται με πίνακες......
Ναι, μπορεί να είναι κλασσική άσκηση για δομή επανάληψης, αλλά ΔΕΝ πρέπει να κοπεί μονάδα αν κάποιος την λύσει με πίνακα!

Βασικά έτσι όπως είναι η εκφώνηση υποθέτω πώς θα έπρεπε όντως να κοπεί.

itt

Αν και βέβαια το όλο θέμα είναι απόδειξη ηλιθιότητας αυτών που ήταν στην επιτροπή.

bagelis

λίθοι καί πλίνθοι καί ξύλα καί κέραμος ἀτάκτως ἐρριμμένα

Α] Τα φετινά θέματα ήταν τα δυσκολότερα από κάθε άλλη χρονιά. Μάλιστα αυτό συμβαίνει σε μια χρονιά που γενικότερα τα θέματα των εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα δεν θεωρούνται δύσκολα, ή τουλάχιστον όχι τα δυσκολότερα. Γιατί;

Β] Κοιτώντας διαφόρες ιστοσελίδες φροντιστηρίων και γενικότερου ενημερωτικού περιεχομένου τα θέματα "χαρακτηρίζονται εύκολα, ευκολότερα από πέρισυ". Γιατί;

Κάτι μου λέει ότι έχουμε πεθάνει και οι μόνοι που δεν το ξέρουν είμαστε εμείς...

Πάμε τώρα στα άλλα θέματα να τσακωθούμε για τα ηλίθια Σ, Λ, για το αν μπορώ να λύσω το διάγραμμα με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, πάμε να συζητήσουμε για το αν το θέμα 3 αντέχει να λυθεί με πίνακα και αν όχι πόσο να κόψουμε και αν στο θέμα 4 καταλληλότερη λύση είναι πίνακας δύο διαστάσεων ή τριών ή τεσσάρων με μία μαύρη τρύπα...

petrosp13

Παράθεση από: Laertis στις 06 Ιουν 2014, 08:00:50 ΜΜ
σε καμία περίπτωση ευκολότερα απο πέρυσι όπως υποστηρίζουν μερικοί.

Όταν το περσινό 1ο θέμα είχε αραιό πίνακα, διαγώνιο χωρίς δομή επιλογής και 3 ερωτήσεις ανάπτυξης από εντελώς διαφορετικά σημεία του βιβλίου,
ενώ φέτος να γράψουν τελεστές και συνθήκες, να αποτιμήσουν μια λογική συνθήκη, να βρουν το άθροισμα περιττών αριθμών και 3 ερωτήσεις ανάπτυξης από το ίδιο σημείο ακριβώς,

Όταν το περσινό Β2 είχε την περίπτωση ταξινόμησης πίνακα με ΑΛΗΘΗΣ και ΨΕΥΔΗΣ ενώ το φετινό Β1 αντιγράφεται τόσο εύκολα

Όταν το περσινό 3ο θέμα είχε ουσιαστικά ταξινόμηση στηλών σε δισδιάστατο
και το περσινό 4ο θέμα είχε συνδυασμό δομής επανάληψης, πίνακα με συχνότητες και υποπρόγραμμα

Θα με συγχωρέσετε αλλά δεν υπάρχει θέμα σύγκρισης με τα φετινά θέματα που είχαν αρκετές έως πολλές μονάδες-δώρο σε κάθε θέμα
:) :)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής