Γενικός σχολιασμός

Ξεκίνησε από Νίκος Αδαμόπουλος, 06 Ιουν 2014, 08:45:17 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimitra

μια γρήγορη αποτίμηση των θεμάτων, αν θεωρήσουμε ως βάση ότι σκοπός του μαθήματος (βλ πρόλογο σχολικού βιβλίου) είναι οι μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και να μπορούν να επιλύουν απλά σχετικά προβλήματα (και ότι δεν έχει νόημα να πιάσουμε τους αδιάβαστους, βάζοντας ανόητες παγίδες):

ΘΕΜΑ 1ο
-- Α1: το 1ο και το 2ο άστοχα. Το 1ο ήσσονος σημασίας και το 2ο επιδέχεται παρερμηνείας
-- Α2: δεν θεωρώ ότι χρειάζεται κάποιος να ξέρει τη διαφορά μεταξύ δ και ε
-- Α3: καλό
-- Α4: δεν μου άρεσε το α (και πολλές οι 6 μονάδες), τα υπόλοιπα καλά
-- Α5: ωραίο

ΘΕΜΑ 2ο
-- Β1: μου άρεσε. Δεν το βρήκα ιδιαίτερα δύσκολο, θεωρώ ότι θα δυσκόλεψε αυτούς που έχουν μάθει τη φυσαλίδα παπαγαλία
-- Β2: οκ εύκολο, αλλά θεωρώ πολύ καλύτερο ένα θέμα με πίνακα τιμών, γιατί εκεί δείχνει ότι ένας μαθητής έχει καταλάβει πώς λειτουργεί ένας αλγόριθμος. Ενώ η μετατροπή δ/τος ροής σε κώδικα είναι (για κάποιους) 2-3 κολπάκια

ΘΕΜΑ 3ο
Ωραίο θέμα. Γ2 και Γ4 δύσκολα (αλλά θεωρώ ότι ένας διαβασμένος μαθητής μπορεί να τα φτάσει σε καλό σημείο)
Επίσης, να παρατηρήσω ότι τα υποπρογράμματα άφαντα (ναι τις είδα τις 2 ολόκληρες μονάδες στα Σ-Λ). Μήπως να έβγαιναν από την ύλη να ξεμπερδεύουμε; ή να αφαιρεθεί το κομμάτι που λέει πόσο σημαντικός είναι ο τμηματικός προγραμματισμός (ειρωνία, για όποιον δεν το κατάλαβε).

ΘΕΜΑ 4ο
Μου άρεσε. Το Δ3 είχε τις δυσκολίες του, αλλά οκ. Το Δ4 πιο απαιτητικό. Ως προς το 2ο σκέλος του όμως, αν έχω καταλάβει σωστά, πρέπει να βρούμε πόσες φορές εμφανίζεται το μέγιστο μεταξύ 4 αριθμών (έχω καταλάβει κάτι λάθος;;). Αυτό δεν μου άρεσε ως προς τη φύση του. τι εννοώ.. Οι 4 αυτοί αριθμοί αντιπροσωπεύουν τις επισκέψεις σε έναν ιστότοπο σε 4 βδομάδες. τι νόημα έχει να ρωτήσει κάποιος σε ποιες βδομάδες είχε την μέγιστη τιμή (άσε που μου φαίνεται σχεδόν απίστευτο να υπάρχει ίδιος αριθμός επισκέψεων); υποτίθεται ότι τα προβλήματα που τίθενται είναι πραγματικά προβλήματα. τεσπα, ψιλά γράμματα

Γενικά τα βρήκα σχετικά δύσκολα και επίσης τουλάχιστον 10 μονάδες τις θεωρώ "κακές" μονάδες (δεν εξετάζουν σωστά την αντίληψη του μαθητή για το μάθημα). Θεωρώ ότι πάνω από 90 δεν θα υπάρχουν πολλά γραπτά...

αυτά. άντε καλά αποτελέσματα στα παιδιά μας!!!!!  :)

Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

SuperTz

Προσωπική άποψη: Από τα χειρότερα θέματα στο μάθημα. Εξέταζε μικρό μέρος της ύλης, (ουσιαστικά κεφάλαια 7 - 10 δύο μονάδες γιατί οι κανόνες για τους εμφωλευμένους βρόχους είναι μεν στο 8 αλλά δεν αφορά μόνο τα προγράμματα), κακές επιλογές στα σωστά - λάθη, ένα Β1 που πιστεύω ότι δεν πετυχαίνει το σκοπό του και ανούσια ερωτήματα στα Γ και Δ

petrosp13

Από ποιούς αποτελείται η επιτροπή των θεμάτων φέτος;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

sstauross

Άνοιξα αυτό το θέμα για να πεί κάθε ένας την αποψή του για τα φετινά θέματα, τόσο από τη πλευρά των μαθητών όσο των καθηγητών.
Εγώ προσωπικά τα βρήκα τσιμπημένα τα φετινά θέματα και ιδιαίτερα το Α4 α) της θεωρίας το Γ4 και το Δ4 τα οποία συνολικά παίρνουν 21 μόρια...

Εσείς τι λέτε πως τα βρήκατε?

pthomop

Θεωρώ απαράδεκτο το α4 α) της θεωρίας. Λιγοι το είχαν προσέξει. Δεν μπορείς σε ένα μάθημα που είναι υπό διωγμό να βάζεις 3 κρυμμένες γραμμές θεωρίας με βαθμόλογηση 6 μόρια. Η ΑΕΠΠ δεν είναι ΑΟΔΕ που η παπαγαλία είναι απαραίτητο προσόν για τον μαθητή.
Ηθελα να'ξερα ποιοι έβαλαν τα θέματα, περυσι και φέτος έδωσαν 12 μόρια στην θεωρία. Χάθηκαν οι ασκησούλες που τα παιδιά με ελάχιστη σκέψη να μπορούν να βγάζουν συμπεράσματα της λειτουργίας αλγορίθμων;

Εξέτασα 8 παιδιά στους Φ.Α. σημερα. Ο μεγαλύτερος βαθμός που μπήκε ήταν το 47. Κάποιοι απο αυτούς είχαν συμπληρώσει με επιτυχία τα κενά στο Α5 και Β1. Τα άλλα θέματα τους φάνηκαν δύσκολα. Του χρόνου θα αναρωτιόμαστε γιατί δεν θα έχουμε παιδιά στην Τεχνολογική Β. Θα έχουμε μεγάλο ποσοστό αποτυχίας και οι εχθρικές ειδικότητες θα το εκμεταλλευτούν.

Απο οτι έλεγαν οι συνάδελφοι στο εξεταστικό , φουσκώνουν η Θετική και Τεχνολογική Α . Τελικά οι Φυσικοχημικοί και Βιολογοι πέτυχαν τον στόχο τους. Μέσα στην τελευταία τριετία έχουν καταφέρει μεθοδικά να στρέψουν με την προπαγάνδα τους πολλά παιδιά στις δικές τους κατευθύνσεις .
Τελειώνοντας, θέλω να τονίσω το αίσθημα της κατάθλιψης που με κυρίευσε. Οι συνάδελφοι τρομαγμένοι, απογοητευμένοι με χαμηλό ηθικό. Κανείς δεν ξέρει που θα είναι του χρόνου και αν θα χάσει την οργανική του με τα τερτίπια του Αρβανιτόπουλου. Ενιωσα σαν να ήμουν σε κηδεία. Ας ελπίσουμε οτι του χόνου θα είναι πιο ευχάριστη η κατάσταση για εμας.

che

Συνάδελφε θεωρω οτι καταστροφολογεις λιγο. Αν εχεις παρατηρήσει στροφή των μαθητών προς την θετική μαλλον πλανάσαι. Εγω ξερω οτι οι θετικές φυτοζωουν. Πληροφοριακά και η χημεία φέτος ήταν δύσκολη.

notaki

Καλησπέρα συνέδελφοι,

Αρχικά θεωρώ ότι τα θέματα δεν κάλυψαν όλη την ύλη.Δεν μπορεί τα υποπρογραμματα να μην υπαρχουν πουθενα παρα σε 1 σωστο λαθος.Συνεπώς, ευνοηθηκαν οι μαθητές που δεν ειχαν ιδεα τι θα πει ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ!

Δεύτερον, στα θέμα Γ, Α1 υπήρχαν ασάφειες. Όσον αφορα τον αλγόριθμο, φανηκε σα να βρήκαν την ασκηση ετοιμη απο βοηθημα και να την πεταξαν στις πανελληνιες.

Τριτον και τελευταιο οι εκφωνήσεις στους αλγορίθμους Γ και Δ ηταν ελλειπέστατες! Τα προηγούμενα χρόνια οι εκφωνήσεις τουλάχιστον ήταν σε καλύτερη μοίρα.

Παρόλα αυτά, ωραία η συμπληρωση των κενών και παγίδα για τους αδιαβαστους το διαγραμμα ροης.

Ανδρέας Φαρμακόρης

Θεωρώ τα φετινά θέματα τα δυσκολότερα που έχουν βάλει ποτε.  Φοβάμαι πως το ποστοστό των μαθητών κάτω από τη βάση θα ξεπεράσει το 60% και τα άριστα γραπτά θα τα ψάχνουμε με το τουφέκι.  Εύχομαι να διαψευστώ.  Επίσης θεωρ΄΄ω πως στην ουσία δεν υπήρχε διαβάθμιση στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων.
Καθηγητης Πληροφορικής ΠΕ19
Λυκειο Αμπελακίων Σαλαμίνας

Πένυ

Μπήκα να δω τον σχολιασμό γιατί βλέπω διάφορα φροντιστήρια να ανακοινώνουν ότι τα θέματα ήταν εύκολα και ευκολότερα από πέρυσι και αναρωτιέμαι αν μπήκε κάποιος απ' αυτούς στη διαδικασία να τα λύσει.
Σαφώς και πιστεύω ότι ήταν δυσκολότερα από κάθε άλλη χρονιά και πείτε ότι αυτό το περιμέναμε καθότι θέλουν να σουτάρουν το μάθημα.
Και το Α1 είχε δυσκολίες με τα Σ,Λ και το Α4 για το οποίο θα έπρεπε να είχε παπαγαλίσει το βιβλίο
Το Β1 υπάρχει στο τετράδιο του μαθητή, όμως στην ύλη τους έχουν τον αλγόριθμο της φυσαλίδας και όχι την ταξινόμηση με επιλογή. Όποιος μαθητής δεν το είχε δει στο τετράδιο του μαθητή, πολύ δύσκολα το σκεφτότανε.
Το Β2 είχε την παγίδα με την συνθήκη που έπρεπε να αντιστραφεί και πολλοί μαθητές θεώρησαν ότι είναι η Μέχρις_ότου που είναι λάθος.
Στο θέμα Γ πάρα πολλοί μαθητές βάλανε το ερώτημα Γ2 μέσα στην επανάληψη λόγω της σειράς των ερωτημάτων και το ερώτημα Γ4 ήταν πραγματικά πάρα πολύ δύσκολο εφόσον δεν είχαν πίνακες. Απαράδεκτο ερώτημα για μαθητές.
Το μόνο θέμα που θεωρώ normal είναι το Θέμα Δ.

Γενικότερα, θεωρώ ότι ο προγραμματισμός είναι ένα μάθημα που θα' πρεπε να του δίνουν οι μαθητές περισσότερη σημασία εδώ και χρόνια αλλά να μπαίνουν τέτοια θέματα με σκοπό να απομακρύνουν μαθητές από το μάθημα είναι παλιά και γελοία τακτική του υπουργείου για να διώχνουν κόσμο και είναι ντροπή τους.

petrosp13

4-6 μονάδες εύκολες στο Α1
3-4 μονάδες εύκολες στο Α2
4-5 μονάδες εύκολες στο Α3
Τουλάχιστον 2-3 μονάδες στο Α4
Τουλάχιστον 3-4 μονάδες στο Α5
Τουλάχιστον 6-7 εύκολες μονάδες στο Β2
Τουλάχιστον 5 μονάδες εύκολες στο Γ
Τουλάχιστον 5 μονάδες εύκολες στο Δ

Μιλάμε για 32-39 πολύ εύκολες μονάδες για οποιονδήποτε
Δεν νομίζω ότι θα αυξηθεί το ποσοστό των μαθητών κάτω από την βάση, αντίθετα θεωρώ ότι τα θέματα ήταν αισθητά ευκολότερα από τα περσινά που ήταν τα δυσκολότερα. Ειδικά το πρώτο θέμα ήταν πολύ εύκολο φέτος, αν εξαιρέσουμε τους εμφωλευμένους βρόγχους και κανά 2 ΣΛ
Λογικά, θα υπάρξει μεγαλύτερη συγκέντρωση στους βαθμούς 60-85 και λιγότερα άριστα γραπτά
Θα μπορούσαν και πάλι να αποφευχθούν 2-3 απροσεξίες

Ό,τι θέματα και να έπεφταν φέτος, θα υπήρχαν παράπονα

Δύσκολα θέματα --> διώχνουμε τους μαθητές και καλώς θα μας καταργήσουν
Εύκολα θέματα --> επιβεβαιώνουμε τις ανοησίες των "αντίπαλων" κλάδων περί εύκολου μαθήματος που το επιλέγουν όλοι για την ευκολία του και καλώς καταργείται


Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΑΓΓΕΛΟΣ

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ. ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΙ ΕΔΙΝΑ ΚΙ ΕΓΩ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΕΠΠ. ΕΓΩ ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ Β1. ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΝΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ "Θ<-...." ΕΓΩ ΕΒΑΛΑ "Κ+1". ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ "Κ" ΟΠΩΣ ΚΙ ΕΓΩ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΣΒΗΣΑ. ΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΟ "Κ+1" ΔΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ 2 ΦΟΡΕΣ ( Π(1)>Π(Θ) ) ΑΛΛΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ( Π(2)>Π(2) ). ΚΑΙ ΟΝΤΩΣ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ. ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

Πένυ

#26
ς

manu

Γειά σας . Εδώσα σήμερα και εγώ αεππ και εχω μία απορία.Θα ήθελα να μου απαντήσει ένας έμπειρος καθηγητής γτ ακούω πολλά και δεν ξέρω τελικά τι να πιστέψω. Στο θέμα Γ το έλυσα με πίνακες.Ο καθηγητής μου μου είπε ότι θα μου το πάρουν σωστό γτ έχει σωστό αποτέλεσμα.Άλλος καθηγητής μου είπε ότι θα μου το κόψουν ολόκληρο Ή θα μου κόψουν παραπάνω από τις μισές.Τελικά τι συμβαίνει σε μία τέτοια λύση? :-\ >:(

hsamara

Τα σημερινά θέματα απαιτούσαν μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και παρότι στην αρχή φαινόταν εύκολα τελικά είναι τσιμπημένα, από τα δύσκολα των τελευταίων ετών και πιστεύω ότι τα παιδιά θα χάνουν εύκολα μονάδες. H δυσκολία τους οφείλεται και σε κάποιες ασάφειες.
Συγκεκριμένα θα χάσουν από τα εξής:
Α1-5) H λέξη "τουλάχιστον" θα κάνει κάποιους μαθητές να επιλέξουν το Λ αντί του Σ. Κατανοώ ότι η επιτροπή έπρεπε να προστατευτεί από τα αρνητικά σχόλια αν δεν έβαζε τη λέξη αυτή. Γιατί τότε οι μαθητές μπορεί να έλεγαν: μα γιατί; δεν απαγορεύται να υπάρχει και δεύτερη εκχώρηση στο όνομα της συνάρτησης. Πραφανώς. Όμως στο σχ. βιβλίο (σελ. 213), θα διαβάσουμε: Στις εντολές του σώματος της συνάρητησης πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχει μία εντολή εκχώρησης τιμής στο όνομα της συνάρτησης, στο προηγούμενο παράδειγμα...Άρα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κάποιοι να το θεώρησαν αυτό παγίδα και να το απάντησαν Λάθος επειδή δεν ταιριάζει με τη διατύπωση του βιβλίου. Προφανώς το "τουλάχιστον" εμπεριέχει και την περίπτωση της μίας εντολής εκχώρησης αλλά φοβάμαι ότι δεν θα το είδαν έτσι τα παιδιά.
Β2) Ας αποφασίσουμε πώς θέλουμε να απαντούν σε τέτοια διαγράμματα ροής σχετικά με επαναληπτικές δομές τα παιδιά και πώς θα αξιολογούμε τις απαντήσεις τους. Σε παλαιότερο θέμα Πανελληνίων τα παιδιά έπρεπε να "δουν" ότι μια επαναληπτική δομή που συνεχίζει με τιμή Ψευδής και τερματίζει με το Αληθής είναι καμουφλαρισμένη Αρχή_Επανάληψης. Γιατί σ' αυτό το παράδειγμα να θεωρήσουν ότι ζητάμε την αντιστροφή της συνθήκης (i<=200) έτσι ώστε να υλοποιήσουμε τον αλγόριθμο με Όσο ή με Για. Ας υπήρχε τέλος πάντων μια διευκρίνιση που να έκανε σαφές ότι επιτρέπεται οποιαδήποτε αλλαγή στον αλγόριθμο που δείχνει το δ.γ. προκειμένου να αποτυπωθεί ένας αλγόριθμος που κάνει την ίδια δουλειά μ' αυτήν που επιτελεί ο συγκεκριμένος αλγόριθμος. Διαφορετικά ο μαθητής μπερδεύεται ως προς το τι του επιτρέπεται και τι όχι. Μπορεί να ξέρει να υλοποιήσει με οποιονδήποτε τρόπο τον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα αλλά απλά να μην του είναι σαφές τι θα θεωρηθεί επιτρεπτή λύση.
Γ4) Κάποιοι μαθητές ίσως μπερδεύτηκαν με το Αλλιώς_αν στο τμήμα Γ κατά την εύρεση του συνολικού αριθμού τεμαχίων με τη μέγιστη τιμή τεμαχίου. Aυτό ήταν το τσιμπημένο σημείο αυτής της άσκησης. Τον αριθμό των δόσεων νομίζω θα τον έβγαλαν.
       Αν τιμή=max τότε
              max<--τιμή
              Πληmax<-AρΤεμ
       αλλιώς_αν τιμή=max τότε
              Πληmax<-Πληmax+AρΤεμ
       Τέλος_αν
Δ4) Κι αυτό το τμήμα ήταν δύσκολο και απαιτούσε καλή κατανόηση του μαθήματος. Όχι τόσο η αναζήτηση αλλά η δημιουργία των μονοδιάστατων πινάκων Για j από 1 μέχρι 7
                                       Σ[1], Σ[2], Σ[3], Σ[4]  (Σ[1]<Σ[1]+ΑΕ[θ,j], Σ[2]<--Σ[2]+ΑΕ[θ,j+7], κ.ο.κ.).
Φυσικά υπήρχαν κι άλλοι τρόποι για να υπολογιστούν οι τιμές των πινάκων.

Επίσης, πιο περιορισμένα τα φετινά θέματα από άποψη της έκτασης της ύλης στα οποία εξετάζονταν οι μαθητές και  εστίαση κυρίως σε κλασικές μεθόδους προγραμματισμού που αποφεύγουν τη διάσπαση των προγραμμάτων σε επιμέρους τμήματα (χρήση υποπρογραμμάτων).

Τέλος, είναι από τις λίγες φορές που η bubbble sort απέχει εντελώς από τις ασκήσεις και γίνεται αναφορά στην ταξινόμηση μόνο στο μέρος της θεωρίας.

     

hsamara

Αν το έλυσες με πίνακες το πιθανότερο είναι ότι δυστυχώς θα χάσεις τις μισές μονάδες...  :(